Pak je de barbell misschien steeds op een verschillende breedte?quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:30 schreef ZuidGrens het volgende:
Ik blijf het kut vinden om met het squatten die stang fatsoenlijk op mijn lichaam te plaatsen. Soms ligt hij precies goed, maar andere keren wil hij gewoon niet...
Hmm, zou kunnen. Ben meestal meer bezig met waar ik mijn nek moet plaasten dan met mijn handen, zal er morgen eens op gaan letten.quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:34 schreef Snakey het volgende:
[..]
Pak je de barbell misschien steeds op een verschillende breedte?
ik doe death lift, krijg je lekker lange spieren vanquote:Op vrijdag 13 april 2012 18:13 schreef Push. het volgende:
Omdat er hier veel mensen zitten met kennis van het lichaam: iemand tips hoe je snel lenig wordt? Ik heb hele korte spieren, altijd al gehad, en wil ze graag langer maken. De 'contract-relax'-methode ken ik al, net als de 'hold-relax'-methode. Zijn er nog trucs of do's en don'ts met betrekking tot stretch of zijn methodes waar je sneller resultaat mee boekt dan contract-relax?
Altijd leuk, beetje wandelen door de sportschoolquote:
Bij squat train je meer beenspierenquote:Op vrijdag 13 april 2012 19:01 schreef Kriebelhoest het volgende:
Ah de leg curl kan ik inderdaad toevoegen ja.
Maar is de leg press zo ongeveer niet hetzelfde als een squat?
Vind het meer squads die je ermee maakt (gezien de ROM, been-input en centrale gewichtsplaatsing ipv voor je met normale bar).quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:12 schreef Tinos85 het volgende:
Mén deadliften met zo'n trapbar gaat lekker!
Doe je low bar of high bar?quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:30 schreef ZuidGrens het volgende:
Ik blijf het kut vinden om met het squatten die stang fatsoenlijk op mijn lichaam te plaatsen. Soms ligt hij precies goed, maar andere keren wil hij gewoon niet...
Oke moet dan ook even rug-dag en benen-dag goed plannen zodat ik bij het squatten niet faal doordat ik de dag ervoor voornamelijk rug heb gedaan.quote:Op vrijdag 13 april 2012 19:14 schreef SeanFerdi het volgende:
Squat
Lunges
Goodmornings
Deadlift
Leg Press
Calf raise
Dit zijn de oefeningen die ik over het algemeen op een lower body dag doe (ik gooi er vaak nog wat andere niet-benen oefeningen tussendoor om de benen een beetje rust te geven)
p.s. Met leg press isoleer je de quads, terwijl je bij squat ook gebruik maakt van de rug, en een beetje hamstrings en andere kleinere spieren voor het evenwicht. Bij squats kan je vaak minder gewicht tillen dan je benen aan zouden kunnen, en heeft het zin om de quads ook nog even te isoleren met meer gewicht.
Leg press is geen isolatie oefening....quote:Op vrijdag 13 april 2012 19:14 schreef SeanFerdi het volgende:
Squat
Lunges
Goodmornings
Deadlift
Leg Press
Calf raise
Dit zijn de oefeningen die ik over het algemeen op een lower body dag doe (ik gooi er vaak nog wat andere niet-benen oefeningen tussendoor om de benen een beetje rust te geven)
p.s. Met leg press isoleer je de quads, terwijl je bij squat ook gebruik maakt van de rug, en een beetje hamstrings en andere kleinere spieren voor het evenwicht. Bij squats kan je vaak minder gewicht tillen dan je benen aan zouden kunnen, en heeft het zin om de quads ook nog even te isoleren met meer gewicht.
ik doe een upper-lower body split met 2 keer trainen in de week ... dus ik hoef geen rekening te houden met opeenvolgende dagen ... misschien is dit schema dan minder handig voor jou.quote:Op vrijdag 13 april 2012 19:24 schreef Kriebelhoest het volgende:
[..]
Oke moet dan ook even rug-dag en benen-dag goed plannen zodat ik bij het squatten niet faal doordat ik de dag ervoor voornamelijk rug heb gedaan.
oké, officieel maakt het van meerdere gewrichten gebruik dus is het een compound. Maar het is wel meer isolerend dan Squats, en legt meer nadruk op de quads, en dus blijft mijn redenering staan.quote:Op vrijdag 13 april 2012 19:28 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Leg press is geen isolatie oefening....
Goede tip! Ga ik doen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 17:59 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Desnoods flink wat warmup reps met alleen bar om je form weer correct in je geheugen te krijgen.
Zelf heb ik toen ik begon ook een shitload squatreps met alleen de bar gemaakt om de form goed te krijgen, voordat ik aan (hogere) gewichten begon. Is alleen maar goed.
Doe wat natuurlijk aan voelt. Bij mij is het laag op mijn traps. Zodra je traps wat gespierder worden zal het ook fijner aan voelen en op den duur en denk je er niet meer bij na.quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:30 schreef ZuidGrens het volgende:
Kies een squat vorm die je consequent wilt gaan doen (low/high-bar front) en informeer je over hoe je het beste de bar erbij positioneerd. De Low-bar bijv. heeft hele andere vereisten dan de High-bar en die moet je over je gehele lichaamsvorm aanpassen.quote:
quote:Op vrijdag 13 april 2012 19:30 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
oké, officieel maakt het van meerdere gewrichten gebruik dus is het een compound. Maar het is wel meer isolerend dan Squats, en legt meer nadruk op de quads, en dus blijft mijn redenering staan.
Ja ja, weet ik. Spieren kun je niet langer maken want ze zitten aan een vast knooppunt etc., maar het leek me zo duidelijker. Om het beter te zeggen: ik wil mijn spieren flexibeler maken. Iedereen blij nu.quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:28 schreef Weissman het volgende:
Elke dag oefenen en accepteren dat het niet in 1 keer zal gaan. Yoga of een andere discipline waar veel lenigheid/stretch/rek/strek-werk aan pas komt.
Oh en wees gewaarschuwd, je gaat een hele shitload aan opmerkingen krijgen over ''lange spieren''
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |