Is toch onzin. Ik ben vorige week ook voor het eerst naar de psycholoog gegaan met mijn klachten. Ik heb mogelijk een bipolaire stoornis, maar ik weet dit niet zeker. Als bovenstaande maatregelen ingevoerd zouden worden, zou het dus voor mij onzeker zijn of ik mijn behandelingen moet betalen of niet. Ik denk voor veel mensen een extra drempel, die ertoe gaat leiden dat mensen het financiele risico niet willen lopen om hulp te gaan zoeken.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:22 schreef nikk het volgende:
En terecht. Als op dit moment verzekeraars behandelingen vergoeden die eigenlijk niet vergoed moeten worden lijkt mij deze wijziging zeer wenselijk.
Ik betaal al jaaaaren premie voor dingen waar ik nooit gebruik van zal maken.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:27 schreef SicSicSics het volgende:
Je zou het advies dus ook andersom kunnen gebruiken, maak ook psychische klachten onderdeel van de vergoeding.
Dan kan de premie gewoon omhoog, wat wel zo eerlijk zou zijn natuurlijk! Immers er worden nu zaken betaald waar men geen premie voor betaald.
Dat is het idee achter een verzekering. Andersom is dat niet zo natuurlijk!quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:30 schreef Netsplitter het volgende:
Ik betaal al jaaaaren premie voor dingen waar ik hoop nooit gebruik van (zal) hoef maken.
Daar hoor je mij ook niet over mekkeren...
Cool, zit je met een burn out thuis omdat je gek van de stress wordt op je werk, mag je fijn voor je uit gaan zitten staren omdat hulpverlening niet vergoed wordt.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:17 schreef Netsplitter het volgende:
Nederlanders die in psychische problemen komen door hun werk...hebben volgens het CVZ geen recht op vergoeding van de behandeling voor hun klachten.
Dat jij gek wordt van doelloos lemming werk is jouw schuld....(volgens neo-liberalen)quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:38 schreef siface het volgende:
[..]
Cool, zit je met een burn out thuis omdat je gek van de stress wordt op je werk, mag je fijn voor je uit gaan zitten staren omdat hulpverlening niet vergoed wordt.![]()
Constructief ook.
Je mag nu in de basis 5 x per jaar naar een psycholoog. á ¤ 20,- eigen risico per keer.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:31 schreef bulbjes het volgende:
Ik zou het echt absurd vinden als vergoeding voor dit soort dingen ook uit aanvullende pakketten zou verdwijnen. Ik mag dus hopen dat dit bericht alleen over de basisverzekering gaat?
Vreemd, burnout lijkt me een depressie en die laatste 2 vallen onder liefdesverdriet wat inmiddels ook als ziekte wordt geclassificeerd.quote:Nederlanders die in psychische problemen komen door hun werk, huwelijksproblemen of het overlijden van een naaste hebben volgens het CVZ geen recht op vergoeding van de behandeling voor hun klachten.
Ja. Aanvullend kan je je voor alles verzekeren. Ook homeopathie.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:31 schreef bulbjes het volgende:
Ik zou het echt absurd vinden als vergoeding voor dit soort dingen ook uit aanvullende pakketten zou verdwijnen. Ik mag dus hopen dat dit bericht alleen over de basisverzekering gaat?
Behalve iedereen die dat niet kan betalenquote:Op vrijdag 13 april 2012 13:50 schreef nikk het volgende:
[..]
Ja. Aanvullend kan je je voor alles verzekeren. Ook homeopathie.
Eigen verantwoordelijkheid. Het is absurd om behandelingen voor liefdesverdriet te vergoeden. Dat is ook nooit de bedoeling geweest.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:26 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Is toch onzin. Ik ben vorige week ook voor het eerst naar de psycholoog gegaan met mijn klachten. Ik heb mogelijk een bipolaire stoornis, maar ik weet dit niet zeker. Als bovenstaande maatregelen ingevoerd zouden worden, zou het dus voor mij onzeker zijn of ik mijn behandelingen moet betalen of niet. Ik denk voor veel mensen een extra drempel, die ertoe gaat leiden dat mensen het financiele risico niet willen lopen om hulp te gaan zoeken.
Slecht in je vel zitten zien als iets dat in aanmerking moet komen voor een vergoeding. Werkelijk?quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:55 schreef Elfletterig het volgende:
En zo brokkelt de zorg weer wat verder af. Zo is een bepaald gedeelte van de zorg weer alleen weggelegd voor mensen met een dikke portemonnee. Zo blijven klachten voortbestaan en blijven mensen slecht functioneren, slecht in hun vel zitten, enzovoort.
Niet per se, maar als mensen geestelijke gezondheidszorg nodig hebben, moet de barrière niet onnodig hoog zijn, want dan kunnen klachten verergeren.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:56 schreef nikk het volgende:
Slecht in je vel zitten zien als iets dat in aanmerking moet komen voor een vergoeding. Werkelijk?
Ligt puur aan je situatie. Bovendien, als je zo slecht om kan gaan met liefdesverdriet dat je er psychologische hulp bij gaat zoeken, dan is de kans groot dat er meer aan de hand is.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:55 schreef nikk het volgende:
[..]
Eigen verantwoordelijkheid. Het is absurd om behandelingen voor liefdesverdriet te vergoeden. Dat is ook nooit de bedoeling geweest.
Hoezo? Relatiebreuk of een overlijden kan zo hard aan komen dat het gewoon even afgelopen is met je.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:01 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Bovendien, als je zo slecht om kan gaan met liefdesverdriet dat je er psychologische hulp bij gaat zoeken, dan is de kans groot dat er meer aan de hand is.
In dat geval geldt nog steeds; waarom moeten mensen met een dikke portemonnee dan wel het recht hebben op begeleiding en mensen die krap bij kas zitten niet?quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:04 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hoezo? Relatiebreuk of een overlijden kan zo hard aan komen dat het gewoon even afgelopen is met je.
Hoezo, omdat ze deskundig advies vraagt in deze materie? Liever zo, dan dat ze op eigen houtje wat gaat lopen bedenken. En dit is dus een advies, waar ze van alles mee kan doen. Denk aan omzetten naar een wetsvoorstel, evt in afgezwakte vorm, of in het algemeen belang besluiten om hier niks mee te doen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:25 schreef TNA het volgende:
Minister SchippersIk wens haar een stevige depressie toe zodat ze ervaart hoe de mensen zich voelen die zij de afgrond intrapt.
Je kunt niet allemaal even arm zijn, zonder het bestaan van rijk is er ook geen arm.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:34 schreef DontGiveAFok het volgende:
Mensen wees niet bang, straks zijn we allemaal even arm, en allemaal gek verklaard....![]()
Omdat het gaat om niet noodzakelijke zorg.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:09 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
In dat geval geldt nog steeds; waarom moeten mensen met een dikke portemonnee dan wel het recht hebben op begeleiding en mensen die krap bij kas zitten niet?
Dat gaat het in dat geval dus wel.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:11 schreef nikk het volgende:
[..]
Omdat het gaat om niet noodzakelijke zorg.
Dan betaal je dat maar lekker zelf. je gaat toch potverdorie niet naar de psycholoog voor wat liefdesverdriet, dan bel je wat vrienden. Die komen langs met wat kratten bier en dan ga je met zijn allen je ex afzeiken.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:01 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Ligt puur aan je situatie. Bovendien, als je zo slecht om kan gaan met liefdesverdriet dat je er psychologische hulp bij gaat zoeken, dan is de kans groot dat er meer aan de hand is.
Mensen die emotioneel niet zoveel kunnen hebben denk ik wel, maarja, wat een onzin inderdaadquote:Op vrijdag 13 april 2012 14:13 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dan betaal je dat maar lekker zelf. je gaat toch potverdorie niet naar de psycholoog voor wat liefdesverdriet.
Daar verschillen we van mening over. Gelukkig zien de rijksoverheid en CVZ het ook op die manier. Ook op dit moment horen dat soort zaken niet vergoed te worden. Het is alleen i.v.m. de privacy niet te achterhalen wie wel en wie niet een vergoeding hoort te krijgen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:12 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat gaat het in dat geval dus wel.
Je gaat potverdorie niet naar de huisarts omdat je een beetje last heb van je keel? Wordt ook vergoed, dus wat nu?quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:13 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dan betaal je dat maar lekker zelf. je gaat toch potverdorie niet naar de psycholoog voor wat liefdesverdriet.
Dat dusquote:Op vrijdag 13 april 2012 13:26 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Is toch onzin. Ik ben vorige week ook voor het eerst naar de psycholoog gegaan met mijn klachten. Ik heb mogelijk een bipolaire stoornis, maar ik weet dit niet zeker. Als bovenstaande maatregelen ingevoerd zouden worden, zou het dus voor mij onzeker zijn of ik mijn behandelingen moet betalen of niet. Ik denk voor veel mensen een extra drempel, die ertoe gaat leiden dat mensen het financiele risico niet willen lopen om hulp te gaan zoeken.
Klopt, ik ren ook niet voor elk pijntje naar de huisarts, het idee alleen al. Ik heb mijn huisarts de afgelopen 10 jaar eigenlijk nog niet 1 keer gezien. jaarlijkse onderzoek gaat via het werk, dus aan mij verdienen ze weinig.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:14 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Je gaat potverdorie niet naar de huisarts omdat je een beetje last heb van je keel? Wordt ook vergoed, dus wat nu?
Ze heeft de geestelijke gezondheidszorg allang om zeep geholpen. Besides, dit kabinet drijft consequent haar eigen zin door, waarbij adviezen van de Raad van State en commissies voordurend in de wind worden geslagen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:09 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Hoezo, omdat ze deskundig advies vraagt in deze materie? Liever zo, dan dat ze op eigen houtje wat gaat lopen bedenken. En dit is dus een advies, waar ze van alles mee kan doen. Denk aan omzetten naar een wetsvoorstel, evt in afgezwakte vorm, of in het algemeen belang besluiten om hier niks mee te doen.
Dat is een goed argument om nu te zeggen dat de Minister hier dus waarschijnlijk niets mee gaat doen!quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:17 schreef TNA het volgende:
Ze heeft de geestelijke gezondheidszorg allang om zeep geholpen. Besides, dit kabinet drijft consequent haar eigen zin door, waarbij adviezen van de Raad van State en commissies voordurend in de wind worden geslagen.
Precies. Denk dat het (de vergoeding) moet afhangen van de duur van de behandeling/begeleiding.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:04 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hoezo? Relatiebreuk of een overlijden kan zo hard aan komen dat het gewoon even afgelopen is met je.
Lolwut?quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:11 schreef nikk het volgende:
[..]
Omdat het gaat om niet noodzakelijke zorg.
Om zeep geholpen? Er is geen land ter wereld waar de ggz zo toegankelijk is als Nederland. De situatie is domweg onhoudbaar.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:17 schreef TNA het volgende:
[..]
Ze heeft de geestelijke gezondheidszorg allang om zeep geholpen. Besides, dit kabinet drijft consequent haar eigen zin door, waarbij adviezen van de Raad van State en commissies voordurend in de wind worden geslagen.
Als je bipolair bent, dan valt dat prima onder de zware psychiatrische zorg volgens mij!quote:
Nee, en als dan toevallig je vader zelfmoord pleegt, je niet kunt dealen met het rouwproces en het op je werk niet lekker gaat ga je toch gewoon lekker thuis zitten? Zolang wij maar niet voor dat soort onzin hoeven te betalen. Stel je voor zeg.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:13 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dan betaal je dat maar lekker zelf. je gaat toch potverdorie niet naar de psycholoog voor wat liefdesverdriet, dan bel je wat vrienden. Die komen langs met wat kratten bier en dan ga je met zijn allen je ex afzeiken.
Hoezo onhoudbaar?quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:24 schreef nikk het volgende:
[..]
Om zeep geholpen? Er is geen land ter wereld waar de ggz zo toegankelijk is als Nederland. De situatie is domweg onhoudbaar.
Het is een stoornis. Daarbij is de psychiater iets anders dan een psycholoog. De patienten van de laatste mogen wat mij betreft aan een strenger regime wat de vergoedingen betreft.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:24 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Als je bipolair bent, dan valt dat prima onder de zware psychiatrische zorg volgens mij!
Ik heb het volste vertrouwen in de minister dat ze daar wel een oplossing voor vindt.quote:Hoe het vermelden van de aard van de diagnose precies in het vat gegoten moet worden, weet het CVZ nog niet. "Voor de privacybezwaren die daaraan kleven hebben we nog geen hapklare oplossing."
Hoezo is de behandeling van schizofrenie wél noodzakelijk, en die van iemand met een depressie kampt of een ongeval of overlijden van een familielid niet?quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:26 schreef nikk het volgende:
[..]
Het is een stoornis. Daarbij is de psychiater iets anders dan een psycholoog. De patienten van de laatste mogen wat mij betreft aan een strenger regime wat de vergoedingen betreft.
Het is te duur geworden als we iedereen met wat liefdesverdriet naar een dure psycholoog laten gaan op kosten van de maatschappij.quote:
Zo kun je alles wel teniet doen. Bezuinigen op ouderenzorg? Prima, want in andere landen gaat het veel slechter!quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:24 schreef nikk het volgende:
[..]
Om zeep geholpen? Er is geen land ter wereld waar de ggz zo toegankelijk is als Nederland. De situatie is domweg onhoudbaar.
Depressie telt ook als serieus! Een ongeval mag je gewoon voor naar het ziekenhuis en als je het moeilijk hebt met het overlijden van je opa moet je thee gaan drinken bij je oma!quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:31 schreef Xa1pt het volgende:
Hoezo is de behandeling van schizofrenie wél noodzakelijk, en die van iemand met een depressie kampt of een ongeval of overlijden van een familielid niet?
Want het kost de maatschappij geen geld als mensen niet een beetje fatsoenlijk kunnen functioneren?quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:33 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het is te duur geworden als we iedereen met wat liefdesverdriet naar een dure psycholoog laten gaan op kosten van de maatschappij.
Thuis uitvogelen hèquote:Op vrijdag 13 april 2012 14:37 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Depressie telt ook als serieus! Een ongeval mag je gewoon voor naar het ziekenhuis en als je het moeilijk hebt met het overlijden van je opa moet je thee gaan drinken bij je oma!
Krijg je later weer van die zeikerds dat de trein vertraging heeft.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:33 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het is te duur geworden als we iedereen met wat liefdesverdriet naar een dure psycholoog laten gaan op kosten van de maatschappij.
Maar uiteindelijk een sterkere gezondere samenleving!quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:40 schreef Specularium het volgende:
Krijg je later weer van die zeikerds dat de trein vertraging heeft.
De machinist die dan PTSS oploopt moet zich gewoon niet zo aanstellen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:40 schreef Specularium het volgende:
[..]
Krijg je later weer van die zeikerds dat de trein vertraging heeft.
Voor een depressie mag je gewoon de ziektewet in. Voor een ongeval ook. Voor het overlijden van je opa krijg je een vrije dag! En als je een beetje goed je best doet bij je baas nog wel twee ook!quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:40 schreef Xa1pt het volgende:
Lekker in de bijstand gaan zitten als je de dramaqueen uit wil hangen.
Ow wat issie stoer zegquote:Op vrijdag 13 april 2012 14:13 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dan betaal je dat maar lekker zelf. je gaat toch potverdorie niet naar de psycholoog voor wat liefdesverdriet, dan bel je wat vrienden. Die komen langs met wat kratten bier en dan ga je met zijn allen je ex afzeiken.
PTSS is ernstig genoeg om gewoon de ziektewet voor in te gaan en vergoedde hulp voor te krijgen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:42 schreef Xa1pt het volgende:
De machinist die dan PTSS oploopt moet zich gewoon niet zo aanstellen.
Soms vraag ik me wel eens af sommige mensen niet gewoon teveel tijd krijgen om na te denken over allerlei zaken die gewoon zijn zoals ze zijn. We bestaan al honderdduizenden jaren en de meeste daarvan hebben we het prima gered zonder psychologen en psychiaters.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Want het kost de maatschappij geen geld als mensen niet een beetje fatsoenlijk kunnen functioneren?Of vinden we wel vervanging voor iemand die niet met het overlijden van zijn familielid kan omgaan?
Wat nou stoer, overal een drama van maken werkt zo goed?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |