abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 april 2012 @ 23:22:48 #251
211083 Angelof9
I must go first
pi_110422246
Ik denk niet dat het de draken zijn. Volgens mij is hij gewoon verliefd geworden op Dany.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_110422262
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 20:25 schreef Funzel het volgende:
Wie is trouwens jullie favoriete personage? :)
Ik neig naar Tyrion of Varys.
Tyrion is een baas.
Daarna Littlefinger :D Omdat ie gewoon een pimp is.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_110422457
Aflevering gezien en het halve topic doorgelezen. Het was weer spannend, maar ik had er wel meer van verwacht.
pi_110422604
Ik vond het wel de tofste aflevering van het seizoen tot nu toe. Tyrion met bazenstreken. En een wolf.
Gedoe met die helm wel wat voorspelbaar opzich, maar goed.

Wel tof.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  maandag 16 april 2012 @ 23:41:50 #255
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_110423083
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 23:07 schreef Tweek het volgende:

[..]

Ehm dat is hem al in het eerste seizoen gelukt, volgens mij de aflevering waar de wijnverkoper Dany probeert te vergiftigen. Hij gaat dan even weg om iemand anders te spreken en van hem krijgt hij zijn royal pardon aangeraakt voor het vertellen dat dany zwanger is en waar ze is. Uiteraard na het zien van de draken kan dat hele westeros hem gestolen worden.
Volgens mij is hij juist daar op de markt omgedraaid. Hij krijgt inderdaad te horen dat hij een pardon heeft gekregen door de locatie door te geven.
Er zal wel een prijs op het hoofd van Dany staan en dat wil die wijnverkoper wel hebben. Zodra hij erachter komt dat het op Dany gaat pakt hij andere (vergiftigde) wijn en probeert haar dus te vergiftigen.
Jorah ziet dat en besluit toch om haar te redden en blijft daarna bij haar en maakt dus geen gebruik van zijn pardon om terug te keren naar Westeros.

Maar booh wat een aflevering! Vond de vorige twee een stuk minder, maar bij seizoen 1 duurde het ook een paar afleveringen voor dat het spannend werd.
Bij de laatste scene's zat ik helemaal gespannen :o Jammer van Yoren hij was een tof personage. Vraag mij alleen af hoe lang het duurt voordat die mannen van Lannister erachter komen dat ze Gendry niet vermoord hebben want volgens mij was die knul blond en de smid heeft duidelijk gezegd dat Gendry donker haar had.

En gebeurde er nou ook nog iets van 1 van die 3 mannen in de kooi die Arya de ax (ben even het NL woord kwijt :@) gaf? Een keek haar na toen ze wegliep maar heeft hij daarna nog een "rol" gespeeld? Zonee denk ik dat daar dan misschien volgende week iets mee gebeurd.

In ieder geval verheug ik mij echt alweer op de volgende aflevering, ben benieuwd naar het vervolg van Theon, Bran (zou hij magische krachten hebben? :D ) en of Renly zijn vrouw zwanger krijgt (met Loras erbij? : o|O )
吴 曼 迪
pi_110423267
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:24 schreef speknek het volgende:
Uhm, waarom is Littlefinger -> Pinkje :')?
Omdat littlefinger pink is in t nederlands, om maar eens wat te noemen :+
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_110423352
quote:
17s.gif Op maandag 16 april 2012 23:41 schreef megamandy het volgende:
Er zal wel een prijs op het hoofd van Dany staan en dat wil die wijnverkoper wel hebben. Zodra hij erachter komt dat het op Dany gaat pakt hij andere (vergiftigde) wijn en probeert haar dus te vergiftigen.
Die wijnverkoper is gestuurd/getipt door Varys.
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 22:17 schreef Sjapoela het volgende:
Alleen de vertaling :') Ik had bij een stukje met Littlefinger dat lastig te volgen was de ondertiteling aan gedaan. Littlefinger heet gewoon 'pinkje' :')
Zet je de ondertiteling op Engels? Of zit die er niet bij? Sowieso volg ik de serie altijd met ondertiteling aan. Engels verstaan is 1 ding, maar snelle en gevatte opmerkingen (zoals die van Tyrion) begrijpen is een 2e...
  maandag 16 april 2012 @ 23:52:30 #258
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_110423531
quote:
11s.gif Op maandag 16 april 2012 23:47 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Die wijnverkoper is gestuurd/getipt door Varys.

Dat snap ik ;) Je ziet duidelijk dat hij eerst gewoon wijn wil verkopen, en als hij erachter komt wie Dany in werkelijkheid is pakt hij pas de vergiftigde wijn.
吴 曼 迪
pi_110423581
quote:
17s.gif Op maandag 16 april 2012 23:52 schreef megamandy het volgende:

[..]

Dat snap ik ;) Je ziet duidelijk dat hij eerst gewoon wijn wil verkopen, en als hij erachter komt wie Dany in werkelijkheid is pakt hij pas de vergiftigde wijn.
Ah dan begreep ik je verkeerd :P Dacht dat je het niet door had O-)
  maandag 16 april 2012 @ 23:57:59 #260
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_110423766
quote:
10s.gif Op maandag 16 april 2012 23:53 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Ah dan begreep ik je verkeerd :P Dacht dat je het niet door had O-)
Jawel :D gebruikte het even om (volgens mij) het "keerpunt" van Jorah aan te tonen.
吴 曼 迪
  dinsdag 17 april 2012 @ 00:08:23 #261
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_110424126
quote:
10s.gif Op maandag 16 april 2012 23:46 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Omdat littlefinger pink is in t nederlands, om maar eens wat te noemen :+
Probleem is alleen dat hij komt van the fingers en vroeger klein was, daarom heeft hij de bijnaam littlefinger gekregen.

Maar goed ondertiteling wordt gedaan door de goedkoopste aanbieder en vaak krijgen ze niet meer als een script om een vertaling te doen, zonder enige relevante andere informatie. Dus dit soort vertalingen krijg je dan al snel.

Zo kan je een belgische vertaling ook wel herkennen aan het vertalen van microwave naar microgolf in plaats van magnetron. Ooit was er hier op fok een topic van iemand die de ondertiteling van Buffy deed en zich afvroeg wat mensen als vertaling van Watcher wouden zien. Maar dat is allemaal een beetje offtopic.

Ontopic dan maar, moet wel zeggen dat ik blij ben dat boek drie in twee seizoenen komt, want ze gaan wel snel door het boek heen in deze afleveringen. Alles komt wel aanbod maar er mist toch een beetje subtiliteit, wat meer achtergrond. Zoals je zag met Tyrion en het beloven van het meisje aan de drie verschillende huizen. Uiteindelijk wordt het niet duidelijk waarom ze juist wel aan de mensen van Dorne wordt beloofd.
pi_110424238
Ik kom er pas net achter dat die acteur die Joffrey speelt al een jaar of 19 is :D

http://www.vulture.com/20(...)d-actor-problem.html

Interessant artikel dat daar mee te maken heeft :) Ben ook wel benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken.
pi_110424341
Kijkcijfertjes zijn trouwens ook bekend :P

quote:
The third episode of fantasy drama Game of Thrones' sophomore season held its ground, holding steady with 3.8 million total viewers at 9 p.m. and adding 776,000 additional viewers with an encore broadcast at 11 p.m.

Sunday's numbers were on par with last week's impressive 97 percent retention rate from the Season 2 bow of the series, which has already been renewed for a third season.
http://www.hollywoodrepor(...)-down-ratings-312544

Is netjes :)
  dinsdag 17 april 2012 @ 00:17:27 #264
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_110424438
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 00:08 schreef Tweek het volgende:

[..]

Probleem is alleen dat hij komt van the fingers en vroeger klein was, daarom heeft hij de bijnaam littlefinger gekregen.

Maar goed ondertiteling wordt gedaan door de goedkoopste aanbieder en vaak krijgen ze niet meer als een script om een vertaling te doen, zonder enige relevante andere informatie. Dus dit soort vertalingen krijg je dan al snel.

Zo kan je een belgische vertaling ook wel herkennen aan het vertalen van microwave naar microgolf in plaats van magnetron. Ooit was er hier op fok een topic van iemand die de ondertiteling van Buffy deed en zich afvroeg wat mensen als vertaling van Watcher wouden zien. Maar dat is allemaal een beetje offtopic.

Ontopic dan maar, moet wel zeggen dat ik blij ben dat boek drie in twee seizoenen komt, want ze gaan wel snel door het boek heen in deze afleveringen. Alles komt wel aanbod maar er mist toch een beetje subtiliteit, wat meer achtergrond. Zoals je zag met Tyrion en het beloven van het meisje aan de drie verschillende huizen. Uiteindelijk wordt het niet duidelijk waarom ze juist wel aan de mensen van Dorne wordt beloofd.
Maar in de Nederlandse boeken heet hij schijnbaar ook iets van Pinkje? Die mensen krijgen het hele boek waar duidelijk in is waar de bijnaam vandaan komt en nog vertalen ze het zo belachelijk :')
吴 曼 迪
  dinsdag 17 april 2012 @ 00:23:11 #265
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_110424616
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 april 2012 00:17 schreef megamandy het volgende:

[..]

Maar in de Nederlandse boeken heet hij schijnbaar ook iets van Pinkje? Die mensen krijgen het hele boek waar duidelijk in is waar de bijnaam vandaan komt en nog vertalen ze het zo belachelijk :')
Bijnaam wordt niet in het eerste boek uitgelegd, maar in het tweede, dus als in de eerste al pinkje wordt gebruikt moeten ze daar aan vasthouden en kunnen ze niet meer terug. Maar goed het is gewoon een van die dingen die moeilijk te vertalen zijn ook kleinevinger klinkt in het nederlands een stuk minder leuk dan LittleFinger.
  dinsdag 17 april 2012 @ 00:23:27 #266
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_110424626
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 00:11 schreef Saavedra het volgende:
Ik kom er pas net achter dat die acteur die Joffrey speelt al een jaar of 19 is :D

http://www.vulture.com/20(...)d-actor-problem.html

Interessant artikel dat daar mee te maken heeft :) Ben ook wel benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken.
Zoals in de laatste alinea al een beetje staat denk ik ook erover. Ze hebben een geluk dat de serie zich niet afspeelt in een normale "tijdszone". De lengte van ieder seizoen is onbekend in de wereld van Game of Thrones.
Daarom denk ik ook dat je als kijken niet zal merken als iets twee jaar duurt ipv een jaar.
吴 曼 迪
  dinsdag 17 april 2012 @ 00:25:55 #267
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_110424685
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 april 2012 00:23 schreef megamandy het volgende:

[..]

Zoals in de laatste alinea al een beetje staat denk ik ook erover. Ze hebben een geluk dat de serie zich niet afspeelt in een normale "tijdszone". De lengte van ieder seizoen is onbekend in de wereld van Game of Thrones.
Daarom denk ik ook dat je als kijken niet zal merken als iets twee jaar duurt ipv een jaar.
Precies, het is dat in de serie de leeftijd van Ned Stark niet genoemd werd maar in het boek was die 35, echt wat Martin bezielde met de leeftijden is me niet duidelijk. Een jaar wordt ook nooit uitgelegd als 365 dagen, dus een jaar kan van alles zijn. In de tvserie hebben ze het geloof ik ook nooit over leeftijden dus dat scheelt
  dinsdag 17 april 2012 @ 00:31:38 #268
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_110424813
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 00:25 schreef Tweek het volgende:

[..]

Precies, het is dat in de serie de leeftijd van Ned Stark niet genoemd werd maar in het boek was die 35, echt wat Martin bezielde met de leeftijden is me niet duidelijk. Een jaar wordt ook nooit uitgelegd als 365 dagen, dus een jaar kan van alles zijn. In de tvserie hebben ze het geloof ik ook nooit over leeftijden dus dat scheelt
Nee volgens mij zijn er nooit echt leeftijden benoemd in de serie. Sansa en Joffrey gaan bijvoorbeeld trouwens als Sansa gaat bloeden (lekker :P ), of wanneer ze volwassen worden geen idee.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
吴 曼 迪
pi_110424942
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 00:11 schreef Saavedra het volgende:

Ik keek gisteravond nog even Batman Begins. Daar kwam ie ook opeens in voor :)

Vond het een goeie aflevering :) Zit toch met in het achterhoofd het boek, maar kon (op wat schrappen van wat onbelangrijke dingen) geen problemen vinden eigenlijk
  dinsdag 17 april 2012 @ 00:43:46 #270
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_110425050
De actrice die Cersei speelde was ook Sarah Connor in Terminator: The Sarah Connor Chronicles.

Voor de mensen die nog wat willen lezen over de acteur die Syrio Forel speelde hier een AMA op reddit van de acteur
  dinsdag 17 april 2012 @ 01:05:35 #271
305104 Rickazio
Stad en Lande
pi_110425407
Goede serie :)

kvond alleen dit wel een wtf-moment in season 1
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ps:
SPOILER
Baas.

[ Bericht 44% gewijzigd door Rickazio op 17-04-2012 01:11:01 ]
♔ KoningenUitGroningen ♔
  dinsdag 17 april 2012 @ 01:13:32 #272
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_110425552
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 01:05 schreef Rickazio het volgende:
Goede serie :)

kvond alleen dit wel een wtf-moment in season 1
SPOILER
Ik zal je wtf moment nog wat vergroten; in het boek is Daenerys 12/13 ten tijde van deze scène. :o
pi_110426057
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 00:43 schreef Tweek het volgende:
De actrice die Cersei speelde was ook Sarah Connor in Terminator: The Sarah Connor Chronicles.

Voor de mensen die nog wat willen lezen over de acteur die Syrio Forel speelde hier een AMA op reddit van de acteur
quote:
[–]lol-fail

And what do we say to the God of death?

[–]miltosyerolemou[S]

NOT TODAY

[–]lol-fail 221 punten 1 dag geleden

I'm never washing my eyeballs again.
Hij zij tegen mij dat hij m'n piemel kapot zou maken zodat ik een nieuwe van mijn moeder kon krijgen.
  dinsdag 17 april 2012 @ 06:21:25 #274
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_110426475
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 00:43 schreef Tweek het volgende:
Ben benieuw of we hem nog eens te zien krijgen, zelf met een gebroken houten zwaard zal het toch niet al te moeilijk geweest zijn om die gast te verslaan.

Boekenlezers graag NIET reageren ;)
  dinsdag 17 april 2012 @ 09:28:10 #275
211083 Angelof9
I must go first
pi_110428404
quote:
17s.gif Op maandag 16 april 2012 23:41 schreef megamandy het volgende:
En gebeurde er nou ook nog iets van 1 van die 3 mannen in de kooi die Arya de ax (ben even het NL woord kwijt :@) gaf? Een keek haar na toen ze wegliep maar heeft hij daarna nog een "rol" gespeeld? Zonee denk ik dat daar dan misschien volgende week iets mee gebeurd.
Zij gaf hen die bijl zodat ze zichzelf kunnen bevrijden. Aanneembaar dat ze nu dus ergens rondlopen, maar ze zijn niet meer in beeld geweest.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')