Ja en zou ik dan een beleggingsfonds nemen gezien de hoge transactiekosten?quote:Op zondag 15 april 2012 21:07 schreef JimmyJames het volgende:
Binck lijkt mij de beste keuze gezien de hoogte van je inleg.
Maar dan valt er minder te leren lijkt me. Enkel dat de marktportfolio mean-var efficient is. Je kan ook stock gaan picken (wat waarschijnlijk minder goed uitpakt), maar je moet dan wel steeds onderbouwen waarom je een bepaalde investering doet. En daar leer je van.quote:Ja en zou ik dan een beleggingsfonds nemen gezien de hoge transactiekosten?
ah oke dankje,quote:Op zondag 15 april 2012 21:14 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Maar dan valt er minder te leren lijkt me. Enkel dat de marktportfolio mean-var efficient is. Je kan ook stock gaan picken (wat waarschijnlijk minder goed uitpakt), maar je moet dan wel steeds onderbouwen waarom je een bepaalde investering doet. En daar leer je van.
Ikzelf zou 3 fondsen doen met een inleg van 500E, anders wordt het te duur vanwege je transactie kosten.quote:Oke ben er uit, ik ga beleggen bij binck en heb de map opgevraagd als minderjarige is het geen probleem alleen toestemming ouders nodig. Ik ga me inleg verhogen naar ¤1500 euro omdat ik toch geen scooter of zoiets ga kopen . Ik heb nog een vraag
Als ik 1500 euro inleg, zou ik dan 5 fondsen kiezen met elk 300 euro inleg (-transactie kosten e.d)
of zou ik 3 fondsen doen en daar 500 p,s inleggen?
Bij voorbaat dank
Voor ¤ 1k aandelen kopen is volslagen zinloos en demotiverend. Ga juist wel met turbo's spelen en ga verder met het beursspel totdat je minstens ¤ 50k hebt gespaard.quote:Op zondag 15 april 2012 20:58 schreef Taciho het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben pas 16 jaar geworden en zou graag willen beginnen met beleggen.
Een paar maanden geleden heb ik ook meegedaan met het beursspel van RTL Z, dit spel werkte met MijnBroker. Je begon met een portefeuille van ¤100,000 euro en hiermee heb ik in 2 maanden 10% rendement mee gehaald.
Ook heb ik me goed ingelezen over hoe het werkt en ben alleen van plan te beleggen in aandelen en niet in turbo's of sprinters (dit heb ik wel gedaan met Beursspel vandaar het rendement).
Mijn inleg is ¤1000
Graag zou ik willen weten welk platform ik zou moeten gebruiken om hiermee mee aan de slag te gaan (met deze lage inleg).
P.S : Natuurlijk heb ik toestemming van me ouders dus dit zal geen obstakels opleveren
Bij voorbaat dank
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En om je vraag te beantwoorden: www.Binck.nlYou can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
quote:Op zondag 15 april 2012 22:27 schreef monkyyy het volgende:
Ik ben ervan overtuigd dat een simpele 3 fund portfolio van Total Stock Market, Total REIT market, en Total Bond Market, gealloceerd op een manier dat jij tevreden bent, een ideaal portfolio is voor de meeste investeerders. Een Buy & Hold, toepassend op wijd verspreide index fondsen dus.
Voordelen:
• Maximum diversificatie met meer dan 10,000 wereldwijde securities (minder risico).
• Geen zorgen maken over het underperformen van de index.
• Lage beheerskosten.
• Simpel te begrijpen voor vrijwel iedereen.
De Vaguard mutual funds die ik aanraad:
Voor aandelen:
http://www.google.com/finance?q=MUTF:VTSAX
Voor obligaties:
http://www.google.com/finance?q=MUTF:VBTSX
Voor REITs:
http://www.google.com/finance?q=MUTF:VGSLX
Wat de experts zeggen:Ja dit kan wel maar is het rendement dan niet veel te klein. Ik heb al een kleine inleg dan neem ik liever iets meer risico om meer te krijgen dan om een paar jaar te wachten om ¤100 euro te verdienen bijvoorbeeld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En om je vraag te beantwoorden: www.Binck.nl
Wat is het rendement jaarlijks ongeveer procentueel als je deze 3 fondsen heb?graag verwijderen
Rond de 4-10% per jaar afhankelijk van je verhoudingen.quote:Op zondag 15 april 2012 23:27 schreef Taciho het volgende:
[..]
Ja dit kan wel maar is het rendement dan niet veel te klein. Ik heb al een kleine inleg dan neem ik liever iets meer risico om meer te krijgen dan om een paar jaar te wachten om ¤100 euro te verdienen bijvoorbeeld.
Wat is het rendement jaarlijks ongeveer procentueel als je deze 3 fondsen heb?
Dollarfondsen voor een Europese belegger? Complete aandelenindex terwijl de wereld nog kampt met overaanbod en onhoudbare schulden? Vastgoed dat nog in diep verval is, bonds terwijl de rente ongekend laag staat?quote:Op zondag 15 april 2012 22:27 schreef monkyyy het volgende:
Ik ben ervan overtuigd dat een simpele 3 fund portfolio van Total Stock Market, Total REIT market, en Total Bond Market, gealloceerd op een manier dat jij tevreden bent, een ideaal portfolio is voor de meeste investeerders.
ik heb even een berekening gemaakt als ik ongeveer 550 euro in elk fonds stopquote:Op zondag 15 april 2012 23:32 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Rond de 4-10% per jaar afhankelijk van je verhoudingen.
Extreme diversificatie inderdaad.quote:Op zondag 15 april 2012 23:47 schreef dvr het volgende:
[..]
Dollarfondsen voor een Europese belegger? Complete aandelenindex terwijl de wereld nog kampt met overaanbod en onhoudbare schulden? Vastgoed dat nog in diep verval is, bonds terwijl de rente ongekend laag staat?
De transactiekosten kloppen niet. Binck is een stuk duurder en bij lynx of IB kom je er niet in met een inleg < 3500e.quote:Op zondag 15 april 2012 23:55 schreef Taciho het volgende:
[..]
ik heb even een berekening gemaakt als ik ongeveer 550 euro in elk fonds stop
[ afbeelding ]
klopt dit of zie ik kosten over het hoofd?
Tarieven Binckquote:Op maandag 16 april 2012 00:17 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
De transactiekosten kloppen niet. Binck is een stuk duurder en bij lynx of IB kom je er niet in met een inleg < 3500e.
Maar: "Historische prestaties zijn geen garantie voor de toekomst."quote:Op zondag 15 april 2012 23:32 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Rond de 4-10% per jaar afhankelijk van je verhoudingen.
wat bedoel je met minimum van 10 euro. bedoel je omdat het buitenlandse fondsen zijn waarbij een tarief van ¤9.50 telt +0,15% ?quote:Op maandag 16 april 2012 00:35 schreef miro86 het volgende:
[..]
Tarieven Binck
Dit zijn de tarieven, alleen vergeet TS dat er een minimum is van 10e. Totale kosten zijn dus 30 ekkies, ipv de 21 die berekend zijn.
Ik weet niet of je rekening houdt met kosten verkoop. Als je iets met je rendement wilt doen, dan zul je op een gegeven moment je aandelen moeten verkopen. Om van je belgegingen af te zijn betaal je dus nogmaals 30e, ook al verkoop je maar 3 aandelen (een van elk fonds)
TS, Shispeed heeft een punt.quote:Op zondag 15 april 2012 22:55 schreef Shispeed het volgende:
kan prima, ben zo zelf ook begonnen, ook bij Binck en ook met 1000 euro. Je hoeft het overigens niet voor het rendement te doen de komende tijd, zeker als je het laat bij beleggen in aandelen of investeringsfondsen (wat ik overigens een verstandige keuze vind!). de rendementen die je in het begin behaalt zo'n klein bedrag zijn minimaal. Aangezien je best veel tijd kwijt bent met het uitpluizen van allerlei dingen, het volgen van het nieuws etc. kun je voor het geld beter gaan werken, je zult het echt voor de lol en om er wat van te leren moeten doen.![]()
Wat ik je verder mee kan geven is dat je vooral je eigen plan moet trekken en ideeėn ontwikkelen. Je moet vooral niet te veel aandacht besteden aan van alles wat mensen uitkraaien op bijv. forums e.d., maar ook wat(zelfbenoemde) experts verkondigen in bijvoorbeeld columns. Natuurlijk is het wel nuttig om dit te lezen en te volgen, maar laat je er niet teveel door beļnvloeden, trek je eigen plan.
Verder moet je je vooral in het begin niet laten verleiden door allerlei producten met veel te veel risico's (hefboomproducten, opties etc.) Er is zeer zeker winst mee te behalen, maar alleen als je de werking er 100% van kent, voor jezelf op een rijtje zet waarom je een bepaalde keuze maakt en erg goed blijft opletten en vooral je verlies niet uit laten lopen. Maar aangezien je ook pas 16 bent denk ik niet dat je al in dit soort producten kunt beleggen bij Binck
Juist, een 16-jarige en turbo's... we moeten dankbaar zijn dat je geen financieel adviseur bent.quote:Op zondag 15 april 2012 22:15 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Voor ¤ 1k aandelen kopen is volslagen zinloos en demotiverend. Ga juist wel met turbo's spelen en ga verder met het beursspel totdat je minstens ¤ 50k hebt gespaard.
Nee, kleine lettertjes: "Voor deze transacties geldt een minimum van ¤ 10 en een maximum van ¤ 150 per transactie."quote:Op maandag 16 april 2012 00:47 schreef Taciho het volgende:
[..]
wat bedoel je met minimum van 10 euro. bedoel je omdat het buitenlandse fondsen zijn waarbij een tarief van ¤9.50 telt +0,15% ?
Ze weten wel dat ik 16 ben omdat de rekening gewoon op mijn naam komt alleen toestemming van ouder erbij.quote:Op maandag 16 april 2012 00:49 schreef miro86 het volgende:
[..]
TS, Shispeed heeft een punt.
Als ik me MIFID nog goed kan herineren is het zo dat Binck je hoort te vertellen dat complexe producten niet geschikt zijn voor je, maar je mag ze nog steeds aanschaffen. (Natuurlijk zal Binck niet weten dat TS 16 is, dat mag dus niet, als ik het nog goed weet
[..]
Juist, een 16-jarige en turbo's... we moeten dankbaar zijn dat je geen financieel adviseur bent.
ah oke dan kan ik net zo goed zo dicht mogelijk bij de ¤10 euro transactiekosten zitten om niet teveel te hoeven te betalenquote:Op maandag 16 april 2012 00:50 schreef miro86 het volgende:
[..]
Nee, kleine lettertjes: "Voor deze transacties geldt een minimum van ¤ 10 en een maximum van ¤ 150 per transactie."
quote:Op maandag 16 april 2012 00:54 schreef Taciho het volgende:
[..]
ah oke dan kan ik net zo goed zo dicht mogelijk bij de ¤10 euro transactiekosten zitten om niet teveel te hoeven te betalen
Ik ben het hier grotendeels mee eens. Ik zou alleen niet zo lang wachten.quote:Op maandag 16 april 2012 01:05 schreef JimmyJames het volgende:
Sowieso moet je mijns inziens minstens 1000e per fonds investeren om nog wat over te houden na de transactiekosten. Met 500e per fonds betaal je aan aan- en verkoopkosten 20e oftewel 4% van het bedrag. Dat is werkelijk gigantisch als je bedenkt dat het gemiddelde historische rendement per jaar van aandelen iets van 6% is.
En ja, je inleg is ruimschoots te laag voor lynx.
Het beste wat je kunt doen met 1000e is wachten totdat de waarderingen zodanig laag zijn dat een fors rendement min of meer gegarandeerd is (AEX ruim onder de 200 punten) en dan in een ETF stappen zoals de ishares Europe of Netherlands.
ik zou een fonds nemen die veel in china doet en een hoog rendement qua dvidend geeft dan kom je op DSM en daar zou ik alles indoen , vervolgens niet verkopen tot je 21 bentquote:Op zondag 15 april 2012 21:37 schreef Taciho het volgende:
Oke ben er uit, ik ga beleggen bij binck en heb de map opgevraagd als minderjarige is het geen probleem alleen toestemming ouders nodig. Ik ga me inleg verhogen naar ¤1500 euro omdat ik toch geen scooter of zoiets ga kopen. Ik heb nog een vraag
Als ik 1500 euro inleg, zou ik dan 5 fondsen kiezen met elk 300 euro inleg (-transactie kosten e.d)
of zou ik 3 fondsen doen en daar 500 p,s inleggen?
Bij voorbaat dank
Wat heeft iedereen toch met China?...quote:Op maandag 16 april 2012 10:48 schreef HD9 het volgende:
[..]
ik zou een fonds nemen die veel in china doet en een hoog rendement qua dvidend geeft dan kom je op DSM en daar zou ik alles indoen , vervolgens niet verkopen tot je 21 bent
Ik zat zelf te denken aan ING omdat er misschien meer geld in het IMF wordt gestopt door landen als Japan en Amerika. Dit zal een positief effect hebben op ING denk ik ( zou zomaar 10% kunnen zijn in een dag). Is dit een logische redenatie of heb ik het nu helemaal fout?quote:Op maandag 16 april 2012 10:48 schreef HD9 het volgende:
[..]
ik zou een fonds nemen die veel in china doet en een hoog rendement qua dvidend geeft dan kom je op DSM en daar zou ik alles indoen , vervolgens niet verkopen tot je 21 bent
zou kunnen en misschien, dat is dus gokken , dat heeft niets met beleggen en rendement te makenquote:Op maandag 16 april 2012 14:05 schreef Taciho het volgende:
[..]
Ik zat zelf te denken aan ING omdat er misschien meer geld in het IMF wordt gestopt door landen als Japan en Amerika. Dit zal een positief effect hebben op ING denk ik ( zou zomaar 10% kunnen zijn in een dag). Is dit een logische redenatie of heb ik het nu helemaal fout?
nou stagneren op 8% groeiquote:Op maandag 16 april 2012 13:09 schreef floris_b het volgende:
[..]
Wat heeft iedereen toch met China?...
Hun economie begint langzaam te stagneren.
ja en ook voor 2008 keerde ing regelmatig dividend uit (elk half jaar) en als ze ooit weer op hun oude koers zitten (rond 40 euro) laat ik die 1500 euro uitkeren en dan zou ik 8560 euro krijgen ik dit een mooie toekomstvisie gezien mijn leeftijd? heb het trouwens over deze http://www.google.com/finance?q=NYSE%3AINGquote:Op maandag 16 april 2012 14:09 schreef HD9 het volgende:
[..]
zou kunnen en misschien, dat is dus gokken , dat heeft niets met beleggen en rendement te maken
als, dan en misschien ...quote:Op maandag 16 april 2012 14:13 schreef Taciho het volgende:
[..]
ja en ook voor 2008 keerde ing regelmatig dividend uit (elk half jaar) en als ze ooit weer op hun oude koers zitten (rond 40 euro) laat ik die 1500 euro uitkeren en dan zou ik 8560 euro krijgen ik dit een mooie toekomstvisie gezien mijn leeftijd? heb het trouwens over deze http://www.google.com/finance?q=NYSE%3AING
Is er kans dat ING nog verder in kan storten dan dit? Lijkt me sterk dat zo bedrijf nog verder kan krimpenquote:
Lager kan altijd natuurlijk...quote:Op maandag 16 april 2012 14:46 schreef Taciho het volgende:
[..]
Is er kans dat ING nog verder in kan storten dan dit? Lijkt me sterk dat zo bedrijf nog verder kan krimpen
je zit fout.quote:Op maandag 16 april 2012 16:24 schreef Taciho het volgende:
Oke ben er wel zo beetje uit denk.
Ik ben van plan om voor ¤1500 aan aandelen van ING in Amerika
Hier onderbouw ik mijn keuze:
De banken in Amerika gaan in bosjes failliet en ING wordt gesteund door de staat als er echt iets mee gebeurt. Daarom ben ik van mening dat het aandeel alleen maar sterker kan worden dan voorheen door de verminderde concurrentie. Ook denk ik dat er geen nieuwe schuldencrisis komt en dat dit vroegtijdig wordt opgelost en anders wacht ik gewoon, want ik ben van plan om het er pas tegen 19-20 eraf te halen en in de tussentijd van verdiend geld weer nieuwe beleggingen te doen zodat ik zo mijn portefeuille kan verhogen en langzaam kan opbouwen (als het goed gaat) met de tijd i.p.v laat beginnen. En als ik eindelijk werk is ¤1500 euro toch niet zo groot bedrag dus als het slecht gaat zit ik er niet echt mee. Alle extra is mooi meegenomen!
Verbeter me als ik fout zit!
Kan je onderbouwen dat dit aandeel nog verder kan stijgen met de tijd ?quote:Op maandag 16 april 2012 16:25 schreef HD9 het volgende:
[..]
je zit fout.
Doe maar voor 1500 euro aan DSM in je schaduw/ testportefeuille
DSM zit in onder andere in de volgende sectoren: de voedingsmiddelenindustrie, de gezondheidssector, auto-industrie, verf en bouw.quote:Op maandag 16 april 2012 16:25 schreef HD9 het volgende:
[..]
je zit fout.
Doe maar voor 1500 euro aan DSM in je schaduw/ testportefeuille
Als ik nou 35 aandelen DSM koop voor ongeveer ¤1500 voor ¤42 p.a.quote:Op maandag 16 april 2012 16:41 schreef floris_b het volgende:
[..]
DSM zit in onder andere in de volgende sectoren: de voedingsmiddelenindustrie, de gezondheidssector, auto-industrie, verf en bouw.
De auto-industrie en de bouw hebben allebei een klap gehad.
Verf wordt voor een groot gedeelte gebruikt in de bouw en in de auto-industrie.
Gewoon doen jonge!quote:Op maandag 16 april 2012 17:46 schreef Taciho het volgende:
[..]
Als ik nou 35 aandelen DSM koop voor ongeveer ¤1500 voor ¤42 p.a.
Zou ik ze dan weer verkopen als het aandeel op ¤50 staat dan heb ik ¤280 winst min 20 transferkosten dan kom ik uit op een portefeuille van ¤1760 euro en kan ik hiermee weer verder.
Is dit slim?
Een aandeel kopen en weer verkopen als het gestegen is, is de basis van de handel 'buy low, sell high'. Echter kan DSM net zo gemakkelijk de andere kant op gaan en weer dalen naar +30e.quote:Op maandag 16 april 2012 17:46 schreef Taciho het volgende:
[..]
Als ik nou 35 aandelen DSM koop voor ongeveer ¤1500 voor ¤42 p.a.
Zou ik ze dan weer verkopen als het aandeel op ¤50 staat dan heb ik ¤280 winst min 20 transferkosten dan kom ik uit op een portefeuille van ¤1760 euro en kan ik hiermee weer verder.
Is dit slim?
Ja maar als ik het goed onderbouwd heb waarom ik het doe dan moet het gewoon kunnen, want ik kan het beste op 1 fonds alles zetten(door hoge transferkosten). En ja je moet een beetje geluk hebben maar DSM gaat de goede kant op en ze keren ook dividend uit dus het is wel een redelijk veilig aandeel.quote:Op maandag 16 april 2012 18:48 schreef CrownHill het volgende:
Ik zou eerst even investeren in wat boeken over het beleggen. Wat jij nu voor ogen hebt is meer speculeren dan investeren en met nog maar een schaars vermogen is het beter dat niet te doen.
Ik zit er aan te denken om Beleggen voor Dummies te kopen.quote:Op maandag 16 april 2012 18:48 schreef CrownHill het volgende:
Ik zou eerst even investeren in wat boeken over het beleggen. Wat jij nu voor ogen hebt is meer speculeren dan investeren en met nog maar een schaars vermogen is het beter dat niet te doen.
Hoe bedoel je?quote:Op maandag 16 april 2012 21:49 schreef leolinedance het volgende:
Is er een Binck gebruiker die mij (in vertrouwen uiteraard) aan wil melden? Dan verdient deze persoon 50 euro transactietegoed, en ik ook!
heb Binck net even gemaild, of er acties zijn ofzo. Zie reactie:quote:Op maandag 16 april 2012 21:54 schreef Taciho het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Ik krijg morgen de map binnen met aanmeldingformulier
quote:Geachte heer xxxx,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Op dit moment hebben wij geen actie. De enige actie die wij hebben is de klant werft klant actie. Als u door een bestaande klant wordt aangemeld, krijgt u van ons beiden 50 euro transactietegoed. In totaal 100 euro dus. Ik hoor graag van u of ons pakket wilt ontvangen?
quote:Op maandag 16 april 2012 21:49 schreef leolinedance het volgende:
Is er een Binck gebruiker die mij (in vertrouwen uiteraard) aan wil melden? Dan verdient deze persoon 50 euro transactietegoed, en ik ook!
quote:Op maandag 16 april 2012 21:56 schreef leolinedance het volgende:
[..]
heb Binck net even gemaild, of er acties zijn ofzo. Zie reactie:
[..]
Heb je een PM gestuurd, dank je!quote:Op maandag 16 april 2012 22:11 schreef monkyyy het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Graag, vertel maar wat ik moet invullen via pm/dm.![]()
Nee hoeft niet (mijn vader heeft ook Binck).quote:Op maandag 16 april 2012 22:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Heb je een PM gestuurd, dank je!
Taciho, als jij nu een paar dagen wacht met aanmelden wil ik jou eventueel wel aanmelden zodat je ook nog 50 euro transactietegoed krijgt
graag gedaan! Mag jij mij straks een keer tippen met een goede aankoopquote:Op maandag 16 april 2012 22:45 schreef Taciho het volgende:
[..]
Nee hoeft niet (mijn vader heeft ook Binck).
Maar toch bedankt dat je me erop wijst, scheelt me weer ¤50 !
Op een fonds is geen slecht idee nee. Op een aandeel daarentegen...quote:Op maandag 16 april 2012 19:01 schreef Taciho het volgende:
[..]
Ja maar als ik het goed onderbouwd heb waarom ik het doe dan moet het gewoon kunnen, want ik kan het beste op 1 fonds alles zetten(door hoge transferkosten). En ja je moet een beetje geluk hebben maar DSM gaat de goede kant op en ze keren ook dividend uit dus het is wel een redelijk veilig aandeel.
Verbeter me als ik het fout heb!
Verstandige opmerking. Je gedachten over ING en DSM zijn veel te oppervlakkig. Beleggen is veel ingewikkelder dan dat. Bij een bank als ING moet je nagaan of de leners hun schuld wel kunnen terugbetalen. Dit is voor een beginnende belegger veel te lastig om te analyseren. Voor DSM moet je nagaan welke producten ze maken en of daar op lange termijn genoeg vraag naar is. Dit is al beter te overzien, maar je kunt beter beginnen met een klein bedrijf.quote:Op maandag 16 april 2012 18:48 schreef CrownHill het volgende:
Een klein bedrijf heeft meer risico dan een grote als DSM, de kleine bedrijven hebben soms een sterke bestuurder, als die wegvalt dan kan de koers een enorme tik krijgenquote:Op dinsdag 17 april 2012 05:57 schreef jaco het volgende:
[..]
Voor DSM moet je nagaan welke producten ze maken en of daar op lange termijn genoeg vraag naar is. Dit is al beter te overzien, maar je kunt beter beginnen met een klein bedrijf.
Dit kun je in algemene zin inderdaad stellen, maar het gaat niet op voor elk praktijkvoorbeeld. Ik vind bijv. Accell Group (fietsen) minder riskant als ING. Fokker, Enron en Lehman Brothers waren allemaal grote bedrijven.quote:Op dinsdag 17 april 2012 09:13 schreef HD9 het volgende:
[..]
Een klein bedrijf heeft meer risico dan een grote als DSM, de kleine bedrijven hebben soms een sterke bestuurder, als die wegvalt dan kan de koers een enorme tik krijgen
1 algemeen advies: Begin klein met inleggen en laat je niet overhalen door mooie verhalen van betweters die het zogenaamd goed met jouw geld ( of jij zelf) voorhebben want zoals een oud gezegde luidt: Wanneer je geld hebt,heb je veel vrienden en adviseurs met de mooiste voorspellingen.quote:Op zondag 15 april 2012 20:58 schreef Taciho het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben pas 16 jaar geworden en zou graag willen beginnen met beleggen.
Een paar maanden geleden heb ik ook meegedaan met het beursspel van RTL Z, dit spel werkte met MijnBroker. Je begon met een portefeuille van ¤100,000 euro en hiermee heb ik in 2 maanden 10% rendement mee gehaald.
Ook heb ik me goed ingelezen over hoe het werkt en ben alleen van plan te beleggen in aandelen en niet in turbo's of sprinters (dit heb ik wel gedaan met Beursspel vandaar het rendement).
Mijn inleg is ¤1000
Graag zou ik willen weten welk platform ik zou moeten gebruiken om hiermee mee aan de slag te gaan (met deze lage inleg).
P.S : Natuurlijk heb ik toestemming van me ouders dus dit zal geen obstakels opleveren
Bij voorbaat dank
5 tot 10 wat?quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:39 schreef Taciho het volgende:
Oke ik heb beleggen voor dummies gekocht.
Ik had toch gelijk dat ing 5 tot 10 zou stijgen in komende dagen :p
Dat maakt niet want de reden wordt altijd pas achteraf bedacht.quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:51 schreef Taciho het volgende:
[..]
Procent maar is wel voor andere reden dan dat ik had voorspeld
Ja heb het niet gedaan. Morgen doe ik alles op de post. Met beleggen voor dummies ben ik al bij deel 2 en arceer alles wat belangrijk is. Het boek heeft me al heel wat slimmer gemaakt en dat pas met deel 1!quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:08 schreef CrownHill het volgende:
Nee, ik raad je aan eerst wat ervaring op te doen voordat je je met die gekkigheid bezig kan gaan houden. De onzekerheid bij die producten is vele malen hoger dan bij (de meeste) aandelen, dus ook een grotere kans dat je (veel) geld verliest.
Eerst maar eens 'Beleggen voor Dummies' lezen!
In deze thread worden goede adviezen gegeven en ik merk ook op dat je die leest. Toch bespeur ik een beetje dat je korte-termijn beleggingen wilt doen met speculatieve aannames. Net als in die competitie waar je 10% rendement haalde.quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:39 schreef Taciho het volgende:
Ik had toch gelijk dat ing 5 tot 10 zou stijgen in komende dagen :p
En wat vind je dan van de Fundamentele analyse?quote:Op woensdag 18 april 2012 20:30 schreef Bananenman het volgende:
Technische analyse is imo een hoop gebakken lucht dus bespaar je de moeite
Laat die amateurs maar lekker lullen. In werkelijkheid verdienen banken door middel van technische (day)trading elke dag miljoenen. Het is ook de enige manier om met een klein kapitaal te beginnen.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:32 schreef Taciho het volgende:
[..]
En wat vind je dan van de Fundamentele analyse?
Zeg dat maar tegen warren buffett toen ie op z'n elfde zn eerste aandeel kocht.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:39 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Laat die amateurs maar lekker lullen. In werkelijkheid verdienen banken door middel van technische (day)trading elke dag miljoenen. Het is ook de enige manier om met een klein kapitaal te beginnen.
Op je hoeveelste zijn jullie begonnen met beleggen? en hadden jullie er eerder mee willen beginnen?quote:Op woensdag 18 april 2012 20:49 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen warren buffet toen ie op z'n elfde zn eerste aandeel kocht.
Welja, ontneem hem maar even al z'n dromen want de kans op een 2e Buffett is afgerond 0,0.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:49 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen warren buffett toen ie op z'n elfde zn eerste aandeel kocht.
Op jouw leeftijd: gewoon lekker aankloten en alles uitproberen want je weet nooit van te voren waar je talenten precies zitten.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:54 schreef Taciho het volgende:
[..]
Op je hoeveelste zijn jullie begonnen met beleggen? en hadden jullie er eerder mee willen beginnen?
quote:Op woensdag 18 april 2012 20:39 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Laat die amateurs maar lekker lullen. In werkelijkheid verdienen banken door middel van technische (day)trading elke dag miljoenen. Het is ook de enige manier om met een klein kapitaal te beginnen.
Dit dus.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:33 schreef monkyyy het volgende:
Dat is eigenlijk waar het om draait: Koop goede bedrijven (dus geen troep) en koop ze tegen een aantrekkelijke prijs.
wat ik me dan afvraag he, wat en hoe betaald een broker nou transactiekosten aan het beursbedrijf?quote:Op dinsdag 17 april 2012 10:47 schreef 123dudeguys het volgende:
Beleggen in nederland is heel moeilijk, in de VS heb je een broker die $1 per trade doet. Dus niet 20 euro voor een trade maar 2 dollar voor een trade. dus 10 maal goedkoper.![]()
Niet afhankelijk van de eisen van je broker kan je al vanaf een paar duizend beginnen.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:33 schreef monkyyy het volgende:
Waarom zou je eerst 50K moeten hebben om je eerste aandeel te kopen?
Ja ik ga ook niet teveel spreiden en zodra ik ¤3000 bij elkaar heb stap ik over naar lynx.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:34 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Niet afhankelijk van de eisen van je broker kan je al vanaf een paar duizend beginnen.
b.v. nu voor 5000 kopen en als je weer wat gespaard hebt weer wat erbij kopen maar wel blijven letten op transactiekosten dus minimaal 2000 euro (oid) per keer kopen/verkopen dan maar de eerste 5 a 10 jaar wat minder spreiding.
Raad je aan om aandelen te kopen in DSM en na uitkering bij winst weer te verkopen of om ze te houden tot bepaalde waarde?quote:Op maandag 23 april 2012 18:30 schreef Apollon het volgende:
Technische analyse is vooral een selffulfilling prophecy, het werkt alleen omdat voldoende mensen geloven dat het werkt. Afhankelijk van je beleggingshorizon kun je hier gebruik van maken. Hoe langer je horizon, hoe belangrijker fundamentele analyse wordt. Op lange termijn zie je altijd wel een convergentie van koersen en hun fundamentele waarde (behalve in FX markten).
Mocht je eenmaal aan kopen toekomen; een ex-dividend notering geeft aan dat je vanaf dat moment geen recht meer hebt op het aankomende dividend (wat later uitgekeerd zal worden), op de ex-dividend datum zal de koers dan ook gecorrigeerd worden met de waarde van het dividend (de koers van DSM zakt 15 mei dus ongeveer een euro).
Dividend discount model FTW!quote:Op maandag 23 april 2012 22:51 schreef Taciho het volgende:
[..]
Raad je aan om aandelen te kopen in DSM en na uitkering bij winst weer te verkopen of om ze te houden tot bepaalde waarde?
Heb jij je spullen van Binck al binnen?quote:Op maandag 23 april 2012 22:51 schreef Taciho het volgende:
[..]
Raad je aan om aandelen te kopen in DSM en na uitkering bij winst weer te verkopen of om ze te houden tot bepaalde waarde?
Die uitkering is niet zo belangrijk. Je kunt nu ongeveer 36 aandelen kopen (met 1500). Koop je ze nu, dan heb je 36 aandelen die recht geven op 36 euro dividend. Dit krijg je cash op je rekening. Wacht je met kopen tot na de ex-dividend datum dan kun je er 37 kopen, tegen een koers die een euro lager is (ceteris paribus). Als je 36 cash krijgt ga je dit niet herinvesteren, ivm met transactiekosten van minimaal 10 euro. Maar zelfs als je verwacht dat het aandeel 25% gaat stijgen, dan loop je hooguit 10 euro mis.quote:Op maandag 23 april 2012 22:51 schreef Taciho het volgende:
[..]
Ja ik heb het vorige week woensdag op post gedaan. Maandag mailde ik of het compleet was en ze miste die vertegenwoordigers verklaring (zat niet in map). En die had ik maandag gelijk gestuurd, nu dus wachten op de mail met me rekekning nummerquote:Op woensdag 25 april 2012 00:03 schreef leolinedance het volgende:
Taciho, heb je je Binck papieren al binnen? Ik wacht er nogsteeds op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |