abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110281746
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:13 schreef Kluts het volgende:
Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat het gewoon heel lastig te bepalen is welke personen er ongeschikt zijn voor het krijgen van kinderen en dat het lastig is dit te handhaven.

Maar om vergelijkingen met WOII te maken en dergelijke, dat gaat veel te ver en is totaal niet relevant.
Over uit zijn verband trekken gesproken.
Dat is wel degelijk relevant alsje de achtergronden kent m.b.t eugenetica ;)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Eugenetica

"Tussen 1907 en 1963 werden in de VS onder eugenetische wetgeving meer dan 64 000 mensen gedwongen gesteriliseerd. Een positief rapport over de resultaten van de sterilisaties in Californië (waar verreweg de meeste sterilisaties werden uitgevoerd), werd door nazi-Duitsland aangegrepen als bewijs dat een uitgebreid sterilisatieprogramma uitvoerbaar is en humaan zou zijn. Toen nazi-beleidsmakers na de Tweede Wereldoorlog in Neurenberg terechtstonden voor oorlogsmisdaden, rechtvaardigden ze hun grootschalige sterilisaties (meer dan 450 000 mensen in minder dan tien jaar) door de VS aan te wijzen als hun inspiratiebron." ;)
pi_110281816
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:15 schreef DontGiveAFok het volgende:

[..]

Dat is wel degelijk relevant alsje de achtergronden kent m.b.t eugenetica ;)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Eugenetica

"Tussen 1907 en 1963 werden in de VS onder eugenetische wetgeving meer dan 64 000 mensen gedwongen gesteriliseerd. Een positief rapport over de resultaten van de sterilisaties in Californië (waar verreweg de meeste sterilisaties werden uitgevoerd), werd door nazi-Duitsland aangegrepen als bewijs dat een uitgebreid sterilisatieprogramma uitvoerbaar is en humaan zou zijn. Toen nazi-beleidsmakers na de Tweede Wereldoorlog in Neurenberg terechtstonden voor oorlogsmisdaden, rechtvaardigden ze hun grootschalige sterilisaties (meer dan 450 000 mensen in minder dan tien jaar) door de VS aan te wijzen als hun inspiratiebron." ;)
Gedwongen anticonceptie is heel wat anders dan sterilisatie.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_110282009
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:31 schreef DrMabuse het volgende:
Werd tijd.

Kinderen zijn geen recht.

En niet alleen laten gelden voor zwakbegaafden s.v.p..

Tiener(s) zonder werk / inkomen / met uitkering die hoppetee een kind op wereld zet(ten) bijvoorbeeld.

Omdat ze het willen , leuk vinden , de familie het leuk lijkt of geen maatregelen willen nemen.

Een kind in dat soort situaties wensen / nemen mag van mij ook verboden / ingegrepen worden.
Omg, en dan zijn er nog mensen die zeggen dat je niet moet komen met argumenten als 'de glijdende schaal', want dat zou onzin zijn.
pleased to meet you
pi_110282020
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:17 schreef Kluts het volgende:

[..]

Gedwongen anticonceptie is heel wat anders dan sterilisatie.
Same shit ;)

Subtieler ja...minder gevaarlijk, nee...

Vind ik dit een goed idee, ja, bijvoorbeeld bij mensen die(hun eigen) kinderen misbruiken...en dan nog niet perse...

Dit is heeeeeeeeeeel glad ijs....dat probeer ik aan te geven ;)
pi_110282040
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:22 schreef moussie het volgende:

[..]

Omg, en dan zijn er nog mensen die zeggen dat je niet moet komen met argumenten als 'de glijdende schaal', want dat zou onzin zijn.
Je snapt em Muis :Y
  vrijdag 13 april 2012 @ 16:24:22 #231
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_110282098
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:05 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het komt voor. Je kunt geen risico nemen.
Om je eigen dochter te bezwangeren?
  vrijdag 13 april 2012 @ 16:24:24 #232
123170 alors
zlata1234
pi_110282100
Tijdje geleden was er ook zo'n NCRV dokument aflevering over. Echt hartverscheurend als je ziet hoe die mensen met kinderen omgaan en zich zelf van geen kwaad bewust zijn. Sommige hebben de ontwikkeling van een tienjarige in een volwassen lichaam en zien een baby als een pop die je in een hoek kunt gooien als je er geen zin meer in hebt... Kind wordt natuurlijk weggehaald, maar een jaar later zijn ze gewoon weer zwanger. Totaal geen benul van welke verregaande consequenties een kind krijgen heeft.

En als je dan ziet hoe machteloos hulpverleners staan dan ben ik wel overtuigd van de noodzaak ervan.
know'm sayin?
word? word.
  vrijdag 13 april 2012 @ 16:25:22 #233
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_110282147
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

De pil is op die leeftijd zo bijzonder nog niet. Ook al zit er dan vaak wat anders achter.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:24 schreef betyar het volgende:

[..]

Om je eigen dochter te bezwangeren?
Lijkt me vrij ziek om je dochter op 11 of 12 jarige leeftijd al aan de anticonceptie te hangen.
pi_110282228
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:25 schreef betyar het volgende:

Lijkt me vrij ziek om je dochter op 11 of 12 jarige leeftijd al aan de anticonceptie te hangen.
De pil helpt ook tegen jeugdpuistjes...

En verder vind ik dat je maar een rare gedachtegang er op na houdt als je bij een 12 jarige die aan de pil is meteen denkt aan incest. Maar dat zal wel aan mij liggen dan.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_110282251
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:24 schreef alors het volgende:
Tijdje geleden was er ook zo'n NCRV dokument aflevering over. Echt hartverscheurend als je ziet hoe die mensen met kinderen omgaan en zich zelf van geen kwaad bewust zijn. Sommige hebben de ontwikkeling van een tienjarige in een volwassen lichaam en zien een baby als een pop die je in een hoek kunt gooien als je er geen zin meer in hebt... Kind wordt natuurlijk weggehaald, maar een jaar later zijn ze gewoon weer zwanger. Totaal geen benul van welke verregaande consequenties een kind krijgen heeft.

En als je dan ziet hoe machteloos hulpverleners staan dan ben ik wel overtuigd van de noodzaak ervan.
Dat zijn dus extreme gevallen....net als kindermisbruik, waarin ik het bespreekbaar vind....maar als aller uiterste middel...denk dat er minder nazi-achtige praktijken zijn...misschien ;)

Weetje laatst was er een belangrijke Amerikaanse psych o.i.d die stelde: linksdenkende mensen, liberals daar...wat alweer anders ligt, afijn....zijn geestelijk gestoord in zekere zin...

Waanzin, maar dat is een andere discussie...

Stel je voert dit in....en om wat voor reden ook accepteert een regering, of zorgverzekering ....dat idee....

.....Deja Vu
  vrijdag 13 april 2012 @ 16:32:29 #236
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_110282422
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

De pil helpt ook tegen jeugdpuistjes...

En verder vind ik dat je maar een rare gedachtegang er op na houdt als je bij een 12 jarige die aan de pil is meteen denkt aan incest. Maar dat zal wel aan mij liggen dan.
tja, ik vind het niet normaal. Je geeft je kind clearasil en geen anticonceptie.Mocht het zo erg zijn dan ga je naar de dokter en die schrijft een medicijn voor, roaccutane (vanaf 12) of zo.
pi_110282434
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:32 schreef betyar het volgende:

[..]

tja, ik vind het niet normaal. Je geeft je kind clearasil en geen anticonceptie.Mocht het zo erg zijn dan ga je naar de dokter en die schrijft een medicijn voor, roaccutane (vanaf 12) of zo.
Inderdaad
pi_110282675
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:22 schreef DontGiveAFok het volgende:

[..]

Same shit ;)

Subtieler ja...minder gevaarlijk, nee...

Vind ik dit een goed idee, ja, bijvoorbeeld bij mensen die(hun eigen) kinderen misbruiken...en dan nog niet perse...

Dit is heeeeeeeeeeel glad ijs....dat probeer ik aan te geven ;)
Dat is het ook. Ben ik volledig met je eens. Maar het is ronduit schandalig dat mensen maar kunnen blijven fokken en kinderen krijgen, ook al worden ze 1 voor 1 uit huis geplaatst. Elk kind wat zo'n leven bespaard kan blijven is er een.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:24 schreef alors het volgende:

Precies dat. Op dit moment kun je daar dus NIETS aan doen. Dat moet gewoon veranderen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:28 schreef DontGiveAFok het volgende:

[..]

Dat zijn dus extreme gevallen....net als kindermisbruik, waarin ik het bespreekbaar vind....maar als aller uiterste middel...denk dat er minder nazi-achtige praktijken zijn...misschien ;)

Het is toch ook in uiterste gevallen? We hebben het er toch ook niet over dat iemand die 1 keer overspannen is geweest gelijk geen kinderen meer kan krijgen?
pi_110282787
quote:

[..]

Nou ja, in "mijn tijd", maar dat is al even geleden, was het heel normaal voor een meisje om wat eerder aan de pil te gaan als ze veel last had van puistjes.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:28 schreef DontGiveAFok het volgende:
Dat zijn dus extreme gevallen....
Die genoemd worden in die docu misschien wel. Maar vergis je niet in het aantal verstandelijk beperkte mensen in instituten die gewoon aan sex doen. Al dan niet begeleid (gesprekken, niet dat de begeleiding er naast staat natuurlijk).
De zorgsector vindt nogal eens dat die mensen en zo normaal mogelijk leven moeten hebben, en als zo'n persoon dan ziet dat de broers en zussen kinderen krijgen, dan is dat sommetje toch wel vrij snel gemaakt.
Ik ken zo'n voorbeeld uit mijn eigen omgeving, en ik ben blij dat zij toch anticonceptie gebruikt. Ik moet er niet aan dénken dat ze een kind kreeg zeg.
pi_110282819
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:39 schreef Kluts het volgende:

[..]

Dat is het ook. Ben ik volledig met je eens. Maar het is ronduit schandalig dat mensen maar kunnen blijven fokken en kinderen krijgen, ook al worden ze 1 voor 1 uit huis geplaatst. Elk kind wat zo'n leven bespaard kan blijven is er een.

[..]

Precies dat. Op dit moment kun je daar dus NIETS aan doen. Dat moet gewoon veranderen.

[..]

Het is toch ook in uiterste gevallen? We hebben het er toch ook niet over dat iemand die 1 keer overspannen is geweest gelijk geen kinderen meer kan krijgen?
ik pleit voor een andere oplossing :) alles behalve dit soort uhm...ja..sorry nazi praktijken :)

ik snap dus je redenatie wel....heb hier ook wel eens over gediscussieerd :P maar vind het echt te gevaarlijk om die macht bij de staat en dergelijke te leggen

in de zin van: zij bepalen dus wie wanneer geen kids meer mag hebben....ik denk dat daar al wel regels voor zijn, maar het hele idee om dat gedwongen te doen is zoooo link....moeten we niet aan denken, vind ik :)
pi_110282852
Hele volksstammen die tegen het verstandelijk beperkt aan schurken en gewoon kinderen maken trouwens hoor. Er zijn nog al wat zwakbegaafden die zelfstandig wonen.
pi_110282864
quote:

Het zijn echt huisartsen die dit voorschrijven... En die sla ik persoonlijk weer wat hoger aan dan jij in dezen. ;)

Echt, ik snap niet wat jouw probleem hiermee is. Het werkt. Wat is er dan tegen?
pi_110282905
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:42 schreef lezzer het volgende:

[..]

Nou ja, in "mijn tijd", maar dat is al even geleden, was het heel normaal voor een meisje om wat eerder aan de pil te gaan als ze veel last had van puistjes.

Klopt, dat was vroeger idd heel normaal.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:43 schreef DontGiveAFok het volgende:

[..]

ik pleit voor een andere oplossing :) alles behalve dit soort uhm...ja..sorry nazi praktijken :)

ik snap dus je redenatie wel....heb hier ook wel eens over gediscussieerd :P maar vind het echt te gevaarlijk om die macht bij de staat en dergelijke te leggen(in deze zin)
Nou ja, blijkbaar zijn er geen andere oplossingen. Denk dat het ook heel lang geduurd heeft voor deze discussie op gang gebracht kon worden vanwege het feit dat het wellicht riekt naar die nazipraktijken maar er zit echt een wezenlijk verschil in.

Hierbij selecteer je niet op ras, maar op het vermogen een kind op te voeden. Dat iedereen kinderen kan krijgen is gewoon niet voor iedereen een even goed idee.
pi_110282913
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:44 schreef DS4 het volgende:
Het werkt. Wat is er dan tegen?
En niet alleen tegen puistjes trouwens. Ook tegen zware bloedingen.
Als een meisje heel heftig ongesteld is.
En, simpelweg, een keertje overslaan bij het schoolkamp....
pi_110282917
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:42 schreef lezzer het volgende:

Voor zover mij bekend nog steeds. Omdat het dus gewoon goed helpt. Maar kennelijk zijn er wat puriteinen die het een slecht idee vinden omdat ze dan denken dat die meiden meteen met hun vader of iig een man het bed in zullen duiken.
pi_110282946
Ik denk dat de moeders van deze tijd ook liever hebben dat hun dochter niet per ongeluk zwanger naar huis komt ;)
pi_110282957
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:45 schreef lezzer het volgende:

En niet alleen tegen puistjes trouwens. Ook tegen zware bloedingen.
Als een meisje heel heftig ongesteld is.
En, simpelweg, een keertje overslaan bij het schoolkamp....
Klopt allemaal.

Maar Betyar zal wel stellen dat ze dan maar dikker maandverband moeten gebruiken, want vaders kunnen zich zo niet inhouden ofzo.. ;)
pi_110282986
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:46 schreef lezzer het volgende:
Ik denk dat de moeders van deze tijd ook liever hebben dat hun dochter niet per ongeluk zwanger naar huis komt ;)
Ook een goede reden overigens. Want je kan wel willen dat dochterlief niet sexueel actief wordt voordat ze 21 is, maar de praktijk is net wat weerbarstiger.
pi_110283066
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ook een goede reden overigens. Want je kan wel willen dat dochterlief niet sexueel actief wordt voordat ze 21 is, maar de praktijk is net wat weerbarstiger.
En vroeger kon je nog naïef zijn met een dochter van 15, maar dat is volgens mij tegenwoordig al wat vroeger.

Maar goed, daar ging het hier niet om.

Weet er iemand trouwens hoeveel verstandelijk beperkten misbruikt worden in instituten? Door medebewoners?
*knuppel in hoenderhok werpt*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')