abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 april 2012 @ 11:44:18 #101
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_110555660
Ik mis het coachende gedeelte ook wel een beetje bij haar, ja.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 20 april 2012 @ 18:01:11 #102
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_110563953
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 11:44 schreef livelink het volgende:
Ik mis het coachende gedeelte ook wel een beetje bij haar, ja.
Is totaal afwezig. :') Mental coaches zijn sowieso van die lui die eens 'n cursusje psychologie hebben gedaan. :') Vorig jaar zat ze die Esther echt af te zeiken. :N
Hallon!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 april 2012 @ 18:02:54 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110564025
mja, je weet niet waar ze mee bezig zijn als de camera's uit staan. ik kan me namelijk niet voorstellen dat de jury de rijders aan hun lot overlaat en niet onderweg tips geeft en coacht om de rijprestaties te verbeteren.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 21 april 2012 @ 09:38:24 #104
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_110586394
Dit soort mensen gaat nooit beter leren rijden. Ze hebben het inzicht gewoon niet.
Als ze niet kunnen bevatten hoe ze hun stuur moeten draaien als ze achteruit moeten rijden, dan wordt dat gewoon niks, ook al kwak je er honderden uren tegenaan.

Zoals met dat bochtje achteruit rijden, met die betonblokken. Zitten ze helemaal tegen de rechterkant, dan draaien ze het stuur naar rechts, in de R en het gas erop. Ze snappen blijkbaar niet dat de neus dan naar rechts zwenkt en je dus helemaal klem komt te zitten.
  zaterdag 21 april 2012 @ 09:39:49 #105
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110586410
Ehm... als je je stuur naar rechts draait en achteruit rijdt, gaat de neus naar links.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 21 april 2012 @ 09:44:28 #106
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_110586471
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 09:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ehm... als je je stuur naar rechts draait en achteruit rijdt, gaat de neus naar links.
Ach, ik bedoel naar links gedraaid. ):O
  zaterdag 21 april 2012 @ 11:47:56 #107
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_110588696
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 april 2012 09:44 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ach, ik bedoel naar links gedraaid. ):O
_O- We hebben 'n nieuwe kandidaat voor seizoen 3. :+ Denk dat dit ook wel bewijst dat de meeste mensen achteruit rijden op gevoel doen terwijl ze goed blijven kijken en niet gaan nadenken welke richting ze het stuur nu weer op moeten draaien. :P

Maar even serieus: ik denk dat als je die mensen het heel goed (en vooral geduldig!) uitlegt er nog wel wat te leren valt. (moeten ze dat zelf ook willen, bij die Iris lijkt de motivatie te ontbreken :') ) Iig denk ik dat die (gillende) mutsen die de boel niet onder controle hebben zoveel vorderingen zouden kunnen maken dat ze veilig kunnen autorijden. We hoeven niet allemaal van die scherpe bochtjes achteruit met 'n limo te kunnen maken... ;)

Zo nou nog ff zelf m'n rijbewijs halen... :')
Hallon!
  zaterdag 21 april 2012 @ 12:13:23 #108
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_110589408
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 april 2012 18:02 schreef Peterselieman het volgende:
mja, je weet niet waar ze mee bezig zijn als de camera's uit staan. ik kan me namelijk niet voorstellen dat de jury de rijders aan hun lot overlaat en niet onderweg tips geeft en coacht om de rijprestaties te verbeteren.
Inderdaad. Vorig jaar kwamen kandidaten halverwege het seizoen ook spontaan tot inkeer, dus ik denk dat er ook buiten de opnames om getraind wordt met die mensen.
pi_110589661
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 april 2012 18:02 schreef Peterselieman het volgende:
Anders laat je deze mensen ook niet uiteindelijk los op het verkeer in een stad als Parijs. Maar het coachen en dergelijke zal wel niet interessant genoeg worden gevonden voor uitzending.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  zaterdag 21 april 2012 @ 12:51:46 #110
37150 livelink
pi_110590253
Ik vond het loslaten in Parijs vorig jaar toch niet echt een verantwoorde beslissing. Ik hoop dat er inderdaad tussendoor nog flink wordt lesgegeven en gecoached, maar ik twijfel daar wel een beetje aan.
pi_110590467
Hoop deze mensen niet tegen te komen op de weg..
pi_110590613
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 12:51 schreef livelink het volgende:
Ik vond het loslaten in Parijs vorig jaar toch niet echt een verantwoorde beslissing. Ik hoop dat er inderdaad tussendoor nog flink wordt lesgegeven en gecoached, maar ik twijfel daar wel een beetje aan.
Hoezo niet verantwoord? Je hebt je rijbewijs gehaald dus je moet je gewoon in het verkeer kunnen begeven, of dat nou in Parijs is of in Amsterdam.
  zaterdag 21 april 2012 @ 13:23:44 #113
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_110591017
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 12:51 schreef livelink het volgende:

Ik vond het loslaten in Parijs vorig jaar toch niet echt een verantwoorde beslissing.
Al die mensen hebben een rijbewijs, dus waarom zou het niet verantwoord zijn ze een stukje te laten rijden?
pi_110591763
Ik kan me niet voorstellen dat ze nog meer coaching geven dan dat ze in het beoordelingsgesprekje krijgen. Ze moeten natuurlijk niet goed worden anders scoort het programma niet meer. Dan is er geen bal meer aan.

Weet iemand trouwens waar je seizoen 1 kan terugkijken? Uitzendinggemist heeft hem niet meer beschikbaar en ik kan ook geen torrents vinden..

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2012 13:51:29 ]
  zaterdag 21 april 2012 @ 14:06:03 #115
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_110592239
Staat wel op Usenet, en als je niet weet wat dat is moet je even de binaries4all-handleiding lezen.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  zaterdag 21 april 2012 @ 14:08:57 #116
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_110592332
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 13:51 schreef Paxcon het volgende:

Ze moeten natuurlijk niet goed worden
Ik denk niet dat ze zich daarover zorgen hoeven te maken :')
  zaterdag 21 april 2012 @ 16:50:55 #117
37150 livelink
pi_110598699
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 april 2012 13:23 schreef Tijn het volgende:

[..]

Al die mensen hebben een rijbewijs, dus waarom zou het niet verantwoord zijn ze een stukje te laten rijden?
Als dit programma iets uitwijst is juist dat het hebben van een rijbewijs geen enkele garantie biedt op verantwoordelijk rijgedrag. Pim in Parijs was eigenlijk onverantwoord, blijf ik zeggen.
pi_110600033
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 16:50 schreef livelink het volgende:

[..]

Als dit programma iets uitwijst is juist dat het hebben van een rijbewijs geen enkele garantie biedt op verantwoordelijk rijgedrag. Pim in Parijs was eigenlijk onverantwoord, blijf ik zeggen.
Kuch acteurs kuch
pi_110601048
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:20 schreef Travel. het volgende:

[..]

Kuch acteurs kuch
Dan hoop ik toch dat de Fransen die om hem heen reden ook acteurs waren. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_110605318
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:46 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Dan hoop ik toch dat de Fransen die om hem heen reden ook acteurs waren. :')
Allemaal ingehuurde figuranten om het programma spannender te maken.
signatuurloos
  zaterdag 21 april 2012 @ 23:38:04 #121
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_110616728
Die Jack met zijn vader. _O_
Wat een gasten. :D
pi_110636320
Die scene met die Volvo oldtimer is volgens mij niet in scene gezet.
Wat er wel is gebeurd, is dat het beeld versneld wordt afgespeeld om het erger te doen lijken.
(op zich geen slechte zaak om mensen bewust te maken van de gevaren, maar misleidend is het ook wel een beetje)

Wat betreft de kwart voor 3 houding;
meerdere mensen zeggen dat dit met de airbag te maken heeft.
Persoonlijk vind ik het veel belangrijker aan te geven dat de voertuigbeheersing hierdoor veel beter wordt.
Zelf rijd ik altijd met 1 hand links (kwart voor dus), wanneer er nix aan de hand is, bijvoorbeeld op een lange rechte weg, of op lage snelheden.
Wanneer ik het gas erop gooi, komt mijn rechterhand op de 3u positie erbij (kwart voor 3 dus).
Het voordeel hiervan is dat je enkel in haakse bochten (eventueel) moet overpakken, maar zelfs dan is overpakken vaak niet eens noodzakelijk. Je kunt met 1 hand namelijk 3 kwart sturen (vanuit genoemde posities) en dus bijna elke bocht nemen zonder het stuur los te laten/overpakken (ook overpakken is een risico-moment waarin het stuur uit je handen kan schieten)
Nu heb ik het voornamelijk over situaties waarin ECHT hard gereden wordt, maar sommige van de kandidaten doen dit voortdurend.
Persoonlijk doe ik dit enkel wanneer het echt kan. (en nu zullen er heus mensen zijn die zeggen; in het openbaar verkeer kan dat nooit)(met die mensen ben ik het dus oneens)

Als laatste vind ik dat alle mensen die nu hun rijbewijs willen halen, geleerd zou moeten worden hoe om te gaan met de balans van een auto.
De meeste nieuwe auto's hebben ESP en zijn niet gek meer te maken (geen overstuur of onderstuur), maar jonge mensen hebben vaak helemaal geen geld voor een nieuwe auto.
Zij leren dus lessen in een veilige auto en gaan vervolgens de weg op na het behalen van het rijbewijs met een auto zonder ESP.
Nog altijd wordt er bij rij-examens en rij-lessen niets geleerd over het uitbreken van een auto.

Gevolg:
Wanneer dit iemand dan overkomt, zal diegene in paniek gaan tegensturen en gaan remmen.
Juiste reactie is juist door tegensturen (maar niet te ver!!!) en gas bijgeven.... Tenzij het een 8erwielaandrijver betreft...

En zo kan ik allemaal nog wel even doorgaan...
Feit blijft dat er veel rij-technieken bestaan in de race/rally-wereld die gemakkelijk voor veiligheidsdoeleinden zouden kunnen worden gebruikt in rij-opleidingen.

Voor de aardigheid heb ik een paar filmpjes toegevoegd van Colin Mcrae, die helaas in 2007 is overleden in een helicopter ongeval, maar op die filmpjes kun je goed zien wat nu een goede voertuigbeheersing is...

Waarschuwing voor iedereen die dit net zo leuk vind als mij en het na wil gaan doen:
-Colins wagen is 4 wiel aangedreven en reageert dus anders dan een normale straatauto!!!
-Als je met links wilt leren remmen, kijk altijd uit dat er niemand 8er je rijdt, want de eerste keren dat je het doet, zul je genadig hard tot stilstand komen.
-Zorg dat je de ruimte hebt als je de scandinavian flick wilt leren.
(de scandinavian flick vind ik persoonlijk veel leuker en het scheelt bandenslijtage)
-Test alle technieken liefst eerst uit bij nat of glad wegdek.
(je snelheid ligt dan namelijk lager en kans op letsel is dus kleiner als het mis gaat en tevens kun je
effecten van de technieken beter ondervinden)

Ik ben benieuwd wat ik hier allemaal voor reacties op ga krijgen ;-)

DACVN is ook een beetje een amusementsprogramma en kan hier en daar wat extra gedramatiseerd zijn is mijn mening, maar het feit blijft dat er een hoop rampen op de weg rondrijden.
pi_110644325
Nog een leuk leerzaam filmpje, zeker voor Rene die reeds zijn rijbewijs terug heeft (volgens mij een erg goeie chauf, die ingehuurd is om het programma wat meer inhoud/spanning te geven):

Nogmaals, ik ben zeker geen fan van de handrem, tenzij strikt noodzakelijk, maar toch leuk om te zien wat je met een auto kan doen...

Reden dat ik geen fan ben van de handrem is als volgt:
Wanneer je via de handrem de 8erwielen blokkeert, ontstaan er vlakke kanten op je 8erbanden (een wiel hoort ideaal gezien volledig rond te zijn).
Door die vlakke (platte) stukken op je banden, krijg je onbalans in je wielen.
Aangezien (ook door mensen die met de handrem spelen) de auto veelal gebruikt wordt voor langere stukken zoals bijvoorbeeld snelweg, zul je te maken krijgen met trillende wielen (onbalans), waardoor ook je schokbrekers sneller zullen slijten.
Vermits je voortdurend naar de garage wilt om je wielen te laten balanceren is mijn advies:
Blijf met je tengels van die handrem af, tenzij je je wagen enkel gebruikt voor stadsritjes. Op de snelweg worden banden die veel worden blootgesteld aan handrem-bochtjes en -trucjes gevaarlijk, door enerzijds de genoemde vlakke kanten met onbalans tot gevolg (wielen gaan daarvan stuiteren, met slechte tractie tot gevolg), anderzijds wordt het rubber van de band steeds verbrand (vandaar de rook) en hierdoor worden de banden (de compound) te hard en zullen niet meer voldoende grip bieden tijdens natte, gladde omstandigheden.
Leer liever de scandinavian flick.
Zoals gezegd, veel leuker en je banden houden het een stukje langer vol, omdat ze minder belast worden.
  zondag 22 april 2012 @ 20:33:15 #124
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_110646026
leuk filmpje jouli pukki
Net efkes anges
pi_110650370
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:33 schreef Sjoerd102 het volgende:
leuk filmpje jouli pukki
haha, het is joulupukki (uitspraak: joo-oe-loe poek-kie) en betekent kerstman in t fins ;-)
(nog zo'n leuke: pääsiäispupu = paashaas LOL)

Zoals aan de filmpjes te zien ben ik nogal rally-gek en de beste rally-ers komen nog altijd uit Finland.
Daar komt namelijk ook de term 'scandinavian flick' vandaan...

Gewoon ff ter info, beetje off topic, maar boeiuhhh...

Vind gewoon dat als iedereen deze technieken zou kennen (wat nooit zal gebeuren denk ik) het verkeer een stukkie veiliger zou worden.
Wil zeker niet stellen dat iedereen maar een coureur op de openbare weg moet worden/zijn...
Toch kunnen veel van deze technieken (of in elk geval uitleg over balanceren tussen voor en 8eras) tijdens het behalen van het rijbewijs, veel ellende besparen.

Nadeel is dat het niet wettelijk verplicht is en een rij-instructeur dus verlies zal draaien ten opzichte van zijn concurrenten wanneer hij/zij hier teveel aandacht aan besteedt... (erg jammer)

Overigens zou ik, net zoals vele hier stellen, die psychologe-muts die test weleens willen zien doen met die amerikaan in zn 8eruit ;-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')