abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110266341
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
19 april barreltje (11-2011)
21 april L0t (2-2012)
23 april sterrenmunt (09-2011)
26 april -TukTuk-

Aemelia (01-2012)
Ashina
aurum (08-2011)
designed
Fenne
frummeltje86 (12-2010)
Ladyblack (08-2010)
Lindala (10-2011)
L0t.. (02-2012)
Nytar (01-2012)
papillion
sethiwe (08-2011)
Spewey
Tuktuk (02-2012)
winka (01-2011)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

[ Bericht 0% gewijzigd door _aurum_ op 13-04-2012 15:14:50 ]
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_110266441
Wil iedereen zijn nieuwe NOD doorgeven dan zet ik 'm in de lijst :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:55 schreef Sethiwe het volgende:
Omentielvo wat balen dat het niet gelukt is.

Aurum wat irritant dat de huisarts de gemaakte afspraken al was vergeten. Assertief is altijd belangrijk en maakt helaas wel degelijk verschil is mijn ervaring in de medische wereld.

Barreltje waarom denk je dat het niet gelukt is? Van de week was je volgens mij iets positiever gestemd.
Ik weet niet of hij het vergeten was of dat hij dacht van joh maak je niet zo druk nog een paar maanden wachten en dan komt het wel goed. Het is iig goed dat we voet bij stuk houden.

Ben benieuwd wat het zkh traject gaat brengen.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  vrijdag 13 april 2012 @ 10:04:40 #3
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_110266461
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:55 schreef Sethiwe het volgende:
Omentielvo wat balen dat het niet gelukt is.

Aurum wat irritant dat de huisarts de gemaakte afspraken al was vergeten. Assertief is altijd belangrijk en maakt helaas wel degelijk verschil is mijn ervaring in de medische wereld.

Barreltje waarom denk je dat het niet gelukt is? Van de week was je volgens mij iets positiever gestemd.
van de week was ik ook niet positiever gestemd..
ik was in een " ik heb symptonen, maar die zijn heus niet van een zwangerschap " stemming :P

en waarom niet??
mwah.. vanwege de " enorme" klus frequentie :') hier kan ik wel enigszins inschatten wanneer een evt bevruchting is geweest.. 14 dagen later zou je dan van alles moeten voelen/doen etc.. dat heb ik dus ECHT niet.. ik vrees dat het nog 2 weken duurt voor de }) komt, en dan hebben we dus weer naast de pot gepist qua timing.. En valt het dus enorm tegen dat ik denk te weten wanneer mijn eisprong is.

Dus.. die ovulatie testen komen er de volgende ronde gewoon.. :D dan kan de klus frequentie iig goed getimed worden :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 13 april 2012 @ 10:13:16 #4
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_110266776
@Aurum: -O- en fijne reactie ook van die huisarts, helaas is dat wel wat je vaker hoort die 'kijkt u het nog maar even aan mentaliteit'. Maar de doorverwijzing is binnen, hopelijk weet je snel meer :*

@Omentievlo: wat jammer hopelijk kun je snel door naar de volgende ronde. Kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent :*

@Barreltje: hou je het wachten nog wel vol zo lang? :P Heb je wel nog last van symptomen of zijn die weer weg?

@Iedereen die het nodig heeft of ik vergeten ben: :* en iedereen die geduimd heeft tnx O+

Ik ben inmiddels weer op mijn werk. Hele verhaal voorgelegd inclusief mijn tempgrafiek, de ovutesten van de afgelopen dagen die ik nog had en een kalender waarin bruinverlies staat aangegeven. Hij concludeerde dat ik geen eisprong lijk te hebben en ook geen menstruatie in het afgelopen half jaar. Zei toen dat ik natuurlijk nog jong ben en zogezien tijd zat heb, maar dat het door het uitblijven van de menstruatie natuurlijk een lastig verhaal gaat worden om uberhaupt zwanger te raken.

Uiteindelijk legde hij het bij mij neer of ik verder wilde kijken omdat ik ook nog met mijn andere behandeling zit. Maar heb aangegeven dat ik in ieder geval wil weten waar ik aan toe ben en dat ik dan wel besluit hoe verder. Dus doorverwijzing gekregen en kan 4 mei terecht. Dus tot die tijd kan ik nog lekker data verzamelen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 13 april 2012 @ 10:20:32 #5
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_110267000
Hier afgelopen woensdag het tweede streepje...
  vrijdag 13 april 2012 @ 10:20:34 #6
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_110267001
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:13 schreef Chanty het volgende:
@Aurum: -O- en fijne reactie ook van die huisarts, helaas is dat wel wat je vaker hoort die 'kijkt u het nog maar even aan mentaliteit'. Maar de doorverwijzing is binnen, hopelijk weet je snel meer :*

@Omentievlo: wat jammer hopelijk kun je snel door naar de volgende ronde. Kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent :*

@Barreltje: hou je het wachten nog wel vol zo lang? :P Heb je wel nog last van symptomen of zijn die weer weg?

@Iedereen die het nodig heeft of ik vergeten ben: :* en iedereen die geduimd heeft tnx O+

Ik ben inmiddels weer op mijn werk. Hele verhaal voorgelegd inclusief mijn tempgrafiek, de ovutesten van de afgelopen dagen die ik nog had en een kalender waarin bruinverlies staat aangegeven. Hij concludeerde dat ik geen eisprong lijk te hebben en ook geen menstruatie in het afgelopen half jaar. Zei toen dat ik natuurlijk nog jong ben en zogezien tijd zat heb, maar dat het door het uitblijven van de menstruatie natuurlijk een lastig verhaal gaat worden om uberhaupt zwanger te raken.

Uiteindelijk legde hij het bij mij neer of ik verder wilde kijken omdat ik ook nog met mijn andere behandeling zit. Maar heb aangegeven dat ik in ieder geval wil weten waar ik aan toe ben en dat ik dan wel besluit hoe verder. Dus doorverwijzing gekregen en kan 4 mei terecht. Dus tot die tijd kan ik nog lekker data verzamelen.
ahh jouw huisarts werkt iets fijner mee dan die van Aurum ;) fijn dat je nu iig te weten krijgt " wat er aan schort" ..

en.. ik ben nu eigenlijk gewoon aan het wachten tot ik ongesteld ga worden.. ik verwacht nergens iets van.. dus.. volhouden.. ja hoor :) en de 19e zal ik heus wel testen hoor ;) en daarna heeeeerlijk op vakantie .
pi_110267132
Hi-flyer, van harte!!! *O*

Chanty, fijn dat de huisarts meedenkt en wel open stond voor verwijzing.
  vrijdag 13 april 2012 @ 10:25:42 #8
52229 Chanty
pi_110267182
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:20 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ahh jouw huisarts werkt iets fijner mee dan die van Aurum ;) fijn dat je nu iig te weten krijgt " wat er aan schort" ..

en.. ik ben nu eigenlijk gewoon aan het wachten tot ik ongesteld ga worden.. ik verwacht nergens iets van.. dus.. volhouden.. ja hoor :) en de 19e zal ik heus wel testen hoor ;) en daarna heeeeerlijk op vakantie .
Toch nog wel spannend maar idd mijn instelling is ook niets verwachten dan kan het alleen maar meevallen :) Ik duim wel voor je ^O^

En idd wel een betere huisarts, al was ik ook vastbesloten om me niet te laten afschepen :D Hij dacht zelf dat ik meerdere bijna rijpe eitjes heb waardoor ik continu dat hormoon aanmaak maak het niet daadwerkelijk tot een ovulatie komt.
  vrijdag 13 april 2012 @ 10:26:13 #9
52229 Chanty
pi_110267202
Hi-flyer gefeliciteerd *O* en foto graag zodat wij weer weten hoe het moet :P
  vrijdag 13 april 2012 @ 10:45:15 #10
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110267887
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:25 schreef Chanty het volgende:

[..]

Toch nog wel spannend maar idd mijn instelling is ook niets verwachten dan kan het alleen maar meevallen :) Ik duim wel voor je ^O^

En idd wel een betere huisarts, al was ik ook vastbesloten om me niet te laten afschepen :D Hij dacht zelf dat ik meerdere bijna rijpe eitjes heb waardoor ik continu dat hormoon aanmaak maak het niet daadwerkelijk tot een ovulatie komt.
Fijne reactie van je huisarts! Wat hij denkt is inderdaad PCOS. Ik hoop nu op snelle tweede streepjes voor je (voor iedereen uiteraard maar het verhaal van Chanty riep bij mij zoveel herkenbaarheid op)!

[ Bericht 5% gewijzigd door Tante_Soesa op 13-04-2012 10:46:26 (Was nog niet klaar...) ]
pi_110267939
Hi_flyer, gefeli.

Krengerig bitch verhaal in spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_110267981
Chanty, ook al heb je 'tijd genoeg' volgens de arts, ik kan me goed voorstellen dat je wilt weten waar je aan toe bent :)

Aurum, ik blijf toch voor je hopen O+ Net als voor de rest hier. Ken genoeg verhalen van mensen die na een jaar alsnog spontaan zwanger werden :*
pi_110267999
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:46 schreef Cocotrimonium het volgende:
Hi_flyer, gefeli.

Krengerig bitch verhaal in spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oh, ik ben het met je eens. Maar mijn krengerige bitch komt vrij makkelijk naar boven :)

@Chanty: fijn dat je doorverwijzing hebt én dat je snel terecht kan. Hier is het gewoon 10 weken wachten in de regio (heb meerdere ziekenhuizen gebeld).
pi_110268009
Barreltje, ik ben benieuwd of je voorgevoel klopt... Even afwachten nog :)
pi_110268077
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:48 schreef _aurum_ het volgende:
oh, ik ben het met je eens. Maar mijn krengerige bitch komt vrij makkelijk naar boven :)
Ik moet ook eerlijk bekennen dat mijn gevoelens over dat onderwerp nogal vriendelijk verwoord zijn :+
  vrijdag 13 april 2012 @ 10:53:35 #16
52229 Chanty
pi_110268185
@Soesa: tnx O+ ik hoop alleen dat het niet dat PCOS is, heb er wat over zitten lezen en klinkt wel heftig :{ maar misschien moet ik ook niet over dat soort dingen gaan lezen.

@ Coco "krengerige bitch": ik herken die gedachte wel, denk ook dan grrrr, maar vervolgens denk ik: als ik het anderen gun, gunt iemand het mij hopelijk ook snel :+ Dus dan zet ik de bitch in de hoek :P

@Aurum: die wachttijd is echt heel lang ja, het viel me ook enorm mee want had ook wel op meer gerekend. Maar welke regio zit je dan?
pi_110268344
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:53 schreef Chanty het volgende:
@ Coco "krengerige bitch": ik herken die gedachte wel, denk ook dan grrrr, maar vervolgens denk ik: als ik het anderen gun, gunt iemand het mij hopelijk ook snel :+ Dus dan zet ik de bitch in de hoek :P
Oh, maar ik gun het mensen heus wel om zwanger te worden :+
Ik snap alleen de toegevoegde waarde niet van het hier komen posten. Dit is wachten op... Hier leef je mee met anderen en anderen leven met jou mee (of hebben met je meegeleefd). Echt, fijn voor je dat je zwanger bent (en misschien zijn daar ook wel jaren en weet ik wat voor problemen aan vooraf gegaan), maar ik snáp het niet. Je bent niet meer aan het wachten, ik 'ken' je niet, en kan ook niet oprecht blij voor je zijn/met je meeleven. Wél gun ik het je. Dat is iets anders.

Ik vind het gewoon niet leuk overkomen voor de mensen die actief hier meeposten en aan het wachten zijn op dat tweede streepje. En daar kan ik me dan wat boos over maken.
  vrijdag 13 april 2012 @ 10:57:42 #18
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_110268354
Ben het met je eens hoor Coco ;)
  vrijdag 13 april 2012 @ 11:00:14 #19
52229 Chanty
pi_110268457
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:57 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oh, maar ik gun het mensen heus wel om zwanger te worden :+
Ik snap alleen de toegevoegde waarde niet van het hier komen posten. Dit is wachten op... Hier leef je mee met anderen en anderen leven met jou mee (of hebben met je meegeleefd). Echt, fijn voor je dat je zwanger bent (en misschien zijn daar ook wel jaren en weet ik wat voor problemen aan vooraf gegaan), maar ik snáp het niet. Je bent niet meer aan het wachten, ik 'ken' je niet, en kan ook niet oprecht blij voor je zijn/met je meeleven. Wél gun ik het je. Dat is iets anders.

Ik vind het gewoon niet leuk overkomen voor de mensen die actief hier meeposten en aan het wachten zijn op dat tweede streepje. En daar kan ik me dan wat boos over maken.
gunnen is misschien niet helemaal t juiste woord maar we snappen elkaar geloof ik wel :Y
Een "pats hier met je twee streepjes topic" zou inderdaad beter zijn :D
pi_110268531
@Coco. Herkenbaar wat je schrijft.

Hi-flyer gefeliciteerd met de twee streepjes. Ook ik wil de foto zien, zodat ik voor de volgende keer weet hoe het moet.
pi_110268588
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 11:00 schreef Chanty het volgende:

[..]

gunnen is misschien niet helemaal t juiste woord maar we snappen elkaar geloof ik wel :Y
Een "pats hier met je twee streepjes topic" zou inderdaad beter zijn :D
Dat laatste dus! Het komt inderdaad een beetje over als patsen :D Ik denk dat dat precies is wat mij zo irriteert.

En ik geloof in het goede van de mens, dus ik ga er niet van uit dat mensen het ook zo bedoelen. Maar zo komt het helaas wel over, in ieder geval een beetje. Zo'n topic wat jij noemt, zou eigenlijk perfect zijn :D

@Frummel, ik ben blij dat meerderen dat idee hebben. Het dat gevoel al vaker gehad en meestal negeer ik het, maar nu kon ik het niet meer voor me houden :+
  vrijdag 13 april 2012 @ 11:16:12 #22
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_110269085
Oeh, heb ik even een discussie losgemaakt :D
't Was niet mijn bedoeling om te 'patsen' oid. Ik zag het nieuwe topic op de FP en dacht "ik meld het even" Sorry als dat voor sommigen pijnlijk is, dat was niet de bedoeling!
pi_110269286
Hi_flyer je moet het zeker niet te persoonlijk opvatten. Het is heel begrijpelijk dat je hartstikke trots bent en dat graag wil melden! Gefeliciteerd en we zien je graag in het zwanger topic.

Tegelijkertijd ben ik het wel met Coco eens. Het kan ook gewoon zuur zijn voor mensen die hier al langere tijd aan het posten zijn. Helemaal als degene die uit het niets twee streepjes post ook nog eens de eerste ronde zwanger is.

Sowieso vind ik het hartstikke oneerlijk en eerlijk gezegd kut dat de een de eerste ronde door 1x sex zwanger is. En de ander al langere tijd alles aan het proberen is en het wil maar niet lukken.
Dan ben ik ook net ietsje blijer voor degene die al zo lang moeten wachten.

Dikke kus en een hart onder de riem voor de wachtende dames :*
  vrijdag 13 april 2012 @ 11:36:03 #24
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_110269945
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 11:21 schreef Kwisted het volgende:
Hi_flyer je moet het zeker niet te persoonlijk opvatten. Het is heel begrijpelijk dat je hartstikke trots bent en dat graag wil melden! Gefeliciteerd en we zien je graag in het zwanger topic.

Tegelijkertijd ben ik het wel met Coco eens. Het kan ook gewoon zuur zijn voor mensen die hier al langere tijd aan het posten zijn. Helemaal als degene die uit het niets twee streepjes post ook nog eens de eerste ronde zwanger is.Sowieso vind ik het hartstikke oneerlijk en eerlijk gezegd kut dat de een de eerste ronde door 1x sex zwanger is. En de ander al langere tijd alles aan het proberen is en het wil maar niet lukken.
Dan ben ik ook net ietsje blijer voor degene die al zo lang moeten wachten.

Dikke kus en een hart onder de riem voor de wachtende dames :*
hier krijg ik altijd moord neigingen van.. :X :D
  vrijdag 13 april 2012 @ 11:38:08 #25
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_110270044
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:48 schreef Cocotrimonium het volgende:
Barreltje, ik ben benieuwd of je voorgevoel klopt... Even afwachten nog :)
mja.. als ben ik daar dan ook niet blij mee.. want dan ben ik ongesteld op vakantie -O-
ach.. we zien het wel weer..
ondertussen ben ik knettermoe , maar dat komt vooral omdat ik zoooo aan de vakantie toe ben... :o er zit weer een keelontsteking aan te komen in ik ben compleet gesloopt.. soms wou ik dat ik een iets meegandere baas had, die had dan wsl gezegd : neem jij maar een ADV -dagje meisje..
nu is het : ik wil graag dat je dit en dit en dit en dit en dit en dit en dit nog afhebt vandaag }:|

sorry.. :@ ik ben even een beetje chago geloof ik :X -O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')