abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 13 april 2012 @ 13:17:43 #1
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_110274203
Verzekeraars moeten psychische problemen kunnen beoordelen. Op declaraties zou daartoe de aard van de diagnose verplicht moeten worden vermeld. Dat stelt het College voor Zorgverzekeringen (CVZ) vrijdag in een advies. Alleen stoornissen, zoals een depressie of schizofrenie, komen in aanmerking voor vergoeding. Andere klachten worden nu vaak onterecht vergoed.

Nederlanders die in psychische problemen komen door hun werk, huwelijksproblemen of het overlijden van een naaste hebben volgens het CVZ geen recht op vergoeding van de behandeling voor hun klachten. Omdat de aard van de diagnose om privacyredenen niet vermeld wordt, is dat nu voor verzekeraars niet na te gaan. Als ze dat wel zouden kunnen, zou dat jaarlijks tientallen miljoenen euro's schelen.

Tegelijkertijd met een wettelijke verplichting om de aard van de diagnose te vermelden, moeten behandelaars de richtlijnen ook beter naleven. "Behandelaars weten heel goed wanneer iemand lijdt aan een stoornis en wanneer niet. Daar zijn duidelijke richtlijnen voor", licht een woordvoerder toe.

De zegsman benadrukt dat psychische klachten - in tegenstelling tot psychische stoornissen - nu eigenlijk ook al niet in aanmerking komen voor vergoeding. Wel geeft hij toe dat een verscherping van het beleid betekent dat mensen die zich laten behandelen voor psychische klachten erop achteruit gaan.

Hoe het vermelden van de aard van de diagnose precies in het vat gegoten moet worden, weet het CVZ nog niet. "Voor de privacybezwaren die daaraan kleven hebben we nog geen hapklare oplossing."

Het advies is aangeboden aan minister van Volksgezondheid Edith Schippers (VVD). Die had het CVZ gevraagd de zaak te bekijken.

Verzekering moet psychische problemen beoordelen

Het verval van het zorgsysteem was al ingezet, maar het lijkt erop alsof we nu op een hellend vlak gaan komen als dit doorgaat.
Dan gaan een hoop mensen die wel kunnen functioneren in de maatschappij het niet meer kunnen en afglijden naar de onderkant.
Hoe help je een land naar de klote... :r
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_110274373
En terecht. Als op dit moment verzekeraars behandelingen vergoeden die eigenlijk niet vergoed moeten worden lijkt mij deze wijziging zeer wenselijk.
pi_110274377
Dus mensen met psychische klachten hebben geen recht meer op vergoeding (ook niet met een aanvullende verzekering??) Waar betalen we dan in godsnaam premie voor.....toch om een behandeling (deels) vergoed te krijgen als we met gezondheidsproblemen te maken krijgen omdat het anders veel te veel geld kost? :?

Gezondheidsproblemen kunnen toch ook psychisch zijn......we waren een eind op weg door steeds meer te erkennen dat bijv. stress tot lichamelijke klachten kan leiden, lichaam en geest bij elkaar horen etc (als het een niet functioneert heeft dat vaak invloed op t ander)...met deze maatregelen gaan we weer helemaal terug: alleen lichamelijke klachten of ernstige diagnoses zoals schizofrenie gelden nog, heb je andere psychische klachten dan mogen die er eigenlijk niet zijn en stel je je aan....gewoon doorwerken en niet zeuren :N

Nou dat wordt nog leuk, zitten we over een aantal jaar met een overschot aan psychologen omdat er daar straks geen werk meer voor is en er nog steeds ontzettend veel studenten psychologie gaan studeren :D
Laat ze die studies dan ook maar aan een loting en hogere eisen onderwerpen.
  vrijdag 13 april 2012 @ 13:25:17 #4
139330 TNA
For the stars that shine
pi_110274496
Minister Schippers :r Ik wens haar een stevige depressie toe zodat ze ervaart hoe de mensen zich voelen die zij de afgrond intrapt.
pi_110274536
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:22 schreef nikk het volgende:
En terecht. Als op dit moment verzekeraars behandelingen vergoeden die eigenlijk niet vergoed moeten worden lijkt mij deze wijziging zeer wenselijk.
Is toch onzin. Ik ben vorige week ook voor het eerst naar de psycholoog gegaan met mijn klachten. Ik heb mogelijk een bipolaire stoornis, maar ik weet dit niet zeker. Als bovenstaande maatregelen ingevoerd zouden worden, zou het dus voor mij onzeker zijn of ik mijn behandelingen moet betalen of niet. Ik denk voor veel mensen een extra drempel, die ertoe gaat leiden dat mensen het financiele risico niet willen lopen om hulp te gaan zoeken.
  vrijdag 13 april 2012 @ 13:27:32 #6
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_110274598
Je zou het advies dus ook andersom kunnen gebruiken, maak ook psychische klachten onderdeel van de vergoeding.

Dan kan de premie gewoon omhoog, wat wel zo eerlijk zou zijn natuurlijk! Immers er worden nu zaken betaald waar men geen premie voor betaald.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 13 april 2012 @ 13:30:13 #7
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_110274701
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:27 schreef SicSicSics het volgende:
Je zou het advies dus ook andersom kunnen gebruiken, maak ook psychische klachten onderdeel van de vergoeding.

Dan kan de premie gewoon omhoog, wat wel zo eerlijk zou zijn natuurlijk! Immers er worden nu zaken betaald waar men geen premie voor betaald.
Ik betaal al jaaaaren premie voor dingen waar ik nooit gebruik van zal maken.
Daar hoor je mij ook niet over mekkeren...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_110274755
Ik zou het echt absurd vinden als vergoeding voor dit soort dingen ook uit aanvullende pakketten zou verdwijnen. Ik mag dus hopen dat dit bericht alleen over de basisverzekering gaat?
pi_110274902
Dit icm met de nieuwe DSM-5

Mensen wees niet bang, straks zijn we allemaal even arm, en allemaal gek verklaard.... :Y

Hoeven we ons niet meer druk te maken om vrijheid, of eigen keus, dat regelen de mensen in witte pakken wel even voor ons met een pilletje hier en een spuitje daar....
:r
  vrijdag 13 april 2012 @ 13:36:13 #10
116015 SicSicSics
pi_110274957
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:30 schreef Netsplitter het volgende:
Ik betaal al jaaaaren premie voor dingen waar ik hoop nooit gebruik van (zal) hoef maken.
Daar hoor je mij ook niet over mekkeren...
Dat is het idee achter een verzekering. Andersom is dat niet zo natuurlijk!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 13 april 2012 @ 13:38:28 #11
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_110275042
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:17 schreef Netsplitter het volgende:

Nederlanders die in psychische problemen komen door hun werk...hebben volgens het CVZ geen recht op vergoeding van de behandeling voor hun klachten.
Cool, zit je met een burn out thuis omdat je gek van de stress wordt op je werk, mag je fijn voor je uit gaan zitten staren omdat hulpverlening niet vergoed wordt. O+

Constructief ook.
I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
64= Monoton + Minimal
pi_110275301
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:38 schreef siface het volgende:

[..]

Cool, zit je met een burn out thuis omdat je gek van de stress wordt op je werk, mag je fijn voor je uit gaan zitten staren omdat hulpverlening niet vergoed wordt. O+

Constructief ook.
Dat jij gek wordt van doelloos lemming werk is jouw schuld....(volgens neo-liberalen)
  vrijdag 13 april 2012 @ 13:45:20 #13
116015 SicSicSics
pi_110275309
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:31 schreef bulbjes het volgende:
Ik zou het echt absurd vinden als vergoeding voor dit soort dingen ook uit aanvullende pakketten zou verdwijnen. Ik mag dus hopen dat dit bericht alleen over de basisverzekering gaat?
Je mag nu in de basis 5 x per jaar naar een psycholoog. á ¤ 20,- eigen risico per keer.

Voor langdurige psychologische klachten kan maximaal ¤ 200,- eigen bijdrage worden gevraagd. Geen idee wat de richtlijnen zijn voor beide overigens.
Fine, fuck you then!
pi_110275488
quote:
Nederlanders die in psychische problemen komen door hun werk, huwelijksproblemen of het overlijden van een naaste hebben volgens het CVZ geen recht op vergoeding van de behandeling voor hun klachten.
Vreemd, burnout lijkt me een depressie en die laatste 2 vallen onder liefdesverdriet wat inmiddels ook als ziekte wordt geclassificeerd.
pi_110275505
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:31 schreef bulbjes het volgende:
Ja. Aanvullend kan je je voor alles verzekeren. Ook homeopathie.
pi_110275543
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:50 schreef nikk het volgende:

[..]

Ja. Aanvullend kan je je voor alles verzekeren. Ook homeopathie.
Behalve iedereen die dat niet kan betalen ;)
pi_110275700
En zo brokkelt de zorg weer wat verder af. Zo is een bepaald gedeelte van de zorg weer alleen weggelegd voor mensen met een dikke portemonnee. Zo blijven klachten voortbestaan en blijven mensen slecht functioneren, slecht in hun vel zitten, enzovoort.
pi_110275701
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:26 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Is toch onzin. Ik ben vorige week ook voor het eerst naar de psycholoog gegaan met mijn klachten. Ik heb mogelijk een bipolaire stoornis, maar ik weet dit niet zeker. Als bovenstaande maatregelen ingevoerd zouden worden, zou het dus voor mij onzeker zijn of ik mijn behandelingen moet betalen of niet. Ik denk voor veel mensen een extra drempel, die ertoe gaat leiden dat mensen het financiele risico niet willen lopen om hulp te gaan zoeken.
Eigen verantwoordelijkheid. Het is absurd om behandelingen voor liefdesverdriet te vergoeden. Dat is ook nooit de bedoeling geweest.
pi_110275768
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:55 schreef Elfletterig het volgende:
En zo brokkelt de zorg weer wat verder af. Zo is een bepaald gedeelte van de zorg weer alleen weggelegd voor mensen met een dikke portemonnee. Zo blijven klachten voortbestaan en blijven mensen slecht functioneren, slecht in hun vel zitten, enzovoort.
Slecht in je vel zitten zien als iets dat in aanmerking moet komen voor een vergoeding. Werkelijk?
pi_110275947
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:56 schreef nikk het volgende:
Slecht in je vel zitten zien als iets dat in aanmerking moet komen voor een vergoeding. Werkelijk?
Niet per se, maar als mensen geestelijke gezondheidszorg nodig hebben, moet de barrière niet onnodig hoog zijn, want dan kunnen klachten verergeren.
pi_110275965
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:55 schreef nikk het volgende:

[..]

Eigen verantwoordelijkheid. Het is absurd om behandelingen voor liefdesverdriet te vergoeden. Dat is ook nooit de bedoeling geweest.
Ligt puur aan je situatie. Bovendien, als je zo slecht om kan gaan met liefdesverdriet dat je er psychologische hulp bij gaat zoeken, dan is de kans groot dat er meer aan de hand is.
pi_110276080
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:01 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Bovendien, als je zo slecht om kan gaan met liefdesverdriet dat je er psychologische hulp bij gaat zoeken, dan is de kans groot dat er meer aan de hand is.
Hoezo? Relatiebreuk of een overlijden kan zo hard aan komen dat het gewoon even afgelopen is met je.
pi_110276276
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:04 schreef Specularium het volgende:

[..]

Hoezo? Relatiebreuk of een overlijden kan zo hard aan komen dat het gewoon even afgelopen is met je.
In dat geval geldt nog steeds; waarom moeten mensen met een dikke portemonnee dan wel het recht hebben op begeleiding en mensen die krap bij kas zitten niet?
pi_110276305
quote:
13s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:25 schreef TNA het volgende:
Minister Schippers :r Ik wens haar een stevige depressie toe zodat ze ervaart hoe de mensen zich voelen die zij de afgrond intrapt.
Hoezo, omdat ze deskundig advies vraagt in deze materie? Liever zo, dan dat ze op eigen houtje wat gaat lopen bedenken. En dit is dus een advies, waar ze van alles mee kan doen. Denk aan omzetten naar een wetsvoorstel, evt in afgezwakte vorm, of in het algemeen belang besluiten om hier niks mee te doen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_110276321
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:34 schreef DontGiveAFok het volgende:

Mensen wees niet bang, straks zijn we allemaal even arm, en allemaal gek verklaard.... :Y
Je kunt niet allemaal even arm zijn, zonder het bestaan van rijk is er ook geen arm.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_110276402
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:09 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

In dat geval geldt nog steeds; waarom moeten mensen met een dikke portemonnee dan wel het recht hebben op begeleiding en mensen die krap bij kas zitten niet?
Omdat het gaat om niet noodzakelijke zorg.
pi_110276425
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:11 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat gaat het in dat geval dus wel.
pi_110276450
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:01 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Ligt puur aan je situatie. Bovendien, als je zo slecht om kan gaan met liefdesverdriet dat je er psychologische hulp bij gaat zoeken, dan is de kans groot dat er meer aan de hand is.
Dan betaal je dat maar lekker zelf. je gaat toch potverdorie niet naar de psycholoog voor wat liefdesverdriet, dan bel je wat vrienden. Die komen langs met wat kratten bier en dan ga je met zijn allen je ex afzeiken.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_110276497
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:13 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dan betaal je dat maar lekker zelf. je gaat toch potverdorie niet naar de psycholoog voor wat liefdesverdriet.
Mensen die emotioneel niet zoveel kunnen hebben denk ik wel, maarja, wat een onzin inderdaad ;)
pi_110276513
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:12 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dat gaat het in dat geval dus wel.
Daar verschillen we van mening over. Gelukkig zien de rijksoverheid en CVZ het ook op die manier. Ook op dit moment horen dat soort zaken niet vergoed te worden. Het is alleen i.v.m. de privacy niet te achterhalen wie wel en wie niet een vergoeding hoort te krijgen.
  vrijdag 13 april 2012 @ 14:14:30 #31
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_110276518
quote:

[..]

Dan betaal je dat maar lekker zelf. je gaat toch potverdorie niet naar de psycholoog voor wat liefdesverdriet.
Je gaat potverdorie niet naar de huisarts omdat je een beetje last heb van je keel? Wordt ook vergoed, dus wat nu?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  vrijdag 13 april 2012 @ 14:14:36 #32
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_110276522
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:26 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Dat dus ^O^
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_110276564
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:14 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Je gaat potverdorie niet naar de huisarts omdat je een beetje last heb van je keel? Wordt ook vergoed, dus wat nu?
Klopt, ik ren ook niet voor elk pijntje naar de huisarts, het idee alleen al. Ik heb mijn huisarts de afgelopen 10 jaar eigenlijk nog niet 1 keer gezien. jaarlijkse onderzoek gaat via het werk, dus aan mij verdienen ze weinig.
  vrijdag 13 april 2012 @ 14:17:05 #34
139330 TNA
For the stars that shine
pi_110276607
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:09 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Hoezo, omdat ze deskundig advies vraagt in deze materie? Liever zo, dan dat ze op eigen houtje wat gaat lopen bedenken. En dit is dus een advies, waar ze van alles mee kan doen. Denk aan omzetten naar een wetsvoorstel, evt in afgezwakte vorm, of in het algemeen belang besluiten om hier niks mee te doen.
Ze heeft de geestelijke gezondheidszorg allang om zeep geholpen. Besides, dit kabinet drijft consequent haar eigen zin door, waarbij adviezen van de Raad van State en commissies voordurend in de wind worden geslagen.
  vrijdag 13 april 2012 @ 14:17:54 #35
116015 SicSicSics
pi_110276638
quote:
13s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:17 schreef TNA het volgende:
Ze heeft de geestelijke gezondheidszorg allang om zeep geholpen. Besides, dit kabinet drijft consequent haar eigen zin door, waarbij adviezen van de Raad van State en commissies voordurend in de wind worden geslagen.
Dat is een goed argument om nu te zeggen dat de Minister hier dus waarschijnlijk niets mee gaat doen! :P

En wat heeft ze om zeep geholpen dan? Een vriend van mij zit nog prima op zijn plek in de intensieve psychiatrische zorg. Hij moet inderdaad iets meer zelf betalen, maar hij krijgt een uitkering en geeft toch verder niks uit omdat alles daar al geregeld is.

Die gast spaart al jaren meer dan ik! Niet dat ik met hem zou willen ruilen, maar toch! :P
Fine, fuck you then!
pi_110276762
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:04 schreef Specularium het volgende:

[..]

Precies. Denk dat het (de vergoeding) moet afhangen van de duur van de behandeling/begeleiding.
Ik snap bijvoorbeeld best dat ik in mijn geval een eigen bijdrage moet betalen, maar stel je voor dat je inderdaad een bipolaire stoornis hebt, ze willen namelijk ook de medicatie uit de vergoedingslijst halen. Leuk, krijg je straks krantenkoppen met teksten zoals ; 'verzekeraar medeschuldig aan moord op badgasten.' Omdat mensen met weinig geld waarschijnlijk andere prioriteiten hebben dan het betalen van medicatie.
Daarbij moeten ze maar eens kijken naar al die dingen die nu wel vergoed worden en eigenlijk onzin zijn, zoals nieuwe rollators vergoeden terwijl er genoeg nauwelijks gebruikte tweede hands te krijgen zijn. En waarom zou een man moeten betalen voor kraamzorg/ivf?
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
pi_110276858
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:11 schreef nikk het volgende:

[..]

Lolwut?
pi_110276881
quote:
13s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:17 schreef TNA het volgende:

[..]

Om zeep geholpen? Er is geen land ter wereld waar de ggz zo toegankelijk is als Nederland. De situatie is domweg onhoudbaar.
  vrijdag 13 april 2012 @ 14:24:29 #39
116015 SicSicSics
pi_110276899
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:20 schreef QEX het volgende:
Precies.
Als je bipolair bent, dan valt dat prima onder de zware psychiatrische zorg volgens mij!
Fine, fuck you then!
pi_110276928
En je moet eens weten hoeveel mensen er naar de dokter gaan omdat ze s'ochtens zijn opgestaan met een vervelend gevoel in hun keel of omdat ze al 3 dagen verkouden zijn. Maar een bezoek aan de huisarts word vergoed omdat de drempel om naar de huisarts te gaan niet te hoog mag worden.
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
pi_110276957
quote:

[..]

Dan betaal je dat maar lekker zelf. je gaat toch potverdorie niet naar de psycholoog voor wat liefdesverdriet, dan bel je wat vrienden. Die komen langs met wat kratten bier en dan ga je met zijn allen je ex afzeiken.
Nee, en als dan toevallig je vader zelfmoord pleegt, je niet kunt dealen met het rouwproces en het op je werk niet lekker gaat ga je toch gewoon lekker thuis zitten? Zolang wij maar niet voor dat soort onzin hoeven te betalen. Stel je voor zeg.

|:(
pi_110276965
Premies zullen wel niet omlaag gaan als dit doorgevoerd zou worden. Nee, dat voordeel komt dan bij de winst voor de verzekeraar...
Ja, ik generaliseer.
pi_110276991
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:24 schreef nikk het volgende:

[..]

Om zeep geholpen? Er is geen land ter wereld waar de ggz zo toegankelijk is als Nederland. De situatie is domweg onhoudbaar.
Hoezo onhoudbaar?
pi_110276994
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:24 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Als je bipolair bent, dan valt dat prima onder de zware psychiatrische zorg volgens mij!
Het is een stoornis. Daarbij is de psychiater iets anders dan een psycholoog. De patienten van de laatste mogen wat mij betreft aan een strenger regime wat de vergoedingen betreft.
pi_110277040
quote:
Hoe het vermelden van de aard van de diagnose precies in het vat gegoten moet worden, weet het CVZ nog niet. "Voor de privacybezwaren die daaraan kleven hebben we nog geen hapklare oplossing."
Ik heb het volste vertrouwen in de minister dat ze daar wel een oplossing voor vindt.
pi_110277170
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:26 schreef nikk het volgende:

[..]

Het is een stoornis. Daarbij is de psychiater iets anders dan een psycholoog. De patienten van de laatste mogen wat mij betreft aan een strenger regime wat de vergoedingen betreft.
Hoezo is de behandeling van schizofrenie wél noodzakelijk, en die van iemand met een depressie kampt of een ongeval of overlijden van een familielid niet?
pi_110277261
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoezo onhoudbaar?
Het is te duur geworden als we iedereen met wat liefdesverdriet naar een dure psycholoog laten gaan op kosten van de maatschappij.
  vrijdag 13 april 2012 @ 14:34:39 #48
139330 TNA
For the stars that shine
pi_110277316
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:24 schreef nikk het volgende:

[..]

Zo kun je alles wel teniet doen. Bezuinigen op ouderenzorg? Prima, want in andere landen gaat het veel slechter! :')
  vrijdag 13 april 2012 @ 14:37:51 #49
116015 SicSicSics
pi_110277438
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:31 schreef Xa1pt het volgende:
Hoezo is de behandeling van schizofrenie wél noodzakelijk, en die van iemand met een depressie kampt of een ongeval of overlijden van een familielid niet?
Depressie telt ook als serieus! Een ongeval mag je gewoon voor naar het ziekenhuis en als je het moeilijk hebt met het overlijden van je opa moet je thee gaan drinken bij je oma! O+
Fine, fuck you then!
pi_110277471
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:33 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Het is te duur geworden als we iedereen met wat liefdesverdriet naar een dure psycholoog laten gaan op kosten van de maatschappij.
Want het kost de maatschappij geen geld als mensen niet een beetje fatsoenlijk kunnen functioneren? :') Of vinden we wel vervanging voor iemand die niet met het overlijden van zijn familielid kan omgaan?
  vrijdag 13 april 2012 @ 14:39:27 #51
139330 TNA
For the stars that shine
pi_110277498
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:37 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Depressie telt ook als serieus! Een ongeval mag je gewoon voor naar het ziekenhuis en als je het moeilijk hebt met het overlijden van je opa moet je thee gaan drinken bij je oma! O+
Thuis uitvogelen hè :')
pi_110277527
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:39 schreef TNA het volgende:

[..]

Thuis uitvogelen hè :')
Lekker in de bijstand gaan zitten als je de dramaqueen uit wil hangen.
pi_110277542
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:33 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Krijg je later weer van die zeikerds dat de trein vertraging heeft.
pi_110277574
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:40 schreef Specularium het volgende:
Maar uiteindelijk een sterkere gezondere samenleving!
Ja, ik generaliseer.
pi_110277578
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:40 schreef Specularium het volgende:

[..]

De machinist die dan PTSS oploopt moet zich gewoon niet zo aanstellen.
  vrijdag 13 april 2012 @ 14:42:53 #56
116015 SicSicSics
pi_110277604
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:40 schreef Xa1pt het volgende:
Lekker in de bijstand gaan zitten als je de dramaqueen uit wil hangen.
Voor een depressie mag je gewoon de ziektewet in. Voor een ongeval ook. Voor het overlijden van je opa krijg je een vrije dag! En als je een beetje goed je best doet bij je baas nog wel twee ook!
Fine, fuck you then!
pi_110277630
quote:

[..]

Ow wat issie stoer zeg :')
  vrijdag 13 april 2012 @ 14:43:36 #58
116015 SicSicSics
pi_110277633
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:42 schreef Xa1pt het volgende:
De machinist die dan PTSS oploopt moet zich gewoon niet zo aanstellen.
PTSS is ernstig genoeg om gewoon de ziektewet voor in te gaan en vergoedde hulp voor te krijgen.

Welk gedeelte van depressie en stoornissen snapte je niet?
Fine, fuck you then!
pi_110277641
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Want het kost de maatschappij geen geld als mensen niet een beetje fatsoenlijk kunnen functioneren? :') Of vinden we wel vervanging voor iemand die niet met het overlijden van zijn familielid kan omgaan?
Soms vraag ik me wel eens af sommige mensen niet gewoon teveel tijd krijgen om na te denken over allerlei zaken die gewoon zijn zoals ze zijn. We bestaan al honderdduizenden jaren en de meeste daarvan hebben we het prima gered zonder psychologen en psychiaters.
pi_110277681
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:43 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Ow wat issie stoer zeg :')
Wat nou stoer, overal een drama van maken werkt zo goed?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')