quote:Op donderdag 12 april 2012 13:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik ben trouwens een beetje confuus m.b.t. die cijfers van de NVM als ik die op regionaal niveau bekijk. Hoe komen zij aan een gemiddelde prijs? Is dat wel een gewogen gemiddelde zoals het kadaster dat berekent?
Nee, de bruto prijs per dag per kind is gewoon 60 euro. En dat zal per regio echt niet zoveel verschillen. Dat er allemaal manieren zijn om je kosten per maand omlaag te krijgen is natuurlijk wel zo. Anders zou er zelfs netto geld bij moeten.quote:Oh. Dus je eerdere bericht was gewoon stemmingmakerij?
Stemmingmakerij. Die bruto prijs doet er geen reet toe, het gaat er om wat mensen netto kwijt zijn, want daar vergeleek je het mee. Jij begon er over dat een werkende partner netto weinig aan het gezinsinkomen toe zou voegen, omdat ze dat geld kwijt zouden zijn aan de kinderopvang. Dan begin je vervolgens bruto bedragen voor de kinderopvang te noemen.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, de bruto prijs per dag per kind is gewoon 60 euro.
En die manieren gebruiken mensen dus ook gewoon, waardoor ze netto gewoon veel minder kwijt zijn en een werkende partner wel degelijk behoorlijk wat bijdraagt aan het gezinsinkomen. Ofwel: je originele stelling was gewoon onzin.quote:En dat zal per regio echt niet zoveel verschillen. Dat er allemaal manieren zijn om je kosten per maand omlaag te krijgen is natuurlijk wel zo. Anders zou er zelfs netto geld bij moeten.
Wat ik letterlijk zij was: vrouwen zijn eigenlijk hun netto salaris kwijt aan de bruto kinderopvang. Ze werken voor wat ze terugkrijgen van de belasting.quote:Stemmingmakerij. Die bruto prijs doet er geen reet toe, het gaat er om wat mensen netto kwijt zijn, want daar vergeleek je het mee. Jij begon er over dat een werkende partner netto weinig aan het gezinsinkomen toe zou voegen, omdat ze dat geld kwijt zouden zijn aan de kinderopvang. Dan begin je vervolgens bruto bedragen voor de kinderopvang te noemen.
Oh, het was dus cryptische stemmingmakerij, nu snap ik hem!quote:Op donderdag 12 april 2012 14:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat ik letterlijk zij was: vrouwen zijn eigenlijk hun netto salaris kwijt aan de bruto kinderopvang. Ze werken voor wat ze terugkrijgen van de belasting.
En in heel veel gevallen is dat ook gewoon zo.
O nou dan koop ik er geen een hoorquote:Op donderdag 12 april 2012 14:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, de bruto prijs per dag per kind is gewoon 60 euro.
Wut? Dus als ik mijn kind naar de kinderopvang doe en dan stop met werken, dan is die kinderopvang gratis? Of bedoel je: als je geen gebruik maakt kinderopvang en zélf op je kind past ben je niets kwijt aan kinderopvang? Dan klopt het wel jaquote:Op donderdag 12 april 2012 14:25 schreef simmu het volgende:
beter nog; als je niet werkt ben je helemaal niks kwijt aan kinderopvang
Zoals eerder voorspelt, we gaan een periode van welvaartsverlies te gemoed. Huizenprijzen gaan dus niet weg geinflateert worden voor scheefleners.... aangezien hun overige kosten gewoon flink in prijs gaan stijgen en de lonen dit tempo niet bij kunnen houden. Al met al... wie nu al reeds krap zat... kan maar beter proberen zijn lucht in de longen te houden... straks kan er geen hapje lucht meer bij.quote:Cao-lonen al anderhalf jaar onder inflatie
De cao-lonen stegen in het eerste kwartaal gemiddeld 1,4%. De cao-loonstijging ligt hiermee al ruim anderhalf jaar onder de inflatie. Werknemers gaan er reëel dus op achteruit.
Het Centraal Bureau voor de Statistiek heeft dat woensdag bekendgemaakt. De inflatie bedraagt op dit moment 2,5 procent.
Ook in 2005 lag de cao-loonstijging onder de inflatie, aldus het CBS. Mede daardoor daalde de koopkracht.
De contractuele loonkosten stegen in het eerste kwartaal meer dan de cao-lonen, namelijk 1,8 procent. Volgens het CBS kwam dat door veranderingen in de premies die werkgevers moeten betalen. Zo steeg de werkgeverspremie voor werkloosheid van 4,2 naar 4,55 procent.
De hoogste cao-loonstijging deed zich in het eerste kwartaal voor in de bedrijfstak vervoer en communicatie, met 1,9 procent. Bij de bedrijfstak financiële instellingen was de loonstijging met 0,9 procent het laagst.
©ANP
Dat we een periode van welvaartsverlies krijgen ben ik met je eens. Maar ook met een loonstijging van onder de inflatie word het percentage van mijn loon dat naar mijn hypotheek gaat elk jaar kleiner.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Zoals eerder voorspelt, we gaan een periode van welvaartsverlies te gemoed. Huizenprijzen gaan dus niet weg geinflateert worden voor scheefleners.... aangezien hun overige kosten gewoon flink in prijs gaan stijgen en de lonen dit tempo niet bij kunnen houden. Al met al... wie nu al reeds krap zat... kan maar beter proberen zijn lucht in de longen te houden... straks kan er geen hapje lucht meer bij.
Wie zeepbellen blaast zal de waarde van zijn inkomen zien verdampen
Mensen die daadwerkelijk aflossen hebben ook stukken minder problemen, het zijn de grote getallen mensen die volledig aflossingsvrij en met een tophypotheek in hun over gewaardeerde woning zitten.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:33 schreef malleable het volgende:
[..]
Dat we een periode van welvaartsverlies krijgen ben ik met je eens. Maar ook met een loonstijging van onder de inflatie word het percentage van mijn loon dat naar mijn hypotheek gaat elk jaar kleiner.
En dat staat nog los van de daling door aflossing.
If you call numbers put down numbers.....quote:Op donderdag 12 april 2012 14:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Mensen die daadwerkelijk aflossen hebben ook stukken minder problemen, het zijn de grote getallen mensen die volledig aflossingsvrij en met een tophypotheek in hun over gewaardeerde woning zitten.
Die kunnen het nog wel eens erg armoedig gaan krijgen.
2e vrouw ??quote:Op donderdag 12 april 2012 14:41 schreef Sjabba het volgende:
Overigens twijfel ik tussen een 2e woning of 2e kind...
Ben er nog niet uit wat het voordeligste is op langere termijn.
Het is moeilijk om een rendabele te vinden die nauwelijks afschrijft.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:43 schreef malleable het volgende:
[..]
Dat lijkt mij zeer zeker de slechtste investering.
Klopt. En tot enkele jaren geleden gebeurde dat ook (op heel veel verschillende manieren). Alleen 5 miljard euro subsidie heeft ervoor gezorgd dat alle "creatieve en goedkope" oplossingen vrijwel volledig zijn verdwenen. Subsidie maakt meer kapot dan je lief is!quote:Op donderdag 12 april 2012 13:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Zoek 5 werkende moeders bij elkaar die 4 dagen per week werken, en je bent er ook. Sommige dingen maken we toch echt ingewikkelder dan nodig.
Voor veel mensen zou het zelfs voordeliger zijn als ze die 6 euro per uur per kind krijgen als ze zelf op hun eigen kinderen passen i.p.v. te gaan werken... Hoezo krom?quote:Op donderdag 12 april 2012 14:18 schreef LXIV het volgende:
vrouwen zijn eigenlijk hun netto salaris kwijt aan de bruto kinderopvang. Ze werken voor wat ze terugkrijgen van de belasting.
Ze zullen wel moeten , die was tijdelijkquote:Op donderdag 12 april 2012 14:50 schreef robin007bond het volgende:
Pff, ik hoop niet dat ze die overdrachtsbelasting weer gaan verhogen.
Grote getallen zijn het al reeds geworden, de overheidssteun aan faalbanken loopt in de astronomische getallen.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:40 schreef Sjabba het volgende:
[..]
If you call numbers put down numbers.....
Dan moeten wannabe verkopers gewoon even verder zakken met de prijs.... moeten ze hoe dan ook als ze nog willen verkopen.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:50 schreef robin007bond het volgende:
Pff, ik hoop niet dat ze die overdrachtsbelasting weer gaan verhogen.
Klopt, maar het veroorzaakt wel weer een hoop onzekerheid omdat de prijzen dan weer moeten blijven dalen. Consumenten weten niet meer wanneer ze in moeten stappen.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:58 schreef HD9 het volgende:
[..]
Ze zullen wel moeten , die was tijdelijk
of ze moeten de bijtelling verhogen, dan zou tk kunnen
Onzekerheid? Sinds wanneer laten we ons onzeker maken door de overheid? Gewoon je eigen koers varen en niet zo inhalig wezenquote:Op donderdag 12 april 2012 15:00 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Klopt, maar het veroorzaakt wel weer een hoop onzekerheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |