quote:Marokkanen en de tweede Wereldoorlog
Op donderdag 24 maart opent de wethouder van Amsterdam, Ahmed Aboutaleb, een nieuwe tentoonstelling. Die gaat over de hulp van Marokko aan de Europese landen die in oorlog waren met Duitsland. Duizenden Marokkaanse soldaten vochten mee met het Franse leger. Marokkaanse soldaten hielpen in 1940 mee om Nederland te verdedigen tegen de Duitse aanval. Later vochten ze in Zuid-Europa om Europa te bevrijden.
Veel joodse mensen vluchtten naar Marokko omdat ze wisten dat de sultan van Marokko hun zou beschermen net zoals hij de Marokkaanse joden beschermde.
quote:
Vanavond nog. PM me je adres maar door.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kom maar hier, dan kan je mij wel even laten zien hoe die getinte zich vergist hebben in de Tukkers.
.quote:
quote:Marocchinate (Italian: plural of marocchinata, roughly translatable as "Moroccans' deeds") is a term applied to the mass rape and killings committed during World War II after the Battle of Monte Cassino in Italy by Goumiers, Moroccan colonial troops of the French Expeditionary Corps (FEC)), commanded by General Alphonse Juin.
http://en.wikipedia.org/wiki/Marocchinatequote:Montecassino was captured by the Allies on May 18, 1944. The next night, thousands of Goumiers and other colonial troops scoured the slopes of the hills surrounding the town and the villages of Ciociaria (South Latium). Over 60,000 women, ranging in age from eleven to 86, suffered from violence, when village after village came under control of the Goumiers. Civilian men who tried to protect their wives and daughters were murdered without mercy. The number of men killed has been estimated at roughly 800.
You rang?quote:
Als jij het verkrachten van tienduizenden vrouwen en vermoorden van honderden mannen als iets positiefs ziet, dan mag dat natuurlijk.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:20 schreef Voorschrift het volgende:
Ik probeer gewoon een keer positief te zijn over Marokko.
You found something?quote:
Nee. Sommige zijn werknemers, de rest is werkloos.quote:
Niet echt natuurlijk.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:21 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als jij het verkrachten van tienduizenden vrouwen en vermoorden van honderden mannen als iets positiefs ziet, dan mag dat natuurlijk.
Niet vertrekkende moslims?quote:Op donderdag 12 april 2012 20:21 schreef De_Guidance het volgende:
3-voud waarom ga jij niet vertrekkende moslims tellen op Schiphol ipv in NWS?
Ze zijn tenminste niet bejaard en incontinent.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:21 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nee. Sommige zijn werknemers, de rest is werkloos.
Want? Ze worden niet ouder dan 30 bedoel je?quote:Op donderdag 12 april 2012 20:22 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ze zijn tenminste niet bejaard en incontinent.
Ja vast, doe niet zo schijnheiligquote:Op donderdag 12 april 2012 20:20 schreef Voorschrift het volgende:
Ik probeer gewoon een keer positief te zijn over Marokko.
Dapper dat je over je ma begint.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:22 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ze zijn tenminste niet bejaard en incontinent.
Nee dit keer meen ik het, ben in een goede bui vandaag.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:23 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ja vast, doe niet zo schijnheilig
Net als jij het beschermen van honderdduizenden joden als niet positief ziet.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:21 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als jij het verkrachten van tienduizenden vrouwen en vermoorden van honderden mannen als iets positiefs ziet, dan mag dat natuurlijk.
quote:Op donderdag 12 april 2012 20:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Net als jij het beschermen van honderdduizenden jogen als niet positief ziet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |