abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 april 2012 @ 15:56:05 #176
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_110488944
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:52 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

True, met zo'n jas dan en uggs.

Uggs :')
yep, dat dus!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 18 april 2012 @ 15:57:10 #177
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_110489000
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:39 schreef S1gnum het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=-274954384958419295

Kijk, mijn jas wordt gemaakt! Ik adviseer alle mensen die met bont niet zo een probleem hebben dit filmpje helemaal af te kijken.
ok, en nu?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_110489098
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:39 schreef S1gnum het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=-274954384958419295

Kijk, mijn jas wordt gemaakt! Ik adviseer alle mensen die met bont niet zo een probleem hebben dit filmpje helemaal af te kijken.
Ook bekeken, doe je nog even een foto van je jas om de vergelijking compleet te maken?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 18 april 2012 @ 16:11:01 #179
224960 highender
Travellin' Light
pi_110489664
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 12:03 schreef DerekB het volgende:
Fout Snakelady, jij VINDT het ordinair, een mening is geen feit.
Iemand anders kan het wel mooi vinden.

Overgens is bont alleen warm als je het aan de binnenkant van je jas hebt zitten.
Bont aan de buitenkant is alleen voor de sier.

Voor de rest boeit dat dierenleed mij niet veel, dus wat mij betreft doet iedereen maar wat ie wil.
Ordinair is o.a. een synoniem voor onbeschaafd, Mahatma Gandhi had daar o.a. het volgende over te zeggen: "De beschaving van een volk is te meten aan de mate van respect waarmee ze met hun dieren omgaan."

Aangezien er niet zoiets is als een objectief goed/slecht zullen we het met subjectiviteit moeten doen.

Dat het jou niet boeit maakt je onverschillig, volgens Elie Wiesel geen goede eigenschap gezien zijn stelling ''Ik geloof dat literatuur, kunst, schrijven, onderwijzen of werken voor de mensheid, maar één doel heeft: vechten tegen de onverschilligheid."

Beide heren hebben substantieel meer autoriteit dan jouw ordinaire karakter.

[ Bericht 0% gewijzigd door highender op 18-04-2012 16:17:06 (typo) ]
pi_110490715
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Goede vergelijking, want het (zelf)bewustzijn van mensen verschilt totaal niet van dieren.

Wist je trouwens dat jij ook een moordenaar bent? Door groenvoer te eten is er minder voor de dieren, bijvoorbeeld die koeien op de Veluwe, waardoor die dood gaan van de honger.

Tenminste, dat zou zo zijn als er geen dierlievende jagers waren die de kudde reduceren voordat ook maar één dier moet lijden.
Als we die koeien daar niet kunstmatig geplaats hadden zouden ze ook niet verhongeren he ;)
En als we de hekken eromheen weghalen kunnen ze zichzelf ook heel prima redden, dat is alleen niet zo leuk voor de mensen die buiten die hekken wonen en auto willen rijden enzo.

Kortom, wat een baarlijke onzin blaat je.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_110492248
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:13 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Het gaat mij erom dat mensen wel tegen bont zijn, maar ondertussen gewoon vlees uit de bio-industrie blijven kopen. Alsof die beesten wel een goed leven hebben gehad. Om nog maar over halal slachten te zwijgen.

Als je een punt maakt over dierenleed, dan moet je ook standvastig zijn. En niet het ene wel en het andere niet. Zoals veel mensen die zeggen tegen bont te zijn, maar wel een dekbed van dons hebben, een bank of iets anders van leer ( door de vraag worden ook veel koeien hiervoor gefokt ) etc..

Bovendien is bont iets wat tientallen jaren mee kan gaan.

Als de dieren gefokt voor bont, wel een goed leven hebben, is het dan nog steeds erg ?
Ik heb dit topic zitten doorlezen maar echt ik heb nog nooit zoveel onzin bij elkaar gezien :')
maar jij spant echt wel de kroon om jezelf goed te praten, als jij zo tegen de Bio Industrie bent
waarom heb ik je dan nooit in dit topic gezien? De Bio-industrie

Dus spreek gewoon voor jezelf en niet voor ''andere mensen''.
Koeien speciaal gefokt voor Leer?
Mens er staan 20.000 koeien en varkens te creperen in de Megastallen,
dus dat leer is er gewoon de weilanden zijn bijna leeg daar staat anderhalve koeienkop in als je
mazzel hebt.

En vlees uit de Bio-industrie is niet alleen zielig voor ''de diertjes'' maar ook voor de baby's die het
letterlijk met de paplepel ingegoten krijgen want ''plofkippen'' en de eieren van die ''plofkippen''
worden namelijk ook verwerkt in Olvarit babyvoeding.

En als het kindje dan resistent voor antibiotica wordt dan is het janken geblazen, en dat het in allKindermenu's van Mac Donald zit dondert ook niet want het is wél lekker goedkoop.

En nou zal je echt niet doodgaan van één hamburger van Mac Donalds of al die andere shitzooi
maar het is wel handig om te weten wat voor een troep erin zit.

En die Koetjes in de wei worden uiteindelijk toch geslacht ook niet echt op een humane manier maar
daar zullen we het maar even niet over hebben. :)

En leer gaat ook tientallen jaren mee hoor... (8>

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:21 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Vergeet ook niet de varkensharen kwasten waar hun bloedjes van kinderen kunstwerken mee maken voor vader/moederdag, die haren komen linea recta van slachtvarkens af. En dan kunnen we nog wel even doorgaan.
en jij lult ook maar wat uit je nek
jij hoeft toch ook niet geslacht te worden als je naar de kapper gaat?

een schaap wordt ook niet meteen geslacht omdat hij geschoren wordt ouwehoer :')

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

In het wild zou hun leven vele malen korter en gewelddadiger zijn.
Als je dat echt denkt dan ben je niet goed bij je hoofd man. 8)7

Ja een konijntje wordt vast wel eens door een vos opgevreten nou ik word nog liever door een vos
opgevreten na een vrij leven dan dit.

http://action.peta.nl/ea-(...)&ea.campaign.id=2120

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:31 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Dat gaat te fur.
zeg dat wel.... :+
pi_110492359
4 graden koud vinden en meteen alle kachels hoog na een periode van -20 :') 4 graden voelt als zomer man
Anytime you have a dream and you think you're great at something, go do it and find out if you suck.
pi_110492460
quote:
10s.gif Op woensdag 18 april 2012 17:05 schreef Rick_dB het volgende:
4 graden koud vinden en meteen alle kachels hoog na een periode van -20 :') 4 graden voelt als zomer man
Anders koopt TS maar een snuggel :')

wel een mooie kleur, ik hou wel van paars O+
  woensdag 18 april 2012 @ 17:08:19 #184
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_110492496

Wat vinden jullie van mijn nieuwe tas?
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_110492526
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 17:08 schreef Geelman het volgende:
[ afbeelding ]

jah... geil
pi_110492707
Bont zouden ze ook gewoon moeten verbieden, als je er even nuchter over nadenkt gaat het ook compleet nergens over om dieren te fokken om ze vervolgens als decoratie te gebruiken...

Een koe eet je op, heeft het tenminste nog een fatsoenlijke functie.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  woensdag 18 april 2012 @ 17:13:40 #187
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_110492742
quote:
[ afbeelding ]

Tinkebell :')
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_110492751
quote:
10s.gif Op woensdag 18 april 2012 17:07 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

de fleece vest van 2012
Anytime you have a dream and you think you're great at something, go do it and find out if you suck.
  woensdag 18 april 2012 @ 17:16:25 #189
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_110492836
Ja, maar als men het in Nederland verbiedt gaan ze het uit landen halen waar het nóg slechter is voor die beestjes (Polen enzo). :{ ;(
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  woensdag 18 april 2012 @ 17:16:53 #190
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_110492861
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 17:12 schreef Wootism het volgende:
Bont zouden ze ook gewoon moeten verbieden, als je er even nuchter over nadenkt gaat het ook compleet nergens over om dieren te fokken om ze vervolgens als decoratie te gebruiken...

Een koe eet je op, heeft het tenminste nog een fatsoenlijke functie.
Het gaat inderdaad ook nergens over, helemaal niet als je je bedenkt dat veel bont uit Azie gelabeld is als nepbont maar eigenlijk honden of kattenbont is.
Je kan het overigens wel testen, als je er een paar haartjes uittrekt en de haartjes aansteekt dan behoren er bij nepbont bolletjes te komen op de uiteindes.
  woensdag 18 april 2012 @ 17:17:53 #191
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_110492902
quote:
10s.gif Op woensdag 18 april 2012 17:07 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik zie blauw.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_110492903
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 17:16 schreef Euribob het volgende:
Ja, maar als men het in Nederland verbiedt gaan ze het uit landen halen waar het nóg slechter is voor die beestjes (Polen enzo). :{ ;(
Dat gebeurd nu al, veel bont komt uit china e.d., waar er geen strenge regelgeving is en het gewoon gruwelijk is hoe er met de dieren omgegaan wordt, inc levend villen bv.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_110492921
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 17:16 schreef Euribob het volgende:
Je kan het ook verbieden om te importeren hebben ze met kattenbont ook gedaan dat
werd nog niet eens zo héél lang geleden wel verboden want tja katjes en hondjes zijn
dan toch weer anders ofzo? :')
pi_110492937
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 17:17 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ik zie blauw.
Dan moet je minder zuipen
  woensdag 18 april 2012 @ 17:21:29 #195
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_110493043
quote:
6s.gif Op woensdag 18 april 2012 17:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Je kan het ook verbieden om te importeren hebben ze met kattenbont ook gedaan dat
werd nog niet eens zo héél lang geleden wel verboden want tja katjes en hondjes zijn
dan toch weer anders ofzo? :')
Helaas manipuleren ze het katten- en hondenbont nu zo dat het net lijkt alsof het nepbont is, aangezien nepbont duurder is om te fabriceren dan katten- en hondenbont.
pi_110493071
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 17:17 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat gebeurd nu al, veel bont komt uit china e.d., waar er geen strenge regelgeving is en het gewoon gruwelijk is hoe er met de dieren omgegaan wordt, inc levend villen bv.
maar dat kunnen ze verbieden...

http://www.nu.nl/economie(...)enbont-verboden.html
pi_110493232
quote:
Ik hoop dan ook dat dat gebeurd, want in tegenstelling tot europees bont is het niet verplicht te vermelden dat er bont gebruikt is voor een kraagje, de consument weet dus vaak van niets, maar draagt wel bont van wasbeerhonden die levend gevild zijn.
Dat vind ik vele malen erger dan iemand die bewust europees bont koopt.
pi_110493330
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 17:25 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik hoop dan ook dat dat gebeurd, want in tegenstelling tot europees bont is het niet verplicht te vermelden dat er bont gebruikt is voor een kraagje, de consument weet dus vaak van niets, maar draagt wel bont van wasbeerhonden die levend gevild zijn.
Dat vind ik vele malen erger dan iemand die bewust europees bont koopt.
Ja ze zouden meer kunnen doen, maar daar ga ik niet over...

http://www.bontvoordieren(...)ondenbont-eindelijk-

Als ze willen kunnen ze veel maar zolang er mensen als TS bestaan????
  woensdag 18 april 2012 @ 17:28:41 #199
350968 kedge
cicatrix manet
pi_110493367
quote:
[ afbeelding ]

a la tinkebel die haar dieren opzet en als decoratie gebruikt. Wel grappig dat mensen haar dan ook weer willen villen en afmaken.

Stelletje hypcrieten. :(
A vaincre sans péril, on triomphe sans gloire.
  woensdag 18 april 2012 @ 17:29:44 #200
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_110493412
quote:
6s.gif Op woensdag 18 april 2012 17:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dan moet je minder zuipen
Dat gaat niet hoor.
With my pack on my back, down the road I will stray.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')