abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112023980
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 16:05 schreef rakotto het volgende:
Als 1 kandidaat niet meer dan 50% van de totaal aantal stemmen, dan wordt er een tweede ronde gehouden.

De tweede ronde wordt dan gehouden door de eerste twee meest gestemde kandidaten. Als de derde dichtbij de twee is qua aantal stemmen, dan mag de derde kandidaat ook meedoen aan de tweede ronde.

Dat wist ik nog niet, hoe wordt "dichtbij" dan gedefinieerd (1% verschil?)

Hoe ging dat eigenlijk vroeger: Moebarak werd toch in feite ook herverkozen? Waren er toen ook peilingen en zo?
  vrijdag 25 mei 2012 @ 17:37:48 #102
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_112024459
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 17:25 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Dat wist ik nog niet, hoe wordt "dichtbij" dan gedefinieerd (1% verschil?)

Hoe ging dat eigenlijk vroeger: Moebarak werd toch in feite ook herverkozen? Waren er toen ook peilingen en zo?
Dat is nou juist het probleem. "Dichtbij" is niet gedefinieerd.

Onder Mubarak waren er geen verkiezingen. Hij was namelijk de enige die mee deed. In de verkiezingen van 2005 deed Ayman Nour mee als tegenstander. De verkiezingen werden op hetzelfde manier gehouden alleen was de opkomst niet meer dan 5% oid en was er heel veel corruptie. Hij won uiteindelijk met 90%
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  vrijdag 25 mei 2012 @ 17:47:13 #103
137562 rakotto
pi_112024784
Results in 25 governorates aggregated by Ahram Online shows that with about 41.8 per cent turn out, the Muslim Brotherhood candidate Mohamed Mursi is in the first place so far, followed by Ahmed Shafik, Mubarak's last prime minister, while the leftist candidate, Hamdeen Sabbahi, who proved to be the main surprise so far, fell back to the third place. Still waiting for Cairo and Giza results. Will we witness more surprise

1. Mursi 4,406,782 (26.48 per cent)

2. Shafiq 4,115,840 (24.74 per cent)

3. Sabbahi 3,329,519 (20.01 per cent)

4. Abul-Fotouh 2,959,937 (17.79 per cent)

5. Moussa 1,778,244 (10.69 per cent)
pi_112024924
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 17:47 schreef rakotto het volgende:
Results in 25 governorates aggregated by Ahram Online shows that with about 41.8 per cent turn out, the Muslim Brotherhood candidate Mohamed Mursi is in the first place so far, followed by Ahmed Shafik, Mubarak's last prime minister, while the leftist candidate, Hamdeen Sabbahi, who proved to be the main surprise so far, fell back to the third place. Still waiting for Cairo and Giza results. Will we witness more surprise

1. Mursi 4,406,782 (26.48 per cent)

2. Shafiq 4,115,840 (24.74 per cent)

3. Sabbahi 3,329,519 (20.01 per cent)

4. Abul-Fotouh 2,959,937 (17.79 per cent)

5. Moussa 1,778,244 (10.69 per cent)
Heel simplistisch: als alle stemmen van Fotouh naar Mursi gaan, en die van Moussa naar Shafiq, dan krijgt Sabbahi een soort "kingmaker"-rol?

Ik ben erg verbaasd, van Mursi dacht ik dat hij niet zo sterk stond als "reservewiel", Moussa werd soms als mogelijke winnaar beschouwd, en Sabbahi werd in sommige overzichten buiten de top 4 gehouden.... :{
  vrijdag 25 mei 2012 @ 18:03:47 #105
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_112025280
Lekker die prognose. Kwart van het land staat nog aan de kant van de gevallen dictator. Wanneer zijn de volgende rellen?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 20:11:42 #106
137562 rakotto
pi_112030176
Die zijn al bezig. In Alexandrie zijn ze aan het protesteren tegen Shafik. Hij had niet mee mogen doen, maar al zijn processen in de rechtbank zijn op ON-HOLD en nog niet in behandeling genomen. Als ze in de rechtbank hem hadden genomen in deze rechtzaken, dan had hij niet mee gedaan. :N

En veel stemmen zijn gekocht/georkesteerd (Bijv. door hele fabrieken te laten stemmen voor hem anders verlies je je baan etc - Bedrijf: Misr Petroleum en anderen)

Het lijkt me sterk nu dat Sabbahi mee mag doen in de tweede ronde, maar hopelijk zullen ze couland wezen. Het is een half miljoen verschil tussen hem en Shafik.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 20:33:22 #107
137562 rakotto
pi_112031222
En de eerste bewijzen van stem-vervalsingen komen binnen.

Vertaling:

Geregistreerde aantal stemgerechtenden: 5596
Daadwerkelijk gestemd: 3604
Geldige stemmen: 3537
Niet geldige stemmen: 67

Als je alle stemmen bij elkaar optelt

El Hariri: 1 stem
Mohamed Eissa: 3 stemmen
Ahmed Khairalah: 3 stemmen
Amr Moussa: 256 stemmen
Aboulfotoh: 555 stemmen
Bastawisi: 3 stemmen
Mahmoud Galal: 1 stem
Mohamed el Awa: 40 stemmen
Ahmed Shafiq: 1539 stemmen
Hamdeen Sabbahi: 895 stemmen
el Ashal: 2 stemmen
Khaled Ali: 24 stemmen
Morsy: 810 stemmen

Alles je alle stemmen bij elkaar optelt... Op hoeveel kom je dan?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is hier verkeerd aan? Juist. Dit komt uit een stemlocatie in Gharbiya waar Shafik flink heeft "gewonnen".
pi_112034527
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 17:52 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Heel simplistisch: als alle stemmen van Fotouh naar Mursi gaan, en die van Moussa naar Shafiq, dan krijgt Sabbahi een soort "kingmaker"-rol?

Ik ben erg verbaasd, van Mursi dacht ik dat hij niet zo sterk stond als "reservewiel", Moussa werd soms als mogelijke winnaar beschouwd, en Sabbahi werd in sommige overzichten buiten de top 4 gehouden.... :{
Heeft niets met reservewiel te maken. Mensen stemmen voor de MB, die hebben weer hun smerige trucjes uitgehaald. Voedsel uitdelen in de armere gebieden en het vervoeren van de mensen naar stembureau's......
pi_112034587
Wat nu rakotto? Shafik of Morsi.....
De MB alle macht geven of voor een beetje oppositie zorgen en Shafik stemmen...... :{ T
Te lastig....

Morsi, Saba7i en Abou el Fotouh zijn met spoed bijeen gekomen. Mogelijk dat de MB Sabahi en Abou el Foutoh rollen gaan geven in de nieuwe regering....?
  vrijdag 25 mei 2012 @ 21:57:35 #110
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_112034689
Heb n.a.v. mijn vorige vraag en antwoord even kandidaten gekeken en Sabbahi klinkt als iemand die wel een goed evenwichtig pad kan bewandelen. Wel autonoom en minder gericht op het westen maar niet op het radicale af, eigenlijk gewoon verstandig.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 22:17:02 #111
137562 rakotto
pi_112035450
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 21:54 schreef Drifter__ het volgende:
Wat nu rakotto? Shafik of Morsi.....
De MB alle macht geven of voor een beetje oppositie zorgen en Shafik stemmen...... :{ T
Te lastig....

Morsi, Saba7i en Abou el Fotouh zijn met spoed bijeen gekomen. Mogelijk dat de MB Sabahi en Abou el Foutoh rollen gaan geven in de nieuwe regering....?
Ze zijn niet bijeen gekomen. Ze zijn uitgenodigd. De kans bestaat nog altijd dat er een derde deelnemer mee gaat doen in de tweede ronde.

FINAL results in all 27 governorates aggregated by Ahram Online shows that with about 43.4 per cent turnout, the Muslim Brotherhood's candidate Mohamed Mursi kept the first place, followed by Ahmed Shafiq, Mubarak's last prime minister, while the Nasserist candidate, Hamdeen Sabbahi, stayed in the third rank.

1. Mursi 5,553,097 (25.30 per cent)
2. Shafiq 5,210,978 (23.74 per cent)
3. Sabbahi 4,739,983 (21.60 per cent)
4. Abul-Fotouh 3,936,264 (17.93 per cent)
5. Moussa 2,407,837 (10.97 per cent)

In ieder geval, ik denk er sterk over na om de hele tweede ronde te boycotten als Sabahi niet mee gaat doen. Het is alsof je vraagt op wie ga je stemmen? Of Lucifer of op Satan?

Anders kun je nog altijd stemmen voor Shafik (Want logisch gezien is hij makkelijker van zijn troon te halen dan de Moslimbroeders als die de macht hebben.) Maar dit is zeer onwaarschijnelijk wat ik ga doen.

Ik heb ook iets gehoord dat als 51% van de stemgerechtigden niet komen opdagen in de tweede ronde, dat de hele presidentsverkiezingen opnieuw wordt gedaan? Ik weet niet op dit klopt en ben het nooit eerder tegen gekomen.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 22:19:17 #112
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_112035533
Beste Egyptenaren (rakotto en drifter) het is duidelijk dat de verkiezingen een farce zijn. Zolang het virus (de SCAF) er zit zullen zij nationale politiek beinvloeden ten gunste van hen. Zo zal Ahmad Shafiq dus winnen. De eerste ronde mogen de broeders hebben, en gelooft het volk dat het eerlijk was, en de doorslaggevende ronde gaat NIPT naar Shafiq. Voila.

Gelukkig was net op Al Jazeera Arabic te lezen dat er al demonstraties zijn naar aanleiding van de uitslag.

Sowieso ongelooflijk teleurstellend dat die Shafiq mee mag doen. Die moet een jaar of vijftien achter de tralies normaal gesproken.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  vrijdag 25 mei 2012 @ 22:30:37 #113
137562 rakotto
pi_112035979
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 22:19 schreef Aloulou het volgende:
Beste Egyptenaren (rakotto en drifter) het is duidelijk dat de verkiezingen een farce zijn. Zolang het virus (de SCAF) er zit zullen zij nationale politiek beinvloeden ten gunste van hen. Zo zal Ahmad Shafiq dus winnen. De eerste ronde mogen de broeders hebben, en gelooft het volk dat het eerlijk was, en de doorslaggevende ronde gaat NIPT naar Shafiq. Voila.

Gelukkig was net op Al Jazeera Arabic te lezen dat er al demonstraties zijn naar aanleiding van de uitslag.

Sowieso ongelooflijk teleurstellend dat die Shafiq mee mag doen. Die moet een jaar of vijftien achter de tralies normaal gesproken.
Dat het een Farcé is, was duidelijk toen Shafik niet verboden werd door de verkiezingscommissie om mee te doen aan de verkiezingen nadat een wet tegen hem was gemaakt.

Ten tweede, blijkt het inderdaad een farcé te zijn na de stemvervalsingen. Zie een aantal posts terug van mij waar ik een bewijsmateriaal laat zien.

Het is beste is om weer te protesteren ipv morsi te gaan stemmen.
pi_112038174
Af en toe zie je reportages van journalisten die naar smerige dorpjes buiten de steden met open riolen gaan... vanop mijn laptop stel ik me Egypte en het politieke spel wellicht helemaal verkeerd voor.. ik kan er gewoon niet bij dat zo'n belangrijk land als Egypte een ongeletterdheid van ongeveer een derde heeft. Hoe kan dit? Turkije, Libië, Tunesië, Iran en blijkbaar zelfs Soedan doen het beter.
Van welke kandidaten heeft de ongeletterde Egyptenaar voor de val van Mubarak eigenlijk al gehoord??
  vrijdag 25 mei 2012 @ 23:26:42 #115
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_112038317
Ik denk dat het leger er gewoon vanuit gaat dat met de tijd meer Egyptenaren "revolutie-moe" worden. Dus eerder ging men alweer de straat op en nu weer. Maar niet zoals op het begin bij Mubarak. Uiteindelijk willen mensen ook gewoon rust en dat de economie gewoon weer draait namelijk.

Het SCAF gaat gewoon door met de verkiezingen, protesten of niet. Totdat de Egyptenaren hun lot accepteren dat zogenaamd Shafiq gewonnen heeft, nipt, van de andere kandidaat. En op "democratische" wijze. Daarnaast zal ook het parlement (ondanks eerdere verkiezingen) op grote beslissingen gewoon gedwarsboomd worden door de SCAF. Veel gepraat dus in het parlement maar uiteindelijk om grote invloed te spelen in het land kan men niet voorbij de SCAF gaan.
Persoonlijk gaat het mij echt pijn in de ogen doen als die hond van een Shafiq straks gewoon wint....dat is echt een dikke middelvinger naar elke Egyptenaar die voor de revolutie en val van Mubarak was.

Hele lastige situatie. Andere landen met eenzelfde groot en machtig leger laten ook vaak zien dat het jaren kost en beetje bij beetje misschien pas mogelijk is om die macht van hen af te pakken. En vaak lukt dat ook niet. Denk aan Turkije waar het nu wel lukt maar ook met veel pijn en moeite en al tientallen jaren en coupes door het leger. En landen waar het niet lukt, denk aan Algerije met hun laatste "verkiezingen" en waar het leger gewoon aan de touwtjes trekt.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  vrijdag 25 mei 2012 @ 23:30:42 #116
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_112038468
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 23:22 schreef zuiderbuur het volgende:
Af en toe zie je reportages van journalisten die naar smerige dorpjes buiten de steden met open riolen gaan... vanop mijn laptop stel ik me Egypte en het politieke spel wellicht helemaal verkeerd voor.. ik kan er gewoon niet bij dat zo'n belangrijk land als Egypte een ongeletterdheid van ongeveer een derde heeft. Hoe kan dit? Turkije, Libië, Tunesië, Iran en blijkbaar zelfs Soedan doen het beter.
Van welke kandidaten heeft de ongeletterde Egyptenaar voor de val van Mubarak eigenlijk al gehoord??
Ik las eerder eens dat circa 30% van een dollar per dag leeft. 80 miljoen inwoners, gigantisch veel komen erbij jaarlijks. Cairo alleen al tot diep in de 16 miljoen. Waarschijnlijk een top van 5% die verschrikkelijk rijk is, waaronder veel die direct verbonden zijn aan het leger. Wat dus een van de grote problemen geeft. Dat analfabetisme is niet zo raar dus. Ook gezien het feit dat de staat in sommige gebieden veel minder macht heeft of gewoon niet, Sinai en uiterste Zuiden van het land.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 00:17:03 #117
137562 rakotto
pi_112040228
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 23:30 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ik las eerder eens dat circa 30% van een dollar per dag leeft. 80 miljoen inwoners, gigantisch veel komen erbij jaarlijks. Cairo alleen al tot diep in de 16 miljoen. Waarschijnlijk een top van 5% die verschrikkelijk rijk is, waaronder veel die direct verbonden zijn aan het leger. Wat dus een van de grote problemen geeft. Dat analfabetisme is niet zo raar dus. Ook gezien het feit dat de staat in sommige gebieden veel minder macht heeft of gewoon niet, Sinai en uiterste Zuiden van het land.
Het zuiden van Egypte is in handen van maffia-families die connecties hebben met de vorige regime.
De analfabetisme is expres is erger gemaakt over de afgelopen 20 jaar zodat men "dom" bleef. De kwaliteit van de universiteiten, waar grote leiders gingen studeren, komen ook niet meer in de top 500 van de universiteiten ter wereld te staan.

60% is analfabeet en dat zal ook zo gehouden worden als het aan de salafisten liggen en de MB.

Even terug op de vraag van ZuiderBuur over de populariteit van de kandidaten voor de val van Mubarak en co. Sabahi was al jaren bekend en heeft een zeer sterke aanhang, vandaar dat hij ook 3de (Misschien nog tweede) is geworden. Mensen protesteerden al tegen mubarak in de jaren 90, en hij was aan de leiding etc.Ik zal wat beeldmateriaal opzoeken morgen.

De officiele resultaten zijn NOG steeds niet bekend. De MB geeft al valse berichten sinds de eerste uur na de sluiting en ze zeiden toen al meteen dat zij met meer dan 50% hadden gewonnen en blabla.

Heel veel gebruiken hun als bron. En nu op Ahram worden andere getallen genoemd en op AlmasryAlyoum/EgyptIndependent worden andere dingen gezegd. En op Aljazeera is zelfs abolfotoh derde ipv Sabahi.

We moeten helaas de officiele stand gaan afwachten en nogmaals, Sabahi is niet in gesprek met de MB op dit moment om een consensus te bereiken. Zelfde geldt ook voor Abolfotoh volgens mij.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 01:43:39 #118
137562 rakotto
pi_112042557
En ze gaan verder met het in het fik steken van Egypte. Groote opslagplaats in Noord Cairo - Nasr City woedt een grote brand.
pi_112043901
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 22:17 schreef rakotto het volgende:

[..]

Ze zijn niet bijeen gekomen. Ze zijn uitgenodigd. De kans bestaat nog altijd dat er een derde deelnemer mee gaat doen in de tweede ronde.

FINAL results in all 27 governorates aggregated by Ahram Online shows that with about 43.4 per cent turnout, the Muslim Brotherhood's candidate Mohamed Mursi kept the first place, followed by Ahmed Shafiq, Mubarak's last prime minister, while the Nasserist candidate, Hamdeen Sabbahi, stayed in the third rank.

1. Mursi 5,553,097 (25.30 per cent)
2. Shafiq 5,210,978 (23.74 per cent)
3. Sabbahi 4,739,983 (21.60 per cent)
4. Abul-Fotouh 3,936,264 (17.93 per cent)
5. Moussa 2,407,837 (10.97 per cent)

In ieder geval, ik denk er sterk over na om de hele tweede ronde te boycotten als Sabahi niet mee gaat doen. Het is alsof je vraagt op wie ga je stemmen? Of Lucifer of op Satan?

Anders kun je nog altijd stemmen voor Shafik (Want logisch gezien is hij makkelijker van zijn troon te halen dan de Moslimbroeders als die de macht hebben.) Maar dit is zeer onwaarschijnelijk wat ik ga doen.

Ik heb ook iets gehoord dat als 51% van de stemgerechtigden niet komen opdagen in de tweede ronde, dat de hele presidentsverkiezingen opnieuw wordt gedaan? Ik weet niet op dit klopt en ben het nooit eerder tegen gekomen.
Het is even wachten tot vanavond op de officiele bekendmaking.....
Ik neig momenteel meer naar Shafik....sorry maar met het presidentschap krijgt de MB vreselijk veel macht. Dan krijg je een soort van NDP praktijken..... :{
pi_112043955
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 22:19 schreef Aloulou het volgende:

Ik geloof er wel in dat de verkiezingen eerlijk zijn verlopen. Hoe kan er gefraudeerd zijn worden? Alle kandidaten zijn vrij geweest om eigen mensen te sturen naar alle stembureau's, tevens mocht de media overal bij zijn. En er liepen wat buitenlandse waarnemers rond. SCAF is vrij stom, maar niet zo stom.

Het is gewoon zoals je hieronder vertelt, die Shafiq-stemmers zijn revolutie-moe / stakingen-moe / gezanik-op-tv-moe. Shafiq heeft het slim gespeeld door te focussen op belangrijkere aspecten: veiligheid en rust.

Trouwens op basis van wat moest Shafiq de cel in?
pi_112043965
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 23:22 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik weet zeker dat de ongeletterde Egyptenaar zich daar niet mee bezig hield.......

Het antwoord op hoe: Mubarak en al zijn binnenlandse en buitenlandse vriendjes. Dit zal misschien raar klinken, maar ik denk serieus dat de Egyptenaar expres dom gehouden moest worden. Zwakke Egyptenaar = zwakke Arabieren. Sterke Egyptenaar = sterke Arabieren = heftige verstoring in de balans in het M-O.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 14:55:11 #122
137562 rakotto
pi_112051158
Er is een klacht ingediend dat 900.000 stemmen gefraudeerd zijn voor Shafik. Deze klacht is ingediend door een Kapitein van de Staat beveiliging. Hij heeft bewijsmateriaal ingeleverd.

En vergeet ook niet dat er veel dode mensen nog geregistreerd stonden als stemgerechtigden.
pi_112051232
Mij lijkt het logisch dat een kopt ofwel wegblijft tijdens de 2e ronde, ofwel gaat stemmen voor Shafiq?
Zijn er al oproepen geweest van Moussa en Fotouh voor de 2e ronde?
pi_112054726
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 14:57 schreef zuiderbuur het volgende:
Mij lijkt het logisch dat een kopt ofwel wegblijft tijdens de 2e ronde, ofwel gaat stemmen voor Shafiq?
Zijn er al oproepen geweest van Moussa en Fotouh voor de 2e ronde?
De Christenen hebben voornamelijk op Shafiq gestemd tijdens de eerste ronde. Dus straks weer.

Sabahi en Abou el Fotouh hebben de uitnodiging van de MB afgeslagen.
pi_112054948
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 14:55 schreef rakotto het volgende:
Er is een klacht ingediend dat 900.000 stemmen gefraudeerd zijn voor Shafik. Deze klacht is ingediend door een Kapitein van de Staat beveiliging. Hij heeft bewijsmateriaal ingeleverd.

En vergeet ook niet dat er veel dode mensen nog geregistreerd stonden als stemgerechtigden.
Ik ben benieuwd naar die aangifte. Schijnen 900k agenten/soldaten te zijn geweest....... :?
  zaterdag 26 mei 2012 @ 18:48:15 #126
137562 rakotto
pi_112057633
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 17:11 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

De Christenen hebben voornamelijk op Shafiq gestemd tijdens de eerste ronde. Dus straks weer.

Sabahi en Abou el Fotouh hebben de uitnodiging van de MB afgeslagen.
De Christenen waren verdeeld over Sabahi en Shafik. De meerderheid voor Shafik omdat ze dachten dat er geen andere kandidaat schijn van kans maakte. Ik denk dat die snel over zullen gaan naar Sabahi.

Vergeet niet hoe de Egyptische media is vooral wanneer het om Christenen gaat. ;)
  zaterdag 26 mei 2012 @ 18:55:12 #127
137562 rakotto
pi_112057801
Bagato heeft bewijsmateriaal op CD gekregen waarin blijkt dat er soldaten en politiemannen (Zobaat) aanwezig waren in de stemlokalen tijdens het stemmen.

quote:
ﺍﻟﺪﺳﺘﻮﺭ | ﺑﺠﺎﺗﻮ: ﺗﻠﻘﻴﺖ »ﺳﻴﺪﻳﻬﺎﺕ«
ﺗﺜﺒﺖ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﺠﻨﺪﻳﻦ ﻭﺿﺒﺎﻁ ﺷﺮﻃﺔ
ﻭﺟﻴﺶ ﻓﻲ ﻗﻮﺍﺋﻢ ﺍﻟﻨﺎﺧﺒﻴﻦ
  zaterdag 26 mei 2012 @ 19:50:15 #128
375279 Comandante
Niet vergeten suiker halen hih
pi_112059419
Hamdeen Sabahi leek me de beste kandidaat.
Hoiii
  zaterdag 26 mei 2012 @ 20:47:53 #129
137562 rakotto
pi_112061829
Er zijn 600.000 nog meer stemmen gevonden die vervalst zijn. In totaal is dit dan 1.4 miljoen stemmen.

De eerdere 900.000 + 600.000. :)

Gaat goed komen. :Y Sabahi
pi_112063359
Welke bronnen vermelden dat rakotto?
  zaterdag 26 mei 2012 @ 21:52:35 #131
137562 rakotto
pi_112065524
De advocaat van Sabahi op tv. En breaking news net. De verkiezingsraad gaat 4 grote klachten behandelen.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 22:43:32 #132
137562 rakotto
pi_112068537
quote:
Presidential candidate Hamdeen Sabbahi said he will not accept a vice presidential position under the Muslim Brotherhood in a raucous press conference Saturday evening.

“I won’t accept a position or a title,” he told crowds of screaming supporters. “I won’t compromise.”

He also pledged that he will expose all violations in the elections process, and thanked all voters who cast ballots for "candidates of the revolution."

"Even if the results of the appeals we have made are not what we expect them to be, that does not mean that Egypt did not chose a future, and chose justice," he said. "We wait for the final results, and we hope for victory."

Sabbahi’s press conference came at the same time as a high-profile meeting between Muslim Brotherhood candidate Mohamed Morsy and other political forces who met with the intention of forming a strategy for beating rival Ahmed Shafiq in the run-off election, scheduled for 16 and 17 June.

Sabbahi and fellow moderate Islamist candidate Abdel Moneim Abouel Fotouh did not attend.

By most preliminary counts, Sabbahi came in third in the race. According to data compiled by Al-Masry Al-Youm, he took 21.1 percent of the vote, with former Prime Minister and Aviation Minister Ahmed Shafiq coming in third with 24.5 percent, and Brotherhood leader Morsy in first with 24.9.

After the preliminary results came in, some called for a unification of support behind Morsy in order to prevent Shafiq from taking the post, and other groups have called for his withdrawal, based on the Muslim Brotherhood’s earlier promise not to field a candidate.
pi_112071672
Hoe is dat eigenlijk geregeld, de post van vice-president?
In de VSA wordt die verkozen door het kiescollege dat ook de president kiest...in heel wat Europese landen met een president zoals Frankrijk en Duitsland bestaat het gewoon niet.
pi_112087090
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 23:41 schreef zuiderbuur het volgende:
In de VSA wordt die verkozen door het kiescollege dat ook de president kiest...in heel wat Europese landen met een president zoals Frankrijk en Duitsland bestaat het gewoon niet.
Dat bepaalt de president. Volgens mij mag hij zelfs 2 vice-presidenten aanstellen.
pi_112087209
Rechterhand Mubarak krijgt 7 jaar cel en een miljoenenboete.

quote:
Cairo: A Cairo criminal court on Sunday sentenced ousted Egyptian president Hosni Mubarak's former chief of staff to seven years in jail on corruption charges, a judicial source told AFP.

Zakaria Azmi was also ordered to pay a fine of 38 million Egyptian pounds (around $6.2 million), the source said.

Mr Azmi was jailed last year and put on trial in October, charged with illegal acquisition of funds.

An aide to Mr Mubarak since 1989, Mr Azmi was considered an influential figure in the presidency and in the now-dissolved National Democratic Party.

He joins a host of former ministers and officials handed jail sentences following a sweeping investigation into corruption after the uprising that ended Mr Mubarak's three decade rule.
Mr Mubarak himself faces a verdict on June 2 to determine whether or not he was involved in the killing of protesters during the 18-day revolt.

The sentence comes as vote counting is underway in Egypt's first free presidential election, which will see a run-off between Mr Mubarak's last prime minister Ahmed Shafiq, and Mohammed Mursi, a member of the Muslim Brotherhood banned under the strongman.

http://www.france24.com/e(...)tenced-7-years-graft
Zaterdag de uitspraak in Mubarak's zaak.....
  zondag 27 mei 2012 @ 22:09:33 #136
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_112104167
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 23:41 schreef zuiderbuur het volgende:
In de meeste Europese landen met een president heb je een "premier" of "eerste minister" , die rol heb je dan weer in de VS niet ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 28 mei 2012 @ 15:23:32 #137
137562 rakotto
pi_112127575
De resultaten worden binnen elk moment officieel bekend gemaakt

Livestream: Aljazeera Egypt: http://www.livestation.com/aljazeera-mubasher-misr
pi_112128357
Kleine kans dat Sabahi mee mag doen met de tweede ronde.....
  maandag 28 mei 2012 @ 15:47:12 #139
137562 rakotto
pi_112128365
We zullen zien. Het begint nu! Laten we hopen op het beste.
  maandag 28 mei 2012 @ 15:52:03 #140
137562 rakotto
pi_112128526
Blablabla :(
pi_112129061
huh hoeveel stemmen Shafiq?? Dat viel weg hier....

Helaas.... :(
Officieel Shafiq en Morsi naar de tweede ronde.
  maandag 28 mei 2012 @ 16:08:57 #142
137562 rakotto
pi_112129145
5.5 miljoen
  maandag 28 mei 2012 @ 16:09:12 #143
137562 rakotto
pi_112129151
Dat wordt weer rellen deze zomer.
pi_112129635
Official and final Results:

1. Mohamed Mursi: 5,764,952
2. Ahmed Shafik: 5,505,327
3. Hamdeen Sabahi: 4,820,273
4. Abdel Moniem Abu ElFotouh: 4,065,239
5. Amr Moussa: 2,588,000

Opkomst: 46,4%
  maandag 28 mei 2012 @ 22:02:34 #145
137562 rakotto
pi_112144447
Ze zijn nu al uren aan het protesteren door heel Egypte tegen Shafik. Alexandria, Suez, Cairo, Daqhaliya.
  maandag 28 mei 2012 @ 22:20:24 #146
93664 waht
Mushir
pi_112145455
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 16:22 schreef Drifter__ het volgende:
Official and final Results:

1. Mohamed Mursi: 5,764,952
2. Ahmed Shafik: 5,505,327
3. Hamdeen Sabahi: 4,820,273
4. Abdel Moniem Abu ElFotouh: 4,065,239
5. Amr Moussa: 2,588,000

Opkomst: 46,4%
Redelijk dicht bij elkaar al zeg ik het zelf. Kennelijk hebben ze gekozen voor een net zo vleugellamme democratie als de onze
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 28 mei 2012 @ 22:50:24 #147
137562 rakotto
pi_112147188
Ze hebben de hoofdkwartier van Shafik in Cairo (Voormalige Villa/Hoofdkwartier van de NDP) in de fik gestoken.

In Alexandrie is dit aan de gang:

pi_112147616
Egypte is zwaar overbevolkt wat tot polarisatie leidt. Het zal mij verbazen als er binnen enkele jaren geen burgeroorlog uitbreekt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 28 mei 2012 @ 23:02:34 #149
137562 rakotto
pi_112148041
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 22:57 schreef Digi2 het volgende:
Egypte is zwaar overbevolkt wat tot polarisatie leidt. Het zal mij verbazen als er binnen enkele jaren geen burgeroorlog uitbreekt.
Ik denk het niet. Ze zijn wel door erger geweest.
pi_112148280
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 22:57 schreef Digi2 het volgende:
Tussen welke groepen dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')