Ja, die kan je dus per link inkorten ipv per 2 links snappie?quote:Op zaterdag 14 april 2012 20:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Volgens mij heb ik zulke kettingen wel eens op bmx-jes gezien. BMX chain op google leverde de term " half-link chain" op.
Verder begrijp ik er ook weinig van
Op je achterwiel leunt idd het meeste gewicht maar niet als je remt. Dan komt bijna alle druk op het voorwiel ivm met het hoge zwaartepunt en heb je daar dus veel meer remvermogen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 10:37 schreef Patroon het volgende:
Op je achterwiel leunt het meeste gewicht en de aandrijving zit ook op het achterwiel.
De 'wet van de traagheid' zoals jij het noemt is de eerste wet van Newton. Moment = kracht x arm is juist geen wet van Newton.quote:Op zondag 15 april 2012 01:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Op je achterwiel leunt idd het meeste gewicht maar niet als je remt. Dan komt bijna alle druk op het voorwiel ivm met het hoge zwaartepunt en heb je daar dus veel meer remvermogen.
Bij hard remmen kan je dus beter 60% voor remmen en 40% achter. Net als in de auto.
Eigenlijk is dit gewoon natuurkunde en heeft met de wet van de traagheid enerzijds en de wetten van Newton (moment = kracht x arm) anderzijds te maken.
Ik heb ze vorige maand vervangen na 7000 km, geen lekke banden.quote:Op zondag 15 april 2012 10:49 schreef Zwansen het volgende:
Trouwens, hoeveel km kun je gemiddeld met je buitenbanden rijden? Ik denk dat ik nu ergens op 3000-3500 km zit met dezelfde buitenbanden. Ik merk dat ze superglad zijn en steeds meer kleine gaatjes/putjes krijgen. Overigens heb ik vrijwel nooit lekke banden. Vervangen of lekker doorrijden?
Als jij koerst kan je het beste 52x11 nemen of zelfs 53x11. Anders kan je niet mee in de groep voor de wind of in de spurt.quote:Op zondag 15 april 2012 11:22 schreef Patroon het volgende:
Ik zie net dat mijn voorblad 50T is ipv wat ik dacht 52/53T. Dacht al wat heb ik weinig over toen het 50 km/h ging. Ik heb voor een triple. Welk voorblad adviseren jullie?
Past deze op mijn Shimano 105 Triple?
http://www.rose.nl/artike(...)52-tanden/aid:120807
Ik hoor net dat ik er ook voor kan kiezen om achter met een 11 te gaan rijden en voor 50. Nadeel bij de 11 cassette is dat je de 16 mist. 50x11 is 9,71m ivm 52x12 = 9,26m
Bij een 11-25 verzet mis je de 16T. Volgens mij gebruik ik dat tandwiel best veel. Is dat niet vervelend?quote:Op zondag 15 april 2012 13:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als jij koerst kan je het beste 52x11 nemen of zelfs 53x11. Anders kan je niet mee in de groep voor de wind of in de spurt.
Jawel, anders 11-23 want je hebt toch triple. Of 12-25 als je persé een 25 wilt.quote:Op zondag 15 april 2012 13:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Bij een 11-25 verzet mis je de 16T. Volgens mij gebruik ik dat tandwiel best veel. Is dat niet vervelend?
Die 25 hoef ik niet per se. Denk je dat 52x12 voldoende is om mee te komen?quote:Op zondag 15 april 2012 13:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jawel, anders 11-23 want je hebt toch triple. Of 12-25 als je persé een 25 wilt.
Wat voor niveau rijd jij met koersen Patroon?quote:Op zondag 15 april 2012 13:49 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die 25 hoef ik niet per se. Denk je dat 52x12 voldoende is om mee te komen?
Voor 52x11 kom ik op:
52 voorblad
http://www.rose.nl/artike(...)52-tanden/aid:120807
11-23
http://www.rose.nl/artike(...)-10-speed/aid:366574
Nieuwe ketting a 30 euro.
Klopt dat Kaas?
edit: Hoe snel is Rose met levering?
Ik heb momenteel een amateur A licentie. Maar in de koersen doe ik niet mee voor de prijzen.quote:Op zondag 15 april 2012 14:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat voor niveau rijd jij met koersen Patroon?
Je bedoelt gewoon Amateur dus? Amateur A bestaat niet meer sinds vorig jaar.quote:Op zondag 15 april 2012 15:35 schreef Patroon het volgende:
Ik heb momenteel een amateur A licentie. Maar in de koersen doe ik niet mee voor de prijzen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |