Gheghe BE!quote:
Ik weet het, ik moet daar meer mijn best voor doen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 19:29 schreef Moonah het volgende:
[..]
Gheghe BE!Weet je, ik bedenk me altijd maar dat die 'waaromvragen' helpen om de overweldigende wereld te ordenen. Uit een soort van compassie kan ik dan beter het geduld opbrengen.
Laatst vroeg mijn zoon (5) wie God is. Dat vond ik wel een lastige vraag. Ik ben niet echt gelovig, maar ik wil er wel respectvol over vertellen. Maar God is zó abstract en ver-van-mijn-bed als je daar niet mee opgroeit.
Over Jezus daarentegen kan ik dan weer wel makkelijk vertellen.
Leuk topic!
Meer mensen die dit in de man bijt hond stem horen als ze het lezen?quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:44 schreef De_Kardinaal het volgende:
Man bijt hond De_Kardinaal staat vandaag op het dorpsplein in [OUD] en vraagt:
Welke vraag stelde jouw kind waarop je niet direct een antwoord klaar had?
quote:Op vrijdag 13 april 2012 21:13 schreef 1299 het volgende:
[..]
Meer mensen die dit in de man bijt hond stem horen als ze het lezen?
Nu welquote:Op vrijdag 13 april 2012 21:13 schreef 1299 het volgende:
[..]
Meer mensen die dit in de man bijt hond stem horen als ze het lezen?
Helpt t je geen antwoord te geven maar hen te vragen wat ze denken?quote:Op vrijdag 13 april 2012 19:22 schreef Brighteyes het volgende:
Mama, waarom zit daar een bakje? (Op het auto-dashboard)
Mama, waarom zit daar een rondje omheen? Waaromheen? Om die dinges!
Mama, waarom zit hier een wit streepje op? (Een zonnebril)
Mama, waarom staat die molen aan Oscar's kant?
Mama, waarom staat die molen niet aan mijn kant?
Mama, waarom is papa met de trein? Omdat hij moet werken. Waarom? Omdat hij centjes moet verdienen. Waarom?
Waarom is papa niet met de motor? Omdat die kapot is. Waarom? Omdat de accu het niet meer doet en hij daarom niet kan starten. Waarom?![]()
![]()
Ik trek het helaas heel erg slecht.
Oh die gebruik ik ook vaak ja, bij vragen waarbij ik mijn antwoord even moet formuleren (meestal de "waarom komen baby's met hun hoofd eerst eruit" enzo).quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:36 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Helpt t je geen antwoord te geven maar hen te vragen wat ze denken?
Tja, dat kan je idd niet opzoeken, dus dan zou ik er maar van maken dat ze uit wandelen zijn, of een plekje zoeken voor een nestje. In ieder geval een antwoord waar ze in een later leven geen hinder van ondervinden. Zoals bijvoorbeeld een antwoord die nergens op slaat en dat ze het onthouden en dan later voor schut staan ofzo. En inderdaad kan je dan ook vragen wat ze zelf denken.quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:52 schreef Troel het volgende:
Ah, maar waar kan ik dan vinden wat die eenden bij ons in de straat deden
quote:Op zaterdag 14 april 2012 22:23 schreef Leandra het volgende:
Dat je op zondagmorgen een beetje ligt te rommelen, je 3-jarige binnenkomt en zegt "Ja, stoeien! Wie moet ik helpen?"
Dat je op zondagmorgen een beetje ligt te rommelen, je 3-jarige binnenkomt en zegt "Ja, stoeien! Wie moet ik helpen?"
Textielstoffen en daaruit vervaardigde kleren.quote:Op zaterdag 14 april 2012 22:43 schreef snoopy het volgende:
Maar wat is goed? (dat is serieus wat hij daarna vroeg)
lat hoog leggen voor ouders hequote:Op zondag 15 april 2012 11:00 schreef amaranta het volgende:
Ik zei vanmorgen 2 keer dat ik iets niet wist, waarop mijn meisje zei:
Mama, je hebt nu al 2 keer weet ik niet gezegd. Nu is het wel genoeg he!
Yup "wie waren de eerst papa en mama?". Inmiddels is dat veranderd in de kip/ei vraag, maar die hebben ze gelukkig opgelost: de kip is een gemuteerde dinosaurus, dus het ei was er eerst.quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:54 schreef debuurvrouw het volgende:
Als kinderen uit een buik komen, waar kwam de eerste dan vandaan?
Dan vallen ze totaal stil of zeggen 'daarom?'.quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:36 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Helpt t je geen antwoord te geven maar hen te vragen wat ze denken?
Dan zou ik doorvragen, of zeggen: wat een goeie vraag! WAt denk jij? En ze daarna aanmoedigen om toch antwoord te geven. Met hulp dan. Met doorvragen, beetje sturen. Je zal merken dat ze er beter in worden én minder waarom vragen gaan stellen.quote:Op zondag 15 april 2012 15:17 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dan vallen ze totaal stil of zeggen 'daarom?'.
Och, het is ook wel best leuk om als moeder eens met je kind te praten.quote:Op zondag 15 april 2012 18:54 schreef Lot_1 het volgende:
Sturen jullie je kinderen nooit door naar Wikipedia of andere encyclopedie (in boekvorm)? Of zijn ze daar nog te jong voor?
Haha, dat heb ik mij ook al eens afgevraagd! En tot hoever is het je hals en waar begint (of eindigt) je nek?quote:Op zondag 15 april 2012 20:21 schreef p_iglet het volgende:
Mama waarom heet hetzelfde ding aan de voorkant een hals en aan de achterkant een nek, en niet andersom..
Ha ja die ken ik! 'Waarom knuffelen jullie aan je blote kont?' En er dan echt zo`nquote:Op zaterdag 14 april 2012 22:23 schreef Leandra het volgende:
Ik heb op alle vragen altijd een antwoord klaar zoals laatst:quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:44 schreef De_Kardinaal het volgende:
De meeste kinderen komen vroeg of laat in de wie/wat/waar/waarom-fase en beginnen dan vragen te stellen. Dat kunnen best pittige vragen zijn waarop je niet direct een antwoord kan geven, omdat je bijvoorbeeld zelf het antwoord niet weet of, omdat de uitleg nogal complex is.
Waarom is de lucht blauw, het gras groen et cetera
Man bijt hond De_Kardinaal staat vandaag op het dorpsplein in [OUD] en vraagt:
Welke vraag stelde jouw kind waarop je niet direct een antwoord klaar had?
Die van mij had ook een goede theologische vraag. "Als God dood gaat, zijn dan ook alle mensen dood?"quote:Op dinsdag 17 april 2012 17:36 schreef Janena het volgende:
Toen Dialo me vroeg waarom kinderen soms dood moeten gaan stond ik wel even met mijn mond vol tanden..
En waarom we niet op visite konden gaan bij mensen in de hemel.
Ze wilden het eerst pindaboter noemen (net als op zijn engels peanutbutter), maar er was al patent op die naam gelegd door de verkopers/fabrikanten van boter. Daaarom is er gekozen in een andere variant van broodbeleg (want kaas=broodbeleg) en daarom dus pindakaas.quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:54 schreef debuurvrouw het volgende:
Hier ook watvragen.
Waarom gaat Sinterklaas niet dood?
Als kinderen uit een buik komen, waar kwam de eerste dan vandaan?
Waarom heet pindakaas pindakaas, het is toch geen kaas?
Op de naam van boter zit geen patent, maar een eis dat het tenminste 82% melkvet bevat. Aan die voorwaarde voldoet peanut'butter' niet dus mochten ze het geen boter noemen.quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:17 schreef danic het volgende:
[..]
Ze wilden het eerst pindaboter noemen (net als op zijn engels peanutbutter), maar er was al patent op die naam gelegd door de verkopers/fabrikanten van boter. Daaarom is er gekozen in een andere variant van broodbeleg (want kaas=broodbeleg) en daarom dus pindakaas.
Ja echt, was een tijd geleden op tv, volgens mij bij de keuringsdienst van waarde.
Uitleg was iets uitgebreider, maar dit is er van blijven hangen bij mij![]()
Oh en Leandra: mijn vriend wordt nog steeds geplaagd met zijn vraag vroeger: wat doen jullie mama?
Antwoord:schudden lieverd.
quote:
Ik vind dit altijd zulke vreemde opmerkingen. Hoe komt een kind erbij dat een zwarte vies zou zijn?quote:Waarom zijn er zwarte mensen/ kan die meneer niet onder de douche?
Misschien omdat als hij een keer een zwarte veeg heeft het eraf gepoetst moet worden?quote:Op donderdag 19 april 2012 17:47 schreef Moonah het volgende:
[..]Gheghe, wat zei je?
[..]
Ik vind dit altijd zulke vreemde opmerkingen. Hoe komt een kind erbij dat een zwarte vies zou zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |