quote:Recreatieloper (14) marathon overleden
zondag, 15 april 2012 / 18:44
ROTTERDAM (ANP) - Een 14-jarige jongen uit Vught is zondagmiddag overleden nadat hij had meegedaan aan de recreatieve 10 kilometer tijdens de Rotterdam Marathon. Volgens de organisatie werd de jongen direct na de finish onwel en overleed hij later in het ziekenhuis aan een hartstilstand. De jongen liep in schoolverband mee.
Oh wat triestquote:
Erg triest, inderdaad. Ik heb ook de 10k gelopen vanochtend, en volgens mij stond ik bij de start achter die hele groep van het Maurick College uit Vught. Ik passeerde de eindstreep in ongeveer 47:00, en bijna drie kwartier later kwamen er nog steeds leerlingen van die school over de finish (tegen het tijdslimiet, dus). Het leek er wel op dat ze 'm ongetraind wilden volbrengen of iets dergelijks..quote:
Oh, dat doe ik bij voorkeur andersomquote:Op zondag 15 april 2012 19:07 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Gewoon heen tegen de wind in en dan het laatste stuk met de wind mee de pas erin!
Vorig jaar bij hockey heeft ie ook al zoiets gehad en is enige tijd in coma gehouden.quote:Op zondag 15 april 2012 20:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
inderdaad een sneu bericht....gaat je zoon lekker met school een dagje weg, komt hij nooit meer terug.
zonder de achtergronden te kennen zou je zeggen dat deze jongen waarschijnlijk al een onopgemerkte kwaal had.
Klinkt als een hartritmestoornis, bij jonge mensen worden die vaak niet opgemerkt.quote:Op zondag 15 april 2012 20:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
inderdaad een sneu bericht....gaat je zoon lekker met school een dagje weg, komt hij nooit meer terug.
zonder de achtergronden te kennen zou je zeggen dat deze jongen waarschijnlijk al een onopgemerkte kwaal had.
doe je dat altijd zo Sigme? grappig want ik denk dat de meeste lopers, onder andere mijzelf, terug het liefste de wind in de rug hebbenquote:Op zondag 15 april 2012 20:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, dat doe ik bij voorkeur andersom.
Heenweg wind mee, op de terugweg heb ik het nogal warm en ben ik blij met verkoelende tegenwind.
mocht dit bericht juist zijn dan werpt het ineens een heel ander licht op de zaakquote:Op zondag 15 april 2012 20:29 schreef IamCurious het volgende:
[..]
Vorig jaar bij hockey heeft ie ook al zoiets gehad en is enige tijd in coma gehouden.
Blijft triest allemaal...
omroep Brabant;
Eerder hartstilstand
De overleden jongen kreeg in september vorig jaar een hartstilstand tijdens een training van zijn hockeyclub MOP uit Vught. Hij werd toen overgebracht naar het ziekenhuis in Nijmegen waar hij lange tijd in een coma werd gehouden.
Ik heb uiteindelijk stuk tegen, stuk voor en stuk tegen gedaan.quote:Op zondag 15 april 2012 20:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, dat doe ik bij voorkeur andersom.
Heenweg wind mee, op de terugweg heb ik het nogal warm en ben ik blij met verkoelende tegenwind.
Well donequote:Op zondag 15 april 2012 20:33 schreef VKV het volgende:
[..]
Ik heb uiteindelijk stuk tegen, stuk voor en stuk tegen gedaan.
Met les 15 van Evy vandaag voor het eerst over de 5 km heen!In 36 minuten 5.01 km
In de zomer doe ik het inderdaad op sigme's manierquote:Op zondag 15 april 2012 20:31 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
doe je dat altijd zo Sigme? grappig want ik denk dat de meeste lopers, onder andere mijzelf, terug het liefste de wind in de rug hebben
Zou wel kwalijk zijn, als de leeftijdsgrens niet in acht word genomenquote:Op zondag 15 april 2012 20:28 schreef Doodloper het volgende:
"De officiële leeftijd om de tien kilometer te mogen lopen is 16 jaar."
doe het dan ook gewoon niet....
we weten het fijne er niet van...quote:Op zondag 15 april 2012 21:20 schreef MvN_Rdam het volgende:
[..]
Zou wel kwalijk zijn, als de leeftijdsgrens niet in acht word genomen
Nicequote:Op zondag 15 april 2012 20:47 schreef Liesje68 het volgende:
Vandaag een Coopertest gelopen in m'n eentje. Gewoon op straat dus geen afgemeten traject. Helaas... m'n Garmin had een off-day en liet me all over the place lopen.
Garmin gemeten afstand : 2.340m
Heb het met afstandgemeten.nl nog na gemeten , was makkelijk omdat ik op het fietspad had gelopen.
Nu bleek het 2.280m te zijn.
Volgens de statistieken val ik voor mijn leeftijdscategorie in het 'vakje ' : goede conditie
Net geen ' heel goede conditie' , 20 m te weinig...
Oh well, there's a next time....
Toch zeker tevree ...
op de lange afstand wel vaak ja, kijk maar naar de leeftijden van de toplopersquote:
dan heb ik zowel m'n leeftijd, als lengte en gewicht meequote:Op zondag 15 april 2012 21:29 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
op de lange afstand wel vaak ja
Nee, als ik 30 zou zijn geweest, zou ik nu al in de categorie 'goed' vallenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |