nodisch18 | zaterdag 14 april 2012 @ 20:29 |
![]() Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Vaste klasbakken: Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - 1-2 - eentwee Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrenner in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje | |
vault_tec | zaterdag 14 april 2012 @ 20:34 |
sorry voor de bagger foto's maar iemand die weet wat voor een soort ketting dit is en waar ik deze goedkoop online kan kopen? ![]() ![]() | |
SuperWeber | zaterdag 14 april 2012 @ 20:44 |
Beetje vreemde ketting, van wat voor fiets komt hij? Waarmee is hij afgemonteerd? | |
vault_tec | zaterdag 14 april 2012 @ 20:52 |
Baanfiets. Weet er zelf ook niks over dus hoopte hier op informatie. Dit is hem maar vind 32 euro wel erg veel van het goede... http://www.soulcycle.com/(...)Code=INTERLOCK_CHAIN [ Bericht 63% gewijzigd door vault_tec op 14-04-2012 20:58:17 ] | |
KnutdeIJsbeer | zaterdag 14 april 2012 @ 20:58 |
Volgens mij heb ik zulke kettingen wel eens op bmx-jes gezien. BMX chain op google leverde de term " half-link chain" op. Verder begrijp ik er ook weinig van ![]() | |
KnutdeIJsbeer | zaterdag 14 april 2012 @ 20:59 |
Deze is maar 21 ![]() http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=12076 | |
vault_tec | zaterdag 14 april 2012 @ 21:02 |
Lees dat die ketting best goed is en ging nu ook drie kwart jaar mee. Ga deze nog een keer kopen, alsnog bedankt mannen! [ Bericht 73% gewijzigd door vault_tec op 14-04-2012 21:16:45 ] | |
Tommeke | zondag 15 april 2012 @ 00:45 |
@Okkie: Ik ga ATB'en. Ik fiets op een Merida Matts ofzo. Mag ik van m'n baas lenen ![]() | |
kaasplankje | zondag 15 april 2012 @ 01:21 |
Ja, die kan je dus per link inkorten ipv per 2 links snappie? | |
kaasplankje | zondag 15 april 2012 @ 01:27 |
Op je achterwiel leunt idd het meeste gewicht maar niet als je remt. Dan komt bijna alle druk op het voorwiel ivm met het hoge zwaartepunt en heb je daar dus veel meer remvermogen. Bij hard remmen kan je dus beter 60% voor remmen en 40% achter. Net als in de auto. Eigenlijk is dit gewoon natuurkunde en heeft met de wet van de traagheid enerzijds en de wetten van Newton (moment = kracht x arm) anderzijds te maken. [ Bericht 2% gewijzigd door kaasplankje op 15-04-2012 01:50:50 ] | |
Zwansen | zondag 15 april 2012 @ 09:43 |
De 'wet van de traagheid' zoals jij het noemt is de eerste wet van Newton. Moment = kracht x arm is juist geen wet van Newton. ![]() | |
kaasplankje | zondag 15 april 2012 @ 10:36 |
Oh ![]() | |
Zwansen | zondag 15 april 2012 @ 10:49 |
Trouwens, hoeveel km kun je gemiddeld met je buitenbanden rijden? Ik denk dat ik nu ergens op 3000-3500 km zit met dezelfde buitenbanden. Ik merk dat ze superglad zijn en steeds meer kleine gaatjes/putjes krijgen. Overigens heb ik vrijwel nooit lekke banden. Vervangen of lekker doorrijden? ![]() | |
Ambrosius | zondag 15 april 2012 @ 10:51 |
Ik heb ze vorige maand vervangen na 7000 km, geen lekke banden. | |
eentwee | zondag 15 april 2012 @ 10:55 |
Om het blokkeren van het achterwiel tegen te gaan kun je trouwens het best druk op de pedalen houden. Afdalen doe je daarom ook in een zwaar verzet. Volgens Henk Lubberding. In de bocht trap je niet meer mee want dan moet je druk houden op het dalpedaal. Gemiddeld gaan banden inderdaad 3500km mee maar daar heb je niet zo veel aan. Veloflex banden van 160 gram zijn binnen 1000 kilometer versleten, dikke tractorbanden zoals de Durano S kunnen wel 10000km halen. Kleine scheurtjes e.d. zijn geen reden om de banden te vervangen, alleen om af en toe de spanning eraf te halen en de steentjes eruit te peuteren. Ik vervang ze wanneer het loopvlak teveel afgeplat is of te dun is geworden (sommige blijven beter rond dan andere). De banden gaan dan onzeker aanvoelen in de bochten. | |
CyclingGirl | zondag 15 april 2012 @ 11:10 |
1e duurtraining na mijn operatie is een feit. 5 uur pff ben er nog kapot van gelukkig heb ik rust vandaag ![]() | |
Patroon | zondag 15 april 2012 @ 11:22 |
Ik zie net dat mijn voorblad 50T is ipv wat ik dacht 52/53T. Dacht al wat heb ik weinig over toen het 50 km/h ging. Ik heb voor een triple. Welk voorblad adviseren jullie? Past deze op mijn Shimano 105 Triple? http://www.rose.nl/artike(...)52-tanden/aid:120807 Ik hoor net dat ik er ook voor kan kiezen om achter met een 11 te gaan rijden en voor 50. Nadeel bij de 11 cassette is dat je de 16 mist. 50x11 is 9,71m ivm 52x12 = 9,26m [ Bericht 29% gewijzigd door Patroon op 15-04-2012 11:55:26 ] | |
kaasplankje | zondag 15 april 2012 @ 13:19 |
Als jij koerst kan je het beste 52x11 nemen of zelfs 53x11. Anders kan je niet mee in de groep voor de wind of in de spurt. | |
Patroon | zondag 15 april 2012 @ 13:41 |
Bij een 11-25 verzet mis je de 16T. Volgens mij gebruik ik dat tandwiel best veel. Is dat niet vervelend? | |
kaasplankje | zondag 15 april 2012 @ 13:47 |
Jawel, anders 11-23 want je hebt toch triple. Of 12-25 als je persé een 25 wilt. | |
Patroon | zondag 15 april 2012 @ 13:49 |
Die 25 hoef ik niet per se. Denk je dat 52x12 voldoende is om mee te komen? Voor 52x11 kom ik op: 52 voorblad http://www.rose.nl/artike(...)52-tanden/aid:120807 11-23 http://www.rose.nl/artike(...)-10-speed/aid:366574 Nieuwe ketting a 30 euro. Klopt dat Kaas? edit: Hoe snel is Rose met levering? [ Bericht 14% gewijzigd door Patroon op 15-04-2012 14:10:53 ] | |
Patroon | zondag 15 april 2012 @ 14:23 |
http://www.futurumshop.nl/product/6331-0007-010-N1203/Fietsen_A/735/ta-specialites-kettingblad-alize-zwart.phtml Is de TA die UltraIvo bedoelde? Deze past op mijn triple neem ik aan, als ik de beschrijving zo lees.. [ Bericht 10% gewijzigd door Patroon op 15-04-2012 14:42:15 ] | |
kaasplankje | zondag 15 april 2012 @ 14:48 |
Wat voor niveau rijd jij met koersen Patroon? | |
Patroon | zondag 15 april 2012 @ 15:35 |
Ik heb momenteel een amateur A licentie. Maar in de koersen doe ik niet mee voor de prijzen. | |
kaasplankje | zondag 15 april 2012 @ 17:24 |
Je bedoelt gewoon Amateur dus? Amateur A bestaat niet meer sinds vorig jaar. | |
eentwee | zondag 15 april 2012 @ 18:08 |
11-21 cassette kopen, dan mis je niks. Bij de 11-23 mis je de 18. Ik heb trouwens nog een heel mooie 53 te koop (TA Squale). 12-23 cassette kan ook over gepraat worden ![]() | |
kaasplankje | zondag 15 april 2012 @ 18:41 |
Maargoed, het is dus de vraag of een 53 blad op een Shimanko triple crank en voorderrie nog proper schakelt. Patroon rijdt dus eigenlijk regionale competitie en kan met 50-12 imho nog wel mee komen, goed voor de souplesse is dat en zwaarder kan altijd nog. Als ik Patroon was zou ik lekker mijn centen in de zak houden en sparen voor een nieuwe dubbele groep met een 52 of een 53 voor, want met een triple kan je eigenlijk niet koersen. Dat is immers voor 50+ toerders die veel in de bergen rijden. | |
Oksel | zondag 15 april 2012 @ 18:48 |
Hey Patroon, je komt over als een onzeker 13 jarig jochie.. what's wrong with you? Vandaag voor 't eerst weer gefietst na de slachtpartij van afgelopen zondag. Met de auto naar de Teutoburgerwald tocht (115 kilometer), vanuit Ibbenbüren. Route: ![]() Hoogteprofiel: ![]() Met mannetje of 10 'snelle groep' van start. Ging meteen al achterlijk hard, dus na 2 klimmetjes moest ik er af. Was d'r wel tevree mee, had geen zin om meteen al heel diep te moeten gaan. Was niet de enige, want bij de pauze bleek dat ik maar een paar minuutjes achter een 2e groep zat. Desondanks kreeg ik de 'meneer bezemwagen' titel.. ![]() Goed, bij de rust dus aangesloten bij 6 anderen, en kon op de klimmetjes goed meekomen. Toen kwam een vlak stuk ( ![]() ![]() 't Ging hard, en m'n poten doen fucking pijn. Meer pijn dan na de 300. | |
kaasplankje | zondag 15 april 2012 @ 18:56 |
Stel je niet aan man ![]() | |
Oksel | zondag 15 april 2012 @ 19:01 |
Ik doe tenminste niet alsof ik verstand heb van Wetten van Newton. | |
kaasplankje | zondag 15 april 2012 @ 19:24 |
Ik heb de klepel wel horen luiden maar ik weet niet hoe laat het is. | |
Oksel | zondag 15 april 2012 @ 19:26 |
Ik heb de melk horen klotsen, maar weet niet waar de tepel hangt. | |
kaasplankje | zondag 15 april 2012 @ 19:27 |
Ah, de Twentse vertaling. | |
kanovinnie | zondag 15 april 2012 @ 19:29 |
![]() Dat doe ik dus om dat slappe bovenlichaam een beetje in vorm te houden ![]() | |
marcodej | zondag 15 april 2012 @ 19:31 |
Wat was dit voor wind joh? Nog nooit meegemaakt. Na 19km huilend en met het hart in de keel afgedraaid naar huis. Hoe blijven jullie in hemelsnaam in D1 met tegenwind?
| |
kanovinnie | zondag 15 april 2012 @ 19:33 |
39 voor, grootst achter en dan met 10 km/uur bijna omvallend tegenwind in terwijl je door oude vrouwtjes met fietstassen wordt ingehaald? | |
Oksel | zondag 15 april 2012 @ 19:34 |
Gewoon achter anderen gaan fietsen. | |
marcodej | zondag 15 april 2012 @ 19:37 |
Volgens strava reed ik over dat stuk 21 gemiddeld, weet niet hoe ik dat gedaan heb want ik kwam vrijwel nooit boven de 18 per uur. Inderdaad op de 39x23. Had nog een tandje over. ![]() | |
Ambrosius | zondag 15 april 2012 @ 19:41 |
Snap sowieso die snelheid niet altijd, heb een heel kort heuveltje met 41 gemiddeld opgereden, maar ik haal daar zelden meer dan 35. | |
kanovinnie | zondag 15 april 2012 @ 19:46 |
Ik zou sowieso geen GPS meting vertrouwen op een paar honderd meter. Als hij in het begin wat fout zit en aan het eind ook kan de meting inderdaad vreemd lopen. | |
Littlecreep | zondag 15 april 2012 @ 19:49 |
Dit. Doe gerust mijn beurten, maar vandaag had ik moeite om tempo boven dertig te houden. Dan kan je beter in de rug gaan zitten bij iemand. ![]() | |
kaasplankje | zondag 15 april 2012 @ 20:11 |
Jij mag ook nog wel een paar uurtjes op de vetverbranding. ![]() | |
eentwee | zondag 15 april 2012 @ 20:12 |
Inderdaad, is erg onnauwkeurig op kleine segmenten. Niks aan te doen. Dit weekend ruim 250km gemaakt. Vandaag inderdaad veel wind, gelukkig kan ik makkelijk beschutting van de bomen opzoeken. | |
eentwee | zondag 15 april 2012 @ 20:12 |
Wat zijn we weer vriendelijk, Einstein ![]() | |
Oksel | zondag 15 april 2012 @ 20:14 |
Volgens mij heeft Kaas niet geneukt. | |
kanovinnie | zondag 15 april 2012 @ 20:15 |
Hij heeft wel gelijk. Ik heb denk ik een Okselpostuur met bijbehoorend leefpatroon. | |
eentwee | zondag 15 april 2012 @ 20:17 |
@Okkie: gaat die ouwe mannenclub van jou nooit in 't Teutoburgerwald fietsen? Bij jou vandaan is het wel goed te doen. Jammer dat er niet wat meer toertochten zijn. | |
Tommeke | zondag 15 april 2012 @ 20:18 |
Ik heb je niet gezien Okko! Wel een paar clubgenoten van me. ATB'en is tof! Kan er alleen niets van. Bergop knal ik iedereen (op een jongen met elitelicentie en een ex-prof na) er wel af. Maar afdalingen en als het technisch wordt... ![]() Quote van de dag kwam toen ik met die twee gasten een paar wielrenners hard inhaalde bergop: 'jemig, we worden er nu gewoon door een paar mountainbikers afgereden' ![]() | |
Tommeke | zondag 15 april 2012 @ 20:19 |
Is kaaschick ongesteld? | |
kanovinnie | zondag 15 april 2012 @ 20:19 |
Mijn Quote van de dag is de volgende: Scheids: Ja, ik zag net dat je de achterpunt van de tegenstander vastpakte. Maar ik heb geen fluitje dus ik kon er niet voor fluiten. Maar de volgende keer krijg je er een kaart voor Waarom scheids je dan mongool? ![]() | |
Oksel | zondag 15 april 2012 @ 20:24 |
ATB'en is inderdaad tof. Kan er alleen niets van. Bergop knalt iedereen mij voorbij (op een jongen met 1 been en een ex-kanoer na). Maar technisch rijden en afdalen, dat kan ik wel. ![]() Wel paar ATB'ers gezien vandaag. Wel lache, moesten echt veel mensen lopen vandaag. Fietsen wel veel chicks mee. | |
kanovinnie | zondag 15 april 2012 @ 20:26 |
Ik kano nog steeds hoor. ![]() | |
Tommeke | zondag 15 april 2012 @ 20:40 |
Lopen in teutoborgerwald? ![]() | |
Patroon | zondag 15 april 2012 @ 20:53 |
Het net begrepen dat het geen probleem is, momenteel zit er als student even geen nieuwe groep in dus ik moet toch echt even een noodoplossing toepassen. Het is even niet anders. | |
Patroon | zondag 15 april 2012 @ 20:55 |
Stoer man, om zo'n groepje toerders aan gort te rijden.. Gisteren bij de trainingskoers was er ook zo'n gast die in de waaier steeds met 5km/h sneller over nam waarna hij 20m later weer stil viel, hij reed constant de trein in soep.. [ Bericht 0% gewijzigd door Patroon op 15-04-2012 21:09:00 ] | |
Tommeke | zondag 15 april 2012 @ 21:02 |
Volgens mij past een 52 wel. Lui die snokken moet je gewoo uitschelden. Is mij een tijdje geleden ook overkomen, daarna deed ik nederig mijn werk ![]() | |
kanovinnie | zondag 15 april 2012 @ 21:02 |
Snokken? | |
Narcotical | zondag 15 april 2012 @ 21:10 |
Snokken: ergens een snok aan geven. In wielertermen komt dat er meestal op neer dat iemand een (korte) versnelling plaatst om het zaakje uit elkaar te trekken | |
KnutdeIJsbeer | zondag 15 april 2012 @ 21:18 |
Snokken is als je versnelt bij het overnemen. Degene die net van kop komt moet dan dus sprinten om het laatste wiel weer te pakken.. Morgen voor het eerst met een groep mee: niet snokken genoteerd ![]() | |
kanovinnie | zondag 15 april 2012 @ 21:19 |
Waarom laat je diegene dan niet lekker gaan? Krijg je dan het tom boonen effect? | |
the_critic | zondag 15 april 2012 @ 21:22 |
Zag ik nu goed... heeft de zelf verklaarde soignee koning een triple?! | |
Zwansen | zondag 15 april 2012 @ 21:26 |
![]() | |
Narcotical | zondag 15 april 2012 @ 21:32 |
Laten gaan is wss de beste optie, dan worden ze het vanzelf beu ![]() | |
KnutdeIJsbeer | zondag 15 april 2012 @ 21:32 |
Hehe ![]() | |
Patroon | zondag 15 april 2012 @ 21:34 |
Haha ja het doet mij ook pijn, het is even niet anders. Zodra er weer geld is komt er wat nieuws. | |
Pritt | zondag 15 april 2012 @ 21:35 |
Niks mis met een kekke triple! | |
Patroon | zondag 15 april 2012 @ 21:36 |
Haha het is juist leuk om met een triple iemand met een dubbel zoek te rijden. Nu dat nog realiseren ![]() | |
kanovinnie | zondag 15 april 2012 @ 21:38 |
Double Triple Verschil zegt genoeg ![]() | |
eentwee | zondag 15 april 2012 @ 21:40 |
Heb je je al ingeschreven voor de monstertijdrit? Dat lijkt me wel iets voor jou. Met 42 gemiddeld doe je mee om de prijzen. ![]() | |
Zwansen | zondag 15 april 2012 @ 21:44 |
Hoe raken de renners hier de overtollige kilo's kwijt die ze in de wintermaanden hebben opgebouwd? ![]() ![]() Iemand ervaring met nuchter trainen? Dus een uur in D1 trainen om zo volop vet te verbranden... Ik zag er gister ongeveer zo uit: ![]() | |
Tommeke | zondag 15 april 2012 @ 21:54 |
Heb ik geprobeerd. Lukt me niet. Ten eerste flikker ik dan om van flauwheid. Ten tweede, een uur d1 trek ik mentaal niet ![]() | |
the_critic | zondag 15 april 2012 @ 22:02 |
tot die tijd mag je iig die kroon niet meer op ![]() | |
Tommeke | zondag 15 april 2012 @ 22:05 |
Er is hier maar een de soigneerkoning en dat is kaas! | |
kaasplankje | zondag 15 april 2012 @ 22:08 |
Neehoor, ik ben eigenlijk een clochard, Tommeke is de held! | |
Patroon | zondag 15 april 2012 @ 22:12 |
Prima, ik doe liever de helm op, anders krijg ik weer heel fok! over mij heen ![]() | |
the_critic | zondag 15 april 2012 @ 22:15 |
Ja, herkenbaar.. ik heb eerder het halve forum over me geen gekregen omdat ik op een foto na een meet geen helm op had ![]() | |
kaasplankje | zondag 15 april 2012 @ 22:15 |
Als je nooit valt heb je eigenlijk geen helm nodig. Behalve als 't verplicht is. | |
marcodej | zondag 15 april 2012 @ 22:17 |
Wel of niet vallen heb je niet altijd zelf in de hand. | |
Gripper | zondag 15 april 2012 @ 22:20 |
Gisterochtend bij Wheel-Tec geweest om mn nieuwe klimwieltjes door te nemen. Wat een sympathieke gast, en wat neemt ie goed de tijd voor je! na een aantal verschillende mogelijkheden bekeken, zijn we uitgekomen op een setje met: -Novatec SL naven -Sapim laser spaken. Voor het detail 2 witte spaken in elk wiel, compleet witte spaken werd wel erg duur ![]() -Notubes Alpha velg. Alvast voorzien van luchtdichte velglint, en met een los tubeless ventiel erbij zodat ik altijd nog tubeless kan gaan rijden. -rode spaaknippels. Setje gaat rond de 1280 gram wegen. Als ik de set afhaal, spaakt ie meteen mn hoge wielen even na, die bleken voor fabriekswielen heel redelijk en constant op spanning. Kan echter altijd nog wel wat aan verbeterd, en voor een klein bedrag meer heb je na zo'n herspaak-actie dezelfde bouwkwaliteit en stevigheid als een handgemaakt wiel. En omdat we met deze combi niet op de hoofdprijs uitkomen, blijft er nog geld over om ook een mooie set wielen voor de MTB te laten bouwen ![]() | |
kaasplankje | zondag 15 april 2012 @ 22:29 |
Nice Gripper, gaan ze dan radiaal gevlochten worden of kruis over 3 ofwa? Ik weet niet of je blij wordt van witte spaken, erg smettig is dat. Twee per wiel is wel mooi misschien. | |
Oksel | zondag 15 april 2012 @ 22:32 |
Mijn fiets en kraakt en doet trouwens.. en hij's vies, echt vies. Niet oppervlakkig vies, maar diep van binnen vies. Misschien tijd voor een nieuwe. | |
Oksel | zondag 15 april 2012 @ 22:34 |
Vandaag trouwens wel echt veel porno fietsen gezien. Een matgrijze Willier (volgens mij), en een Italiaans ding waarvan ik de naam vergeten ben.. | |
JohnDDD | zondag 15 april 2012 @ 22:36 |
heb juist net mijn fiets een lekkere schoonmaakbeurt gegeven, alles in de wasbenzine geweekt en er flink overheen gegaan met raggers en borstels en sponsen... raad ook aan een mooie flessentrekker te kopen, en andere borsteltjes van dat type...heerlijk | |
the_critic | zondag 15 april 2012 @ 22:39 |
Ik ben in maastricht voor de start van de agr geweest.. inderdaad errug veel moois gezien gister bij de toer versie, juist ontzettend veel ernstige dingen gezien! Van stuur stem die 5cm spacers hoog staat, tot klokjes op de liggende framebuis ter hoogte van de zadelpen, broekjes die zo verwassen waren dat je de bilnaad er vanaf achter doorheen zag schijnen.. had de soignee politie flinke bekeuringen kunnen innen! | |
Gripper | zondag 15 april 2012 @ 22:44 |
ik koop die schandelijk verwaarloosde kraakbak wel van je over voor 250. Dan lap ik m liefdevol en kundig op en verkoop ik m voor 1000 op MP, want ik ga zelf natuurlijk niet op een pastelkleurige fiets rijden | |
JohnDDD | zondag 15 april 2012 @ 22:48 |
Zag vandaag toch een fiets op MP....rose met lichtgroen....:o | |
Patroon | zondag 15 april 2012 @ 23:08 |
![]() | |
ultra_ivo | zondag 15 april 2012 @ 23:18 |
Vandaag, uiteraard ongesoigneerd, 220km door de Ardennen gefietst. O.a. de hele Ravel Huy-Clavier-Ciney. | |
Patroon | zondag 15 april 2012 @ 23:19 |
Held ![]() | |
eentwee | maandag 16 april 2012 @ 00:06 |
PM mij eens de prijsopbouw ![]() @Kaas: heb jij wel eens onderhoud verricht aan Tune naven? | |
kaasplankje | maandag 16 april 2012 @ 08:03 |
@Eentwee: Nee, ga je ze zelf servicen? | |
ultra_ivo | maandag 16 april 2012 @ 09:21 |
Rijdt er nog iemand zaterdag het 200km brevet in Woudenberg? | |
Pritt | maandag 16 april 2012 @ 10:11 |
Nope, zaterdag staat de 160 van NH op het programma en ga ik kanovinnie even van de weg afbeuken. ![]() | |
eentwee | maandag 16 april 2012 @ 10:18 |
Ja moeten nieuwe lagers in. Op de plaatjes van de naven die ik kan vinden steek je gewoon een 5mm in de as maar bij mij is de as van binnen rond. Ik weet nog niet precies wat ik ermee ga doen, 't is een keurig recht setje met DB spaken en Mavic velgen. Helaas zijn die heel lelijk van kleur ![]() | |
Gripper | maandag 16 april 2012 @ 11:25 |
Wheel-Tec heeft zich een beetje verkeken op de populariteit van witte Novatec naven, dus die zijn helemaal op. Levertijd met witte naven wordt 4-5 maanden, en da's me te lang, deze wielen moeten in juni in de alpen aan de rol. Als ik persé nu een witte naaf wil, dan moet ik toch weer naar een DT240S of Acros .54 naaf, en dan gaan we meteen richting 750 ¤ Doe ik nu niet: dan maar een zwarte naaf, zo hou ik wat budget over voor een MTB wielset later dit jaar. Ik kan de Novatec naven trouwens nog wel in goud krijgen. En dan met gouden spaaknippels, da's ook wel porno! Gouden KMC ketting, als dat niet soignée is... ![]() Verder met verjongde spaken inderdaad. Spaakpatroon: voor radiaal, achter 2+2 kruis, en Sapim Sprint CX aan de driveside. Ik stuur je zo een PM over de prijs. | |
No-P | maandag 16 april 2012 @ 11:28 |
Die 200 en 300 waren zeer mooi, maar voor mij niet vaker dan een enkele keer per jaar. Volgend jaar zul je mij misschien weer eens zien. | |
Gripper | maandag 16 april 2012 @ 11:29 |
![]() Je bedoelt dat je je de hele rit gaat verschuilen in de groep, en bij elke mierenhoop er als een gek vandoor sprint om bovenaan triomfantelijk te gaan staan wachten? ![]() | |
JohnDDD | maandag 16 april 2012 @ 11:49 |
Was hier bij de Turkse FM in de straat. Zeg ik: heeft u ook Teflonspray. -Wat? Ik: Teflonspray. -Wat is dat. Ik: Spray met teflon erin voor mijn racefiets. -Wij niet hebben, maar wat jij bedoelen olie? Ik: zoiets ja. -Ik hebben dees (*wijst op WD-40*), dat is perfect voor de racefiets Ik: die is te dun, daar zit veel teveel water in -WD-40 is de beste... Ik: nee bedankt tot ziens ![]() | |
eentwee | maandag 16 april 2012 @ 12:11 |
Ok dus wel dikkere spaken aan de aandrijfzijde ![]() ![]() Ben ik dan trouwens ook soignee met mijn gouden bottom bracket, KMC ketting en Khamsin wielen? ![]() | |
Pritt | maandag 16 april 2012 @ 12:55 |
Heb jij wel eens een turk op een fiets gezien? Daarom weet je dat je niet bij die zaak moet zijn. | |
kaasplankje | maandag 16 april 2012 @ 14:38 |
"Er zit teveel water in" zegt ie ook. ![]() | |
SuperWeber | maandag 16 april 2012 @ 14:42 |
Dat zei JohnDDD over WD40, ik heb eigenlijk geen idee over er water in WD40 zit... | |
kaasplankje | maandag 16 april 2012 @ 14:43 |
Nee, dat is kruipolie, hele dunne olie. | |
eentwee | maandag 16 april 2012 @ 14:54 |
Hij bedoelt denk ik dat de viscositeit te laag is. Kijk, als je dat nou gewoon tegen die Turk zegt begrijpt-ie het wel hoor. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 16 april 2012 @ 14:56 |
Turkse fietsenmakers ![]() ![]() ![]() Pas geleden m'n voorwiel met trommelrem naar de klote na avondje uit ( ![]() ![]() M'n racefiets breng ik er niet naartoe though ![]() | |
kaasplankje | maandag 16 april 2012 @ 14:57 |
Die Turk zal ook wel gedacht hebben: "Rare jongens die Ollanders" ![]() | |
Oksel | maandag 16 april 2012 @ 16:36 |
Turken? Daar koop ik brood. En shoarma. Geen olie. | |
Gripper | maandag 16 april 2012 @ 16:42 |
Zeg gasten. Als ik mn wielen laat uitvoeren met gouden pornonaven en die ene (of 2) witte spaak, dan komt het er nagenoeg zo uit te zien. Met gouden nippels ook uiteraard. ![]() Zoals ik het aanvankelijk in gedachten had is ie met zwarte naaf en rode nippels. Welke is het mooist? | |
Patroon | maandag 16 april 2012 @ 16:51 |
Snap die twee anders gekleurde spaken niet zo, zie het in winkels wel vaker maar mooi vind ik het niet. | |
kaasplankje | maandag 16 april 2012 @ 16:51 |
Goude naven, en dan zo'n Knight rider verlichting op de bovenbuis, lampjes die flikkeren in de wielen, en slingers! | |
Gripper | maandag 16 april 2012 @ 17:12 |
Met 1 afwijkende spaak kun je tenminste zien of je wielen wel of niet draaien. ![]() Maar wat vind je van gouden naven? Wel ingoudelijk reageren! | |
Patroon | maandag 16 april 2012 @ 17:22 |
Ik hou zelf niet zo van gouden naven. Ook helemaal witte naven vind ik niet mooi. Voor je het weet zijn ze vies en lastig schoonmaken tussen die spaken in. Wat ik wel mooi vindt zijn zwarte naven met wit of rode kleur accenten. Bijv: ![]() ![]() | |
Yankee | maandag 16 april 2012 @ 17:25 |
spuuglelijk die gouden naven | |
marcodej | maandag 16 april 2012 @ 17:29 |
Ik zou voor zwart gaan. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 16 april 2012 @ 17:33 |
Met die gouden naven gaat je fiets lijken op zo'n afgetrapte honda civic met plastic draaivelgen eronder. Niet doen dus. | |
eentwee | maandag 16 april 2012 @ 17:42 |
De zwarte naven hebben idd ook rode logo's. Lelijke logo's, dat wel.![]() Gouden naven moet je van houden, ik vind het wel leuk mits het bij de rest past. Maar het trekt aandacht dus dan kunnen de naven beter ook de pareltjes zijn waar de aandacht op moet gevestigd worden (bijv. Chris King of Hope). Met ook nog gouden nippels en 2 witte spaken wordt het kermis. En Novatec is natuurlijk geen CK dus daarom zou ik ook zwart doen. En dus ook niet 2 witte spaken EN rode nippels. @Gripper: ga je wel lichte snelspanners en banden monteren? Planet X 44gram 17,50 pond ftw ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door eentwee op 16-04-2012 17:53:31 ] | |
kanovinnie | maandag 16 april 2012 @ 18:03 |
Moet je doen lullo. Moet je doen. Ja, en ik flikker een stok in zijn wiel om te winnen. ![]() Ik zag laatst een neger die de mechanieker van een pro MTB downhill team was, dus uiterlijk zegt niets over de vakman. Is dat van belang dan? En straks doen ze het niet omdat de 1 een net andere omtrek heeft dan de ander. En dan ziet het er denk ik weer achterlijk uit. ![]() Ik vind het iig niet mooi. Maar je moet kopen wat soigne is en wat je mooi vind. Waarbij het eerste belangrijker is dan het tweede. | |
No-P | maandag 16 april 2012 @ 18:10 |
Zijn die wielen wat van Planet X? | |
eentwee | maandag 16 april 2012 @ 18:20 |
![]() @No-P: ja zijn niet gek. Alleen jammer dat ze bij de introductie goedkoper waren (400). 500 pond is 630¤ en dan kun je beter Mavics kopen. Of Campa Bullet voor 650¤. | |
kaasplankje | maandag 16 april 2012 @ 18:45 |
Die Bullet wielset vind ik mooi. Het is dat ik mijn Mavic cosmic carbon sl set in 2011 heb gekocht, anders had ik die Bullet's gekozen. | |
kanovinnie | maandag 16 april 2012 @ 18:46 |
![]() Deze? Vind ze ook wel mooi. Ik vind sowieso hoge velgen wel gaaf, mocht ik ooit nog eens een nieuwe velgset of fiets kopen wil ik er wel wat hogere velgen in dan dat ik nu heb. Maar niet te, want dan zie ik er sneller uit dan ik ben. En nu is dat andersom. | |
eentwee | maandag 16 april 2012 @ 18:56 |
Die decals zijn wel de lelijkste die ik ooit op wielen heb gezien maar ze kunnen er gelukkig af. Verder is het jammer dat je de Ultra's moet nemen om cup/cone lagers te krijgen en die zijn 200¤ duurder ![]() ![]() | |
Patroon | maandag 16 april 2012 @ 19:05 |
![]() Vind ik persoonlijk erg mooi! | |
kaasplankje | maandag 16 april 2012 @ 19:28 |
Oké dus die ultra's hebben de dikke naaf die ook bij chorus/record zit? Dat is wel een topper, maja dan ook weer 200.- duurder. Ik vind dat spaakpatroon van het achterwiel mooi. De decals kunnen idd beter maar die veranderen toch ieder jaar. | |
dop | maandag 16 april 2012 @ 19:51 |
jullie lachen er wel om , maar het is goed mogelijk dat er water in smeermiddel zit. er zijn zat vormen van smering waar bij water word gebruikt. boorolie/melk is een wel bekend voorbeeld. de wd in wd40 staat voor Water Dispersant, water afstotend , dus daar zit geen water is ![]() | |
JohnDDD | maandag 16 april 2012 @ 19:56 |
Dat heeft een Nederlandse FM eens tegen mij gezegd, dat er teveel water in WD-40 zit. | |
dop | maandag 16 april 2012 @ 20:07 |
het is een koolwaterstof verbinding maar waterstof is nog geen water. weinig smeermiddelen die geen koolwatersof verbinding zijn | |
Narcotical | maandag 16 april 2012 @ 20:09 |
Waterstof of water bevatten allebei ook geen koolstof dus dat zijn eigenlijk geen kool/waterstof verbindingen.. Overigens is waterstof onder fysiologische omstandigheden een gas dus dat kan nooit in een smeermiddel zitten ![]() Maar dat is wel heel erg off-topic | |
JohnDDD | maandag 16 april 2012 @ 20:14 |
Nou ja dan had de FM het dus mis. Hij had iig gelijk dat Teflonspray beter is dan WD-40 ![]() | |
dop | maandag 16 april 2012 @ 20:18 |
als smeer middel op zich zou ik zeggen ja , maar smaken verschillen. wd 40 heeft weer een meer reinigende en water afstotende werking (denk ik), en kan soms ook een prima keuze zijn | |
eentwee | maandag 16 april 2012 @ 20:19 |
Als smeermiddel wel ja. Maar dat is net zoiets als zeggen dat je beter koffie dan bier kunt drinken. Op je werk. | |
kaasplankje | maandag 16 april 2012 @ 20:36 |
Volgens mij is dat prima spul en smeert 't wel aardig. Het spoelt er alleen met 1 bui af. Dat 't te dun zou zijn en daardoor uit de schakels geperst wordt vind ik een beetje onzin. Volgens mij hoef je een ketting alleen te smeren omdat ze anders gaat piepen. | |
kanovinnie | maandag 16 april 2012 @ 20:43 |
Hoe squirtlube in je ketting moet komen is mij trouwens ook een raadsel. Je smeert toch om geen metaal op metaal te krijgen aan de buitenkant? Dan kan een smeermiddel inderdaad te dun zijn en er tussenuit geperst worden. De vraag is dan of je wel zoveel vermogen levert. Hoe dik is het smeermiddel van je auto? | |
Patroon | maandag 16 april 2012 @ 20:55 |
Buitenkant van de ketting moet je niet smeren, heeft geen functie. Trekt alleen maar troep aan. Buitenkant altijd afnemen na smeren. Smering is enkel bedoelt voor de binnenkant van de schakels. Squirt Lube is erg waterig en trek daardoor in de schakels, daarna verdampt het water en blijft de wax zitten. Daarom nooit vlak voor het fietsen smeren maar de nacht ervoor, zodat het water uit de wax kan verdampen. Met squirt Lube kraakt mijn ketting nooit meer, alleen na regen en vrij duur in gebruik. Onderschat de krachten op een ketting niet.. | |
kanovinnie | maandag 16 april 2012 @ 20:58 |
Ik wil 'm wel even voor je uitrekenen hoor. | |
Patroon | maandag 16 april 2012 @ 21:01 |
Bij jou zullen de krachten wel wat mee vallen ![]() Maar nog belangrijker, de buitenkant niet smeren! | |
kanovinnie | maandag 16 april 2012 @ 21:04 |
Niet haten op mijn krachten jij triplebarbaar! Maargoed, laten we het weer over zaken voor kerels hebben. Pritt, stap je op in Oostzaan? Wij gaan denk om 6:45-7:15 uur van start. | |
Patroon | maandag 16 april 2012 @ 21:07 |
Smeer jij nu maar lekker je buitenkant ketting, kerel | |
KnutdeIJsbeer | maandag 16 april 2012 @ 21:12 |
Denk aan je zadelhoogte patroon. | |
Zwansen | maandag 16 april 2012 @ 21:50 |
Is dat filerijden in de Ronde van N-H? Ik denk er over om die ook te gaan rijden. Hangt uiteraard ook van het weer af. ![]() | |
kanovinnie | maandag 16 april 2012 @ 21:53 |
Viel vorig jaar wel mee, maar toen deed ik de 110 en waren we nogal laat van start en met een langzame groep. Sarcasme. Leer het ![]() | |
No-P | maandag 16 april 2012 @ 22:00 |
Dat Planet X kom ik her en der tegen nu ik wat naar wielen zit te kijken. Die gast op die fixie van de 300 had ook een Planet X shirt aan. Niet dat ik wat ga halen maar zo'n setje lijkt me niet eens verkeerd. Lekker budget maar redelijke kwaliteit. Deze is 10 achter en 8 voor, voor 500 euro. ![]() Ik ga eerst op mijn Khamsins Vittoria Corsa Evo CX en latexbinnenbandjes leggen, scheelt me al weer 15 seconde (als ik niet lek rij ![]() | |
kanovinnie | maandag 16 april 2012 @ 22:11 |
http://www.planet-x-bikes(...)_2010_82_82_wheelset 400 pond. Wel 2010. | |
eentwee | maandag 16 april 2012 @ 23:11 |
Ja bij die hogere wielen zijn ze bijna onklopbaar. Weet alleen niet of ze ook clinchers hebben. In wedstrijden moet je sowieso met soepel rubber + latex rijden ![]() | |
buzz1291 | dinsdag 17 april 2012 @ 04:42 |
En zo is dat. Buitenkant van de ketting na het smeren met een wax en dan "tot bloedens toe" droogwrijven totdat deze helemaal blinkt. Heb je ook geen last van aanhangend vuil. Kijk maar eens naar een ketting van een (professionele) cyclocrosser. Iedere keer met een dubro sopje schoonmaken, afspoelen, drogen en dan waxen totdat er geen donker grijze troep meer uit je ketting komt. ben je de eerste keer wel even mee bezig maar het resultaat is er dan ook naar. Maar wat lul ik eigenlijk nu, want Buzz zit op dit moment te wachten totdat het droog wordt hier in Vietnam om de volgende trip van een kilometertje of 60 bij een temperatuurtje van 34 graden te gaan maken. | |
kaasplankje | dinsdag 17 april 2012 @ 07:09 |
Jij bent veel op reis hé Buzz? Is dat voor je werk? Mag ik vragen wat je doet? | |
Captain_Fabulous | dinsdag 17 april 2012 @ 09:05 |
Gisteren bij de fysio geweest, naar m'n zithouding gekeken, geleerd over welke beweging ik wel en niet mag maken, en oefeningen gekregen om heel specifiek de spieren te versterken die nodig zijn....en een interval trainingschema gekregen om af te vallen. Was wel lachen, meisje fysio zei van okay, nu gaan we een minuut lang op hoge frequentie trappen, eens kijken hoe je hartslag gaat, dus ik ging trappen, zij zet de weerstand hoger tot wat ze denkt dat ik aankan, en ik draai een minuut lang 130 rpm...mag dan een watje zijn, maar trappers ronddraaien kan ik wel als het moet...zij van ![]() ![]() Ook moet ik moet eens serieus naar m'n fietsen kijken, want ik denk dat ik standaard het zadel iets te laag heb staan. Een laag zadel is goed omdat je dan meer kracht uit je dijbeenspieren haalt. Maar als het te laag gaat, en zeker als je dus te stroef glijdende knieschijven hebt als ik, rasp je met je knieschijf over kraakbeen heen, en dat doet dus au op den duur. Waarschijnlijk heb ik daarmee in Luxemburg dus de boel beschadigd vorig jaar. Leermoment! Dus nu maar aan de slag, en hopen dat het snel efect heeft. Over drie weken een trektocht langs de Donau, en ik heb me ingeschreven voor de Jan Jansen 110 km, dus tijd om eens weer als fietser te gaan denken. | |
SuperWeber | dinsdag 17 april 2012 @ 10:03 |
Ik vind dat je gouden Sjonnie naven moet monteren. Ziet er vet uit, daarna nog nog even wat neonbuizen op je fiets plaatsen en je steelt de show op de plaatselijke parkeerplaats... ![]() Even serieus... Ik zou zwarte nemen, die gouden porno dingen zijn meer iets voor de schoonpa van Oksel... | |
Gripper | dinsdag 17 april 2012 @ 11:08 |
Ik had al wel een bepaald idee bij goud (en het imago ervan), maar dat is nu wel bevestigd. ![]() Wit was gewoon het leukst geweest, maar ik blijf bij de zwarte naven. Bestelling geplaatst, 3 weken wachten ![]() | |
Patroon | dinsdag 17 april 2012 @ 12:36 |
Daarom blijft een dynamische fietshouding meting de beste investering die je kan doen! | |
Tommeke | dinsdag 17 april 2012 @ 12:43 |
Ik had volgens een collega m'n zadel ook veel te laag. Dus ik dat zadel omhoog doen, na 5 km zo'n verrotte knie en zadelpijn dat ik het zadel meteen weer omlaag gedaan heb ![]() | |
Narcotical | dinsdag 17 april 2012 @ 12:55 |
Ik had in het begin m'n zadel juist te hoog staan waardoor ik m'n been te veel ging strekken en ik niet genoeg kracht kon zetten. M'n zadel toen een stuk laten zakken waardoor ik nu veel makkelijker fiets en meer kracht uit m'n benen kan halen ![]() Zo zie je maar hoe belangrijk een goede zadelhoogte is ![]() | |
Captain_Fabulous | dinsdag 17 april 2012 @ 13:51 |
Ik krijg nu wel zin in een goede fietsmeting te laten doen inderdaad! Je kan als richtlijn gebruiken dat de hoek van boven en onderbeen nooit minder dan 90% moet worden voor mijn specifike klacht. Dus daar ga ik maar eens op letten. Maar een goede zit is meer dan 1 ding. En omdat mijn knieschijf niet goed glijdt, is iets wat voor een jonge wieler god als Tommeke een goede houding is, voor mij mischien rampzalig ![]() Maar ik ben blij dat ik het gedaan heb, nu weer gaan trainen ipv zeuren en dan komt het allemaal goed op de 'Hel van Vreeswijk'....of de Theo de Rooij of waar we mischen weer eens een meet hebben. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 17 april 2012 @ 13:56 |
De fiets van deze maand al gelezen?Staat een test van de verschillende fietsmetingen. Zit nog aardig wat verschil in qua kwaliteit en prijs... Ga het binnenkort ook nog wel een keer laten doen, al heb ik op zich weinig klachten.. | |
Narcotical | dinsdag 17 april 2012 @ 13:59 |
Kan inderdaad nooit kwaad, ook niet als je geen klachten hebt. Het kan ook gewoon zo zijn dat je lichaam aan de houding gewent is waardoor je geen klachten meer hebt maar dat je met een paar kleine aanpassingen aan je houding nog heel veel kan winnen op fietstechnisch gebied natuurlijk ![]() Ik had toen het zadel hoger stond ook geen klachten, maar nadat ik het zadel iets had laten zakken merkte ik gewoon dat ik veel beter kracht kon zetten op de pedalen | |
Patroon | dinsdag 17 april 2012 @ 14:25 |
Precies, zonder klachten kan je ook veel hebben aan zo'n dynamische meting ivm meer rendement. Ik ben erg te spreken over de BG-fit van Specialized. @Captain: Wanneer je bovenbeen/onderbeen hoek meer dan 90graden is zit je sowieso te laag. Dat gaat niet alleen klachten geven (snel verzurende bovenbenen) maar ook veel rendementsverlies) | |
Blik | dinsdag 17 april 2012 @ 14:46 |
Theo de Rooij Classic is 2 juni en dan kun je 80 km, 110 km of 150 km fietsen. Ik vond het lekker fietsen (met name de de Holterberg natuurlijk) en voor herhaling vatbaar. Oksel!? | |
Captain_Fabulous | dinsdag 17 april 2012 @ 15:08 |
Ietsje minder wind tegen zou wel fijn zijn dit keer, maar verder had k het erg naar m'n zin vorig jaar inderdaad. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 17 april 2012 @ 18:01 |
Ik denk dat ik die fietsmeting maat laat zitten.. Verschillen in zadelhoogte tot 36 mm en zadel-stuur 45 mm tussen de verschillende testen ![]() | |
Patroon | dinsdag 17 april 2012 @ 18:38 |
Hoe bedoel je dit? Dit zijn zeker de statische testen? Ik zou toch echt een dynamische test doen als je goed wil zitten en het maximale er uit halen. Maar als je niet echt ambities hebt en verder geen klachten op de fiets, zie ik de noodzaak ook niet zo. Ik dacht altijd dat hoe dieper zitten hoe beter (aerodynamischer) is, maar uit de beelden bleek dat ik met een hogere zit beter mijn krachten kwijt kon. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 17 april 2012 @ 18:46 |
Nee, allemaal dynamische testen. En de ene zegt dus 20 mm omhoog en de volgende weet 15 naar beneden. Geen pijl op te trekken. | |
eentwee | dinsdag 17 april 2012 @ 18:56 |
Inderdaad. Bij geen klachten heeft het weinig zin. Met deze verschillen is je eigen ervaring net zo veel waard als die meting, blijkbaar bestaat er geen concensus over die efficiente krachtoverbrengen. Of er zitten een paar echte prutsers tussen. Edit: en baat het niet dan schaadt het niet gaat ook zeker niet op want als je opeens een paar cm hoger/lager/dieper gaat zitten kun je echt wel klachten krijgen. [ Bericht 4% gewijzigd door eentwee op 17-04-2012 19:02:37 ] | |
dop | dinsdag 17 april 2012 @ 19:05 |
als er maar een manier was dan was er ook maar 1 type fiets. met fietsen vind ik het altijd wat moeilijker te zien , maar kijk eens bij het schaatsen en skeeleren , daar zie je ook dat sommige een veel diepere houding efficient kunnen rijden , en sven kramer is een voorbeeld van iemand die juist niet heel erg diep zit en toch wel efficient is. | |
Patroon | dinsdag 17 april 2012 @ 19:12 |
Maar hoe kan je allemaal verschillende dynamische testen hebben gedaan? Een dynamische test wordt gedaan terwijl je op een tacx zit en er videobeelden worden gemaakt, een computer registreert de kracht over breng en zo kan je de fiets afstellen. Elke lichaam is anders, de ene heeft bijv. een flexibelere rug dan een ander. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je allemaal dynamische tests bij specialisten hebt vergeleken, dat is namelijk onbetaalbaar. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 17 april 2012 @ 19:20 |
Heb ik toch niet gedaan ![]() Is een test in tijdschrift "Fiets" | |
Patroon | dinsdag 17 april 2012 @ 19:45 |
Oh hahaha ![]() Maar zoals eentwee en anderen ook al zeggen, het is geen vaststaand gegeven. Je moet uitgaan van de expertise van de specialist. Niet iedereen zal het even goed kunnen toepassen. | |
kanovinnie | dinsdag 17 april 2012 @ 19:47 |
Tijd om mijn fiets te poetsen. Stomme kolenopslag+regen ![]() | |
eentwee | dinsdag 17 april 2012 @ 19:59 |
Het gaat er juist om dat al die metingen verricht zijn bij 1 en dezelfde persoon.. dan gaat het argument dat iedereen anders is dus niet op ![]() | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 17 april 2012 @ 20:07 |
Maar wie is de specialist? Jouw mannetje van de bg fit of bijvoorbeeld de fysio die de hele csc ploeg op de fiets heeft gezet? De 1e zegt zadel naar voren en bij de 2e moet ie juist naar achteren.. | |
Tommeke | dinsdag 17 april 2012 @ 20:07 |
Ik heb het stuur van m'n tijdritfiets 3cm omhoog gezet. Ga een stuk harder nu ![]() | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 17 april 2012 @ 20:09 |
Wat me ook tegenstond van die bg fit van specialized; zij waren de enige bij wie het zadel ook niet goed was. Jullie kunnen vast wel raden wat voor zadel het dan moet worden.. | |
Patroon | dinsdag 17 april 2012 @ 20:19 |
Haha ben ik met je eens. Maar het is ook logisch dat zij geloven in hun eigen onderdelen. Anders kan je wel ophouden. Ik ken de jongen die de BGfit doet zelf en weet dat hij er veel tijd en geld in heeft gestoken voordat hij er mee mocht werken. Al zijn opmetingen moet hij naar specialized sturen en worden getoetst. De informatie uit andere tests zoals de wielerploegen worden weer gebruikt om de opmeting te optimaliseren. Natuurlijk heeft specialized niet het monopoly op de waarheid maar ik ben er van overtuigd dat ze hun best doen om het optimale te bereiken. Maar ja, wat heb je er aan als een toerder die 20kg te zwaar is, bedoel ik niet jou Knut. Maar in het algemeen. | |
Oksel | dinsdag 17 april 2012 @ 20:25 |
Ja, sure, no problemo. Inc. BBQ, zonder groente/vlees/vis/tomaat/appel/vruchten/saus/zout/staartjes/orgaanvlees voor Eentwee ![]() | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 17 april 2012 @ 20:26 |
Ja precies, ik geloof ook wel dat zij allemaal in hun eigen dingetje geloven en er niet (bewust) mee bezig zijn om je op te lichten. Maar die marge is zo groot tussen de verschillende tests.. Als ik naar eentwee ga zet die me waarschijnlijk met het blote oog ook binnen die marge's op de fiets. (Hopelijk) voor minder dan 170 E ![]() Ik denk trouwens juist dat toerders die 20 km te zwaar zijn (en nee, dat ben ik niet ![]() | |
ultra_ivo | dinsdag 17 april 2012 @ 20:29 |
Destijds toen ik m'n Bioracer bestelde heb ik eerst zelf m'n ideale maten opgeschreven. Daarna een Bioracer meting gedaan (is nu Bikefitting), de uitkomsten waren bijna hetzelfde. Alleen prefereerde ik een wat grotere maat. Met alletwee de tekeningen naar Hay van Bioracer gegaan. Die vroeg me een fiets meenemen waar ik veel op gereden had. Hij bekeek die fiets ook nog eens en constateerde dat mijn ideale maten beter waren. Dat lag eraan dat ik met m'n tenen naar beneden trap en niet met een horizontale voet. Dat scheelt makkelijk een centimeter of 2 voor je zithoogte. Tegenwoordig zou ik zelfs een nog hoger frame kiezen. Dit ivm m'n schouder die het voor mij niet mogelijk maakt om al te diep te zitten. Bij een standaard voorbouw kom ik niet hoog genoeg (heb meestal geen ahead systeem). | |
kaasplankje | dinsdag 17 april 2012 @ 20:29 |
dat dus | |
kanovinnie | dinsdag 17 april 2012 @ 20:31 |
Lijkt me gaaf! Zaterdag gaat denk ik ook wel een bikkeltocht van bescheiden formaat worden ![]() | |
Oksel | dinsdag 17 april 2012 @ 20:32 |
Zaterdag? | |
Patroon | dinsdag 17 april 2012 @ 20:33 |
Ja ben ik met je eens. Iemand met veel ervaring kan de grote verstellingen (stuur, zadel hoogte) wel op het oog doen. Zadel naar voren of achter lukt met een touwtje ook wel. Alleen bijv schoenplaatjes komt wel precies. Bij mij zijn de schoenplaatjes veel naar achteren gezet zodat ik meer kracht met de bal van de voet ipv de tenen kon zetten, hier was ik zelf niet op gekomen, ik dacht dat ik ze onder de bal had. Dat was me dus met trail and error niet gelukt. | |
kaasplankje | dinsdag 17 april 2012 @ 20:34 |
gezellig, mss heb je er al 1 voor de 150km. | |
Oksel | dinsdag 17 april 2012 @ 20:34 |
Ga jij dit keer op kop? Ohnee, de 300 deed jij al op kop. Dan ben ik weer aan de beurt ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 17 april 2012 @ 20:34 |
Ronde van Noord Holland, 160 km. Met 30 km heen en terug van huis. En 10 bonuskm om er 200 van te maken. | |
Oksel | dinsdag 17 april 2012 @ 20:34 |
Nouja, 2 juni dus meet @ Oksel. Staat in de agenda. Kut, valt samen met 'Voorjaarsproeverij voor wijnstokken leasecertificaathouders' Ik lease namelijk zakelijk wijnstokken.. ![]() ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 17 april 2012 @ 20:35 |
Ik doe alleen de laatste 100 meter, net als Pritt! | |
ultra_ivo | dinsdag 17 april 2012 @ 20:35 |
2 juni? Dan doe ik de 1000 van Wachtebeke. | |
Oksel | dinsdag 17 april 2012 @ 20:36 |
Jij mag sowieso niet mee, dan moeten we weer 300 of meer ploeteren door sneeuw en bergen. | |
kaasplankje | dinsdag 17 april 2012 @ 20:36 |
Tss mietje ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 17 april 2012 @ 20:40 |
Voor 1 km fietsen helemaal daar heen gaan. Dat is jouw stijl toch niet? Hoe loopt dat parcour? Van het frietkot naar de kroeg en terug? Wel of geen meet? | |
Oksel | dinsdag 17 april 2012 @ 20:43 |
Uhhh.. moet ik dat nu beslissen? ![]() | |
Patroon | dinsdag 17 april 2012 @ 20:43 |
Ik fiets ook met de hak licht omhoog. Hierdoor kon het zadel ook hoger. Zoiets komt nooit uit bij een statische test. | |
kanovinnie | dinsdag 17 april 2012 @ 20:44 |
Nouja, als jij niet kan is er niet echt een bbqmeet lijkt mij. Of leg je de sleutels onder de mat? Veel plezier met koken/wassen/strijken! | |
marcodej | dinsdag 17 april 2012 @ 20:57 |
Hoera, ik heb mail gehad van extraparts. Lang verhaal, vakantie, nieuwe website, bladiebla. Eindresultaat: niet op voorraad, verwachte levertijd 30 april. ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 17 april 2012 @ 20:58 |
Wat heb je dan voor exotische onderdelen besteld? | |
marcodej | dinsdag 17 april 2012 @ 20:59 |
Twee KMC kettingen. | |
kanovinnie | dinsdag 17 april 2012 @ 21:02 |
Dat is wel een beetje kut ja. Sinds wanneer is een vakantie een excuus voor een webshop om maar niet te leveren ![]() | |
mytec | dinsdag 17 april 2012 @ 21:06 |
nooit geweten toch maar eens wax gebruiken in plaats van de hele ketting sprayen. | |
kaasplankje | dinsdag 17 april 2012 @ 21:09 |
Ja, tot bloedens toe je ketting polishen en dan 45km trainen omdat je geen tijd meer hebt. | |
kanovinnie | dinsdag 17 april 2012 @ 21:09 |
3 keer raden waarom ik een roestige ketting enzo op mijn MTB heb ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 17 april 2012 @ 21:11 |
-omdat je er niks mee doet -omdat je er niks mee doet -omdat je er niks mee doet | |
kanovinnie | dinsdag 17 april 2012 @ 21:13 |
Deels waar. Maar weer ff mailtje er achter aan sturen. (om een auto te kopen zodat ik er meer mee kan) Ben wel van plan om deze week nog ff naar mijn werk te crossen op de mtb en het talud hier mee te pakken, dwars door de plassen die op het veldje ervoor liggen om vervolgens met het gras en riet in mijn gezicht het kantoor binnen te stappen. Mogguh. Is er nog koffie ![]() ![]() | |
kiekjesdief | dinsdag 17 april 2012 @ 21:15 |
lol | |
marcodej | dinsdag 17 april 2012 @ 21:15 |
Heb even wat rond zitten struinen op internet en schijnt een mannetje te zijn die klein begonnen is, maar die het een beetje boven zijn hoofd gegroeid is. Tot twee jaar terug zijn de recensies goed, maar daarna slecht. Uit hun mail blijkt dat ook hun website niet helemaal up to date is. Ik heb gebruik gemaakt van een aanbieding die op dat moment niet meer scheen te gelden. (Ik weet niet wat ik met die info moet trouwens, niet mijn probleem). Kettingen besteld op 30 maart en zie nu ook dat op 7 april een melding op de website geplaatst is dat de voorjaarsaanbiedingen golden tot 15 februari. ![]() In hun vakantie zijn ze door hun voorraad heen geraakt en hebben dit niet geupdate op de website omdat ze dat handmatig moeten doen. ![]() | |
No-P | dinsdag 17 april 2012 @ 21:48 |
Bah, regen, gure wind en op de wielerbaan 2x lek gereden. Lekkere training. | |
nogeenmaarten | dinsdag 17 april 2012 @ 21:49 |
Zooo, even topic bijgelezen. Alleen hier moet nog op worden gereageerd, omdat ieder het kennelijk na laat.Je bedoelt: dus tijd om eens weer als fietser te gaan doen! ![]() | |
Narcotical | dinsdag 17 april 2012 @ 22:23 |
Even een kleine reminder zetten voor de Theo de Rooij, klinkt als een mooie tocht na de verhalen over vorig jaar ![]() | |
Blik | dinsdag 17 april 2012 @ 22:27 |
Maakt niet uit, Nicole kan ons ook binnenlaten en taart serveren. Kaas doet de bbq wel aan ![]() Maar idd, veganistisch en zonder tomaat/komkommer voor eentwee ![]() | |
JohnDDD | dinsdag 17 april 2012 @ 22:31 |
zit er nu toch ook aan te denken om een Tacx te kopen, het weer hier is gewoon té slecht om fatsoenlijk te trainen...of heeft iemand hier nog een 2e handsje in de aanbieding? dacht aan een gewone tacx, niet zo'n fortius ofzo, dat is me toch wat te duur. | |
Narcotical | dinsdag 17 april 2012 @ 22:34 |
Ik heb nog een hele basic tacx staan die ik nooit gebruik omdat ik er eigenlijk geen plek voor heb.. | |
ultra_ivo | dinsdag 17 april 2012 @ 22:38 |
Na 1 200 met buiscommandeurs toch maar weer de crosscommandeurs erop gezet. Alleen is een stuurlint wikkelen met crosscommandeurs toch een flink gepiel. | |
mytec | dinsdag 17 april 2012 @ 23:41 |
ik heb er ook over gedacht bijna gekocht 2 maand geleden. Ik bedacht me alleen dat het nu mooi weer zou worden dus niet nodig. Tja niets is minder waar ;-). Ik ga in het najaar kijken ik prefeer wel iets met scherm maar eerst maar eens kijken of ik spinning met scherm in de gym leuk blijf vinden. | |
eentwee | woensdag 18 april 2012 @ 00:00 |
2 juni kan ik niet, dan rijd ik Limburgs Mooiste. | |
mytec | woensdag 18 april 2012 @ 00:05 |
ik fiets nu altijd met zo weinig mogelijk spullen bij me, maar ik bedacht me laatst dat ik soms onderweg mijn windjack uit wil doen of meer eten en drinken bij me wil hebben. Het leek mij dan een goed plan om een tas te kopen. Alleen eigenlijk zie ik nooit racefietsers met een tas? alleen maar mtb'ers. Zijn hier meer mensen die met een tas op de racefiets zitten? en dan natuurlijk niet voor elke korte afstand maar een dagje flink koersen. | |
Littlecreep | woensdag 18 april 2012 @ 00:32 |
Kijk uit voor de soigné-politie! Een tas doe ik nooit, zelf niet met een dag lang koersen. Alles wat ik nodig heb zit in mijn zakjes van mijn shirt. Enige keer dat ik met tas ben gaan fietsen is toen ik Tour de France vooruit fietste. Maar dat was puur omdat het niet evident was om op 2000 meter hoogte te gaan zitten in blote benen en het wel handig was wat warmers mee te nemen in de tas. | |
ultra_ivo | woensdag 18 april 2012 @ 05:25 |
Ik heb altijd een tas achterop de drager en bij iets dagritten een stuurtas (voor de camera). Achter een rackpack van Topeak. | |
kanovinnie | woensdag 18 april 2012 @ 06:38 |
Zo'n camleback iets voor je? | |
the_critic | woensdag 18 april 2012 @ 08:01 |
gewoon onder je jasje nog een shirtje aanhebben... heb je 6 zakjes. Ruimte genoeg om troep voor een hele dag mee te nemen.. ![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 18 april 2012 @ 08:50 |
Zo'n wind of regenjack in je zakjes gepropt zit wel altijd extreem vervelend imo. Maar een rugzak waarschijnlijk ook dus daar los je ook weinig mee op. Eten of drinken koop je gewoon langs de weg ![]() | |
JohnDDD | woensdag 18 april 2012 @ 08:58 |
Toch vind ik Nederland qua eten dat langs de weg verkrijgbaar is wel dramatisch hoor. In alle andere landen heb je tenminste nog benzinepompen met winkeltjes, of kleine winkeltjes langs de weg om eten te halen, broodjes, dat soort dingen, in Nederland heb ik wel eens met honger langs de N-nogwat tussen Amersfoort en Apeldoorn gefietst, in 25 km had je alleen een of ander duur restaurant met Michelinsterren, nou ik ben dus mooi mét honger naar de AH in Apeldoorn gefietst | |
Captain_Fabulous | woensdag 18 april 2012 @ 09:03 |
Mag ik de staartjes ook laten staan? Hoef niet eens te weten van welk beest de staart kwam...gaat me net iets te ver ![]() Zo te zien ben jij 2 juni dus aan het wijnslobberen, maar is er geen locale fietsclub die een leuk rondje heeft staan een andere dag? | |
Captain_Fabulous | woensdag 18 april 2012 @ 09:09 |
De rest hier is lief voor me, kennelijk. Na 6 maanden piin in het gewricht bij elke poging om door te trappen, is het doen inderdaad het probleem. Spierpijn ok, kan ik hebben. Als je je telkens afvraagt of het gewricht stuk is, gaat in je hoofd zitten. Maar ik ga vanavond naar de gym om de oefeningen van die jonge, strakke etc fysio te doen, intervaltraining op de hometrainer, en in het weekend ga ik weer buiten rijden. Ik weet nu dat ik de pijn niet moet negeren, maar dat het niet me hoeft te stoppen. | |
Patroon | woensdag 18 april 2012 @ 09:15 |
Koersen? Toeren bedoel je. [ Bericht 17% gewijzigd door Patroon op 18-04-2012 09:27:50 ] | |
JohnDDD | woensdag 18 april 2012 @ 09:46 |
echt bazen gooien hun windjack gewoon in de bosjes, net als hun bidons en etensafval | |
the_critic | woensdag 18 april 2012 @ 10:04 |
Rugzak op gaat ook ontzettend zweten. Heb 1 maal er een omgedaan, zodat ik mijn spiegelreflex kon meenemen. Maar je zweet je een ongeluk met zo een extra dikke laag op je rug.. Ik houd het gewoon bij de zakjes op mijn shirt. | |
mytec | woensdag 18 april 2012 @ 10:06 |
ja idd ;-) maar letterlijk betekent het gewoon het zelfde. 2 jasjes heb ik in de zomer echt niet aan dan ga je dood van de warmte.. maar met een tas waarschijnlijk ook. hmm moeilijk | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 18 april 2012 @ 10:07 |
Ik knoop arm en beenwarmers altijd aan m'n bovenbuis ![]() | |
Patroon | woensdag 18 april 2012 @ 10:33 |
Maar wat wil je allemaal meenemen dan? Wanneer ik wegga met wisselende omstandigheden (buien, overdag warm genoeg voor korte benen/armen maar tegen de avond frisser) dan heb ik dit mee in 3 zakjes: Eten, Been/armstukken Regenbody (ding zonder mouwen) Binnenband, bandenlichters, 2 imbusleutels Telefoon. Ipod. Wat wil je meer mee hebben dan? | |
kaasplankje | woensdag 18 april 2012 @ 10:34 |
Ik heb een klein Dakine snowboardrugzakje voor 2 tientjes gekocht wat ik nogal eens meeneem op lange duurtrainingen. Ik houd er ook niet van als mijn zakjes in 't shirt propvol zitten. Dan lubberen ze uit. ![]() | |
dop | woensdag 18 april 2012 @ 10:35 |
ik heb een jasje met rugzakken waar proviant in kan bidonnetje mee , en verder stop ik onder weg wel eens bij een winkel of pomp om wat aan te vullen. rugzak doe ik ook wel eens. (vooral zondag als je onderweg lastiger wat kan kopen) verder heb ik ook stuurtas bobtrailer en zij tassen maar die gebruik ik niet op de racefiets. meer voor de tandem , atb of ligfiets, en dan meer voor kampeer of picknick spullen. | |
Patroon | woensdag 18 april 2012 @ 10:35 |
Denk dat dat ook wat aan het materiaal ligt. De zakjes van onze clubkleding blijven goed in de plooi en zakken niet naar beneden ofzo. | |
the_critic | woensdag 18 april 2012 @ 10:40 |
inderdaad.. kwaliteit kleding moet dat aankunnen. Is het voor gemaakt toch?! en momenteel heb je shirtje en jasje aan.. en kan alles mee. In de zomer inderdaad maar 1 laagje, maarja.. dan hoef je ook geen regenjasje, beenstukken en armstukken mee te zeulen lijkt me. Maar ok. | |
kaasplankje | woensdag 18 april 2012 @ 10:41 |
Ik heb shirts van allerlei makelij. Het is ook niet voor ritjes van 3 of 4 uur maar meer van 6 tot 8 uur. Dan neem ik vaak brood mee en een regenjack etc. [ Bericht 9% gewijzigd door kaasplankje op 18-04-2012 10:50:29 ] | |
Tommeke | woensdag 18 april 2012 @ 10:42 |
Dit dus ![]() Godver, ik had vanochtend een klapband. Die band was nog maar 2 maanden oud.. Er zaten wel een paar flinke sneeën in door steentjes. Zou het daar door komen? | |
dop | woensdag 18 april 2012 @ 10:47 |
bij een echte klapband zou je verwachten dat de binnenband al haast door de buitenband heen is, dat kan bij sneetjes in het loopvlak maar zou je volgens mij dan al gezien moeten hebben. | |
Tommeke | woensdag 18 april 2012 @ 10:50 |
Idd. Het was in een keer pof. Misschien dat ik door een flink stuk glas reed ofzo.. Kan verder ook geen echte beschadiging vinden. Behalve dan een scheur dwars over beide banden ![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 18 april 2012 @ 11:13 |
Iemand ervaring met de Garmin Oregon? Kun je met dit apparaat routes van internet downloaden en nafietsen? Gaat echt puur om de navigatie, andere functie's niet belangrijk. Voor ons weekje Sauerland volgende week wil ik eigenlijk nog even zo'n gps ding huren. Had een Garmin 800 geregeld maar dat gaat helaas niet door ![]() Mocht iemand z'n fietsnavigatie een weekje kunnen/willen missen, tegen een leuke vergoeding uiteraard ![]() | |
kanovinnie | woensdag 18 april 2012 @ 12:14 |
http://www.garminhuren.nl/ ![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 18 april 2012 @ 12:25 |
Ook gevonden, maar de voorwaarden zijn daar een beetje vaag.. | |
buzz1291 | woensdag 18 april 2012 @ 12:36 |
Dat is het altijd. Ben ooit eens heel goed op een nieuw aangemeten fiets gezet door een klein ex prof FMertje in Belgie en dat zat fantastisch. Later verkoop ik die fiets en schaf me een nieuwe aan bij Gijs in Bruchem en ondanks dat Gijs z'n best deed is het eigenlijk nooit echt wat geworden met mij en die fiets. Totdat ik een jaar geleden in contact kwam met Sven Teutenberg (www.labici.com ) in Dusseldorf, en pats direct een fantastische zit op een BMC. En helemaal geen moeilijke dingen daar, gewoon een paar touwtjes met wat lood er aan, een meetlatje, en natuurlijk het oog van een (echte) kenner. Dan dan een millimetertje omhoog, naar voren etc. Was hij wel een dik uurtje mee bezig voordat hij tevreden was over mijn positie en daarna nooit meer wat veranderd. Vanaf dag één het gevoel alsof ik gelijk veel meer power kan ontwikkelen. | |
buzz1291 | woensdag 18 april 2012 @ 12:41 |
Dat zei ik dus al. En iedereen hier maar lachen om mijn belachelijke aanname................... | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 18 april 2012 @ 12:43 |
Dat zei je toch over die gozer met z'n DI2 fiets? Niks meer van gehoord bedenk ik me nu, ben benieuwd of die fiets al af is. | |
ursel | woensdag 18 april 2012 @ 12:45 |
¤7.50 verzenden ala, maar ¤5 servicekosten als je komt halen? ![]() Vind het ook maar onbetrouwbaar overkomen verder zo'n site | |
buzz1291 | woensdag 18 april 2012 @ 12:56 |
Daarover zei ik dat ook en het lijkt er op dat ik gewoon gelijk had. Ik ken die handel in Taiwanese frames wel een klein beetje. Maar met die KMC kettingen zei ik ook dat dier aanbieding gewoon niet kon als ze niet van een vrachtwagen afgevallen waren. Het waren bij die webshop (in Vlaardingen?) gewoon te mooie prijzen voor 2 KMC x-10-sl kettingen. En die gast van die Fondriest met DI2 die hier onlangs rondtoerde met allerlei reeds gekochte spullen en reserve onderdelen, maar nog zonder frame heb ik al een tijdje niet meer gezien. | |
eentwee | woensdag 18 april 2012 @ 12:59 |
Ik heb bij die webshop toch echt al regelmatig zulke prijzen betaald. Laatste keer zelfs in de winkel, 3x KMC X10L gold voor 19,95¤ per stuk. Kwamen uit een grootverpakking zoals elke fietsenmaker ze kan inkopen. Blijkbaar is er nu iets misgegaan met de site/voorraad/eigenaar. | |
marcodej | woensdag 18 april 2012 @ 13:01 |
Die heb ik dan gemist blijkbaar? | |
kaasplankje | woensdag 18 april 2012 @ 13:02 |
Ik ook. | |
buzz1291 | woensdag 18 april 2012 @ 13:05 |
Ja, 60 euro voor 3 KMC X-10-L gold uit een bulk zal miscchien nog wel kunnen als die FM zijn verlies wil nemen omdat die gewoon onverkoopbaar zijn, maar ik dacht dat het ging over iets van 40 euro voor 2 x-10-SL kettingen, en dat kan qua prijs echt niet. | |
Patroon | woensdag 18 april 2012 @ 13:11 |
Is een KMC x10.93 ketting (dus geen L of SL) qua duurzaamheid minder goed? Ik weet dat ze iets zwaarder zijn omdat de L 1 schakel open is en de SL beide schakels, ofzo. Die zijn bij de x10 gesloten. Maar zijn ze ook minder goed qua duurzaamheid? antwoord al gevonden op Futurumshop: 2009-08-18 15:52:28 Qua duurzaamheid zit er geen verschil. Het verschil zit in het gewicht. Claudia - Futurumshop.nl (support@futurumshop.nl) 2009-08-18 12:47:06 Ik heb Shimano Ultegra 10 speed tripel. Welke van de KMC X10.. is het meest slijtvast. Gewicht maakt niet veel uit want ik ga hem alleen in de winter gebruiken in de polder. Wat is dus het verschil tussen de X10, X10L en X10SL met betrekking tot duurzaamheid? | |
marcodej | woensdag 18 april 2012 @ 13:17 |
60,- voor twee kettingen. | |
marcodej | woensdag 18 april 2012 @ 13:22 |
Ik ga er in de tussentijd ook maar even een KMC x10 opgooien, ga niet wachten tot de week na Koninginnedag... Scheelt 50 gram toch ofzo? | |
Patroon | woensdag 18 april 2012 @ 13:48 |
Niet eens, 40gram geloof ik. Even naar het toilet voor de start en het is gecompenseerd ![]() | |
kaasplankje | woensdag 18 april 2012 @ 13:50 |
Marcodej kan nooit poepen voor de start, van de zenuwen. Vandaar. ![]() | |
mytec | woensdag 18 april 2012 @ 14:02 |
Ik heb nog een probleem met drinken ik drink te veel, ik heb dan ook zo,n camelbag( wel goedkopere). Eigenlijk zal ik dat moeten proberen af te bouwen, probeer ik ook wel maar in de warme zomer val ik weer terug. Maar inderdaad ik kan zo ook niks anders meer bedenken ja een kaart voor in het buiteland ofzo? | |
Patroon | woensdag 18 april 2012 @ 14:06 |
Kaart kan heel mooi in een stukje plastic en zo tussen je borst en brettels in. Veel drinken zou ik niet afleren, is juist goed. Maar meer dan 1 bidon per uur is niet nodig. | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 18 april 2012 @ 14:07 |
Je drinkt teveel? Hoeveel drink je dan wel niet? Het kost me echt veel moeite om de bij warm weer voorgeschreven hoeveelheid water weg te werken.. | |
Patroon | woensdag 18 april 2012 @ 14:07 |
Ik kan nooit fietsen met een openstaande kringspier. Net of zit er dan wat in de weg (zit er ook!) Ik moet altijd peopen voor vertrek ![]() | |
nodisch18 | woensdag 18 april 2012 @ 14:12 |
Als je niet op past heb je dan zo een streepje in je broekje! ![]() | |
Patroon | woensdag 18 april 2012 @ 14:12 |
Haha ik was het daar altijd even voor vertrek ![]() ![]() | |
kaasplankje | woensdag 18 april 2012 @ 14:14 |
TMI ![]() | |
Patroon | woensdag 18 april 2012 @ 14:14 |
Even de hoge druk er op ![]() | |
mytec | woensdag 18 april 2012 @ 14:20 |
Ik presteer het om met 25 graden of hoger binnen 50km 2 bidonnen leeg te hebben. In spanje dronk ik in 40 km een camelbag van 2 liter leeg. | |
marcodej | woensdag 18 april 2012 @ 14:23 |
Poepen is niet soigné. Dus ik poep sowieso nooit. | |
Gripper | woensdag 18 april 2012 @ 14:25 |
Rijdt er nog iemand anders de Giro mee? Ik zou m met 2 fietsvriendjes gaan rijden, we zouden allemaal afzonderlijk even inschrijven om onze eigen maat T-shirt + adres door te geven. Nu zeggen ze allebei af, maar ik heb natuurlijk al ingeschreven en betaald. Zit ik zo meteen moederziel alleen in een peloton met 5000 blauwe smurfen ![]() We kunnen er een BBQ bij mij thuis aan vastknopen indien interesse? Zondag 13 mei, 110 km. http://www.classicogiroutrecht.nl/ | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 18 april 2012 @ 14:30 |
Tsja, met hoge temperaturen is dat nog niet zo gek hoor. Minstens 0.5 tot 0.75 liter per uur hoor je vaak. | |
kaasplankje | woensdag 18 april 2012 @ 14:32 |
Ze durven vast niet meer na je verhalen van de 300km van Ivo | |
mytec | woensdag 18 april 2012 @ 14:34 |
Maar dan kom ik toch met het probleem waar drinken te halen zelfs in NL valt het vies tegen. of lopen jullie ook gewoon supermarkten in met fiets en al? | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 18 april 2012 @ 14:37 |
Ja hoor ![]() | |
Pritt | woensdag 18 april 2012 @ 15:01 |
Oh grappig, toevallig vroeg een maat van mij vandaag ook nog of ik mee wilde doen. Zal er eens over nadenken. Wel mooi daar bij Amerongen. | |
Narcotical | woensdag 18 april 2012 @ 15:11 |
Heb er ook nog aan gedacht om die tocht te gaan rijden, maar vind het toch wel duur. En daarbij komt ook dat ik dan midden in mijn afrondingsproject voor mn bachelor zit. Als het nou 2 maanden later was geweest was het me een stuk beter uitgekomen ![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 18 april 2012 @ 15:15 |
DTC organiseert zo'n 15x per jaar een tocht over dezelfde wegen (nou ja, eigenlijk over nog betere wegen, alleen de klim naar de Amerongse Berg is leuk in deze giro tocht) en dan mag je voor 4 euro lekker rustig in je eentje of een klein groepje fietsen. Vorig jaar was natuurlijk wel leuk over de startbaan, dit jaar snap ik echt niet waarom je hier 35 euro voor zou neertellen. | |
kaasplankje | woensdag 18 april 2012 @ 15:25 |
Benzinepomp meestal | |
Gripper | woensdag 18 april 2012 @ 16:15 |
Ik kan zo vaak als ik wil gratis deze route fietsen, dus dat is natuurlijk geen vergelijking. moet ik alleen op sommige stukken op het fietspad naast de weg blijven. Zelfs op Soesterberg mag je tegenwoordig vrij over de startbaan fietsen, dus dat is ook al niet meer zo bijzonder. Waarom het wel het geld waard is: - Uniek evenement - Goeie sfeer - Tof shirtje (wat in de winkel alleen al meer kost dan 35E) - File op de dijk - Altijd lachen om te zien hoe mensen voor een dag wielrennertje spelen - Over de openbare weg scheuren - Iedereen irriteren met mn lawaaiwielen ![]() Als de tocht ook voor 10 ¤ kon, en je had de keuze om geen shirtje te nemen zou ie wel laagdrempeliger zijn denk ik. maar ja, dan komt er misschien wel nóg meer volk op af... | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 18 april 2012 @ 16:18 |
Daarom snap ik het van jou al helemaal niet ![]() | |
Narcotical | woensdag 18 april 2012 @ 16:20 |
Ik snap het wel, het is natuurlijk wel iets unieks om op de openbare weg te kunnen fietsen alsof je een prof bent.. ![]() ![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 18 april 2012 @ 16:23 |
Maar je rijdt niet alsof je een prof bent, je rijdt met 25 per uur tussen een stel bierbuiken. Voor hetzelfde bedrag kun je ook een licentie kopen, komt een stuk meer in de buurt ![]() | |
Narcotical | woensdag 18 april 2012 @ 16:24 |
Dat is natuurlijk wel zo, maar ik bedoelde natuurlijk over de grote wegen die normaal niet toegankelijk zijn voor fietsen ![]() | |
ultra_ivo | woensdag 18 april 2012 @ 17:11 |
Ik heb altijd een klein slotje bij me. Maar water vraag ik gewoon bij een local. Zeker op warme dagen zitten er veel in de voortuin. Benzinepompen is een ander alternatief. Is er werkelijk niks open en staat niemand buiten dan hebben de meeste begraafplaatsen nog altijd een kraan. Maar die optie heb ik tot nu toe alleen 's nachts moeten gebruiken. | |
Blik | woensdag 18 april 2012 @ 17:28 |
Je rijdt 30 km/u, en het is best leuk om een keer mee te maken. Het shirtje wat je krijgt is ook wel anders dan bij andere toertochten, het is wel echt van goede kwaliteit. Ik draag het in ieder geval nog regelmatig. Je moet alleen eigenlijk wel proberen om zoveel mogelijk vooraan te rijden, dan heb je het minste last van opstoppingen. Ik kan alleen dit jaar niet, ander had ik je wel vergezeld Gripper | |
Patroon | woensdag 18 april 2012 @ 18:15 |
![]() | |
kaasplankje | woensdag 18 april 2012 @ 18:21 |
Ik kom alleen als ik 35.- startgeld van de organisatie krijg. Dan zal ik ook het shirt de hele dag dragen. | |
kanovinnie | woensdag 18 april 2012 @ 20:05 |
http://www.futurumshop.nl(...)e=3&utm_source=email Kent iemand deze pomp http://www.futurumshop.nl(...)e=3&utm_source=email En die armstukken? Of moet ik gewoon ff passen bij de fietsenmakert? | |
Narcotical | woensdag 18 april 2012 @ 20:13 |
Je hebt al een Pocket Rocket en nu wil je ook nog een Joe Blow? ![]()
| |
kanovinnie | woensdag 18 april 2012 @ 20:17 |
Hij bevalt dusdanig dat ik dat wel wil ja ![]() ![]() | |
Narcotical | woensdag 18 april 2012 @ 20:19 |
Ja, sorry ![]() Even een serieuze reactie wat betreft die armwarmers. Als je zeker wilt weten dat ze je goed zitten kan je ze beter even ergens gaan passen ![]() | |
kanovinnie | woensdag 18 april 2012 @ 20:22 |
Ja, precies. Was al van plan om donderdag ff naar de fietsenmaker te rijden. Maar qua pomp? | |
Narcotical | woensdag 18 april 2012 @ 20:23 |
Geen ervaring mee, maar Topeak maakt over het algemeen prima pompen. Hij is wel vrij prijzig, je kan ook gewoon een pomp voor 15-20 bij Halfords kopen met manometer, werkt ook prima zeg ik uit ervaring | |
kanovinnie | woensdag 18 april 2012 @ 20:24 |
We hadden hier zo'n ding en die heeft na 2 jaar de geest geven. Dan geef ik liever een tientje/2 tientjes meer uit en heb ik echt goede. | |
Oksel | woensdag 18 april 2012 @ 20:47 |
Uurtje hardgelopen. | |
marcodej | woensdag 18 april 2012 @ 21:02 |
En na het pompen altijd squirten. ![]() 51km vanavond, noordelijke deel van het rondje in de nattigheid gereden. Best koud dan in een keer... En eindelijk eens wat achievements in Strava gehaald. ![]() | |
dimi_stevens | woensdag 18 april 2012 @ 22:24 |
[quote]![]() http://www.futurumshop.nl(...)e=3&utm_source=email Kent iemand deze pomp Ik heb deze pomp. Na veel geklooit te hebben met goedkope pompen deze gehaald. Ik vind het een fantastische pomp. | |
Blik | woensdag 18 april 2012 @ 22:43 |
Nutteloos bericht | |
kaasplankje | woensdag 18 april 2012 @ 22:48 |
Ik vind 't maar een kutpomp, die Joe blow. Geef mij maar een SKS renn kompressor ![]() Of deze. http://www.futurumshop.nl(...)lack-vloerpomp.phtml | |
RichardHammond | woensdag 18 april 2012 @ 23:10 |
Goede pomp, maar het rubber in het mondstukje lijkt te scheuren en af te brokkelen bij mijn pomp. Verder perfect ding. 1 bar in twee slagen dus de band is vrij snel hard en tot 13 bar is geen probleem. Heb even getest, want ik was vrij benieuwd. Maar ik ga dus een RMA aanvragen. | |
eentwee | woensdag 18 april 2012 @ 23:27 |
Meen je dat nou? Ik heb ze allebei en gebruik vaker de Topeak vanwege de geringe benodigde kracht (en minder slagen ook nog). De Rennkompressor is ook zeker goed en gaat lang mee (namelijk eeuwig), maar dan moet je eigenlijk wel de rechte messing kop hebben. Die kun je op elk ventiel rammen en dan lekt er nooit lucht. Rubbertjes zijn bij allebei goedkoop en makkelijk te vervangen. Die 31¤ incl. verzenden is een uitstekende aanbieding, ga je nergens goedkoper vinden. Een goede pomp koop je een keer en gaat jaren mee en is de uitgave absoluut waard. KopOn dus! Lezyne is wel weer duurder en heeft trouwens hetzelfde gezeik met de kop, dit zegt genoeg. @Hamster: RMA? Rubbertje vervangen geen optie? | |
buzz1291 | donderdag 19 april 2012 @ 06:22 |
Volledig foute veronderstelling. Want jij denkt dus dat wanneer je 5 kg afvalt, dat je met een fiets van pak 'm beet, 13 kg net zo makkelijke een berg oprijdt? En wat te denken van een set wielen van 1900 gram die je in gang moet trekken tov een setje van 1400 gram. Volgens jou dus even poepen of die halve liter bidon weglaten en het verschil is gecompenseerd? Ik kan dit niet wetenschappelijk onderbouwen maar weet wel heel zeker dat je met lichter materiaal nu eenmaal sneller accelereert en dus ook sneller een berg op rijdt. Je zou al die kleine beetjes gewichtsveschilo een op moeten tellen, scheelt waatschijnlijk zomaar één kilo aan je fiets. | |
buzz1291 | donderdag 19 april 2012 @ 06:30 |
Kijk, now we are talking. Jaren geleden zo'n (grijze) Renncompressor pomp aangeschaft en in al die jaren slechts een paar keer het rubbertje in het uiteinde van de slang hoeven te vervangen. Verder is dat ding niet stuk te krijgen. | |
Gripper | donderdag 19 april 2012 @ 08:39 |
Tot op zekere hoogte (die we als amateurs die we hier nog steeds zijn niet snel bereiken) is het de moeite waard om het totaalgewicht wat de berg op moet te verminderen. Dus een halve kilo uitwerpselen in het dal achterlaten kan nooit kwaad. ![]() Als er iets is wat snel effect oplevert als je het gewicht ervan vermindert, dan zijn het inderdaad je wielen wel. En dan vooral je velgen, je wilt zo min mogelijk roterend gewicht aan de buitenkant. | |
Patroon | donderdag 19 april 2012 @ 09:44 |
Mijn opmerking was als grap bedoelt maar als je er zo graag inhoudelijk op in wil gaan wil ik toch wel even reageren. Ik ben het met je eens dat door het ronddraaien van de wielen het gewicht van de wielen belangrijk is. Het is veel zwaarder om ze steeds op gang te trekken. Maar heb je ze eenmaal op gang dan is het ook makkelijker om ze in beweging te houden. In beginsel is mijn opmerking niet eens zo fout, als jij veronderstelt. Het gaat namelijk om de totale massa (fiets + persoon) / het vermogen van de persoon. Wanneer je afvalt neemt die uitkomst toe, echter dan moet je 100% vet afvallen en dat is onmogelijk. Bij afvallen zal je altijd ook vermogen (spiermassa) inleveren, daardoor zal je minder vermogen kunnen leveren als je 5kg afvalt. Daarmee gezegd staat dus een kilo afvallen niet gelijk aan een kilo lichtere fiets, volgens mij bedoel je dat. En ja, dat wist ik al. Maar wanneer je even naar het toilet gaat, wordt je lichter terwijl je geen spiermassa verliest. Als we het dus puur theoretisch gaan benaderen kan je daarmee wel degelijk 40gram extra ketting compenseren. ![]() En bergen? Hier in Nederland hebben we geen bergen en rij ik enkel wedstrijden op het vlakke. Bij veel bochten zal een lichte fiets en dan vooral de wielen wel voordeel zijn door het vele optrekken. [ Bericht 0% gewijzigd door Patroon op 19-04-2012 09:50:18 ] | |
dop | donderdag 19 april 2012 @ 11:20 |
lol ik weeg bijna 100 kilo bij 1.95 lengte , als ik met z'n licht wielsetje eens goed op de pedalen ga staan vliegen de spaken me om de oren licht gewicht is leuk maar het moet ook heel blijven de uci heeft voor wedstrijden trouwens gewoon een miniumum fiets gewicht geloof 8,9 kilo dus toedeledoki | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 19 april 2012 @ 11:28 |
8,9 ![]() Gewicht is 6.8. Fietsen moeten regelmatig met lood verzwaard worden om dat gewicht te halen. Die 6.8 is echt volledig achterhaald. Zet dat maar eens terug naar 4.8 ofzo. | |
dop | donderdag 19 april 2012 @ 11:29 |
bijna goed ![]() ![]() | |
Patroon | donderdag 19 april 2012 @ 11:33 |
Heb eens van de Belg gelezen dat ze het vele aantal valpartijen van de laatste jaren wijten aan te lichte fietsen met te hoge snelheid. |