Dat is wel degelijk relevant alsje de achtergronden kent m.b.t eugeneticaquote:Op vrijdag 13 april 2012 16:13 schreef Kluts het volgende:
Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat het gewoon heel lastig te bepalen is welke personen er ongeschikt zijn voor het krijgen van kinderen en dat het lastig is dit te handhaven.
Maar om vergelijkingen met WOII te maken en dergelijke, dat gaat veel te ver en is totaal niet relevant.
Over uit zijn verband trekken gesproken.
Gedwongen anticonceptie is heel wat anders dan sterilisatie.quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:15 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Dat is wel degelijk relevant alsje de achtergronden kent m.b.t eugenetica
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eugenetica
"Tussen 1907 en 1963 werden in de VS onder eugenetische wetgeving meer dan 64 000 mensen gedwongen gesteriliseerd. Een positief rapport over de resultaten van de sterilisaties in Californië (waar verreweg de meeste sterilisaties werden uitgevoerd), werd door nazi-Duitsland aangegrepen als bewijs dat een uitgebreid sterilisatieprogramma uitvoerbaar is en humaan zou zijn. Toen nazi-beleidsmakers na de Tweede Wereldoorlog in Neurenberg terechtstonden voor oorlogsmisdaden, rechtvaardigden ze hun grootschalige sterilisaties (meer dan 450 000 mensen in minder dan tien jaar) door de VS aan te wijzen als hun inspiratiebron."
Omg, en dan zijn er nog mensen die zeggen dat je niet moet komen met argumenten als 'de glijdende schaal', want dat zou onzin zijn.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:31 schreef DrMabuse het volgende:
Werd tijd.
Kinderen zijn geen recht.
En niet alleen laten gelden voor zwakbegaafden s.v.p..
Tiener(s) zonder werk / inkomen / met uitkering die hoppetee een kind op wereld zet(ten) bijvoorbeeld.
Omdat ze het willen , leuk vinden , de familie het leuk lijkt of geen maatregelen willen nemen.
Een kind in dat soort situaties wensen / nemen mag van mij ook verboden / ingegrepen worden.
Same shitquote:Op vrijdag 13 april 2012 16:17 schreef Kluts het volgende:
[..]
Gedwongen anticonceptie is heel wat anders dan sterilisatie.
Je snapt em Muisquote:Op vrijdag 13 april 2012 16:22 schreef moussie het volgende:
[..]
Omg, en dan zijn er nog mensen die zeggen dat je niet moet komen met argumenten als 'de glijdende schaal', want dat zou onzin zijn.
Om je eigen dochter te bezwangeren?quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het komt voor. Je kunt geen risico nemen.
quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
De pil is op die leeftijd zo bijzonder nog niet. Ook al zit er dan vaak wat anders achter.
Lijkt me vrij ziek om je dochter op 11 of 12 jarige leeftijd al aan de anticonceptie te hangen.quote:
De pil helpt ook tegen jeugdpuistjes...quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:25 schreef betyar het volgende:
Lijkt me vrij ziek om je dochter op 11 of 12 jarige leeftijd al aan de anticonceptie te hangen.
Dat zijn dus extreme gevallen....net als kindermisbruik, waarin ik het bespreekbaar vind....maar als aller uiterste middel...denk dat er minder nazi-achtige praktijken zijn...misschienquote:Op vrijdag 13 april 2012 16:24 schreef alors het volgende:
Tijdje geleden was er ook zo'n NCRV dokument aflevering over. Echt hartverscheurend als je ziet hoe die mensen met kinderen omgaan en zich zelf van geen kwaad bewust zijn. Sommige hebben de ontwikkeling van een tienjarige in een volwassen lichaam en zien een baby als een pop die je in een hoek kunt gooien als je er geen zin meer in hebt... Kind wordt natuurlijk weggehaald, maar een jaar later zijn ze gewoon weer zwanger. Totaal geen benul van welke verregaande consequenties een kind krijgen heeft.
En als je dan ziet hoe machteloos hulpverleners staan dan ben ik wel overtuigd van de noodzaak ervan.
tja, ik vind het niet normaal. Je geeft je kind clearasil en geen anticonceptie.Mocht het zo erg zijn dan ga je naar de dokter en die schrijft een medicijn voor, roaccutane (vanaf 12) of zo.quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
De pil helpt ook tegen jeugdpuistjes...
En verder vind ik dat je maar een rare gedachtegang er op na houdt als je bij een 12 jarige die aan de pil is meteen denkt aan incest. Maar dat zal wel aan mij liggen dan.
Inderdaadquote:Op vrijdag 13 april 2012 16:32 schreef betyar het volgende:
[..]
tja, ik vind het niet normaal. Je geeft je kind clearasil en geen anticonceptie.Mocht het zo erg zijn dan ga je naar de dokter en die schrijft een medicijn voor, roaccutane (vanaf 12) of zo.
Dat is het ook. Ben ik volledig met je eens. Maar het is ronduit schandalig dat mensen maar kunnen blijven fokken en kinderen krijgen, ook al worden ze 1 voor 1 uit huis geplaatst. Elk kind wat zo'n leven bespaard kan blijven is er een.quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:22 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Same shit
Subtieler ja...minder gevaarlijk, nee...
Vind ik dit een goed idee, ja, bijvoorbeeld bij mensen die(hun eigen) kinderen misbruiken...en dan nog niet perse...
Dit is heeeeeeeeeeel glad ijs....dat probeer ik aan te geven
Precies dat. Op dit moment kun je daar dus NIETS aan doen. Dat moet gewoon veranderen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:24 schreef alors het volgende:
Tijdje geleden was er ook zo'n NCRV dokument aflevering over. Echt hartverscheurend als je ziet hoe die mensen met kinderen omgaan en zich zelf van geen kwaad bewust zijn. Sommige hebben de ontwikkeling van een tienjarige in een volwassen lichaam en zien een baby als een pop die je in een hoek kunt gooien als je er geen zin meer in hebt... Kind wordt natuurlijk weggehaald, maar een jaar later zijn ze gewoon weer zwanger. Totaal geen benul van welke verregaande consequenties een kind krijgen heeft.
En als je dan ziet hoe machteloos hulpverleners staan dan ben ik wel overtuigd van de noodzaak ervan.
Het is toch ook in uiterste gevallen? We hebben het er toch ook niet over dat iemand die 1 keer overspannen is geweest gelijk geen kinderen meer kan krijgen?quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:28 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Dat zijn dus extreme gevallen....net als kindermisbruik, waarin ik het bespreekbaar vind....maar als aller uiterste middel...denk dat er minder nazi-achtige praktijken zijn...misschien
Nou ja, in "mijn tijd", maar dat is al even geleden, was het heel normaal voor een meisje om wat eerder aan de pil te gaan als ze veel last had van puistjes.quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:32 schreef betyar het volgende:
[..]
tja, ik vind het niet normaal. Je geeft je kind clearasil en geen anticonceptie.Mocht het zo erg zijn dan ga je naar de dokter en die schrijft een medicijn voor, roaccutane (vanaf 12) of zo.
Die genoemd worden in die docu misschien wel. Maar vergis je niet in het aantal verstandelijk beperkte mensen in instituten die gewoon aan sex doen. Al dan niet begeleid (gesprekken, niet dat de begeleiding er naast staat natuurlijk).quote:
ik pleit voor een andere oplossingquote:Op vrijdag 13 april 2012 16:39 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dat is het ook. Ben ik volledig met je eens. Maar het is ronduit schandalig dat mensen maar kunnen blijven fokken en kinderen krijgen, ook al worden ze 1 voor 1 uit huis geplaatst. Elk kind wat zo'n leven bespaard kan blijven is er een.
[..]
Precies dat. Op dit moment kun je daar dus NIETS aan doen. Dat moet gewoon veranderen.
[..]
Het is toch ook in uiterste gevallen? We hebben het er toch ook niet over dat iemand die 1 keer overspannen is geweest gelijk geen kinderen meer kan krijgen?
Het zijn echt huisartsen die dit voorschrijven... En die sla ik persoonlijk weer wat hoger aan dan jij in dezen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:32 schreef betyar het volgende:
Klopt, dat was vroeger idd heel normaal.quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:42 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nou ja, in "mijn tijd", maar dat is al even geleden, was het heel normaal voor een meisje om wat eerder aan de pil te gaan als ze veel last had van puistjes.
Nou ja, blijkbaar zijn er geen andere oplossingen. Denk dat het ook heel lang geduurd heeft voor deze discussie op gang gebracht kon worden vanwege het feit dat het wellicht riekt naar die nazipraktijken maar er zit echt een wezenlijk verschil in.quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:43 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
ik pleit voor een andere oplossingalles behalve dit soort uhm...ja..sorry nazi praktijken
ik snap dus je redenatie wel....heb hier ook wel eens over gediscussieerdmaar vind het echt te gevaarlijk om die macht bij de staat en dergelijke te leggen(in deze zin)
En niet alleen tegen puistjes trouwens. Ook tegen zware bloedingen.quote:
Voor zover mij bekend nog steeds. Omdat het dus gewoon goed helpt. Maar kennelijk zijn er wat puriteinen die het een slecht idee vinden omdat ze dan denken dat die meiden meteen met hun vader of iig een man het bed in zullen duiken.quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:42 schreef lezzer het volgende:
Nou ja, in "mijn tijd", maar dat is al even geleden, was het heel normaal voor een meisje om wat eerder aan de pil te gaan als ze veel last had van puistjes.
Klopt allemaal.quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:45 schreef lezzer het volgende:
En niet alleen tegen puistjes trouwens. Ook tegen zware bloedingen.
Als een meisje heel heftig ongesteld is.
En, simpelweg, een keertje overslaan bij het schoolkamp....
Ook een goede reden overigens. Want je kan wel willen dat dochterlief niet sexueel actief wordt voordat ze 21 is, maar de praktijk is net wat weerbarstiger.quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:46 schreef lezzer het volgende:
Ik denk dat de moeders van deze tijd ook liever hebben dat hun dochter niet per ongeluk zwanger naar huis komt
En vroeger kon je nog naïef zijn met een dochter van 15, maar dat is volgens mij tegenwoordig al wat vroeger.quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ook een goede reden overigens. Want je kan wel willen dat dochterlief niet sexueel actief wordt voordat ze 21 is, maar de praktijk is net wat weerbarstiger.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |