quote:Op donderdag 12 april 2012 13:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik ben trouwens een beetje confuus m.b.t. die cijfers van de NVM als ik die op regionaal niveau bekijk. Hoe komen zij aan een gemiddelde prijs? Is dat wel een gewogen gemiddelde zoals het kadaster dat berekent?
Nee, de bruto prijs per dag per kind is gewoon 60 euro. En dat zal per regio echt niet zoveel verschillen. Dat er allemaal manieren zijn om je kosten per maand omlaag te krijgen is natuurlijk wel zo. Anders zou er zelfs netto geld bij moeten.quote:Oh. Dus je eerdere bericht was gewoon stemmingmakerij?
Stemmingmakerij. Die bruto prijs doet er geen reet toe, het gaat er om wat mensen netto kwijt zijn, want daar vergeleek je het mee. Jij begon er over dat een werkende partner netto weinig aan het gezinsinkomen toe zou voegen, omdat ze dat geld kwijt zouden zijn aan de kinderopvang. Dan begin je vervolgens bruto bedragen voor de kinderopvang te noemen.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, de bruto prijs per dag per kind is gewoon 60 euro.
En die manieren gebruiken mensen dus ook gewoon, waardoor ze netto gewoon veel minder kwijt zijn en een werkende partner wel degelijk behoorlijk wat bijdraagt aan het gezinsinkomen. Ofwel: je originele stelling was gewoon onzin.quote:En dat zal per regio echt niet zoveel verschillen. Dat er allemaal manieren zijn om je kosten per maand omlaag te krijgen is natuurlijk wel zo. Anders zou er zelfs netto geld bij moeten.
Wat ik letterlijk zij was: vrouwen zijn eigenlijk hun netto salaris kwijt aan de bruto kinderopvang. Ze werken voor wat ze terugkrijgen van de belasting.quote:Stemmingmakerij. Die bruto prijs doet er geen reet toe, het gaat er om wat mensen netto kwijt zijn, want daar vergeleek je het mee. Jij begon er over dat een werkende partner netto weinig aan het gezinsinkomen toe zou voegen, omdat ze dat geld kwijt zouden zijn aan de kinderopvang. Dan begin je vervolgens bruto bedragen voor de kinderopvang te noemen.
Oh, het was dus cryptische stemmingmakerij, nu snap ik hem!quote:Op donderdag 12 april 2012 14:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat ik letterlijk zij was: vrouwen zijn eigenlijk hun netto salaris kwijt aan de bruto kinderopvang. Ze werken voor wat ze terugkrijgen van de belasting.
En in heel veel gevallen is dat ook gewoon zo.
O nou dan koop ik er geen een hoorquote:Op donderdag 12 april 2012 14:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, de bruto prijs per dag per kind is gewoon 60 euro.
Wut? Dus als ik mijn kind naar de kinderopvang doe en dan stop met werken, dan is die kinderopvang gratis? Of bedoel je: als je geen gebruik maakt kinderopvang en zélf op je kind past ben je niets kwijt aan kinderopvang? Dan klopt het wel jaquote:Op donderdag 12 april 2012 14:25 schreef simmu het volgende:
beter nog; als je niet werkt ben je helemaal niks kwijt aan kinderopvang
Zoals eerder voorspelt, we gaan een periode van welvaartsverlies te gemoed. Huizenprijzen gaan dus niet weg geinflateert worden voor scheefleners.... aangezien hun overige kosten gewoon flink in prijs gaan stijgen en de lonen dit tempo niet bij kunnen houden. Al met al... wie nu al reeds krap zat... kan maar beter proberen zijn lucht in de longen te houden... straks kan er geen hapje lucht meer bij.quote:Cao-lonen al anderhalf jaar onder inflatie
De cao-lonen stegen in het eerste kwartaal gemiddeld 1,4%. De cao-loonstijging ligt hiermee al ruim anderhalf jaar onder de inflatie. Werknemers gaan er reëel dus op achteruit.
Het Centraal Bureau voor de Statistiek heeft dat woensdag bekendgemaakt. De inflatie bedraagt op dit moment 2,5 procent.
Ook in 2005 lag de cao-loonstijging onder de inflatie, aldus het CBS. Mede daardoor daalde de koopkracht.
De contractuele loonkosten stegen in het eerste kwartaal meer dan de cao-lonen, namelijk 1,8 procent. Volgens het CBS kwam dat door veranderingen in de premies die werkgevers moeten betalen. Zo steeg de werkgeverspremie voor werkloosheid van 4,2 naar 4,55 procent.
De hoogste cao-loonstijging deed zich in het eerste kwartaal voor in de bedrijfstak vervoer en communicatie, met 1,9 procent. Bij de bedrijfstak financiële instellingen was de loonstijging met 0,9 procent het laagst.
©ANP
Dat we een periode van welvaartsverlies krijgen ben ik met je eens. Maar ook met een loonstijging van onder de inflatie word het percentage van mijn loon dat naar mijn hypotheek gaat elk jaar kleiner.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Zoals eerder voorspelt, we gaan een periode van welvaartsverlies te gemoed. Huizenprijzen gaan dus niet weg geinflateert worden voor scheefleners.... aangezien hun overige kosten gewoon flink in prijs gaan stijgen en de lonen dit tempo niet bij kunnen houden. Al met al... wie nu al reeds krap zat... kan maar beter proberen zijn lucht in de longen te houden... straks kan er geen hapje lucht meer bij.
Wie zeepbellen blaast zal de waarde van zijn inkomen zien verdampen
Mensen die daadwerkelijk aflossen hebben ook stukken minder problemen, het zijn de grote getallen mensen die volledig aflossingsvrij en met een tophypotheek in hun over gewaardeerde woning zitten.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:33 schreef malleable het volgende:
[..]
Dat we een periode van welvaartsverlies krijgen ben ik met je eens. Maar ook met een loonstijging van onder de inflatie word het percentage van mijn loon dat naar mijn hypotheek gaat elk jaar kleiner.
En dat staat nog los van de daling door aflossing.
If you call numbers put down numbers.....quote:Op donderdag 12 april 2012 14:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Mensen die daadwerkelijk aflossen hebben ook stukken minder problemen, het zijn de grote getallen mensen die volledig aflossingsvrij en met een tophypotheek in hun over gewaardeerde woning zitten.
Die kunnen het nog wel eens erg armoedig gaan krijgen.
2e vrouw ??quote:Op donderdag 12 april 2012 14:41 schreef Sjabba het volgende:
Overigens twijfel ik tussen een 2e woning of 2e kind...
Ben er nog niet uit wat het voordeligste is op langere termijn.
Het is moeilijk om een rendabele te vinden die nauwelijks afschrijft.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:43 schreef malleable het volgende:
[..]
Dat lijkt mij zeer zeker de slechtste investering.
Klopt. En tot enkele jaren geleden gebeurde dat ook (op heel veel verschillende manieren). Alleen 5 miljard euro subsidie heeft ervoor gezorgd dat alle "creatieve en goedkope" oplossingen vrijwel volledig zijn verdwenen. Subsidie maakt meer kapot dan je lief is!quote:Op donderdag 12 april 2012 13:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Zoek 5 werkende moeders bij elkaar die 4 dagen per week werken, en je bent er ook. Sommige dingen maken we toch echt ingewikkelder dan nodig.
Voor veel mensen zou het zelfs voordeliger zijn als ze die 6 euro per uur per kind krijgen als ze zelf op hun eigen kinderen passen i.p.v. te gaan werken... Hoezo krom?quote:Op donderdag 12 april 2012 14:18 schreef LXIV het volgende:
vrouwen zijn eigenlijk hun netto salaris kwijt aan de bruto kinderopvang. Ze werken voor wat ze terugkrijgen van de belasting.
Ze zullen wel moeten , die was tijdelijkquote:Op donderdag 12 april 2012 14:50 schreef robin007bond het volgende:
Pff, ik hoop niet dat ze die overdrachtsbelasting weer gaan verhogen.
Grote getallen zijn het al reeds geworden, de overheidssteun aan faalbanken loopt in de astronomische getallen.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:40 schreef Sjabba het volgende:
[..]
If you call numbers put down numbers.....
Dan moeten wannabe verkopers gewoon even verder zakken met de prijs.... moeten ze hoe dan ook als ze nog willen verkopen.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:50 schreef robin007bond het volgende:
Pff, ik hoop niet dat ze die overdrachtsbelasting weer gaan verhogen.
Klopt, maar het veroorzaakt wel weer een hoop onzekerheid omdat de prijzen dan weer moeten blijven dalen. Consumenten weten niet meer wanneer ze in moeten stappen.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:58 schreef HD9 het volgende:
[..]
Ze zullen wel moeten , die was tijdelijk
of ze moeten de bijtelling verhogen, dan zou tk kunnen
Onzekerheid? Sinds wanneer laten we ons onzeker maken door de overheid? Gewoon je eigen koers varen en niet zo inhalig wezenquote:Op donderdag 12 april 2012 15:00 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Klopt, maar het veroorzaakt wel weer een hoop onzekerheid.
De HRA is toch wel een goed voorbeeld. Niemand weet wanneer die afgeschaft gaat worden en ook niet op welke manier. Starters gaan dus waarschijnlijk sowieso afwachten tot er concrete plannen zijn getoond.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:01 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Onzekerheid? Sinds wanneer laten we ons onzeker maken door de overheid? Gewoon je eigen koers varen en niet zo inhalig wezen
Moa, iedereen weet dat die afschaffing in elk geval geleidelijk gaat zijn. Zo onzeker is het allemaal niet.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:04 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De HRA is toch wel een goed voorbeeld. Niemand weet wanneer die afgeschaft gaat worden en ook niet op welke manier. Starters gaan dus waarschijnlijk sowieso afwachten tot er concrete plannen zijn getoond.
Een huis is voor de meeste mensen hun grootste aankoop in heel hun leven. In de aanschaf kunnen veel kleine externe factoren ook al voor vrees zorgen.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:06 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Moa, iedereen weet dat die afschaffing in elk geval geleidelijk gaat zijn. Zo onzeker is het allemaal niet.
Mensen laten zich veel te gek maken door de xeno's in deze wereld.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:09 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Een huis is voor de meeste mensen hun grootste aankoop in heel hun leven. In de aanschaf kunnen veel kleine externe factoren ook al voor vrees zorgen.
Dit.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Mensen laten zich veel te gek maken door de xeno's in deze wereld.![]()
En niet te vergeten dat ze zich helemaal gek laten maken door het grotere huis van de kennissen en ze dat dan ook willen.![]()
Als je gewoon weet wat je bruto lasten zonder HRA zijn en deze kun je al dragen dan moet je de HRA maar als extra voor versnelde aflossing zien.
Nou ja... iedereen... vooral de scheefleners en mensen die nog even snel hopen binnen te lopenquote:Op donderdag 12 april 2012 15:06 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Moa, iedereen weet hoopt dat die afschaffing in elk geval geleidelijk gaat zijn. Zo onzeker is het allemaal niet.
Als de babyboomers allemaal verkocht hebben en in Zuid Spanje wonen voor een prikkie met gratis zonenergiequote:Op donderdag 12 april 2012 15:00 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Klopt, maar het veroorzaakt wel weer een hoop onzekerheid omdat de prijzen dan weer moeten blijven dalen. Consumenten weten niet meer wanneer ze in moeten stappen.
Je had over grote getallen mensen met tophypotheek, aflossingsvrij en overgewaardeerde woning.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:58 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Grote getallen zijn het al reeds geworden, de overheidssteun aan faalbanken loopt in de astronomische getallen.
quote:Op donderdag 12 april 2012 15:31 schreef HD9 het volgende:
[..]
Als de babyboomers allemaal verkocht hebben en in Zuid Spanje wonen voor een prikkie met gratis zonenergie
nou mijn kennissen die er mee bezig zijn hebben er al een iets , maar raken hun hut hier slecht kwijtquote:Op donderdag 12 april 2012 15:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]![]()
Zoveel babyboomers zullen echt niet nog gaan emigreren, de meesten vinden het toch wel fijn om bij hun familie en kleinkinderen in de buurt te wonen.
Maar jij hebt vast en zeker wel cijfers hoeveel BB'ers dan wel gaan verhuizen naar spanje.
Veel... heel veel...quote:Op donderdag 12 april 2012 15:33 schreef Sjabba het volgende:
Je had over grote getallen mensen met tophypotheek, aflossingsvrij en overgewaardeerde woning.
Hoeveel dan Xeno? Hoeveel?
En de hut in spanje raken ze op dit moment helemaal aan de straatstenen niet meer kwijt.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:44 schreef HD9 het volgende:
[..]
nou mijn kennissen die er mee bezig zijn hebben er al een iets , maar raken hun hut hier slecht kwijt
Het drama betrof vooral het inperken van de eigen verantwoordelijkheid en beslissingsbevoegdheid. Die heb jij ook hoog in het vaandel toch?quote:Op donderdag 12 april 2012 15:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Veel... heel veel...
Je snapt zelf toch ook wel dat het een drama was toen 'slechts' 50% aflossingsvrij nog maar mocht? Of 'slechts' 106% geleend mocht worden? Als niemand grotendeels aflossingsvrij en meer dan 106% leende was daar geen woord over gevallen in de media.....
Je hebt nog steeds 100% eigen verantwoordelijkheid en beslissingsbevoegdheid hoor.... althans... ik ben nog niet bij wet verplicht om een hypotheek voor mijn huurwoning af te sluiten.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:56 schreef Sjabba het volgende:
Het drama betrof vooral het inperken van de eigen verantwoordelijkheid en beslissingsbevoegdheid. Die heb jij ook hoog in het vaandel toch?
CBS is een goed punt op te beginnen. Of roep je alleen maar wat omdat je geen andere argumenten meer hebt? Als je echt geinteresseerd bent zoek je het zelf even lekker op... want je trekt mij als bron toch in twijfel?quote:Maar getallen, kom maar...
xeno belde dat het wel vrij koud was vandaag.... onder de brug wonen is wel goedkoop maar niet altijd even comfortabelquote:Op donderdag 12 april 2012 15:01 schreef Whuzz het volgende:
Xeno is vandaag kennelijk een beetje frustie nadat hij heeft ontdekt dat hij er weer flink op achteruit gaat. Huren omhoog, loonstijging lager dan de inflatie... sux to be Xeno
Cijfers xeno, je roept dit nu al zo lang dat het gewoon bijna een grap begint te worden.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Veel... heel veel...
Je snapt zelf toch ook wel dat het een drama was toen 'slechts' 50% aflossingsvrij nog maar mocht? Of 'slechts' 106% geleend mocht worden? Als niemand grotendeels aflossingsvrij en meer dan 106% leende was daar geen woord over gevallen in de media.....
Als jij vanuit de CBS cijfers de juiste rapporten kan achterhalen die jou geroepteoter onderbouwen wil ik je best geloven. Maar aangezien je die ook nog nooit gepresneteerd hebt houdt dat een beetje op.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:59 schreef ComplexConjugate het volgende:
CBS is een goed punt op te beginnen. Of roep je alleen maar wat omdat je geen andere argumenten meer hebt? Als je echt geinteresseerd bent zoek je het zelf even lekker op... want je trekt mij als bron toch in twijfel?
De NVM cijfers laten een daling aan instappers zien... heeft vast niets te maken met beperkingen die opgelegd zijn?quote:Op donderdag 12 april 2012 16:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Cijfers xeno, je roept dit nu al zo lang dat het gewoon bijna een grap begint te worden.![]()
En de kennis die toevallig een erg verhaal is, is natuurlijk veel leuker voor de scheeuwmedia tegenwoordig die niet meer naar het grote plaatje wensen te kijken maar voor de kijkcijfers gaan.
Tja... en toch dalen de verkopen, stijgt de aanspraak op de NHG, stijgt het aantal mensen wat een betalingsachterstand heeft.... misschien moet je even met Dino praten... die ontkende een paar jaar geleden ook nog dat er grote problemen met wanbetalers zijn bij de banken.... ach wat heet groot... het zijn er gewoon wat meer dan voorheen...quote:Op donderdag 12 april 2012 16:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als jij vanuit de CBS cijfers de juiste rapporten kan achterhalen die jou geroepteoter onderbouwen wil ik je best geloven. Maar aangezien je die ook nog nooit gepresneteerd hebt houdt dat een beetje op.
mwoch, niet om vervelend te doen. maar een beetje huurwoning kost toch echt snel tussen de 500 en 600. bij een inkomen van 43k zit je dan rond de 30% van je inkomen wat je kwijt bent aan huur. dat vind ik nou niet bepaald een kromme verhouding. niks terecht en opschuiven dus.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:49 schreef Sjabba het volgende:
We wachten vandaag nog op cijfers van;
De grote aantallen mensen met tophypotheek, aflossingsvrij op een overgewaardeerde woning
Aantal babyboomers dat een koopwoning heeft deze verkoopt en in Spanje gaat wonen binnen nu en 5 jaar.
We hebben vandaag gehad;
Een huurverhoging van 5% voor de inkomens boven de 43k die van een woningcooperatie zijn blijven huren. terecht, opschuiven aan de kant of meer in de pot stoppen. (de inhoud van de pot dient wel juist te worden besteed maar dat is een andere discussie).
Ja en wil je daarmee een causueel verband aantonen met totale aflossings vrije hypotheken die de rest van de hypotheekgevers zouden hebben.quote:Op donderdag 12 april 2012 16:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De NVM cijfers laten een daling aan instappers zien... heeft vast niets te maken met beperkingen die opgelegd zijn?
Sjabba denkt dat elke vuige scheefhuurder voor een appel en een ei een woning bezet houdt terwijl hij zwaar gebukt gaat onder de lasten van zijn paleisje?quote:Op donderdag 12 april 2012 16:05 schreef simmu het volgende:
[..]
mwoch, niet om vervelend te doen. maar een beetje huurwoning kost toch echt snel tussen de 500 en 600. bij een inkomen van 43k zit je dan rond de 30% van je inkomen wat je kwijt bent aan huur. dat vind ik nou niet bepaald een kromme verhouding. niks terecht en opschuiven dus.
Plus dat die huurwoningen daarna echt niet bij arme sloebers (lees: meer kosten huurtoeslag) terechtkomen, die gaan of in de private huur (900 euro) of gaan "te koop". Zoals ik in een eerder topic aantoonde voor een willekeurige woningcorporatie die 20 keer meer woningen te koop had staan dan dat er in een maand vrij zou komen als "sociale huur". En dat geld komt echt niet in woningbouw terecht...quote:Op donderdag 12 april 2012 16:05 schreef simmu het volgende:
[..]
mwoch, niet om vervelend te doen. maar een beetje huurwoning kost toch echt snel tussen de 500 en 600. bij een inkomen van 43k zit je dan rond de 30% van je inkomen wat je kwijt bent aan huur. dat vind ik nou niet bepaald een kromme verhouding. niks terecht en opschuiven dus.
Je overdrijft net zoveel als xeno doet.quote:Op donderdag 12 april 2012 16:05 schreef simmu het volgende:
[..]
Ben ik nu zo slim? Waarom is en was het zo'n probleem als er nog maar voor 50% aflossingsvrije gehypothekeerd mag worden? Of slechts 106% of volgens een NIBUD norm? Allemaal heel erg vervelend nieuws voor de zeepbel uiteraard.quote:Op donderdag 12 april 2012 16:06 schreef Basp1 het volgende:
Ja en wil je daarmee een causueel verband aantonen met totale aflossings vrije hypotheken die de rest van de hypotheekgevers zouden hebben.![]()
Haha.... maar je begrijpt wel wat ik bedoelquote:Ik ben in ieder geval blij dat de financieringsnormen verhoogt zijn, dat banksters tenminste mensen niet meer zich tot hun oogkassen laten financieren, maar net nog tot hun lippen, dan kunnen ze door hun neus nog ademhalen.
Aan brutoloon berekeningen heb je natuurlijk niets.... want je betaald je huur van je netto inkomen. In tegenstelling tot scheefleners krijgen huurders namelijk geen subsidiequote:Op donderdag 12 april 2012 16:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je overdrijft net zoveel als xeno doet.![]()
43000 / (600*12) = 16.7% En netto zou je ongeveer op 2300 per maand zitten, dan komen we op 26% uit.
Ik begrijp precies wat je bedoelt, maar zonder concrete cijfers weiger ik zulke doom verhalen van jou te vertrouwen.quote:Op donderdag 12 april 2012 16:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
Haha.... maar je begrijpt wel wat ik bedoel
Dat wilde ik net postenquote:Op donderdag 12 april 2012 16:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
43000 / (600*12) = 16.7% En netto zou je ongeveer op 2300 per maand zitten, dan komen we op 26% uit.
Niet als je de berekeningen aan LXIV overlaat hoor, die is heel creatief met netto en bruto!quote:Op donderdag 12 april 2012 16:18 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Aan brutoloon berekeningen heb je natuurlijk niets.... want je betaald je huur van je netto inkomen.
Als enkele verdiener met dat inkomen kloppen de cijfers gewoon.... eneuh..... geen zorgtoeslag of kinderopvangtoeslag... of andere poeha.... gewoon volle pond dokken... Waar is de rechtvaardigheid van dit systeem?quote:Op donderdag 12 april 2012 16:21 schreef poemojn het volgende:
[..]
Dat wilde ik net posten
En bij tweeverdieners: eentje 25000 per jaar, eentje 18000 maakt per maand netto 1520 en 1196 euro, dus 22% (600 van 2716 euro).
Alle kindertoeslagen en zorgtoeslagen ed nog buiten beschouwing gelaten dus natuurlijk.
/edit ik heb vakantiegeld niet meegerekend in het netto inkomen
Als je het aan mij overlaat kan ik er ook heel creatief mee zijn... helaas denkt de BD daar heel anders overquote:Op donderdag 12 april 2012 16:27 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Niet als je de berekeningen aan LXIV overlaat hoor, die is heel creatief met netto en bruto!
Jij hebt niet eens een inkomen om creatief mee te zijn. Uitkering was het toch?quote:Op donderdag 12 april 2012 16:33 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Als je het aan mij overlaat kan ik er ook heel creatief mee zijn... helaas denkt de BD daar heel anders over
nahah!quote:Op donderdag 12 april 2012 16:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik ga even uit van een denkbeeldig inkomenquote:Op donderdag 12 april 2012 16:37 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Jij hebt niet eens een inkomen om creatief mee te zijn. Uitkering was het toch?
Dan heb je een leaseauto (bijtelling) en/of andere secundaire voorwaarden die van je netto salaris afgaan lijkt me?quote:Op donderdag 12 april 2012 16:43 schreef simmu het volgende:
44k bruto jaarsalaris. levert netto toch echt maar 2115 en 40 cent per maand.
Dat is wel na aftrek van pensioenpremies en dergelijken.... anders kom je toch wel een paar honderd euro hoger uit?quote:Op donderdag 12 april 2012 16:43 schreef simmu het volgende:
[..]
nahah!
ik ging uit van onze eigen situatie![]()
44k bruto jaarsalaris. levert netto toch echt maar 2115 en 40 cent per maand. ik heb de huur tegen het netto maandinkomen afgezet. en dan kom je toch echt op 30% uit vrees ik.
Toch raar dat je voor een leaseauto wel een bijtelling krijgt maar voor een leasehuis nietquote:Op donderdag 12 april 2012 16:47 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dan heb je een leaseauto (bijtelling) en/of andere secundaire voorwaarden die van je netto salaris afgaan lijkt me?
Dat noemen we een huurhuis (die moet je net als een leaseauto inleveren na afloop van het contract).quote:Op donderdag 12 april 2012 16:51 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Toch raar dat je voor een leaseauto wel een bijtelling krijgt maar voor een leasehuis niet
nope.quote:Op donderdag 12 april 2012 16:47 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dan heb je een leaseauto (bijtelling) en/of andere secundaire voorwaarden die van je netto salaris afgaan lijkt me?
Waarom woon je in een sociale huurwoning als je zoveel bovenmodaal verdient dan, als ik vragen mag? Je begrijpt toch wel dat sociale huurwoningen daar nooit voor bedoeld zijn, toch?quote:Op donderdag 12 april 2012 16:54 schreef simmu het volgende:
ja, dat is wat er maandelijks op onze rekening gestort wordt. ik erger me gewoon even een beetje aan het idee dat ik/wij opeens als scheefhuurders geteld worden. toegegeven; we hebben geen schulden en kunnen rondkomen, maar een vetpot is het niet. en we komen nergens voor in aanmerking en betalen overal het volle pond!
Moet wel ja.. of als ambtenaar. Dat scheelt veel, kijk maar na op https://www.loonwijzer.nl/home/salarischeck/brutonettoquote:Op donderdag 12 april 2012 16:47 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Betaalt je werkgever dan je volledige pensioenpremie ofzo? Anders missen we ergens zo'n 200 euro toch?quote:
quote:Op donderdag 12 april 2012 16:55 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Waarom woon je in een sociale huurwoning als je zoveel bovenmodaal verdient dan, als ik vragen mag? Je begrijpt toch wel dat sociale huurwoningen daar nooit voor bedoeld zijn, toch?
QFT.... je word leeg gezogen door de overheid en je medeburgers die op 'democratische' wijze besloten hebben dat jij mag meebetalen aan hun excessieve uitgave patroon.... of je even wil meebetalen aan de gemeenschappelijke huizenmarkt zeepbel die we aan het blazen zijn.... enerzijds door een subsidie die we opstrijken zodat onze kinderen worden verzorgt terwijl wij werken voor onze zeepbelwoning anderzijds omdat wij willen dat jij meer belastingen betaald zodat wij goedkoper geld kunnen lenen van onze meesters..... walgelijke vertoning... gelukkig begint het systeem te haperenquote:Op donderdag 12 april 2012 16:54 schreef simmu het volgende:
ja, dat is wat er maandelijks op onze rekening gestort wordt. ik erger me gewoon even een beetje aan het idee dat ik/wij opeens als scheefhuurders geteld worden. toegegeven; we hebben geen schulden en kunnen rondkomen, maar een vetpot is het niet. en we komen nergens voor in aanmerking en betalen overal het volle pond!
Zoveel zelfkennis!quote:Op donderdag 12 april 2012 17:00 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
QFT.... je word leeg gezogen door uitkeringstrekkers zoals ik
Doe's echt antwoord geven!quote:
Wat een onzin... die woningen zijn gewoon bedoelt om in te wonen... bij aanvang van het contract is nooit gesteld dat ze alleen maar bedoelt zijn voor mensen met x inkomen...quote:Op donderdag 12 april 2012 16:55 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Waarom woon je in een sociale huurwoning als je zoveel bovenmodaal verdient dan, als ik vragen mag? Je begrijpt toch wel dat sociale huurwoningen daar nooit voor bedoeld zijn, toch?
daar heb je het alquote:Op donderdag 12 april 2012 16:59 schreef simmu het volgende:
ambtenaar! manlief is Dr Ir en werkt bij de NWO
Klinkt verstandig! Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 12 april 2012 17:03 schreef simmu het volgende:
nja, gezien dat we inmiddels besloten hebben in nl (zelfs liefst dit dorp) te blijven gaan we dus nu over tot kopenomdat het ons uitkomt om nu te kopen. omdat we dit nu kunnen betalen (ja, dat kan hier
). want we blijven
Ik accepteer geen cent van simmu.... ik vraag bij de sociale dienst altijd speciaal na die paar belastingcentjes die een zekere Whuzz heeft afgedragen..... meestal klagen ze dat er ook nog centjes van een zekere CoolGuy bij moeten om mij van voldoende uitkering te voorzien... misschien moet je toch nog eens even om meer opslag vragen Whuzzquote:Op donderdag 12 april 2012 17:02 schreef Whuzz het volgende:
Zoveel zelfkennis!
Doe's echt antwoord geven!
Respect..... werken voor de New World Order.... is een kwade genius neem ik aan? Wanneer gaan jullie de wereld nou eens echt veroveren?quote:
12 * 1.08 = 12,96 * 3000 = 38.880,-quote:
denk dat je dan eens moet gaan kijken naar hoe je bovenmodaal definieert! want als ik ons netto inkomen afzet tegen onze echte kosten is dat zeker niet modaal en al helemaal niet bovenmodaal. bruto daarentegen wel. je ziet het ook terug in wat we aan hypotheek kunnen krijgen! zoveel ga ik dus echt niet lenen op dat inkomenquote:Op donderdag 12 april 2012 17:02 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Zoveel zelfkennis!
[..]
Doe's echt antwoord geven!
ik had eigenlijk nog een wat lager bedrag in gedachtenquote:Op donderdag 12 april 2012 17:03 schreef poemojn het volgende:
[..]
daar heb je het al
iig zou ik dan voor je max hypotheek die netto 2100 terugrekenen naar bedrijfsleven, dan krijg je bruto 3000, * 12.8 is 38400 per jaar, en dan een max hypotheek van ca 175000. Maandlasten zijn dan max. 625 euro per maand. Heeft de Hypotheker daar niets over gezegd dan?
Hehe, succes daarmee.quote:Op donderdag 12 april 2012 17:11 schreef simmu het volgende:
[..]
ik had eigenlijk nog een wat lager bedrag in gedachten
Dat kan. Alleen heeft de hypotheekverstrekker dan ook een kleiner huis in gedachtenquote:Op donderdag 12 april 2012 17:11 schreef simmu het volgende:
[..]
ik had eigenlijk nog een wat lager bedrag in gedachten
hier in de omgeving heb je voor 150k een prima eensgezins rijtjeshuis hoorquote:Op donderdag 12 april 2012 17:14 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dat kan. Alleen heeft de hypotheekverstrekker dan ook een kleiner huis in gedachten
Maar wellicht dat je na het zien van wat reële getallen m.b.t. maandlasten en hoeveel huis je daarvoor krijgt de term scheefhuren beter begrijpt?
Oftewel jij gaat hypotheekrenteaftrek kosten, de volgende bewoner gaat of meer huur betalen of huurtoeslag kosten... Wat schiet de overheid hier nou helemaal mee op?quote:Op donderdag 12 april 2012 17:17 schreef simmu het volgende:
[..]
hier in de omgeving heb je voor 150k een prima eensgezins rijtjeshuis hoor![]()
waar we nu inzitten haalt die 150k niet eens![]()
wb scheefhuren. tsja. zoals ik al zei. als ik ons netto maandinkomen afzet tegen onze huur, kom ik toch echt op 30% van ons maandinkomen wat we besteden aan huur. noem me een idioot, prima, maar dat is in mijn ogen dus echt niet scheefhuren. scheefhuren is wanneer je 3k netto in de maand hebt en dan huurt wat wij huren. ja goed; dan ben je scheefhuurder
Nee..... je redeneert compleet de andere kant op.... maar goed.... ik snap het wel... de huizenmarkt zeepbel is zo groot dat jij hem niet eens meer ziet.quote:Op donderdag 12 april 2012 17:14 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dat kan. Alleen heeft de hypotheekverstrekker dan ook een kleiner huis in gedachten
Maar wellicht dat je na het zien van wat reële getallen m.b.t. maandlasten en hoeveel huis je daarvoor krijgt de term scheefhuren beter begrijpt?
Tja, die definitie van wat een scheefhuurder is zal afhangen van wie je het vraagt he. Da's net als met de HRA. Als je aan iemand met een hypotheek van 245k vraagt wat er met de HRA moet gebeuren zegt die ook: "afschaffen boven de 250k!"quote:Op donderdag 12 april 2012 17:17 schreef simmu het volgende:
[..]
hier in de omgeving heb je voor 150k een prima eensgezins rijtjeshuis hoor![]()
waar we nu inzitten haalt die 150k niet eens![]()
wb scheefhuren. tsja. zoals ik al zei. als ik ons netto maandinkomen afzet tegen onze huur, kom ik toch echt op 30% van ons maandinkomen wat we besteden aan huur. noem me een idioot, prima, maar dat is in mijn ogen dus echt niet scheefhuren. scheefhuren is wanneer je 3k netto in de maand hebt en dan huurt wat wij huren. ja goed; dan ben je scheefhuurder
quote:Op donderdag 12 april 2012 17:19 schreef simmu het volgende:
of zo'n alleenstaand figuur die ons inkomen heeft. dat is in mijn optiek ook scheefhuren. zie je hier in het dorp heel veel: alleenstaanden in een eensgezinswoning. ga dan leuk in een appartementje zitten denk ik dan
nou ja. de meesten zitten denk ik niet in de gelegenheid waar wij in zitten; namelijk dat we een (bescheiden) huisje kunnen en willen kopen. in de randstad had ik het bv nevernooitniet gedaan! komop zeg, daar heb je voor ons budget een leuk 4 kamer flatje 4 hoog zonder lift in den haag zuid west. dikke doei!quote:Op donderdag 12 april 2012 17:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Oftewel jij gaat hypotheekrenteaftrek kosten, de volgende bewoner gaat of meer huur betalen of huurtoeslag kosten... Wat schiet de overheid hier nou helemaal mee op?
Betty de Boer (van de liberale VVD) wil graag die vrijblijvendheid inperken... komt haar sponsoren niet zo goed uit natuurlijk.... nogmaals... de VVD.... de partij voor als uw vrijheid u lief isquote:Op donderdag 12 april 2012 17:23 schreef simmu het volgende:
dus de meesten zullen denk ik gewoon blijven zitten. tis ook maar de vraag *of* de woningbouwverenigingen gaan verhogen he. ze hoeven het niet te doen.
ik heb al kinders hoorquote:
quote:Kamer stemt voor extra huurverhoging
Economie • Geschreven door Novum op 12-04-2012 @ 17:26
Woningcorporaties mogen vanaf 1 juli de huren van huishoudens die meer dan 43.000 euro verdienen met vijf procent verhogen. De Tweede Kamer stemde donderdag in met een wetsvoorstel hiertoe van minister van Binnenlandse Zaken Liesbeth Spies (CDA).
De bewindsvrouw wil met deze wet het zogeheten scheefwonen tegengaan. Tegen het voorstel bestaat veel verzet, omdat het de privacy van huurders zou aantasten. Verhuurders mogen bij de Belastingdienst namelijk inkomensgegevens opvragen.
Vier leden van de Amsterdamse huurdersvereniging Oost hebben om deze reden een kort geding aangespannen. Zij vinden dat de overheid hun privacy moet beschermen en dat een wettelijke basis voor het verstrekken van de gegevens ontbreekt. De rechter doet vrijdag uitspraak.
Volgens Spies valt het wel mee met de schending van de privacy. Verhuurders krijgen van de fiscus alleen te horen of het totale inkomen van het betreffende huishouden meer of minder dan 43.000 euro bedraagt of dat dit niet bekend is, stelde zij eerder.
De bewindsvrouw wist het parlement te overtuigen. Een meerderheid van VVD, CDA, PVV, D66, SGP en Hero Brinkman stemde voor de wet.
Ik ga dan natuurlijk uit van de minstverdienende partner. Wat ik gezegd heb (dat met 2 kinderen in de opvang de kosten bijna net zo hoog zijn als het netto-loon blijft gewoon gelden.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:24 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Oh, het was dus cryptische stemmingmakerij, nu snap ik hem!![]()
Je kunt het ook omdraaien natuurlijk he. Wist je dat vrouwen de netto kinderopvang wel vier keer kunnen betalen van hun bruto salaris!!111one
Je kunt het hele probleem overigens simpel oplossen. Ik betaal de kinderopvang en krijg ook de toeslag terug. Dus mijn partner "ziet daar allemaal niets van". Die ziet gewoon haar netto salaris en is daar heel erg blij mee
Het grond onder alle bruggen van Nederland heb ik van de week opgekocht. I.v.m. de verwachte klandizie een wereld deal. Als concept ga ik er riante doorwaai woningen van ontwikkelen. Een prima stekkie te koop per vierkante meter. En een mooie gratis doos van de Appie Heijn er gratis bij.quote:Op donderdag 12 april 2012 17:22 schreef ComplexConjugate het volgende:
xeno.... die heeft pas ruimte onder de brug.... en die is ook nog eens 'onder architectuur' gebouwd
Mischien kan je xeno inhuren als consultant? Hij weet alles van nog bruikbaar verpakkingsmateriaal en hoe je je bier koel houd zonder koelkast.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:57 schreef KneeDeep het volgende:
[..]
Het grond onder alle bruggen van Nederland heb ik van de week opgekocht. I.v.m. de verwachte klandizie een wereld deal. Als concept ga ik er riante doorwaai woningen van ontwikkelen. Een prima stekkie te koop per vierkante meter. En een mooie gratis doos van de Appie Heijn er gratis bij.
Wel leuk om eens te horen wat 'buitenlanders' van de Nederlandse woningmarkt vinden. Zij kijken er toch objectiever tegenaan dan wij Nederlanders, die allemaal op de een of andere manier een speler zijn.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:51 schreef ComplexConjugate het volgende:
Zelfs de Belgen weten het..... Nederlanders zijn leenverslaafde 'domme Hollanders'
http://www.deredactie.be/(...)72/2.20673/1.1271577
wil iemand nog eens dat grafiekje van The Economist posten?quote:Op donderdag 12 april 2012 22:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wel leuk om eens te horen wat 'buitenlanders' van de Nederlandse woningmarkt vinden. Zij kijken er toch objectiever tegenaan dan wij Nederlanders, die allemaal op de een of andere manier een speler zijn.
Ze hebben dan voor de verandering ook eens een keer reden om zich zorgen te maken. Als zelfs de hele sector van bouw tot eigenaren tot huurders tot investeerders tot iedereen in paniek begint te raken zal er ook wel iets mis zijn niet?quote:Op vrijdag 13 april 2012 01:46 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik zat naar BNR te luisteren vanmiddag, de mannetjes met belangen in Huizenland beginnen wel steeds paniekeriger te klinken. Vooralsnog vind ik het zelf vooral interessant om weer eens wat anders mee te maken dan almaar stijgende huizenprijzen.
Mis? Dat hangt maar net van je positie in de markt af, zoals altijd. Wil je een huis kopen en heb je nu nog geen huis, dan zijn prijsdalingen gunstig en bovendien heb je nu een ruim aanbod.quote:Op vrijdag 13 april 2012 03:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ze hebben dan voor de verandering ook eens een keer reden om zich zorgen te maken. Als zelfs de hele sector van bouw tot eigenaren tot huurders tot investeerders tot iedereen in paniek begint te raken zal er ook wel iets mis zijn niet?
En je laat weer het woord "bruto" weg. Jij beweert dat de *bruto* kosten bijna net zo hoog zijn als het *netto* salaris.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ga dan natuurlijk uit van de minstverdienende partner. Wat ik gezegd heb (dat met 2 kinderen in de opvang de kosten bijna net zo hoog zijn als het netto-loon blijft gewoon gelden.
Gewoon een 10.000 huurders uit hun huis flikkeren en die vervolgens afbreken en natuurgebied van maken, dat zal de bubble wel weer wat kunnen opblazen, anders weet ik het ook niet hoe die zeepbel in stand kan blijvenquote:Op vrijdag 13 april 2012 01:46 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik zat naar BNR te luisteren vanmiddag, de mannetjes met belangen in Huizenland beginnen wel steeds paniekeriger te klinken. Vooralsnog vind ik het zelf vooral interessant om weer eens wat anders mee te maken dan almaar stijgende huizenprijzen.
dus 12 dagen isquote:Op vrijdag 13 april 2012 08:32 schreef LXIV het volgende:
Je kunt zelf toch ook gewoon rekenen, Whuzz.
1 kind kost 6 euro per uur. Bij ons moet je minimaal 1 dagdeel (van 5 uur afnemen). Een kind 1 dag op de opvang kost dus 2 x 5 x 6 = 60 euro. 2 kinderen 120 euro. (Bruto, dus zonder teruggave).
Als een vrouw parttime werkt (20 uur) is dat 2,5 dag = 300 euro p/w = 1320 p/m. Netto.
Dit komt denk ik vrij aardig overeen met wat de modale vrouw met een parttime baan netto verdient.
Nee want lxiv vergeet weer wijselijk dat je nog extra opvangtoeslag krijgt waardoor de cijfers opeens totaal veranderen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 08:35 schreef HD9 het volgende:
[..]
dus 12 dagen is
ja dan kan je beter thuisblijven
met zijn inkomen ???quote:Op vrijdag 13 april 2012 08:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee want lxiv vergeet weer wijselijk dat je nog extra opvangtoeslag krijgt waardoor de cijfers opeens totaal veranderen.
Volgens mij is het niet onafhankelijk van inkomen.quote:
Ooh, tja ik heb alleen een hond nog, en die blijft gewoon thuis zonder oppas, dus zodoendequote:Op vrijdag 13 april 2012 09:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens mij is het niet onafhankelijk van inkomen.
http://www.belastingdiens(...)pvangtoeslag_krijgen
Dus een hypotheek nemen op 2 inkomen gaat goed, totdat je kinderen krijgt.quote:Op vrijdag 13 april 2012 08:32 schreef LXIV het volgende:
1 kind kost 6 euro per uur. Bij ons moet je minimaal 1 dagdeel (van 5 uur afnemen). Een kind 1 dag op de opvang kost dus 2 x 5 x 6 = 60 euro. 2 kinderen 120 euro. (Bruto, dus zonder teruggave).
Als een vrouw parttime werkt (20 uur) is dat 2,5 dag = 300 euro p/w = 1320 p/m. Netto.
Dit komt denk ik vrij aardig overeen met wat de modale vrouw met een parttime baan netto verdient.
Ik vind het vooral interessant om de 'toppertjes' te zien zweten zodra er echte problemen opgelost moeten worden. Jarenlang hebben deze 'toppertjes' gratis geld naar zich toegeworpen gekregen... wat waren ze toch 'succesvol'... het was ware magie wat ze bedreven.... ik ben benieuwd met welke toverspreuk of formule ze nu weer voor de dag komenquote:Op vrijdag 13 april 2012 01:46 schreef Bolkesteijn het volgende:
Precies.... als potentiele koper is het een zeer gunstige ontwikkeling.... echter daar hoor je de media nooit over... mag waarschijnlijk niet van het ministry of truthquote:Op vrijdag 13 april 2012 03:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Mis? Dat hangt maar net van je positie in de markt af, zoals altijd. Wil je een huis kopen en heb je nu nog geen huis, dan zijn prijsdalingen gunstig en bovendien heb je nu een ruim aanbod.
Bruto bedragen zijn wel degelijk interessant omdat je dan eindelijk eens onder ogen moet zien hoe weinig belasting jij als scheefbetaler bijdraagt aan de schatkistquote:Op vrijdag 13 april 2012 08:03 schreef Whuzz het volgende:
Geef nou gewoon toe, het was zo'n typische stemmingmakerij-opmerking. Compleet irrelevant en "opgeleukt" om lekker wat te klagen te hebben.
Moet kunnen want vrouwen kunnen tegenwoordig hun eicellen laten invriezenquote:Op vrijdag 13 april 2012 09:24 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Dus een hypotheek nemen op 2 inkomen gaat goed, totdat je kinderen krijgt.
Advies: 30 jaar na koophuis pas kinderen nemen.
Ik schrok toch veel meer van de cijfers van simmu hoeveel er wel niet ingehouden wordt bij ambtenaren.quote:Op vrijdag 13 april 2012 09:32 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Bruto bedragen zijn wel degelijk interessant omdat je dan eindelijk eens onder ogen moet zien hoe weinig belasting jij als scheefbetaler bijdraagt aan de schatkist
Nee, want ik zei expliciet (en daar ging het dus om), dat je eigenlijk werkt voor die opvangtoeslag. Dat is wat je er aan overhoud. Dat was het hele punt wat ik maakte. En daarop kwam dan veel commentaar dat dit niet zo was.quote:Nee want lxiv vergeet weer wijselijk dat je nog extra opvangtoeslag krijgt waardoor de cijfers opeens totaal veranderen.
Die cijfers van Simmu klinken mij verhoudingsgewijs ook wel realistisch in de oren. Ik weet niet precies wat er allemaal bij en af gaat, maar ik krijg ook maar 55% van mijn bruto-salaris op mijn rekening gestort. Daar is dan wel pensioen en de zorgverzekering vanaf.quote:Ik schrok toch veel meer van de cijfers van simmu hoeveel er wel niet ingehouden wordt bij ambtenaren.
Nou heb ik ongeveer hetzelfde bruto loon afgelopen jaar in ieder geval stond er 45.000 op mijn jaar afrekeningen en bij mij wordt er toch wat meer gestort als bij simmu&sangdrax, ik moet alleen kijken hoeveel precies, dat weet ik dan weer niet uit mijn hoofd en dan moet ik het nog omrekenen naar een maansalaris omdat ik per 4 weken mijn loon krijg. En nee bij mijn loon belasting wordt niet meteen mijn HRA verrekend. Mijn zorgverzekering mag ik nog zelf overmaken, en ja de inhoudingen die de werkgever moet doen die zijn natuurlijk wel gedaan. En pensioen, dat is toch die premie die we afdragen om straks nog langer af te dragen en bijna niets uitgekeerd te gaan krijgen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 09:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die cijfers van Simmu klinken mij verhoudingsgewijs ook wel realistisch in de oren. Ik weet niet precies wat er allemaal bij en af gaat, maar ik krijg ook maar 55% van mijn bruto-salaris op mijn rekening gestort. Daar is dan wel pensioen en de zorgverzekering vanaf.
ik 61% ondanks mijn taxshield, want die schijnen alle huurders te hebben las ik hierquote:Op vrijdag 13 april 2012 09:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die cijfers van Simmu klinken mij verhoudingsgewijs ook wel realistisch in de oren. Ik weet niet precies wat er allemaal bij en af gaat, maar ik krijg ook maar 55% van mijn bruto-salaris op mijn rekening gestort. Daar is dan wel pensioen en de zorgverzekering vanaf.
Ik denk dat ik ook iets van 60% zelf mag houden.... maar dat zou veel meer kunnen zijn als ik niet hoefde bij te dragen aan de subsidie voor scheeflenersquote:Op vrijdag 13 april 2012 10:20 schreef HD9 het volgende:
[..]
ik 61% ondanks mijn taxshield, want die schijnen alle huurders te hebben las ik hier
Je zou toch denken dat die taxshield je zou moeten beschermen he, ik denk dat Bolkestijn het me toch nog eens moet uitleggenquote:Op vrijdag 13 april 2012 10:35 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik denk dat ik ook iets van 60% zelf mag houden.... maar dat zou veel meer kunnen zijn als ik niet hoefde bij te dragen aan de subsidie voor scheefleners![]()
Scheeflenen brengt het meest asociale in de mens naar boven![]()
Verloedering van de maatschappij? Pak eerst het scheeflenen aan en het zal een stuk beter gaan....
Eerst eten, dan schijten.... eerst sparen... dan pas kopen
maar ik woon in een vrije sector woning en moet wel meebetalen aan jouw HRAsubsidie, ik wil graag 8000 euro huuraftrek , maar ik denk dat de tarieven wel omlaag gaan als die HRA subside weg isquote:Op vrijdag 13 april 2012 10:44 schreef Basp1 het volgende:
Ik zal straks eens mijn percentage erbij zetten, in ieder door mijn hra scheelt het mij ongeveer 3% belastingdruk.![]()
Maar door de scheefhuurders te subsidieren kost me dat ook weer de rest van de procenten belastingdruk. Dag xeno.
Dat deed ik dan ook al. Jij kunt toch ook lezenquote:Op vrijdag 13 april 2012 08:32 schreef LXIV het volgende:
KDV hier kost 5 euro per uur voor BSO+ (= woensdag middag). Daarvan krijg je uiteindelijk de helft terug ongeveer.quote:1 kind kost 6 euro per uur.
Hier hetzelfde. Voor woensdag is dat dagdeel zelfs verplicht 6.5 uur.quote:Bij ons moet je minimaal 1 dagdeel (van 5 uur afnemen).
Heel fijn, alleen betaal je uiteindelijk niets bruto, maar je betaalt het netto. In ons geval voor de woensdag betalen we per kind per maand voor de woensdag middagen ~140 euro bruto, ~70 euro netto. Daarbij moeten we her en der nog wat extra uren afnemen als mijn partner niet op tijd terug kan zijn en daar betaal je dan extra voor wat je ook niet terug kunt krijgen. Vandaar mijn rekensom met ~300 netto per maand aan kosten. Mag je keer twee doen als je twee kinderen wilt.quote:Een kind 1 dag op de opvang kost dus 2 x 5 x 6 = 60 euro. 2 kinderen 120 euro. (Bruto, dus zonder teruggave).
Dan heb je vrijwel geen kinderopvang nodig. Als je vrouw parttime werkt en je hebt wél kinderopvang nodig, dan doe je het extreem fout. Dan moet je vrouw een baan zoeken waar de werktijden niet exact in de buitenschoolse uren vallenquote:Als een vrouw parttime werkt
Ik denk dat je dat zelfs nog wat te hoog inschat. Voor een parttime baan komen de meesten al niet verder dan zo'n 1000 euro netto. Maar die hebben dan écht geen 1000 euro bruto (laat stáán netto) nodig aan kinderopvang. Die hebben dan wellicht 200 euro bruto nodig om de woensdag middagen te dekken, dus ongeveer 100 euro netto.quote:(20 uur) is dat 2,5 dag = 300 euro p/w = 1320 p/m. Netto.
Vroeger had je 'lef' nodig om een huis te kopen, tegenwoordig heb je 'lef' nodig om te kunnen verkopenquote:'Huizenbezitter, erken: je vraagt te veel voor je huis'
Als politici en huizenverkopers hun onrealistische verwachtingen niet bijstellen, blijft de huizenmarkt in crisis.
Mochten de onderhandelaars in het Catshuis nog stilletjes hopen dat de huizencrisis kan voortduren zonder structurele ingrepen, dan heeft een stapel treurige cijfers die hoop weggeslagen. De woningmarkt zit in een diepe crisis. De huizenprijzen dalen verder. Het aantal verkochte woningen - bestaande en nieuwe huizen - is extreem laag. En het aantal bouwvergunningen is sinds 1953 nog nooit zo laag geweest.
Maatregelen zijn dus geboden om, zoals de Vereniging Eigen Huis het noemt, de huizenmarkt uit zijn 'comateuze toestand' te halen. Een versobering van de hypotheekrenteaftrek maakt logischerwijs onderdeel uit van deze hervorming. Maar zelfs als het kabinet de renteaftrek niet durft af te bouwen, zijn er keuzes te maken. Moet bijvoorbeeld de tijdelijke verlaging van de overdrachtsbelasting naar 2 procent, waardoor de schatkist jaarlijks honderden miljoenen misloopt, langer gaan duren? Zonder structurele hervorming is dat zonde van het geld.
Maar behalve politici moeten vooral ook huizenbezitters de nare werkelijkheid onder ogen durven zien. De huizen zijn veel minder waard dan in het topjaar 2007. Desondanks houden veel bezitters vast aan onrealistische verkoopprijzen. Vaak ontbreekt ook de noodzaak om in prijs te zakken. Zolang verkopers vasthouden aan soms te onrealistische vraagprijzen, zal de markt niet herstellen. De huizenmarkt komt pas op gang als zowel politici als huiseigenaren hun verlies durven te nemen
bron: VK.nl
Roestige 'te koop' borden... komt dat nu door de zure regen of door de verzuurde verkopersquote:Roestig bord in voortuin
ZWOLLE - Het aantal te koop staande tussenwoningen in Zwolle is opgelopen tot 455. Zelfs deze meest courante categorie woningen laat het afweten op de belabberde woningmarkt.
In totaal liep in de Overijsselse hoofdstad het aanbod van woningen in het eerste kwartaal van dit jaar op tot boven de 1300 en dat is maar liefst ruim 27 procent hoger dan een jaar eerder.
Het beeld in de regio en het hele land is niet veel anders. De NVM, de grootste club van makelaars, spreekt bij de presentatie van de kwartaalcijfers over het slechtste kwartaal sinds de crisis van 2008.
Door NVM-makelaars werden in de eerste drie maanden van dit jaar in Zwolle slechts 160 woningen verkocht. Dat is nog minder dan in het eerste kwartaal van 2011. Ook de toekomst lijkt somber. De makelaars klagen over de uitblijvende besluitvorming van de regering. Als er al een koper opduikt, kan die kiezen uit gemiddeld 25 woningen. Keuze uit vijf a zes zou een gezonde markt weergeven. Geen wonder dat de prijzen bijna 3 procent zakten ten opzichte van het laatste kwartaal 2011.
bron: de Stentor
Dan moet je je vrije sector woning via een beheer constructie kopen dan kun je ook HRA krijgen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 10:45 schreef HD9 het volgende:
[..]
maar ik woon in een vrije sector woning en moet wel meebetalen aan jouw HRAsubsidie, ik wil graag 8000 euro huuraftrek , maar ik denk dat de tarieven wel omlaag gaan als die HRA subside weg is
De tax shield is alleen werkzaam voor scheeflenersquote:Op vrijdag 13 april 2012 10:44 schreef HD9 het volgende:
[..]
Je zou toch denken dat die taxshield je zou moeten beschermen he, ik denk dat Bolkestijn het me toch nog eens moet uitleggen
Het belastingstelsel zoals er nu ligt is bizar, gevaarlijk en krankzinnig. Alleen een stelletje idioten heeft zo'n rampenplan kunnen bedenken en alleen dwazen zullen het verdedigenquote:Op vrijdag 13 april 2012 11:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan moet je je vrije sector woning via een beheer constructie kopen dan kun je ook HRA krijgen.![]()
Het is toch je eigen keus om daarin te wonen en je weet hoe het nederlandse belastingstelsel in elkaar zit. Maar om nu deze keuze af te wentelen op een zogenaamd oneerlijk belasting stelstel getuigd niet meer dan van je eigen korte termijn denken.
Goedkoop leedvermaak.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:02 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Roestige 'te koop' borden... komt dat nu door de zure regen of door de verzuurde verkopers![]()
Of was die makelaar zo krenterig om van die goedkope rommel in te kopen
Jip, en de slimme proberen er toch maar mee te dealen en de stumpers proberen eht omver te schoppen (terwijl sommige van hun wel hun handje ophouden).quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:07 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Het belastingstelsel zoals er nu ligt is bizar, gevaarlijk en krankzinnig. Alleen een stelletje idioten heeft zo'n rampenplan kunnen bedenken en alleen dwazen zullen het verdedigen
Je lijkt wel lambiek bij suske en wiske die ook graag overal tegen aan schopt maar als het puntje bij paaltje komt eigenlijk het gewoon weer om zijn eigen gewin te doen is ipv naar een betere situtatie voor de gehele maatschappij wilt streven.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:07 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Het belastingstelsel zoals er nu ligt is bizar, gevaarlijk en krankzinnig. Alleen een stelletje idioten heeft zo'n rampenplan kunnen bedenken en alleen dwazen zullen het verdedigen
Ik wist niet dat jij ook zo'n gevoel voor humor hadquote:
Mmm... recentelijk had het CBS het nog over een half miljoen hypotheken waarvan de waarde van het onderpand lager was dan de uitstaande schuld... google maar evenquote:Maar ik wacht nog steeds op je getallen. Eigenlijk zou je daar eerst eens mee moeten komen ipv dat je maar doorblaat met grappen die je alleen zelf leuk vind..
Hoewel ik een atheist ben vind ik soms wel eens wat inspiratie in de bijbelquote:Op vrijdag 13 april 2012 11:08 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Jip, en de slimme proberen er toch maar mee te dealen en de stumpers proberen eht omver te schoppen (terwijl sommige van hun wel hun handje ophouden).
Nee jij roept het , jij googlet het, zo wertk het. Maar dan nog bewijzen die cijfers je stelling dat er heel veel 100% aflossingsvrije hypotheken afgesloten zijn nog steeds niet.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:19 schreef ComplexConjugate het volgende:
Mmm... recentelijk had het CBS het nog over een half miljoen hypotheken waarvan de waarde van het onderpand lager was dan de uitstaande schuld... google maar even
En waren die volledig aflossingvrij gefinancierd?quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:19 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik wist niet dat jij ook zo'n gevoel voor humor had![]()
![]()
[..]
Mmm... recentelijk had het CBS het nog over een half miljoen hypotheken waarvan de waarde van het onderpand lager was dan de uitstaande schuld... google maar even
Je vergeet dat die hypotheken ook nog eens maximaal op het inkomen waren...quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee jij roept het , jij googlet het, zo wertk het. Maar dan nog bewijzen die cijfers je stelling dat er heel veel 100% aflossingsvrije hypotheken afgesloten zijn nog steeds niet.
Het zou je sieren als je wel eens met de cijfers komt. Maar zover als ik je hier ken ben je van het niveau van een gemiddelde politicus en kom je nooit verder als wat geroeptoeter, terwijl je politici juist beticht van teveel geroeptoeter. Zoals de waard is....
mijn cijfers zijn zonder zorgverzekering er af nog.quote:Op vrijdag 13 april 2012 10:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou heb ik ongeveer hetzelfde bruto loon afgelopen jaar in ieder geval stond er 45.000 op mijn jaar afrekeningen en bij mij wordt er toch wat meer gestort als bij simmu&sangdrax, ik moet alleen kijken hoeveel precies, dat weet ik dan weer niet uit mijn hoofd en dan moet ik het nog omrekenen naar een maansalaris omdat ik per 4 weken mijn loon krijg. En nee bij mijn loon belasting wordt niet meteen mijn HRA verrekend. Mijn zorgverzekering mag ik nog zelf overmaken, en ja de inhoudingen die de werkgever moet doen die zijn natuurlijk wel gedaan. En pensioen, dat is toch die premie die we afdragen om straks nog langer af te dragen en bijna niets uitgekeerd te gaan krijgen.
Kom op simmu een voor nederlandse begrip 30% boven modaal loon nog slecht betaald noemen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:25 schreef simmu het volgende:
[..]
mijn cijfers zijn zonder zorgverzekering er af nog.
postdocposities zijn nu eenmaal slecht betaald heren. tenzij je naar het buitenland gaat. en dat is precies waarom we tot nu toe niet gekocht hebben. het is hier een bewuste keuze dat we a) op 1 salaris doen en b) niet het bedrijfsleven ingegaan zijn. de prijs die we betalen voor (keuze)vrijheid.
Ik ga nu niet meer misbruik maken van een leensubsidie, dit is een aflopend zaak , een kind ziet dat de EU ook en de OESO ookquote:Op vrijdag 13 april 2012 11:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan moet je je vrije sector woning via een beheer constructie kopen dan kun je ook HRA krijgen.![]()
Slecht gedrag goedpraten en ook nog eens andere mensen aanzetten tot asociaal gedrag....quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:40 schreef HD9 het volgende:
[..]
Ik ga nu niet meer misbruik maken van een leensubsidie, dit is een aflopend zaak , een kind ziet dat de EU ook en de OESO ook
Maar de verhuurconstuctie waarbij je je geld in BV's onderbrengt gaat men nooi of te nimmer dicht timmeren waardoor voornamelijk de finanicele beter onderlegden altijd nog wel op die manier een belastingkorting kunnen creeren. Geef mij dan maar de HRA met de voorwaarden dat deze alleen geldt voor totaal annuitaire hypotheken. Maakt het mijns inziens voor alle inwoners even eerlijk ipv dat de rijken door zulke constructies wel er voordeel bij blijven hebben en we de HRA voor de minder dan 2* modaal verdienenden gaan dichtimmeren omdat er hier een stel kleuters rondlopen en vinden dat iedereen maar moet bloeden alleen vanwege het feit dat ze zelf ergens niet voor in aanmerking komen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:40 schreef HD9 het volgende:
Ik ga nu niet meer misbruik maken van een leensubsidie, dit is een aflopend zaak , een kind ziet dat de EU ook en de OESO ook
Nou.... de ontheffing die de minister afgegeven heeft is dus gewoon illegaal, weer een epische faal van deze excuustruusquote:Belastingdienst mag geen info huurders geven
De wet die dit mogelijk maakt, moet eerst in werking treden.
Dat heeft de rechtbank in Den Haag vrijdag geoordeeld in een kort geding dat een aantal huurders uit Amsterdam had aangespannen tegen de Nederlandse staat.
Het kabinet wil dat huisbazen de huur van huurders met een jaarinkomen van meer dan 43.000 euro met 5 procent mogen verhogen. De wet moet nog worden goedgekeurd door het parlement en de regering hoopt dat hij 1 juli in gaat.
Scheefwonen
Onderdeel van het plan is dat huisbazen inkomensgegevens van huurders kunnen opvragen bij de Belastingdienst. Staatssecretaris van Financiën Frans Weekers had de Belastingdienst een ontheffing gegeven om die informatie nu alvast te geven.
Op die manier konden verhuurders de huurverhoging al per 1 juli doorvoeren. De huurders uit Amsterdam hadden hiertegen een kort geding aangespannen.
Doel van de huurverhoging is het tegengaan van scheefwonen. Dit houdt in dat mensen met een relatief hoog inkomen in een goedkope sociale huurwoning wonen.
Bron: AD.nl
Dat kan, maar niet betalen van de huur is een reden om het huurcontract te ontbinden.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:31 schreef ComplexConjugate het volgende:
Dus als nu de huursverhoging op de mat valt kun je als trouwe huurder met een bovenmodaal inkomen de huursverhoging afwijzen op basis van illegaal verkregen informatie?
QFTquote:Op vrijdag 13 april 2012 12:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar de verhuurconstuctie waarbij je je geld in BV's onderbrengt gaat men nooi of te nimmer dicht timmeren waardoor voornamelijk de finanicele beter onderlegden altijd nog wel op die manier een belastingkorting kunnen creeren. Geef mij dan maar de HRA met de voorwaarden dat deze alleen geldt voor totaal annuitaire hypotheken. Maakt het mijns inziens voor alle inwoners even eerlijk ipv dat de rijken door zulke constructies wel er voordeel bij blijven hebben en we de HRA voor de minder dan 2* modaal verdienenden gaan dichtimmeren omdat er hier een stel kleuters rondlopen en vinden dat iedereen maar moet bloeden alleen vanwege het feit dat ze zelf ergens niet voor in aanmerking komen.
Dat staat er waarschijnlijk niet in, maar de wbv wil wel een gewijzigd huurcontract aanbieden, ben je als huurder het daar niet mee eens, dan heb je de vrijheid om dit te weigeren en om zomaar ergens anders iets te huren.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Er staat vast ergens in de huurovereenkomst iets dat de huurder informatie moet verstrekken voorzover relevant
Altijd je huur betalen, altijd verstandig omdat je daarmee jouw deel van de overeenkomst eerbiedigt.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dat kan, maar niet betalen van de huur is een reden om het huurcontract te ontbinden.
Dat kan wel zo wezen maar als blijkt dat de belastingdienst de informatie ten onrechte heeft verstrekt mag je volgens mij de nauwkeurigheid daarvan ook ter discussie stellen, het word dan toch wel erg moeilijk om nogmaals de verifieren dat de informatie daadwerkelijk correct was.quote:Ook illegaal verkregen bewijs kan in het algemeen gebruikt worden, het hangt er vanaf wie de illegale handeling heeft verricht. Da's dus niet de wbv, dus die mogen de huur verhogen in lijn met het recht, en het geldende recht is than +5%.
Hoezo niet? Gewoon gebruik maken van de beschikbare middelen, waarom zou dat niet behulpzaam kunnen zijn?quote:Leuk al dat juridisch gespartel, maar je schiet er geen jota mee op.
Nee hoor.... staat niet in mijn overeenkomst, inkomen hoef je enkel op te geven bij het inschrijven, daarna word er nooit meer getoetst.quote:Aan degenen waarvan nog geen informatie doorgestuurd was, neem ik aan dat de wbv gaat vragen hoe hoog hun inkomen is. Er staat vast ergens in de huurovereenkomst iets dat de huurder informatie moet verstrekken voorzover relevant
Denk het niet, je bent niet verplicht om een nieuwe huurovereenkomst te tekenen. Nu weet ik wel dat er verhuurders zijn die hele nare dreigbrieven kunnen opstellen maar die kan je gewoon naast je neerleggen. Zolang je de huur netjes betaald ben je vrijwel onaantastbaar als huurder. Lijkt mij ook niet meer dan normaal. Als de verhuurder de overeenkomst wenst te wijzigen moet ze over de brug komen....quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat staat er waarschijnlijk niet in, maar de wbv wil wel een gewijzigd huurcontract aanbieden, ben je als huurder het daar niet mee eens, dan heb je de vrijheid om dit te weigeren en om zomaar ergens anders iets te huren.
Als er nieuwe wetten komen kan het toch zomaar zijn dat je daar wel toe verplicht bent, of misschien zelfs niet eens in het contract hoef te staan.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:00 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Denk het niet, je bent niet verplicht om een nieuwe huurovereenkomst te tekenen. Nu weet ik wel dat er verhuurders zijn die hele nare dreigbrieven kunnen opstellen maar die kan je gewoon naast je neerleggen. Zolang je de huur netjes betaald ben je vrijwel onaantastbaar als huurder. Lijkt mij ook niet meer dan normaal. Als de verhuurder de overeenkomst wenst te wijzigen moet ze over de brug komen....
incluis huurverhoging?quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:56 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Altijd je huur betalen, altijd verstandig omdat je daarmee jouw deel van de overeenkomst eerbiedigt.
ik weet wel wat de eerste vraag van de rechter is. Geeft u mij eens even een kopietje van uw aanslagbiljet waaruit de juistheid van uw stelling blijkt. Ah, afgewezen, en veroordeeld in de proceskosten.quote:Dat kan wel zo wezen maar als blijkt dat de belastingdienst de informatie ten onrechte heeft verstrekt mag je volgens mij de nauwkeurigheid daarvan ook ter discussie stellen, het word dan toch wel erg moeilijk om nogmaals de verifieren dat de informatie daadwerkelijk correct was.
Tijd die je een stuk nuttiger kunt besteden, imho.quote:Hoezo niet? Gewoon gebruik maken van de beschikbare middelen, waarom zou dat niet behulpzaam kunnen zijn?
In de huurcontracten die ik ken staat iets in de strekking dat 'de huurder zich verplicht alle relevante informatie tijd en juist te verstrekken, zulks ter beoordeling van de verhuurder'.quote:Nee hoor.... staat niet in mijn overeenkomst, inkomen hoef je enkel op te geven bij het inschrijven, daarna word er nooit meer getoetst.
De WBV verenigingen zitten hier helemaal niet op te wachten , ik verwacht ook dat slechts enkelen er iets mee doen en dan vooral in amsterdam, daar zijn veel gefortuneerde ex-studenten die hun huurhok gebruiken als tet a tet voor familie met feestdagen en de wbv wil die graag gaan verhuren als hotel voor bedrijvenquote:Op vrijdag 13 april 2012 12:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat staat er waarschijnlijk niet in, maar de wbv wil wel een gewijzigd huurcontract aanbieden, ben je als huurder het daar niet mee eens, dan heb je de vrijheid om dit te weigeren en om zomaar ergens anders iets te huren.
Dat eerste is waar, maar dit soort procedures leidt regelrecht tot wettelijk inperken van huurbeschermingquote:Op vrijdag 13 april 2012 13:00 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Denk het niet, je bent niet verplicht om een nieuwe huurovereenkomst te tekenen. Nu weet ik wel dat er verhuurders zijn die hele nare dreigbrieven kunnen opstellen maar die kan je gewoon naast je neerleggen. Zolang je de huur netjes betaald ben je vrijwel onaantastbaar als huurder. Lijkt mij ook niet meer dan normaal. Als de verhuurder de overeenkomst wenst te wijzigen moet ze over de brug komen....
Dus jij denkt dat er even een wetje gemaakt gaat worden die enkel huurcontracten zomaar kan ontbinden? Sure.... dream on.... noem mij maar een fantast... maar dat gaat niet gebeuren, simpelweg omdat de implicaties daarvan zijn dat geen enkel contract meer hoeft te eerbiedigen als het de wetgever even niet uitkomtquote:Op vrijdag 13 april 2012 13:04 schreef Basp1 het volgende:
Als er nieuwe wetten komen kan het toch zomaar zijn dat je daar wel toe verplicht bent, of misschien zelfs niet eens in het contract hoef te staan.![]()
Maar blijf maar fijn dromen dat jij je extra huurverhoging niet gaat krijgen, en men rucksichtlos de hRA afschaft.
Maar het zomaar afschaffen/ sterk inperken van een instrument als HRA wat al 120 jaar bestaat wordt dan weer heel normaal door jou gevonden.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat er even een wetje gemaakt gaat worden die enkel huurcontracten zomaar kan ontbinden? Sure.... dream on.... noem mij maar een fantast... maar dat gaat niet gebeuren, simpelweg omdat de implicaties daarvan zijn dat geen enkel contract meer hoeft te eerbiedigen als het de wetgever even niet uitkomt
Inclusief verhoging... uiteraard... anders zou je je rechten kunnen verspillen.quote:
Je moet de rechter vragen de WBV te laten toetsen op de correctheid van de opgave... legaal gezien is dat niet mogelijk, dus op basis daarvan moet je vragen de verhoging ongegrond te verklaren.quote:ik weet wel wat de eerste vraag van de rechter is. Geeft u mij eens even een kopietje van uw aanslagbiljet waaruit de juistheid van uw stelling blijkt. Ah, afgewezen, en veroordeeld in de proceskosten.
Inderdaad iyhoquote:Tijd die je een stuk nuttiger kunt besteden, imho.
Dus als de woningcorporatie vraagt hoe vaak je sex hebt dan geef je dat ook op?quote:In de huurcontracten die ik ken staat iets in de strekking dat 'de huurder zich verplicht alle relevante informatie tijd en juist te verstrekken, zulks ter beoordeling van de verhuurder'.
Tja... misschien waren er ook gewoon corporaties die normale voorwaarden hanteren en zich niet voor van alles ingedekt hebben.... misschien omdat de mensen nog een beetje fatsoen hadden?quote:Maar er zijn idd wel wat wbv die zitten te suffen, dus wie weet
OMG....quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dat eerste is waar, maar dit soort procedures leidt regelrecht tot wettelijk inperken van huurbeschermingHet is verstandig om rustig stil te blijven zitten als je geschoren wordt, of je nou koper of huurder bent, imho
Heb jij een contract waarin staat dat de overheid jouw HRA garandeertquote:Op vrijdag 13 april 2012 13:19 schreef Basp1 het volgende:
Maar het zomaar afschaffen/ sterk inperken van een instrument als HRA wat al 120 jaar bestaat wordt dan weer heel normaal door jou gevonden.
Over selectieve verontwaardiging gesproken.![]()
Precies.... het contract heeft een bepaalde geldigheidsduur... iets wat niet van toepassing is op mijn huurcontract. Groot verschil, me dunktquote:Verder kunnen contracten altijd aan wijzigingen onderhevig zijn, dat zien we regelmatig in de telecom sector, en als je een nieuw contract aangeboden krijgt kun je het slikken of opzeggen, waarom zou dat voor een huurcontract anders zijn?
Uitermate domme vergelijkingquote:Op vrijdag 13 april 2012 13:23 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
OMG....![]()
![]()
Laat jij je maar gewillig scheren zodat je rechten niet aangetast worden![]()
Onder het mom van: "wie aanranding niet verwerken kan, ga liggen en geniet ervan"
Waarom hebben ze dan verbijzonderd contractrecht ingevoerd voor huurcontracten?quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:25 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik had ooit een contact voor een internetverbinding bij UPC, deze wilde een oude dienst graag opheffen, om de bestaande klanten over de streep te trekken kreeg ik zelfs een maandelijkse korting van 20 euro. Probleem was namelijk dat ze niet enkelzijdig konden opzeggen, stond niet in de bepalingen. Geloof me nou maar als ik zeg dat het contractrecht echt niet aangepakt gaat worden voor bepaalde groepen... dat is zelfs de grootste zeepbelblazer veels te link. Stel je eens voor dat het tegen je gebruikt gaat worden en schuldenslaven door een pennenstreek van een politicus verlost worden van hun slavenbestaan![]()
Volgens mij niet, maar dat is een kwestie van filosofiequote:
Ooh.... ik ben niet bang voor de vrije markt... sterker nog... kom maar op.quote:Zoek een leuke windmolen uit, en doe een toneelstukje met Pancho. Hoe meer juridische haarkloverij, hoe meer tractie echte hervormingen gaan krijgen. Schrappen ze dadelijk een extra huurverhoging voor een beperkte groep, halen ze binnen een echte vrije markt.
Ik neem aan dat je de financiele schade (5% van de huur voor de rest van je leven!) kan verhalen op degene die illegaal deze gegevens heeft gegeven.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:31 schreef ComplexConjugate het volgende:
Dus als nu de huursverhoging op de mat valt kun je als trouwe huurder met een bovenmodaal inkomen de huursverhoging afwijzen op basis van illegaal verkregen informatie?
Voor nieuwe contracten kun je wijzigingen doorvoeren, voor bestaande contracten ligt dat niet zo eenvoudig.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Waarom hebben ze dan verbijzonderd contractrecht ingevoerd voor huurcontracten?
Ze hoeven alleen maar terug naar algmeen contractrecht, dus de uitzonderingen die thans enkel voor huurrecht gelden te verwijderenIn het kader van vereenvoudiging, zodat de verhuurder tenminste weet waar ie aan toe is
Doos van Pandora zeg ik. En je opent 'm zelf.
Dat is ook nog eens een interessante benadering van de situatie. Ik neem aan dat de overheid de schade vergoed die ze haar burgers berokkend heeft als een ambtenaar d.m.v. malversaties schade toegebracht heeftquote:Op vrijdag 13 april 2012 13:34 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de financiele schade (5% van de huur voor de rest van je leven!) kan verhalen op degene die illegaal deze gegevens heeft gegeven.
easy as can be, gebeurt doorlopend. Het contract wordt namelijk niet aangepast, maar de wet.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Voor nieuwe contracten kun je wijzigingen doorvoeren, voor bestaande contracten ligt dat niet zo eenvoudig.
Er is geen schade, je betaalt een rechtmatig vastgestelde huur.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:34 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de financiele schade (5% van de huur voor de rest van je leven!) kan verhalen op degene die illegaal deze gegevens heeft gegeven.
Je zou ook om bewijs kunnen vragen van je "hoge" salaris. Dat kunnen ze niet aantonen, en zonder bewijs wordt er gehakt gemaakt van de huurverhoging.
Leuk... maar dat verandert niets aan de inhoud van het contract. En voor zover ik weet worden gemaakte afspraken altijd gerespecteerd, kwestie van fatsoen en redelijkheid. Stel je voor dat de wetgever achteraf allerlei contracten liet ontbinden op basis van de huidige realiteitquote:Op vrijdag 13 april 2012 13:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
easy as can be, gebeurt doorlopend. Het contract wordt namelijk niet aangepast, maar de wet.
Rechtmatig? Gebaseerd op 'onrechtmatig' verkregen bewijs?quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Er is geen schade, je betaalt een rechtmatig vastgestelde huur.
Aah... ad verecundiam, ja die doet het ook altijd goedquote:Bovendien denk ik dat je niet zo veel kaas van bewijslastverdeling gegeten hebt, en niet veel ervaring heb hoe rechters die verdelen.
Dat klopt, maar het meerendeel van huurregulering staat ook niet in je contract, maar in de wet. In je huurcontract staat dat het voor onbepaalde tijd is, totdat een van de partijen het opzegt. In de wet staat dat je verhuuder het nagenoeg nooit mag opzeggen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:46 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Leuk... maar dat verandert niets aan de inhoud van het contract. En voor zover ik weet worden gemaakte afspraken altijd gerespecteerd, kwestie van fatsoen en redelijkheid. Stel je voor dat de wetgever achteraf allerlei contracten liet ontbinden op basis van de huidige realiteit![]()
Nee... daar zijn een hoop mensen niet bij gebaat.
Been there, done thatquote:Op vrijdag 13 april 2012 13:50 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Rechtmatig? Gebaseerd op 'onrechtmatig' verkregen bewijs?
Misschien ben jij wel de man die het OM kan gebruiken dino
Hahaha, jahoor. Je gaat om bewijs vragen van je eigen inkomen. De rechter zal meteen aan jou vragen of je dan nooit op je jaaropgave kijkt.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:34 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je zou ook om bewijs kunnen vragen van je "hoge" salaris. Dat kunnen ze niet aantonen, en zonder bewijs wordt er gehakt gemaakt van de huurverhoging.
Hahaha goeiemorgen zeg....quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:57 schreef Kandijfijn het volgende:
Hoeveel verder zullen de huizenprijzen nog gaan dalen trouwens? Volgens mij gaat het instorten van de huizenprijzen een grotere recessie veroorzaken dan toendertijd de kredietcrisis.
Kan ik me goed voorstellen, als je er net boven valt.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:57 schreef HD9 het volgende:
Als ik erboven zou komen en ik zou weten dat voor mijn woning dit zou gelden dan ga ik gelijk minder werken
|Voor de woningmarkt heeft deze maatregel geen nut de woningen in amsterdam die als onderhuur en tet a tet gebruikt worden die komen toch echt niet vrij hierdoorquote:Op vrijdag 13 april 2012 13:57 schreef Kandijfijn het volgende:
Hoeveel verder zullen de huizenprijzen nog gaan dalen trouwens? Volgens mij gaat het instorten van de huizenprijzen een grotere recessie veroorzaken dan toendertijd de kredietcrisis.
Het is nog steeds dezelfde recessie, we hadden hem door allerlei maatregelen alleen maar uitgesteld en een stuk dieper gemaakt, we hadden beter toendertijd gelijk de pijn kunnen nemen. Dan waren we misschien al weer op de weg naar boven geweest.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:57 schreef Kandijfijn het volgende:
voor velen zal dat gelden, 43.000 dat kun je best sturen io met de baas, vakantiegeld schuiven en derg, tijdelijke korter werken CAO ala carte toepassen enz en kom je eronder dan moet het weer ongedaan gemaakt wordenquote:Op vrijdag 13 april 2012 13:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Kan ik me goed voorstellen, als je er net boven valt.
yep, zoals HRA synthetisch te dupliceren is als de HRA wordt afgeschaft, zo kan dit ookquote:Op vrijdag 13 april 2012 14:00 schreef HD9 het volgende:
[..]
voor velen zal dat gelden, 43.000 dat kun je best sturen io met de baas, vakantiegeld schuiven en derg, tijdelijke korter werken CAO ala carte toepassen enz en kom je eronder dan moet het weer ongedaan gemaakt worden
Basp1 veronderstelde dat 'we' een wetje kunnen maken die huurders dwingt om met een nieuw huurcontract te tekenen. M.a.w. jij als verhuurder tekent dit nieuwe contract of anders zullen we je uit je woning zetten. Zoiets gaat natuurlijk niet gebeuren, men kan wettelijk wel de huurdersbescherming aanpassen maar men kan niet wettelijk veranderen wat er in het contract is afgesproken.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dat klopt, maar het meerendeel van huurregulering staat ook niet in je contract, maar in de wet. In je huurcontract staat dat het voor onbepaalde tijd is, totdat een van de partijen het opzegt. In de wet staat dat je verhuuder het nagenoeg nooit mag opzeggen.
De wetgever respecteert vrijwel altijd afpraken die onder het oude stelsel vielen, als ze dat niet zou doen dan zouden een hele hoop afspraken die in het verleden gemaakt zijn op losse poten komen te staan. Ik denk niet dat de wetgever en betrokken partijen daar belang bij hebben..... iets met verantwoord bestuur en geloofwaardigheid....quote:Vergelijk het met een hypotheek. In de leenovereenkomst staat van alles en nog wat wat de bank en ik moeten en mogen. In de wet staat hoe het zit met hypotheek recht. Als het hypotheekrecht wordt aangepast, verandert dat niet mijn contract. Maar beinvloed wel mijn positie.
De belastingdienst hanteert een omgekeerde bewijslast... vandaar dat jij en ik aangifte moeten doen... meestal hebben ze de correcte gegevens al.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Been there, done thatSterker nog, o.a. dezelfde casus van 'onrechtmatig verkregen bewijs'
Genoeg jurisprudentie over belastingaanslagen die opgelegd zijn naar aanleiding van illegaal verkregen bewijs. Als iemand de zwarte boekhouding steelt, en die aan de fiscus geeft, blijft die aanslag gewoon in stand hoor. Als de fiscus ZELF de zwarte boekhouding 'steelt', niet.
Dus de woningbouw pleegt geen misdrijf? Hoe noemen we het onwettig schenden van iemands privacy dan? Dat excuustruus Spies heeft gezegd dat ze het wel mogen vragen neemt de eigen verantwoording van de corporaties om de wet te respecteren niet weg hèquote:De woningbouwvereniging pleegt geen onrechtmatige daad in dit geval.
Als iemand die al zou plegen, is dat het ministerie. En die heeft geen huurcontract met de huurder.
Begrijp je het verschil?
Geen idee, diefstal is diefstal. Dat de dief werkt voor de roverheid maakt het niet minder crimineelquote:En om in de analogie te blijven, je kan best de dief van je zwarte boekhouding aanklagen voor schadevergoeding omdat je de belasting moest betalen die je toch had moeten betalen, maar daar krijg je per kerende post een afwijzende uitspraak van
quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:13 schreef ComplexConjugate het volgende:
Dat heet geen rechtvaardigheid, dat heet opportunisme.
Twee quotes waarbij wederkeringheid geldt.quote:iets met verantwoord bestuur en geloofwaardigheid....
Uh, jawel hoor. Vraag dat maar aan sportschoolhouders. Die hadden massaal contracten met mensen die jaarlijks stilzwijgend werden verlengd, zo stond dat immers in het contract. vervolgens werd de wet aangepast en nu kun je per maand opzeggen, ook al heb je nog een oud contract waarin staat dat er per jaar wordt verlengd.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:13 schreef ComplexConjugate het volgende:
Uiteraard kunnen er in een contract zaken staan die niet in overeenstemming zijn met de wet, maar als we x jaar na dato ineens ons gaan beroepen op nieuwe wetgeving dan kan ik mij niet voorstellen dat de rechter daar zomaar mee instemt.
die onzin ga ik maar niet op inquote:Op vrijdag 13 april 2012 14:17 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De belastingdienst hanteert een omgekeerde bewijslast... vandaar dat jij en ik aangifte moeten doen... meestal hebben ze de correcte gegevens al.
Waar schendt de woningbouw iemand privacy dan? Als iemand privacy schendt, is het het ministerie. Die rechtszaak was niet voor niets niet gericht tegen de woningbouw.quote:Dus de woningbouw pleegt geen misdrijf? Hoe noemen we het onwettig schenden van iemands privacy dan? Dat excuustruus Spies heeft gezegd dat ze het wel mogen vragen neemt de eigen verantwoording van de corporaties om de wet te respecteren niet weg hè
Jouw afkorting is toch CC, niet BD? *confused*quote:Geen idee, diefstal is diefstal. Dat de dief werkt voor de roverheid maakt het niet minder crimineel![]()
Althans... normaal gesproken is de BD zeer moralistisch.... behalve als het over diefstal gaat die hun toevallig goed uitkomt
Vakantie geld wordt gewoon bij je bruto loon opgeteld, of er zou zwart uitgekerd moeten gaan worden.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:00 schreef HD9 het volgende:
[..]
voor velen zal dat gelden, 43.000 dat kun je best sturen io met de baas, vakantiegeld schuiven en derg, tijdelijke korter werken CAO ala carte toepassen enz en kom je eronder dan moet het weer ongedaan gemaakt worden
Stilzwijgend verlengt per termijn... is wat anders als 'voor onbepaalde tijd'quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:20 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Uh, jawel hoor. Vraag dat maar aan sportschoolhouders. Die hadden massaal contracten met mensen die jaarlijks stilzwijgend werden verlengd, zo stond dat immers in het contract. vervolgens werd de wet aangepast en nu kun je per maand opzeggen, ook al heb je nog een oud contract waarin staat dat er per jaar wordt verlengd.
Dat kan dus ook prima met huurcontracten.
Don chuichotte, heb je al het webadres stopdeonwettigehuurverhoging.nl geclaimed om meer medestanders te vinden.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:33 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Stilzwijgend verlengt per termijn... is wat anders als 'voor onbepaalde tijd'
Een hoop letters terwijl we op getallen wachten van jou!quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:13 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Basp1 veronderstelde dat 'we' een wetje kunnen maken die huurders dwingt om met een nieuw huurcontract te tekenen. M.a.w. jij als verhuurder tekent dit nieuwe contract of anders zullen we je uit je woning zetten. Zoiets gaat natuurlijk niet gebeuren, men kan wettelijk wel de huurdersbescherming aanpassen maar men kan niet wettelijk veranderen wat er in het contract is afgesproken.
Uiteraard kunnen er in een contract zaken staan die niet in overeenstemming zijn met de wet, maar als we x jaar na dato ineens ons gaan beroepen op nieuwe wetgeving dan kan ik mij niet voorstellen dat de rechter daar zomaar mee instemt. Waarom heeft de verhuurder plotseling een probleem met zaken die x jaar geleden helemaal op orde waren? Dat heet geen rechtvaardigheid, dat heet opportunisme.
[..]
De wetgever respecteert vrijwel altijd afpraken die onder het oude stelsel vielen, als ze dat niet zou doen dan zouden een hele hoop afspraken die in het verleden gemaakt zijn op losse poten komen te staan. Ik denk niet dat de wetgever en betrokken partijen daar belang bij hebben..... iets met verantwoord bestuur en geloofwaardigheid....
Oh ja joh? Wat doet dat er verder toe? Jij beweerde dat bestaande contracten niet geraakt konden worden door wetswijzigingen. Ik geef je een voorbeeld waarin dat wel degelijk gebeurd en toon daarmee wederom aan dat je uit je nekje kletstquote:Op vrijdag 13 april 2012 14:33 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Aha zoals een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. Daar riep je laatst ook iets over toch?quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:33 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat wachten kunnen we blijven doen tot we een ons wegen. Ik denk dat xeno eerder zijn huurverhoging heeft voordat wij cijfervan hem krijgen die zijn stelling dan wel kunnen onderbouwen, dan wel ontkrachten.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:47 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Een hoop letters terwijl we op getallen wachten van jou!
mar het hangt ervan af in welk jaar het wordt uitgekeerd he, voorschotten zijn heel gebruikelijk , en das maar zo 3000 euro een CAO korting van 1200 euro of een inleveren van werkbriefjes in januari, kan zo wel ff doorgaanquote:Op vrijdag 13 april 2012 14:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vakantie geld wordt gewoon bij je bruto loon opgeteld, of er zou zwart uitgekerd moeten gaan worden.
Ik ben wel benieuwd wt er gebeurd als je net op de grens zit en je wordt ontslagen gaat de WBV dan ook huurverlagingen toepassen.
Dan doen ze het net zoals DUO dat doet voor de bepalingen voor aanvullende beurzen. Zeggen ze gewoon dat de peildatum 2 jaar terug ligt. Veel succes met het achteraf aanpassen van je jaarinkomen van twee jaar terugquote:Op vrijdag 13 april 2012 15:04 schreef HD9 het volgende:
[..]
mar het hangt ervan af in welk jaar het wordt uitgekeerd he, voorschotten zijn heel gebruikelijk , en das maar zo 3000 euro een CAO korting van 1200 euro of een inleveren van werkbriefjes in januari, kan zo wel ff doorgaan
En dan kun je jaar erna weer onder de grens komen, dan zakt je weer terug
Op huizenmarkt-zeepbel.nl loopt er al een discussiequote:Op vrijdag 13 april 2012 14:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Don chuichotte, heb je al het webadres stopdeonwettigehuurverhoging.nl geclaimed om meer medestanders te vinden.
Je moet toch specefieker gaan wil je je henk en ingrids gaan mobiliseren.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:20 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Op huizenmarkt-zeepbel.nl loopt er al een discussie
Dus eerst vinden ze daar kopen te duur omdat huren veel goedkoper is en nu gaan de huren omhoog en is het ook niet goed...quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:20 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Op huizenmarkt-zeepbel.nl loopt er al een discussie
Als je baas van je af wil moet een rechter daar over oordelen, die zal op basis van argumenten dan een beslissing moeten vellen. Meestal valt er voor degene die ontslagen word er wel wat uit te slepen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:50 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Aha zoals een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. Daar riep je laatst ook iets over toch?
Nee... dat is niet het geval. Op die site vind met de koopwoningen te duur en vind met de selectieve aanpak van de huurmarkt een slecht plan.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:21 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Dus eerst vinden ze daar kopen te duur omdat huren veel goedkoper is en nu gaan de huren omhoog en is het ook niet goed...
tenzij de wetgeving zodanig wordt aangepast dat elk arbeidscontract altijd per maand opzegbaar is door één van de betrokken partijen. Dan heeft de rechter weinig meer te vertellen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:22 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Als je baas van je af wil moet een rechter daar over oordelen, die zal op basis van argumenten dan een beslissing moeten vellen. Meestal valt er voor degene die ontslagen word er wel wat uit te slepen.
Men? Op die site post de eigenaar replies op zichzelf. Die "men" daar is 1 persoon, dat was hier toch al een jaar of twee bekendquote:Op vrijdag 13 april 2012 15:22 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Nee... dat is niet het geval. Op die site vind met de koopwoningen te duur en vind met de selectieve aanpak van de huurmarkt een slecht plan.
Versoepeling van het ontslagrecht wil niet zeggen dat we het vaste contract opheffen Whuzz.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:23 schreef Whuzz het volgende:
tenzij de wetgeving zodanig wordt aangepast dat elk arbeidscontract altijd per maand opzegbaar is door één van de betrokken partijen. Dan heeft de rechter weinig meer te vertellen.
Dat kunnen we met huurcontracten ook doen.
Een beetje meer respect voor de schizofrene medemens zou je sieren Whuzz...quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:24 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Men? Op die site post de eigenaar replies op zichzelf. Die "men" daar is 1 persoon, dat was hier toch al een jaar of twee bekend
Maar een selectieve aanpak van hatseflats meteen de HRA compleet afschaffen vind men daar wel een heel goed plan. Daarvoor had men daar zo'n leuk stopwoordje hoe was het ook weer, iets met cognitieve disonantie.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:22 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Nee... dat is niet het geval. Op die site vind met de koopwoningen te duur en vind met de selectieve aanpak van de huurmarkt een slecht plan.
Je mist echt vol-le-dig het punt hequote:Op vrijdag 13 april 2012 15:25 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Versoepeling van het ontslagrecht wil niet zeggen dat we het vaste contract opheffen Whuzz.
Nu is geoordeeld dat het verstrekken van deze verklaring niet legaal is.... bummer... voor Betty en Liesbeth.... misschien toch nog eens nadenken over die cursus bloemschikken?quote:1.2. In december 2011 heeft de regering bij de Tweede Kamer een voorstel van wet tot Wijziging van Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek en de Uitvoeringswet huurprijzen woonruimte (huurverhoging op grond van inkomen) ingediend (Kamerstukken II, 2011-2012, 33 129, nrs. 1-2). Dit wetsvoorstel heeft tot doel voor woningen uit de gereguleerde huursector een jaarlijkse extra huurverhoging mogelijk te maken die afhankelijk is van het huishoudinkomen van de huurder en de overige bewoners van een woonruimte. Hiervoor is in het wetsvoorstel een regeling opgenomen die erin voorziet dat een verhuurder aan zijn huurder een voorstel tot huurverhoging kan doen dat hoger is dan het inflatiepercentage (voor 2012 het inflatiepercentage plus maximaal 5%) indien het huishoudinkomen over het peiljaar hoger is dan het in de Uitvoeringswet huurprijzen woonruimte genoemde grensbedrag (voor 2012: ¤ 43.000). Bij een daartoe strekkend voorstel van de verhuurder moet volgens het wetsvoorstel een verklaring van de Belastingdienst zijn gevoegd omtrent het inkomen van het huishouden van de betrokken huurder.
bron
Je kan het contract niet veranderen, hooguit de wettelijke eisen. En de wetgever zal veel bestaande zaken gewoon respecteren omdat deze eerder wel voldeden aan de wetgeving. Ik neem aan dat je genoeg voorbeelden daarvan kent.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:30 schreef Whuzz het volgende:
Je mist echt vol-le-dig het punt he![]()
Mijn opmerking sloeg nog steeds op jouw onzin-bewering dat lopende contracten niet door wetgeving kunnen worden aangetast. Dat kan dus wel, en dat kan men ook met huurcontracten doen.
Juist en daar was laatst toch ook discussie over. Iets van ontslagrecht.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:23 schreef Whuzz het volgende:
[..]
tenzij de wetgeving zodanig wordt aangepast dat elk arbeidscontract altijd per maand opzegbaar is door één van de betrokken partijen. Dan heeft de rechter weinig meer te vertellen.
Dat kunnen we met huurcontracten ook doen.
De beste bedoelingen, zorgvuldig gehandeld? Please.... Spies.... doe even normaal geen mens die daar zijn ogen droog bij weet te houdenquote:Spies: uitspraak is tegenvaller
DEN HAAG - „De uitspraak van de rechter is een tegenvaller.” Dat erkende minister Liesbeth Spies (Wonen) vrijdag over de uitspraak van de rechtbank dat de Belastingdienst voorlopig geen inkomensgegevens van huurders aan woningcorporaties mag geven. Daardoor konden verhuurders te weten komen of huurders in aanmerking kwamen voor extra huurverhoging. Spies gaat nu uitzoeken wat de consequenties zijn van de uitspraak.
Minister Liesbeth Spies (foto: ANP)
De Tweede Kamer ging met een flinke meerderheid akkoord met een extra huurverhoging van 5 procent voor bewoners die in een corporatiehuis zitten en samen meer dan 43.000 euro verdienen. Spies leek vrijdag ook goede hoop te hebben op aanvaarding door de Eerste Kamer. Wat daar nog voor 26 april binnen is, wordt nog voor de zomer afgehandeld. Toch sloot ze een vertraging van de invoering van de maatregel tegen scheefwonen niet uit.
Het doorgeven aan verhuurders of hun huurders meer verdienen dan 43.000 euro, was juist praktisch en snel, zo scheen het Spies al langer toe . „We hebben zo zorgvuldig mogelijk gehandeld en met de beste bedoelingen.” Staatssecretaris van Financiën Frans Weekers had de Belastingdienst al toestemming gegeven om die informatie nu al te geven. Op die manier wilde het kabinet de huurverhoging per 1 juli laten ingaan. Maar er was al onrust over voordat de Tweede Kamer instemde. De rechtbank oordeelt ook dat huurders van wie al informatie over het inkomen is gegeven, een brief moeten krijgen met de mededeling dat dit niet had mogen gebeuren.
PvdA wil uitstel van de plannen en zo snel mogelijk een debat met Spies. De SP is blij. Sadet Karabulut: „Wij vinden dit sowieso een waardeloze wet, maar de invoering is zo gehaast gebeurd, dat de wet aan alle kanten rammelt.” GroenLinks is mede om redenen van privacy verheugd over de klap die nu aan de 'gluurverhoging' is toegebracht.
bron: Telegraaf
Dat is nou juist waar het om gaat. Een contract *hoeft* niet inhoudelijk te veranderen om toch in de praktijk anders uit te pakken. Wanneer de bovenliggende wetgeving veranderd, veranderd de practische toepassing van het contract automatisch mee, zelfs als de inhoud niet wordt aangepast. Die inhoud is immers slechts geldig binnen de grenzen van de wet.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:39 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Je kan het contract niet veranderen, hooguit de wettelijke eisen.
Aahahahaha, de naiviteit!quote:En de wetgever zal veel bestaande zaken gewoon respecteren
Wetgeving gaat boven de inhoud van een contract, toch... zal de wetgever bestaande afspraken respecteren indien deze zijn afgesloten conform voormalige wetgeving. Het is niet zo dat deze dan maar even eenzijdig aan de kant worden geschoven. Wat betreft het ontslagrecht is er meestal niets aan de hand. In het contract staat b.v. vermeld dat ontslag conform de geldende wetgeving word afgehandeld, en dat houd dus in... de geldende wetgeving op moment van ontslag.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:47 schreef Whuzz het volgende:
Dat is nou juist waar het om gaat. Een contract *hoeft* niet inhoudelijk te veranderen om toch in de praktijk anders uit te pakken. Wanneer de bovenliggende wetgeving veranderd, veranderd de practische toepassing van het contract automatisch mee, zelfs als de inhoud niet wordt aangepast. Die inhoud is immers slechts geldig binnen de grenzen van de wet.
Ja.... ik ben gekke pietjequote:Aahahahaha, de naiviteit!
Schattig
Precies.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:50 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Wetgeving gaat boven de inhoud van een contract, toch...
Nee. Zie voorbeeld sportscholen. Dat waren perfect rechtsgeldige contracten die vervolgens ingeperkt werden door nieuwe wetgeving.quote:zal de wetgever bestaande afspraken respecteren indien deze zijn afgesloten conform voormalige wetgeving.
Wel dus. Zie eerder genoemde voorbeelden. Dit is vrijwel dagelijkse praktijk. Veranderende wetgeving heeft nu eenmaal impact op bestaande systemen.quote:Het is niet zo dat deze dan maar even eenzijdig aan de kant worden geschoven.
quote:Ja.... ik ben gekke pietjexeno
Met het zwijgrecht wil je toch niet toegeven dat je daarmee meteen overal instemt. Zou leuk zijn kom je bij de politie en wordt je gewoon alles in je schoenen geschoven omdat je je beroept op je zwijgrecht.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
Zeg dino... kan jij Whuzz even onderwijzen...
Wie zwijgt stemt in.... toch?
Ik denk dat je niet helemaal begrijpt wat er aan de hand is met die contracten. De wetgever stond eerder toe dat dit soort contracten per termijn van een jaar stilzwijgend verlengt werden. Dat was wetgeving en de sportschooleigenaar/ander soort aanbieder van producten maakte daar dankbaar gebruik van.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:53 schreef Whuzz het volgende:
Nee. Zie voorbeeld sportscholen. Dat waren perfect rechtsgeldige contracten die vervolgens ingeperkt werden door nieuwe wetgeving.
En het is maar goed ook dat dat kan, anders zou de wetgever nooit iets kunnen veranderen of slechts tergend langzaam. (nóg tergend langzamer ja)
De politie mag mij van alles in de schoenen schuiven... de vraag is of ze het kunnen bewijzenquote:Op vrijdag 13 april 2012 15:55 schreef Basp1 het volgende:
Met het zwijgrecht wil je toch niet toegeven dat je daarmee meteen overal instemt. Zou leuk zijn kom je bij de politie en wordt je gewoon alles in je schoenen geschoven omdat je je beroept op je zwijgrecht.
Ligt eraan of de wet om bewijslast vraagt.......quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De politie mag mij van alles in de schoenen schuiven... de vraag is of ze het kunnen bewijzen
Voor bewijslast over de huizenmarkt zeepbel is het CBS een interessante bron van informatiequote:Op vrijdag 13 april 2012 15:59 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ligt eraan of de wet om bewijslast vraagt.......
Maar kunnen we eerst alvast vaststellen dat de huurverhoging voor rijke mensen voorlopig van de baan lijktquote:Op vrijdag 13 april 2012 16:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
scan je huurcontract eens, en post het hier, kunnen we het direct oplossen
Blijkbaar zo intressant dat het te moeilijk is voor jou om daarop de cijfers op te diepen waarover je het altijd hebt.quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:01 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Voor bewijslast over de huizenmarkt zeepbel is het CBS een interessante bron van informatie
Dan zal er wel een noodwetje gemaakt gaan worden alleen maar om jou een poot uit te draaien.quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Maar kunnen we eerst alvast vaststellen dat de huurverhoging voor rijke mensen voorlopig van de baan lijkt
In jouw ogen lijkt alles wat je welgevallig uitkomt waar, en alles wat niet zo uitkomt niet, dat kunnen we best constateren. En nou dat huurcontract, ik ben wel nieuwsgierig wat daar dan in staatquote:Op vrijdag 13 april 2012 16:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Maar kunnen we eerst alvast vaststellen dat de huurverhoging voor rijke mensen voorlopig van de baan lijkt
Hoezo, dat wetsvoorstel ligt er toch gewoon, en komt gewoon in stemming? Waarom zou het niet aangenomen worden? Geen noodwet voor nodig.quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan zal er wel een noodwetje gemaakt gaan worden alleen maar om jou een poot uit te draaien.
nee hoor ik kan het vooraf sturen en aanpassen, en iedereen kan dat die in loondienst is en weet wat ie doet, binen een marge van 5000 euroquote:Op vrijdag 13 april 2012 15:07 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dan doen ze het net zoals DUO dat doet voor de bepalingen voor aanvullende beurzen. Zeggen ze gewoon dat de peildatum 2 jaar terug ligt. Veel succes met het achteraf aanpassen van je jaarinkomen van twee jaar terug
Dan kun je hoogstens zeggen dat je huidige inkomen veel lager ligt dan dat van 2 jaar terug en dan ligt de bewijslast bij jou. Doen ze er nog een hysteresis van een paar % overheen zodat je met een werkbriefje later inleveren nog steeds binnen de grens valt en dan ben je uitgeluld.
De verklaring van de belastingdienst die noodzakelijk is voor het verhogen van de huur kan niet op tijd gelegaliseerd worden... dus de verhoging wordt uitgesteld totdat dit wel legaal mogelijk is. Nou... dat was toch geen zinloze verspilling van tijd aan juridisch geneuzelquote:Op vrijdag 13 april 2012 16:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
In jouw ogen lijkt alles wat je welgevallig uitkomt waar, en alles wat niet zo uitkomt niet, dat kunnen we best constateren. En nou dat huurcontract, ik ben wel nieuwsgierig wat daar dan in staat
Ik denk zelfs dat je er mee naar bed gaatquote:Op vrijdag 13 april 2012 16:15 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De verklaring van de belastingdienst die noodzakelijk is voor het verhogen van de huur kan niet op tijd gelegaliseerd worden... dus de verhoging wordt uitgesteld totdat dit wel legaal mogelijk is. Nou... dat was toch geen zinloze verspilling van tijd aan juridisch geneuzel
Wat betreft het contract... je denkt toch niet dat ik dat de hele tijd met mij meezeul ofzo![]()
Ik vraag me af of hij zelf wel een exemplaar heeft......quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat je er mee naar bed gaat
Compleet verkeerde beeldvormingquote:Op vrijdag 13 april 2012 16:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat je er mee naar bed gaat
Vroeger toen ik nog kraakte was dat inderdaad niet nodig, dan liet je gewoon een bedankbriefje achter voor de eigenaarquote:Op vrijdag 13 april 2012 16:18 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ik vraag me af of hij zelf wel een exemplaar heeft......
Mijn god, weet je hoe moeilijk het is om jou iets uit te leggen?quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:56 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet helemaal begrijpt wat er aan de hand is met die contracten. De wetgever stond eerder toe dat dit soort contracten per termijn van een jaar stilzwijgend verlengt werden. Dat was wetgeving en de sportschooleigenaar/ander soort aanbieder van producten maakte daar dankbaar gebruik van.
De wet is echter gewijzigd dat die termijn van een jaar nu teruggebracht is naar slechts 1 maand. Dat is dus heel wat anders dan het contract ontbinden of iets dergelijks
quote:Knot: nullijn voor ambtenaren noodzakelijk
ANP VANDAAG 16:55( LAATSTE UPDATE: VANDAAG 17:12 )
Het kabinet moet de ambtenarensalarissen bevriezen om de gewenste bezuinigingen in 2013 te halen. President Klaas Knot van De Nederlandsche Bank (DNB) heeft dat vrijdag gezegd in een interview met studenten van de Universiteit van Amsterdam. ,,Bij de huidige kaspositie is de nullijn voor ambtenaren noodzakelijk om aan de bezuinigingen te komen'', aldus Knot.
Volgens de DNB-president moet Nederland voldoen aan de EU-eis om het begrotingstekort volgend jaar terug te dringen naar 3 procent. Dat kost wel wat economische groei, maar de maatregel is noodzakelijk voor behoud van het vertrouwen van de financiële markten. Hij wees erop dat Nederland als enige land van de zogeheten triple A-landen een tekort heeft van 4,5 procent. Als dat niet snel verandert, kan de rente die Nederland kwijt is voor staatsleningen met 1 procent stijgen.
Knot drong er ook op aan iets te doen aan de hypotheekrenteaftrek. Als dat niet gebeurt, daalt het consumentenvertrouwen, waarschuwde hij. De gedoogcoalitie van VVD, PVV en CDA onderhandelt al weken in het Catshuis over een bezuiniging van zo'n 14 miljard euro, die nodig is om het tekort volgend jaar terug te schroeven naar 3 procent van het bruto binnenlands product.
Knot zei verder blij te zijn dat de Europese Centrale Bank de afgelopen tijd geen obligaties van eurolanden heeft opgekocht. Hij hoopt dat het instrument nooit meer gebruikt hoeft te worden.
De eurozone bevindt zich volgens Knot ondanks alle onrust over Spanje niet op de rand van de afgrond. ,,Ik denk dat de markten wat overdreven hebben gereageerd'', aldus de centralebankpresident. Sinds het begin van deze maand is de rente op Spaanse obligaties sterk gestegen door de toenemende zorgen over de financiële toekomst van Spanje. Die onrust zette ook vrijdag weer grote druk op de aandelenkoersen in Europa.
hoax: http://www.eigenhuis.nl/a(...)sten-baten-overheid/quote:Op vrijdag 13 april 2012 17:22 schreef michaelmoore het volgende:
Klaas Knot wil dat er nu iets aan die HRA subsidies van 15 miljard gaat gebeuren
http://nos.nl/video/35702(...)waardig-akkoord.html
[..]
Was deze al langsgeweest?quote:Kabinet beraadt zich over pleidooi NVM
Het kabinet gaat zich beraden over het pleidooi van makelaarsvereniging NVM om zo snel mogelijk duidelijkheid te verschaffen over de hoogte van de overdrachtsbelasting.
Die belasting voor huizenkopers is vorig jaar verlaagd van 6 naar 2 procent. De verlaging geldt tot 1 juli. Of er een verlenging van het lage tarief komt, is onduidelijk.
Die onzekerheid houdt de vastgelopen woningmarkt in een houdgreep, aldus de NVM, die nog deze week duidelijkheid wil. Maar Rutte liet vrijdag na afloop van de ministerraad blijken zich niet opgejaagd te voelen.
''Het is niet zo dat de hele huizenmarkt wacht op onze reactie op het pleidooi van de NVM'', aldus Rutte. ''We zullen ons er zo snel mogelijk over beraden.''
Die is ook 180 graden gedraaid afgelopen jaar...quote:''De koper is keizer in deze markt'', reageert NVM-voorzitter Ger Hukker. Verkopers doen er volgens hem goed aan hun vraagprijs aan te passen aan de nieuwe marktomstandigheden. ''Wie zijn huis succesvol wil verkopen, moet een realistische vraagprijs hanteren. Anders laten kopers je links liggen.''
De NVM roept het kabinet en gedoogpartner PVV op snel duidelijkheid te geven over met name de overdrachtsbelasting. Die is tijdelijk verlaagd, en dat heeft de markt geholpen, maar de maatregel loopt op 1 juli af tenzij het kabinet tot verlenging besluit. Dat remt kopers af, stelt de vereniging.
Duitsland
Hukker merkt op dat de zaken er in Duitsland een stuk beter voor staan. "Daar is weinig onrust over de pensioenen en is de woningmarkt heel anders georganiseerd. Mensen moeten bij de koop meer eigen geld inbrengen, er is een grotere vrije huursector. "
"In de afgelopen vijftien jaar zijn daar geen prijsstijgingen geweest en de hypotheekproducten zijn goedkoper en transparanter. Bovendien is er geen oplopende werkloosheid", zegt Hukker.
Weinig kans dat ze 'm niet verlengen, imho.quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:22 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Was deze al langsgeweest?
Die arme makelaars zitten in spanning of de regeling verlengd gaat worden.
Weinig kans gezien de grote bezuinigingsronde die eraan zit te komen.
Commissiehandel, hequote:Verstandige woorden van Hukker:
[..]
Die is ook 180 graden gedraaid afgelopen jaar...
o maar de BTW ,waterheffiing en OZB die blijft wel hoor net als de benzinebelasting en dergquote:Op vrijdag 13 april 2012 18:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
hoax: http://www.eigenhuis.nl/a(...)sten-baten-overheid/
Hopelijk kan Klaas Knot wel rekenen
En jou maar raaskallen en cijfers verzinnenquote:Op vrijdag 13 april 2012 18:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
o maar de BTW ,waterheffiing en OZB die blijft wel hoor net als de benzinebelasting en derg
en verbouwingen blijven ook wel gedaan worden, nee het gaat om die 15 miljard die het resultaat is van de 25 miljard aftrek
Nee laat klaas maar Kalculeren
http://www.hypohome.nl/hy(...)bijna-10-miljard.htmquote:Op vrijdag 13 april 2012 18:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
En jou maar raaskallen en cijfers verzinnen
quote:Aftrek hypotheekrente kost bijna 10 miljard
De kosten van de hypotheekrenteaftrek zijn in twee jaar tijd met meer dan een miljard euro toegenomen tot 9,9 miljard in totaal. Dat schrijft minister Zalm van Financiën in antwoord op vragen vanuit de Eerste Kamer.
Dit jaar wordt naar schatting voor 25,9 miljard euro afgetrokken via de regeling voor huiseigenaren. Als daarnaast rekening wordt gehouden met de opbrengsten van het eigenwoning-forfait, blijft de inkomstenderving voor de overheid nipt onder de 10 miljard euro. Dat is fors meer dan in 2003, toen de hypotheekrenteaftrek nog 8,8 miljard euro kostte.
Dus 5 miljard aan directe aftrek erbij verzonnen. Niet voor het eerst.quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
http://www.hypohome.nl/hy(...)bijna-10-miljard.htm
[..]
Knot legt ook uit dat het niet enkel om de kosten van de HRA gaat, maar dat het vertrouwen van de roze-brillen-mannetjes in NL wel eens als sneeuw voor de zon zou kunnen verdwijnen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
o maar de BTW ,waterheffiing en OZB die blijft wel hoor net als de benzinebelasting en derg
en verbouwingen blijven ook wel gedaan worden, nee het gaat om die 15 miljard die het resultaat is van de 25 miljard aftrek
Nee laat klaas maar calculeren
Ik denk dat ie de bijtelling gaat opschroeven dat hoor je wel meer , dan blijft de HRA gewoon bestaan en heeft niemand gezichtsverlies
quote:Enfin, in mijn droomland zou er:
- het eerlijkheidsprincipe gelden; dus vlaktaks, werken en innoveren wordt beloond, werkwillenden worden niet belet om te gaan werken (door dure kinderopvang, belastingen op vervoer, et cetera)
- een stabiel monetair systeem zijn waar niet mee gegoocheld kan worden
- een overheid die per grondwet is gelimiteerd in haar uitgaven en schuldniveaus
- een bankensector die zeer conservatief wordt geleid, dus met hoge kapitaalbuffers, goede risicowegingen, duidelijke aansprakelijkheid, lange termijn boven korte termijn beleid, en zo verder
- waar leningen goed geprijsd zijn (dus risico’s zijn volledig meegenomen), zijn met name beschikbaar voor investeringen en niet aftrekbaar (rente) voor de belasting
- waar iedereen bewust en vol overgave meewerkt aan het goed functioneren van de democratie met al haar rechten en plichten
-en waar educatie als de centrale pijler wordt gezien van het land.
Maar het is niet eerlijk deze constructie, ofwel diefstal van de huurders, jaarlijks kost het mij 4000 euroquote:Op vrijdag 13 april 2012 18:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dus 5 miljard aan directe aftrek erbij verzonnen. Niet voor het eerst.
Zie de link die ik gaf
11.4 aftrek
3 overdrachtsbelasting
2,5 huurwaardeforfait
is 5,9 miljard
Ik heb zojuist 9,1 miljard voor je gevonden, niet zeuren.quote:Op vrijdag 13 april 2012 19:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar het is niet eerlijk deze constructie, ofwel diefstal van de huurders
Sportief en gul van je, politiek niks voor jouquote:Op vrijdag 13 april 2012 19:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik heb zojuist 9,1 miljard voor je gevonden, niet zeuren.
Diefstal == diefstal.quote:Op vrijdag 13 april 2012 19:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik heb zojuist 9,1 miljard voor je gevonden, niet zeuren.
Als ik eerst 100 euro aan jou moet betalen en dan er uit goedheid weer 50 terugkrijg? Nee, niet zeuren.quote:Op vrijdag 13 april 2012 19:12 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Diefstal == diefstal.
Als ik 100 euro uit jouw portemonnee gap en je 50 euro terug geeft mag je niet zeuren?
Een babyboomer die het woord eerlijk in de mond durft te nemen. Daar zou je lijfstraffen toch weer voor invoeren he?quote:Op vrijdag 13 april 2012 19:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar het is niet eerlijk deze constructie,
de anologie klopt niet. uit de portemonnee van kopers wordt ook van alles gepakt, deze hebben alleen een klein voordeel dat ze er wat van terug krijgen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 19:12 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Diefstal == diefstal.
Als ik 100 euro uit jouw portemonnee gap en je 50 euro terug geeft mag je niet zeuren?
uit de zakken van huurders die onevenredig belast worden.quote:Op vrijdag 13 april 2012 19:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
de anologie klopt niet. uit de portemonnee van kopers wordt ook van alles gepakt, deze hebben alleen een klein voordeel dat ze er wat van terug krijgen.
quote:Op vrijdag 13 april 2012 19:40 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Een babyboomer die het woord eerlijk in de mond durft te nemen. Daar zou je lijfstraffen toch weer voor invoeren he?
ach de jeugd wordt ook onevenredig belast omdat die tot hun 70e mogen doorwerken. De aardgasbaten die door de babyboomers verkwnaseld zijn en nederland in een diepe schuld hebben gestort. Volgens mij heb ji hier nog wel het minste te klagen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 19:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
uit de zakken van huurders die onevenredig belast worden.
[..]![]()
En mijn 12.000 euro overdrachtsbelasting? dat is wel eerlijk?quote:Op vrijdag 13 april 2012 19:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar het is niet eerlijk deze constructie, ofwel diefstal van de huurders, jaarlijks kost het mij 4000 euro
Voor mij is het geen keus om in een vrije sector huurwoning te gaan woning. Ik ben nu op zoek, maar heb geen andere keus. Kopen kan ik niet, net een nieuwe baan en voor sociale huur verdien ik te veel. Mag overal het volle pond voor betalen. De sociale huurders zitten voor de helft van mijn huurprijs (na huursubsidie) in een eensgezinswoning. Ik zit straks in een flatje, voor ruim 50% van m'n netto-inkomen. M'n ouders zitten voor ongeveer hetzelfde maandelijkse bedrag in een vrijstaande woning. Ik betaal het volle pond aan belastingen, kan niets aftrekken, krijg geen cent subsidie.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het is toch je eigen keus om daarin te wonen en je weet hoe het nederlandse belastingstelsel in elkaar zit. Maar om nu deze keuze af te wentelen op een zogenaamd oneerlijk belasting stelstel getuigd niet meer dan van je eigen korte termijn denken.
quote:Op vrijdag 13 april 2012 19:06 schreef michaelmoore het volgende:
Maar het is niet eerlijk deze constructie, ofwel diefstal van de huurders, jaarlijks kost het mij 4000 euro
Ik hoor dat ook wel vaker. En voor 98% afkomstig van jouw posts.quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:47 schreef michaelmoore het volgende:
Nee laat klaas maar calculeren
Ik denk dat ie de bijtelling gaat opschroeven dat hoor je wel meer , dan blijft de HRA gewoon bestaan en heeft niemand gezichtsverlies
even wat sparen en dan een goedkoop appartement kopen als je perse wat belastingvoordeel wilt hebben.quote:Op vrijdag 13 april 2012 20:07 schreef Schuifpui het volgende:
Ik hoor graag van je wat ik anders moet doen.
Bedoeling is dat het er niet meer van komt, maar net als in de film Idiocracy wordt deze 'natuurlijke selectie' weer tegengewerkt door kindertoeslag.quote:Op vrijdag 13 april 2012 09:33 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Moet kunnen want vrouwen kunnen tegenwoordig hun eicellen laten invriezen
Vrijstaande woning moet toch groot genoeg zijn om daar nog even rond te blijven hangen totdat je genoeg gespaard heb?quote:Op vrijdag 13 april 2012 20:07 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Voor mij is het geen keus om in een vrije sector huurwoning te gaan woning. Ik ben nu op zoek, maar heb geen andere keus. Kopen kan ik niet, net een nieuwe baan en voor sociale huur verdien ik te veel. Mag overal het volle pond voor betalen. De sociale huurders zitten voor de helft van mijn huurprijs (na huursubsidie) in een eensgezinswoning. Ik zit straks in een flatje, voor ruim 50% van m'n netto-inkomen. M'n ouders zitten voor ongeveer hetzelfde maandelijkse bedrag in een vrijstaande woning. Ik betaal het volle pond aan belastingen, kan niets aftrekken, krijg geen cent subsidie.
[outofthebox]quote:Op zaterdag 14 april 2012 00:32 schreef Schuifpui het volgende:
Dat laatste dus + woning is niet erg groot qua slaapkamers/badkamer, zou een kamertje van 6m2 hebben + ik woon al 8 jaar niet meer thuis, dus dat gaat wel spanningen opleveren.
In Swahili is het nog goedkoper.quote:Op zaterdag 14 april 2012 01:54 schreef de_ier het volgende:
Ik ging in Zweden wonen en huur voor peanuts.
Dus je woont al 8 jaar op een studentenkamer, en hebt nog steeds niets substantieels gespaard, en nu denk je ineens dat de rest je komt aanwaaien?quote:Op zaterdag 14 april 2012 00:32 schreef Schuifpui het volgende:
Dat laatste dus + woning is niet erg groot qua slaapkamers/badkamer, zou een kamertje van 6m2 hebben + ik woon al 8 jaar niet meer thuis, dus dat gaat wel spanningen opleveren.
Kleiner gaan wonen en hard aan je carriere werken. En idd dan zit je in een flatje of zelfs in een kamer. Hard werken, veel sparen en daarna koop je lekker een huis. Reken op 7-15 jaar afhankelijk van hoe veel je kunt sparen en/of hoe hard je carriere verloopt.quote:Op vrijdag 13 april 2012 20:07 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Voor mij is het geen keus om in een vrije sector huurwoning te gaan woning. Ik ben nu op zoek, maar heb geen andere keus. Kopen kan ik niet, net een nieuwe baan en voor sociale huur verdien ik te veel. Mag overal het volle pond voor betalen. De sociale huurders zitten voor de helft van mijn huurprijs (na huursubsidie) in een eensgezinswoning. Ik zit straks in een flatje, voor ruim 50% van m'n netto-inkomen. M'n ouders zitten voor ongeveer hetzelfde maandelijkse bedrag in een vrijstaande woning. Ik betaal het volle pond aan belastingen, kan niets aftrekken, krijg geen cent subsidie.
nou 30 jaar geleden toen er nog woningnood was kon iedereen een eengezinswoning krijgen, geen enkel probleem en op een nieuwbouw eengezinswoning van 120.000 gulden kreeg je een premie van 40.000 gulden en renteaftrek als je er een kocht en er stonden er zat leeg, zo veel werd er gebouwdquote:Op zaterdag 14 april 2012 08:10 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Kleiner gaan wonen en hard aan je carriere werken. En idd dan zit je in een flatje of zelfs in een kamer. Hard werken, veel sparen en daarna koop je lekker een huis. Reken op 7-15 jaar afhankelijk van hoe veel je kunt sparen en/of hoe hard je carriere verloopt.
Waarom zou je als starter trouwens "recht" hebben op een eengezinswoning?
Ik zeg nergens dat ik een eensgezinwoning wil. Wel vind ik dat ik als hard werkend persoon recht zou moeten hebben op een normale woning voor een redelijke prijs, dat kan prima een (niet al te oud) appartement zijn. Meer dan 50% van je netto inkomen hieraan kwijt zijn is gewoon te veel.quote:Op zaterdag 14 april 2012 08:10 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Kleiner gaan wonen en hard aan je carriere werken. En idd dan zit je in een flatje of zelfs in een kamer. Hard werken, veel sparen en daarna koop je lekker een huis. Reken op 7-15 jaar afhankelijk van hoe veel je kunt sparen en/of hoe hard je carriere verloopt.
Waarom zou je als starter trouwens "recht" hebben op een eengezinswoning?
Belachelijk dat het nodig zou moeten zijn. Ik werk nu al 45 - 50 uur per week en dat vind ik genoeg. Daarnaast heb ik periodes dat ik 12u op/12u af moet werken, inclusief de weekenden. Dat is 84 uur/week. In de normale periodes ga ik geen tweede baan nemen. Uberhaupt belachelijk dat zoiets voorgesteld wordt, terwijl een groot deel van Nederland zo goed als gratis woont, dan wel enorm heeft kunnen profiteren van eigenlijk hun geboortejaar, dmv stijgende huizenprijzen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 00:40 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
[outofthebox]
Of hardcore gaan. Een 2e baan erbij zoeken buiten de tijden van je eerste baan. Je heb dan:
1. Meer inkomen.
2. Minder tijd dat je moet 'wonen', dan kan je ook af met een mini appartementje of kamer, of zelfs alleen een bed huren of kopen.
[/outofthebox]
Mmmm zit wat in, evolutionair zijn we dus verdoemd omdat we de kuddedieren bevoordelen boven het verstandige ondernemende individue.... als ik een complot denker zou zijn dan zou ik beweren dat dit onderdeel van een plan is om een slavenras te kweken. De bovenste elite houdt de slaven in toom d.m.v. goedkoop krediet.quote:Op zaterdag 14 april 2012 00:18 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Bedoeling is dat het er niet meer van komt, maar net als in de film Idiocracy wordt deze 'natuurlijke selectie' weer tegengewerkt door kindertoeslag.
Swahili. Welk land is dat dan?quote:Op zaterdag 14 april 2012 02:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
In Swahili is het nog goedkoper.
En dat is logisch. En als het zo goed is in Zweden c.q. Swahili, wat maakt de NL huizenmarkt je dan nog uit?
Zo iets probeer ik ook te flikken. Ik betaal 380 euro per maand in Zweden aan huur (inclusief) en heb geen auto (loop naar m'n werk hiero). Ik kan dus zo'n 1200 euro per maand sparen. Straks heb ik vier jaar zo in Zweden gewoond. You do the math.quote:Op zaterdag 14 april 2012 10:34 schreef Basp1 het volgende:
schuifpui bij welke commerciele verhuurder wil jij iets huren. 50% van je inkomen voor huur dan zul je bij hun nooit iets kunnen huren. De commerciele verhuurders hebben nog al strikte inkomenseisen en daarom zul je daar nooit zoiets duurs kunnen huren.
Dan alweer de eis dat het een niet te oud appartement mag zijn als je wat huurt.
In mijn wooncarriere heb ik tot mijn 30e op kamers gezeten, daarna 2 jaar bij een commerciele verhuurder voor 800 euro in maand, vervolgens genoeg inschrijvingstermijn bij een wbv om in hun duurste nog net sociale categorie iets te huren. Dat gehuurde heeft men op een gegeven moment ook in de verkoop gezet voor mijns inzien schappelijke prijzen. In de tussentijd nog eenkleine erfenis gehad en flink door gespaard. dus hoefde ik in 2007 (toen was ik al 37) nog maar 2* mijn jaarsalaris als hypotheek te nemen. Dat maar gedaan en zo kom je dus aan lage maandlasten
Land van het volk Swahili ('Waswahili'), levend langs de oostkust van Afrika tussen zuid-Somalië en noord-Mozambique.quote:
Wat een onzin zeg. Akkoord, makkelijk is het niet, maar iedereen die ik ken is het wel degelijk gelukt zonder suikeroom/via familie of illegaal onderhuren.quote:Op zaterdag 14 april 2012 11:54 schreef de_ier het volgende:
Iedereen die ik ken in Nederland die in mijn levensfase zit (25-34 zullen we maar zeggen) kwam aan een woning via een suikeroom, scheef huren via familie of ergens illegaal onderhuren.
Die dingen die de_ier noemt, heb ik ook nooit gehoord. Wel is het zo dat ik de laatste jaren geen alleenstaanden ken die in Nederland een eigen woning hebben kunnen vinden na hun studie. De mensen die ik ken die een woning hebben gevonden, zijn allemaal samen gaan wonen of vertrokken naar het buitenland. In ons studentenhuis zijnde meeste werkenden ook nog 2 tot 3 jaar na hun afstuderen gebleven. Ik ben heel hard aan het nadenken of ik een uitzondering ken, maar kan er nu niet op komen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 18:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg. Akkoord, makkelijk is het niet, maar iedereen die ik ken is het wel degelijk gelukt zonder suikeroom/via familie of illegaal onderhuren.
Een tijdje samen met iemand iets huren een oplossing, om de kosten te drukken?quote:Op zaterdag 14 april 2012 19:39 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Die dingen die de_ier noemt, heb ik ook nooit gehoord. Wel is het zo dat ik de laatste jaren geen alleenstaanden ken die in Nederland een eigen woning hebben kunnen vinden na hun studie. De mensen die ik ken die een woning hebben gevonden, zijn allemaal samen gaan wonen of vertrokken naar het buitenland. In ons studentenhuis zijnde meeste werkenden ook nog 2 tot 3 jaar na hun afstuderen gebleven. Ik ben heel hard aan het nadenken of ik een uitzondering ken, maar kan er nu niet op komen.
Wat bedoel je met 'een eigen woning'? Een koopwoning? Zo ja, waarom zou dat moeten kunnen na een studiequote:Op zaterdag 14 april 2012 19:39 schreef Schuifpui het volgende:
Die dingen die de_ier noemt, heb ik ook nooit gehoord. Wel is het zo dat ik de laatste jaren geen alleenstaanden ken die in Nederland een eigen woning hebben kunnen vinden na hun studie.
Neuh, hoef daar niet heen, in Zweden zijn de voorzieningen prima geregeld.quote:Op zaterdag 14 april 2012 18:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Land van het volk Swahili ('Waswahili'), levend langs de oostkust van Afrika tussen zuid-Somalië en noord-Mozambique.
Lekker goedkoop wonen dus, alleen de nutsvoorzieningen zijn wat minder. Maar daar is de prijs dan ook naar.
Prima? En net vertelde je nog dat je over een paar jaar terug naar NL wil?quote:Op zaterdag 14 april 2012 20:06 schreef de_ier het volgende:
Neuh, hoef daar niet heen, in Zweden zijn de voorzieningen prima geregeld.
Zowel huur als koop. Ik hoef inderdaad nog niet direct wat te kopen. Doelde op een eigen woning als in geen studentenhuis of samenwonen ála studentenhuis. Heb nog even nagedacht maar ik ken volgens mij werkelijk geen enkele starter die binnen een paar jaar na z'n studie zelfstandig is gaan wonen. Ik ken alleen de drie opties: samenwonen, naar het buitenland of blijven plakken in de studentenwoning.quote:Op zaterdag 14 april 2012 19:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'een eigen woning'? Een koopwoning? Zo ja, waarom zou dat moeten kunnen na een studie![]()
Net als vroeger, gewoon eerst werken/sparen voor je een woning koopt, is dat een optie? Vroeger kon je ook niet als 23-jarige een woning kopen hoor. (Premie A-woningen uitgezonderd)
Zou ik op zich prima vinden, maar ik ken niemand die dat wil. Ben wel een beetje aan het rond vragen. Dat moet wel met bekende of via via, gaat niet meer zoals bij studentenhuizen met een instemming oid.quote:Op zaterdag 14 april 2012 19:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Een tijdje samen met iemand iets huren een oplossing, om de kosten te drukken?
Heel gebruikelijk elders, hoor.
Die willen mij niet.quote:Op zaterdag 14 april 2012 19:50 schreef SeLang het volgende:
Een vriendin nemen en die de helft laten betalenOf alles
Een goede locatie in Duitsland is een betere investering dan wat bakstenen op een postzegel in dit land.quote:Op zaterdag 14 april 2012 20:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Prima? En net vertelde je nog dat je over een paar jaar terug naar NL wil?
Zou het dan toch zo zijn dat locatie iets waard is? Ik moet er namelijk niet aan denken dat mijn huis naar Zweden of bv Duitsland zou worden verplaatst. Dan mag je hem gratis hebben.
Zo is dat! Dus ga lekker naar Duitsland dan...quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
Een goede locatie in Duitsland is een betere investering dan wat bakstenen op een postzegel in dit land.
Nou ja, misschien terug, mijn contract loopt over 1,5 jaar af. Ben namelijk aan een project verbonden. In Nederland wonen mijn ouders en zussen, veel vrienden en ik beheers de taal. Dat zijn de pluspunten wat betreft teruggaan. Het heeft niet te maken met nutsvoorzieningen of levenskwaliteit. Dat is allemaal prima hier... met schone lucht. Wat dat betreft is het prijskaartje van een Randstad woning zwaar overgewaardeerd. Zo aantrekkelijk is de Randstad dan ook weer niet.quote:Op zaterdag 14 april 2012 20:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Prima? En net vertelde je nog dat je over een paar jaar terug naar NL wil?
Zou het dan toch zo zijn dat locatie iets waard is? Ik moet er namelijk niet aan denken dat mijn huis naar Zweden of bv Duitsland zou worden verplaatst. Dan mag je hem gratis hebben.
En toch... En toch klaag je hier dat de prijzen in NL te hoog zijn..quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:53 schreef de_ier het volgende:
Wat dat betreft is het prijskaartje van een Randstad woning zwaar overgewaardeerd. Zo aantrekkelijk is de Randstad dan ook weer niet.
Je snapt het nog niet helemaal, daar staat mijn 2e huis.quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zo is dat! Dus ga lekker naar Duitsland dan...
Ow, dat is zeker niet de bedoeling?
Beetje vreemd dat juist de mensen die in dit topic het hardst lopen te schreeuwen dat het in het buitenland zoveel beter is, tevens het hardst klagen dat het in NL allemaal te duur is. Dan laat je je toch wel erg kennen imho..
Je 2e?quote:Op zaterdag 14 april 2012 22:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
Je snapt het nog niet helemaal, daar staat mijn 2e huis.
Het is te hopen dat de waardedaling van je nederlandse huis gecompenseerd wordt door je Duitse woningquote:Op zaterdag 14 april 2012 22:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je snapt het nog niet helemaal, daar staat mijn 2e huis.
In NL huur ik.quote:Op zondag 15 april 2012 00:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is te hopen dat de waardedaling van je nederlandse huis gecompenseerd wordt door je Duitse woning
quote:
Dat huis is van mij en niet van de bank.quote:Op zondag 15 april 2012 03:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]![]()
Dus je hebt maar 1 huis. In Duitsland...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |