SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Speciale Newb GuideOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier![]()
![]()
Ik doe nu ook fullbody.. meteen een hoger tempo van trainenquote:Op zondag 15 april 2012 17:52 schreef ZuidGrens het volgende:
Man, mijn benen knappen nu bijna uit elkaar voor mijn gevoel. Squatten ging iets te lekker gisteren, deed om en om samen met een Pool die hier traint, en omdat ik eigenlijk niet toe wilde geven dat hij iets sterker is heb ik iets te hard getraind, maar ik hield 'm wel bij![]()
Is maandag trouwens bij iedereen hier chest-day? Ik doe nu alleen maar full-body, maar toen ik nog een split-schema had deed ik altijd op zaterdag borst. Maar hier in de gym kan je op maandagavond echt niet benchen, iedereen doet borst op maandag. Geen idee waar dat vandaan komt.![]()
Ja als je 3 dagen split oid doet is het vaak dat ze maandag borst doen.![]()
Mannen ik heb een probleem.
Als ik voor de spiegel sta en gewoon mijn buik relax houdt, dan heb ik best een buikje eigenlijk. Als ik echter mijn buik intrek heb ik een, al zeg ik het zelf, vrij strakke six pack. Mijn vet percentage is ook best laag (op de armen zie je de aderen).
Nu denk ik dus dat mijn buik gewoon nogal uitzet, en dat het niet zozeer veel vet is.
Wat kan je hier aan doen? Want mooi is het niet.![]()
Skinny fat of een holle rug ofzo?quote:Op zondag 15 april 2012 18:10 schreef Klonker het volgende:
Mannen ik heb een probleem.
Als ik voor de spiegel sta en gewoon mijn buik relax houdt, dan heb ik best een buikje eigenlijk. Als ik echter mijn buik intrek heb ik een, al zeg ik het zelf, vrij strakke six pack. Mijn vet percentage is ook best laag (op de armen zie je de aderen).
Nu denk ik dus dat mijn buik gewoon nogal uitzet, en dat het niet zozeer veel vet is.
Wat kan je hier aan doen? Want mooi is het niet.![]()
Holle rug zou kunnen, Skinny fat lijkt mij raar gezien mijn vetpercentage bij andere lichaamsdelen vrij laag is. Vet slaat zich niet op in één plek.quote:![]()
Holle rug heb ik altijd, moet echt op mijn sta-houding letten dan is het wel normaal. Of meer lower back trainen?![]()
![]()
Als je met je rug tegen de muur gaat staan, heb je dan een behoorlijke ruimte tussen je rug en de muur?quote:Op zondag 15 april 2012 18:15 schreef Klonker het volgende:
[..]
Holle rug zou kunnen, Skinny fat lijkt mij raar gezien mijn vetpercentage bij andere lichaamsdelen vrij laag is. Vet slaat zich niet op in één plek.![]()
Lower back is trouwens een ander probleem. Misschien dat het daardoor komt.quote:Op zondag 15 april 2012 18:17 schreef Sapstengel het volgende:
Holle rug heb ik altijd, moet echt op mijn sta-houding letten dan is het wel normaal. Of meer lower back trainen?
Ik krijg daar erg snel last van tijdens oefeningen zoals deadliften. Daarom deadlift ik de laatste tijd niet meer.![]()
Net even gekeken. Er kan een vuist tussen.quote:Op zondag 15 april 2012 18:17 schreef Snakey het volgende:
[..]
Als je met je rug tegen de muur gaat staan, heb je dan een behoorlijke ruimte tussen je rug en de muur?![]()
Dat is het op zeker dan. Er zijn oefeningen voor om je houding te corrigeren, ik kan de site zo snel even niet vinden though.quote:Op zondag 15 april 2012 18:17 schreef Klonker het volgende:
[..]
Lower back is trouwens een ander probleem. Misschien dat het daardoor komt.
Ik krijg daar erg snel last van tijdens oefeningen zoals deadliften. Daarom deadlift ik de laatste tijd niet meer.![]()
Squatten doe ik, maar deadlifts verpesten m'n onderrug juist.quote:Op zondag 15 april 2012 18:34 schreef Snakey het volgende:
Ik weet niet of je traint, maar deadlifts en squats helpen enorm om je houding te verbeteren
Verschillende mensen naar laten kijken (die 200kg deadliften) en met mijn houding tijdens de oefening was weinig mis.
Het was op een gegeven moment zo erg dat ik niet meer kon slapen van de onderrugpijn.![]()
Pics? Ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet namelijk.quote:Op zondag 15 april 2012 18:20 schreef Klonker het volgende:
[..]
Lastig uit te leggen... Half handje ongeveer? Dikte ongeveer 3-4cm?BEASTMODE![]()
Dan zit er iig. ook nog wel 'n speklaagje.quote:Op zondag 15 april 2012 18:20 schreef Klonker het volgende:
[..]
Lastig uit te leggen... Half handje ongeveer? Dikte ongeveer 3-4cm?![]()
Hoe zou je dat wegkrijgen? Mijn armen en benen zijn al zo aderig dat ik het bijna niet meer mooi vindt. Plaatselijk vet verbranden bestaat niet, dus dat wordt lastig?quote:Op zondag 15 april 2012 19:01 schreef Diabox het volgende:
[..]
Dan zit er iig. ook nog wel 'n speklaagje.![]()
Ga even langs de fysio ligt wss dan niet aan je houding tijdens het uitvoeren maar aan iets andersquote:Op zondag 15 april 2012 18:39 schreef Klonker het volgende:
[..]
Squatten doe ik, maar deadlifts verpesten m'n onderrug juist.
Verschillende mensen naar laten kijken (die 200kg deadliften) en met mijn houding tijdens de oefening was weinig mis.
Het was op een gegeven moment zo erg dat ik niet meer kon slapen van de onderrugpijn.![]()
Mijn homofiele leraar zei altijd: "Als je iets doet, doe het dan goed. Anders hoef je er niet eens aan te beginnen."
En OP heeft gelijk:quote:MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.![]()
Zoveel gasten die alleen bicep curls, benchpress en abs doen, omdat ze gespierd willen worden. Die zie je ook nooit rug, traps of benen doen inderdaad.![]()
Ik ga vanaf volgend weekend 2 keer per dag in het weekend trainen denk ik en de rest van de week gewoon normaal 1 keer per dag. Train nu al 2 weken aan een stuk zonder rustdagen maar wissel het af met om de dag kracht en dan weer cardio.![]()
Hoezo zoveel cardio? En, is dat een beetje vol te houden?quote:Op zondag 15 april 2012 19:48 schreef SunTzu het volgende:
Ik ga vanaf volgend weekend 2 keer per dag in het weekend trainen denk ik en de rest van de week gewoon normaal 1 keer per dag. Train nu al 2 weken aan een stuk zonder rustdagen maar wissel het af met om de dag kracht en dan weer cardio.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: