Waarom zouden we dan uberhaupt ooit nog iemand verhoren? Wat een onzinargument...quote:Op maandag 16 april 2012 20:58 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
En wat denk je dat die advocaat zijn client gaat adviseren?
Beetje naïef om te denken dat daar iets uit gaat komen, maar het kan.quote:Op maandag 16 april 2012 20:53 schreef Viajero het volgende:
En daarom kan je dus het verhoor overdoen, met nieuwe agenten en een advocaat.
Zonder loon? Omdat ze een fout maken? Maak jij nooit fouten ofzo?quote:En de oorspronkelijke agenten zonder loon schorsen.
Omdat op dat moment de verdachte nog niet weet wat de politie weet. Compleet andere situatie.quote:Maar nee, dan zou ze evt kunnen zwijgen, dus daar gaan we niet eens aan beginnen. Waarom zouden we uberhaupt ooit iemand verhoren als de mogelijkheid bestaat dat ze zullen zwijgen?
De overheid is een groter gevaar.quote:En over die rechten, ik vind dat ik ook het recht heb beschermd te worden tegen gevaarlijke criminelen. En daar blijft op deze manier weinig van over.
dus kinderverkrachters vrijlaten op basis van de kleinste foutjes vind je wel kunnen ?quote:Op maandag 16 april 2012 20:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is juist een voorbeeld van eerlijkheid.
Het gaat erom om te voorkomen dat je winst kan halen uit de wet overtreden. Dat maak je niet goed door een agent te schorsen natuurlijk.
Je vergeet iets heel belangrijks en dat is dat ik hier niet zit te pleiten voor de rechten van verdachten, maar de rechten van iedereen... dus ook jouw rechten! Ik hoop dat je het nooit nodig hebt, maar als je het ooit nodig hebt ga je het begrijpen.
Dit is geen klein foutje, maar nu juist een enorme fout.quote:Op maandag 16 april 2012 21:05 schreef macca728 het volgende:
dus kinderverkrachters vrijlaten op basis van de kleinste foutjes vind je wel kunnen ?
Echt raar hoor. die gedachte.
Daar gaat het niet om. Het gaat er om dat ook een verdachte rechten heeft. Voor een burger is het moeilijk op boksen tegen de overheid.quote:Op maandag 16 april 2012 21:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus kinderverkrachters vrijlaten op basis van de kleinste foutjes vind je wel kunnen ?
Echt raar hoor. die gedachte.
ja een verdachte heeft ook rechten, slachtoffers ook.quote:Op maandag 16 april 2012 21:22 schreef Nailpolish het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat er om dat ook een verdachte rechten heeft. Voor een burger is het moeilijk op boksen tegen de overheid.
Opsporingsambtenaren, overheid etc hebben zich ook gewoon aan de regels te houden, net al burgers overigens.
Overigens denk ik en hoop ik dat het niet tot vrijspraak komt. Vormverzuim kan leiden tot strafvermindering en niet meewegen van bepaald (onrechtmatig verkregen) bewijs. Maar volgens mij staat (redelijk) vast dat hij een strafbaar feit heeft gepleegd. En dan kan de maatregel TBS met dwangverpleging worden opgelegd.
We zullen zien. Ben benieuwd wat het OM hierop zegt.
Maar is dat het enige bewijs? Ik denk niet dat alle bewijs uitgesloten wordt toch?quote:Op maandag 16 april 2012 21:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja een verdachte heeft ook rechten, slachtoffers ook.
Vormverzuim kan ook leiden tot vrijspraak, er is al een vrouw vrijgesproken die haar kind aanbod terwijl dat feit ook vaststaat.
Robert M heeft ook rechten, dus geen rechtsgeldig bewijs = vrijspraak.
als het onrechtmatig verkregen is wel en het meeste hebben ze toch via die computer van hem gevonden en zijn bekentenis.quote:Op maandag 16 april 2012 21:47 schreef Nailpolish het volgende:
[..]
Maar is dat het enige bewijs? Ik denk niet dat alle bewijs uitgesloten wordt toch?
Omdat een verhoor ook gebruikt kan worden om je onschuld aan te tonen. Maar je bent natuurlijk nooit verplicht mee te werken aan je eigen veroordeling.quote:Op maandag 16 april 2012 21:00 schreef Viajero het volgende:
[..]
Waarom zouden we dan uberhaupt ooit nog iemand verhoren? Wat een onzinargument...
Ik vind het ongelofelijk dat als er duidelijk bewijs is, in dit geval beeldbewijs, dat dat dan zomaar van tafel geveegd kan worden alsof het niet bestaat. De manier waarop het verkregen is moet meewegen, maar het gevonden bewijs blijft wmb van belang voor de waarheidsvinding.quote:Op maandag 16 april 2012 22:04 schreef macca728 het volgende:
[..]
als het onrechtmatig verkregen is wel en het meeste hebben ze toch via die computer van hem gevonden en zijn bekentenis.
Op welk niet uitgesloten bewijs concludeer jij dat dat vast staat?quote:Op maandag 16 april 2012 21:39 schreef macca728 het volgende:
ja een verdachte heeft ook rechten, slachtoffers ook.
Vormverzuim kan ook leiden tot vrijspraak, er is al een vrouw vrijgesproken die haar kind aanbod terwijl dat feit ook vaststaat.
Dat laatste klopt. En hoort ook zo. Waarbij aangetekend dat ik mij niet kan voorstellen dat jouw scenario werkelijkheid wordt, maar indien dat zo is ligt dat niet aan de advocaat of de rechter... maar dan heeft de politie waarschijnlijk enorm gefaald.quote:Robert M heeft ook rechten, dus geen rechtsgeldig bewijs = vrijspraak.
Dat is vrij simpel te verklaren eigenlijk. Als dat nl. niet het geval is, dan kan de politie steeds maar weer bij het minste geringste jouw huis binnenvallen en jouw computer in beslag nemen (of iig een forensische kopie van de harde schijf maken), doorzoeken, enz.quote:Op maandag 16 april 2012 22:39 schreef Viajero het volgende:
Ik vind het ongelofelijk dat als er duidelijk bewijs is, in dit geval beeldbewijs, dat dat dan zomaar van tafel geveegd kan worden alsof het niet bestaat. De manier waarop het verkregen is moet meewegen, maar het gevonden bewijs blijft wmb van belang voor de waarheidsvinding.
Gelukkig zijn de rechten van de bevolking van nog groter belang.quote:Op maandag 16 april 2012 22:39 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik vind het ongelofelijk dat als er duidelijk bewijs is, in dit geval beeldbewijs, dat dat dan zomaar van tafel geveegd kan worden alsof het niet bestaat. De manier waarop het verkregen is moet meewegen, maar het gevonden bewijs blijft wmb van belang voor de waarheidsvinding.
Alleen een bekentenis is lang niet altijd voldoende bewijs. Al helemaal niet als de bekentenis werd gedaan nadat ze hem met onrechtmatig verkregen bewijs hadden geconfronteerd.quote:Op dinsdag 17 april 2012 10:57 schreef GroenerDanGras het volgende:
Maar hoe kunnen zijn advocaten vrijspraak eisen terwijl hij heeft bekend..?
Als jij bekent en er is verder geen enkel steunbewijs... ja, dan ga je (terecht) vrijuit.quote:Op dinsdag 17 april 2012 11:28 schreef GroenerDanGras het volgende:
Oke, dus als ik iemand vermoord, dat ga bekennen maar er wel bij zeg dat ze geen bewijs hebben ga ik vrijuit?
Daar is een goede reden voor.quote:Op dinsdag 17 april 2012 11:28 schreef GroenerDanGras het volgende:
Oke, dus als ik iemand vermoord, dat ga bekennen maar er wel bij zeg dat ze geen bewijs hebben ga ik vrijuit?
Ik dnk dat de betrokken agenten en de bevelhebbende die dit opdraagt drie maanden zonder loon schorsen een veel sterker effect heeft. En dan kan je het bewijsmateriaal gewoon gebruiken. Als iemand op videobeelden kinderen misbruikt (en is vastgesteld dat die beelden authentiek zijn) dan is het wat mij betreft een misdaad en een onrecht tov de slachtoffers om dat compleet te negeren, ook al is het overduidelijk dat het gebeurd is.quote:Op dinsdag 17 april 2012 08:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is vrij simpel te verklaren eigenlijk. Als dat nl. niet het geval is, dan kan de politie steeds maar weer bij het minste geringste jouw huis binnenvallen en jouw computer in beslag nemen (of iig een forensische kopie van de harde schijf maken), doorzoeken, enz.
Vinden ze niet... jammer. Vinden ze wel wat ben je de pineut. En natuurlijk gaan ze dan niet heel NL af, maar wel de gevallen waarbij ze denken dat ze een flinke kans hebben om wat te vinden, maar waarvan ze weten dat ze nooit toestemming krijgen om het huis te doorzoeken.
Juist door dit bewijs uit te sluiten maak je dat de politie niet in de verleiding komt om de regels te overtreden.
De rechten van slachtoffers worden zoals gebruikelijk weer eens compleet genegeerd. Zoals ik zei, als je een agent die onterecht een huis binnenvalt drie maande schorst zonder loon dan zullen ze denk ik goed oppassen wat ze doen. Ik heb de logica dat de enige manier om een agent te straffen de crimineel vrijlaten is altijd al bizar gevonden. Er zijn toch vele andere manieren om de agent te straffen en tegelijkertijd de maatschappij te beschermen tegen misdadigers? Waarom moet de maatschappij boeten voor het gedrag van een agent?quote:Op dinsdag 17 april 2012 08:42 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Gelukkig zijn de rechten van de bevolking van nog groter belang.
Als je onrechtmatig verkregen bewijs toe gaat laten, waarom zou je een verdachte dan uberhaupt nog rechten geven? Dan krijgt niemand meer een advocaat, gaat de politie te pas en te onpas huizen binnenvallen, etc. Bewijs = bewijs, toch?
En die agent vervolgens tot een jarenlange gevangenisstraf wegens martelen. Ik denk dat weinig agenten dat zouden riskeren.quote:Op dinsdag 17 april 2012 08:50 schreef DS4 het volgende:
Dan kunnen we weer gaan martelen om passwords te krijgen. En als met zo'n password het bewijs dan klip en klaar op tafel ligt... ach, dan geven we 10% strafkorting vanwege het martelen.
Dat is nl. eerlijk.
Dan laten ze het één agent doen, die toevallig op het punt staat met pensioen te gaan...quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:38 schreef Viajero het volgende:
Ik dnk dat de betrokken agenten en de bevelhebbende die dit opdraagt drie maanden zonder loon schorsen een veel sterker effect heeft. En dan kan je het bewijsmateriaal gewoon gebruiken.
Ze moeten het bewijs gewoon op de juiste manier vergaren. Klaar.quote:Als iemand op videobeelden kinderen misbruikt (en is vastgesteld dat die beelden authentiek zijn) dan is het wat mij betreft een misdaad en een onrecht tov de slachtoffers om dat compleet te negeren, ook al is het overduidelijk dat het gebeurd is.
Nee, want die vallen er ook onder.quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:40 schreef Viajero het volgende:
De rechten van slachtoffers worden zoals gebruikelijk weer eens compleet genegeerd.
Maar denk eens na. Stel dat je gelijk hebt en met deze sanctie boven het hoofd doen ze het niet... Dan ben je toch net zo ver? Nou, niet helemaal, in het geval van vrijspraak omdat bewijs uitgesloten is weet je iig dat je die persoon in de gaten moet houden. Zo'n Mikelsons is in ieder geval niet meer in staat om door te gaan.quote:Zoals ik zei, als je een agent die onterecht een huis binnenvalt drie maande schorst zonder loon dan zullen ze denk ik goed oppassen wat ze doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |