Ons bed staat 6 maanden na dato nog steeds omhoog op bierkratten...quote:
Ook Malm hier, maar dat werkt dus wel met klossen? Ik heb echt geen idee hoe die constructie in elkaar zit.quote:Op maandag 16 april 2012 13:35 schreef Jipster het volgende:
[..]
Ons bed staat 6 maanden na dato nog steeds omhoog op bierkratten...![]()
![]()
Niet alleen omdat we te lui zijn om ze eronder vandaan te halen, maar ook omdat het prettig is een hoog bed, en omdat zo het bed even hoog is als de wieg waarin J. ligt, dat is ook wel handig.
Eigenlijk vind ik de Malm-IKEA bedden dus gewoon te laag
quote:Op maandag 16 april 2012 13:35 schreef Jipster het volgende:
[..]
Ons bed staat 6 maanden na dato nog steeds omhoog op bierkratten...![]()
![]()
Niet alleen omdat we te lui zijn om ze eronder vandaan te halen, maar ook omdat het prettig is een hoog bed, en omdat zo het bed even hoog is als de wieg waarin J. ligt, dat is ook wel handig.
Eigenlijk vind ik de Malm-IKEA bedden dus gewoon te laag
Gewoon op bierkratten zetten.quote:Op maandag 16 april 2012 13:38 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Ook Malm hier, maar dat werkt dus wel met klossen? Ik heb echt geen idee hoe die constructie in elkaar zit.
Jeetje, continu voor de hand liggende dingen die ik me écht nog niet gerealiseerd hadquote:Op maandag 16 april 2012 13:30 schreef kaatjejannie het volgende:
Het gaat niet alleen om bed verschonen, maar ook om je controles.
En een thermometer in je aars steken.quote:Op maandag 16 april 2012 13:39 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Jeetje, continu voor de hand liggende dingen die ik me écht nog niet gerealiseerd hadEr gaat straks iemand dagelijks mijn onderkant inspecteren
Daar was bij ons geen tijd voor haha, pas na de ks ging het bed omhoog. Ik heb wel vanuit het ziekenhuis gedirigeerd dat er hoe dan ook bruine kratjes moesten komenquote:Op maandag 16 april 2012 13:38 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Gewoon op bierkratten zetten.
Ik had ze voor de vorm nog ingepakt in een leuk inpakpapiertje, zag er prima uit.
had ik.ook gedaan bij Amberquote:Op maandag 16 april 2012 13:38 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Gewoon op bierkratten zetten.
Ik had ze voor de vorm nog ingepakt in een leuk inpakpapiertje, zag er prima uit.
Tegen mij zei ze dat ze zo handig waren om de olie in de auto mee bij te vullen.quote:Op maandag 16 april 2012 13:44 schreef Enfermera het volgende:
Heerlijk die verhalen over wat er gebeurd na de bevalling. XD Ik had ook zo'n 'ohja'-momentje toen de mevrouw van Moeders Voor Moeders kwam. Zij zei; ja, die kannetjes zijn ook handig voor na je bevalling. Ik zo; hoezo? Zij zo; nou, als bevallen bent heb je toch een wond, en hechtingen.. en plassen is dan niet zo fijn, dus dan is het handig om een kannetje te vullen met water.Om te spoelen.
Ja, ik verheug me er nu al op!![]()
Gewoon onder de douche! Tijd om eindelijk eens die kleine gastendoekjes te gebruiken. Na het plassen gewoon meteen afspoelen, nooit gedoe met of het water warm of koud is, en als het echt pijn doet gewoon plassen tijdens het douchen.quote:Op maandag 16 april 2012 13:44 schreef Enfermera het volgende:
Heerlijk die verhalen over wat er gebeurd na de bevalling. XD Ik had ook zo'n 'ohja'-momentje toen de mevrouw van Moeders Voor Moeders kwam. Zij zei; ja, die kannetjes zijn ook handig voor na je bevalling. Ik zo; hoezo? Zij zo; nou, als bevallen bent heb je toch een wond, en hechtingen.. en plassen is dan niet zo fijn, dus dan is het handig om een kannetje te vullen met water.Om te spoelen.
Dat heeft de mijne nooit gedaan!quote:Op maandag 16 april 2012 13:41 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
En een thermometer in je aars steken.
Ik kon echt alleen maar piesen onder de douche met de douchekop op m'n onderkantje ( nogmaalsquote:Op maandag 16 april 2012 13:44 schreef Enfermera het volgende:
Jaaaaaaaa!!!!!! Weer een kans voor het poep-putje verhaal!quote:Op maandag 16 april 2012 13:44 schreef Enfermera het volgende:
Het vervelende is dat ik telkens vergeet welke user het wasquote:Op maandag 16 april 2012 13:52 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Jaaaaaaaa!!!!!! Weer een kans voor het poep-putje verhaal!
Er was ooit een user die eig. alleen in de badkuip wilde plassen na de bevalling, veel makkelijker dan getrut met een kannetje etc. op de wc. (Wat ik overigens geheel deel, plassen in bad for the win).
Maar toen de kraam zei 'en hoe dacht je dat dan te gaan doen als je moet poepen?' zei ze 'nou, dat prak ik dan wel door het putje'.![]()
Sorry, ik blijf het echt een prachtig verhaal vinden en ik moet er steeds weer om grinniken.![]()
Sommige dingen ontgroei je nooit.
BRILJANT!quote:Op maandag 16 april 2012 13:52 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Jaaaaaaaa!!!!!! Weer een kans voor het poep-putje verhaal!
Er was ooit een user die eig. alleen in de badkuip wilde plassen na de bevalling, veel makkelijker dan getrut met een kannetje etc. op de wc. (Wat ik overigens geheel deel, plassen in bad for the win).
Maar toen de kraam zei 'en hoe dacht je dat dan te gaan doen als je moet poepen?' zei ze 'nou, dat prak ik dan wel door het putje'.![]()
Sorry, ik blijf het echt een prachtig verhaal vinden en ik moet er steeds weer om grinniken.![]()
Sommige dingen ontgroei je nooit.
Jup, ik ook, maar goed, dat doet voor het verhaal zelf niet ter zake. Tenzij het natuurlijk zo'n hele keurige user is waar je het niet van verwacht.quote:Op maandag 16 april 2012 13:53 schreef Troel het volgende:
[..]
Het vervelende is dat ik telkens vergeet welke user het was
Dat kan ik me dan best voorstellen!quote:Op maandag 16 april 2012 13:46 schreef kaatjejannie het volgende:
En ja Sorbo, ik ben wel eens uit mijn bed gevallen. Ik ben van het slaapwandelen, en was als de dood dat ik dan even vergeten was dat mijn bed hoog stond.
Je hebt er wondermiddelen tegen. Volgens mij heette het "Movicol" of zoquote:Op maandag 16 april 2012 13:53 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
BRILJANT!
Oh man, poepen na de bevalling, the horror. Kneiterharde drollen doordat ik BV gaf en een stel jetsers van aambeien. Ik kan nog huilen.
Kan ik nog terug? Mijn schoonzus kan ook best een leuk negertje adopteren.
Oh dat viel hier wel mee..was wel prettig als de druk van de hechtingen eraf wasquote:Op maandag 16 april 2012 13:53 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
BRILJANT!
Oh man, poepen na de bevalling, the horror. Kneiterharde drollen doordat ik BV gaf en een stel jetsers van aambeien. Ik kan nog huilen.
Kan ik nog terug? Mijn schoonzus kan ook best een leuk negertje adopteren.
Lekker hard persen, richting je anus...quote:Op maandag 16 april 2012 14:00 schreef Morretje het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met aambeien, is dat een kwestie van domme pech, of heb je daar dan ook nog iets van 'aanleg' oid voor?
Ja, dat snap ik, dat het daarvan komt.quote:Op maandag 16 april 2012 14:01 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Lekker hard persen, richting je anus...
Bij mij dus welquote:Op maandag 16 april 2012 13:53 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en ook eens iemand met een ks die zei 'ja, maar ik had ook hechtingen hoor, en dat deed heel zeer!' Eh ja... maar toch hopelijk niet tijdens het plassen!![]()
![]()
Ow, da's ook mooi balen dan!quote:Op maandag 16 april 2012 14:07 schreef Jipster het volgende:
[..]
Bij mij dus welmaar kwam door blaasontsteking en naperikelen van blaascatheter, reken maar dat je dan pijn kunt hebben met plassen
Ondanks dat daar geen kind uit is gekomen
Denk je dat je geen last van je 'onderkantje' hebt door ks.. viel dat ff vies tegen
![]()
maar ik snap wel wat je bedoelt hoor![]()
Ohquote:Op maandag 16 april 2012 13:41 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
En een thermometer in je aars steken.
Oh godquote:Op maandag 16 april 2012 13:51 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ik kon echt alleen maar piesen onder de douche met de douchekop op m'n onderkantje ( nogmaals) gericht. En ik had alleen maar een schaafwondje.. Niet zo fris, maar ik pleurde er gewoon regelmatig een plens chloor achteraan.
Oei.quote:Op maandag 16 april 2012 14:25 schreef Sonnetje85 het volgende:
Stuwing amper gehad. Zweten niet abnormaal eigenlijk. En naweeën voornamelijk bij het aanleggen de eerste twee dagen (dat je van alles eruit voelt lopen)
De eerste twee nauwelijks last van gehad, en stuwing was alleen bij de tweede wat vervelend.quote:Op maandag 16 april 2012 14:20 schreef Mangostine het volgende:
En vertel nog eens van het zweten, de naweeën en de stuwing?
Mijn logisch nadenk-knop staat vandaag uit, geloof ikquote:Op maandag 16 april 2012 14:40 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou je even bellen met daar waar je het gaat laten doen. Sommigen zijn er makkelijk mee, anderen niet. Zo mag je bij de een wel kinderen mee, bij de andere absoluut niet. En dat kan ook varieren met het aantal volwassenen dat mee mag.
Ik vind het zelfs een beetje belachelijk dat je zoveel mensen mee wilt nemen naar een medische echo. Betaal dan gewoon 60 eu en ga een pretecho doen als je weet dat alles goed is.quote:Op maandag 16 april 2012 14:39 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, weten jullie eigen hoeveel mensen je mee mag nemen naar zo'n echo? Martijn gaat sowieso mee. En ik wilde mijn moeder ook vragen (ik ben enig kind, dit wordt mijn moeder's eerste kleinkind, en het lijkt me leuk om haar erbij te betrekken). Alleen, ik wil Martijn's moeder dat dan ook gunnen, zeg maar, niet mijn eigen moeder voortrekken. Maar goed, is dat niet heel raar (en überhaupt toegestaan) om daar met drie mensen (en dan ook nog mijzelf) binnen te komen wandelen?
Ik heb er overigens rekening mee gehouden dat de nekplooimeting misschien geen leuke ervaring wordt. Daar zal ik mijn moeder (en schoonmoeder) ook even voor 'waarschuwen'. Mogen ze zelf weten of ze alsnog mee willen, als het dus überhaupt kan.
Yup... Moet zeggen dat ik het toch wel heel spannend begin te vinden. Sinds de eerste echo ben ik aardig rustig geweest. Sinds eergisteren een klein beetje onrustig omdat ik het idee heb dat de symptomen wat afnemen (al vermoed ik dat ik me dat voornamelijk inbeeld o.i.d.), maar nu ik weet dat maandag (voor mijn gevoel) DE echo is, word ik toch weer nóg zenuwachtigerquote:Op maandag 16 april 2012 14:43 schreef Mangostine het volgende:
Spannend Coco, is dan toch weer een mijlpaal hè?
Dat kan natuurlijk ookquote:Op maandag 16 april 2012 14:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vind het zelfs een beetje belachelijk dat je zoveel mensen mee wilt nemen naar een medische echo. Betaal dan gewoon 60 eu en ga een pretecho doen als je weet dat alles goed is.
Wow dat is zeker spannend, veel plezier en succes!quote:Op maandag 16 april 2012 14:33 schreef Cocotrimonium het volgende:
Net zhuis gebeld: komende maandag heb ik de echo met nekplooimeting![]()
Ik dacht namelijk dat 'ie donderdag de 26ste was, maar die moest ik verzetten. Blijkt 'ie op maandag te zijn. Da's al over een week. Een week! Dat is heul niet lang meer!
Vind het ineens enorm spannend
Is idd slimmer. Bij een pretecho nemen ze ook echt de tijd om alles uit te leggen en goed te bekijken.quote:Op maandag 16 april 2012 14:49 schreef Cocotrimonium het volgende:
Nog eens over die pretecho: Ik vind dat eigenlijk een heel goed idee. Vond het ook al raar om zoveel mensen mee te nemen. En voor mijzelf hoeft het niet, maar het leek me voor de oma's gewoon zo leuk. Dan worden ze er wat meer bij betrokken.
Ja, dat gaat een pretecho worden dusErvan uitgaande dat alles in orde blijkt.
Inderdaad, heb eigenlijk naar de andere echo's niemand behalve mijn partner meegenomen. Nu gaat mijn schoonmoeder wel mee naar de 20 weken echo, maar dat is alleen maar fijn:)quote:Op maandag 16 april 2012 15:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Is idd slimmer. Bij een pretecho nemen ze ook echt de tijd om alles uit te leggen en goed te bekijken.
Bij de nekplooi en de 20w echo is het toch op de eerste plaats een medisch gebeuren.
Tuurlijk is een echo heel leuk, maar net als de 20 weken echt, het blijven medische echos... Stel je nou voor, dat je te horen krijgt dat je kindje bijvoorbeeld iets heel ergs mankeert... Dan is het opeens niet zo leuk meer dat iedereen erbij is.. En in verreweg de meeste gevallen is alles prima in orde, maar ik zou het risico niet nemen.quote:Op maandag 16 april 2012 14:49 schreef Cocotrimonium het volgende:
Nog eens over die pretecho: Ik vind dat eigenlijk een heel goed idee. Vond het ook al raar om zoveel mensen mee te nemen. En voor mijzelf hoeft het niet, maar het leek me voor de oma's gewoon zo leuk. Dan worden ze er wat meer bij betrokken.
Ja, dat gaat een pretecho worden dusErvan uitgaande dat alles in orde blijkt.
Dat is een risico, maar het overleg vind wel zonder de extra mensen plaats, je kunt ze tijdens de gesprekken wegsturen. Tenminste dat is bij ons:)quote:Op maandag 16 april 2012 15:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Tuurlijk is een echo heel leuk, maar net als de 20 weken echt, het blijven medische echos... Stel je nou voor, dat je te horen krijgt dat je kindje bijvoorbeeld iets heel ergs mankeert... Dan is het opeens niet zo leuk meer dat iedereen erbij is.. En in verreweg de meeste gevallen is alles prima in orde, maar ik zou het risico niet nemen.
Waar ga je bevallen?quote:Op maandag 16 april 2012 15:03 schreef Loodje het volgende:
[..]
Inderdaad, heb eigenlijk naar de andere echo's niemand behalve mijn partner meegenomen. Nu gaat mijn schoonmoeder wel mee naar de 20 weken echo, maar dat is alleen maar fijn:)
Zit af en toe one born every minute te kijken, sta versteld van het aantal mensen soms tijdens een bevalling. Het liefste heb ik alleen mijn partner om mij heen maar dat is natuurlijk heel persoonljik. Maar de hele kamer vol? Hoe gaan jullie dat doen? Deden jullie dat?
Bedoelde eigenlijk familieleden en vrienden.quote:Op maandag 16 april 2012 15:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Waar ga je bevallen?
Ga je thuis bevallen dan is je partner erbij, en de verloskundige en de kraamhulp, als ze optijd zijn.
Beval je in het ziekenhuis, kun je ook je verloskundige aan bed hebben, met verplegend personeel, dat af en toe komt kijken. Maar wordt je medisch, dan kan het zijn dat je meer mensen aan je bed hebt.
Eens moeten ze het leren inderdaad, vind co meestal niet zo erg, maar kan me voorstellen dat in sommige situaties dat niet prettig kan zijnquote:Op maandag 16 april 2012 15:08 schreef Brighteyes het volgende:
Ik had er niemand bij. Alleen mijn man en de vk, en later het halve ziekenhuis.![]()
'Mag de co ook even voelen?'
'Eh ja, waarom ook niet.' *puf* *steun*
'En? Wat denk je?'
'Ik weet het niet helemaal zeker... ehm... eh... 8cm?'auwie!
![]()
Maar ja... ze moeten natuurlijk wel de kans krijgen het te leren.![]()
Haha bij jou is het een ander verhaal toch sorboquote:Op maandag 16 april 2012 15:10 schreef Sorbootje het volgende:
Als het meezit heb ik een heel commitee rond m'n bed. Man, schoonzus, zwager, VK, kraam etc...
Hopen dat je niet poept dan.quote:Op maandag 16 april 2012 15:10 schreef Sorbootje het volgende:
Als het meezit heb ik een heel commitee rond m'n bed. Man, schoonzus, zwager, VK, kraam etc...
Ik hoorde eens dat je anus zover openstaat tijdens het persen dat er met gemak een bus deo in zou passen.quote:Op maandag 16 april 2012 15:12 schreef Sorbootje het volgende:
Ik kak ze helemaal onder. Ik betrek ze er hélemaal bij!
quote:Op maandag 16 april 2012 15:13 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik hoorde eens dat je anus zover openstaat tijdens het persen dat er met gemak een bus deo in zou passen.
quote:Op maandag 16 april 2012 15:13 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik hoorde eens dat je anus zover openstaat tijdens het persen dat er met gemak een bus deo in zou passen.
Dat maakt me écht niet uit. Mijn schoonzus en zwager en ik zijn echt heel vertrouwd met elkaar. Zeg maar zo vertrouwd dat ik gewoon de badkamer inwandel als een van hen in bad ligt ofzo en v.v. Broers en zussen-vertrouwd. Ik realiseer me dat we een héél bijzondere band hebben.quote:Op maandag 16 april 2012 15:12 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dat vind ik dus ook Loodje, dus ja gezegd, maar het is toch niet de meest prettige van de situaties, dus ik dacht wel 'schiet op trut!!!!'![]()
Sorbo, bij jou is het natuurlijk wel anders, maar het lijkt me wel even raar ook.
Ik was echt heel erg in de oerstand in de ziekenhuisfase zeg maar, ik weet niet of ik, ook al is het zijn kindje, bijv. mijn zwager daarbij zou willen hebben. Of nou ja... aan het hoofdeinde van het bed dan mss.![]()
Ga je trouwens voor thuis of voor ziekenhuis?
Goede info!quote:Op maandag 16 april 2012 15:13 schreef -Spring het volgende:
[..]
Oh ja, dat had ik al eens gelezen.quote:Op maandag 16 april 2012 15:16 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Dat maakt me écht niet uit. Mijn schoonzus en zwager en ik zijn echt heel vertrouwd met elkaar. Zeg maar zo vertrouwd dat ik gewoon de badkamer inwandel als een van hen in bad ligt ofzo en v.v. Broers en zussen-vertrouwd. Ik realiseer me dat we een héél bijzondere band hebben.
Ik moet in het ziekenhuis bevallen (grotere kans op complicaties), maar wil dat zelf ook. Mijn herinnering aan mijn thuisbevalling wil ik als het even kan zuiver gekoppeld houden aan Isabeau.
Ik zou eerder denken aan zaken als de boel loopt gewoon door tijdens ziekte en vakantie bij een kinderdagverblijf.quote:Op maandag 16 april 2012 15:17 schreef Spockjuh_ het volgende:
we hebben hier trouwens de discussie over kinderopvang en gastouderschap. ikzelf twijfel over gastouderschap omdat er maar 1 persoon is bij een aantal kinderen. Je moet natuurlijk niet van het slechtste uitgaan maar bij mogelijk misbruik, verwondingen e.d. is er geen enkele getuige die kan ingrijpen o.i.d.
natuurlijk is het zo dat bij kinderdagopvang ook dit alles kan gebeuren maar mijn gvoel zegt dat er dan veel meer ogen meekijken.
Heb je mij nooit horen roepen...quote:Op maandag 16 april 2012 15:19 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dus nooit meer roepen dat het niet past.
Dat is en blijft een persoonlijke keuze, aan beide soorten opvang zitten voor en nadelen.quote:Op maandag 16 april 2012 15:17 schreef Spockjuh_ het volgende:
we hebben hier trouwens de discussie over kinderopvang en gastouderschap. ikzelf twijfel over gastouderschap omdat er maar 1 persoon is bij een aantal kinderen. Je moet natuurlijk niet van het slechtste uitgaan maar bij mogelijk misbruik, verwondingen e.d. is er geen enkele getuige die kan ingrijpen o.i.d.
natuurlijk is het zo dat bij kinderdagopvang ook dit alles kan gebeuren maar mijn gvoel zegt dat er dan veel meer ogen meekijken.
Wahaha, het zal vast maar eenmalig zijn;)quote:Op maandag 16 april 2012 15:19 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dus nooit meer roepen dat het niet past.
Jep dat is zeker zo, alhoewel er bij veel kinderopvang nu genoeg plekken zijn (in Rotterdam dan) ivm de crisis.quote:Op maandag 16 april 2012 15:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
In de grote stad hier is die pedagogische visie leuk en aardig maar in de praktijk schrijf je je in bij alle grote organisaties en dan maar bidden dat je op tijd een plekje hebt bij wie dan ook.
Ah kijk. Elk nadeel hep ook zn voordeel dusquote:Op maandag 16 april 2012 15:24 schreef Loodje het volgende:
[..]
Jep dat is zeker zo, alhoewel er bij veel kinderopvang nu genoeg plekken zijn (in Rotterdam dan) ivm de crisis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |