Ik bemoei me geenszins met jouw leven, ik stel alleen dat dit typisch rechts denken is. Een ieder die beweert dat mensen hun depressie thuis moeten uitvogelen heeft geen idee wat het is om mentaal ziek te zijn.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:58 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Man bemoei je met je eigen zaken. je hebt totaal geen idee van mijn leven. Leven bestaat uit up an downs, die hebben we helaas allemaal. Deal with it
Als je met dit soort stompzinnige onzin aan komt zetten heb ik niet veel meer nodig om te weten dat je nog maar weinig van het leven gezien hebt.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:58 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Man bemoei je met je eigen zaken. je hebt totaal geen idee van mijn leven. Leven bestaat uit up an downs, die hebben we helaas allemaal. Deal with it
quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:43 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Soms vraag ik me wel eens af sommige mensen niet gewoon teveel tijd krijgen om na te denken over allerlei zaken die gewoon zijn zoals ze zijn. We bestaan al honderdduizenden jaren en de meeste daarvan hebben we het prima gered zonder psychologen en psychiaters.
Ik zeg niet dat mensen met een depressie het thuis maar moeten uitvogelen, anders moet je me dat even aanwijzen? Ik zeg dat het onzin is om voor wat liefdesverdriet naar de psycholoog te rennen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:06 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik bemoei me geenszins met jouw leven, ik stel alleen dat dit typisch rechts denken is. Een ieder die beweert dat mensen hun depressie thuis moeten uitvogelen heeft geen idee wat het is om mentaal ziek te zijn.
Is hier iemand die beweert dat je voor 'wat liefdesverdriet' wél direct naar de psycholoog moet rennen?quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:08 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat mensen met een depressie het thuis maar moeten uitvogelen, anders moet je me dat even aanwijzen? Ik zeg dat het onzin is om voor wat liefdesverdriet naar de psycholoog te rennen.
Is goed jongenquote:Op vrijdag 13 april 2012 15:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je met dit soort stompzinnige onzin aan komt zetten heb ik niet veel meer nodig om te weten dat je nog maar weinig van het leven gezien hebt.
[..]
Dat is dit toch? Ongelukkig zijn; niet goed in je vel zitten... de belangrijkste problemen in de wereld komen daar op neer.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:09 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Is goed jongen. jij hebt de wijsheid immers in de pacht, oh geweldig orakel. Wanneer los je de echt belangrijke wereldproblemen eens op?
quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:15 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Dat is dit toch? Ongelukkig zijn; niet goed in je vel zitten... de belangrijkste problemen in de wereld komen daar op neer.
Eigenlijk wel. Een gebroken enkel is pas erg als mensen daar geestelijk last van ondervinden. Als iemand de hele dag achter de pc zit en nauwelijks wil lopen, boeit het opeens veel minder.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:17 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..], jaja dat zal de maatschappij als geheel echt naar een hoger niveau tillen.
Echt tegen zulke redenaties is geen enkel kruit gewassenquote:Op vrijdag 13 april 2012 15:18 schreef TNA het volgende:
[..]
Eigenlijk wel. Een gebroken enkel is pas erg als mensen daar geestelijk last van ondervinden. Als iemand de hele dag achter de pc zit en nauwelijks wil lopen, boeit het opeens veel minder.
Ik heb nergens gezegd de wijsheid in pacht te hebben geloof ik. Jij bent hier degene die beweerd dat mensen zich niet zo aan moeten stellen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:09 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Is goed jongen. jij hebt de wijsheid immers in de pacht, oh geweldig orakel. Wanneer los je de echt belangrijke wereldproblemen eens op?
Ik vind jouw redeneringen ook krom, maar doe tenminste nog mijn best ze inhoudelijk te ontkrachten.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:20 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Echt tegen zulke redenaties is geen enkel kruit gewassen
Wat is een hoger niveau volgens jou dan? Meer geld kunnen verdienen? Grotere en luxere huizen kunnen wonen?quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:17 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..], jaja dat zal de maatschappij als geheel echt naar een hoger niveau tillen.
Waat beweer ik dat mensen in het algemeen zich niet zo moeten aanstellen?quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd de wijsheid in pacht te hebben geloof ik. Jij bent hier degene die beweerd dat mensen zich niet zo aan moeten stellen.
En hoe zit dat als je vroeger gepest bent en nu een assertiviteitstraining wilt volgen? Of als je vader zelfmoord pleegt en je het moeilijk vindt dat te verwerken? Of misbruikt bent? Valt dat allemaal onder de aanstelleritis?quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:08 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat mensen met een depressie het thuis maar moeten uitvogelen, anders moet je me dat even aanwijzen? Ik zeg dat het onzin is om voor wat liefdesverdriet naar de psycholoog te rennen.
quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:23 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waat beweer ik dat mensen in het algemeen zich niet zo moeten aanstellen?
quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:43 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Soms vraag ik me wel eens af sommige mensen niet gewoon teveel tijd krijgen om na te denken over allerlei zaken die gewoon zijn zoals ze zijn. We bestaan al honderdduizenden jaren en de meeste daarvan hebben we het prima gered zonder psychologen en psychiaters.
nee geld verdienen zou niet het einddoel moeten zijn. persoonlijk had ik in 2008 gehoopt op totale ineenstorting van het monetair systeem en dan graag een totaal ander eerlijker systeem.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:22 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Wat is een hoger niveau volgens jou dan? Meer geld kunnen verdienen? Grotere en luxere huizen kunnen wonen?
In mijn optiek is een hoger niveau simpelweg dat meer mensen gelukkig zijn.
Probeer eens te begrijpen wat er staat voordat je als dramaqueen alles uit verband gaat trekken.quote:
Zorg lijkt me eveneens voor iedereen (zowel individueel als voor het collectief) belangrijk.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:29 schreef Boris_Karloff het volgende:
Een hoger niveau is bijv schone vormen van energie die zo goedkoop mogelijk zijn, vernieuwende manieren van vervoer, betere voedselvoorziening. een eerlijke welvaartsverdeling in het algemeen. Zaken waar iedereen wat aan heeft.
Je vindt het welzijn van je naaste minder belangrijk dan het innoveren van bijvoorbeeld vervoer?quote:Helaas moeten we werken met het huidige financiële systeem en worden veel te veel resources besteedt aan allerlei "aanstellers" waardoor er te weinig resources zijn voor de echt belangrijke zaken.
Dat mensen prima zonder kúnnen? In de letterlijke zin van het woord heb je volledig gelijk.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:32 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Probeer eens te begrijpen wat er staat voordat je als dramaqueen alles uit verband gaat trekken.
Voor mij persoonlijk zou dat geen probleem zijn. Ik vind het echter wel een probleem dat er mensen zijn die ook zonder deze extra kosten al nauwelijks rond kunnen komen en die daarom maar afzien van hulp. Ik zie het niet als een luxe, ik zie het eerder als een basisbehoefte; en dat zou voor iedereen beschikbaar moeten zijn in een welvarend land als Nederland, ongeacht je financiele situatie.quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:10 schreef Northside het volgende:
Het is ook niet zo dat het opeens niet meer beschikbaar is voor mensen. Alleen dat ze er (meer) zelf voor moeten gaan betalen. Dus als je het echt zo goed vindt om je liefdesverdriet met een psycholoog te bespreken, best. Alleen betaal je daar dan zelf een paar tientjes voor. Geen probleem als je dat zo belangrijk vindt toch?
Tsja, waar de scheidingsslijn tussen luxe en basisbehoefte ligt is nu dus onderwerp van discussie. Ik geloof best dat er behandelingen zijn die nu vergoed worden maar die je ook onder 'luxe' zou kunnen scharen en vice versa.quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:13 schreef Axel1988 het volgende:
Voor mij persoonlijk zou dat geen probleem zijn. Ik vind het echter wel een probleem dat er mensen zijn die ook zonder deze extra kosten al nauwelijks rond kunnen komen en die daarom maar afzien van hulp. Ik zie het niet als een luxe, ik zie het eerder als een basisbehoefte; en dat zou voor iedereen beschikbaar moeten zijn in een welvarend land als Nederland, ongeacht je financiele situatie.
Grotendeels mee eens; alleen worden er in mijn ogen niet teveel resources besteed aan aanstellers, maar aan individualisten, ego's, graaiers etc. Mensen die vinden dat ze recht hebben op meer dan de rest.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:29 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
nee geld verdienen zou niet het einddoel moeten zijn. persoonlijk had ik in 2008 gehoopt op totale ineenstorting van het monetair systeem en dan graag een totaal ander eerlijker systeem.
Materiele zaken boeien me niet zo. ik vind tijd met vrienden veel belangrijker.
Een hoger niveau is bijv schone vormen van energie die zo goedkoop mogelijk zijn, vernieuwende manieren van vervoer, betere voedselvoorziening. een eerlijke welvaartsverdeling in het algemeen. Zaken waar iedereen wat aan heeft.
Helaas moeten we werken met het huidige financiële systeem en worden veel te veel resources besteedt aan allerlei "aanstellers" waardoor er te weinig resources zijn voor de echt belangrijke zaken.
Zorg is ook belangrijk, maar zoals het nu gaat lopen de kosten te hoog op. Hierdoor blijven er weinig financiële middelen over voor andere zaken die mij aan het hart gaan. We moeten keuzes maken. En ja, dan zou ik als eerste geld bij de geestelijke gezondheidszorg proberen op te halen. Ik vind zaken als onderwijs, huisvesting, veiligheid nou eenmaal belangrijker. maar dat zijn mijn keuzes.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zorg lijkt me eveneens voor iedereen (zowel individueel als voor het collectief) belangrijk.
Ik vind het algemeen belang belangrijker als het individueel belang, klopt als een bus. Zaken als schone goedkope energie heb ik persoonlijk hoger staan als jantje of pietje die met liefdesverdriet naar de psycholoog wilquote:Je vindt het welzijn van je naaste minder belangrijk dan het innoveren van bijvoorbeeld vervoer?
Hoezo té hoog? Ten opzichte van wat? Valt er niet op andere gebieden meer winst te behalen?quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:20 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Zorg is ook belangrijk, maar zoals het nu gaat lopen de kosten te hoog op.
Ik geloof niet dat er direct sprake is van een tegenstelling. En zoals gezegd; of dit daadwerkelijk iets op gaat leveren is nog maar de vraag.quote:Hierdoor blijven er financiële middelen over voor andere zaken die mij aan het hart gaan. We moeten keuzes maken. En ja, dan zou ik als eerste geld bij de geestelijke gezondheidszorg proberen op te halen. Ik vind zaken als onderwijs, huisvesting, veiligheid nou eenmaal belangrijker. maar dat zijn mijn keuzes.
Geestelijke gezondheidszorg gaat toch juist over het verbeteren van de kwaliteit van leven?quote:Ik denk ook dat we in de zorg teveel bezig zijn op het gebied van kwantiteit zonder al teveel te kijken naar de kwaliteit van leven die we kunnen bieden.
maar gelukkig hoef ik niet te beslissen over de echt moeilijke keuzes.
Niemand heeft het hier over liefdesverdriet. Wel over zaken als rouwverwerking.quote:Ik vind het algemeen belang belangrijker als het individueel belang, klopt als een bus. Zaken als schone goedkope energie heb ik persoonlijk hoger staan als jantje of pietje die met liefdesverdriet naar de psycholoog wil
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |