Is toch onzin. Ik ben vorige week ook voor het eerst naar de psycholoog gegaan met mijn klachten. Ik heb mogelijk een bipolaire stoornis, maar ik weet dit niet zeker. Als bovenstaande maatregelen ingevoerd zouden worden, zou het dus voor mij onzeker zijn of ik mijn behandelingen moet betalen of niet. Ik denk voor veel mensen een extra drempel, die ertoe gaat leiden dat mensen het financiele risico niet willen lopen om hulp te gaan zoeken.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:22 schreef nikk het volgende:
En terecht. Als op dit moment verzekeraars behandelingen vergoeden die eigenlijk niet vergoed moeten worden lijkt mij deze wijziging zeer wenselijk.
Ik betaal al jaaaaren premie voor dingen waar ik nooit gebruik van zal maken.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:27 schreef SicSicSics het volgende:
Je zou het advies dus ook andersom kunnen gebruiken, maak ook psychische klachten onderdeel van de vergoeding.
Dan kan de premie gewoon omhoog, wat wel zo eerlijk zou zijn natuurlijk! Immers er worden nu zaken betaald waar men geen premie voor betaald.
Dat is het idee achter een verzekering. Andersom is dat niet zo natuurlijk!quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:30 schreef Netsplitter het volgende:
Ik betaal al jaaaaren premie voor dingen waar ik hoop nooit gebruik van (zal) hoef maken.
Daar hoor je mij ook niet over mekkeren...
Cool, zit je met een burn out thuis omdat je gek van de stress wordt op je werk, mag je fijn voor je uit gaan zitten staren omdat hulpverlening niet vergoed wordt.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:17 schreef Netsplitter het volgende:
Nederlanders die in psychische problemen komen door hun werk...hebben volgens het CVZ geen recht op vergoeding van de behandeling voor hun klachten.
Dat jij gek wordt van doelloos lemming werk is jouw schuld....(volgens neo-liberalen)quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:38 schreef siface het volgende:
[..]
Cool, zit je met een burn out thuis omdat je gek van de stress wordt op je werk, mag je fijn voor je uit gaan zitten staren omdat hulpverlening niet vergoed wordt.![]()
Constructief ook.
Je mag nu in de basis 5 x per jaar naar een psycholoog. á ¤ 20,- eigen risico per keer.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:31 schreef bulbjes het volgende:
Ik zou het echt absurd vinden als vergoeding voor dit soort dingen ook uit aanvullende pakketten zou verdwijnen. Ik mag dus hopen dat dit bericht alleen over de basisverzekering gaat?
Vreemd, burnout lijkt me een depressie en die laatste 2 vallen onder liefdesverdriet wat inmiddels ook als ziekte wordt geclassificeerd.quote:Nederlanders die in psychische problemen komen door hun werk, huwelijksproblemen of het overlijden van een naaste hebben volgens het CVZ geen recht op vergoeding van de behandeling voor hun klachten.
Ja. Aanvullend kan je je voor alles verzekeren. Ook homeopathie.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:31 schreef bulbjes het volgende:
Ik zou het echt absurd vinden als vergoeding voor dit soort dingen ook uit aanvullende pakketten zou verdwijnen. Ik mag dus hopen dat dit bericht alleen over de basisverzekering gaat?
Behalve iedereen die dat niet kan betalenquote:Op vrijdag 13 april 2012 13:50 schreef nikk het volgende:
[..]
Ja. Aanvullend kan je je voor alles verzekeren. Ook homeopathie.
Eigen verantwoordelijkheid. Het is absurd om behandelingen voor liefdesverdriet te vergoeden. Dat is ook nooit de bedoeling geweest.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:26 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Is toch onzin. Ik ben vorige week ook voor het eerst naar de psycholoog gegaan met mijn klachten. Ik heb mogelijk een bipolaire stoornis, maar ik weet dit niet zeker. Als bovenstaande maatregelen ingevoerd zouden worden, zou het dus voor mij onzeker zijn of ik mijn behandelingen moet betalen of niet. Ik denk voor veel mensen een extra drempel, die ertoe gaat leiden dat mensen het financiele risico niet willen lopen om hulp te gaan zoeken.
Slecht in je vel zitten zien als iets dat in aanmerking moet komen voor een vergoeding. Werkelijk?quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:55 schreef Elfletterig het volgende:
En zo brokkelt de zorg weer wat verder af. Zo is een bepaald gedeelte van de zorg weer alleen weggelegd voor mensen met een dikke portemonnee. Zo blijven klachten voortbestaan en blijven mensen slecht functioneren, slecht in hun vel zitten, enzovoort.
Niet per se, maar als mensen geestelijke gezondheidszorg nodig hebben, moet de barrière niet onnodig hoog zijn, want dan kunnen klachten verergeren.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:56 schreef nikk het volgende:
Slecht in je vel zitten zien als iets dat in aanmerking moet komen voor een vergoeding. Werkelijk?
Ligt puur aan je situatie. Bovendien, als je zo slecht om kan gaan met liefdesverdriet dat je er psychologische hulp bij gaat zoeken, dan is de kans groot dat er meer aan de hand is.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:55 schreef nikk het volgende:
[..]
Eigen verantwoordelijkheid. Het is absurd om behandelingen voor liefdesverdriet te vergoeden. Dat is ook nooit de bedoeling geweest.
Hoezo? Relatiebreuk of een overlijden kan zo hard aan komen dat het gewoon even afgelopen is met je.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:01 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Bovendien, als je zo slecht om kan gaan met liefdesverdriet dat je er psychologische hulp bij gaat zoeken, dan is de kans groot dat er meer aan de hand is.
In dat geval geldt nog steeds; waarom moeten mensen met een dikke portemonnee dan wel het recht hebben op begeleiding en mensen die krap bij kas zitten niet?quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:04 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hoezo? Relatiebreuk of een overlijden kan zo hard aan komen dat het gewoon even afgelopen is met je.
Hoezo, omdat ze deskundig advies vraagt in deze materie? Liever zo, dan dat ze op eigen houtje wat gaat lopen bedenken. En dit is dus een advies, waar ze van alles mee kan doen. Denk aan omzetten naar een wetsvoorstel, evt in afgezwakte vorm, of in het algemeen belang besluiten om hier niks mee te doen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:25 schreef TNA het volgende:
Minister SchippersIk wens haar een stevige depressie toe zodat ze ervaart hoe de mensen zich voelen die zij de afgrond intrapt.
Je kunt niet allemaal even arm zijn, zonder het bestaan van rijk is er ook geen arm.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:34 schreef DontGiveAFok het volgende:
Mensen wees niet bang, straks zijn we allemaal even arm, en allemaal gek verklaard....![]()
Omdat het gaat om niet noodzakelijke zorg.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:09 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
In dat geval geldt nog steeds; waarom moeten mensen met een dikke portemonnee dan wel het recht hebben op begeleiding en mensen die krap bij kas zitten niet?
Dat gaat het in dat geval dus wel.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:11 schreef nikk het volgende:
[..]
Omdat het gaat om niet noodzakelijke zorg.
Dan betaal je dat maar lekker zelf. je gaat toch potverdorie niet naar de psycholoog voor wat liefdesverdriet, dan bel je wat vrienden. Die komen langs met wat kratten bier en dan ga je met zijn allen je ex afzeiken.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:01 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Ligt puur aan je situatie. Bovendien, als je zo slecht om kan gaan met liefdesverdriet dat je er psychologische hulp bij gaat zoeken, dan is de kans groot dat er meer aan de hand is.
Mensen die emotioneel niet zoveel kunnen hebben denk ik wel, maarja, wat een onzin inderdaadquote:Op vrijdag 13 april 2012 14:13 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dan betaal je dat maar lekker zelf. je gaat toch potverdorie niet naar de psycholoog voor wat liefdesverdriet.
Daar verschillen we van mening over. Gelukkig zien de rijksoverheid en CVZ het ook op die manier. Ook op dit moment horen dat soort zaken niet vergoed te worden. Het is alleen i.v.m. de privacy niet te achterhalen wie wel en wie niet een vergoeding hoort te krijgen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:12 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat gaat het in dat geval dus wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |