yep, dat dus!quote:Op woensdag 18 april 2012 15:52 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
True, met zo'n jas dan en uggs.
Uggs
ok, en nu?quote:Op woensdag 18 april 2012 15:39 schreef S1gnum het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=-274954384958419295
Kijk, mijn jas wordt gemaakt! Ik adviseer alle mensen die met bont niet zo een probleem hebben dit filmpje helemaal af te kijken.
Ook bekeken, doe je nog even een foto van je jas om de vergelijking compleet te maken?quote:Op woensdag 18 april 2012 15:39 schreef S1gnum het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=-274954384958419295
Kijk, mijn jas wordt gemaakt! Ik adviseer alle mensen die met bont niet zo een probleem hebben dit filmpje helemaal af te kijken.
Ordinair is o.a. een synoniem voor onbeschaafd, Mahatma Gandhi had daar o.a. het volgende over te zeggen: "De beschaving van een volk is te meten aan de mate van respect waarmee ze met hun dieren omgaan."quote:Op woensdag 18 april 2012 12:03 schreef DerekB het volgende:
Fout Snakelady, jij VINDT het ordinair, een mening is geen feit.
Iemand anders kan het wel mooi vinden.
Overgens is bont alleen warm als je het aan de binnenkant van je jas hebt zitten.
Bont aan de buitenkant is alleen voor de sier.
Voor de rest boeit dat dierenleed mij niet veel, dus wat mij betreft doet iedereen maar wat ie wil.
Als we die koeien daar niet kunstmatig geplaats hadden zouden ze ook niet verhongeren hequote:Op woensdag 18 april 2012 14:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Goede vergelijking, want het (zelf)bewustzijn van mensen verschilt totaal niet van dieren.
Wist je trouwens dat jij ook een moordenaar bent? Door groenvoer te eten is er minder voor de dieren, bijvoorbeeld die koeien op de Veluwe, waardoor die dood gaan van de honger.
Tenminste, dat zou zo zijn als er geen dierlievende jagers waren die de kudde reduceren voordat ook maar één dier moet lijden.
Ik heb dit topic zitten doorlezen maar echt ik heb nog nooit zoveel onzin bij elkaar gezienquote:Op woensdag 18 april 2012 15:13 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Het gaat mij erom dat mensen wel tegen bont zijn, maar ondertussen gewoon vlees uit de bio-industrie blijven kopen. Alsof die beesten wel een goed leven hebben gehad. Om nog maar over halal slachten te zwijgen.
Als je een punt maakt over dierenleed, dan moet je ook standvastig zijn. En niet het ene wel en het andere niet. Zoals veel mensen die zeggen tegen bont te zijn, maar wel een dekbed van dons hebben, een bank of iets anders van leer ( door de vraag worden ook veel koeien hiervoor gefokt ) etc..
Bovendien is bont iets wat tientallen jaren mee kan gaan.
Als de dieren gefokt voor bont, wel een goed leven hebben, is het dan nog steeds erg ?
en jij lult ook maar wat uit je nekquote:Op woensdag 18 april 2012 15:21 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Vergeet ook niet de varkensharen kwasten waar hun bloedjes van kinderen kunstwerken mee maken voor vader/moederdag, die haren komen linea recta van slachtvarkens af. En dan kunnen we nog wel even doorgaan.
Als je dat echt denkt dan ben je niet goed bij je hoofd man.quote:Op woensdag 18 april 2012 15:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
In het wild zou hun leven vele malen korter en gewelddadiger zijn.
zeg dat wel....quote:
Anders koopt TS maar een snuggelquote:Op woensdag 18 april 2012 17:05 schreef Rick_dB het volgende:
4 graden koud vinden en meteen alle kachels hoog na een periode van -204 graden voelt als zomer man
jah... geilquote:Op woensdag 18 april 2012 17:08 schreef Geelman het volgende:
[ afbeelding ]
Wat vinden jullie van mijn nieuwe tas?
Tinkebellquote:Op woensdag 18 april 2012 17:08 schreef Geelman het volgende:
[ afbeelding ]
de fleece vest van 2012quote:Op woensdag 18 april 2012 17:07 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Anders koopt TS maar een snuggel![]()
[ afbeelding ]
wel een mooie kleur, ik hou wel van paars
Het gaat inderdaad ook nergens over, helemaal niet als je je bedenkt dat veel bont uit Azie gelabeld is als nepbont maar eigenlijk honden of kattenbont is.quote:Op woensdag 18 april 2012 17:12 schreef Wootism het volgende:
Bont zouden ze ook gewoon moeten verbieden, als je er even nuchter over nadenkt gaat het ook compleet nergens over om dieren te fokken om ze vervolgens als decoratie te gebruiken...
Een koe eet je op, heeft het tenminste nog een fatsoenlijke functie.
Ik zie blauw.quote:Op woensdag 18 april 2012 17:07 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Anders koopt TS maar een snuggel![]()
[ afbeelding ]
wel een mooie kleur, ik hou wel van paars
Dat gebeurd nu al, veel bont komt uit china e.d., waar er geen strenge regelgeving is en het gewoon gruwelijk is hoe er met de dieren omgegaan wordt, inc levend villen bv.quote:Op woensdag 18 april 2012 17:16 schreef Euribob het volgende:
Ja, maar als men het in Nederland verbiedt gaan ze het uit landen halen waar het nóg slechter is voor die beestjes (Polen enzo).![]()
Je kan het ook verbieden om te importeren hebben ze met kattenbont ook gedaan datquote:Op woensdag 18 april 2012 17:16 schreef Euribob het volgende:
Ja, maar als men het in Nederland verbiedt gaan ze het uit landen halen waar het nóg slechter is voor die beestjes (Polen enzo).![]()
Helaas manipuleren ze het katten- en hondenbont nu zo dat het net lijkt alsof het nepbont is, aangezien nepbont duurder is om te fabriceren dan katten- en hondenbont.quote:Op woensdag 18 april 2012 17:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Je kan het ook verbieden om te importeren hebben ze met kattenbont ook gedaan dat
werd nog niet eens zo héél lang geleden wel verboden want tja katjes en hondjes zijn
dan toch weer anders ofzo?
maar dat kunnen ze verbieden...quote:Op woensdag 18 april 2012 17:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat gebeurd nu al, veel bont komt uit china e.d., waar er geen strenge regelgeving is en het gewoon gruwelijk is hoe er met de dieren omgegaan wordt, inc levend villen bv.
Ik hoop dan ook dat dat gebeurd, want in tegenstelling tot europees bont is het niet verplicht te vermelden dat er bont gebruikt is voor een kraagje, de consument weet dus vaak van niets, maar draagt wel bont van wasbeerhonden die levend gevild zijn.quote:Op woensdag 18 april 2012 17:22 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
maar dat kunnen ze verbieden...
http://www.nu.nl/economie(...)enbont-verboden.html
Ja ze zouden meer kunnen doen, maar daar ga ik niet over...quote:Op woensdag 18 april 2012 17:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik hoop dan ook dat dat gebeurd, want in tegenstelling tot europees bont is het niet verplicht te vermelden dat er bont gebruikt is voor een kraagje, de consument weet dus vaak van niets, maar draagt wel bont van wasbeerhonden die levend gevild zijn.
Dat vind ik vele malen erger dan iemand die bewust europees bont koopt.
a la tinkebel die haar dieren opzet en als decoratie gebruikt. Wel grappig dat mensen haar dan ook weer willen villen en afmaken.quote:Op woensdag 18 april 2012 17:08 schreef Geelman het volgende:
[ afbeelding ]
Dat gaat niet hoor.quote:Op woensdag 18 april 2012 17:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dan moet je minder zuipen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |