Ik had tijdens de race de hele tijd t idee dat het om het rechter achterwiel ging, maar het was de frontquote:Op maandag 16 april 2012 11:21 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Video: http://imageshack.us/photo/my-images/839/526.mp4/ (copy/paste deze link)
Het wiel gaat er al langzaam af, blijkbaar is er iets mis met de wheelgun of de bevestiging. Helaas staat er een monteur voor wat er gebeurt bij het plaatsen van het nieuwe wiel, maar er is in elk geval genoeg tijd om hem vast te draaien. Ook lijkt het er niet op dat er van wheelgun gewisseld is.
Misschien dat hij er ook niet goed opging met dezelfde wheelgun, en toen de monteur de reserve wilde pakken werd Schumacher al weggestuurd.
Waarschijnlijk meer richting kwalificatie gegaan met setup of gewoon een kwestie van banden die het nu wel deden in de kwalificatie en in de race niet zo lang meegingen als normaal.quote:Op zondag 15 april 2012 16:33 schreef Eenskijken het volgende:
Eens. Die banden zijn echt kut.
Whats up with Koba trouwens? Hij ging zo goed.. beetje matige start maar daar kon hij niets aan doen..
Iedereen was safe. Hulkenberg voltooide zijn ultieme ronde met nog iets minder dan 3 minuten te gaan en Ricciardo met nog een minuut of 2 op de klok en beiden waren langzamer dan iedereen die nog binnen stond. Daarmee was iedereen inclusief Vettel safe en als Hulkenberg over Vettel heen was gegaan was er nog tijd geweest om alsnog naar buiten te gaan.quote:Op maandag 16 april 2012 16:10 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Als Vettel echt pech had gehad, had hij er in Q1 al uit kunnen liggen. Hij en nog een paar andere van de topteams bleven binnen, maar uiteindelijk stond Vettel volgens mij 15e. Ricciardo stond er 2 of 3 honderdste achter en Vergne was een stuk langzamer, maar het had ook zomaar anders kunnen lopen. Ik vind het wel mooi, zulke kleine verschillen!
Ja, een dag eerder of later deed Dumbreck hetzelfde met die wagen..quote:
1. Het is een moer, en geen boutquote:Op maandag 16 april 2012 16:26 schreef vosss het volgende:
Een luchtsleutel doet niet prrrrrr als ie niet vastgedraaid zit. Ja of die bout moet er scheef opgedraaid worden, maar volgens mij is dat redelijk onmogelijk gezien dat die bout al in de velg zit toch?
Dat zal toch niet dezelfde wagen zijn geweest, die was afgeschrevenquote:Op maandag 16 april 2012 17:43 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ja, een dag eerder of later deed Dumbreck hetzelfde met die wagen..
In ieder geval bij Mercedes zit de moer wel in de velg. Olav of de BBC vertelde dat het overgenomen is uit de DTM. Dit verhaal bevestigt dat:quote:Op maandag 16 april 2012 17:51 schreef Sinister-D- het volgende:
2. De moer zit niet in de velg, maar bij het losdraaien blijft deze in de kop van de airgun zitten
quote:The team used a design pioneered by Mercedes-Benz in DTM – of incorporating the wheel nut actually into its wheel rim, so it is impossible for the nut to fly off during a stop.
http://bbs.hupu.com/3090257.html
Moer, bout, schroef. In mijn belevingswereld is dat allemaal hetzelfdequote:Op maandag 16 april 2012 17:51 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
1. Het is een moer, en geen bout![]()
2. De moer zit niet in de velg, maar bij het losdraaien blijft deze in de kop van de airgun zitten
Dat kun je btw heel mooi terug zien aan de Ferrari pitstops toen zij nog met de wheel-fairings reden. Die zaten bevestigt op de wielmoer, en zaten ook weer op de kop van de airgun tijdens de bandenwissels.
Nu bij Mercedes misschien niet, zoals OEM dat uitlegde hoeft dat dan ook niet. Maar hoe verklaar je anders die stuiterende moeren van de afgelopen jaren. Volgens mij 2x gebeurt bij BMW de afgelopen jaren voor hun vertrek.quote:Op maandag 16 april 2012 18:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Moer, bout, schroef. In mijn belevingswereld is dat allemaal hetzelfde
quote:Maar hoe verklaar je anders die stuiterende moeren van de afgelopen jaren. Volgens mij 2x gebeurt bij BMW de afgelopen jaren voor hun vertrek.
Het sleutelwoord is "tegenwoordig".quote:Volgens mij zitten die tegenwoordig gewoon in de velg en blijft ie bij het losdraaien ook in de velg "vast" zitten.
Ben aan 't zoekenquote:Op maandag 16 april 2012 18:40 schreef vosss het volgende:
Blijft die moer nou in de velg zitten of niet? Ik meen dat de laatste tijd wel vaker gelezen te hebben / gehoord te hebben.
Bij Mercedes wel jaquote:Op maandag 16 april 2012 18:40 schreef vosss het volgende:
Blijft die moer nou in de velg zitten of niet? Ik meen dat de laatste tijd wel vaker gelezen te hebben / gehoord te hebben.
Nouja dan faalt dat systeem van hun dus jammerlijk.quote:
Je weet wat ik bedoel.quote:Op maandag 16 april 2012 17:54 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat zal toch niet dezelfde wagen zijn geweest, die was afgeschreven
Heeft het team achter of voor je ook een pitstop hoort dat systeem ppprrr pprrrr bij hun gaat alles op groenquote:Op maandag 16 april 2012 18:47 schreef vosss het volgende:
Het systeem met de lampen dan.
Het lijkt me niet heel moeilijk te realiseren voor een F1 team dat miljoenen tot zn beschikking heeft om de lamp pas op groen te zetten zodra 4 wheelguns allemaal ppprrrrrr pprrrrrr prrrrr geroepen hebben in koor.
Van wat ik er van begreep is dat het nu zo is dat de wheelgun contact gemaakt moet hebben en dat dan de lamp op groen gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |