abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 april 2012 @ 15:47:48 #26
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110559146
Ja goed idee, kan een huisarts geen samenlevingstest doen??
Be happy with the little things in life
  vrijdag 20 april 2012 @ 15:49:11 #27
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110559195
* droomvrouwtje duimt voor een mooi ei
pi_110559852
balen LB! Hopelijk kan je nog terug om te vragen om een samenlevingstest, of waarom dit niet gedaan is! :*
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  vrijdag 20 april 2012 @ 16:25:39 #29
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110560406
En nu krijg ik ook nog net een telefoontje dat de vriendin van een vriend vrij plotseling is bevallen met 23 weken, kindje is vlak daarna overleden ;( ;(

Wat een kutdag.
  vrijdag 20 april 2012 @ 16:26:45 #30
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110560447
* droomvrouwtje pakt LB stevig vast en knuffelt haar :*
  vrijdag 20 april 2012 @ 16:29:56 #31
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110560553
DV O+

Aurum, ik mocht nog wel bellen met vragen ja, misschien dat ik dat nog wel ga doen :Y
Klumsy, weer aan de echo's dus. Hopelijk beter nieuws maandag!
pi_110560617
Nog een jaar zelf blijven proberen? Ja maar, hallo? -O- . En dan ook nog zulk rotnieuws over het kindje van die vriend. Een heel dikke knuffel, LB. En als het je dwars zit dat er nog geen samenlevingstest is gedaan, gewoon op aandringen hoor! Zet 'm op!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_110561191
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 15:46 schreef klumsy het volgende:
vreemd dat ze geen samenlevingstest gedaan hebben, vooral omdat er bij jullie beide niks te vinden is waarom het zou lukken... Is dat niet iets wat je alsnog aan kan vragen? of ergens anders laten doen ?
Dit! Nog een jaar zelf moeten proberen is in 'principe' beter dan gelijk de hele molen in, maar als nog niet alle testen zijn gedaan :{ straks blijkt het net wel in dat stukje te zitten....

Dikke knuffel LB! :*

Klums, hopelijk gaat je eigenwijze ei nu luisteren ;) :*
pi_110563101
Jeetje LB, wat een rotdag! :*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  vrijdag 20 april 2012 @ 18:03:54 #35
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_110564055
LB :*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_110564132
LB :* :* :*

Koloon ik denk ook regelmatig aan jou meis :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_110564579
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 12:32 schreef LadyBlack het volgende:
Mja, misschien wel klumsy... geen idee of mn vriend dat ziet zitten overigens, maar ik kan daar wel eens naar kijken ja.

Wat aan mij een beetje knaagt, is dat er geen samenlevingstest is gedaan. Daar kan dus nog best wat mis mee zijn :{
Ik heb ook geen samenlevingstest gehad, maar wel 2 IUI.

We zijn nu even gestopt en na de vakantie in augustus ga ik een ander ziekenhuis bellen, en dan vragen of we die samenlevingstest alsnog kunnen krijgen.

Maar ik vond het ook al raar dat ik die test niet had gehad :?
pi_110564711
LB wat waardeloos zeg, en dan ook gelijk een heel jaar :* ;( :*
Over de samenlevingstest zijn wel wat twijfels maar er zijn toch wel andere manieren om de zuurgraad daar te meten?

Edit: de samenlevingstest staat trouwens wel in de richtlijn van het NVOG

Je zou inderdaad een verwijzing voor een second opinion kunnen vragen, er staat me iets van bij dat de landelijke richtlijn is om na anderhalf of twee jaar de mogelijkheid tot behandeling te bieden.
pi_110565022
Even een toevoeging uit die richtlijn van het NVOG:

quote:
Postcoitumtest (PCT). Ofschoon de diagnostische waarde van de PCT niet bewezen is,7 is de PCT wel van prognostische waarde. Paren met een afwijkende PCT hebben een twee- tot driemaal lagere kans op een spontane zwangerschap.8-10 De PCT is niet van prognostische waarde bij paren met een duur van subfertiliteit van meer dan drie jaar (zie NVOG richtlijn OFO 2.0). 11
Aangezien op basis van de prognose besloten wordt of je al dan niet naar huis gestuurd wordt lijk het me wel degelijk een relevant onderzoek :?
  vrijdag 20 april 2012 @ 18:36:26 #40
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110565192
charmed-angel, jij ook nog altijd aan het proberen... :* Hoop dat de pauze jullie goed doet!

Ophelia en de andere dames: :* wat een warm bad toch...
Ik ga dit even laten bezinken, en overleggen met mijn vriend. Second opinion of het ziekenhuis opbellen met de vraag om nog zo'n samenlevings- (en/of cervixslijm)test kan ik inderdaad overwegen.

Onze prognose was volgens de artsassistent 30-45%, en dat was net zoveel als ze met behandelingen zouden kunnen bieden. Maarja, als je niet alle informatie hebt.... vervelend hoor, zo'n knagend stemmetje.
pi_110566260
Oooh LB wat rot! En wat lang nog.. ik zou er ook geen vrede mee kunnen hebben denk ik als niet alles was onderzocht.. hopelijk willen ze de samenlevingstest nog doen.
Goed dat je vrij hebt genomen.. even wat tijd voor jezelf om het te verwerken is altijd goed! En wat een ontzettend naar nieuws van jullie vrienden :-(

Hup klumsy ei! Zet m op!
  vrijdag 20 april 2012 @ 20:20:27 #42
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110569642
Vriendlief had vandaag (net als ik) zitten googlen naar samenlevingstest, en hij had her en der gelezen dat je inderdaad niet zoveel kunt met de uitslag.

Volgens die sites zoeken ze naar levende zaadcellen in de vagina (dus niet in de baarmoeder). Als daar levende zaadcellen zijn (dus positieve test) wil dat nog niet zeggen dat er ook levende zaadcellen in de baarmoeder + eileiders terechtkomen. Andersom, als er geen of dode zaadcellen gevonden worden (negatieve test), wil dat nog niet zeggen dat er niet al levende zaadcellen naar boven zijn gezwommen en dat het gewoon de zwakkeren zijn die het niet hebben gehaald.

Iemand andere gegevens?
pi_110570095
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 20:20 schreef LadyBlack het volgende:

Iemand andere gegevens?
Zie wat ik postte (quote) uit de richtlijn van de NVOG, geen bewezen diagnostische waarde maar wel heel relevant voor de prognose. Bij een slechte uitslag kan die dus lager uitvallen.
pi_110603241
Auw LB wat een hatelijk nieuws.
Stel dat het ziekenhuis niet mee wil in de piste samenlevingstest (heb ik zelf nooit gehad, dus ik kan er niet over meespreken :N ), is er dan geen mogelijkheid om ovulatietesten ofzo te gebruiken? Of misschien ben ik het helemaal kwijt en heb je dat al gedaan? Ik denk dat ik toch minstens dat zou gebruiken in dat extra jaar proberen.
pi_110623514
Bah, LB, wat een rotnieuws. Dikke knuffel! :*

Is er misschien een mogelijkheid om naar een privékliniek te gaan? Daar helpen ze je vaak meteen, heb je ook geen wachtlijsten enzo. Ik kan me herinneren dat er hier een dame was die daar heen is gegaan voor IVF enzo. Je zou wel even moeten uitzoeken wat je verzekering daar van vergoedt, zelf betalen is natuurlijk voor de meesten niet te doen, maar je weet maar nooit.
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
  zondag 22 april 2012 @ 11:45:14 #46
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110625307
Gisteren uitgebreid met mijn vriend hierover gepraat, en hij is van mening dat je met zo'n test nog niet veel meer weet, en dat de prognose daar niet mee geholpen is. Ik ga wel nog even het ziekenhuis bellen of ze m nog willen doen, en zo niet dan het andere ziekenhuis hier. Want mn vriend werkt uiteraard wel mee als die test gedaan kan worden :)

Maar waar we op uitkomen is dat ik niet perse die test gedaan wil hebben (want inderdaad onzekere uitslag), maar dat het dat mogelijke jaar wachten is dat me zo tegenstaat. En misschien zou het andere ziekenhuis ons wel eerder willen helpen.

Dus er is een plan. Deze week mn eigen ziekenhuis even bellen voor navraag, en daarna het andere proberen.

Dankjulliewel voor het meedenken/leven dames :*
  zondag 22 april 2012 @ 11:46:51 #47
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110625341
Oh en leonieke, die ovulatietesten heb ik in het begin wel gebruikt, en ook getemperatuurd enzo, dus ik weet wel wanneer mn eisprong ongeveer is. Maar ik kan er (iets) rustiger in staan als ik niks bijhoud.
pi_110625417
LB, goed plan! Gewoon verder vragen.
Twee jaar wachten is gewoon stom. Ik hoop dat het snel lukt zodat je er verder helemaal niet meer over na hoeft te denken.
Met een meidenkwartet
pi_110625624
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 11:46 schreef LadyBlack het volgende:
Oh en leonieke, die ovulatietesten heb ik in het begin wel gebruikt, en ook getemperatuurd enzo, dus ik weet wel wanneer mn eisprong ongeveer is. Maar ik kan er (iets) rustiger in staan als ik niks bijhoud.
Kan ik me voorstellen, maar voor sommige mensen is het net een geruststelling. Je moet vooral doen waar jullie zich zelf het beste bij voelen.

Maar ik blijf me verbazen over dat volledige extra jaar proberen (een half jaar zou ik nog begrepen hebben). Maar ben je misschien nog zo jong dat ze daarom die positie innemen (niet dat ik vind dat jonge mensen maar een extra jaar moeten proberen, maar ik vraag me gewoon af waarom ze dat standpunt hebben ingenomen).
  zondag 22 april 2012 @ 12:23:43 #50
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110626251
Ik ben bijna 29. Zelf vind ik dat niet zo jong meer, ik had allang kinderen willen hebben. En biologisch gezien is het ook niet echt jong meer :N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')