Ons bed staat 6 maanden na dato nog steeds omhoog op bierkratten...quote:
Ook Malm hier, maar dat werkt dus wel met klossen? Ik heb echt geen idee hoe die constructie in elkaar zit.quote:Op maandag 16 april 2012 13:35 schreef Jipster het volgende:
[..]
Ons bed staat 6 maanden na dato nog steeds omhoog op bierkratten...![]()
![]()
Niet alleen omdat we te lui zijn om ze eronder vandaan te halen, maar ook omdat het prettig is een hoog bed, en omdat zo het bed even hoog is als de wieg waarin J. ligt, dat is ook wel handig.
Eigenlijk vind ik de Malm-IKEA bedden dus gewoon te laag
quote:Op maandag 16 april 2012 13:35 schreef Jipster het volgende:
[..]
Ons bed staat 6 maanden na dato nog steeds omhoog op bierkratten...![]()
![]()
Niet alleen omdat we te lui zijn om ze eronder vandaan te halen, maar ook omdat het prettig is een hoog bed, en omdat zo het bed even hoog is als de wieg waarin J. ligt, dat is ook wel handig.
Eigenlijk vind ik de Malm-IKEA bedden dus gewoon te laag
Gewoon op bierkratten zetten.quote:Op maandag 16 april 2012 13:38 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Ook Malm hier, maar dat werkt dus wel met klossen? Ik heb echt geen idee hoe die constructie in elkaar zit.
Jeetje, continu voor de hand liggende dingen die ik me écht nog niet gerealiseerd hadquote:Op maandag 16 april 2012 13:30 schreef kaatjejannie het volgende:
Het gaat niet alleen om bed verschonen, maar ook om je controles.
En een thermometer in je aars steken.quote:Op maandag 16 april 2012 13:39 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Jeetje, continu voor de hand liggende dingen die ik me écht nog niet gerealiseerd hadEr gaat straks iemand dagelijks mijn onderkant inspecteren
Daar was bij ons geen tijd voor haha, pas na de ks ging het bed omhoog. Ik heb wel vanuit het ziekenhuis gedirigeerd dat er hoe dan ook bruine kratjes moesten komenquote:Op maandag 16 april 2012 13:38 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Gewoon op bierkratten zetten.
Ik had ze voor de vorm nog ingepakt in een leuk inpakpapiertje, zag er prima uit.
had ik.ook gedaan bij Amberquote:Op maandag 16 april 2012 13:38 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Gewoon op bierkratten zetten.
Ik had ze voor de vorm nog ingepakt in een leuk inpakpapiertje, zag er prima uit.
Tegen mij zei ze dat ze zo handig waren om de olie in de auto mee bij te vullen.quote:Op maandag 16 april 2012 13:44 schreef Enfermera het volgende:
Heerlijk die verhalen over wat er gebeurd na de bevalling. XD Ik had ook zo'n 'ohja'-momentje toen de mevrouw van Moeders Voor Moeders kwam. Zij zei; ja, die kannetjes zijn ook handig voor na je bevalling. Ik zo; hoezo? Zij zo; nou, als bevallen bent heb je toch een wond, en hechtingen.. en plassen is dan niet zo fijn, dus dan is het handig om een kannetje te vullen met water.Om te spoelen.
Ja, ik verheug me er nu al op!![]()
Gewoon onder de douche! Tijd om eindelijk eens die kleine gastendoekjes te gebruiken. Na het plassen gewoon meteen afspoelen, nooit gedoe met of het water warm of koud is, en als het echt pijn doet gewoon plassen tijdens het douchen.quote:Op maandag 16 april 2012 13:44 schreef Enfermera het volgende:
Heerlijk die verhalen over wat er gebeurd na de bevalling. XD Ik had ook zo'n 'ohja'-momentje toen de mevrouw van Moeders Voor Moeders kwam. Zij zei; ja, die kannetjes zijn ook handig voor na je bevalling. Ik zo; hoezo? Zij zo; nou, als bevallen bent heb je toch een wond, en hechtingen.. en plassen is dan niet zo fijn, dus dan is het handig om een kannetje te vullen met water.Om te spoelen.
Dat heeft de mijne nooit gedaan!quote:Op maandag 16 april 2012 13:41 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
En een thermometer in je aars steken.
Ik kon echt alleen maar piesen onder de douche met de douchekop op m'n onderkantje ( nogmaalsquote:Op maandag 16 april 2012 13:44 schreef Enfermera het volgende:
Jaaaaaaaa!!!!!! Weer een kans voor het poep-putje verhaal!quote:Op maandag 16 april 2012 13:44 schreef Enfermera het volgende:
Het vervelende is dat ik telkens vergeet welke user het wasquote:Op maandag 16 april 2012 13:52 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Jaaaaaaaa!!!!!! Weer een kans voor het poep-putje verhaal!
Er was ooit een user die eig. alleen in de badkuip wilde plassen na de bevalling, veel makkelijker dan getrut met een kannetje etc. op de wc. (Wat ik overigens geheel deel, plassen in bad for the win).
Maar toen de kraam zei 'en hoe dacht je dat dan te gaan doen als je moet poepen?' zei ze 'nou, dat prak ik dan wel door het putje'.![]()
Sorry, ik blijf het echt een prachtig verhaal vinden en ik moet er steeds weer om grinniken.![]()
Sommige dingen ontgroei je nooit.
BRILJANT!quote:Op maandag 16 april 2012 13:52 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Jaaaaaaaa!!!!!! Weer een kans voor het poep-putje verhaal!
Er was ooit een user die eig. alleen in de badkuip wilde plassen na de bevalling, veel makkelijker dan getrut met een kannetje etc. op de wc. (Wat ik overigens geheel deel, plassen in bad for the win).
Maar toen de kraam zei 'en hoe dacht je dat dan te gaan doen als je moet poepen?' zei ze 'nou, dat prak ik dan wel door het putje'.![]()
Sorry, ik blijf het echt een prachtig verhaal vinden en ik moet er steeds weer om grinniken.![]()
Sommige dingen ontgroei je nooit.
Jup, ik ook, maar goed, dat doet voor het verhaal zelf niet ter zake. Tenzij het natuurlijk zo'n hele keurige user is waar je het niet van verwacht.quote:Op maandag 16 april 2012 13:53 schreef Troel het volgende:
[..]
Het vervelende is dat ik telkens vergeet welke user het was
Dat kan ik me dan best voorstellen!quote:Op maandag 16 april 2012 13:46 schreef kaatjejannie het volgende:
En ja Sorbo, ik ben wel eens uit mijn bed gevallen. Ik ben van het slaapwandelen, en was als de dood dat ik dan even vergeten was dat mijn bed hoog stond.
Je hebt er wondermiddelen tegen. Volgens mij heette het "Movicol" of zoquote:Op maandag 16 april 2012 13:53 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
BRILJANT!
Oh man, poepen na de bevalling, the horror. Kneiterharde drollen doordat ik BV gaf en een stel jetsers van aambeien. Ik kan nog huilen.
Kan ik nog terug? Mijn schoonzus kan ook best een leuk negertje adopteren.
Oh dat viel hier wel mee..was wel prettig als de druk van de hechtingen eraf wasquote:Op maandag 16 april 2012 13:53 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
BRILJANT!
Oh man, poepen na de bevalling, the horror. Kneiterharde drollen doordat ik BV gaf en een stel jetsers van aambeien. Ik kan nog huilen.
Kan ik nog terug? Mijn schoonzus kan ook best een leuk negertje adopteren.
Lekker hard persen, richting je anus...quote:Op maandag 16 april 2012 14:00 schreef Morretje het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met aambeien, is dat een kwestie van domme pech, of heb je daar dan ook nog iets van 'aanleg' oid voor?
Ja, dat snap ik, dat het daarvan komt.quote:Op maandag 16 april 2012 14:01 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Lekker hard persen, richting je anus...
Bij mij dus welquote:Op maandag 16 april 2012 13:53 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en ook eens iemand met een ks die zei 'ja, maar ik had ook hechtingen hoor, en dat deed heel zeer!' Eh ja... maar toch hopelijk niet tijdens het plassen!![]()
![]()
Ow, da's ook mooi balen dan!quote:Op maandag 16 april 2012 14:07 schreef Jipster het volgende:
[..]
Bij mij dus welmaar kwam door blaasontsteking en naperikelen van blaascatheter, reken maar dat je dan pijn kunt hebben met plassen
Ondanks dat daar geen kind uit is gekomen
Denk je dat je geen last van je 'onderkantje' hebt door ks.. viel dat ff vies tegen
![]()
maar ik snap wel wat je bedoelt hoor![]()
Ohquote:Op maandag 16 april 2012 13:41 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
En een thermometer in je aars steken.
Oh godquote:Op maandag 16 april 2012 13:51 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ik kon echt alleen maar piesen onder de douche met de douchekop op m'n onderkantje ( nogmaals) gericht. En ik had alleen maar een schaafwondje.. Niet zo fris, maar ik pleurde er gewoon regelmatig een plens chloor achteraan.
Oei.quote:Op maandag 16 april 2012 14:25 schreef Sonnetje85 het volgende:
Stuwing amper gehad. Zweten niet abnormaal eigenlijk. En naweeën voornamelijk bij het aanleggen de eerste twee dagen (dat je van alles eruit voelt lopen)
De eerste twee nauwelijks last van gehad, en stuwing was alleen bij de tweede wat vervelend.quote:Op maandag 16 april 2012 14:20 schreef Mangostine het volgende:
En vertel nog eens van het zweten, de naweeën en de stuwing?
Mijn logisch nadenk-knop staat vandaag uit, geloof ikquote:Op maandag 16 april 2012 14:40 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou je even bellen met daar waar je het gaat laten doen. Sommigen zijn er makkelijk mee, anderen niet. Zo mag je bij de een wel kinderen mee, bij de andere absoluut niet. En dat kan ook varieren met het aantal volwassenen dat mee mag.
Ik vind het zelfs een beetje belachelijk dat je zoveel mensen mee wilt nemen naar een medische echo. Betaal dan gewoon 60 eu en ga een pretecho doen als je weet dat alles goed is.quote:Op maandag 16 april 2012 14:39 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, weten jullie eigen hoeveel mensen je mee mag nemen naar zo'n echo? Martijn gaat sowieso mee. En ik wilde mijn moeder ook vragen (ik ben enig kind, dit wordt mijn moeder's eerste kleinkind, en het lijkt me leuk om haar erbij te betrekken). Alleen, ik wil Martijn's moeder dat dan ook gunnen, zeg maar, niet mijn eigen moeder voortrekken. Maar goed, is dat niet heel raar (en überhaupt toegestaan) om daar met drie mensen (en dan ook nog mijzelf) binnen te komen wandelen?
Ik heb er overigens rekening mee gehouden dat de nekplooimeting misschien geen leuke ervaring wordt. Daar zal ik mijn moeder (en schoonmoeder) ook even voor 'waarschuwen'. Mogen ze zelf weten of ze alsnog mee willen, als het dus überhaupt kan.
Yup... Moet zeggen dat ik het toch wel heel spannend begin te vinden. Sinds de eerste echo ben ik aardig rustig geweest. Sinds eergisteren een klein beetje onrustig omdat ik het idee heb dat de symptomen wat afnemen (al vermoed ik dat ik me dat voornamelijk inbeeld o.i.d.), maar nu ik weet dat maandag (voor mijn gevoel) DE echo is, word ik toch weer nóg zenuwachtigerquote:Op maandag 16 april 2012 14:43 schreef Mangostine het volgende:
Spannend Coco, is dan toch weer een mijlpaal hè?
Dat kan natuurlijk ookquote:Op maandag 16 april 2012 14:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vind het zelfs een beetje belachelijk dat je zoveel mensen mee wilt nemen naar een medische echo. Betaal dan gewoon 60 eu en ga een pretecho doen als je weet dat alles goed is.
Wow dat is zeker spannend, veel plezier en succes!quote:Op maandag 16 april 2012 14:33 schreef Cocotrimonium het volgende:
Net zhuis gebeld: komende maandag heb ik de echo met nekplooimeting![]()
Ik dacht namelijk dat 'ie donderdag de 26ste was, maar die moest ik verzetten. Blijkt 'ie op maandag te zijn. Da's al over een week. Een week! Dat is heul niet lang meer!
Vind het ineens enorm spannend
Is idd slimmer. Bij een pretecho nemen ze ook echt de tijd om alles uit te leggen en goed te bekijken.quote:Op maandag 16 april 2012 14:49 schreef Cocotrimonium het volgende:
Nog eens over die pretecho: Ik vind dat eigenlijk een heel goed idee. Vond het ook al raar om zoveel mensen mee te nemen. En voor mijzelf hoeft het niet, maar het leek me voor de oma's gewoon zo leuk. Dan worden ze er wat meer bij betrokken.
Ja, dat gaat een pretecho worden dusErvan uitgaande dat alles in orde blijkt.
Inderdaad, heb eigenlijk naar de andere echo's niemand behalve mijn partner meegenomen. Nu gaat mijn schoonmoeder wel mee naar de 20 weken echo, maar dat is alleen maar fijn:)quote:Op maandag 16 april 2012 15:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Is idd slimmer. Bij een pretecho nemen ze ook echt de tijd om alles uit te leggen en goed te bekijken.
Bij de nekplooi en de 20w echo is het toch op de eerste plaats een medisch gebeuren.
Tuurlijk is een echo heel leuk, maar net als de 20 weken echt, het blijven medische echos... Stel je nou voor, dat je te horen krijgt dat je kindje bijvoorbeeld iets heel ergs mankeert... Dan is het opeens niet zo leuk meer dat iedereen erbij is.. En in verreweg de meeste gevallen is alles prima in orde, maar ik zou het risico niet nemen.quote:Op maandag 16 april 2012 14:49 schreef Cocotrimonium het volgende:
Nog eens over die pretecho: Ik vind dat eigenlijk een heel goed idee. Vond het ook al raar om zoveel mensen mee te nemen. En voor mijzelf hoeft het niet, maar het leek me voor de oma's gewoon zo leuk. Dan worden ze er wat meer bij betrokken.
Ja, dat gaat een pretecho worden dusErvan uitgaande dat alles in orde blijkt.
Dat is een risico, maar het overleg vind wel zonder de extra mensen plaats, je kunt ze tijdens de gesprekken wegsturen. Tenminste dat is bij ons:)quote:Op maandag 16 april 2012 15:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Tuurlijk is een echo heel leuk, maar net als de 20 weken echt, het blijven medische echos... Stel je nou voor, dat je te horen krijgt dat je kindje bijvoorbeeld iets heel ergs mankeert... Dan is het opeens niet zo leuk meer dat iedereen erbij is.. En in verreweg de meeste gevallen is alles prima in orde, maar ik zou het risico niet nemen.
Waar ga je bevallen?quote:Op maandag 16 april 2012 15:03 schreef Loodje het volgende:
[..]
Inderdaad, heb eigenlijk naar de andere echo's niemand behalve mijn partner meegenomen. Nu gaat mijn schoonmoeder wel mee naar de 20 weken echo, maar dat is alleen maar fijn:)
Zit af en toe one born every minute te kijken, sta versteld van het aantal mensen soms tijdens een bevalling. Het liefste heb ik alleen mijn partner om mij heen maar dat is natuurlijk heel persoonljik. Maar de hele kamer vol? Hoe gaan jullie dat doen? Deden jullie dat?
Bedoelde eigenlijk familieleden en vrienden.quote:Op maandag 16 april 2012 15:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Waar ga je bevallen?
Ga je thuis bevallen dan is je partner erbij, en de verloskundige en de kraamhulp, als ze optijd zijn.
Beval je in het ziekenhuis, kun je ook je verloskundige aan bed hebben, met verplegend personeel, dat af en toe komt kijken. Maar wordt je medisch, dan kan het zijn dat je meer mensen aan je bed hebt.
Eens moeten ze het leren inderdaad, vind co meestal niet zo erg, maar kan me voorstellen dat in sommige situaties dat niet prettig kan zijnquote:Op maandag 16 april 2012 15:08 schreef Brighteyes het volgende:
Ik had er niemand bij. Alleen mijn man en de vk, en later het halve ziekenhuis.![]()
'Mag de co ook even voelen?'
'Eh ja, waarom ook niet.' *puf* *steun*
'En? Wat denk je?'
'Ik weet het niet helemaal zeker... ehm... eh... 8cm?'auwie!
![]()
Maar ja... ze moeten natuurlijk wel de kans krijgen het te leren.![]()
Haha bij jou is het een ander verhaal toch sorboquote:Op maandag 16 april 2012 15:10 schreef Sorbootje het volgende:
Als het meezit heb ik een heel commitee rond m'n bed. Man, schoonzus, zwager, VK, kraam etc...
Hopen dat je niet poept dan.quote:Op maandag 16 april 2012 15:10 schreef Sorbootje het volgende:
Als het meezit heb ik een heel commitee rond m'n bed. Man, schoonzus, zwager, VK, kraam etc...
Ik hoorde eens dat je anus zover openstaat tijdens het persen dat er met gemak een bus deo in zou passen.quote:Op maandag 16 april 2012 15:12 schreef Sorbootje het volgende:
Ik kak ze helemaal onder. Ik betrek ze er hélemaal bij!
quote:Op maandag 16 april 2012 15:13 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik hoorde eens dat je anus zover openstaat tijdens het persen dat er met gemak een bus deo in zou passen.
quote:Op maandag 16 april 2012 15:13 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik hoorde eens dat je anus zover openstaat tijdens het persen dat er met gemak een bus deo in zou passen.
Dat maakt me écht niet uit. Mijn schoonzus en zwager en ik zijn echt heel vertrouwd met elkaar. Zeg maar zo vertrouwd dat ik gewoon de badkamer inwandel als een van hen in bad ligt ofzo en v.v. Broers en zussen-vertrouwd. Ik realiseer me dat we een héél bijzondere band hebben.quote:Op maandag 16 april 2012 15:12 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dat vind ik dus ook Loodje, dus ja gezegd, maar het is toch niet de meest prettige van de situaties, dus ik dacht wel 'schiet op trut!!!!'![]()
Sorbo, bij jou is het natuurlijk wel anders, maar het lijkt me wel even raar ook.
Ik was echt heel erg in de oerstand in de ziekenhuisfase zeg maar, ik weet niet of ik, ook al is het zijn kindje, bijv. mijn zwager daarbij zou willen hebben. Of nou ja... aan het hoofdeinde van het bed dan mss.![]()
Ga je trouwens voor thuis of voor ziekenhuis?
Goede info!quote:Op maandag 16 april 2012 15:13 schreef -Spring het volgende:
[..]
Oh ja, dat had ik al eens gelezen.quote:Op maandag 16 april 2012 15:16 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Dat maakt me écht niet uit. Mijn schoonzus en zwager en ik zijn echt heel vertrouwd met elkaar. Zeg maar zo vertrouwd dat ik gewoon de badkamer inwandel als een van hen in bad ligt ofzo en v.v. Broers en zussen-vertrouwd. Ik realiseer me dat we een héél bijzondere band hebben.
Ik moet in het ziekenhuis bevallen (grotere kans op complicaties), maar wil dat zelf ook. Mijn herinnering aan mijn thuisbevalling wil ik als het even kan zuiver gekoppeld houden aan Isabeau.
Ik zou eerder denken aan zaken als de boel loopt gewoon door tijdens ziekte en vakantie bij een kinderdagverblijf.quote:Op maandag 16 april 2012 15:17 schreef Spockjuh_ het volgende:
we hebben hier trouwens de discussie over kinderopvang en gastouderschap. ikzelf twijfel over gastouderschap omdat er maar 1 persoon is bij een aantal kinderen. Je moet natuurlijk niet van het slechtste uitgaan maar bij mogelijk misbruik, verwondingen e.d. is er geen enkele getuige die kan ingrijpen o.i.d.
natuurlijk is het zo dat bij kinderdagopvang ook dit alles kan gebeuren maar mijn gvoel zegt dat er dan veel meer ogen meekijken.
Heb je mij nooit horen roepen...quote:Op maandag 16 april 2012 15:19 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dus nooit meer roepen dat het niet past.
Dat is en blijft een persoonlijke keuze, aan beide soorten opvang zitten voor en nadelen.quote:Op maandag 16 april 2012 15:17 schreef Spockjuh_ het volgende:
we hebben hier trouwens de discussie over kinderopvang en gastouderschap. ikzelf twijfel over gastouderschap omdat er maar 1 persoon is bij een aantal kinderen. Je moet natuurlijk niet van het slechtste uitgaan maar bij mogelijk misbruik, verwondingen e.d. is er geen enkele getuige die kan ingrijpen o.i.d.
natuurlijk is het zo dat bij kinderdagopvang ook dit alles kan gebeuren maar mijn gvoel zegt dat er dan veel meer ogen meekijken.
Wahaha, het zal vast maar eenmalig zijn;)quote:Op maandag 16 april 2012 15:19 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dus nooit meer roepen dat het niet past.
Jep dat is zeker zo, alhoewel er bij veel kinderopvang nu genoeg plekken zijn (in Rotterdam dan) ivm de crisis.quote:Op maandag 16 april 2012 15:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
In de grote stad hier is die pedagogische visie leuk en aardig maar in de praktijk schrijf je je in bij alle grote organisaties en dan maar bidden dat je op tijd een plekje hebt bij wie dan ook.
Ah kijk. Elk nadeel hep ook zn voordeel dusquote:Op maandag 16 april 2012 15:24 schreef Loodje het volgende:
[..]
Jep dat is zeker zo, alhoewel er bij veel kinderopvang nu genoeg plekken zijn (in Rotterdam dan) ivm de crisis.
quote:Op maandag 16 april 2012 15:25 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ah kijk. Elk nadeel hep ook zn voordeel dus
Over het algemeen is een piemel ook niet formaat deobus?quote:Op maandag 16 april 2012 15:21 schreef Loodje het volgende:
[..]
Wahaha, het zal vast maar eenmalig zijn;)
betreft Apeldoorn dus 4 overkoepelende organen die alle opvangen beheren. mogelijkheid van ziekte had ik nog niet aan gedacht, een backup hebben is dus noodzakelijk.quote:Op maandag 16 april 2012 15:21 schreef Loodje het volgende:
[..]
Dat is en blijft een persoonlijke keuze, aan beide soorten opvang zitten voor en nadelen.
Wat Dizzy ook zegt, bij ziekte weet je zeker dat de opvang blijft lopen.
Gastouder opvang is in veel gevallen persoonlijker.
Ik zou de voors en tegens tegen elkaar opschrijven, tevens verschilt het per kinderopvang. Weten jullie wat voor soort kinderopvang jullie in de buurt hebben? Wat voor pedagogische visie deze heeft en past deze op jullie visie?
Hahaha nee gelukkig niet, dat moest er nog eens bijkomenquote:Op maandag 16 april 2012 15:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Over het algemeen is een piemel ook niet formaat deobus?
Maarre, gaat het om Axeformaat anus of om Niveaminiformaat anus?quote:Op maandag 16 april 2012 15:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Over het algemeen is een piemel ook niet formaat deobus?
Anus of deobus? hahaquote:Op maandag 16 april 2012 15:28 schreef Troel het volgende:
[..]
Maarre, gaat het om Axeformaat anus of om Niveaminiformaat anus?
Dat zijn goede vragen...quote:Op maandag 16 april 2012 15:28 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat zegt niks.quote:Op maandag 16 april 2012 15:28 schreef Loodje het volgende:
[..]
Hahaha nee gelukkig niet, dat moest er nog eens bijkomen
Ben maar een klein meisje haha
Straks niet meer, dan had je toch liever die axebus...quote:
quote:Op maandag 16 april 2012 15:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Straks niet meer, dan had je toch liever die axebus...
Niveamini hequote:Op maandag 16 april 2012 15:30 schreef Loodje het volgende:
Niveabus is misschien meer een penisformaat dan de Axe bus, al denk ik dat menig man wel voorkeur zou hebben voor de Axe bus en vrouwen toch liever de niveau grootte zouden ervaren:)
quote:
Grappig dat je daar naar vraagt. In eerste instantie hadden we het idee dat het kindje meteen op de borst van K. gelegd zou worden, als de navelstreng lang genoeg was. Maar naarmate ik er meer over na ging denken, ging dat idee me meer tegenstaan. Ik had gehoord van een draagmoeder bij wie de navelstreng vreselijk in haar lies sneed en ik vond het gewoon niet goed voelen. Dus ik heb kortgeleden aangegeven dat ik graag wil dat het kindje op mijn buik gelegd wordt, zodat ik kan zien wie er negen maanden in mijn buik heeft geleefd en ik even afscheid kan nemen. Daarna zou ik het mooi vinden als zij de navelstreng doorknippen en ik het kindje écht aan hun kan overhandigen, geven.quote:Op maandag 16 april 2012 15:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh ja, dat had ik al eens gelezen.
En fijn dat het idd allemaal zo vertrouwd is. Levert iig geen ongemakkelijke momenten op dan.
Wat ik me afvroeg, en zeg het maar als ik te ver ga, maar hebben jullie ook dingen afgesproken als leggen ze de baby op jouw buik als het geboren is, of meteen in de armen van je schoonzus, als dat enigszins mogelijk is?
Dat kan ik me zo goed voorstellen.quote:Op maandag 16 april 2012 15:35 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Grappig dat je daar naar vraagt. In eerste instantie hadden we het idee dat het kindje meteen op de borst van K. gelegd zou worden, als de navelstreng lang genoeg was. Maar naarmate ik er meer over na ging denken, ging dat idee me meer tegenstaan. Ik had gehoord van een draagmoeder bij wie de navelstreng vreselijk in haar lies sneed en ik vond het gewoon niet goed voelen. Dus ik heb kortgeleden aangegeven dat ik graag wil dat het kindje op mijn buik gelegd wordt, zodat ik kan zien wie er negen maanden in mijn buik heeft geleefd en ik even afscheid kan nemen. Daarna zou ik het mooi vinden als zij de navelstreng doorknippen en ik het kindje écht aan hun kan overhandigen, geven.
Ah, ik zit sowieso bij de gyn, daar heb ik geen folders ontvangen over dat soort dingen. Maar wat Ticootje (en anderen) inderdaad ook al aangeven: zo'n pretecho is inderdaad veel handiger/leuker om oma's evt mee naartoe te nemenquote:Op maandag 16 april 2012 15:04 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Het staat ook in de folders over de echo's die je van de vk hebt gekregen als het goed is. Dat je een pretecho moet boeken als je gezellig baby wilt kijken met kinderen en anderen er bij.
Ik weet het. Ik ken twee van de draagmoeders persoonlijk. Maar dank je.quote:Op maandag 16 april 2012 15:42 schreef Jipster het volgende:
Sorbo, dat klinkt mooi, hopelijk loopt het zoals jullie graag willen.
En, Sorbo, misschien wist je het al, maar vanaf 3 mei komt er een reeks op de kro over draagmoeders gezocht over zowel homostellen als heterostellen. Ook ingaand op allerlei jurische, ethische dilemma's etc. Gepresenteerd door Anita Witzier. Hoorde ik toevallig vanmorgen op tv, misschien interessant om te kijken..?
Oh, bij de bevalling wil ik (naast medisch personeel e.d.) ook alleen mijn man erbij hebben. Geen andere familieleden ofzo.quote:Op maandag 16 april 2012 15:10 schreef Loodje het volgende:
Lijkt me toch echt verschrikkelijk, dat je ligt te bevallen en jouw moeder gaat ruzie maken met je schoonmoeder, dan komt oma daar ook nog tussen en een zus pff
Tja, is wel vermakelijke televisie maar of het prettig is voor de bevalling, lol
zo'n beetje dr tussenin.quote:Op maandag 16 april 2012 15:28 schreef Troel het volgende:
[..]
Het was voor mijn schoonzus wel even slikken, maar dat is meer omdat ze erg onzeker is over haar rol bij de bevalling. Dat kan ik me heel goed voorstellen. Ik snap dat haar neiging is om het helemaal om mij te laten draaien, dat ze zich toeschouwer voelt, maar tegelijkertijd is het wél de geboorte van háár kind. Dat draait naar mijn idee ook om haar. Daar moeten we een beetje een modus in zien te vinden.quote:Op maandag 16 april 2012 15:43 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat kan ik me zo goed voorstellen.
Mooi ook, als jij het idd echt zelf aan ze geeft.
En ja, ik dacht aan evt. je schoonzus op een stoel naast je en dan het kindje daarheen idd, maar dat zag er in mijn hoofd heel erg gecompliceerd en geforceerd uit. Plus dat het jou idd wel heel abrubt buiten spel zet. (Grof gezegd.) En hoewel dat natuurlijk uiteindelijk ook wel de bedoeling is kan het ook wel ietsje subtieler.![]()
Hoe sta jij daar in? Zou je misschien met haar een cursus doen bijvoorbeeld? Wat je normaal gesproken met je partner zou doen?quote:Op maandag 16 april 2012 15:48 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Het was voor mijn schoonzus wel even slikken, maar dat is meer omdat ze erg onzeker is over haar rol bij de bevalling. Dat kan ik me heel goed voorstellen. Ik snap dat haar neiging is om het helemaal om mij te laten draaien, dat ze zich toeschouwer voelt, maar tegelijkertijd is het wél de geboorte van háár kind. Dat draait naar mijn idee ook om haar. Daar moeten we een beetje een modus in zien te vinden.
Bij Ruben vroegen ze of de stagiaire ook even mocht voelen. Dus eerst de aa en toen het hoofd af zichtbaar was, was het jammer voor de stagiairequote:Op maandag 16 april 2012 15:48 schreef mignonne het volgende:
[..]
zo'n beetje dr tussenin.
oh BE ik dacht er laatst nog aan, ik vind het dus vreselijk om zo opgedrongen te worden bij iemand soms, maar je moet het idd leren. Het scheelt voor mij gelukkig wel dat ik veel mensen al zie tijdens de spreekuren en dat ik er de hele bevalling bij ben.
Maar bij mn eigen bevalling was er ineens ook een stagiair bij waar ik niet om gevraagd had, niet even vooraf met mij afgestemd, vond ik niet zo netjes. Uiteindelijk ben ik daar als een soort levende anatomie-pop gebruikt en dat vond ik niet zo tof. "wijs de lever eens aan?" "en waar plaats je dan de maag?" en dat terwijl er 3 verpleegsters 2 arts-assistenten een verloskundige en dus ook nog de student om me heen stonden. Ik voelde me een beetje bekeken
Ow ja... daar zou ik ook niet heel gelukkig van geworden zijn.quote:Op maandag 16 april 2012 15:48 schreef mignonne het volgende:
[..]
zo'n beetje dr tussenin.
oh BE ik dacht er laatst nog aan, ik vind het dus vreselijk om zo opgedrongen te worden bij iemand soms, maar je moet het idd leren. Het scheelt voor mij gelukkig wel dat ik veel mensen al zie tijdens de spreekuren en dat ik er de hele bevalling bij ben.
Maar bij mn eigen bevalling was er ineens ook een stagiair bij waar ik niet om gevraagd had, niet even vooraf met mij afgestemd, vond ik niet zo netjes. Uiteindelijk ben ik daar als een soort levende anatomie-pop gebruikt en dat vond ik niet zo tof. "wijs de lever eens aan?" "en waar plaats je dan de maag?" en dat terwijl er 3 verpleegsters 2 arts-assistenten een verloskundige en dus ook nog de student om me heen stonden. Ik voelde me een beetje bekeken
Ja, van haar uit lijkt het me zo moeilijk want wrsch kan ze het kindje wel je buik uit kijken tegen die tijd.quote:Op maandag 16 april 2012 15:48 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Het was voor mijn schoonzus wel even slikken, maar dat is meer omdat ze erg onzeker is over haar rol bij de bevalling. Dat kan ik me heel goed voorstellen. Ik snap dat haar neiging is om het helemaal om mij te laten draaien, dat ze zich toeschouwer voelt, maar tegelijkertijd is het wél de geboorte van háár kind. Dat draait naar mijn idee ook om haar. Daar moeten we een beetje een modus in zien te vinden.
We willen samen een cursus zwangerschaphaptonomie gaan doen. Ook met mijn zwager erbij.quote:Op maandag 16 april 2012 15:49 schreef Loodje het volgende:
[..]
Hoe sta jij daar in? Zou je misschien met haar een cursus doen bijvoorbeeld? Wat je normaal gesproken met je partner zou doen?
is het niet een idee om te overleggen met de verloskundige of er iets mogelijk is waardoor zij actief bij de geboorte betrokken wordt?quote:Op maandag 16 april 2012 15:48 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ook een mooi idee.quote:Op maandag 16 april 2012 16:20 schreef mignonne het volgende:
[..]
is het niet een idee om te overleggen met de verloskundige of er iets mogelijk is waardoor zij actief bij de geboorte betrokken wordt?
Ik weet dat er vaders zijn die hun eigen kind aanpakken onder de handen van de verloskundige uiteraardmaar dat idee dat dat de handen zijn die je kindje voor het eerst hebben aangeraakt vind ik wel heel mooi
quote:Op maandag 16 april 2012 16:20 schreef mignonne het volgende:
[..]
is het niet een idee om te overleggen met de verloskundige of er iets mogelijk is waardoor zij actief bij de geboorte betrokken wordt?
Ik weet dat er vaders zijn die hun eigen kind aanpakken, onder de handen van de verloskundige uiteraardmaar dat idee dat dat de handen zijn die je kindje voor het eerst hebben aangeraakt vind ik wel heel mooi
Ik vind dat ook een heel mooi idee. Mijn vriend heeft op deze manier geholpen bij de geboorte van onze zoon en dat hebben we beide al heel bijzonder ervaren. Toen het zover was vond mijn vriend het ook helemaal niet eng of raar, alleen heel bijzonderquote:Op maandag 16 april 2012 16:20 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik weet dat er vaders zijn die hun eigen kind aanpakken onder de handen van de verloskundige uiteraardmaar dat idee dat dat de handen zijn die je kindje voor het eerst hebben aangeraakt vind ik wel heel mooi
Ow gelukkig, ik schrok al!quote:Op maandag 16 april 2012 16:27 schreef Enfermera het volgende:
Loodje: t gaat goed met me hoor, maar kheb een chronische darmziekte waarvoor ik (hele lichte) medicijnen gebruik. De vk wil weten of het oké is dat ik dan bij hun onder controle blijf of niet
Er zijn er dus meerquote:Op maandag 16 april 2012 16:51 schreef Rixtje het volgende:
Hier werd er specifiek gevraagd of je bezwaar had tegen een mannelijke kraamzorger.
Jaa, de mijne (26 wekenquote:
Feli!!!!quote:Op maandag 16 april 2012 17:15 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Jaa, de mijne (26 weken, half jaar zwanger --> vergrote levensvatbaarheid) maar daar werd in het vorige drukke topic overheen gelezen
![]()
.
Heb jij ooit je verhaal gedaan in het betreffende topic?quote:Op maandag 16 april 2012 17:07 schreef OooLizaooO het volgende:
Hier (in België) is het eigenlijk sowieso ziekenhuisbevalling. Je bent hier net vreemd als je thuis wil bevallen. En raad wat ik natuurlijk 't liefste wil doen: juist ja, thuisbevallen. Iedereen rond me verklaart me gek. Manlief is ook nog niet overtuigd, maar een bevalling zoals van B..
Kon tervoren bloed geven, spuiten laten zetten, ... Nu val ik flauw bij de combinatie ziekenhuis + naald. Pijntrauma noemen ze dat. Gezellig.
Ik heb daar voor je gejompelt dame!quote:Op maandag 16 april 2012 17:15 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Jaa, de mijne (26 weken, half jaar zwanger --> vergrote levensvatbaarheid) maar daar werd in het vorige drukke topic overheen gelezen
![]()
.
quote:Op maandag 16 april 2012 17:23 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Ik heb daar voor je gejompelt dame!
Liza
Zal m'n krampen morgen met de vk bespreken, heb dan een afspraak.
M'n lief is mee geweest naar de fysio
Bevalling voorbereid enzvond t erg fijn dat ie mee was.
quote:Op maandag 16 april 2012 17:15 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
![]()
.
Gezien je angst nu was ik benieuwd naar wat er de eerste keer gebeurd was.quote:Op maandag 16 april 2012 17:20 schreef OooLizaooO het volgende:
Ik was het wel van plan, maar heb het uiteindelijk nooit gedaan...
Haha maakt niet uit, er word soms zo snel/veel gepostquote:Op maandag 16 april 2012 17:26 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]Sorry, waars. overheen gelezen
. Ben er ook gewoon op de een of andere manier heel erg blij mee!
Fijn dat jullie samen bij de fysio geweest zijn. Samen pik je toch ook meer op dan alleen!
Het ging bij mij om Isisquote:Op maandag 16 april 2012 16:52 schreef Kersjes het volgende:
Dus dan heeft jouw kraambureau er ook minstens 1 in dienst!
Kersjes een vriendin van mij had na de bevalling van haar tweede, die nu 4/5 maanden is idd een man als kraamverzorger. Dus ze bestaan wel, ook al zijn het er echt weinig denk ik. Mij lijkt het ook apart.quote:Op maandag 16 april 2012 16:34 schreef Kersjes het volgende:
Hier net de telefonische intake van de kraamzorg gehad. Door een man. Nou vraag ik me af he: zouden er ook mannelijke kraamverzorgers zijn?? Ik heb er persoonlijk nooit van gehoord en lijkt me ook niet logisch op de een of andere manier. Maar mannelijke verloskundigen zijn er ook.... en ik heb ook weleens van mannelijke werkers gehoord (huisschoonmakers dus). Dus who knows...
Fijn dat het er bij jou ook goed uitzag! De fotootjes zijn nu idd minder leuk, bovenstaande is nog een van de beterequote:Op maandag 16 april 2012 18:26 schreef Marjolijntje het volgende:
Mooie echo Phaidra!
Ik ben ook net terug van mn 30 weken echo, ons meisje ligt mooi op groei (en ook ondersteboven), weegt naar schatting al 1476 gram
Vruchtwater was iets aan de weinige kant, maar niets om me zorgen om te maken volgens de echoscopiste. Ook een fotootje meegekregen (ze worden echt minder leuk nu
) maar die moet ik nog inscannen bij mijn ouders.
Woensdag naar de vlos om de boel (+ de bevalling) te bespreken
Je hebt in België ook huispraktijken met verloskundigen die thuisbevallingen begeleiden. Het is inderdaad minder gemeengoed bij jullie, maar het kan wel degelijk gewoon. Als je hulp nodig hebt met een verloskundige te vinden, kun je me een pm doen.quote:Op maandag 16 april 2012 17:07 schreef OooLizaooO het volgende:
Hier (in België) is het eigenlijk sowieso ziekenhuisbevalling. Je bent hier net vreemd als je thuis wil bevallen. En raad wat ik natuurlijk 't liefste wil doen: juist ja, thuisbevallen. Iedereen rond me verklaart me gek. Manlief is ook nog niet overtuigd, maar een bevalling zoals van B..
Kon tervoren bloed geven, spuiten laten zetten, ... Nu val ik flauw bij de combinatie ziekenhuis + naald. Pijntrauma noemen ze dat. Gezellig.
Ik had bij de bevalling van Jochem een mannelijke verpleger en ik vond het heerlijk! Het was net de nuchterheid die ik nodig hadquote:Op maandag 16 april 2012 16:34 schreef Kersjes het volgende:
Hier net de telefonische intake van de kraamzorg gehad. Door een man. Nou vraag ik me af he: zouden er ook mannelijke kraamverzorgers zijn?? Ik heb er persoonlijk nooit van gehoord en lijkt me ook niet logisch op de een of andere manier. Maar mannelijke verloskundigen zijn er ook.... en ik heb ook weleens van mannelijke werkers gehoord (huisschoonmakers dus). Dus who knows...
De 'vrijwillige extra screening (bloedproef+nekplooimeting) is voor vrouwen tot 36 niet gratis en dient zelf betaald te worden, enkele zorgverzekeraars maken hierop een uitzondering mits er een bepaalde aandoening in de familie veelvuldig voorkomt.quote:Op maandag 16 april 2012 20:09 schreef Troel het volgende:
Prenatale screening als in de 20-weken echo valt volgens mij gewoon in de basisverzekering?
Aanvulling op maffemuts: En 20 weken echo wordt altijd wel vergoed.quote:Op maandag 16 april 2012 20:12 schreef maffemuts het volgende:
[..]
De 'vrijwillige extra screening (bloedproef+nekplooimeting) is voor vrouwen tot 36 niet gratis en dient zelf betaald te worden, enkele zorgverzekeraars maken hierop een uitzondering mits er een bepaalde aandoening in de familie veelvuldig voorkomt.
Gaat via de AWBZquote:Op maandag 16 april 2012 20:37 schreef Sonnetje85 het volgende:
Klossen huren is toch gratis?
Althans vorige keer hoefde k niks te betalen..of.is dat.ondertussen aangepast...kan natuurlijk ook.
Ik kon toen kiezen uit 2 maten klossen, uiteraard de laagste genomen(bed kwam dan op de goede hoogte)
Ja psies dat dacht ik dus ookquote:
Ons bed heeft geen hoofd deel wat omhoog gezet kan worden, dus ik had er rugsteun bij... Aanrader in ieder geval!quote:Op maandag 16 april 2012 20:39 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Ja psies dat dacht ik dus ook
Had een heel assortiment dat ze me toen aan wilde.smeren, want.was.toch gratis
Die po is toch voor de placenta ofzo?quote:Op maandag 16 april 2012 20:47 schreef Susie het volgende:
Bij ons werd niets aangesmeerd, lief had dus de po vergeten.... Uiteindelijk ook niet nodig gehad, maar anders volstond een braadpan??![]()
Weet niet meer goed waarvoor het nodig was geweest, maar moest uiteindelijk toch naar het zkh.
Ik begreep dat ik ze zou moeten huren omdat ik geen lid was van de thuiszorgorganisatie. Misschien heb ik dat dan verkeerd begrepenquote:Op maandag 16 april 2012 20:37 schreef Sonnetje85 het volgende:
Klossen huren is toch gratis?
Althans vorige keer hoefde k niks te betalen..of.is dat.ondertussen aangepast...kan natuurlijk ook.
Ik kon toen kiezen uit 2 maten klossen, uiteraard de laagste genomen(bed kwam dan op de goede hoogte)
In de eerste instantie gaat het om een tijdelijke functie tot aan mijn verlof. Het is een internationaal relocationbureau waar momenteel op verschillende afdelingen zieken zijn, ik ga die gaten dus opvullen (beetje van alles wat). Wanneer er een goede klik is bieden ze me tevens een contract voor na mijn verlof aan, dat functieprofiel gaan we dan samen opstellen dus het kan nog alle kanten op! Hoop zo dat het hem.word, het lijkt me verschrikkelijk leuk & mijn contract loopt 5/5 af dus dan hoef ik de ww niet inquote:Op dinsdag 17 april 2012 07:41 schreef Cocotrimonium het volgende:
Katy & Marjolijntje, 30 weken![]()
En frups 19Wat tof van die soll.! Wat voor functie is t?
Phaidra, hebben jullie een lange houten plaat aan het hoofd en voeteneinde? Dat hebben wij namelijk en er zijn wel klossen voor. Wij hebben de serie Hopen van Ikea, het bed lijkt op Malm. Je krijgt dan klossen met een uitsparing waar de houten plaat in komt te zitten en in plaats van 4 klossen, moet je er 6 hebben omdat in het midden van het voeteneind en in het midden van het hoofdeind ook een klos moet staan voor de stabiliteit.quote:Op dinsdag 17 april 2012 07:34 schreef Phaidra het volgende:
Ik bedenk me nu dat wij helemaal geen poten hebben (het hout zit over de hele breedte aan hoofd- en voeteneinde) dus waarschijnlijk kunnen klossen dan niet?
Ja kan voor de placenta, hij kan ook handig zijn mocht het echt nodig zijn om omgekeerd onder je rug/bekken te plaatsen zodat je kind meer ruimte heeft door de hoek van je bekken.quote:Op maandag 16 april 2012 21:00 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Die po is toch voor de placenta ofzo?
Die had ik ook mee, ondanks dat ik toch al een ziekenhuisbevalling wilde. Werd ook meegegeven onder t mom heb je m maar in huis
En ze bracht de spullen ook nog naar mn auto
Mignonne bedankt. Ik wist idd nog dat we de eerste 7 dagen vitamine K moesten geven. Alleen bij ons eerste kindje kochten wij eerst de verkeerde, volgens mij maakt het namelijk uit of het op water/ oliebasis is. Weet jij toevallig ook welke soort de goede is? Vitamine D is volgens mij dezelfde als de kindjes tot 4 jaar horen te krijgen, dus die hebben wij nog in huis. Gezien ik borstvoeding wil geven, dacht ik dan koop ik de vitamine K vast.quote:Op dinsdag 17 april 2012 08:26 schreef mignonne het volgende:
[..]
Tinuviel je kindje krijgt na de geboorte vit K in een dosering die genoeg is voor de eerste 7 dagen. Daarna ga je vanaf de 8e dag zelf geven, vit. D ook vanaf de 8e dag, ongeacht of je borst of flesvoeding geeft. Vit. K hoeft niet wanneer je minstens 500 cc kunstvoeding geeft.
Je moet dus juist NIETS geven de eerste 7 dagenquote:Op dinsdag 17 april 2012 08:39 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Mignonne bedankt. Ik wist idd nog dat we de eerste 7 dagen vitamine K moesten geven. Alleen bij ons eerste kindje kochten wij eerst de verkeerde, volgens mij maakt het namelijk uit of het op water/ oliebasis is. Weet jij toevallig ook welke soort de goede is? Vitamine D is volgens mij dezelfde als de kindjes tot 4 jaar horen te krijgen, dus die hebben wij nog in huis. Gezien ik borstvoeding wil geven, dacht ik dan koop ik de vitamine K vast.
Zoë, heel apart, wat jij omschrijft lijkt echt weeën te zijn of misschien voorweeën. Ik heb dat zelf niet gehad met die voorweeën en verbaas me erover, dat je dat zo lang kunt hebben. Hopelijk kan de vlos vanmiddag uitsluitsel geven.
KatyM, foutje van mij, mijn telefonische intake was 3 maanden voor de uitgerekende datum, niet 2. Bij een eerste kindje doen ze idd een persoonlijke intake en ik weet niet meer zeker of ze het dan ook eerder doen.
Oh, dat klinkt veelbelovend! Ze hebben je verlof al ingecalculeerd en allesquote:Op dinsdag 17 april 2012 07:46 schreef Frups het volgende:
[..]
In de eerste instantie gaat het om een tijdelijke functie tot aan mijn verlof. Het is een internationaal relocationbureau waar momenteel op verschillende afdelingen zieken zijn, ik ga die gaten dus opvullen (beetje van alles wat). Wanneer er een goede klik is bieden ze me tevens een contract voor na mijn verlof aan, dat functieprofiel gaan we dan samen opstellen dus het kan nog alle kanten op! Hoop zo dat het hem.word, het lijkt me verschrikkelijk leuk & mijn contract loopt 5/5 af dus dan hoef ik de ww niet in
Hopen iddquote:Op dinsdag 17 april 2012 08:15 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Phaidra, hebben jullie een lange houten plaat aan het hoofd en voeteneinde? Dat hebben wij namelijk en er zijn wel klossen voor. Wij hebben de serie Hopen van Ikea, het bed lijkt op Malm. Je krijgt dan klossen met een uitsparing waar de houten plaat in komt te zitten en in plaats van 4 klossen, moet je er 6 hebben omdat in het midden van het voeteneind en in het midden van het hoofdeind ook een klos moet staan voor de stabiliteit.
Voor Liza's 8 weken![]()
En voor de 30 weken van Katy en Marjolijntje![]()
Skoap fijn dat je gauw weer thuis bent.
Frups, goed dat er geen bloedverlies meer is. En ik duim mee voor de baan, klinkt erg leuk.
KatYM, bij mij was de telefonische kraamzorgintake ongeveer 2 maanden voor uitgerekende datum.
Weet iemand toevallig nog welke vitamines je voor de baby gelijk in huis moest hebben? Ik dacht eerste 8 dagen vitamine K, maar wist niet meer of op olie of waterbasis en daarna D op waterbasis toch?
Volgens mij gaat dat zowat alle dames bij een tweede of verdere zwangerschap zo Sorbootje. Is ook wel logisch, want het is allemaal niet meer nieuw voor jou en daarnaast ben je drukker bezig dan tijdens je eerste zwangerschap want je bent ook druk met Isabeau.quote:Op dinsdag 17 april 2012 09:08 schreef Sorbootje het volgende:
Bloody hell, 14 weken alweer!
Bij mijn vorige zwangerschap leek alles veel langzamer te gaan!
Klopt, maar het maakt denk ik ook wel uit dat ik totaal niet met aanstaand ouderschap oid bezig ben.quote:Op dinsdag 17 april 2012 09:17 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dat zowat alle dames bij een tweede of verdere zwangerschap zo Sorbootje. Is ook wel logisch, want het is allemaal niet meer nieuw voor jou en daarnaast ben je drukker bezig dan tijdens je eerste zwangerschap want je bent ook druk met Isabeau.
Mag ik daar 'pas' van maken? Ik vind het geloof ik veel langzamer gaanquote:Op dinsdag 17 april 2012 09:08 schreef Sorbootje het volgende:
Bloody hell, 14 weken alweer!
Bij mijn vorige zwangerschap leek alles veel langzamer te gaan!
quote:
Ik ook hoor, 19 weken maar momenteel voelt het alsof ik op de rug van een schildpad zit:(quote:Op dinsdag 17 april 2012 09:32 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Mag ik daar 'pas' van maken? Ik vind het geloof ik veel langzamer gaan
Dat zou je even na kunnen gaan, normaal gesproken doet je werkgever dat of doe je dat zelf als je zelfstandige bent. En als je geen werk hebt, wordt dat vaak via de uitkering geregeld, misschien kun je ze even bellen?quote:Op dinsdag 17 april 2012 11:35 schreef LeNeHe het volgende:
Voor de mijlpalen en een
Voor alle zieke zwangeren.
Frups, wat een positief nieuws!! Ga voor je duimen! Kijk, dat geeft de burger moed, ben ook druk aan het solliciteren.
Hoe zit dat nou mer zwangerschapsverlof eigenlijk? Ik heb nog geen nieuwe baan maar moet ik het nu alvast zelf aanvragen bij het UWV? Ik zie alleen maar staan als je contract stopt tijdens het verlof of als je zelfstandige bent.
Weet iemand het?
Twinkle, als wij zo'n verhoogde kans zouden hebben, dan laten we daarna de vlokkentest doen. Dat geeft vervolgens 98/99% zekerheid. Ons gevoel zegt ook dat we het liever zeker (of eigenlijk 'zo zeker mogelijk') weten.quote:Op dinsdag 17 april 2012 11:37 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja beter Enf, heb je snel duidelijkheid! Fijn datj e zo snel terecht kan.
Minder fijn dat je je nog zo beroerd voelt. Goed aan jezelf denken!
En dat vertellen komt nog wel!
Pff.. mijn broek zit te strak!![]()
Straks even knoopje open en riem dervoor haha .. Voel hem gewoon tegen mijn blaas drukken![]()
Ja die nekplooimeting blijft een gevoelskwestie. Je moet doen waar je je goed bij voelt. Ik vind het wel prettig .. maar mocht de uitslag niet goed zijn (kans van 1 op 200) .. Tja, wat dan.
Nu zegt mijn gevoel: dan stop ik het. Hoe hard dat ook mag klinken.
Mocht ik echt die uitslag krijgen, dan kan mijn gevoel daarin natuurlijk wel veranderen. Ik heb nu eens standpunt met mijn man... maar het is stiekem toch ook wel een ver van je bed show.
We gaan het meemaken donderdag.
Thanks!quote:Op dinsdag 17 april 2012 11:50 schreef Phaidra het volgende:
Enfermera, heb jij al op het werk verteld over je zwangerschap? Of is dat er nog niet van gekomen omdat je nu ziek bent? Beterschap in ieder geval.
Als ik het goed begrepen heb kun je dit tot een aantal weken voor je verlof zelf aanvragen. Voor de zekerheid kun je het uwv even bellen om het na te vragen. Ik ga ze ook even bellen straks dus als ik meer weet laat ik het je weten!quote:Op dinsdag 17 april 2012 11:35 schreef LeNeHe het volgende:
Voor de mijlpalen en een
Voor alle zieke zwangeren.
Frups, wat een positief nieuws!! Ga voor je duimen! Kijk, dat geeft de burger moed, ben ook druk aan het solliciteren.
Hoe zit dat nou mer zwangerschapsverlof eigenlijk? Ik heb nog geen nieuwe baan maar moet ik het nu alvast zelf aanvragen bij het UWV? Ik zie alleen maar staan als je contract stopt tijdens het verlof of als je zelfstandige bent.
Weet iemand het?
Dat vind ik inderdaad ook heel belangrijk, wij hebben dat ook gedaan, volgende week hebben we de 20 weken echo. Tot nu toe zag alles er goed uit, maar je weet het nooit. Duidelijke afspraken aan het begin van de zwangerschap met je man is dan ook echt aan te raden. Wat is voor jullie belangrijk, wat is voor jullie kindje mbt kwaliteit van het leven belangrijk? Etc. In veel gevallen gaat het goed, maar je weet het nooit.quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:18 schreef covie het volgende:
Volgens mij is het juist heel belangrijk om van tevoren duidelijke afspraken met je man te maken wat te doen bij slecht nieuws. Wij hebben voor ik zwanger was al in grote lijnen aardig goed doorgesproken wat voor ons kindje en voor ons kwaliteit van leven inhoud.
Vergeet niet dat je vol zit met hormonen, veel emotioneler bent en je draagt de baby al in je buik, rond de 20 weken echo voel je wellicht de baby zelfs al bewegen. Als wij geen afspraken hadden gemaakt, zou ik bij slecht nieuws misschien een keuze maken waar ik niet-zwanger nooit voor gekozen zou hebben.
Tja, en al heb je afspraken, dat wil nog niet zeggen dat je niet ineens van gedachten kunt veranderen. Zelfs als je de hele tijd hebt gedacht dat je bij ernstige problemen de zwangerschap zou laten afbreken, kan het best zijn dat je dan alsnog door wilt gaan. Bovendien hoe goed heb je vast liggen wat slecht nieuws is en wat niet? Is een hazenlip slecht nieuws, of niet? Ik denk dat je niet alles kan vastleggen voor het geval dat, simpelweg omdat je geen idee hebt wat er allemaal mis zou kunnen gaan en je niet eens al die doemscenario's langs wilt gaan.quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:18 schreef covie het volgende:
Volgens mij is het juist heel belangrijk om van tevoren duidelijke afspraken met je man te maken wat te doen bij slecht nieuws. Wij hebben voor ik zwanger was al in grote lijnen aardig goed doorgesproken wat voor ons kindje en voor ons kwaliteit van leven inhoud.
Vergeet niet dat je vol zit met hormonen, veel emotioneler bent en je draagt de baby al in je buik, rond de 20 weken echo voel je wellicht de baby zelfs al bewegen. Als wij geen afspraken hadden gemaakt, zou ik bij slecht nieuws misschien een keuze maken waar ik niet-zwanger nooit voor gekozen zou hebben.
In mijn optiek, als het kindje nu uit de baarmoeder zou komen door bevalling, kan het dan overleven, is het antwoord nee. Dus echt volledig ontwikkeld en levensvatbaar is het nog niet. Het klinkt misschien heel klinisch maar wij hebben het vaker (en bij vrienden) mee moeten maken dat een baby het niet overleefd of tijdens de bevalling komt te overlijden. Misschien ga ik het juist daardoor meer klinisch zien dan met mijn gevoel.quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:39 schreef Troel het volgende:
[..]
Tja, en al heb je afspraken, dat wil nog niet zeggen dat je niet ineens van gedachten kunt veranderen. Zelfs als je de hele tijd hebt gedacht dat je bij ernstige problemen de zwangerschap zou laten afbreken, kan het best zijn dat je dan alsnog door wilt gaan. Bovendien hoe goed heb je vast liggen wat slecht nieuws is en wat niet? Is een hazenlip slecht nieuws, of niet? Ik denk dat je niet alles kan vastleggen voor het geval dat, simpelweg omdat je geen idee hebt wat er allemaal mis zou kunnen gaan en je niet eens al die doemscenario's langs wilt gaan.
Overigens is het voor een man denk ik wel heel makkelijk, uiteindelijk is het de vrouw die zegt "laat dat kindje maar doodmaken" (om het even heel hard te zeggen). De meest zware beslissing zal dus altijd bij de vrouw liggen.
We hebben het hier over de prenatale screening en eventuele negatieve uitslag. Uitzonderingen zijn er altijd, maar dan laat je natuurlijk geen euthanasie plegen. Je laat ook geen euthanasie plegen als een een psychische stoornis heeft.quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:43 schreef Troel het volgende:
Er zijn zo ontzettend veel dingen die je niet kan opsporen die ook het leven van je kind negatief kunnen beïnvloeden, Wat doe je dan? Als je dus een kindje hebt gekregen, in je armen hebt, dat je eigenlijk niet had willen hebben omdat het een mindere levenskwaliteit heeft? Dat kan al tijdens de zwangerschap, bij de geboorte, daarna, misschien als ze tien zijn en onder een auto komen.
Laat je dan alsnog euthanasie plegen?
Nee, daarom vind ik eigenlijk die tests zo raar. Ze sluiten maar een klein beetje uit van alles wat er aan de hand kan zijn. Dus een stoornis die je niet ziet, nemen we maar op de koop toe, terwijl een stoornis die je wel ziet einde verhaal zou betekenen. Ik vind dat best bijzonder, juist omdat ik heb ervaren dat stoornissen die je niet ziet, juist onzettend beperkend kunnen zijn.quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:46 schreef Loodje het volgende:
[..]
We hebben het hier over de prenatale screening en eventuele negatieve uitslag. Uitzonderingen zijn er altijd, maar dan laat je natuurlijk geen euthanasie plegen. Je laat ook geen euthanasie plegen als een een psychische stoornis heeft.
Inderdaad:) Hopen dat de wetenschap nog verder zal vorderen zodat we geen keuzes meer hoeven maken:)quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:58 schreef Zoë23 het volgende:
Ja ik denk ook niet dat er een 'goed' of 'fout' is
Het is ieders gevoel en ervaring
En het is mooi dat we die keuze kunnen maken met de huidige wetenschap
qua onderzoeken ben je niks verplicht. Er is wel een grote kans dat er op aangedrongen wordt.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:03 schreef Twinkle20 het volgende:
Mij is verteld dat, ALS de nekplooimeting positief zou uitvallen, dat je dan de keuze kunt maken voor een vlokkentest. Bij mijn weten MOET je niks .. omdat er toch een (klein) risico van een miskraam aan vast hangt.
Daar ging ik sowieso vanuit.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:03 schreef Twinkle20 het volgende:
Mij is verteld dat, ALS de nekplooimeting positief zou uitvallen, dat je dan de keuze kunt maken voor een vlokkentest. Bij mijn weten MOET je niks .. omdat er toch een (klein) risico van een miskraam aan vast hangt.
Wat ik bedoelde was dat als je geen verhoogd risico hebt, dus niet 1 op de 200 geloof ik, maar dat je daar net iets boven zit. Ik persoonlijk zou dan niet heel gerust zijn. Maar wat ik al zei, dat is heel persoonlijk.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:12 schreef -Spring het volgende:
[..]
Daar ging ik sowieso vanuit.
Mijn reactie was dan ook meer op argumenten als: 'met een kansberekening kan ik weinig.' Want adhv een vlokkentest is die vrij duidelijk te berekenen.
Ik zag in een boekje wat ik kreeg van de vk dat je (qua leeftijd, vooraf) pas zo'n grote kans hebt als je boven de 40 bent. Maar het kan natuurlijk ook makkelijk als je 26 bent. Dat vind ik juist het lastige aan kansberekeningen. Zelfs als je een kans van 500 op 10.000 heb, kan je nog een gezond kind krijgen. En als je een kans van 14 op 10.000 hebt, een kind met Down. Dat vind ik zo ongrijpbaar aan die kansberekeningenquote:Op dinsdag 17 april 2012 15:16 schreef Freubelot het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde was dat als je geen verhoogd risico hebt, dus niet 1 op de 200 geloof ik, maar dat je daar net iets boven zit. Ik persoonlijk zou dan niet heel gerust zijn. Maar wat ik al zei, dat is heel persoonlijk.
True that, maar je komt pas in aanmerking voor aanvullende tests als de kans groter is dan 1:200.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:12 schreef -Spring het volgende:
[..]
Daar ging ik sowieso vanuit.
Mijn reactie was dan ook meer op argumenten als: 'met een kansberekening kan ik weinig.' Want adhv een vlokkentest is die vrij duidelijk te berekenen.
Da's een grijs gebied idd.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:23 schreef mignonne het volgende:
[..]
True that, maar je komt pas in aanmerking voor aanvullende tests als de kans groter is dan 1:200.
Als er uit jouw test 1:201 komt dan ben je dus screwed, in die zin dat je dan dus niets weet en geen aanvullende onderzoeken kunt laten doen.
Wij hebben de test bij allebei de kinderen wel gedaan, niet omdat we het af zouden laten breken maar omdat we het gewoon graag wilden wéten. En nee je kunt niet alle syndromen aan het licht laten komen. Maar je kunt ook niet alle afwijkingen opsporen met een SEO. En toch wil ik die SEO ook gewoon graag laten doen. Ik vind het gewoon fijn om daar al iets van op de hoogte te zijn.
en om die reden, maar das persoonlijke irritatie, krijg ik ook altijd ontzettend jeuk van verloskundigen die adviseren dat je de nekplooimeting beter niet kunt laten doen als je de zw.schap toch niet af laat breken. Ik vind dat echt te kort door de bocht.
Zo stond ik er bij oudste ook in, de SEO was vooral fijn ter bevestiging en verder zou t vooral erg leuk zijn om weer naar ons kind te kijken.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:31 schreef -Spring het volgende:
[..]
Da's een grijs gebied idd.
Ik moet toegeven dat ik de nekplooimeting vooral zag als een geruststelling en bevestiging dat er niets aan de hand was. Als ik héél eerlijk ben, ben ik er sowieso altijd vanuit gegaan dat L gezond zou zijn. Naief misschien; iig erg optimistisch. Pas nu ze er is, besef ik wat een impact het zou hebben gehad als er wél iets aan de hand zou zijn geweest. Ik ben er dan ook van overtuigd dat ik bij een tweede veel ongeruster zou zijn.
Kan ik helemaal beamen Spring. Hoewel ik bij de eerste ook zorgen had heb ik dat nu veel meer. Ondanks goede nekplooi en mooie 20 weken echo blijft er steeds een stemmetje in mijn hoofd dat er wel iets aan de hand kan zijn.... Ik zal wat dat betreft blij zijn als de bevalling voorbij is en ik een gezond (zover je dat dan kan weten) mannetje op mijn borst heb.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:31 schreef -Spring het volgende:
[..]
Da's een grijs gebied idd.
Ik moet toegeven dat ik de nekplooimeting vooral zag als een geruststelling en bevestiging dat er niets aan de hand was. Als ik héél eerlijk ben, ben ik er sowieso altijd vanuit gegaan dat L gezond zou zijn. Naief misschien; iig erg optimistisch. Pas nu ze er is, besef ik wat een impact het zou hebben gehad als er wél iets aan de hand zou zijn geweest. Ik ben er dan ook van overtuigd dat ik bij een tweede veel ongeruster zou zijn.
Ja maar, ja maar, ijsjes zijn zo lekkerquote:Op dinsdag 17 april 2012 18:17 schreef Kersjes het volgende:
Oh lekker dan Lenehe.... Misschien kun je dan toch beter de Liuk's laten staan en gaan voor een lekker soepje of boullionnetje?
Sorryquote:Op dinsdag 17 april 2012 18:12 schreef LeNeHe het volgende:
.
En bedankt jullie voor het mij verslaafd maken aan Liuk ijsjes![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |