abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110228564

Welkom 'het vernieuwde' Huizenmarkt topic! De plek waar de huizenmarkt besproken word in al haar facetten, van huren tot kopen, van nieuwbouw tot renovatieproject en van woningbouwvereniging tot vastgoedmagnaten. Wat is het beste moment om te kopen? Is kopen überhaupt nog wel verstandig? Wat gaan de hypotheekrentes doen en wat gebeurt er met de HRA? Wat doen de woningbouwverenigingen en wanneer is iets "scheefhuren"? Wat gaan de gevolgen van de vergrijzing worden? Op al deze vragen en meer zijn de antwoorden (goed of fout) hier te vinden.

Voorgaande delen:
Topicreeks: AEX: Huizenmarkt Topic

pi_110228583
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik ben trouwens een beetje confuus m.b.t. die cijfers van de NVM als ik die op regionaal niveau bekijk. Hoe komen zij aan een gemiddelde prijs? Is dat wel een gewogen gemiddelde zoals het kadaster dat berekent?
  donderdag 12 april 2012 @ 14:05:04 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110228765
quote:
Oh. Dus je eerdere bericht was gewoon stemmingmakerij? :O
Nee, de bruto prijs per dag per kind is gewoon 60 euro. En dat zal per regio echt niet zoveel verschillen. Dat er allemaal manieren zijn om je kosten per maand omlaag te krijgen is natuurlijk wel zo. Anders zou er zelfs netto geld bij moeten.
The End Times are wild
  donderdag 12 april 2012 @ 14:07:45 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110228890
Oh, leuke TT trouwens, nu zij me opvalt.
The End Times are wild
pi_110228963
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, de bruto prijs per dag per kind is gewoon 60 euro.
Stemmingmakerij. Die bruto prijs doet er geen reet toe, het gaat er om wat mensen netto kwijt zijn, want daar vergeleek je het mee. Jij begon er over dat een werkende partner netto weinig aan het gezinsinkomen toe zou voegen, omdat ze dat geld kwijt zouden zijn aan de kinderopvang. Dan begin je vervolgens bruto bedragen voor de kinderopvang te noemen.

quote:
En dat zal per regio echt niet zoveel verschillen. Dat er allemaal manieren zijn om je kosten per maand omlaag te krijgen is natuurlijk wel zo. Anders zou er zelfs netto geld bij moeten.
En die manieren gebruiken mensen dus ook gewoon, waardoor ze netto gewoon veel minder kwijt zijn en een werkende partner wel degelijk behoorlijk wat bijdraagt aan het gezinsinkomen. Ofwel: je originele stelling was gewoon onzin.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  donderdag 12 april 2012 @ 14:18:58 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110229373
quote:
Stemmingmakerij. Die bruto prijs doet er geen reet toe, het gaat er om wat mensen netto kwijt zijn, want daar vergeleek je het mee. Jij begon er over dat een werkende partner netto weinig aan het gezinsinkomen toe zou voegen, omdat ze dat geld kwijt zouden zijn aan de kinderopvang. Dan begin je vervolgens bruto bedragen voor de kinderopvang te noemen.
Wat ik letterlijk zij was: vrouwen zijn eigenlijk hun netto salaris kwijt aan de bruto kinderopvang. Ze werken voor wat ze terugkrijgen van de belasting.
En in heel veel gevallen is dat ook gewoon zo.
The End Times are wild
pi_110229596
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat ik letterlijk zij was: vrouwen zijn eigenlijk hun netto salaris kwijt aan de bruto kinderopvang. Ze werken voor wat ze terugkrijgen van de belasting.
En in heel veel gevallen is dat ook gewoon zo.
Oh, het was dus cryptische stemmingmakerij, nu snap ik hem! :D
Je kunt het ook omdraaien natuurlijk he. Wist je dat vrouwen de netto kinderopvang wel vier keer kunnen betalen van hun bruto salaris!!111one 8)7

Je kunt het hele probleem overigens simpel oplossen. Ik betaal de kinderopvang en krijg ook de toeslag terug. Dus mijn partner "ziet daar allemaal niets van". Die ziet gewoon haar netto salaris en is daar heel erg blij mee ;)
pi_110229645
beter nog; als je niet werkt ben je helemaal niks kwijt aan kinderopvang :o
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 12 april 2012 @ 14:27:38 #9
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_110229729
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, de bruto prijs per dag per kind is gewoon 60 euro.
O nou dan koop ik er geen een hoor
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  donderdag 12 april 2012 @ 14:27:50 #10
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_110229737
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:25 schreef simmu het volgende:
beter nog; als je niet werkt ben je helemaal niks kwijt aan kinderopvang :o
Wut? Dus als ik mijn kind naar de kinderopvang doe en dan stop met werken, dan is die kinderopvang gratis? Of bedoel je: als je geen gebruik maakt kinderopvang en zélf op je kind past ben je niets kwijt aan kinderopvang? Dan klopt het wel ja ;)
Nog goedkoper is gewoon niet aan kinderen beginnen natuurlijk. :P
pi_110229787
quote:
Cao-lonen al anderhalf jaar onder inflatie

De cao-lonen stegen in het eerste kwartaal gemiddeld 1,4%. De cao-loonstijging ligt hiermee al ruim anderhalf jaar onder de inflatie. Werknemers gaan er reëel dus op achteruit.

Het Centraal Bureau voor de Statistiek heeft dat woensdag bekendgemaakt. De inflatie bedraagt op dit moment 2,5 procent.

Ook in 2005 lag de cao-loonstijging onder de inflatie, aldus het CBS. Mede daardoor daalde de koopkracht.

De contractuele loonkosten stegen in het eerste kwartaal meer dan de cao-lonen, namelijk 1,8 procent. Volgens het CBS kwam dat door veranderingen in de premies die werkgevers moeten betalen. Zo steeg de werkgeverspremie voor werkloosheid van 4,2 naar 4,55 procent.

De hoogste cao-loonstijging deed zich in het eerste kwartaal voor in de bedrijfstak vervoer en communicatie, met 1,9 procent. Bij de bedrijfstak financiële instellingen was de loonstijging met 0,9 procent het laagst.

©ANP
Zoals eerder voorspelt, we gaan een periode van welvaartsverlies te gemoed. Huizenprijzen gaan dus niet weg geinflateert worden voor scheefleners.... aangezien hun overige kosten gewoon flink in prijs gaan stijgen en de lonen dit tempo niet bij kunnen houden. Al met al... wie nu al reeds krap zat... kan maar beter proberen zijn lucht in de longen te houden... straks kan er geen hapje lucht meer bij.

Wie zeepbellen blaast zal de waarde van zijn inkomen zien verdampen :|W
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  donderdag 12 april 2012 @ 14:33:22 #12
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_110229951
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:28 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Zoals eerder voorspelt, we gaan een periode van welvaartsverlies te gemoed. Huizenprijzen gaan dus niet weg geinflateert worden voor scheefleners.... aangezien hun overige kosten gewoon flink in prijs gaan stijgen en de lonen dit tempo niet bij kunnen houden. Al met al... wie nu al reeds krap zat... kan maar beter proberen zijn lucht in de longen te houden... straks kan er geen hapje lucht meer bij.

Wie zeepbellen blaast zal de waarde van zijn inkomen zien verdampen :|W
Dat we een periode van welvaartsverlies krijgen ben ik met je eens. Maar ook met een loonstijging van onder de inflatie word het percentage van mijn loon dat naar mijn hypotheek gaat elk jaar kleiner.

En dat staat nog los van de daling door aflossing.
pi_110230104
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:33 schreef malleable het volgende:

[..]

Dat we een periode van welvaartsverlies krijgen ben ik met je eens. Maar ook met een loonstijging van onder de inflatie word het percentage van mijn loon dat naar mijn hypotheek gaat elk jaar kleiner.

En dat staat nog los van de daling door aflossing.
Mensen die daadwerkelijk aflossen hebben ook stukken minder problemen, het zijn de grote getallen mensen die volledig aflossingsvrij en met een tophypotheek in hun over gewaardeerde woning zitten.
Die kunnen het nog wel eens erg armoedig gaan krijgen.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  donderdag 12 april 2012 @ 14:40:31 #14
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_110230315
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:36 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Mensen die daadwerkelijk aflossen hebben ook stukken minder problemen, het zijn de grote getallen mensen die volledig aflossingsvrij en met een tophypotheek in hun over gewaardeerde woning zitten.
Die kunnen het nog wel eens erg armoedig gaan krijgen.
If you call numbers put down numbers.....
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  donderdag 12 april 2012 @ 14:41:04 #15
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_110230344
Overigens twijfel ik tussen een 2e woning of 2e kind...
Ben er nog niet uit wat het voordeligste is op langere termijn.
and made it rain upward
  donderdag 12 april 2012 @ 14:42:20 #16
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_110230411
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:41 schreef Sjabba het volgende:
Overigens twijfel ik tussen een 2e woning of 2e kind...
Ben er nog niet uit wat het voordeligste is op langere termijn.
2e vrouw ??
  donderdag 12 april 2012 @ 14:43:16 #17
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_110230457
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:42 schreef HD9 het volgende:

[..]

2e vrouw ??
Dat lijkt mij zeer zeker de slechtste investering. O+
  donderdag 12 april 2012 @ 14:44:35 #18
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_110230529
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:43 schreef malleable het volgende:

[..]

Dat lijkt mij zeer zeker de slechtste investering. O+
Het is moeilijk om een rendabele te vinden die nauwelijks afschrijft.

Ben benieuwd naar de cijfers van Xeno; 'grote getallen" beloofd wat nl...
and made it rain upward
  donderdag 12 april 2012 @ 14:46:34 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_110230616
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Zoek 5 werkende moeders bij elkaar die 4 dagen per week werken, en je bent er ook. Sommige dingen maken we toch echt ingewikkelder dan nodig.
Klopt. En tot enkele jaren geleden gebeurde dat ook (op heel veel verschillende manieren). Alleen 5 miljard euro subsidie heeft ervoor gezorgd dat alle "creatieve en goedkope" oplossingen vrijwel volledig zijn verdwenen. Subsidie maakt meer kapot dan je lief is!

quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:18 schreef LXIV het volgende:
vrouwen zijn eigenlijk hun netto salaris kwijt aan de bruto kinderopvang. Ze werken voor wat ze terugkrijgen van de belasting.
Voor veel mensen zou het zelfs voordeliger zijn als ze die 6 euro per uur per kind krijgen als ze zelf op hun eigen kinderen passen i.p.v. te gaan werken... Hoezo krom?
censuur :O
pi_110230788
Pff, ik hoop niet dat ze die overdrachtsbelasting weer gaan verhogen.
  donderdag 12 april 2012 @ 14:58:11 #21
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_110231131
quote:
15s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:50 schreef robin007bond het volgende:
Ze zullen wel moeten , die was tijdelijk
of ze moeten de bijtelling verhogen, dan zou tk kunnen
pi_110231171
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:40 schreef Sjabba het volgende:

[..]

If you call numbers put down numbers.....
Grote getallen zijn het al reeds geworden, de overheidssteun aan faalbanken loopt in de astronomische getallen.
pi_110231196
quote:
15s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:50 schreef robin007bond het volgende:
Dan moeten wannabe verkopers gewoon even verder zakken met de prijs.... moeten ze hoe dan ook als ze nog willen verkopen.
pi_110231238
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:58 schreef HD9 het volgende:

[..]

Ze zullen wel moeten , die was tijdelijk
of ze moeten de bijtelling verhogen, dan zou tk kunnen
Klopt, maar het veroorzaakt wel weer een hoop onzekerheid omdat de prijzen dan weer moeten blijven dalen. Consumenten weten niet meer wanneer ze in moeten stappen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2012 15:01:08 ]
pi_110231284
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:00 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Klopt, maar het veroorzaakt wel weer een hoop onzekerheid.
Onzekerheid? Sinds wanneer laten we ons onzeker maken door de overheid? Gewoon je eigen koers varen en niet zo inhalig wezen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')