abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110265393
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_110265417
Fijn vikje *O*
pi_110265422
Mijn gezicht verdwijnt in mijn onderkin en vetwangen :')
pi_110265428
Oh, dramah: wat doe ik aan vanavond.

Thema van m'n feestje is: 'Bad luck mourning in style' :')
Ja doei.
pi_110265447
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:24 schreef Viking84 het volgende:
Oh, ik krijg net een Whatsappbericht: hij was gewoon thuis en is door het raam naar binnen gegaan.
Hela! Ik ontwaar een discrepantie!
Je moet altijd superduperzeker weten dat de deur op slot zit, maar ondertussen staat er een raam open? ;)
Let me see you stripped down to the bone
pi_110265461
M is toch ook Vik's beste vriend? Kweenie maar als ik met mijn beste vriend(in) zou samenwonen en hij/zij komt de hele nacht niet thuis zonder iets te zeggen en dat is niet iets wat ze normaal zouden doen, zou ik ook bezorgd zijn. Woede is alleen maar een eerste reactie op angst/bezorgdheid. Misschien primitief, maar wel menselijk.

Als het om mijn vriend was gegaan zou er niet eens tijd zijn voor woede, zou waarschijnlijk meteen hysterisch alle ziekenhuizen afbellen als hij een nacht niet thuiskwam :P
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_110265467
Verhip, als ik op tijd op mijn werk wil zijn mag ik wel 'es een broek aantrekken en uit wandelen gaan!

:W
Let me see you stripped down to the bone
pi_110265535
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:31 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, dramah: wat doe ik aan vanavond.

Thema van m'n feestje is: 'Bad luck mourning in style' :')
Mijn eerste gedachte: Addams Family. Je hebt niet toevallig zoiets in de kast hangen?

>:) :')
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 13 april 2012 @ 09:35:21 #9
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_110265543
:W vanuit Houten :)
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_110265552
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:35 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Mijn eerste gedachte: Addams Family. Je hebt niet toevallig zoiets in de kast hangen?

[ afbeelding ]

>:) :')
:D! Nee, 'toevallig' niet. :P
Ja doei.
  vrijdag 13 april 2012 @ 09:35:46 #11
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_110265558
Ik vind dat gifje van die kerel met zijn stoel zo grappig :@ _O-
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 13 april 2012 @ 09:35:46 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110265559
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:32 schreef Novem het volgende:
M is toch ook Vik's beste vriend? Kweenie maar als ik met mijn beste vriend(in) zou samenwonen en hij/zij komt de hele nacht niet thuis zonder iets te zeggen en dat is niet iets wat ze normaal zouden doen, zou ik ook bezorgd zijn. Woede is alleen maar een eerste reactie op angst/bezorgdheid. Misschien primitief, maar wel menselijk.

Als het om mijn vriend was gegaan zou er niet eens tijd zijn voor woede, zou waarschijnlijk meteen hysterisch alle ziekenhuizen afbellen als hij een nacht niet thuiskwam :P
Idd. Het is niet gewoon 'een huisgenoot'.

Hij was niet boos. Zou ik wel zijn als ik door het raam naar binnen had moeten klimmen. Dan had ik hem op z'n minst wakker gemaakt en de huid volgescholden :') (het gebeurt ook wel eens dat hij de deur op slot heeft gedaan en dan muziek op heeft en mij niet hoort..)
Niet meer actief op Fok!
pi_110265624
Maar goed, lekker vrij vandaag!

Lijst:

O - flinke kom Brinta met een beetje rietsuiker. Een theelepel pindakaas (niet in de Brinta hoor, had er gewoon even zin in)
B - huishoudelijke shit
L - eiersalade van 2 eieren en een beetje mayo op twee sneeen wit zuurdesem, kiemen, worteltjes, cherrytomaatjes
T - 2 vk knackebrod boter en salami, sinaasappel
T - handje cashews
S - HIIT
D - halve kleine homemade pizza, salade erbij denk ik
T - koffie verkeerd

Beetje random lijst vandaag, maar qua voedingsstoffen en sport prima denk ik!
pi_110265653
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

:D! Nee, 'toevallig' niet. :P
Ik zeg: strak zwart jurkje met enorm decollete en killer heels.
Vergeet de pushup beha niet en dramatische eyeliner. *)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_110265698
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:35 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Idd. Het is niet gewoon 'een huisgenoot'.

Hij was niet boos. Zou ik wel zijn als ik door het raam naar binnen had moeten klimmen. Dan had ik hem op z'n minst wakker gemaakt en de huid volgescholden :') (het gebeurt ook wel eens dat hij de deur op slot heeft gedaan en dan muziek op heeft en mij niet hoort..)
Waarom heb je trouwens niet even in zn kamer gekeken? :?
En idd, waarom stond het raam open!

Antwoorden willen we Vik!

Hoe gaat het trouwens met het daten? Al een nieuw slachtoffer op het oog? *)
Doe wat je niet durft.
pi_110265716
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:38 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ik zeg: strak zwart jurkje met enorm decollete en killer heels.
Vergeet de pushup beha niet en dramatische eyeliner. *)
En dan een klassiek rode lipstick!
pi_110265755
En zo'n hoedje met gaas voor je gezicht er bij :9
pi_110265772
Genoeg inspiratie, thanks! :P straks eens zien wat 't wordt. Zo eerst maar 's boodschappenlijstje maken en na m'n tweede koffie op pad :9
Ja doei.
pi_110266098
Nee, nu kijken wat je hebt, dan naar de charity shops om daar te winkelen en dan boodschappen doen. B-)

Organiseren heet dat Mo! *)
Doe wat je niet durft.
pi_110266134
Ik heb een kledingkoopstop gedaan: doen met wat ik nu heb en dan als ik op een soort van streef ben wel weer eens kijken.

Oh, en zoveel geld heb ik niet meer op 't moment ;( Zelfs niet voor charity shops ;(
Ja doei.
pi_110266278
Mijn D wordt: bataat met tomaat, een salade van raapsteeltjes en ei en een chipolataworstje.
En er komt nog wat meer fruit bij want ik heb enorm zin in fruit opeens, nu iig een appel én een sinaasappel.
pi_110266512
Mogge :W

Ik behoor weer tot de levenden. Eens even een stukje bijlezen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_110266516
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:05 schreef Ml-etje het volgende:
Mogge :W

Ik behoor weer tot de levenden. Eens even een stukje bijlezen.
Niet boos worden!
Ja doei.
pi_110266747
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:06 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Niet boos worden!
:D wrom?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_110266771
Moggels oO<
Ik ben op mijn werk en ik heb geen zin w/ zo eens even bij kaotic het courgettepastarecept zoeken, ze waren in de aanbieding bie de Lidl.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')