quote:Op zondag 15 april 2012 23:35 schreef zusterclivia het volgende:
Ik ben er juist blij mee dat er eindelijk steeds meer rechten voor het kind komen en hopelijk bij zullen komen, zoals voor het nog ongeboren kind b.v. en hen rechten bovenal boven de mensenrechten van ons volwassenen komen te staan.
Erfelijk. Altijd leuk als het om handicaps gaat.quote:Op zondag 15 april 2012 22:58 schreef Knipoogje het volgende:
Omdat geestelijk gehandicapte X vanwege gebrek aan wetgeving lekker 3 kindjes waarvan 1 ook geestelijk gehandicapt (erfelijk) krijgt
Ja precies, waaom doen we dat wel bij een kinderverkrachter, maar mogen bewezen onkundige ouders wel direct weer babietjes maken/vermoorden/verwaarlozenquote:Op maandag 16 april 2012 01:15 schreef Glazenmaker het volgende:
Waarom zouden we die kinderverkrachter met zijn kinderdag verblijf opsluiten en ervoor zorgen dat hij nooit meer iets te maken krijgt met kinderen?
Sowieso mag voortplanting m.i. nooit ofte nimmer als een recht worden gezien, en het recht van het kind op een menswaardig bestaan moet altijd belangrijker zijn dan de kinderwens van de ouders.quote:Op maandag 16 april 2012 14:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Erfelijk. Altijd leuk als het om handicaps gaat.
Ik ken dus een familie (ouders van mijn schoonzus) , ouders hebben beiden niets, maar ze bleken wel beiden een gen te dragen dat een flinke spierziekte bij hun twee kinderen veroorzaakt. Hadden ze toen bleek dat hun oudste iets mankeerde nog een tweede kind mogen krijgen?
Of moet een kind van een vrouw die na haar vijfendertigste nog zwanger raakte, omdat de kans dat een handicap dan flink toeneemt, wel of geen zorg krijgen? De kans dat het kind in orde was was veel groter als de vrouw eerder moeder was geworden.
De dooddoener der dooddoeners.quote:Op dinsdag 17 april 2012 00:17 schreef Starphus het volgende:
Hitler wilde ook graag af van gehandicapte ed.
Dit..quote:Op dinsdag 17 april 2012 10:37 schreef evaluna123 het volgende:
Hallo,
Pieter van Volenhoven zegt , dat er voor de samenleving goed gezorgd moet worden !
Misschien is het dan een idee om de samenleving niet meer een drugs (alcohol) te verkopen (dealen) om zo hun zakken te vullen met heel veel geld !
De vele slachtoffers die door alcohol elk jaar vallen (verkeersslachtoffers, geweld, etc) is enorm hoog en daar wordt voor het gemak (geld) maar even niet aan gedacht !
Als je nou eerst even zorgt dat al die kinderen die je van de ongeschikte ouders afpakt ook idd een menswaardig bestaan krijgen? Dat trieste stukje levensverhaal dat we eerder in dit topic konden lezen is namelijk geen uitzondering! En echt verbeterd is de situatie niet, in de afgelopen 50 jaar.quote:Op maandag 16 april 2012 23:36 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Sowieso mag voortplanting m.i. nooit ofte nimmer als een recht worden gezien, en het recht van het kind op een menswaardig bestaan moet altijd belangrijker zijn dan de kinderwens van de ouders.
Eeuh, ik denk dat het 'gaat heen en vermenigvuldigd u' in je verkeerde keelgat is geschoten. Het gaat uiteraard om het vermenigvuldigen van de kudde gelovigen, maar het is niet dat ze ineens meer kinderen kregen nu zij eenmaal in g-d, god of allah gingen geloven. In tegendeel, door de regelgeving dat je pas kinderen mag krijgen als je netjes getrouwd bent, anders werden moeder en kind ter schande gemaakt en uit de gemeenschap verstoten, was er zelfs een beperkte mate van geboortecontrole, en het huwelijk zelf, elkaar levenslange trouw zweren ten overstaan van de gemeente, was een soort waarborg van kwaliteit van leven voor het kind.quote:Degenen die uit religieuze overwegingen dat recht op voortplanting verdedigen wil ik eraan herinneren dat hun religies (islam, christendom, jodendom) inmiddels zoveel aanhangers hebben dat het niet meer nodig is dat gelovigen zich als een kip zonder kop blijven voortplanten.
Dus wat wil je daarmee zeggen? Mijn schoonzus heeft geen menswaardig bestaan? Daar zal ze het denk ik niet mee eens zijn.quote:Op maandag 16 april 2012 23:36 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Sowieso mag voortplanting m.i. nooit ofte nimmer als een recht worden gezien, en het recht van het kind op een menswaardig bestaan moet altijd belangrijker zijn dan de kinderwens van de ouders.
quote:Debat verplichte anticonceptie
Het kabinet wil dat er een maatschappelijk debat komt over verplichte anticonceptie. Staatssecretaris Veldhuijzen van Zanten wil dat een "hooggeplaatst orgaan" deze discussie gaat leiden. Dit maakte ze in de Tweede Kamer bekend. "Het is een goed moment om dat te doen," aldus de staatssecretaris.
Aanleiding is het pleidooi voor verplichte anticonceptie van Pieter van Vollenhoven, oud-voorzitter van de Onderzoeksraad voor Veiligheid. Hij vindt dat er een wettelijke regeling moet komen voor gedwongen anticonceptie voor verslaafden, psychiatrische patiënten en verstandelijke gehandicapten. Nu sterven er jaarlijks naar schatting 50 kinderen door mishandeling.
Samenleving
"Het is tijd om als samenleving te kijken wat onze opvattingen zijn. Ik ben blij dat het door Van Vollenhoven op de agenda wordt gezet," aldus de staatssecretaris. Het is nog onbekend welk instituut de discussie moet gaan opzetten. In 2002 heeft de Gezondheidsraad een onderzoek gedaan naar het onderwerp. Destijds kwam de Gezondheidsraad tot de conclusie dat gedwongen anticonceptie haaks staat op het recht op zelfbeschikking.
De staatssecretaris krijgt van verschillende kanten, zoals de rechterlijke macht en de jeugdzorg, signalen dat er nu behoefte is aan duidelijkheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |