abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110400204
Een luchtsleutel doet niet prrrrrr als ie niet vastgedraaid zit. Ja of die bout moet er scheef opgedraaid worden, maar volgens mij is dat redelijk onmogelijk gezien dat die bout al in de velg zit toch? :?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_110400297
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 11:21 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Video: http://imageshack.us/photo/my-images/839/526.mp4/ (copy/paste deze link)

Het wiel gaat er al langzaam af, blijkbaar is er iets mis met de wheelgun of de bevestiging. Helaas staat er een monteur voor wat er gebeurt bij het plaatsen van het nieuwe wiel, maar er is in elk geval genoeg tijd om hem vast te draaien. Ook lijkt het er niet op dat er van wheelgun gewisseld is.

Misschien dat hij er ook niet goed opging met dezelfde wheelgun, en toen de monteur de reserve wilde pakken werd Schumacher al weggestuurd.
Ik had tijdens de race de hele tijd t idee dat het om het rechter achterwiel ging, maar het was de front :) Thnx voor filmpje.
Where facts are few, experts are many.
pi_110401369
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 16:33 schreef Eenskijken het volgende:
Eens. Die banden zijn echt kut.

Whats up with Koba trouwens? Hij ging zo goed.. beetje matige start maar daar kon hij niets aan doen..
Waarschijnlijk meer richting kwalificatie gegaan met setup of gewoon een kwestie van banden die het nu wel deden in de kwalificatie en in de race niet zo lang meegingen als normaal.

De beste races van de Sauber kwamen er toch vaak na een matige kwalificatie waarna ze in de race erg zuinig waren op hun banden. Ook Perez kwam niet echt uit de verf gisteren.
pi_110401653
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2012 16:10 schreef Rodawa het volgende:

[..]

Als Vettel echt pech had gehad, had hij er in Q1 al uit kunnen liggen. Hij en nog een paar andere van de topteams bleven binnen, maar uiteindelijk stond Vettel volgens mij 15e. Ricciardo stond er 2 of 3 honderdste achter en Vergne was een stuk langzamer, maar het had ook zomaar anders kunnen lopen. Ik vind het wel mooi, zulke kleine verschillen! ^O^
Iedereen was safe. Hulkenberg voltooide zijn ultieme ronde met nog iets minder dan 3 minuten te gaan en Ricciardo met nog een minuut of 2 op de klok en beiden waren langzamer dan iedereen die nog binnen stond. Daarmee was iedereen inclusief Vettel safe en als Hulkenberg over Vettel heen was gegaan was er nog tijd geweest om alsnog naar buiten te gaan.
pi_110403254
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2012 11:25 schreef Bastard het volgende:

[..]

Oh was hij dat ook?! :D
Ja, een dag eerder of later deed Dumbreck hetzelfde met die wagen..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  maandag 16 april 2012 @ 17:51:59 #181
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110403616
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2012 16:26 schreef vosss het volgende:
Een luchtsleutel doet niet prrrrrr als ie niet vastgedraaid zit. Ja of die bout moet er scheef opgedraaid worden, maar volgens mij is dat redelijk onmogelijk gezien dat die bout al in de velg zit toch? :?
1. Het is een moer, en geen bout ;)

2. De moer zit niet in de velg, maar bij het losdraaien blijft deze in de kop van de airgun zitten
Dat kun je btw heel mooi terug zien aan de Ferrari pitstops toen zij nog met de wheel-fairings reden. Die zaten bevestigt op de wielmoer, en zaten ook weer op de kop van de airgun tijdens de bandenwissels.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 16 april 2012 @ 17:54:08 #182
8372 Bastard
Persona non grata
pi_110403698
quote:
19s.gif Op maandag 16 april 2012 17:43 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Ja, een dag eerder of later deed Dumbreck hetzelfde met die wagen..
Dat zal toch niet dezelfde wagen zijn geweest, die was afgeschreven :P
The truth was in here.
  maandag 16 april 2012 @ 18:13:12 #183
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_110404380
quote:
12s.gif Op maandag 16 april 2012 17:51 schreef Sinister-D- het volgende:
2. De moer zit niet in de velg, maar bij het losdraaien blijft deze in de kop van de airgun zitten
In ieder geval bij Mercedes zit de moer wel in de velg. Olav of de BBC vertelde dat het overgenomen is uit de DTM. Dit verhaal bevestigt dat:
quote:
The team used a design pioneered by Mercedes-Benz in DTM – of incorporating the wheel nut actually into its wheel rim, so it is impossible for the nut to fly off during a stop.

http://bbs.hupu.com/3090257.html
pi_110404994
quote:
12s.gif Op maandag 16 april 2012 17:51 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

1. Het is een moer, en geen bout ;)

2. De moer zit niet in de velg, maar bij het losdraaien blijft deze in de kop van de airgun zitten
Dat kun je btw heel mooi terug zien aan de Ferrari pitstops toen zij nog met de wheel-fairings reden. Die zaten bevestigt op de wielmoer, en zaten ook weer op de kop van de airgun tijdens de bandenwissels.
Moer, bout, schroef. In mijn belevingswereld is dat allemaal hetzelfde :7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_110405059
Overigens twijfel ik of die moer/bout/schroef in de wheelgun blijft zitten.

Volgens mij zitten die tegenwoordig gewoon in de velg en blijft ie bij het losdraaien ook in de velg "vast" zitten.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 16 april 2012 @ 18:32:48 #186
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110405120
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2012 18:29 schreef vosss het volgende:

[..]

Moer, bout, schroef. In mijn belevingswereld is dat allemaal hetzelfde :7

Nu bij Mercedes misschien niet, zoals OEM dat uitlegde hoeft dat dan ook niet. Maar hoe verklaar je anders die stuiterende moeren van de afgelopen jaren. Volgens mij 2x gebeurt bij BMW de afgelopen jaren voor hun vertrek.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_110405171
quote:
Maar hoe verklaar je anders die stuiterende moeren van de afgelopen jaren. Volgens mij 2x gebeurt bij BMW de afgelopen jaren voor hun vertrek.
quote:
Volgens mij zitten die tegenwoordig gewoon in de velg en blijft ie bij het losdraaien ook in de velg "vast" zitten.
Het sleutelwoord is "tegenwoordig".

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 16 april 2012 @ 18:36:32 #188
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110405240
En dat sleutelwoord heb ik niet gelezen omdat jouw post werd gepost tijdens mijn typen ;)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 16 april 2012 @ 18:38:29 #189
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110405306
Was btw Vettel in Hongarije 2010, en Alonso Valencia 2009. Zat er dus flink naast met m'n BMW :@
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_110405379
Blijft die moer nou in de velg zitten of niet? Ik meen dat de laatste tijd wel vaker gelezen te hebben / gehoord te hebben.

:@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 16 april 2012 @ 18:41:42 #191
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110405437
quote:
5s.gif Op maandag 16 april 2012 18:40 schreef vosss het volgende:
Blijft die moer nou in de velg zitten of niet? Ik meen dat de laatste tijd wel vaker gelezen te hebben / gehoord te hebben.

:@
Ben aan 't zoeken ;)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_110405452
Ik ook, maar ik kan het niet vinden :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 16 april 2012 @ 18:44:33 #193
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110405540
quote:
5s.gif Op maandag 16 april 2012 18:40 schreef vosss het volgende:
Blijft die moer nou in de velg zitten of niet? Ik meen dat de laatste tijd wel vaker gelezen te hebben / gehoord te hebben.

:@
Bij Mercedes wel ja

pi_110405599
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 18:44 schreef Tarado het volgende:

[..]

Bij Mercedes wel ja

[ afbeelding ]
Nouja dan faalt dat systeem van hun dus jammerlijk.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_110405639
Het systeem met de lampen dan.

Het lijkt me niet heel moeilijk te realiseren voor een F1 team dat miljoenen tot zn beschikking heeft om de lamp pas op groen te zetten zodra 4 wheelguns allemaal ppprrrrrr pprrrrrr prrrrr geroepen hebben in koor.

Van wat ik er van begreep is dat het nu zo is dat de wheelgun contact gemaakt moet hebben en dat dan de lamp op groen gaat.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_110405653
Contact maken en prrrrrrpprrrrrprrrr is een verschil natuurlijk :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_110406927
Klopt, net zoals bij een schroefmachine/boormachine, krijg je zo'n ratel/prrrprr te horen en kan je zelf ook instellen, dat dit dan niet in combinatie met dat systeem bedacht is, is eigenlijk best triest, zeker dat een Jan Boerenlul of Truus Wagenwiel dit ook kunnen bedenken :D
  maandag 16 april 2012 @ 19:20:15 #198
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110407063
uit 2010, met losse moer :). Maar dat zegt nog niets over het huidige systeem.

Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_110407305
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 17:54 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dat zal toch niet dezelfde wagen zijn geweest, die was afgeschreven :P
Je weet wat ik bedoel. :%
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_110407691
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2012 18:47 schreef vosss het volgende:
Het systeem met de lampen dan.

Het lijkt me niet heel moeilijk te realiseren voor een F1 team dat miljoenen tot zn beschikking heeft om de lamp pas op groen te zetten zodra 4 wheelguns allemaal ppprrrrrr pprrrrrr prrrrr geroepen hebben in koor.

Van wat ik er van begreep is dat het nu zo is dat de wheelgun contact gemaakt moet hebben en dat dan de lamp op groen gaat.
Heeft het team achter of voor je ook een pitstop hoort dat systeem ppprrr pprrrr bij hun gaat alles op groen :D. Het systeem bij Mclaren vond ik dan nog het mooist daar kon je goed per wiel zien wat er aan de hand was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')