Als je een doorgaande rijweg instelt, krijgt de machinist dan geel-groen?quote:Op zaterdag 14 april 2012 16:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Inderdaad. In Groningen is een hoog sein geplaatst ivm zichtproblemen op een lage variant. Een hoog sein heeft niet de snelheidsbeperking van een laag sein, daarom kan het niet beter dan geel tonen. De vraag was waarom ze daar geen groen knipper van maken.
Ken ik jou niet ergens van trouwens?quote:Op zaterdag 14 april 2012 14:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Een hogere snelheid is vaak gewenst omdat een trein dan de blokken sneller vrijrijdt waardoor een tweede trein eerder kan vertrekken. Voor 80 km/h zal het sein groen tonen, voor 40 km/h Groen-knipper als er geen bordjes tussen het sein en een kromliggend 40 km/h-wissel ligt. Staat er wel een bordje dan wordt geen geel maar geel-4 gebruikt.
Klopt. En ook al staat er WEL een tijd op je ticket, als je Normalpreis betaald hebt heb je geen Zugbindungquote:Op zaterdag 14 april 2012 16:45 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Volgens mij hoef je niet te reserveren. In dat geval moet je wel opstaan voor iemand die wel zijn plaats heeft geboekt.
Zeer zeker.quote:Op zaterdag 14 april 2012 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ken ik jou niet ergens van trouwens?
Oh, zo. Daar moet inderdaad groen-knipper in. Nieuw zou het niet op dezelfde manier gebouwd worden.quote:Op zaterdag 14 april 2012 16:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Inderdaad. In Groningen is een hoog sein geplaatst ivm zichtproblemen op een lage variant. Een hoog sein heeft niet de snelheidsbeperking van een laag sein, daarom kan het niet beter dan geel tonen. De vraag was waarom ze daar geen groen knipper van maken.
Inderdaad. Hoog geel, laag groen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 16:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als je een doorgaande rijweg instelt, krijgt de machinist dan geel-groen?
Gek, daarmee doe je afbreuk aan de betekenis van geel: snelheid verminderen en verwacht volgende sein in stand stop.quote:Op zaterdag 14 april 2012 17:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Inderdaad. Hoog geel, laag groen.
Wordt wel gevolgd door rood ja, tenminste, dat is de intentie.quote:Op zaterdag 14 april 2012 18:13 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Afremmen tot 40 km/h of zoveel minder als nodig rekening houdend met een stoptonend sein.
Niet per se. Er kan namelijk ook een snelheidsadvies van 60 of 80 worden gegeven. Wel moet je er dan rekening mee houden dat je bij het volgende sein verder af moet remmen naar 40.quote:
Voor hele lange blokken of zo?quote:Op zaterdag 14 april 2012 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Niet per se. Er kan namelijk ook een snelheidsadvies van 60 of 80 worden gegeven. Wel moet je er dan rekening mee houden dat je bij het volgende sein verder af moet remmen naar 40.
neuh, niet per se. Het kan dienen als vooraankondiging voor bijvoorbeeld een station waar met een beperkte snelheid langsgereden mag worden of als een trein door bepaalde wissels moet. Maar het kan ook zijn dat op een bepaald stuk de baanvaksnelheid naar beneden gaat en de trein hiervoor alvast af moet remmen. Het volgende sein dat je tegenkomt zal hoogstwaarschijnlijk ook geel zijn.quote:
Hoeft niet. Groen knipper wordt ook vooraf gegaan door geel 4. Het wordt ook gebruikt bij korte blokken, waar de afstand tussen geel en rood te kort is om tijdig te kunnen afremmen vanaf de baanvaksnelheid. Dan krijg je daarvoor alvast geel 6 of geel 8 bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 14 april 2012 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh, niet per se. Het kan dienen als vooraankondiging voor bijvoorbeeld een station waar met een beperkte snelheid langsgereden mag worden of als een trein door bepaalde wissels moet. Maar het kan ook zijn dat op een bepaald stuk de baanvaksnelheid naar beneden gaat en de trein hiervoor alvast af moet remmen. Het volgende sein dat je tegenkomt zal hoogstwaarschijnlijk ook geel zijn.
Niet officieel. Wel was er zo af en toe de mogelijkheid om met de 8811 mee te rijden, die wat heen en weer stoomde. Alle locs hebben heen en weer gereden. Er werd ook duidelijk rekening gehouden met fotografen, qua plaats om hem even te "parkeren" edquote:
Oh jee, dit ruikt naar iemand die vraagt om een dienstregeling.quote:Op zondag 15 april 2012 00:08 schreef bork het volgende:
greavy, die grensovergangsite vind ik een goed idee.
Mag ik een suggestie doen? Ik heb het idee dat jij aardig op de hoogte bent wanneer en waar er iets bijzonders op het spoor in Nederland is te zien, ik keek nog weleens op somda en af en toe las ik weleens iets hier maar ik zou een site waar dit soort dingen (van te voren) op staan erg fijn vinden, of bestaat die al en kan ik die niet vinden
O?quote:Op zondag 15 april 2012 00:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh jee, dit ruikt naar iemand die vraagt om een dienstregeling.
Er zijn er wel voor minder onder de tegeltjes gegaan hoor![]()
![]()
![]()
Nou daar moeten we dan vanaf het is 2012 niet .... vul zelf maar in, vriendjespolitiek, geheimzinnigheid, draaikonterij is niet van deze tijd, huppakee open ermee.quote:Op zondag 15 april 2012 00:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zou dat best fijn vindenJa hoor
![]()
Maar ik ben ook al eens vermoord door die kontebonkers op somda. Want jah, vragen om een dienstregeling is nou eenmaal Verboden
Rebelse jongeling ben jequote:Op zondag 15 april 2012 01:14 schreef bork het volgende:
[..]
Nou daar moeten we dan vanaf het is 2012 niet .... vul zelf maar in, vriendjespolitiek, geheimzinnigheid, draaikonterij is niet van deze tijd, huppakee open ermee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |