Airplay Mirroring.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:49 schreef FUFR het volgende:
ok,dus er komt weer een nieuw os met een poezennaam. En o zo lekker integrerend met je aaifoon en je aaipad. Die heb ik allebei niet.
Heeft het überhaupt zin om die dan te installeren?
Nee ik ga die apparaten ook nie kopen nie.
you've lost me alreadyquote:
Koop gewoon nieuwequote:Op donderdag 12 april 2012 16:58 schreef no1uknow het volgende:
Nog maar een keer:
Zijn er nog mensen die de dopjes van de Apple in-ears hebben in maatje M en deze niet gebruiken? Evt. Ruilen tegen een setje S of L als ik deze heb liggen?!
Ik ben gewoon naar de apple store gegaan en heb gezegd dat ik ze kwijt was. Hoppa nieuw setjequote:Op donderdag 12 april 2012 16:58 schreef no1uknow het volgende:
Nog maar een keer:
Zijn er nog mensen die de dopjes van de Apple in-ears hebben in maatje M en deze niet gebruiken? Evt. Ruilen tegen een setje S of L als ik deze heb liggen?!
Ik werk zelf bij een APR maar daar hebben we niks meer liggen.quote:Op donderdag 12 april 2012 17:18 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Ik ben gewoon naar de apple store gegaan en heb gezegd dat ik ze kwijt was. Hoppa nieuw setje
Damn, dat is wel uitzonderlijkquote:
Nou ik baalde al, want vorige week stond ie nog op health 93%quote:
Daar zit het probleem.quote:Op donderdag 12 april 2012 18:44 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Nou ik baalde al, want vorige week stond ie nog op health 93%
Ohja, en slechts 1x me accu helemaal opgebruikt, en bijna altijd aan de lader thuis.
Probleem? ik vind 93% health na 829 cycles 3 jaar wel redelijk.quote:
Redelijk? Je weet zelf ook wel dat dat uitzonderlijk veel is.quote:Op donderdag 12 april 2012 18:50 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Probleem? ik vind 93% health na 829 cycles 3 jaar wel redelijk.
vraag me al die tijd al af wie het isquote:Op donderdag 12 april 2012 18:54 schreef TwyLight het volgende:
Die mega foto mag ook wel een keer uit de OP
De CEOquote:Op donderdag 12 april 2012 19:37 schreef FUFR het volgende:
[..]
vraag me al die tijd al af wie het is
oh, ok.quote:
Nou inderdaad. Echt tenenkrommend.quote:Op donderdag 12 april 2012 18:54 schreef TwyLight het volgende:
Die mega foto mag ook wel een keer uit de OP
Nouja, andere oudere macbookpro, nog de oudere eerste alu heeft zo'n beetje hetzelfde. Dus ik ging er van uit dat het gewoon een probleem was van alle post 2009 modellen.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:04 schreef Wootism het volgende:
[..]
Redelijk? Je weet zelf ook wel dat dat uitzonderlijk veel is.
Accu zou normaal bij 800 cycles op 60 zitten of zo
om te kijken of je hem een keer moet vervangen.quote:
Accu gaat vaak langer mee dan de laptop oud wordtquote:Op donderdag 12 april 2012 23:30 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
om te kijken of je hem een keer moet vervangen.
Aangezien ik soms weekend weg ben en fotografeer dan wil ik me laptop kunnen gebruiken.
Ja, maar mocht het zo zijn dat ie echt aftakelt dan vervang ik de accu.quote:Op donderdag 12 april 2012 23:32 schreef Estolan het volgende:
[..]
Accu gaat vaak langer mee dan de laptop oud wordt
Ik koop dan meestal een nieuwe laptopquote:Op donderdag 12 april 2012 23:38 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ja, maar mocht het zo zijn dat ie echt aftakelt dan vervang ik de accu.
Achja, als de laptop voor de rest nog perfect werkt, ga ik gewoon voor een accu.quote:Op donderdag 12 april 2012 23:39 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ik koop dan meestal een nieuwe laptop
Ik draai 10.8 vanwege de ATV3 maar meestal update ik sowieso wel met de DP`s mee. Gewoon omdat het kan en ik er geen nadeel van heb.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:13 schreef Iwanius het volgende:
Vraag: Wie draait hier nog een pre 10.7 OSX versie gewoon omdat je er een reden voor hebt?
Ik heb altijd het gevoel dat de laatste OSX versie i.v.g met OSX 10.6 zo marginaal is dat 10.7
alleen maar je machine zwaarder belast (progjes) en eerder een verbeterde versie is van de
vorige OSX i.p.v. een echte vernieuwde OSX.
mee eens?
Rechts is echtquote:Op vrijdag 13 april 2012 15:05 schreef Mr.Noodle het volgende:
Spot de echte Apple-stekker+datakabel...
[ afbeelding ]
Ik dacht misschien wel handig om een extra kabel+oplader te halen voor een paar ¤, zodat ik niet telkens met een lader loop te sjouwen tussen thuis en werk...
Al vraag ik me af hoe de goedkope variant met piekspanning om gaat..
Ik draai ook op me imac nog de oude, puur om wat programma's die ik daarop draai.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:14 schreef Tijn het volgende:
Ik vind de verschillen tussen 10.7 en 10.6 nou niet bepaald marginaal te noemen. Een aantal concepten (full screen, versions) zijn radicaal anders en zorgen ook voor een hele andere manier van werken.
Ik draai trouwens nog 10.6 op de iMac op m'n werk. Voornamelijk omdat ik twijfel of ik 10.7 nou wel zo prettig vind.
Ja, ze hebben nu geldquote:Op vrijdag 13 april 2012 15:57 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Apple service is echt veranderd.
Vandaag naar de store op het Leidseplein geweest. Best indrukwekkend, al dat glas! Ik had mijn MBP niet bij me maar de Genius Bar-medewerker zei dat als het aantal cycles inderdaad klopt ik gewoon een nieuwe krijg. Bonnetje van de accu heb ik gewoon dus ik kan gewoon aantonen dat ik sowieso de batterij los heb gekocht (MBP is al een tijdje oud, begin 2008)quote:
Zij moet op haar telefoon gaan naar "instellingen -> berichten -> ontvang op" en daar instellen dat haar telefoonnummer ook aan iMessage gekoppeld moet worden. Bellerherkenning moet dan op het telefoonnummer staan.quote:Op vrijdag 13 april 2012 23:45 schreef Nashje het volgende:
Ik zit in de war met iMessage.
Vriendin is van BlackBerry naar iPhone overgestapt. Als ik haar een bericht wil sturen (op telefoonnummer dus) herkent mijn iPhone geen iMessage-verbinding tussen ons. Ik kan haar alleen bereiken met iMessage door haar te smsen naar d'r emailadres. Maar dat wil ik natuurlijk niet.
Andersom herkent haar iPhone mij wel op iMessage als ze een bericht wil sturen (op telefoonnummer dus). Alleen als ze dan wat stuurt, krijg ik een inkomend bericht van haar emailadres.
Is dit niet te fixen zodat ik haar gewoon kan bereiken met iMessage op d'r 06-nummer, en dat ik dus ook van haar 06 bericht terugkrijg en niet van haar emailadres?
Omdat je dan nog steeds op moet letten naar welk adres je het stuurt en je dan dus alsnog sms'jes kan versturen terwijl je dat juist niet wilt. Als je het eenmalig goed instelt, zal je nooit sms'jes sturen als je een dataverbinding hebt, dus waarom het niet gewoon even goed instellen?quote:Op vrijdag 13 april 2012 23:50 schreef nietzman het volgende:
Waarom zou je het niet op het emailadres willen ontvangen? Kwestie van de boel goed instellen en je ontvangt je imessages op al je apparaten.
Yes, dat is gelukt! Thanks. Zij herkent mij nu volledig op 06 als iMessage. Ik ontvang haar bericht ook van d'r 06. Enige probleem is nu nog dat mijn iPhone haar 06 als iMessage niet herkend....quote:Op vrijdag 13 april 2012 23:50 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zij moet op haar telefoon gaan naar "instellingen -> berichten -> ontvang op" en daar instellen dat haar telefoonnummer ook aan iMessage gekoppeld moet worden. Bellerherkenning moet dan op het telefoonnummer staan.
Ik volg je even niet.quote:Op vrijdag 13 april 2012 23:51 schreef TC03 het volgende:
Omdat je dan nog steeds op moet letten naar welk adres je het stuurt en je dan dus alsnog sms'jes kan versturen terwijl je dat juist niet wilt. Als je het eenmalig goed instelt, zal je nooit sms'jes sturen als je een dataverbinding hebt, dus waarom het niet gewoon even goed instellen?
Ik dacht dat jij bedoelde dat je het gewoon zo moest laten omdat er niks mis mee is om naar een e-mailadres te sms'en. Wat jij doet is uiteraard de beste oplossing.quote:Op zaterdag 14 april 2012 00:06 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ik volg je even niet.
Ik heb imessages op m'n telefoonnummer en op m'n apple ID ingesteld en m'n telefoon stuurt m'n apple ID mee als afzender. De enige momenten waarop het systeem tot nu toe is gaan smssen is toen de ontvangende partij die ik naar het telefoonnummer messagede vanaf mijn iPhone geen dataverbinding had. Al m'n conversaties houdt 'ie synchroon over al m'n apparaten. Wat is daar fout aan?
Toch best een complex ding dat imessage.
Nice! Maar Nietzman heeft gelijk dat je het beste je e-mailadres als afzender kan doen. Handig als je iMessages ook op je Mac of iPad of iPod hebt.quote:Op zaterdag 14 april 2012 00:00 schreef Nashje het volgende:
Een reboot doet wonderen. Herken haar nu op haar 06 wel als iMessage. Prima. Bedankt voor de moeite!
have you tried turning it off and on again?quote:Op zaterdag 14 april 2012 13:17 schreef nietzman het volgende:
Verdomme Apple, fix dat verkutte iTunes match eens even.
Ik moet m'n mediacenter Godverdomme om de twee weken zo'n beetje opnieuw toevoegen met de on-Apple-ige mededeling "please sign out and sign in again".
Dit meen je nietquote:Op donderdag 12 april 2012 19:37 schreef FUFR het volgende:
[..]
vraag me al die tijd al af wie het is
Dat geloof je toch niet? Gaat dat kloteding weer m'n hele library lopen matchen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 13:18 schreef n8n het volgende:
have you tried turning it off and on again?
Volgens mij is die routeer hier gewoon versleten. Ook met Firefox werkt het moeizaam en op iPhone ook traag.quote:
Mijn Macbook Pro 15" hi-res komt dinsdag binnen. Mijn eerste Mac. Alhoewel ik al wel een half jaar 40 uur per week met OSX heb gewerkt. Maar dan nog. Zin in!quote:Op zaterdag 14 april 2012 22:42 schreef Nilscollection het volgende:
Vandaag mijn vierde Mac gekocht, hoewel dit de allereerste Mac is waar ik de eerste eigenaar van ben.
Het is een 13" MacBook Pro geworden, het instapmodel met een 2.4 GHz Intel i5 processor.
Ik kan er nog steeds niet helemaal bij dat ik in minder dan een jaar tijd van een PowerMac G4 via een iMac G5 en een aluminium iMac ben opgeklommen naar een gloednieuwe MacBook Pro!
Kan ook liggen aan het geheugengebruik van Safari. Gebruikt hier soms 2GB van de totale 8, zo nu en dan sluit ik Web Content af via activiteitenweergave. Dan werkt alles weer snappy. Alle paginas die open staan worden wel herladen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 16:52 schreef LudoSanders het volgende:
Meer mensen problemen met FOK! via Safari? Javascript(?) werkt matig, wanneer ik op invoeren druk duurt het ff voor het er ook daadwerkelijk staat. Eigenlijk gewoon het 'updaten' van de pagina in realtime zeg maar.
5 april besteld, 17 april verwachte leverdatum.quote:Op zaterdag 14 april 2012 23:16 schreef mitchelll0181 het volgende:
Dat was jij toch, met die betaling dat dat 2 weken duurde![]()
Ik heb nu een paar weken een air maar ik snal niet wat mensen zo gewdig vinden aan osx .. Op de multitouch gestures na ..
Waarom geen Apple TV met een goeie NAS?quote:Op zondag 15 april 2012 15:42 schreef jpjedi het volgende:
Ik wil een mediahubje bouwen maar zit toch sterk te denken aan de Mac Mini. Daar zou dan ook gelijk een SSD in komen.
Wanneer komt de nieuwe mac mini? Macrumors geeft een negatief koop advies maar juli is nog ver weg
Ik heb de ATV3 en wacht nog op JB en heb een server. Maar wil wat meer mogelijkheden.quote:Op zondag 15 april 2012 16:27 schreef Wootism het volgende:
[..]
Waarom geen Apple TV met een goeie NAS?
Ben je volgens mij nog goedkoper uit.
ja echtquote:
Dan zegt deze baas je zeker ook niks?quote:
Ik erger me aan het gewicht van mn MBP nu ik zoveel met mn iPad werk, tijd voor een MBA!quote:Op zondag 15 april 2012 15:08 schreef nietzman het volgende:
Ja, en da's knap irritant, want binnen de kortste keren ben je er aan gewend en erger je je aan je setup van SSD+HDD en denk je er aan maar een tweede SSD te plaatsen.
Je merkt ook niet hoeveel fijner OS X is door een Mac te gebruiken; je merkt het pas echt wanneer je na een tijdje weer switcht naar Windows en de frustraties na nog geen dag weer oplopen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 23:16 schreef mitchelll0181 het volgende:
Dat was jij toch, met die betaling dat dat 2 weken duurde![]()
Ik heb nu een paar weken een air maar ik snal niet wat mensen zo gewdig vinden aan osx .. Op de multitouch gestures na ..
Na nog geen uur...quote:Op zondag 15 april 2012 17:56 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Je merkt ook niet hoeveel fijner OS X is door een Mac te gebruiken; je merkt het pas echt wanneer je na een tijdje weer switcht naar Windows en de frustraties na nog geen dag weer oplopen.
quote:
Waarom heb je dan een MBA gekocht?quote:Op zondag 15 april 2012 18:24 schreef mitchelll0181 het volgende:
@ Sec.XV Ja met windows xp mischien, maar met 7 ?? zeeeer stabiel OS met fatsoenlijke hardware
Bij het gebruiken van je computer?quote:Op zondag 15 april 2012 18:24 schreef mitchelll0181 het volgende:
Zoals iemand anders al zei ik wil het gevoel hebben dat ik een motor bestuur met 320 km/h en geen domme fouten mag maken anders wordt je afgestraft
Geen idee, nooit mee gewerkt. Ben genezen sinds Vista.quote:Op zondag 15 april 2012 18:24 schreef mitchelll0181 het volgende:
@ Sec.XV Ja met windows xp mischien, maar met 7 ?? zeeeer stabiel OS met fatsoenlijke hardware
Ik vind vooral de Muziek app erg vervelend worden met iTunes Match aan. Zo traag als dikke stront door een dunne trechter en om de haverklap chrashes/freezes. Ik neig er naar om het uit te zetten en ik hoop niet dat ze wachten met updates tot iOS 6.quote:Op zaterdag 14 april 2012 13:23 schreef nietzman het volgende:
[..]
Dat geloof je toch niet? Gaat dat kloteding weer m'n hele library lopen matchen.
Designquote:Op zondag 15 april 2012 18:25 schreef Junkie het volgende:
[..]
[..]
Waarom heb je dan een MBA gekocht?
Sad inderdaad. Als je het gevoel wilt hebben dat elk foutje funest is, moet je inderdaad bij Windows zijn en niet bij OS X.quote:Op zondag 15 april 2012 18:24 schreef mitchelll0181 het volgende:
Zoals ?
ik probeer echt als ik thuis ben zoveel mogelijk met osx te werken maarrre ... tja .. leuk..
Krijg er echt een beetje simpel gevoel van .. weet nie hoe k t uit moet leggen ..
Zoals iemand anders al zei ik wil het gevoel hebben dat ik een motor bestuur met 320 km/h en geen domme fouten mag maken anders wordt je afgestraft
Sad but true
Stabiel misschien, maar dat is niet het enige criterium voor een fijn os. Ik heb Windows 7 op mijn MacBook Pro staan, maar ik gebruik het zelden omdat ik er gek van word.quote:@ Sec.XV Ja met windows xp mischien, maar met 7 ?? zeeeer stabiel OS met fatsoenlijke hardware
Daar groei je wel overheen.quote:Op zondag 15 april 2012 18:24 schreef mitchelll0181 het volgende:
Zoals ?
ik probeer echt als ik thuis ben zoveel mogelijk met osx te werken maarrre ... tja .. leuk..
Krijg er echt een beetje simpel gevoel van .. weet nie hoe k t uit moet leggen ..
Sad but true
Ga dan is wat dieper in OS X duiken, zonder al te veel moeite kan je ook OS X naar de klote helpen en lekker sleutelen. Alleen heeft Apple met OS X een heel goed besturingssysteem neergezet voor alle type gebruikers. Huis tuin en keuken digibeten hoeven zich nergens druk over te maken en vinden het overzichtelijk, gebruikers die willen kloten enzovoorts kunnen er ook prima mee uit de voeten.quote:Op zondag 15 april 2012 18:24 schreef mitchelll0181 het volgende:
Zoals ?
Sad but true
Doe eens een poging?quote:Op zondag 15 april 2012 18:24 schreef mitchelll0181 het volgende:
Oh zou dat het zijn? Even testen vandaag, heb ook vertraging, misschien is het idd airplay.quote:Op zondag 15 april 2012 23:05 schreef n8n het volgende:
Meer mensen met een Airport Express last van gigantisch snelheidsverlies als Air Play gebruikt wordt? Internetsnelheid gaat van 35 naar 0.5Mb/s.
quote:Op maandag 16 april 2012 16:34 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik heb onlangs dus een oude core duo iMac gekocht en er inmiddels Snow Leopard op gezet.
Het Apple Screenshot Topic of [Mac OS X] Customization & Modificationquote:Nu vroeg ik mij af; wat zijn de mogelijkheden tot het wijzingen van de GUI? Zijn er customization programma's en door anderen gemaakte thema's leverbaar?
Ja, er zijn genoeg Apps voor te vinden om in de Menubar te plaatsen. iStat Menus, ByteController, etc...quote:Is trouwens ook de menubalk modbaar? Is deze trouwens ook van plek te veranderen? Links of rechts of misschien zelfs wel beneden a la windows?
Die staan ook voor $6 op DealExtreme, en dan heb je geen verzendkosten...quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:27 schreef Pino112 het volgende:
http://www.1dayfly.com/nl-nl/
[ afbeelding ]
voor 14 euro
Albert Heijn. 15% korting op 25 euro kaarten.quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:52 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Kan iemand me zo snel vertellen waar dat de iTunes cards in de aanbieding zijn / waren. Wil namelijk TomTom aanschaffen, maar als die kaartjes nog ergens te koop zouden zijn zou dat wel top zijn! thnx!!
Zonde van je geld.. Neem navigon.. Duidelijker, snellerquote:Op dinsdag 17 april 2012 12:52 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Kan iemand me zo snel vertellen waar dat de iTunes cards in de aanbieding zijn / waren. Wil namelijk TomTom aanschaffen, maar als die kaartjes nog ergens te koop zouden zijn zou dat wel top zijn! thnx!!
http://www.dealextreme.co(...)ipad-2-101295?item=2quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:36 schreef TC03 het volgende:
[..]
Die staan ook voor $6 op DealExtreme, en dan heb je geen verzendkosten...
Het wordt steeds gekker met de verwachtingen van Apple. Steeds vaker, steeds beter..quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:11 schreef Iwanius het volgende:
Lui,wat vinden jullie van het uitblijven van een update voor de welbekende MacPro?
Zijn jullie het ermee eens dat Apple de laatste maanden de Pro gebruikers steeds meer in de kou laten staan ten favoure van de "gewone"consument?
Ik denk dat Apple langzaam maar zeker zich alleen nog maar op de consumentenmarkt wil gaan richten. Met het verkopen van iPads en iPhones is zoveel meer geld te verdienen dan die paar Mac Pro's, dat loont gewoon de moeite niet meer.quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:11 schreef Iwanius het volgende:
Lui,wat vinden jullie van het uitblijven van een update voor de welbekende MacPro?
Zijn jullie het ermee eens dat Apple de laatste maanden de Pro gebruikers steeds meer in de kou laten staan ten favoure van de "gewone"consument?
Waarom leveren Dell, HP, Acer etc. dan nog wel gewoon nieuwe modellen? Het is echt niet normaal dat je een computer bijna twee jaar niet van een update voorziet en blijft verkopen voor dezelfde prijs. Daarmee zeg je imho ook dat je er eigenlijk geen zin meer in hebt.quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:26 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Het wordt steeds gekker met de verwachtingen van Apple. Steeds vaker, steeds beter..
Je weet dat Intel de vertraging veroorzaakt met de Ivy en de nieuwe thunderbolt controllers?
PC's worden zoals trucks, zoals Jobs het al eens stelde. Ze zullen hun nut blijven houden, maar slechts weinigen gebruiken er zelf eentje.quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat Apple langzaam maar zeker zich alleen nog maar op de consumentenmarkt wil gaan richten. Met het verkopen van iPads en iPhones is zoveel meer geld te verdienen dan die paar Mac Pro's, dat loont gewoon de moeite niet meer.
Hij zei ook dat Apple geen trucks zal maken.quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:09 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
PC's worden zoals trucks, zoals Jobs het al eens stelde. Ze zullen hun nut blijven houden, maar slechts weinigen gebruiken er zelf eentje.
Er valt niets in te stellen. Gewoon laptop dichtdoen en weer wakker maken uit de slaap met een usb-toetsenbord of muis, of een afstandsbediening. Scherm blijft dan uit.quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:24 schreef Norrage het volgende:
Vraagje:
Ik gebruik mijn 2e laptop alleen nog maar als "muziek-server". Ik bestuur hem altijd "remotely" via mijn andere laptop. Hoe kan ik bijvoorbeeld instellen dat ik mijn laptop gewoon kan dichtklappen en dat ik zonder dat het beeldscherm van de 2e laptop stroom vraagt en aanstaat, toch muziek vanuit de laptop kan laten komen? Ik weet dat dit moet kunnen, denk ik...Maar ik ben even kwijt hoe ik dit instel...
Mac Pro zal er wel uit gaan denk ik, zelfs bij de Apple Store in Amsterdam staat er maar 1 in de hele winkel als showmodel.quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:11 schreef Iwanius het volgende:
Aah, ik dacht al.quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:31 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Er valt niets in te stellen. Gewoon laptop dichtdoen en weer wakker maken uit de slaap met een usb-toetsenbord of muis, of een afstandsbediening. Scherm blijft dan uit.
Mijn MBP (gekocht september '11) heeft denk ik hetzelfde. Capaciteit steeds onder de 90%, nu zelfs 83%.quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:29 schreef Drommelsch85 het volgende:
Het batterijverhaal voor mijn early 2008 MBP is goed afgelopen
Mijn capaciteit bleef op 89% hangen. Omdat de vorig jaar aangeschafte batterij nog op maar 50 cycles zat, heb ik garantie geclaimed. Die was met een jaar en een dag ietsjes over de garantie heen.
A Mac in Utrecht deed daar moeilijk over en ik zou mijn batterij voor een onbepaalde tijd kwijt zijn, maar in Amsterdam bij de Apple Store op het Leidseplein kreeg ik meteen een nieuwe![]()
Fuck die retailers dus, als je in de randstad woont loont het echt de moeite om ff naar de Apple Store op het Leidse te gaan.
Waarom geen MagicTrackpad? Gestures werken daar nog beter op.quote:Op woensdag 18 april 2012 12:35 schreef boem-dikkie het volgende:
Iemand hier een Magic Mouse over toevallig? Ik ben zodra ik volgende week stufi heb wel geinteresseerd.
Heb het een tijd geprobeerd en ben erachter dat ik een Magic mouse toch fijner vind.quote:Op woensdag 18 april 2012 12:49 schreef Junkie het volgende:
[..]
Waarom geen MagicTrackpad? Gestures werken daar nog beter op.
Ik heb er eentje bij mijn MacBookPro en zou eigenlijk niet meer zonder kunnen als ik thuis zit.
Waarschijnlijk worden de Air en Pro line één.quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:07 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Mac Pro zal er wel uit gaan denk ik, zelfs bij de Apple Store in Amsterdam staat er maar 1 in de hele winkel als showmodel.
Hier ook batterij vervangen welke ook weer na 46 cycles kapot was. Doordrammen en je mag hem retour sturen. Let op, laat je niet afschepen want je hebt recht op een deugdelijk product.quote:Op woensdag 18 april 2012 12:45 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Mijn MBP (gekocht september '11) heeft denk ik hetzelfde. Capaciteit steeds onder de 90%, nu zelfs 83%.
Al een paar keer gecalibreerd maar heeft weinig zin.
Zit nu op 320 cycles, ook iets om naar de Store/APR te gaan dus?
Wat heb je ervoor over? Gebruik bij mijn iMac nog enkel het trackpad dus je zou mijn Magic mouse over mogen nemen.quote:Op woensdag 18 april 2012 12:35 schreef boem-dikkie het volgende:
Iemand hier een Magic Mouse over toevallig? Ik ben zodra ik volgende week stufi heb wel geinteresseerd.
We hebben het niet over de MacBook.quote:Op woensdag 18 april 2012 12:55 schreef NJ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk worden de Air en Pro line één.
Geen idee. Zie ze op Marktplaats voor 40-50 staan.quote:Op woensdag 18 april 2012 13:49 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Wat heb je ervoor over? Gebruik bij mijn iMac nog enkel het trackpad dus je zou mijn Magic mouse over mogen nemen.
35 excl verzenden?quote:Op woensdag 18 april 2012 14:29 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Geen idee. Zie ze op Marktplaats voor 40-50 staan.
Welke MacBook Pro is dat dan?quote:Op woensdag 18 april 2012 14:30 schreef boem-dikkie het volgende:
Wat een verschil zeg, van 1366x768 naar 1680x1050.
Check http://www.apple.com/nl/batteries/notebooks.htmlquote:Op woensdag 18 april 2012 15:29 schreef boem-dikkie het volgende:
Goed, aangezien ik een MBP noob ben en ik met mijn Windows laptop praktisch altijd aan het stroom werk/moet werken. Hoe gaan jullie om met laden en je batterij? Wanneer kan aan het stroom en anders niet? En hoe vaak maak je de batterij compleet leeg?
De basis 13" is betaalbaar. Daarna niet meerquote:Op woensdag 18 april 2012 15:31 schreef Drommelsch85 het volgende:
Mensen uit 1995 kunnen nu ook al Macbook Pro's kopen.. ik voel me heel, heel oud
Thanks.quote:Op woensdag 18 april 2012 15:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Check http://www.apple.com/nl/batteries/notebooks.html
Mensen die na 1985 geboren zijn, zijn in mijn hoofd kleuters.quote:Op woensdag 18 april 2012 15:31 schreef Drommelsch85 het volgende:
Mensen uit 1995 kunnen nu ook al Macbook Pro's kopen.. ik voel me heel, heel oud
Is dit een sneer naar mijn onwetendheid over de accu van mijn nieuwe MBP of doel je ergens anders op?quote:Op woensdag 18 april 2012 15:31 schreef Drommelsch85 het volgende:
quote:Op woensdag 18 april 2012 15:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mensen die na 1985 geboren zijn, zijn in mijn hoofd kleuters.
Ja, idd. We worden oud, Tijn.quote:Op woensdag 18 april 2012 15:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja van de MacBook, dat zal hoogstwaarschijnlijk 1 serie worden: de MacBook.quote:Op woensdag 18 april 2012 12:55 schreef NJ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk worden de Air en Pro line één.
Gefeliciteerd! Het is je gelukt om één werkend plaatje te posten!quote:
9to5macquote:Just a month after the release of Developer Preview 2, Apple seeded OS X Mountain Lion Developer Preview 3 (build 12A178q) today to developers. There is no word on new features, but like always, we are working to find those quickly. Apple listed a number of known issues with this build—as seen after the break. Registered members can grab the update at the Developer Center.
Ik ben 25quote:Op woensdag 18 april 2012 15:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die eerste deed het wel toen ik 't postte hoorquote:Op woensdag 18 april 2012 21:27 schreef Wootism het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Het is je gelukt om één werkend plaatje te posten!
View - Show Sidebarquote:Op vrijdag 20 april 2012 18:49 schreef -Menn0- het volgende:
M'n navigatiekolom is opeens verdwenen uit Finder... Ook dat knopje rechtsboven in (dat rijstkorrel achtige dingetje) is verdwenen. Ik heb niks raar gedaan (niks geinstalleerd oid) dus heb geen idee hoe het kan.. Iemand enig idee hoe ik hem terug krijg?
http://homepage.mac.com/mdouma46/fontfinagler/quote:Op vrijdag 20 april 2012 18:52 schreef remlof het volgende:
Op sommige sites wordt de 'd' niet meer getoond in Safari.
Bijvoorbeeld op de site van de NOS:
[ afbeelding ]
Hoe komt dit en hoe kan ik dit fixen?
Winstnemingen en wat speculatie in aanloop naar de kwartaalcijfers, gok ik..quote:Op vrijdag 20 april 2012 21:21 schreef __Saviour__ het volgende:
Apple maakt op de beurs flinke vallen de laatste tijd zeg.
E-nor-me vallen inderdaadquote:Op vrijdag 20 april 2012 21:21 schreef __Saviour__ het volgende:
Apple maakt op de beurs flinke vallen de laatste tijd zeg.
Inderdaad. Grote kans dat ze maandag weer 4% stijgen.quote:Op vrijdag 20 april 2012 21:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Winstnemingen en wat speculatie in aanloop naar de kwartaalcijfers, gok ik..
Da's de algehele tendens..quote:Op vrijdag 20 april 2012 21:39 schreef __Saviour__ het volgende:
Vooral zeer recentelijk bedoel ik dan. Van bijna 620 naar zowat 570 nu in slechts een paar dagen. Ik noem dat toch wel een flinke daling, zo uit het niets.
Eens proberen, ik heb het probleem ook op youtube zie ik.quote:Op vrijdag 20 april 2012 19:03 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
View - Show Sidebar
[..]
http://homepage.mac.com/mdouma46/fontfinagler/
Ik neem aan dat je het over mij hebt? Maak je maar geen zorgen, hoor; ik ben in ieder geval niet zo'n fanboy die op alles geilt waar een Apple-logo op staat.quote:Op woensdag 18 april 2012 15:31 schreef Drommelsch85 het volgende:
Zolang 1 enkele Mac trojan nog reden is voor zoveel wekenlange media aandacht, blijf ik mij veilig voelen op Macquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:50 schreef Swetsenegger het volgende:
Zeg, dat flashback wordt door de webwerelds en computertotaals van deze wereld wel weer breed uitgemeten he... Zou het ze ontgaan zijn dat er nog steeds om root passwords gevraagd wordt bij installatie?
Dat zijn dezelfde bladen die vinden dat OSX veilig is omdat het marktaandeel te klein is. Er volkomen aan voorbijgaand dat de hele hackergeschiedenis vol zit met hacks die gedaan zijn "omdat ze dan de eerste waren", niet omdat er nou zoveel te halen viel.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:50 schreef Swetsenegger het volgende:
Zeg, dat flashback wordt door de webwerelds en computertotaals van deze wereld wel weer breed uitgemeten he... Zou het ze ontgaan zijn dat er nog steeds om root passwords gevraagd wordt bij installatie?
Ook zonder wachtwoord doet het nog wel schade volgens mij.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:50 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik gok dat je het dan dubbel gekocht hebtquote:Op zondag 22 april 2012 10:03 schreef boem-dikkie het volgende:
Wat gebeurd er eigenlijk als je in de OSX App Store items koopt die je al hebt maar gekocht hebt buiten de App Store? Ik heb namelijk Transmit gekocht (gewoon via hun eigen site) en zie hem nu in de App Store staan voor 23,99 in plaats van 'geinstalleerd', zelfde geld voor Lion.
Daarom juist. Het is niet zo dat de app store het op die manier checkedquote:Op zondag 22 april 2012 11:15 schreef boem-dikkie het volgende:
Nou ja niet gedaan gelukkig maar gek dat hij niet gewoon geïnstalleerd aangeeft als ik de app al heb, ook al heb ik hem niet via de App Store gekocht.
Wees geen schaap, koop allen een Samsung Galaxy!quote:Op maandag 23 april 2012 14:10 schreef Wootism het volgende:
Teaser van de nieuwe Samsung Galaxy telefoon;
Moest toch wel lachen om de subtiele Apple-bash vanaf 0:44
Die ga ik straks eens doorlezen. Ik heb namelijk hetzelfde idee, zowel mijn iMac als Apple TV willen wel eens aan gaan zonder dat ik dat zelf wil. Volgens mij ook sinds ik een Airport express heb.quote:Op maandag 23 april 2012 14:07 schreef no1uknow het volgende:
Ik heb al langer wat raars met mijn iMac. Als ik de Mac in sluimerstand zet gaat hij na een tijd (1 a 2 uur) weer even aan, het scherm blijft op zwart maar hij klinkt wel zo alsof hij helemaal uit sluimerstand komt, blijft ongeveer 30 seconden draaien en gaat daarna weer in sluimerstand.
Heeft iemand enig idee wat dit is of kan zijn?
edit: er staan geen instellingen in de systeemvoorkeuren aan of uit die dit kunnen veroorzaken.
edit2: Wellicht dat het dit is, het zou goed kunnen dat het voorkomt sinds ik een airport express heb staan.
http://support.apple.com/kb/HT3774?viewlocale=en_US&locale=en_US
Maar als iemand anders nog suggesties heeft, graag!
Je moet met de app Console in Hulpprogramma's even in je logs kijken, daar kan je het checken.quote:Op maandag 23 april 2012 14:51 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Die ga ik straks eens doorlezen. Ik heb namelijk hetzelfde idee, zowel mijn iMac als Apple TV willen wel eens aan gaan zonder dat ik dat zelf wil. Volgens mij ook sinds ik een Airport express heb.
EyeTV geinstaleerd? Die kan afentoe checken of er programmas gescheduled staan op TVTV.quote:Op maandag 23 april 2012 14:07 schreef no1uknow het volgende:
Ik heb al langer wat raars met mijn iMac. Als ik de Mac in sluimerstand zet gaat hij na een tijd (1 a 2 uur) weer even aan, het scherm blijft op zwart maar hij klinkt wel zo alsof hij helemaal uit sluimerstand komt, blijft ongeveer 30 seconden draaien en gaat daarna weer in sluimerstand.
Heeft iemand enig idee wat dit is of kan zijn?
edit: er staan geen instellingen in de systeemvoorkeuren aan of uit die dit kunnen veroorzaken.
edit2: Wellicht dat het dit is, het zou goed kunnen dat het voorkomt sinds ik een airport express heb staan.
http://support.apple.com/kb/HT3774?viewlocale=en_US&locale=en_US
Maar als iemand anders nog suggesties heeft, graag!
Grappig, precies de 4 steden waar ik ben geweest toen ik 2 of 3 jaar terug in China was!quote:Op maandag 23 april 2012 14:54 schreef Boterbartje het volgende:
Ik was net in de Apple storen op Nanjing east road in Sjanghai. Verdullebatje, best grote winkel zeg!![]()
Maarja, ze hebben met in Bejing, Xi'an en Guilin al meerder malen iPhone 4s voor 'bery tsjeep' of 'special prais' aangeboden dus
Internet valt 10x per minuut weg, súper, die routers van Sitecom.quote:Op zondag 22 april 2012 00:43 schreef Tijn het volgende:
Downloaden met 5,7 MB/s, niet gek hoor die wifi routers van Sitecom
Probeer eens een ander kanaal. Zorg ervoor dat je ALLEEN WPA2 AES gebruikt en niet WPA-TKIPquote:Op woensdag 25 april 2012 10:45 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
Internet valt 10x per minuut weg, súper, die routers van Sitecom.
Ik had eerst ook een router van Sitecom die niet zo goed werkte. Maar wat ik nu heb draait echt als een zonnetje.quote:Op woensdag 25 april 2012 10:45 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
Internet valt 10x per minuut weg, súper, die routers van Sitecom.
Dan koop je idd dubbel. Al krijg je zonder gedoe je geld gewoon terug van Apple, met een goede reden zoals deze. Ik moet Coda nog eens aanschaffenquote:Op zondag 22 april 2012 11:15 schreef boem-dikkie het volgende:
Nou ja niet gedaan gelukkig maar gek dat hij niet gewoon geïnstalleerd aangeeft als ik de app al heb, ook al heb ik hem niet via de App Store gekocht.
80 dollar voor een app die in de filebrowser niet eens kan sorteren (op type). Bedenk je nog maar eens goed.quote:Op woensdag 25 april 2012 12:47 schreef fyah het volgende:
[..]
Dan koop je idd dubbel. Al krijg je zonder gedoe je geld gewoon terug van Apple, met een goede reden zoals deze. Ik moet Coda nog eens aanschaffen
Onyx.quote:Op woensdag 25 april 2012 15:55 schreef LudoSanders het volgende:
Wat is nou eens een goed programma om je Mac eens mee op te schonen? Ding wordt inmiddels rete traag.
Ik wacht wel op de on-line video'squote:
Traag? heb je al in de activiteiten log gekeken?quote:Op woensdag 25 april 2012 15:55 schreef LudoSanders het volgende:
Wat is nou eens een goed programma om je Mac eens mee op te schonen? Ding wordt inmiddels rete traag.
Coda is sowieso nogal gemankeerd ondertussen. Geen code folding, wanneer een curly bracket buiten het scherm valt kan je z'n partner bracket niet highlighten, etc.quote:Op woensdag 25 april 2012 13:10 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
80 dollar voor een app die in de filebrowser niet eens kan sorteren (op type). Bedenk je nog maar eens goed.
Eens proberen.quote:
Traag ja, vooral bij het browsen. Vooral FOK!, daar duurt het altijd ff voor ik mijn reactie te zien krijg, soms moet ik zelfs refreshen. Al dat 'live' gebeuren als auto update en preview van de laatste post in een topic. Maar ook een Finder window oproepen voelt niet echt 'vloeiend'. Activiteiten log is Activity Monitor neem ik aan? Daar zie ik niet veel geks tussen staan.quote:Op woensdag 25 april 2012 16:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Traag? heb je al in de activiteiten log gekeken?
Maar ik vind Safari zo heerlijk werken, als het werkt dan. Al lijkt Chrome het inderdaad nu wel beter te doen.quote:Op woensdag 25 april 2012 18:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Safari zuigt bij mij ook stierenballen, nadat het heel lang prima gewerkt had. Verbruikt bergen met geheugen en is retetraag. Ik gebruik tegenwoordig chrome.
Ik vind het erg 'kaal' en overzichtelijk, dat zoek ik in een IDE. Een lomp IDE als Eclipse of NB waar ik op het moment toch alleen maar de code editor van gebruik vind ik dan niet fijn werken.quote:Op woensdag 25 april 2012 16:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Coda is sowieso nogal gemankeerd ondertussen. Geen code folding, wanneer een curly bracket buiten het scherm valt kan je z'n partner bracket niet highlighten, etc.
Maar ik weet, behalve zend, even geen betere IDE
BBEdit is ook erg fijnquote:Op woensdag 25 april 2012 18:36 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik vind het erg 'kaal' en overzichtelijk, dat zoek ik in een IDE. Een lomp IDE als Eclipse of NB waar ik op het moment toch alleen maar de code editor van gebruik vind ik dan niet fijn werken.
Ja ik ook, op windows gebruik ik bv notepad++quote:Op woensdag 25 april 2012 18:36 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik vind het erg 'kaal' en overzichtelijk, dat zoek ik in een IDE. Een lomp IDE als Eclipse of NB waar ik op het moment toch alleen maar de code editor van gebruik vind ik dan niet fijn werken.
Ik haat code foldingquote:Op woensdag 25 april 2012 19:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja ik ook, op windows gebruik ik bv notepad++
Maar juist paren curly brackets kunnen vinden en code folding vind ik toch wel een minimaal vereiste.
In coda is het soms onmogelijk lekker te debuggen.
Harde schijven hebben allemaal een sensor die de kop vastzet bij schokken. Ik hoor hem soms gewoon vastklikken als ik de MBP ronddraag.quote:Op woensdag 25 april 2012 19:09 schreef Slickk het volgende:
Sinds Lion heb ik altijd al het probleem gehad dat m'n MBP niet goed in sluimerstand gaat. Vaak als ik een uurtje later weer openklapte dan was die ontzettend heet terwijl die eigenlijk niets hoeft te doen.
Op een gegeven moment kwam ik erachter en probeerde ik door middel van uitknop -> Sluimer, wel in de sluimerstand te krijgen. Ook dat werkt niet altijd.
Heeft iemand een idee waar dit door kan komen? Google'n levert niet zo veel op namelijk. Voorheen kon ik hem dichtklappen, binnen een paar seconden of vaak zelfs instant in sluimerstand (hibernate) en in m'n tas doen. Nu gaat dat vaak niet altijd even goed en ben ik 'bang' om hem te vervoeren omdat er een normale harde schijf in zit.
quote:Op woensdag 25 april 2012 19:09 schreef fyah het volgende:
[..]
Ik haat code foldingLiever een hoop includes, is imo netter
Mja, ik weet dat het systeem goed in elkaar zit en dat de zelfs stopt HD als je hem laat vallen of iets ook al staat die aan op het moment zelf, vandaar het 'bang' tussen aanhalingstekens.quote:Op woensdag 25 april 2012 19:11 schreef fyah het volgende:
[..]
Harde schijven hebben allemaal een sensor die de kop vastzet bij schokken. Ik hoor hem soms gewoon vastklikken als ik de MBP ronddraag.
Safari zelf al een schop onder de kont gegeven door hem te resetten?quote:Op woensdag 25 april 2012 18:10 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Maar ik vind Safari zo heerlijk werken, als het werkt dan. Al lijkt Chrome het inderdaad nu wel beter te doen.
Notepad++ vond ik ook wel fijn. Maar ik vind het wel fijn om zoals bijv. in Eclipse aan de linkerkant van je editor je project tree te hebben staan. Werkt sneller dan steeds bestanden openen. Maar goed, op dat vlak faalt Coda behoorlijk hard.quote:Op woensdag 25 april 2012 19:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja ik ook, op windows gebruik ik bv notepad++
Maar juist paren curly brackets kunnen vinden en code folding vind ik toch wel een minimaal vereiste.
In coda is het soms onmogelijk lekker te debuggen.
BBedit heeft weer geen bracket highlighting, geen code completion. Wel code folding. Verder is de filebrowser redelijk gelijk aan coda.quote:Op woensdag 25 april 2012 22:08 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Notepad++ vond ik ook wel fijn. Maar ik vind het wel fijn om zoals bijv. in Eclipse aan de linkerkant van je editor je project tree te hebben staan. Werkt sneller dan steeds bestanden openen. Maar goed, op dat vlak faalt Coda behoorlijk hard.
Zal BBedit eens bekijken.
Ik gebruik Transmits mount-functie, waardoor FTP-servers in Finder verschijnen alsof het een externe disk is. Vervolgens kun je een mapje van zo'n disk naar TextMate slepen en maakt 'ie gelijk een project-tree naast je editor aan.quote:
Nice, even de trial downloaden om te kijken hoe het werkt.quote:Op donderdag 26 april 2012 07:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik gebruik Transmits mount-functie, waardoor FTP-servers in Finder verschijnen alsof het een externe disk is. Vervolgens kun je een mapje van zo'n disk naar TextMate slepen en maakt 'ie gelijk een project-tree naast je editor aan.
Dat vind ik de handigste manier om iets op een FTP-server te editten.
Dat kan met TextMate ook. Over meerdere files ook nog. Of juist alleen in je selectie. Wat jij wil.quote:Op donderdag 26 april 2012 14:51 schreef fyah het volgende:
coda heeft wel een geniale find/replace waarbij je variabelen kan gebruiken in je query
Ik zie liever dit:quote:Op woensdag 25 april 2012 19:09 schreef fyah het volgende:
[..]
Ik haat code foldingLiever een hoop includes, is imo netter
1 | Property Foo foo |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | <?php /** * @var Foo */ private $foo; /** * @return Foo */ public function getFoo() { return $this->foo; } /** * @param Foo $newFoo * @return void */ public function setFoo(Foo $newFoo) { $this->foo = $newFoo; } ?> |
Nee.quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:06 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Als je Apple care hebt, en er mankeert wat aan je MacBook gaan ze dan moeilijk doen als je harde schijf en ram vervangen hebt?
tsjaquote:Op maandag 30 april 2012 20:22 schreef Aether het volgende:
Does "Mastered for iTunes" matter to music? Ars puts it to the test.
muziekliefhebbers roepen dit al jaren, maar nu Apple het roept gaan ze zeker ineens wel luisteren?quote:Shepard applauded Apple's technical guidelines, which encourage mastering engineers to use less dynamic range compression, to refrain from pushing audio levels to the absolute limit
Nee, ook niet. De "everything louder than everything else" werd nooit aangestuurd door de mening van de luisteraar, maar eerder door de pluggers die hun single op moeten laten vallen.quote:Op maandag 30 april 2012 20:36 schreef Tokus het volgende:
muziekliefhebbers roepen dit al jaren, maar nu Apple het roept gaan ze zeker ineens wel luisteren?
Misschien, maar waarschijnlijk niet.quote:Op maandag 30 april 2012 20:36 schreef Tokus het volgende:
[..]
tsja
[..]
muziekliefhebbers roepen dit al jaren, maar nu Apple het roept gaan ze zeker ineens wel luisteren?
Sommige usb stick verdommen het gewoon. Een driver/kext probleem denk ik.quote:Op maandag 30 april 2012 20:29 schreef jpjedi het volgende:
Wat een gekut zeg om een clean install te doen van Lion. Eerst usb bootable gemaakt maar verdomde imac ziet de usb niet. Daarna de dvd optie maar gekozen en die werkt nu...
Ik heb geen 8gb stick dus had een 16gb gepakt. Misschien dat dat niet werkt met mac journaled?
CD's.... wat waren dat ook alweer?quote:Op maandag 30 april 2012 20:50 schreef Tijn het volgende:
De luidheid van CD's is wel weer wat afgenomen de afgelopen jaren, hoor.
Ik heb het over CLEAN installquote:Op maandag 30 april 2012 20:33 schreef eleusis het volgende:
Gekut? Ik gebruikte gewoon Lion Recovery (⌘R tijdens booten), Apple-login invoeren en hij ging gewoon OS X downloaden uit de App Store.
Kom erachter ja.. Sticks die ik heb liggen waren verder allemaal 2 of 4gb.quote:Op maandag 30 april 2012 21:24 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Sommige usb stick verdommen het gewoon. Een driver/kext probleem denk ik.
Voortaan even een andere stick proberen. Of gewoon je phone in mass storage als je een htc hebt bv
Niet per sé.quote:Op maandag 30 april 2012 22:32 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Nope, alle persoonlijke gegevens en software blijven bewaard. Enkel OS wordt vervangen.
Handig zo'n statement zonder onderbouwing.quote:
Je kunt toch kiezen wat je wil? Volgens mij kun je gewoon een schone installatie uitvoeren, hoor. Sowieso kun je via appeltje + R ook je harddisk formatteren en dan het OS installeren.quote:Op maandag 30 april 2012 22:32 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Nope, alle persoonlijke gegevens en software blijven bewaard. Enkel OS wordt vervangen.
Dit.quote:Op maandag 30 april 2012 23:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kunt toch kiezen wat je wil? Volgens mij kun je gewoon een schone installatie uitvoeren, hoor. Sowieso kun je via appeltje + R ook je harddisk formatteren en dan het OS installeren.
Nee, je start dan van een verborgen recovery partitie.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 07:41 schreef jpjedi het volgende:
Je kan met Appeltje+R je hdd niet formateren want dat is je boot partitie
De recovery partitie is een leopard versie en bestaat niet meer bij Lion. Hiervoor is de internet recovery in de plaats gekomen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 08:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, je start dan van een verborgen recovery partitie.
Heb je het al geprobeerd? Opstarten met appeltje + R (of alt ingedrukt houden en dan de recovery HD kiezen), vervolgens Disk Utility starten en dan de partitie waar je Lion clean op wilt installen eerst wissen? Ik denk echt dat dat gewoon zou moeten kunnen.
Vaag hoor. Juist mijn laptop (die Lion draait) heeft zo'n recovery partitie, terwijl m'n iMac (die Snow Leopard draait) dat niet heeft.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 09:28 schreef jpjedi het volgende:
[..]
De recovery partitie is een leopard versie en bestaat niet meer bij Lion. Hiervoor is de internet recovery in de plaats gekomen.
En ja ik heb alles geprobeerd en ook gezocht op internet maar ik kom enkel op websites die bevestigen dat het niet kan.
Ik ga geen enkel bedrijf aankijken op het gebruik maken van de mogelijkheden die er zijn (zeker niet zolang die zich beperken tot min of meer creatief boekhouden/vestigen).quote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:13 schreef Svyatagor het volgende:
Stukkie getikt n.a.v. verhaal in de New York Times dat Apple heel weinig belasting betaalt (net als heel veel tech-bedrijven, overigens). Wat vinden jullie?
http://925.nl/archief/2012/05/01/apple-belasting
Met alle respect, maar ik ben na de tweede alinea afgehaakt. Wat een tenenkrommende schrijfstijl.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:13 schreef Svyatagor het volgende:
Stukkie getikt n.a.v. verhaal in de New York Times dat Apple heel weinig belasting betaalt (net als heel veel tech-bedrijven, overigens). Wat vinden jullie?
http://925.nl/archief/2012/05/01/apple-belasting
Dat zal het probleem inderdaad zijn.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:01 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Weet je zeker dat je de partitie hebt geprobeerd te formateren, niet de hele disk?
Goed screenshotquote:Op dinsdag 1 mei 2012 10:33 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Sorry hoor, maar ik heb het net gewoon geprobeerd. Command+r bij het booten, dan gaat ie een paar minuten iets downloaden (Lion neem ik aan), en toen kon ik gewoon bij Disk Utility en alle disks formateren die ik maar wilde. Er is geen boot disk op dat moment, want je boot niet van een disk maar van een ramdrive.
[ afbeelding ]
Misschien ben je in de war met oudere Macs die niet de goede firmware hebben voor Internet recovery en waar je een nieuwe, lege harddrive in stopt. Omdat Lion niet op fysieke media was uitgekomen (inmiddels wel op veel te dure usb-stick) was er dan geen manier om Lion op die lege schijf te krijgen, anders dan Snow Leopard te installeren en dan te upgraden naar Lion. Dat verklaart ook je half-ware verhaal over een mail van Jobs:
http://www.macrumors.com/(...)s-snow-leopard-disk/
Nee, de voornaamste kritiek zou dan ook op het systeem moeten zijn. Het hele belastingstelsel in de VS klopt natuurlijk niet - zie ook Warren Buffett die procentueel minder betaalt dan zijn eigen secretaresse. Een bedrijf zou natuurlijk wel een actievere lobby kunnen voeren om het 'eerlijker' te maken, ook als dat betekent dat dat ze meer geld kost. Qua imago kan het ook een slimme move zijn.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:27 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik ga geen enkel bedrijf aankijken op het gebruik maken van de mogelijkheden die er zijn (zeker niet zolang die zich beperken tot min of meer creatief boekhouden/vestigen).
Overheden en belastingdiensten op het in stand houden van dergelijke loopholes? Dat is een heel ander verhaal. Maar zolang dat zo is, is het blijkbaar "working as intended". Moet Apple dan een braver jongetje in de klas zijn?
Haha, no offense taken. Dat is de stijl van de site. Bevalt veel mensen wel, maar niet iedereen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:28 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Met alle respect, maar ik ben na de tweede alinea afgehaakt. Wat een tenenkrommende schrijfstijl.
Nee jongens, ik heb niet zitten slapen. Ik heb beide opties geprobeerd maar geen succes.quote:
Het is natuurlijk een beetje de literaire variant van een kort pittig kapsel. Lekker gek.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:46 schreef Svyatagor het volgende:
Haha, no offense taken. Dat is de stijl van de site. Bevalt veel mensen wel, maar niet iedereen.
Nah, ben ik niet met je eens. Dat is meer Kluun.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:05 schreef nietzman het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een beetje de literaire variant van een kort pittig kapsel. Lekker gek.
Dat is bloggen jwzquote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:17 schreef Tijn het volgende:
Maar... een artikel over een artikel? Waarom zou ik niet gewoon het stuk in de NYT lezen dan?
Dit is beter: http://www.mycom.nl/Productgroep/Scherm-Reiniger/24544quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:52 schreef Saninl het volgende:
Poetsen van scherm van macbook air... Gewoon met natte doek?
Gewoon de Kärcher er op.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:52 schreef Saninl het volgende:
Ja inderdaad, we wachten de WWDC wel weer afquote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:12 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Is al een paar jaar een optie maar zou gewoon standaard moeten zijn.
En welke dan precies?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit is beter: http://www.mycom.nl/Productgroep/Scherm-Reiniger/24544
Ik heb pas een nieuwe, WiFi printer. Met AirPrint ondersteuning!quote:Op woensdag 2 mei 2012 08:40 schreef jpjedi het volgende:
WTF zeg.. HP printersoftware update voor mountain lion ... 1,55gb
Gewoon met een schoon stuk katoen en een beetje spiritus. Werkt ook perfect op je toetsenbord.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:52 schreef Saninl het volgende:
ctrl volgens mij.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:51 schreef n8n het volgende:
iemand hier verstand van illustrator? moet met de pijltjes met precisie objecten maneuvreren, met shift ingedrukt maak je grote stappen. is er ook een toets om juist hele kleine stappen te nemen?
jep daar ben ik zojuist achter gekomen. jammer wel maar het is niet andersquote:Op woensdag 2 mei 2012 12:57 schreef Wootism het volgende:
[..]
ctrl volgens mij.
nee dus
Volgens mij is verslepen de beste manier dan...
Mooi! Ik gebruik spaces toch niet en kon nooit helemaal wennen aan Mission Control.quote:Op woensdag 2 mei 2012 09:56 schreef FredVleespet het volgende:
Expose is terug in de nieuwe update van ML DP3
[ afbeelding ]
Klinkt alsof ik Lion gewoon ga skippen dusquote:Op woensdag 2 mei 2012 09:56 schreef FredVleespet het volgende:
Expose is terug in de nieuwe update van ML DP3
[ afbeelding ]
Stukje inzoomen en dan met de pijltjes?quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:51 schreef n8n het volgende:
iemand hier verstand van illustrator? moet met de pijltjes met precisie objecten maneuvreren, met shift ingedrukt maak je grote stappen. is er ook een toets om juist hele kleine stappen te nemen?
Waarom eigenlijk? Aan de hardware ligt het niet.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:35 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ligt er heel erg aan wat je wil spelen.. ik heb een rc heli simulator en dat werkt best aardig.. maar veel meer bijzonders hoef je niet te proberen denk ik
Tja, Samsung heeft gewoon niet dezelfde sex-factor als Apple, hun bedrijf roept niet dat speciale gevoel op wat Apple wel heeft.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:03 schreef Scrummie het volgende:
Ik zou me als Samsung echt de ogen uit m'n kop schamen. Ze kopiëren echt alles. Nu willen ze dezelfde 'buzz' creëren met hun presentatie van gister als Apple dat kan. Dezelfde hype, etc. Ze pakken groots uit, grote hal, veel licht en luxe, veel toeters en bellen, en niemand heeft het er vandaag nog over. Men praat wat over de S3, maar veel conclusies: wat een lelijk ding, maar mooie specs (mijn mening is hetzelfde). Maar niemand heeft het over de presentatie, niemand kijkt dat terug, er is geen 'buzz'.
Daarentegen word er al maanden uitgekeken naar de WWDC 2012.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |