Het begon met een 1.3 Lancer, die te kaal was (miste airco, elek. ramen/spiegels) en had ook last van een semi lekkend dakje. Daarna een Laguna 1.8 RT, superfijn maar airco was dramatisch en belasting was zuur. Tijdelijk een Micra uit 91 gehad, die was te onveilig om nog verantwoord op de weg te gaan en nu is het deze!quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:17 schreef H-D het volgende:
Ziet er nog strak uit
Wat had je eerst ook alweer?
Hoe is die 1.6 dn? Nog wel voldoende?
Ooh dus wel nice vooruitgangquote:Op dinsdag 17 april 2012 16:19 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Het begon met een 1.3 Lancer, die te kaal was (miste airco, elek. ramen/spiegels) en had ook last van een semi lekkend dakje. Daarna een Laguna 1.8 RT, superfijn maar airco was dramatisch en belasting was zuur. Tijdelijk een Micra uit 91 gehad, die was te onveilig om nog verantwoord op de weg te gaan en nu is het deze!
De 1.6 is geen krachtpatser, totaal nietmaar dat zie ik weer terug in de financiën.
Wat ik op internet zo nu en dan vind is 1:12,5 bij wat aggresiever rijgedrag tot 1:15/16 onder de betere omstandigheden. Kreeg 75% aan tank mee dus voordat ik echt precieze cijfers heb duurt dat nog wel even.quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:21 schreef H-D het volgende:
[..]
Ooh dus wel nice vooruitgang
Ja alles is wel goedkoper natuurlijk , verzekering/belasting/benzinedas ook wat waard. Hoeveel loopt ie?
Ooh dat is nice!quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:22 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Wat ik op internet zo nu en dan vind is 1:12,5 bij wat aggresiever rijgedrag tot 1:15/16 onder de betere omstandigheden. Kreeg 75% aan tank mee dus voordat ik echt precieze cijfers heb duurt dat nog wel even.
Je staat erbij, foto ?![]()
Wij hebben onze auto via een garage gekocht (ander merk dan de auto). Simpelweg omdat je een 4-jarige auto bijna niet prive kan kopen... (niet met de andere eisen die wij hadden...) En daar hadden we ook garantie tot aan de deur...quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:28 schreef Purdey het volgende:
Klein vraagje: Wat is nu persé verstandiger, een auto kopen via een garage/dealer/onafhankelijk Bovag bedrijf of is Marktplaats ook geen slechte optie? Ik zie op MP best toffe auto's die toch aardig wat goedkoper zijn dan via een garage. Ook zit je dan niet met die domme rijklaarmaak kosten. M'n pa blijft er echter maar op hameren dat je dan geen garantie hebt.
Nu ben ik van mening dat de garantie via een dealer of iets ook maar zeer beperkt is, dus dat dat niet echt uitmaakt. Waar moet je op letten bij Marktplaats aankopen? Wanneer moet ik wantrouwend worden? Probleem is een beetje, ik ben een echte vrouw die alleen naar de buitenkant van een auto kijkt
We checken nu op voorhand een x aantal dingen. Ik koop liever bij een garage gewoon om het feit dat je in de meeste gevallen geen afspraak hoeft te maken om langs te komen en je veel dingen vrij duidelijk op papier kan zetten zonder dat iemand zich terugtrekt.quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:28 schreef Purdey het volgende:
Klein vraagje: Wat is nu persé verstandiger, een auto kopen via een garage/dealer/onafhankelijk Bovag bedrijf of is Marktplaats ook geen slechte optie? Ik zie op MP best toffe auto's die toch aardig wat goedkoper zijn dan via een garage. Ook zit je dan niet met die domme rijklaarmaak kosten. M'n pa blijft er echter maar op hameren dat je dan geen garantie hebt.
Nu ben ik van mening dat de garantie via een dealer of iets ook maar zeer beperkt is, dus dat dat niet echt uitmaakt. Waar moet je op letten bij Marktplaats aankopen? Wanneer moet ik wantrouwend worden? Probleem is een beetje, ik ben een echte vrouw die alleen naar de buitenkant van een auto kijkt
Af en toe updaten van je navi scheelt een hoop gezeur.quote:Op dinsdag 17 april 2012 17:48 schreef CherryLips het volgende:
Je Micra
Ik ben zaterdag trouwens nog thuisgekomen nadat de halve A2 was afgesloten, ben via De Meern gegaan. Google Maps gaf aan dat ik dan heel mooi rechtsaf moest na de afslag en dan immer gerade aus, en dan herkende ik het wel weer.
Garmin vond dat ik na de afslag linksaf moest, wat resulteerde in een mooie toeristische route door nieuwbouw-Leidsche Rijn, waar nog niet alle wegen klopten met wat Garmin aangaf. Uiteindelijk had ik net zo goed in de file kunnen staan, was even snel geweest.
Als je echt een amerikaans nummerbord bedoelt: In sommige staten is alleen de achterplaat verplicht.quote:Op dinsdag 17 april 2012 17:51 schreef Fiorano het volgende:
Ik zag een Volvo rijden met een Amerikaans nummerbord, maar hij had er alleen 1 achterop en geen voor. Dat is toch verplicht in Nederland?
Wel ideaal voor in DLD!quote:Op dinsdag 17 april 2012 17:55 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als je echt een amerikaans nummerbord bedoelt: In sommige staten is alleen de achterplaat verplicht.
Zo'n auto moet voldoen aan de normen die daar gelden dus het is goed mogelijk dat het gewoon mag.
Langleve Sygic Mobile :$quote:Af en toe updaten van je navi scheelt een hoop gezeur.
Of gewoon eigenwijs zijn en zelf de weg vinden.
Vorige maand geüpdatetquote:Op dinsdag 17 april 2012 17:55 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Af en toe updaten van je navi scheelt een hoop gezeur.
Of gewoon eigenwijs zijn en zelf de weg vinden.
Ik ben nog wel eens eigenwijs tegenover m'n TomTom, dan rijd ik gewoon zoals ik wil.quote:Op dinsdag 17 april 2012 17:57 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vorige maand geüpdatet![]()
Uiteindelijk herkende ik een weg en ben ik maar zo gereden.
Ben je 'm echt aan het overwegen of gewoon beetje aan het kijken/dromenquote:
Vooral het laatste.. Ben bang dat mijn AX nogsteeds goedkoper is dus ik krijg het er toch nog niet door bij mijn oudersquote:Op dinsdag 17 april 2012 21:09 schreef H-D het volgende:
[..]
Ben je 'm echt aan het overwegen of gewoon beetje aan het kijken/dromen?
Dat laatste doe ik ook nog weleens xD
Ondanks belastingvrij en LPG nog steeds goedkoper?quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:32 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vooral het laatste.. Ben bang dat mijn AX nogsteeds goedkoper is dus ik krijg het er toch nog niet door bij mijn ouders
quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:39 schreef H-D het volgende:
Ik droom altijd van dit
http://www.autotrack.nl/tweedehands/jaguar/xj-r/8348113
Dan zou ik dat eens moeten berekenen.. Maar heb een idee van wel als ik onderhoud en dergelijke meereken.quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:34 schreef H-D het volgende:
[..]
Ondanks belastingvrij en LPG nog steeds goedkoper?
Dat is echt een van mn all time droomautosquote:Op dinsdag 17 april 2012 21:42 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik moet echt geen auto's gaan kijken, wil ik ook een nieuweTerwijl ik amper rij en mn skoda het nog prima doet
Balen :Squote:Op dinsdag 17 april 2012 21:43 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dan zou ik dat eens moeten berekenen.. Maar heb een idee van wel als ik onderhoud en dergelijke meereken.
Zal t straks eens een beetje berekenen met de factoren die ik weet. Volgens mij zuipt zo'n sloep op gas wel 1 op 7quote:
Hoveel rij je eigenlijk?quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:55 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Zal t straks eens een beetje berekenen met de factoren die ik weet. Volgens mij zuipt zo'n sloep op gas wel 1 op 7
10-12.000 per jaar. Minstens.quote:
Mwah, met zo'n upgrade mag de prijs per kilometer toch ook wel iets omhoog?quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:55 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Zal t straks eens een beetje berekenen met de factoren die ik weet. Volgens mij zuipt zo'n sloep op gas wel 1 op 7
Ja wel iets maar niet bijster veel. Weet ook hoe prijzig het onderhoud er aan is. Distributieriem van zo'n V6 is bijvoorbeeld natuurlijk niet te vergelijken met de distributieriem van een 1.1 4 in lijn torretje.quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:02 schreef L0we het volgende:
[..]
Mwah, met zo'n upgrade mag de prijs per kilometer toch ook wel iets omhoog?
Je kan zelf ook veel toch?quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:05 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ja wel iets maar niet bijster veel. Weet ook hoe prijzig het onderhoud er aan is. Distributieriem van zo'n V6 is bijvoorbeeld natuurlijk niet te vergelijken met de distributieriem van een 1.1 4 in lijn torretje.
Voor mijn micra geeft de garage 1000. Voor die van jou misschien nog meer aangezien je airco en een 5 deurs uitvoering hebt.. Particulier gokikop1350-1900 voor je.. Inruilen is wel lekker makkelijkquote:Op dinsdag 17 april 2012 17:47 schreef Purdey het volgende:
Thanks House! Goeie post
Zit ook te dubben of ik de Micra particulier wil verkopen of 'm in ga ruilen bij de garage waar ik een andere auto koop. Geen idee wat financieel verstandiger is.
Ik kan wel het één en ander, ben alleen altijd wel huiverig voor distributieriemen en dingen ontluchtenquote:
Gewoon nog een paar keer doen, dan valt het allemaal best wel meequote:Op dinsdag 17 april 2012 22:09 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik kan wel het één en ander, ben alleen altijd wel huiverig voor distributieriemen en dingen ontluchten. Maar prijstechnisch in onderdelen is een Volvo van een heel ander niveau lijkt me.
Ja dat is wel waar idd denk ik.quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:09 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik kan wel het één en ander, ben alleen altijd wel huiverig voor distributieriemen en dingen ontluchten. Maar prijstechnisch in onderdelen is een Volvo van een heel ander niveau lijkt me.
Waarschijnlijk wel jaquote:Op dinsdag 17 april 2012 22:11 schreef L0we het volgende:
[..]
Gewoon nog een paar keer doen, dan valt het allemaal best wel mee. Houdt je scherp, zulk soort spanning
Ik vervang mn motor gewoon voor mijn riem nog een keer moetquote:Op dinsdag 17 april 2012 22:15 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel ja.. Voor de AX hoeft ie de komende 90.000 niet meer
Oldtimer als in voor 1/1/1987 op de weg gezet? Of een leuke auto om te zien / klassieker?quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:21 schreef Martijn93 het volgende:
Hmm, ben maar een beetje rond aan het kijken voor een goedkope oldtimer, liefst ook nog op LPG zodat het nog een beetje leuk is om wat rond te toeren. Iemand tips/ideeën?
Kun je er ook makkelijk bij als de motor er uit isquote:Op dinsdag 17 april 2012 22:20 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik vervang mn motor gewoon voor mijn riem nog een keer moet
Bij het nieuwe blok kan de riem nog zo'n 50.000 kilometer mee, zonde om dat nu al te doen. Dat komt over een jaar welquote:Op dinsdag 17 april 2012 22:23 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kun je er ook makkelijk bij als de motor er uit is.
Oldtimer als in voor 1/1/1987 op de weg gezet, lijkt me wel leuk om een klassieker te rijden ooit, maar daar heb ik nu het geld nog niet voor.quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:22 schreef L0we het volgende:
[..]
Oldtimer als in voor 1/1/1987 op de weg gezet? Of een leuke auto om te zien / klassieker?
http://link.marktplaats.nl/550869956quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:26 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Oldtimer als in voor 1/1/1987 op de weg gezet, lijkt me wel leuk om een klassieker te rijden ooit, maar daar heb ik nu het geld nog niet voor.
Mja, lastig altijd. Als je er geen verstand van hebt kun je bij een particulier behoorlijk de boot in gaan natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:28 schreef Purdey het volgende:
De garage had nog geen 100 euro gegeven voor onze oude auto, en hij is uiteindelijk voor 1700 verkocht... (11 jaar oud, 2e eigenaar, altijd bij dezelfde merk-garage in onderhoud geweest, 225K km op de teller).quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:09 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Voor mijn micra geeft de garage 1000. Voor die van jou misschien nog meer aangezien je airco en een 5 deurs uitvoering hebt.. Particulier gokikop1350-1900 voor je.. Inruilen is wel lekker makkelijk
Dat was de reden dat wij onze auto particulier verkocht hebben. Daardoor konden we een hogere korting bepalen bij de garage en kregen we nog meer terug voor die van ons!quote:Op woensdag 18 april 2012 00:11 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mja, lastig altijd. Als je er geen verstand van hebt kun je bij een particulier behoorlijk de boot in gaan natuurlijk.
Anderzijds kan het prijsverschil soms ook wel reden zijn om een gecalculeerd risico te nemen. Tijdje terug nog iemand geholpen, die wilde per se bij de garage kopen. Kreeg een bodemprijs terug voor d'r oude auto (daarvoor was ze 'm via MP waarschijnlijk ook wel kwijtgeraakt) en betaalde de hoofdprijs voor d'r 'nieuwe'. Verschil tussen haar bak en een vergelijkbare op MP was ruim 2k (even los van de inruil van de oude auto). Voor 2k kun je een hoop risico lopen en verspijkeren aan een auto. Ik had het wel geweten.
Geen garantie neem ik aan?quote:Op woensdag 18 april 2012 10:30 schreef house_is_a_feeling het volgende:
En hij wil niet meer starten. Straks even een nieuwe accu ophalen.
Voor garantie mocht ik 350euro afleverkosten betalenquote:
Ziek bedragquote:Op woensdag 18 april 2012 13:00 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Voor garantie mocht ik 350euro afleverkosten betalenkreeg ik 'm schoongepoetst mee. Nog even startkabels regelen straks om even zeker te weten dat 't de accu is.
Voor 1300 kon ik de auto meenemen. Over afleverkosten stond niets op mp, wel op de website zagen we later. Hij vond mn bod van 1200 te weinig, auto stond voor 1350 excl die afleverkosten er op.quote:Op woensdag 18 april 2012 13:20 schreef H-D het volgende:
[..]
Ziek bedrag
Hoeveel heb je eigenlijk betaald als ik vragen mag ?
1300 is nog steeds netjes toch.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:07 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Voor 1300 kon ik de auto meenemen. Over afleverkosten stond niets op mp, wel op de website zagen we later. Hij vond mn bod van 1200 te weinig, auto stond voor 1350 excl die afleverkosten er op.
Zogenaamd nieuwe APK, volledige onderhoudsbeurt en een halve tank ofzo. Maw: 350 euro om er een liter olie bij te mieteren. Die APK geloven ze wel en wordt er gewoon opgeplakt en die halve tank zit er vaak nog wel in. Zo niet, dan stoppen ze misschien 20 liter in een 60 liter-tank.quote:Op woensdag 18 april 2012 13:42 schreef H-D het volgende:
Volgens mij krijg je vaak bijna niks als je niet oppast voor zo'n huge bedrag.
Preciesquote:Op woensdag 18 april 2012 14:51 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zogenaamd nieuwe APK, volledige onderhoudsbeurt en een halve tank ofzo. Maw: 350 euro om er een liter olie bij te mieteren. Die APK geloven ze wel en wordt er gewoon opgeplakt en die halve tank zit er vaak nog wel in. Zo niet, dan stoppen ze misschien 20 liter in een 60 liter-tank.
Ik denk dat er ongetwijfeld mensen bestaan die 750¤ afleverkosten betalen op een 10jr oude autoquote:Op woensdag 18 april 2012 17:26 schreef Mikkie het volgende:
Tuurlijk, zo kun je lager adverteren, dat snap ik ook. Maar geheid dat er ook mensen in de showroom in trappen. De vraagprijs is met marge... dan kun je kiezen of je de marge eraf pingelt of de afleverkosten, maar linksom of rechtsom ga je de boot in.
Er zijn ook mensen die voor veel teveel geld en afleverkosten een brakke Renault Clio kopenquote:Op woensdag 18 april 2012 16:53 schreef Kriegel het volgende:
Is gewoon om de advertentieprijs aantrekkelijk te maken zodat mensen sneller klikken of komen kijken, wat je denkt te besparen krijg je dan via de aflevering alsnog om je oren.
Maar ze slaan er tegenwoordig echt te ver in door, wie trapt er nou serieus in ¤500+ voor een afleverbeurtje op een tien jaar oude occasion?
Zo weinigquote:Op dinsdag 17 april 2012 22:09 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Voor mijn micra geeft de garage 1000. Voor die van jou misschien nog meer aangezien je airco en een 5 deurs uitvoering hebt.. Particulier gokikop1350-1900 voor je.. Inruilen is wel lekker makkelijk
M'n broer moest 1100,- rijklaarmaak kosten betalen voor een hele nieuwe auto zelfs. Dat vond ik pas oplichting.quote:Op woensdag 18 april 2012 13:32 schreef H-D het volgende:
Idd soms zie je echt de meest debiele bedragen e.g. ¤750,- oid
Dan ga ik wel naar een andere dealer, om te kijken wat die er voor vraagt.quote:Op woensdag 18 april 2012 19:16 schreef Purdey het volgende:
[..]
M'n broer moest 1100,- rijklaarmaak kosten betalen voor een hele nieuwe auto zelfs. Dat vond ik pas oplichting.
Vind het een hoop geld voor een Micra.quote:Op woensdag 18 april 2012 19:14 schreef Purdey het volgende:
[..]
Zo weinig![]()
Ik zat van de week te kijken op Autotrack en ze vragen doorgaans nog steeds hetzelfde voor zo'n micra die ik heb, als dat ik er 1,5 jaar geleden voor heb betaald. Nu weet ik dat dat niet helemaal realistisch is, maar ik had stiekem wel verwacht dat ik bij de garage minstens 1500,- zou terugkrijgen, en particulier 2000,-
Maar da's op een nieuwe. Daar is het al lang gebruikelijk, al is het ook behoorlijk opgelopen de afgelopen jaren. Ook hier een verkapte prijsverhoging.quote:Op woensdag 18 april 2012 19:16 schreef Purdey het volgende:
[..]
M'n broer moest 1100,- rijklaarmaak kosten betalen voor een hele nieuwe auto zelfs. Dat vond ik pas oplichting.
Waarom verwacht je dat je auto in waarde stijgt? Het is geen klassieker ofzo.quote:Op woensdag 18 april 2012 19:14 schreef Purdey het volgende:
[..]
Zo weinig![]()
Ik zat van de week te kijken op Autotrack en ze vragen doorgaans nog steeds hetzelfde voor zo'n micra die ik heb, als dat ik er 1,5 jaar geleden voor heb betaald. Nu weet ik dat dat niet helemaal realistisch is, maar ik had stiekem wel verwacht dat ik bij de garage minstens 1500,- zou terugkrijgen, en particulier 2000,-
En zelfs Waxoyl is oplichterij...quote:Op woensdag 18 april 2012 19:42 schreef Sjoegerd het volgende:
1100 euro afleverkosten op een nieuwe auto. Dat is wel goede winst maken. Kan uit ervaring zeggen dat er bij een nieuwe auto niet veel gedaan wordt op een waxoil behandeling of iets dergelijks na.
En heb van al die nieuwe auto's nog maar één of twee meegemaakt waar het niet hoefdequote:Op woensdag 18 april 2012 19:44 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
En zelfs Waxoyl is oplichterij...
http://forum.carclean.nl/(...)-100-Lakpantser.aspxquote:Op woensdag 18 april 2012 19:45 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
En heb van al die nieuwe auto's nog maar één of twee meegemaakt waar het niet hoefde
Als je toch zoiets wilt, neem dan CarPro Cquartz.quote:
Sowieso bij een 2ehands auto.quote:Op woensdag 18 april 2012 19:55 schreef Piles het volgende:
Het hele begrip 'afleverkosten' is sowieso idiootTenzij ze 'm thuis komen afleveren.
Bij nieuwe ook. Geen enkele winkel rekent toch kosten voor het uitpakken van z'n productenquote:
Maar op deze manier kunnen ze weer adverteren met een lagere verkoopprijs...quote:Op woensdag 18 april 2012 19:58 schreef Piles het volgende:
[..]
Bij nieuwe ook. Geen enkele winkel rekent toch kosten voor het uitpakken van z'n productenDoe het gewoon lekker in je verkoopprijs, en anders niet.
Ik verwacht zeker geen winst, dat zou totaal onrealistisch zijn. Ik bedoel dat ik er bij een dealer 2250,- voor heb betaald, en ze dat nu 1,5 jaar later nog steeds vragen.quote:Op woensdag 18 april 2012 19:40 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Waarom verwacht je dat je auto in waarde stijgt? Het is geen klassieker ofzo.
Of ik begrijp je verkeerd.
Als je er 2250 bij een dealer voor betaald hebt, zal deze ingeruild zijn voor hooguit 1500.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:09 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik verwacht zeker geen winst, dat zou totaal onrealistisch zijn. Ik bedoel dat ik er bij een dealer 2250,- voor heb betaald, en ze dat nu 1,5 jaar later nog steeds vragen.
En dat ik 1000-1300,- wel erg weinig vind terwijl ze bij een dealer nog steeds dezelfde prijs berekenen zoals toen. De micra's van Monsterd en mij verschillen trouwens wel in opties en km-stand.
1300 inruil en verkoop +/- 2000 is vrij normaal voor een dealer volgens mij hr...quote:Op woensdag 18 april 2012 20:09 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik verwacht zeker geen winst, dat zou totaal onrealistisch zijn. Ik bedoel dat ik er bij een dealer 2250,- voor heb betaald, en ze dat nu 1,5 jaar later nog steeds vragen.
En dat ik 1000-1300,- wel erg weinig vind terwijl ze bij een dealer nog steeds dezelfde prijs berekenen zoals toen. De micra's van Monsterd en mij verschillen trouwens wel in opties en km-stand.
Moet je nagaan dat je zo'n nieuwe budgetbak koopt... een Alto of een Aygo ofzo.quote:Op woensdag 18 april 2012 19:42 schreef Sjoegerd het volgende:
1100 euro afleverkosten op een nieuwe auto. Dat is wel goede winst maken. Kan uit ervaring zeggen dat er bij een nieuwe auto niet veel gedaan wordt op een waxoil behandeling of iets dergelijks na.
Idd als je het zo zegtquote:Op woensdag 18 april 2012 20:20 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Moet je nagaan dat je zo'n nieuwe budgetbak koopt... een Alto of een Aygo ofzo.
Betaal je zo'n 8k nieuwprijs en daar bovenop nog eens 500 euro afleverkosten. Wordt je auto ineens ruim 6% duurder, da's in die prijscategorie behoorlijk wat.
En die 'poetsbeurt' die ze de auto geven kunnen ze zo af en toe ook beter niet laten doen, als je ziet dat sommigen er slechter vandaan komen, dan ze er heen gingen.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:27 schreef vannelle het volgende:
Je kunt je ook afvragen waar die kosten eigenlijk voor zijn.
Toen ik een nieuwe auto kocht heb ik het gevraagd: Oh? Is dat echt nodig dan? Dacht serieus dat jullie een bruikbaar product aanboden.
En wat zeiden ze toen? Want iets doet me vermoeden dat je het toch hebt betaald, omdat een dealer echt niet 'zomaar' je die kosten cadeau doet als je toevallig een keer een kritische vraag stelt.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:27 schreef vannelle het volgende:
Je kunt je ook afvragen waar die kosten eigenlijk voor zijn.
Toen ik een nieuwe auto kocht heb ik het gevraagd: Oh? Is dat echt nodig dan? Dacht serieus dat jullie een bruikbaar product aanboden.
Toen ik naar auto's keek, zaten die kosten bij de Aygo erbij inbegrepen. Ik weet niet eens meer wat ik heb betaaldquote:Op woensdag 18 april 2012 20:20 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Moet je nagaan dat je zo'n nieuwe budgetbak koopt... een Alto of een Aygo ofzo.
Betaal je zo'n 8k nieuwprijs en daar bovenop nog eens 500 euro afleverkosten. Wordt je auto ineens ruim 6% duurder, da's in die prijscategorie behoorlijk wat.
9000 euroquote:Op woensdag 18 april 2012 20:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Toen ik naar auto's keek, zaten die kosten bij de Aygo erbij inbegrepen. Ik weet niet eens meer wat ik heb betaald
Wel jammer dat het beetje de basic uitvoering is thoughquote:Op woensdag 18 april 2012 20:41 schreef Mikkie het volgende:
Zijn volgens mij geen slechte bakken en met 100pk uit een tweeliterblok heeft ie ook niet altijd op z'n top moeten werken, dat scheelt. Voldoende Audi's uit die tijd met hoge tellerstanden. Vriend van me heeft jaren zo'n ding gehad, hou er wel rekening mee dat ie aardig zuipt. 1:10 bij normaal gebruik en slechter bij doorpoken is geen gekke schatting.
Even opnieuw de sleutel inlezen?quote:Op woensdag 18 april 2012 21:21 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Nou, de Carisma rijdt nog steeds niet. We zijn er iig achter dat het te maken heeft met de startonderbreker maar het is vooral heel raar. Er is niet gekloot met sleutels etc sinds ik de auto heb.
Ik bel morgen naar de dealer om te kijken hoe we verder moeten. Heb al horrorverhalen gelezen over de hele ecu + contactslot + immobilizer die opgestuurd moeten wordenquote:Op woensdag 18 april 2012 21:22 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Even opnieuw de sleutel inlezen?
Hoop dat het meevalt dan!quote:Op woensdag 18 april 2012 21:24 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik bel morgen naar de dealer om te kijken hoe we verder moeten. Heb al horrorverhalen gelezen over de hele ecu + contactslot + immobilizer die opgestuurd moeten worden
Misschien is het alleen de sleutel inlezen oid dan ben je met paar tientjes klaarquote:Op woensdag 18 april 2012 21:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ja anders waren dat voorlopig even hele dure 173km wat ik emee gereden heb.
Ja toen ik het typte kwam ook in me op dat je dat misschien niet hadquote:Op woensdag 18 april 2012 21:41 schreef house_is_a_feeling het volgende:
We hebben beiden geen woonplaatsservicedat idee had ik anders al wel.
Univé als wegenwachthulp heb ik. Kost bijna geen drol extra maar wel overal waar ik wil in Nederland dekking.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:57 schreef Sjoegerd het volgende:
Heb zelf ook geen woonplaatsservice, ook geen vervangend vervoer. Iets met kostenbesparing?
Ja maar jij hebt er iig zelf nog verstand vanquote:Op woensdag 18 april 2012 21:57 schreef Sjoegerd het volgende:
Heb zelf ook geen woonplaatsservice, ook geen vervangend vervoer. Iets met kostenbesparing?
Ik heb het vooral voor Europa. In Nederland, als ik ECHT een auto moet om uit mijn woonplaats te komen dan kan ik die nog wel regelenquote:Op woensdag 18 april 2012 21:57 schreef Sjoegerd het volgende:
Nou verstand valt best wel meequote:Op woensdag 18 april 2012 22:06 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja maar jij hebt er iig zelf nog verstand van
Ik niet echt
Vervangend vervoer heb ik ook niet overigens. En het was een aanbieding met jongerenvoordeel enzo. Dus het viel mee.
Ongetwijfelt meer dan ikquote:Op woensdag 18 april 2012 22:11 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nou verstand valt best wel mee.. In de woonplaats regel ik gewoon wel een sleep.
Deels, na dit jaar word ik een managementpikkie in het autobedrijfquote:Op woensdag 18 april 2012 22:19 schreef H-D het volgende:
[..]
Ongetwijfelt meer dan ikje bent toch autotechnicus in wording?
Oh wat ga je doen dan?quote:Op woensdag 18 april 2012 22:22 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Deels, na dit jaar word ik een managementpikkie in het autobedrijf.. Alleen niet de gebruikelijke kerel in nette kleren denk ik
Nou ik ga dus meer de bedrijfseconomische kant van de autobranche in. Kan daar aan het eind van dit jaar voor kiezenquote:Op woensdag 18 april 2012 22:29 schreef H-D het volgende:
[..]
Oh wat ga je doen dan?
En waarom geen nette kleren?
Okee. Kan ook we heel interessant zijn lijkt me idd. En dan meteen stage?quote:Op woensdag 18 april 2012 22:34 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nou ik ga dus meer de bedrijfseconomische kant van de autobranche in. Kan daar aan het eind van dit jaar voor kiezen.
En ik voel me niet thuis in nette kleren
Stage zit er gewoon weer bij jaquote:Op woensdag 18 april 2012 22:36 schreef H-D het volgende:
[..]
Okee. Kan ook we heel interessant zijn lijkt me idd. En dan meteen stage?
En dat kan
Leukquote:
Economie moet je wel echt interesseren, anders is het niet zo tof hoorquote:Op woensdag 18 april 2012 22:46 schreef H-D het volgende:
[..]
Leuksowieso bedrijfseconomie is tof. Economie is tof eigenlijk
Moet je dan nog steeds 2jr voor je klaar bent?
Jup gewoon nog 2 jaarquote:Op woensdag 18 april 2012 22:46 schreef H-D het volgende:
[..]
Leuksowieso bedrijfseconomie is tof. Economie is tof eigenlijk
Moet je dan nog steeds 2jr voor je klaar bent?
Ik vond het altijd erg leuk. Dus vandaarquote:Op woensdag 18 april 2012 22:50 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Economie moet je wel echt interesseren, anders is het niet zo tof hoor
Ja, ik op zich ook wel.quote:Op woensdag 18 april 2012 22:51 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik vond het altijd erg leuk. Dus vandaar
Mja goed, dat is aan de poster om te beoordelen. Als 'ie 't genoeg vindt, is het genoeg. Als ik nu kijk wat ik twee jaar terug heb gekocht: daar was ik toen heel tevreden mee. Mijn wensenlijstje is inmiddels ook wel gegroeid, maar ja.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:17 schreef H-D het volgende:
[..]
Wel jammer dat het beetje de basic uitvoering is though
Same here. Heb woonplaats er niet bij en geen vervangend vervoer in NL.quote:Op woensdag 18 april 2012 22:07 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik heb het vooral voor Europa. In Nederland, als ik ECHT een auto moet om uit mijn woonplaats te komen dan kan ik die nog wel regelenDus ja, kostenbesparing idd.
Ik ookquote:Op woensdag 18 april 2012 22:53 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, ik op zich ook wel.
Alleen ik studeer nu iets totaal anders.
Jaja klopt, wilde het gewoon even erbij zeggenquote:Op woensdag 18 april 2012 22:59 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mja goed, dat is aan de poster om te beoordelen. Als 'ie 't genoeg vindt, is het genoeg. Als ik nu kijk wat ik twee jaar terug heb gekocht: daar was ik toen heel tevreden mee. Mijn wensenlijstje is inmiddels ook wel gegroeid, maar ja.
[..]
Same here. Heb woonplaats er niet bij en geen vervangend vervoer in NL.
Wel buiten de woonplaats en vervangend vervoer in Europa. Laatst pech in de buurt van huis, heb ik gewoon familie gebeld voor een sleepje. Net zo makkelijk. Schatte in dat het toch niet door de WW gefixt kon worden en dat klopte... dan zijn ze gewoon een veredelde sleepdienst, dat kan ik zelf ook wel regelen. Scheelt me weer een oproep, waardoor ik er nog twee heb dit jaar. Die ga ik nodig hebben met m'n barrel komende zomer.
Hmm, verbruik had ik beter ingeschat. Maar zie helaas op wel meerdere fora dat dit helemaal niet onrealistisch is.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:41 schreef Mikkie het volgende:
Zijn volgens mij geen slechte bakken en met 100pk uit een tweeliterblok heeft ie ook niet altijd op z'n top moeten werken, dat scheelt. Voldoende Audi's uit die tijd met hoge tellerstanden. Vriend van me heeft jaren zo'n ding gehad, hou er wel rekening mee dat ie aardig zuipt. 1:10 bij normaal gebruik en slechter bij doorpoken is geen gekke schatting.
Volvo V40?quote:Op donderdag 19 april 2012 08:52 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Hmm, verbruik had ik beter ingeschat. Maar zie helaas op wel meerdere fora dat dit helemaal niet onrealistisch is.
Lastig.. Toch maar zoeken naar een A4 b5 dan...
Of iets anders, maar heb geen idee wat.
Waarvoor koop je hem? Als comfy rijauto? Of wil je ook nog een hoop zooi meenemen?quote:Op donderdag 19 april 2012 08:52 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Hmm, verbruik had ik beter ingeschat. Maar zie helaas op wel meerdere fora dat dit helemaal niet onrealistisch is.
Lastig.. Toch maar zoeken naar een A4 b5 dan...
Of iets anders, maar heb geen idee wat.
Dan nog steeds; Volvo V40 niks?quote:Op donderdag 19 april 2012 12:17 schreef FalleNk810i het volgende:
Ik heb een daily nodig voor woon-werk verkeer.
1000km per maand dus benzine lijkt me dan het meest logisch.
tja kosten, verbruik benzine 1:12 ongeveer, bij diesel moet het minimaal 1:17 zijn.
Gewicht +- 1200 a 1300 kg
Zit al een aantal weken te bedenken, maar blijf telkens terug komen bij Audi
Opzich wel mooie bak, als je een beetje een nette uitkiest. Alleen het interieur is echt een grote afknapper, en dat heb ik bij alle volvo's zo'n beetje.quote:
Passat zelfde maandlasten als Audi, en dan heb ik liever het design van Audiquote:Op donderdag 19 april 2012 12:19 schreef H-D het volgende:
[..]
Dan nog steeds; Volvo V40 niks?
Of misschien een VW Passat uit 98-2002 ofzo?
Fransquote:
BMW 3serie dan?quote:Op donderdag 19 april 2012 12:23 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Passat zelfde maandlasten als Audi, en dan heb ik liever het design van Audi![]()
Volgens mij blijft er niet zoveel keuzen voor me over haha
[..]
Frans![]()
Aziaten komen er ook niet in trouwens
Hmm, ik ga even marktplaatsenquote:Op donderdag 19 april 2012 12:23 schreef H-D het volgende:
[..]
BMW 3serie dan?![]()
Of een Saab 9-3?
Of Alfa 156/ Lancia Lybra? Eventueel in station.
Wat is eigenlijk je budget?
Saab 9-3 de sportsedan wordt dan wel beetje lastig, maar die Alfa of Lancia moet wel kunnen. Neem bij de Lancia dan niet de 2.0. Ding zuipt als een tempelierquote:Op donderdag 19 april 2012 12:27 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Hmm, ik ga even marktplaatsen
Budget, tja kan er veel aan uitgeven maar ben net begonnen met mn baan dus heb liever nu wat goedkopers om dan te sparen voor na een jaar of 2 een mooie luxere.
Zeg iets van 2000 max?
Vind 'm zelf wel mooi/retro. En value for money.quote:Op donderdag 19 april 2012 12:36 schreef L0we het volgende:
Alleen jammer dat hij spuug- en spuuglelijk is
Da's sportiefquote:Op donderdag 19 april 2012 12:39 schreef FalleNk810i het volgende:
Oh nee die Lancia is echt niet mijn smaak. Luxe bevalt me heel erg goed haha, maar het design. Beetje een rommeltje en de buitenkant doet me aan een citroen denken, laat ik dat nou juist het meest verschrikkelijke franse merk vinden haha.
Alfa is erg mooi aan de buitenkant, maar het interieur is echt niks, te speels met die grote ronde tellerbakken enz.
Die 2e maakt op mij een iets minder geragde indruk...quote:Op donderdag 19 april 2012 13:02 schreef FalleNk810i het volgende:
Vindt deze A4 interessant, en een erg mooie kleur die je niet zo vaak ziet.
http://link.marktplaats.nl/545450377
Ook deze lijkt me wel wat:
http://link.marktplaats.nl/546669186
Hij wilde geen Frans of Aziatisch...quote:Op donderdag 19 april 2012 13:21 schreef Kriegel het volgende:
Honda Accord sedan:
http://link.marktplaats.nl/552341715
http://link.marktplaats.nl/550161176
Peugeot 406:
http://link.marktplaats.nl/549634706
Of anders een Passat ofzo, ik heb geen idee of een A4 voor minder dan 2000 wel valt aan te raden.
Ik vermoed dat ie eigenlijk al gewoon besloten heeft dat ie een A4 wil, want hij vindt dat design mooier dan de Passat.quote:Op donderdag 19 april 2012 14:03 schreef Kriegel het volgende:
Oh ja, krijg je dat weer.Die blinde aversie altijd bij sommigen...
Nou, Passat 1.8 20v dan als je die kunt vinden. Of anders misschien een Vectra?
http://link.marktplaats.nl/549043472
Vind het nog best een oké model voor een dertien jaar oude Opel.
Klopt inderdaad, verraderlijk die glimmende auto'squote:Op donderdag 19 april 2012 13:59 schreef H-D het volgende:
[..]
Die 2e maakt op mij een iets minder geragde indruk...
Blinde aversie?quote:Op donderdag 19 april 2012 14:03 schreef Kriegel het volgende:
Oh ja, krijg je dat weer.Die blinde aversie altijd bij sommigen...
Nou, Passat 1.8 20v dan als je die kunt vinden. Of anders misschien een Vectra?
http://link.marktplaats.nl/549043472
Vind het nog best een oké model voor een dertien jaar oude Opel. Verder meer een voorbeeldje, deze advertentie.
Ben bang van ook ja, denk dat ik toch opzoek ga naar een nette Audi A4. Alleen nu nog kiezen welke en diesel of benzine?quote:Op donderdag 19 april 2012 14:08 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ie eigenlijk al gewoon besloten heeft dat ie een A4 wil, want hij vindt dat design mooier dan de Passat.
Overigens zou ik zelf ook nooit Aziatisch kopennever
ever
Sicke bak ja! net iets boven budget hahaquote:Op donderdag 19 april 2012 14:08 schreef Fiorano het volgende:
Even totaal niet naar het budget gekeken, maar het is Duits en een Passat
http://www.autotrack.nl/tweedehands/volkswagen/passat/8743963
Vind die W8 in sedan vetterquote:Op donderdag 19 april 2012 14:11 schreef Fiorano het volgende:
Gruwelijk ding heh. Eigenlijk die 4 pijpjes nog weghalen en je hebt een wolf in schaapskleren.
Ik neem aan dat je 15.000 bedoeld ipv 150.000
Ja inderdaad 15.000 jaquote:Op donderdag 19 april 2012 14:11 schreef Fiorano het volgende:
Gruwelijk ding heh. Eigenlijk die 4 pijpjes nog weghalen en je hebt een wolf in schaapskleren.
Ik neem aan dat je 15.000 bedoeld ipv 150.000
Maar qua sportsedan heb ik het liefst een Jaguar XJR denk ikquote:Op donderdag 19 april 2012 14:15 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja inderdaad 15.000 ja![]()
Tja, maar 1x het gas indrukken en iedereen kan horen dat het menens is haha. Geen enkele sjonnie uitlaat die zoiets kan nabootsen.
Ja. "Geen Frans, geen Aziatisch!"quote:
Gevoel, emotiequote:Op donderdag 19 april 2012 14:31 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ja. "Geen Frans, geen Aziatisch!"
Waarom alles uit bepaalde landen per definitie uitsluiten?
Sorry, dat snap ik gewoon niet zo.
Omdat IK auto's uit die landen / wereld delen niet mooi vindt misschien? Niet zakelijk genoeg.quote:Op donderdag 19 april 2012 14:31 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Aziatisch is niet eens 1 land!quote:Op donderdag 19 april 2012 14:31 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ik vind de meeste Europeanen vreselijk om te zien, alleen de Peugeot vind ik (over het algemeen) mooi... Maar ja, smaken verschillen (en ik ben blij met het interieur van m'n Japanner!)quote:Op donderdag 19 april 2012 14:33 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Omdat IK auto's uit die landen / wereld delen niet mooi vindt misschien? Niet zakelijk genoeg.
Ziet er allemaal een stuk cheaper uit, en interieurs zijn om te janken.
Ik hou nou eenmaal van een strak en wat meer tijdloos ontwerp.quote:Op donderdag 19 april 2012 14:34 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Aziatisch is niet eens 1 land!
[..]
Ik vind de meeste Europeanen vreselijk om te zien, alleen de Peugeot vind ik (over het algemeen) mooi... Maar ja, smaken verschillen (en ik ben blij met het interieur van m'n Japanner!)
Enige uitzondering is Lexus misschien. Die maken nog wel dingen die erg dicht in de buurt komen van wat ik wel goed vindquote:Op donderdag 19 april 2012 14:42 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ik hou nou eenmaal van een strak en wat meer tijdloos ontwerp.
Vindt aziaten en fransozen ontwerpen over het algemeen rommelig, onlogisch etc. Niet mijn ding.
Dat hangt toch echt van het model af. In de regel zul je een punt hebben, in ieder geval op esthetisch gebied, maar er zijn ook genoeg uitzonderingen.quote:Op donderdag 19 april 2012 14:33 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Omdat IK auto's uit die landen / wereld delen niet mooi vindt misschien? Niet zakelijk genoeg.
Ziet er allemaal een stuk cheaper uit, en interieurs zijn om te janken.
Maar er is toch niks mis met een voorkeur voor een bepaald merk?quote:Op donderdag 19 april 2012 14:45 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dat hangt toch echt van het model af. In de regel zul je een punt hebben, in ieder geval op esthetisch gebied, maar er zijn ook genoeg uitzonderingen.
Van mij mag je natuurlijk, maar je doet jezelf tekort door je in je keuze te laten beperken door algemeenheden en stereotypes.
Natuurlijk niet, maar een auto is wel even een forsere investering dan een setje kleren. Ik zou persoonlijk alle opties openhouden om te zorgen dat ik een kwalitatief goede auto vind die zo optimaal mogelijk bij me past. Zelfs uit een hoek waarvan ik het eigenlijk niet verwachtte.quote:Op donderdag 19 april 2012 14:46 schreef H-D het volgende:
[..]
Maar er is toch niks mis met een voorkeur voor een bepaald merk?Dan hoef je toch die overige niet te checken.
Net als met kleren ofzo.
Als ik iets mooier vindt ik het logisch dat ik daar eerder voor kies. Als het echt puur een geld kwestie zou zijn zou het niet meer als logisch zijn om ook naar andere merken te kijken.quote:Op donderdag 19 april 2012 14:45 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dat hangt toch echt van het model af. In de regel zul je een punt hebben, in ieder geval op esthetisch gebied, maar er zijn ook genoeg uitzonderingen.
Van mij mag je natuurlijk, maar je doet jezelf tekort door je in je keuze te laten beperken door algemeenheden en stereotypes.
Denk het ook idd. Ik ben het wel met die jongen eens^^ voor mij zijn er ook gewoon maar een aantal merken waar ik mijzelf echt nog in (wil) zie(n) rijden. Dus die check ik danquote:Op donderdag 19 april 2012 14:49 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar een auto is wel even een forsere investering dan een setje kleren. Ik zou persoonlijk alle opties openhouden om te zorgen dat ik een kwalitatief goede auto vind die zo optimaal mogelijk bij me past. Zelfs uit een hoek waarvan ik het eigenlijk niet verwachtte.
Maar goed, dat verschilt inderdaad per persoon.
Nou, ¤2000 maximaal voor een middenklasser vind ik wel in die richting gaan. Veel goed onderhouden VAG-auto's vallen dan al af, ik kon onder het zoeken amper een mooie Passat vinden, en dat was op Marktplaats notabene. Een A4 was al helemaal onbegonnen werk.quote:Op donderdag 19 april 2012 14:50 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Als ik iets mooier vindt ik het logisch dat ik daar eerder voor kies. Als het echt puur een geld kwestie zou zijn zou het niet meer als logisch zijn om ook naar andere merken te kijken.
Ik heb niet voor niks een iPhone ipv van een Samsung Galaxy s. Ik vindt het design van Apple vele malen mooier als dat van Samsung. De iPhone was duurder maar toch heb ik die gekocht.
Ik koop ook liever een polo van Lacoste als eentje van de H&M ookal is deze duurder.
Heeft enkel te maken met persoonlijke voorkeur en portemonnee.
Anders had ik wel gevraagd welke auto ik het best kan kopen voor zo min mogelijk geld
tja, net zoiets als dat ik BMW's oerlelijk vind, maar zelf wel best wel een Audi zou willen..quote:Op donderdag 19 april 2012 14:51 schreef H-D het volgende:
[..]
Denk het ook idd. Ik ben het wel met die jongen eens^^ voor mij zijn er ook gewoon maar een aantal merken waar ik mijzelf echt nog in (wil) zie(n) rijden. Dus die check ik dan
En voor mij gaan kleren op dezelfde manier als auto's eigenlijk![]()
Ik hoef geen auto die er super uitziet, als die technisch maar in orde is. Ik kan veel zelf. Een beschadigde stoel schrikt mij niet af bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 19 april 2012 14:55 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Nou, ¤2000 maximaal voor een middenklasser vind ik wel in die richting gaan. Veel goed onderhouden VAG-auto's vallen dan al af, ik kon onder het zoeken amper een mooie Passat vinden, en dat was op Marktplaats notabene. Een A4 was al helemaal onbegonnen werk.
Mijn oude gare polo heeft me 450 euro gekost en verder geen onkosten. Dus tja, je moet geluk hebben en een beetje oog voor oude auto's. Veel km's zegt niet zoveel, als tie maar goed behandeld is en zn onderhoud heeft gehad.quote:Op donderdag 19 april 2012 14:56 schreef Marco001 het volgende:
[..]
tja, net zoiets als dat ik BMW's oerlelijk vind, maar zelf wel best wel een Audi zou willen..
en 2000,- is erg krap als je een nette VAG-bak hebben wil.. Of je moet al een oude gare Ibiza of Polo nemen, maar zeker een A4 zal erg moeilijk te vinden zijn, of je moet al een eerste model nemen met (imho) veel te veel kilometers...
Tja, das altijd zo.. die Ibiza van mij heeft mij in de 1.5 jaar dat ik hem nu heb al ruim 2000,- aan onderhoud gekost, waarvan het grote gedeelte dankzij slecht onderhoud van de vorige eigenaar.quote:Op donderdag 19 april 2012 15:02 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ik hoef geen auto die er super uitziet, als die technisch maar in orde is. Ik kan veel zelf. Een beschadigde stoel schrikt mij niet af bijvoorbeeld.
Ik snap je punt. Maar het blijven kwaliteits auto's die veel kunnen hebben en de meeste Audi's a4 met bouwjaren tussen 1995 en 1999 kosten rond de 2 a 2,5 k. Dus valt best mee.
[..]
Mijn oude gare polo heeft me 450 euro gekost en verder geen onkosten. Dus tja, je moet geluk hebben en een beetje oog voor oude auto's. Veel km's zegt niet zoveel, als tie maar goed behandeld is en zn onderhoud heeft gehad.
En dát is juist het probleem bij veel VAG-auto's. Hoog sjonnie gehalte van de gemiddelde bestuurderquote:Op donderdag 19 april 2012 15:02 schreef FalleNk810i het volgende:
Veel km's zegt niet zoveel, als tie maar goed behandeld is en zn onderhoud heeft gehad.
Komen ze dan wel meteen? Niet zoals met pechhulp dat je eerst 2weken moet wachten.quote:Op donderdag 19 april 2012 15:08 schreef house_is_a_feeling het volgende:
We komen er niet meer uit. Mitsubishi dealer wil er naar kijken dus we hebben de anwb gebeld, woonplaats service er bij want dat is eigenlijk maar 20 EUR.
Mevrouw van de alarmcentrale zei dat ze het eerst proberen op te lossen, we zullen zien en dan pas kijken naar transport.quote:Op donderdag 19 april 2012 15:57 schreef H-D het volgende:
[..]
Komen ze dan wel meteen? Niet zoals met pechhulp dat je eerst 2weken moet wachten.
Sleep je 'm nu naar de dealer ofzo?
Ooh hij komt zo/morgen?quote:Op donderdag 19 april 2012 15:59 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Mevrouw van de alarmcentrale zei dat ze het eerst proberen op te lossen, we zullen zien en dan pas kijken naar transport.
Hoop op het beste voor je!quote:Op donderdag 19 april 2012 16:17 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Hij hoort er elk moment er te zijn
wtf die 8 dagen regelquote:Op donderdag 19 april 2012 17:46 schreef house_is_a_feeling het volgende:
En niks ervan. 10km is te ver om te slepen en transport kan hij niet regelen omdat ik de auto minder dan 8 dagen in bezit heb.
Daar hebben we de anwb voor
Het idiote is dat als ik tijdens de proefrit die sleutel zou pakken dan zou ik de auto hebben laten staan.quote:
Je moet ook gewoon altijd die afleverkosten eraf onderhandelen ofzo. In ieder geval een poging doenquote:Op donderdag 19 april 2012 19:10 schreef Bartholomeus het volgende:
Afleverkosten hebben bij een nieuwe auto zowaar zin. Daar betaal je namelijk geen BPM over, dus laat ze daar maar fijn matjes en dergelijke handel in berekenen.
Afleverkosten bij occasions, dát is pas zwendel. Sure, je moet een kenteken aanvragen. Sure, je hebt zekere kosten omdat die verkoper er rondbanjert. Sure, iets met ondernemersrisico. Maar daar is een winstmarge voor
Onze auto heeft een half jaar stil gestaan voordat wij hem gekocht hebben. Op zo'n moment zou je ook kunnen zeggen dat afleverkosten zin heeft. Niet dat we dat hadden betaald... (en die APK moest toch want die was dus nog niet gedaan, hij was voor z'n eerste APK geruild....)quote:Op donderdag 19 april 2012 19:10 schreef Bartholomeus het volgende:
Afleverkosten hebben bij een nieuwe auto zowaar zin. Daar betaal je namelijk geen BPM over, dus laat ze daar maar fijn matjes en dergelijke handel in berekenen.
Afleverkosten bij occasions, dát is pas zwendel. Sure, je moet een kenteken aanvragen. Sure, je hebt zekere kosten omdat die verkoper er rondbanjert. Sure, iets met ondernemersrisico. Maar daar is een winstmarge voor
Zwendel? Bij een beetje garage/merkdealer heb je nog altijd de keus of je het wel of niet betaald. Bij een merkdealer krijg je er over het algemeen het volgende voor: 1 of 1/2e jaar garantie, onderhoudsbeurt volgens schema, ivt distributieriem vervangen, nieuwe APK, algehele technische controle ivm de garantie, VOLLE tank brandstof en verder wat klein spul.quote:Op donderdag 19 april 2012 19:10 schreef Bartholomeus het volgende:
Huh? Juist dan BPM toch?quote:Op donderdag 19 april 2012 19:10 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik snap het vanuit hun perspectief: ze willen zich indekken tegen mensen die een rotte auto kopen en die gratis (die 50 euro voor nederland service daargelaten) even willen transporteren van de ene naar de andere plek. Maar dit was een idioot geval waar - met de nodige bewijslast van mij - ze gemakkelijk een uitzondering voor konden maken.quote:Op vrijdag 20 april 2012 08:09 schreef L0we het volgende:
[..]
Een wachttijd is heel normaal hoor, bij zulk soort verzekeringen of service.
tja, ik had het bij mijn Seat eraf gedingt, net zoals dat ze de steenslag zouden repareren, en ik was er van uit gegaan dat ze de banden ook wel zouden vervangen(voor waren bijna slicks..) maar wat een teleurstelling: Steenslag hebben ze even snel gerepareerd met zo'n lakstift, ook nog eens in een verkeerde kleur, banden niet vervangen, beide brandstoftanken waren leeg.. (nouja, kon nog net 100km op benzine rijden volgens boordcomputer), remmen bleken na een goede controle volledig te zijn versleten, en achter aan te lopen, multiriem, die volgens de handelaar nog goed was, moest nodig vervangen worden, en nog wat kleine dingetjes..quote:Op vrijdag 20 april 2012 10:10 schreef matttor het volgende:
[..]
Zwendel? Bij een beetje garage/merkdealer heb je nog altijd de keus of je het wel of niet betaald. Bij een merkdealer krijg je er over het algemeen het volgende voor: 1 of 1/2e jaar garantie, onderhoudsbeurt volgens schema, ivt distributieriem vervangen, nieuwe APK, algehele technische controle ivm de garantie, VOLLE tank brandstof en verder wat klein spul.
Dus afleverkosten betalen kan in veel gevallen zeker de moeite waard zijn, maar je moet er wel zelf bij blijven nadenken natuurlijk. Het gelijk bestempellen als oplichting of zwendel is meer stoere borrelpraat dan een onderbouwde mening.
Bij sommige merken vallen die matjes onder "rijklaar maken"c.q. afleverkostenquote:Op vrijdag 20 april 2012 10:28 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Huh? Juist dan BPM toch?
[..]
Ik snap het vanuit hun perspectief: ze willen zich indekken tegen mensen die een rotte auto kopen en die gratis (die 50 euro voor nederland service daargelaten) even willen transporteren van de ene naar de andere plek. Maar dit was een idioot geval waar - met de nodige bewijslast van mij - ze gemakkelijk een uitzondering voor konden maken.
`quote:Op vrijdag 20 april 2012 10:50 schreef Marco001 het volgende:
[..]
tja, ik had het bij mijn Seat eraf gedingt, net zoals dat ze de steenslag zouden repareren, en ik was er van uit gegaan dat ze de banden ook wel zouden vervangen(voor waren bijna slicks..) maar wat een teleurstelling: Steenslag hebben ze even snel gerepareerd met zo'n lakstift, ook nog eens in een verkeerde kleur, banden niet vervangen, beide brandstoftanken waren leeg.. (nouja, kon nog net 100km op benzine rijden volgens boordcomputer), remmen bleken na een goede controle volledig te zijn versleten, en achter aan te lopen, multiriem, die volgens de handelaar nog goed was, moest nodig vervangen worden, en nog wat kleine dingetjes..
Heeft me enorm veel gezeik opgeleverd om dat te laten repareren, want verkoper gaf mij de schuld, en wou mij alles laten betalen, maar daar was ik het natuurlijk niet mee eens.
Overig, de auto is 1 maand geleden gepolijst, en de weggestipte steenslag is gewoon weer zichtbaar..En dan denk je een goede keuze te maken door bij een BOVAG vakgarage te kopen.. )
Ik betwijfel of, als ik de afleverkosten wel zou hebben betaald, hij het dan wel kostenloos zou hebben gerepareerd. IMHO bij een 2ehandsje altijd de afleverkosten eraf lullen.. vaak is dat namelijk alleen even wassen en vloeistoffen bijvullen, en dat kan ik zelf ook prima.. (het wassen zelfs beter, zij halen hem vaak gewoon even door de krasstraat... )
En eigenlijk moet je ook nog zorgen dat je bewijs van alle uitgevoerde werkzaamheden krijgt(zichtbaar of nota ofzo). Niet die kerel op z'n mooie blauwe ogen geloven.quote:Op vrijdag 20 april 2012 11:52 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
`
Je moet zelf ook blijven nadenken hoor. (En dus vragen wat je voor die afleverkosten krijgt) Want als jij kale banden ziet en er niks van zegt dan gaan ze die inderdaad niet zomaar vervangen, zelfde als de remmen etc.
Zwendel dus. Dergelijke zaken horen bij het afleveren van een deugdelijk en bruikbaar product wat mij betreft. Ik zie dan ook niet in waarom dat niet gewoon in de verkoopprijs meegerekend wordt in het geval van een tweedehands.quote:Op vrijdag 20 april 2012 10:10 schreef matttor het volgende:
[..]
Zwendel? Bij een beetje garage/merkdealer heb je nog altijd de keus of je het wel of niet betaald. Bij een merkdealer krijg je er over het algemeen het volgende voor: 1 of 1/2e jaar garantie, onderhoudsbeurt volgens schema, ivt distributieriem vervangen, nieuwe APK, algehele technische controle ivm de garantie, VOLLE tank brandstof en verder wat klein spul.
Dus afleverkosten betalen kan in veel gevallen zeker de moeite waard zijn, maar je moet er wel zelf bij blijven nadenken natuurlijk. Het gelijk bestempellen als oplichting of zwendel is meer stoere borrelpraat dan een onderbouwde mening.
Mooi vreemd verhaal. En hoezo kan 10km slepen niet? Ik heb laatst nog iemand 30km gesleept op klaarlichte dag. Goed anticiperen en 't hoeft geen probleem op te leveren.quote:Op donderdag 19 april 2012 17:46 schreef house_is_a_feeling het volgende:
En niks ervan. 10km is te ver om te slepen en transport kan hij niet regelen omdat ik de auto minder dan 8 dagen in bezit heb.
Daar hebben we de anwb voor
Inderdaad, en zeker bij de duurdere 2ehands auto's... Mijn seat heb ik bijna 6k voor betaald, en kwam er later achter dat hij zeker een half jaar te koop heeft gestaan(bij verschillende handelaars/vakgarage's)quote:Op vrijdag 20 april 2012 21:09 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Zwendel dus. Dergelijke zaken horen bij het afleveren van een deugdelijk en bruikbaar product wat mij betreft. Ik zie dan ook niet in waarom dat niet gewoon in de verkoopprijs meegerekend wordt in het geval van een tweedehands.
Bij een nieuwe vind ik er wat voor te zeggen in verband met het belastingvoordeel, maar dat is dan ook de enige reden.
Dat jij met open ogen in de verkooptruuks van de autobranche trappen een onderbouwde mening wil noemen is jouw probleem.
Ik kan me voorstellen dat ze bij ANWB garages daar bepaalde regels over hebben i.v.m. veiligheid..quote:Op vrijdag 20 april 2012 21:29 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mooi vreemd verhaal. En hoezo kan 10km slepen niet? Ik heb laatst nog iemand 30km gesleept op klaarlichte dag. Goed anticiperen en 't hoeft geen probleem op te leveren.
Als de distributieriem over zeg 10.000KM vervangen moet worden is de auto niet meer deugdelijk of bruikbaar? Als er rond diezelfde tijd de APK samen met een OHB moet gebeuren is de auto ook niet meer bruikbaar of deugdelijk? Volgensmij wel, maar voor de meerprijs van (bijv.) ¤595,- voert de dealer dit allemaal voor jou uit, zodat je het eerste jaar zonder grote kosten kan rijden + garantie krijgt. Wil je dit niet? Prima, geef dit duidelijk aan als je een auto gaat kopen en een goede verkoper zal je dan ook vertellen wat je niet krijgt.quote:Op vrijdag 20 april 2012 21:09 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Zwendel dus. Dergelijke zaken horen bij het afleveren van een deugdelijk en bruikbaar product wat mij betreft. Ik zie dan ook niet in waarom dat niet gewoon in de verkoopprijs meegerekend wordt in het geval van een tweedehands.
Bij een nieuwe vind ik er wat voor te zeggen in verband met het belastingvoordeel, maar dat is dan ook de enige reden.
Dat jij met open ogen in de verkooptruuks van de autobranche trappen een onderbouwde mening wil noemen is jouw probleem.
Als eerste, gefeliciteerd, je hebt dus werk....quote:Op zaterdag 21 april 2012 10:14 schreef matttor het volgende:
[..]
Als de distributieriem over zeg 10.000KM vervangen moet worden is de auto niet meer deugdelijk of bruikbaar? Als er rond diezelfde tijd de APK samen met een OHB moet gebeuren is de auto ook niet meer bruikbaar of deugdelijk? Volgensmij wel, maar voor de meerprijs van (bijv.) ¤595,- voert de dealer dit allemaal voor jou uit, zodat je het eerste jaar zonder grote kosten kan rijden + garantie krijgt. Wil je dit niet? Prima, geef dit duidelijk aan als je een auto gaat kopen en een goede verkoper zal je dan ook vertellen wat je niet krijgt.
Overigens kan er best heel veel in normaal overleg, maar als je als koper met de mentaliteit 'die afleverkosten slaan nergens op' en 'die auto is veeeeeeel te duur' binnen komt, krijgt de verkoper vaak ook geen gelegenheid meer om het één en ander uit te leggen en duidelijk te maken, maar ach, die liegt toch om auto's te verkopen, of niet?
Dat bovenste stuk is een beetje de mentaliteit die ik proef richting (auto)verkopers en zaken als rijklaarmaak kosten of inruilprijzen, maar de gemiddelde koper is totaal niet geinformeerd over een aantal zaken en roepen dus maar wat, totaal doof voor wat een verkoper te zeggen heeft.
Een goede verkoper zal jou gewoon goed advies geven en eerlijk tegen je zijn, als jij hem tenminste die kans geeft (dus niet gelijk de borrelpraat-onzin eruit gooien). Vertrouw je het niet? Dan koop je gewoon de auto daar niet. Klaar. Je bent er altijd zelf bij en je tekent een koopcontract nog altijd zelf, als jij daar geen rijklaarmaak kosten bij wil moet jij dat weten, het is toch jouw geld. Als je die kosten moet betalen? Gewoon lekker weglopen.
En oja, ik werk in die autobranche, sterker nog, ik verdien mijn geld met auto's verkopen, ik weet dus wel wat ik zeg hoor.![]()
Tja, Turtle is niet voor niets zo goedkoop...quote:Op zaterdag 21 april 2012 11:03 schreef Fiorano het volgende:
Gloeiende Gloeiende *** Regen, zo kan ik m'n auto nooit even lekker in de wax zetten....
Had trouwens ook nieuw interieur spul van de Turtle, wat een pauper zooi. Is net sperma en het verneveld niet...
Inderdaad, en zo doen ze het ook netjes bij mijn huidige garage, (voormalig sloopbedrijf) en de garage waar onze andere auto's in onderhoud zijn. Sterker nog; vader had een keer met de waterspuit onder de motorkap schoongemaakt, waarna de auto niet meer wilde starten, hebben ze de (vorige) auto gewoon opgehaald, naar de garage gesleept, kabelboom gedemonteerd en laten drogen en klaar.. Kosten: 25 euro ofzo.. en bij onze vorige auto deden ze veel dingen als vloeistoffen(stuurbekrachtiging) tussendoor bijvullen gratis.quote:Op zaterdag 21 april 2012 11:12 schreef matttor het volgende:
Wat jij zegt, Marco, ben ik het mee eens. Dit is dus typisch hoe je als garage/dealer niet met je klanten om moet gaan. Ik zeg ook niet dat alle garage's per definitie goed zijn en je altijd waar voor je geld krijgt m.b.t. afleverkosten, maar om het gelijk in zijn geheel als oplichting te bestempelen gaat mij gewoon te ver.
Niet om op te scheppen ofzo, maar al mijn klanten aan wie ik auto's verkocht heb bij mijn vorige werkgever zijn tevreden. Over zowel mij als het bedrijf in zijn geheel. Kwam door simpele dingen; ik zette altijd in het koopcontract wat we deden voor de rijklaarmaak kosten, tevens vroeg ik er altijd bij: zijn er nog dingen opgevallen tijdens de testrit welke extra gecontroleerd moeten worden, dan vermeld ik dit er gelijk bij. Kopietje richting de werkplaats en het kwam gewoon in orde. Dit heeft er een keer voor gezorgd dat we een versnellingsbak van een Zafira diesel moesten vervangen, omdat meneer een pieptoon had gehoord op wat hogere snelheid. Tja, risico van het vak, maar wel een tevreden klant die nu in een Zafira zonder pieptoon rijdt, zoals beloofd.
Overigens heb ik als verkoper ook wel eens mensen nee verkocht, eerlijkheid duurt het langst en als dat betekend dat ik dan een keer een auto minder verkoop, jammer dan.
Heb ook Opel verkocht, let even op bij de 5+5, de STANDAARD onderhoudsbeurten zijn voor kosten van de dealer/Opel Nederland, dus inclusief arbeid. Overige zaken, zoals slijtage, is gewoon voor eigen rekening. iig, voorwaarden zoals ze waren voor 31/12/11, daarna niet meer zo close bijgehouden.quote:Op zaterdag 21 april 2012 11:22 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad, en zo doen ze het ook netjes bij mijn huidige garage, (voormalig sloopbedrijf) en de garage waar onze andere auto's in onderhoud zijn. Sterker nog; vader had een keer met de waterspuit onder de motorkap schoongemaakt, waarna de auto niet meer wilde starten, hebben ze de (vorige) auto gewoon opgehaald, naar de garage gesleept, kabelboom gedemonteerd en laten drogen en klaar.. Kosten: 25 euro ofzo.. en bij onze vorige auto deden ze veel dingen als vloeistoffen(stuurbekrachtiging) tussendoor bijvullen gratis.
De Opel die we nu hebben zit in het 5+5 deal gebeuren, dus onderhoud is sowieso gratis(nouja, wij hoeven alleen de manuren te betalen..)
Moet je ook geen Turtle kopen...quote:Op zaterdag 21 april 2012 11:03 schreef Fiorano het volgende:
Gloeiende Gloeiende *** Regen, zo kan ik m'n auto nooit even lekker in de wax zetten....
Had trouwens ook nieuw interieur spul van de Turtle, wat een pauper zooi. Is net sperma en het verneveld niet...
Wat een vergelijkingquote:Op zaterdag 21 april 2012 11:03 schreef Fiorano het volgende:
En het is echt zo, ik zweer het.quote:
Ja weet ik veel, ligt in de aanbiedingen bak en ik ben student hehquote:Moet je ook geen Turtle kopen...
www.carclean.nlquote:Op zaterdag 21 april 2012 12:30 schreef Fiorano het volgende:
[..]
En het is echt zo, ik zweer het.
[..]
Ja weet ik veel, ligt in de aanbiedingen bak en ik ben student heh. Goed de volgende keer dus Sonax of Meguiars (hoe je dat dan ook schrijft). Heb nu wel Sonax ruitenspul voor binnen en buiten, dat werkt als de Brandweer. En Protech velgenspray gaat ook lekker
Ik geloof jequote:Op zaterdag 21 april 2012 12:30 schreef Fiorano het volgende:
[..]
En het is echt zo, ik zweer het.
[..]
Ja weet ik veel, ligt in de aanbiedingen bak en ik ben student heh. Goed de volgende keer dus Sonax of Meguiars (hoe je dat dan ook schrijft). Heb nu wel Sonax ruitenspul voor binnen en buiten, dat werkt als de Brandweer. En Protech velgenspray gaat ook lekker
Wat rij je eigenlijk dan?quote:Op zaterdag 21 april 2012 12:37 schreef Fiorano het volgende:
Overigens glimt hij weer meer als toen ik weg ging, dus dat is altijd beter.
Nette prijs!quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:47 schreef FalleNk810i het volgende:
1.8 20v benzine.
Owja en uit 1999 met 247.000 op de teller. Hij is in 2003 geïmporteerd uit duitsland.
Hij heeft wel wat schade, maar daar was de prijs ook naar en met deze opties kon ik m voor 1500,- euro niet laten staan.
Hij was in onderhoud bij de Citroen dealer en ik heb m bij een Peugeot dealer gekocht haha
Citroën Xsara Coupé uit 2000quote:
Ja 1.8 of 1.6quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:49 schreef H-D het volgende:
[..]
Nette prijs!
Je wilde ook echt een 1.8 of..?
Voor dat geld een prima wagentje. Waar zit de schade?quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:47 schreef FalleNk810i het volgende:
1.8 20v benzine.
Owja en uit 1999 met 247.000 op de teller. Hij is in 2003 geïmporteerd uit duitsland.
Hij heeft wel wat schade, maar daar was de prijs ook naar en met deze opties kon ik m voor 1500,- euro niet laten staan.
Hij was in onderhoud bij de Citroen dealer en ik heb m bij een Peugeot dealer gekocht haha
Aaah nicequote:Op zaterdag 21 april 2012 17:58 schreef Fiorano het volgende:
Ik vind van wel ja, is m'n 1e auto, heb hem nu ongeveer 10 maanden. We rijden thuis m'n hele leven al Citroën. Vaders heeft een C5. Auto is wel 1 van m'n beste aankopen. Airco, Cruise Control, Stuurbediening (inmiddels met een Pioneer radio en m'n stuurbediening weten te behouden) en lichtmetalen velgen voor ¤2500. Auto had toen 120.000 gelopen, inmiddels 141.000
Ja klopt inderdaad die 1.8T's zijn beetje op meestal.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:34 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja 1.8 of 1.6
Aangezien de 1.8 turbo's zeldzaam, duur en afgetrapt zijn!
En een 6 cylinder is te duur in meerdere opzichten
Voorste portier bestuurderskant, maar geen lakschade alleen meervoudige deuk hahaquote:Op zaterdag 21 april 2012 18:45 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Voor dat geld een prima wagentje. Waar zit de schade?
Ja, maarja als ik een nette 1.6 had gevonden was dat ook best, het is maar woon werk verkeer he. Rijd gewoon heerlijk comfortabel en zijn sterke motoren. En minder gevoelig omdat geen turbo.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:26 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja klopt inderdaad die 1.8T's zijn beetje op meestal.
1.6 lijkt me dan weer heel traag![]()
True. Is ook helemaal persoonlijk natuurlijkquote:Op zaterdag 21 april 2012 21:09 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Voorste portier bestuurderskant, maar geen lakschade alleen meervoudige deuk haha
Dus als ik me er heel erg aan ga storen dan laat ik het wel repareren.
[..]
Ja, maarja als ik een nette 1.6 had gevonden was dat ook best, het is maar woon werk verkeer he. Rijd gewoon heerlijk comfortabel en zijn sterke motoren. En minder gevoelig omdat geen turbo.
Zou je ook gewoon eens argumenten willen geven ipv zomaar iets in het wild roepen? Als ik kijk naar de premium garantie van bmw dan zit daar 2 jaar garantie bij, 10k geen onderhoud, gratis vervangend vervoer, pechhulp in binnen- en buitenland (incl. vervangend vervoer of logie) en niet te vergeten een perfecte aflevering.quote:Op vrijdag 20 april 2012 21:09 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ja tuurlijk en achteraf zeiken dat je teveel betaald hebt.quote:Op vrijdag 20 april 2012 21:54 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad, en zeker bij de duurdere 2ehands auto's... Mijn seat heb ik bijna 6k voor betaald, en kwam er later achter dat hij zeker een half jaar te koop heeft gestaan(bij verschillende handelaars/vakgarage's)
Ik denk dat ze er hooguit 5000,- voor hebben betaald toen der tijd. Voor die 1000,- hadden ze er volgens mij best wel wat lpg in kunnen doen, en hem netjes een beurt geven. (wat ik eigenlijk ook had verwacht)
Het was trouwens 1 van de goedkopere auto's die ze hadden. De rest van het terrein stond vol met vooral dure VW's en BMW's, veelal Passat's en 5-serie's van jonge leeftijd. Auto's waar ze dus heel veel marge op hebben. Hoewel, als ze met die klanten ook zo omgaan, denk ik niet dat ze veel verkopen..
Ow nu snap ik je puberale reactie op m'n vriendins 135i pas in klaagbaak!! Lag het toch niet aan je intelligentie niveau!quote:Op donderdag 19 april 2012 14:56 schreef Marco001 het volgende:
[..]
tja, net zoiets als dat ik BMW's oerlelijk vind, maar zelf wel best wel een Audi zou willen..
Thanks, nee niet echt. Hij is altijd goed onderhouden en het is gewoon een goede auto van een merk wat wel bekend staat om zn kwaliteit. En de prijs was nou ook niet zo schrikbarend hoog dat ik daar over heb zitten twijfelen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:10 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Nette Audi! Maak je je niet druk over de kmstand?
Haha, ja ooit komt er nog wel eens een monster van een Audi met veel pk's maar dit is prima voor een daily. Heb mijn polo ook nog voor de hobby en daar komt wel een leuk blokje in wat een leuke pk/gewicht verhouding wordt dus ik vindt het allemaal wel bestquote:Op zaterdag 21 april 2012 21:15 schreef H-D het volgende:
[..]
True. Is ook helemaal persoonlijk natuurlijkzelf vind ik het altijd gewoon leuk om iets te hebben dat wel wat vermogen heeft. Niet dat je het altijd gebruikt maar gewoon dat je weet dat je het hebt ofzo. Mja dat is misschien mijn kwaal
Wil je een S8 ofzo dan?quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:04 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Thanks, nee niet echt. Hij is altijd goed onderhouden en het is gewoon een goede auto van een merk wat wel bekend staat om zn kwaliteit. En de prijs was nou ook niet zo schrikbarend hoog dat ik daar over heb zitten twijfelen.
[..]
Haha, ja ooit komt er nog wel eens een monster van een Audi met veel pk's maar dit is prima voor een daily. Heb mijn polo ook nog voor de hobby en daar komt wel een leuk blokje in wat een leuke pk/gewicht verhouding wordt dus ik vindt het allemaal wel best
Ja behoorlijk, we hebben 3 Bx'en gehad, toen een Xsare Berline, 2x Xsara Picasso en C4 Picasso en nu zo'n 2 jaar een C, geen V6 maar een 1.6 Turbo en bollenquote:Op zaterdag 21 april 2012 19:25 schreef H-D het volgende:
[..]
Aaah nice![]()
Ook beetje Citroën fan ofzo?zo'n C5 met V6 is wel nice ook.
Ooh jullie hebben die nieuwe C5quote:Op zondag 22 april 2012 11:54 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Ja behoorlijk, we hebben 3 Bx'en gehad, toen een Xsare Berline, 2x Xsara Picasso en C4 Picasso en nu zo'n 2 jaar een C, geen V6 maar een 1.6 Turbo en bollen.
Ga in Oktober naar het Citroën Conservatoire (fabriekscollectie) met de CitroExpert (blaadje). Daar kun je alleen op uitnodiging heen dus dat wordt wel heel tof
Een QP ja? Daar heb ik nou echt helemaal niks mee, zal ik nooit kopen waarschijnlijk.quote:Op zondag 22 april 2012 12:53 schreef H-D het volgende:
[..]
Idd.
Of als ik heel veel geld over heb een Quottroporte
Een QP vind ik één van de allermooiste/vetste/bruutste sportsedans dus jaquote:Op zondag 22 april 2012 13:24 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Een QP ja? Daar heb ik nou echt helemaal niks mee, zal ik nooit kopen waarschijnlijk.
Leuke Audi wel, alleen jammer dat je zo langzamerhand de leeftijd van het model wel begint te zien. Desondanks prima karren, rijden er nog genoeg van rond.
Leuke auto's wel hoor. Paar keer iemand mee moeten chauffeuren. Prachtig interieur en ook subtiel als je hem van buiten ziet.quote:Op zondag 22 april 2012 13:24 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Een QP ja? Daar heb ik nou echt helemaal niks mee, zal ik nooit kopen waarschijnlijk.
Leuke Audi wel, alleen jammer dat je zo langzamerhand de leeftijd van het model wel begint te zien. Desondanks prima karren, rijden er nog genoeg van rond.
De Micra zat?quote:Op zondag 22 april 2012 13:45 schreef Purdey het volgende:
Morgen kijken in Zevenhuizen naar een mooie VW Polo uit 2002. Staat al een maandje of 3 te koop, dus ben eigenlijk wel nieuwschierig geworden aangezien de auto er zó perfect uit ziet. Groen/blauw van kleur, nog geen 120.000 km en voorzien van allerlei opties.
Nu maar hopen dat ie voor de micra nog een beetje 'n fatsoenlijk bedrag wil teruggeven
quote:We talk about German supersedans as "built for the Autobahn" and other clichés about the country's sometimes-unrestricted highways, and this 2013 BMW M5 proves it after crashing at 186 mph without killing the driver or passengers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet letterlijk zat, wil gewoon iets anders. Iets meer auto, wat stevigersquote:
quote:Op zondag 22 april 2012 13:54 schreef von_Preussen het volgende:
Zo ziet een BMW M5 eruit nadat hij met bijna 300km/h verongelukt is, de bestuurder en passagier (en hond) waren slechts "gewond":
[..]Haha vetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
wel zonde van de M5 though
Dan zijn het nog steeds geen afleverkosten, dat is gewoon deugdelijk onderhoud voor een al dan niet schappelijke prijs. En of je nu linksom of rechtsom draait, bij een tweedehands auto hoort dat bij het afleveren van een betrouwbaar en deugdelijk product en dus bij de verkoopprijs. Een distributieriem die zowat op knappen staat is inderdaad niet meer deugdelijk of betrouwbaar.quote:Op zaterdag 21 april 2012 10:14 schreef matttor het volgende:
[..]
Als de distributieriem over zeg 10.000KM vervangen moet worden is de auto niet meer deugdelijk of bruikbaar? Als er rond diezelfde tijd de APK samen met een OHB moet gebeuren is de auto ook niet meer bruikbaar of deugdelijk? Volgensmij wel, maar voor de meerprijs van (bijv.) ¤595,- voert de dealer dit allemaal voor jou uit, zodat je het eerste jaar zonder grote kosten kan rijden + garantie krijgt. Wil je dit niet? Prima, geef dit duidelijk aan als je een auto gaat kopen en een goede verkoper zal je dan ook vertellen wat je niet krijgt.
Overigens kan er best heel veel in normaal overleg, maar als je als koper met de mentaliteit 'die afleverkosten slaan nergens op' en 'die auto is veeeeeeel te duur' binnen komt, krijgt de verkoper vaak ook geen gelegenheid meer om het één en ander uit te leggen en duidelijk te maken, maar ach, die liegt toch om auto's te verkopen, of niet?
Dat bovenste stuk is een beetje de mentaliteit die ik proef richting (auto)verkopers en zaken als rijklaarmaak kosten of inruilprijzen, maar de gemiddelde koper is totaal niet geinformeerd over een aantal zaken en roepen dus maar wat, totaal doof voor wat een verkoper te zeggen heeft.
Een goede verkoper zal jou gewoon goed advies geven en eerlijk tegen je zijn, als jij hem tenminste die kans geeft (dus niet gelijk de borrelpraat-onzin eruit gooien). Vertrouw je het niet? Dan koop je gewoon de auto daar niet. Klaar. Je bent er altijd zelf bij en je tekent een koopcontract nog altijd zelf, als jij daar geen rijklaarmaak kosten bij wil moet jij dat weten, het is toch jouw geld. Als je die kosten moet betalen? Gewoon lekker weglopen.
En oja, ik werk in die autobranche, sterker nog, ik verdien mijn geld met auto's verkopen, ik weet dus wel wat ik zeg hoor.
De perfecte aflevering interesseert me het minst, na de eerste dag is hij toch vies. De rest interesseert me wel, maar dient bij een tweedehands evengoed bij de verkoopprijs in te zitten. Nogmaals, de enige reden om dat apart op te voeren is een wat mij betreft malafide verkoopbeleid dat door de autobranche nog goedgepraat wordt ook. Dan erbij, als duidelijk is wat die bijkomende kosten dan inhouden, heb ik er niet eens zo heel veel op tegen. Wel als het gewoon nog even wat extra geld uit de zak kloppen betreft. Bij een merkdealer zal je dat niet snel overkomen, bij de occasionboer op de hoek is die kans groter.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:04 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Zou je ook gewoon eens argumenten willen geven ipv zomaar iets in het wild roepen? Als ik kijk naar de premium garantie van bmw dan zit daar 2 jaar garantie bij, 10k geen onderhoud, gratis vervangend vervoer, pechhulp in binnen- en buitenland (incl. vervangend vervoer of logie) en niet te vergeten een perfecte aflevering.
[..]
Ja tuurlijk en achteraf zeiken dat je teveel betaald hebt.hoe triester kan het worden. Niemand verplicht de verkoper hem met een onderhoudsbeurt weg te geven. Voor een dubbeltje op de eerste rij zitten (afleveringskosten eraf geluld) en dan huilen! Iets met lusten en lasten!
[..]
Ow nu snap ik je puberale reactie op m'n vriendins 135i pas in klaagbaak!! Lag het toch niet aan je intelligentie niveau!
zevenhuizen Groningen?quote:Op zondag 22 april 2012 13:45 schreef Purdey het volgende:
Morgen kijken in Zevenhuizen naar een mooie VW Polo uit 2002. Staat al een maandje of 3 te koop, dus ben eigenlijk wel nieuwschierig geworden aangezien de auto er zó perfect uit ziet. Groen/blauw van kleur, nog geen 120.000 km en voorzien van allerlei opties.
Nu maar hopen dat ie voor de micra nog een beetje 'n fatsoenlijk bedrag wil teruggeven
De vraag van vandaag: als hij er zo mooi uitziet en zulke toffe opties heeft, waarom staat hij dan al 3 maand te koop?quote:Op zondag 22 april 2012 13:45 schreef Purdey het volgende:
Daarom is ze ook zo benieuwd dacht ikquote:Op zondag 22 april 2012 15:34 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
De vraag van vandaag: als hij er zo mooi uitziet en zulke toffe opties heeft, waarom staat hij dan al 3 maand te koop?
Dat dusquote:
En als je die reden niet vinden kunt?quote:Op zondag 22 april 2012 15:38 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dat dusWil nu weleens weten wat mensen tegenhoud dat ding te kopen.
Volgensmij mis je mijn punt al met de eerste zin, een auto waaraan -zeg over 10.000 km- een distributieriem vervangen moet worden is nog een prima auto en de riem staat dan zeker nog niet op knappen. Het gaat mij erom dat, iig bij merkdealers, je wel degelijk iets 'krijgt' voor de afleverkosten en het niet zomaar prijsverhogend is en je als koper ook zelf moet blijven nadenken voor je ergens mee akkoord gaat.quote:Op zondag 22 april 2012 15:11 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dan zijn het nog steeds geen afleverkosten, dat is gewoon deugdelijk onderhoud voor een al dan niet schappelijke prijs. En of je nu linksom of rechtsom draait, bij een tweedehands auto hoort dat bij het afleveren van een betrouwbaar en deugdelijk product en dus bij de verkoopprijs. Een distributieriem die zowat op knappen staat is inderdaad niet meer deugdelijk of betrouwbaar.
De enige - vraag dit gerust na aan je baas - reden voor zoiets als 'afleverkosten' in de tweedehands markt is dat langs die weg de auto zo goedkoop mogelijk aangeboden kan worden zodat hij maar zo hoog mogelijk op de autotrack-achtige sites naar boven komt. De term is dan ook klakkeloos overgenomen van de eerstehands handel, en daar heet het zo in verband met het belastingvoordeel. Alles om te verkopen, en jij als verkoper zou dat moeten weten.
Overigens, nog een paar puntjes over goede autoverkopers. Een goede autoverkoper snapt dat hij - helaas net als bepaalde bevolkingsgroepen - door veel mensen met een zeker vooroordeel benaderd wordt. Het is aan de verkoper zelf om dat al dan niet terecht te laten blijken en goed met die situatie om te gaan. Als je als verkoper aankomt met een verhaal als 'hij kost X!' en vervolgens mompelt dat er nog Y bij komt, sja... Toon ballen en noem gewoon je verkoopprijs, klaar. Is dat teveel meneer? Prima, zonder garantie onderhoud yaddayadda kan het voor dát geld. Bedrijven die aan 'afleverkosten' doen hebben bij stap 1 al de schijn tegen. Al dan niet terecht.
Voorts begrijpt een goede autoverkoper dat hij er voor de klant is, en niet andersom. Dat wil niet zeggen dat je alles hoeft te pikken, maar een dominante houding is zeer zeker niet op z'n plaats. Dat een potentiële klant met een zekere houding binnen komt maakt een klant geen slechte klant. Dat de verkoper in kwestie zich daardoor laat ondersneeuwen maakt hem wél een ongeschikte verkoper.
En als laatste is fout nummer 1 natuurlijk het onderschatten van degene die je voor je hebt. Ik heb recentelijk een andere auto gekocht en zo belandde ik, door tijdsgebrek in m'n ouwe kloffie, ook bij een BWM dealer die een interessante tweedehandse 3-serie had staan. Zijn reactie: oh, die kun jij toch niet betalen. Nou, dan niet
En wat ik daarmee zeggen wil? Nou, dat ik niet mijn geld verdien als autoverkoper. Evengoed beschik ik wel over een prima commercieel inzicht, waar ik dan ook mijn dagelijks brood mee verdien. Je opmerking over 'ongefundeerde borrelpraat' is dan ook op z'n minst misplaatst
Ik neem wel iemand mee die er kijk op heeft, en ik kan altijd nog een aankoop keuring kunnen doen. Misschien is er gewoon niks mee maar vinden mensen de kleur niet mooi, of vinden ze 'm te duur. Of ze hebben gewoon poep in hun ogen.quote:Op zondag 22 april 2012 16:00 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
En als je die reden niet vinden kunt?
Een distributieriem die nog maar 10.000km te gaan heeft moet binnen afzienbare tijd vervangen worden, en an sich is de auto dan misschien deugdelijk, betrouwbaar zal hij zeer binnenkort niet meer zijn. Nu ligt het er wel aan hoeveel kilometers je per jaar aflegt natuurlijk. Mijn buurman zou er pas over 2 jaar tegenaan lopen, ik over 2 tot 2,5 maand. Als je dus een betrouwbaar product wil verkopen zonder dat je klant voor verrassingen zal komen te staan kun je dus niet anders dan die riem vervangen.quote:Op zondag 22 april 2012 16:00 schreef matttor het volgende:
[..]
Volgensmij mis je mijn punt al met de eerste zin, een auto waaraan -zeg over 10.000 km- een distributieriem vervangen moet worden is nog een prima auto en de riem staat dan zeker nog niet op knappen. Het gaat mij erom dat, iig bij merkdealers, je wel degelijk iets 'krijgt' voor de afleverkosten en het niet zomaar prijsverhogend is en je als koper ook zelf moet blijven nadenken voor je ergens mee akkoord gaat.
En uiteraard is het voor een deel ook zo om zo laag mogelijk in prijs op internet te verschijnen. Een goed bedrijf zet wel even netjes in de tekst erbij hoe hoog de afleverkosten zijn en wat je daarvoor krijgt. Verder kan je als aanbieder ook niet anders dan op deze manier adverteren omdat iedereen het al doet, als je de rijklaarmaak kosten erbij op gaat tellen prijs je jezelf weg en vindt men je minder snel.
Met je laatste alinea ben ik het trouwens volledig eens. Hoewel ik het moeilijk te geloven vind dat er tegenwoordig nog verkopers rondlopen die zo reageren zoals bij jou bij de BMW. Mag toch niet hopen dat hij dit letterlijk zei?
Watvoor motor zit erin eigenlijk?quote:Op zondag 22 april 2012 16:06 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik neem wel iemand mee die er kijk op heeft, en ik kan altijd nog een aankoop keuring kunnen doen. Misschien is er gewoon niks mee maar vinden mensen de kleur niet mooi, of vinden ze 'm te duur. Of ze hebben gewoon poep in hun ogen.
Dit is al te technisch, maar ik ga m'n best doenquote:
Ik heb vooral iets tegen het concept 'afleverkosten' in het geval van tweedehands auto's, dat heeft weinig te maken met de kwaliteiten van de verkoper. Evengoed ben ik het helemaal met je eensquote:Op zondag 22 april 2012 16:26 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Even inhaken op de afleverkosten-discussie die een wending neemt richting verkopers.
Het is voor mij in de afgelopen maanden duidelijk geworden dat je zowel bij merkdealers als bij handelaren als bij kamp-sjonnies met een zaakje aan huis zowel supergoed kan zitten als dat je daar ver vandaan moet blijven.
Ik herinner me een Citroen verkoper die niet eens de moeite nam om wat uitleg te verschaffen over de auto of een Nissan medewerker die niet even het tarief kon opzoeken voor het uitlezen van een storing. Een andere Nissan garage doet het dan weer helemaal perfect door meerdere malen kostenloos naar de auto te kijken, een gratis keuring doen (zonder af te melden!) en in de tussentijd je ook nog je nap kentekengegevens laat inzien zonder problemen.
Ik heb handelaren gezien die niet eens de gebreken wisten van bepaalde auto's (die er al een tijdje stonden) en ze als 'nieuwstaat' in de verkoop deden. Daarnaast weer een handelaar meegemaakt die je de auto verkocht en na het constateren van een gigantisch lek achterin het kostenloos oplost. Dit ruim een week na aankoop.
Bij de handelaar waar ik laatst mijn auto gekocht heb heb ik de afleverkosten eraf kunnen krijgen & zelfs nog onder de gemelde verkoopprijs kunnen komen. Een dag later kreeg ik de auto niet aan de praat, ik belde de beste man maar hij kon me niet helpen. Een uur later kreeg ik een telefoon van hem nog met ideeën om het op te lossen. Dat hielp niet maar hij wou wel op de hoogte gehouden worden om te kijken of we nog tot een oplossing konden komen. Uiteindelijk heb ik het zelf opgelost maar ook in dit geval merk je dat men nog wel je best wil doen voor je.
Dus uiteindelijk komt het op de persoon neer of de verkoper goed is of niet. Ik kom echt niet ergens binnen met een attitude van 'kijk mij eens hier een auto meenemen voor minder omdat ik je je brood niet gun', maar soms lijken verkopers die instelling wel te hebben. Juist die verkopers kan je het beste mijden want dan is het ook écht niet leuk als je achteraf problemen hebt met de auto.
Zo ziet een BMW M5 eruit nadat hij met bijna 300km/h verongelukt is, de bestuurder en passagier (en hond) waren slechts "gewond":
[..]je kunt op 100 manieren verongelukken, je kunt een auto met 50 km dusdanig ergens tegenaan knallen dat je dood bent, maar andersom gaat ook prima. snelheid en overleven is een combinatie die zonder verdere differientiatie weinig zegt over de auto.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die van mij stond er ook al een maand of 4quote:Op zondag 22 april 2012 15:38 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dat dusWil nu weleens weten wat mensen tegenhoud dat ding te kopen.
Ooh dan kom je niet echt iets te kort met een Polo denk ik?quote:Op zondag 22 april 2012 16:31 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dit is al te technisch, maar ik ga m'n best doenEen 1.4, 4 cilinder, 55 kW.
[..]Zonde van die bak ja, maar wel netjes dat je daar nog goed uit kan stappen. Leuke familie wel, met zo'n M-wagenpark. Hebben ze nog een dochter vrij?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
Gewoon je eigen vriendin dumpen voor een M-vriendin?quote:Op zondag 22 april 2012 21:51 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zonde van die bak ja, maar wel netjes dat je daar nog goed uit kan stappen. Leuke familie wel, met zo'n M-wagenpark. Hebben ze nog een dochter vrij?
Dat vroegen we van onze auto ook af... Heeft 6 maanden te koop gestaan. Maar het was "maar" een 3-deurs en dat willen mensen niet meer (maar dat was voor ons een pre!)quote:Op zondag 22 april 2012 15:34 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
De vraag van vandaag: als hij er zo mooi uitziet en zulke toffe opties heeft, waarom staat hij dan al 3 maand te koop?
Als de huidige me een M5 cadeau geeft vind ik het ook primaquote:Op zondag 22 april 2012 22:14 schreef H-D het volgende:
[..]
Gewoon je eigen vriendin dumpen voor een M-vriendin?
Hahaha ben je bijna jarig dan?quote:Op maandag 23 april 2012 08:20 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Als de huidige me een M5 cadeau geeft vind ik het ook prima
[..]Weet niet of deze al is gepost:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, vind ik ookquote:Op zondag 22 april 2012 21:14 schreef H-D het volgende:
[..]
Ooh dan kom je niet echt iets te kort met een Polo denk ik?
Wij hadden een 3 en wilden weer een 3 terug. Scheelde toch wel even een kleine 3000 euro op een soorgelijke auto met 5 deuren...quote:Op maandag 23 april 2012 11:11 schreef Purdey het volgende:
[..]
Nee, vind ik ookIk heb nu ook 55 kw, maar een 1.3
@Sweetpea: De polo is ook een drie deurs, dat vind ik het enigste nadeel eigenlijk. Ik heb nu een 5.
Mwoah, het mag ook als tussendoortje hoorquote:
quote:Op maandag 23 april 2012 10:54 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Weet niet of deze al is gepost:Die is té bekend inmiddels.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
Ooh oke , nja ieder z'n prioriteiten ook en ik weet niet of je het wel zo belangrijk vindt(het vermogen)?quote:Op maandag 23 april 2012 11:11 schreef Purdey het volgende:
[..]
Nee, vind ik ookIk heb nu ook 55 kw, maar een 1.3
@Sweetpea: De polo is ook een drie deurs, dat vind ik het enigste nadeel eigenlijk. Ik heb nu een 5.
Ja als tussendoortje is ook leuk iddquote:Op maandag 23 april 2012 13:45 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mwoah, het mag ook als tussendoortje hoor
[..]
Die is té bekend inmiddels.
Dat mag je altijd vragen. Hij had 'm bekeken, een berekening gemaakt en dat kwam op 1350,-quote:Op maandag 23 april 2012 14:56 schreef monsterd. het volgende:
Gefeliciteerd pur! Wat heb je uiteindelijk voor de Micra gekregen als ik vragen mag?
Dat heeft dan wel weer iets zakelijks toch?quote:Op maandag 23 april 2012 15:06 schreef Mikkie het volgende:
Geen strepentrekker, maar op zich prima karretjes. Nadeel vind ik wel dat ze vaak vrij kaal zijn van binnen
Toch nog opties, alleen maar mooiquote:Op maandag 23 april 2012 15:14 schreef Purdey het volgende:
Weinig poespas idd, maar ik kan hier wel echt jaren mee vooruitEn er zitten leuke opties op.
En duur, vond ik juist weer niet. Normaal betaal je dik meer en staat er 2,5 ton op de teller. Distributieriem was trouwens bij 95.000 nog vervangen, dus daar hoef ik voorlopig niks aan te doen.
8k voor een 10jr oude ibizaquote:Op maandag 23 april 2012 15:15 schreef Mikkie het volgende:
4.600 euro voor een auto uit 2002 is niet echt weinig nee. Maar dat krijg je ook als je bij een garage koopt. Laatst ook iemand een Ibiza uit 2006 voor 8k zien kopen. Op MP staan ze voor 6,5 en dan is er nog zat onderhandelingsruimte. Geen garantie, maar soit. Voor 1,5k kun je wel wat risico lopen lijkt me.
Zakelijk, mja. Het dashboard van een auto moet wel een beetje aantrekken. Daar kijk je immers de hele rit naar, dus dat moet wel netjes zijn. Wat dat betreft ben ik blij met m'n BMW. Zakelijk is in dit geval een mooier woord voor saai.
Maar dat kom denk ik omdat jij, en ik ook, voorkeur voor auto's uit een wat hoger segment hebbenquote:Op maandag 23 april 2012 15:24 schreef Mikkie het volgende:
De kleur is wel mooi ja, da's waar.
En wat CL zegt: daarom zou ik al niet zo'n bakkie willen. Dan koop je een nieuwe auto en dan krijg je gewoon als je de eerste keer instapt al zo'n el cheapo-gevoel, doordat ze niet eens geld hebben besteed om de hele binnenkant van de auto te bekleden. Misschien dat ze voor zulke bakkies nog best aardig rijden, maar mijn ding is 't niet.
Hij bromt een beetjequote:Op maandag 23 april 2012 15:24 schreef Mikkie het volgende:
De kleur is wel mooi ja, da's waar.
En wat CL zegt: daarom zou ik al niet zo'n bakkie willen. Dan koop je een nieuwe auto en dan krijg je gewoon als je de eerste keer instapt al zo'n el cheapo-gevoel, doordat ze niet eens geld hebben besteed om de hele binnenkant van de auto te bekleden. Misschien dat ze voor zulke bakkies nog best aardig rijden, maar mijn ding is 't niet.
Daar zou je zomaar gelijk in kunnen hebbenquote:Op maandag 23 april 2012 15:26 schreef H-D het volgende:
[..]
Maar dat kom denk ik omdat jij, en ik ook, voorkeur voor auto's uit een wat hoger segment hebben
En daar gaat 't om, dat jij er blij mee bent. En laten we eerlijk zijn... ik ben op geen enkel aspect van jouw auto jaloers, behalve 't kostenplaatje. Da's wel een serieus voordeel.quote:Op maandag 23 april 2012 15:26 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hij bromt een beetjeIk ben er blij mee, vind het nog steeds een leuk bakje en vind de kleur ook nog steeds geweldig
Srry leesfoutjequote:Op maandag 23 april 2012 15:33 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een kunst, we leven pas in 2012, dus 8K voor een 6 jaar oude Ibiza
Ja precies..voor mij is het vervoermiddel èn liefhebberij/hobbyquote:Op maandag 23 april 2012 15:35 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Daar zou je zomaar gelijk in kunnen hebben. Denk dat daarin ook wel een verschil zit tussen de auto sec als vervoermiddel, of de auto ook een beetje als liefhebberij. Ik heb dat ding natuurlijk ook gewoon om me van A naar B te brengen, maar als dat een beetje op een manier gaat die ik fijn vind en waar ik het een tijdje in uithou, ben ik daar wel blijer mee
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 23 april 2012 14:18 schreef Purdey het volgende:
Ik heb de polo
Hij is zó perfect. Er was gewoon echt niks geks aan te ontdekken, en kon opzich nog een mooie prijs voor de Micra krijgen. Auto is deukvrij, vrijwel krasvrij en vanbinnen is hij heel mooi. Schakelt lekker, radio met cd erin. Voor 250,- afleverkosten krijg ik een afleverbeurt, nieuwe apk en 3 maanden garantie.
De reden waarom dat ding er al 3 maanden stond was dat de meeste hun oude model polo in wilde ruilen, en daar ook nog eens heel veel geld voor wilde hebben. En daarom ging het niet door.
Foto van de website nog, volgende week ergens ophalen![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |