quote:Op woensdag 25 april 2012 13:08 schreef Serap.K het volgende:
Je hebt een positieve instelling en meestal sla je je overal wel doorheen!
Maar... soms heb je óók het gevoel dat je er wel erg alleen voor staat,
of word je moe van oordelen en onwetendheid van de omgeving.
Als je behoefte hebt aan steun, inspiratie, of informatie over de
mogelijkheden die er zijn kom dan naar een bijeenkomst om even lekker te praten,
luisteren, lachen en genieten in een omgeving met andere moeders!
MamaVita zet zich in voor de vrouwlijke verzorgsters van autistische kinderen.
Ze willen de vrouwen kracht geven om de verantwoordlijkheid voor een kind met autisme aan te kunnen.
Wij organiseren regelmatig een dagdeel met eventueel oppas voor de kinderen.
Wat volledig nieuw is voor Mamavita, is het jaarlijkse evenement wat dit jaar voor het eerste wordt verzorgt.
Met medewerking van:
Martine Delfos
(biopsychologe,wetenschappelijk onderzoeker,therapeut,docent en schrijfster)
Anneke Groot
(mede-oprichtser van Stichting HoriSon,geeft cursussen contact gericht spelen en leren)
Marjon Kuipers
(NMI register mediator,oprichter van Auti-Comm, autisme en communicatie, NLP trainer en coach)
Louise Dijkman
(Muzikant, percussioniste)
Met z'n allen maken we er een bijzondere dag van.
De hele dag wordt verzorgd met o.a een lekker lunch en je krijgt een persoonlijk kado mee naar huis.
Deze dag organiseren we om een platform te bieden. Zodat we elkaar kunnen ontmoeten en de regio´s kunnen uitbreiden.
En we dan elke maand een bijeenkomst kunnen organiseren. Na deze dag ga je met meer contacten en mogelijkheden naar huis
en je bent van harte welkom!
Laat even weten wat jullie hier van vinden en kijk voor meer informatie op de site : www.stichtingmamavita.nl
Jenna, het lijkt me ook erg belangrijk dat jullie samen de juiste begeleiding krijgen. Sterkte!quote:Op woensdag 25 april 2012 12:24 schreef jenna83 het volgende:
mijn man kan er al helemaal niet mee overweg, die zoekt heil in zijn werk...
Als je een oplossing tegenkomt voor het uitgeblust zijnquote:
Ja hij zit op school maar ik heb zelf bij de huisarts om onderzoek gevraagd en hierna op school nog een gesprek gehad met de juf die mijn vermoedens bevestigde dat hij ander gedrag vertoont dan de andere kinderen.En de huisarts heeft de verwijzing naar het GGZ gestuurd dat samenwerkt met het VU medisch ziekenhuis.quote:Op woensdag 25 april 2012 17:09 schreef jenna83 het volgende:
@Faja-Lobi: Jullie doen een onderzoek via het GGZ?Gaat die van jou al naar school of nog niet?
Dit kan ik beamen. M'n zusje heeft pddnos en vindt het heerlijk met mij, mijn broertje of onze ouders te knuffelen. Maar alleen met mensen die ze goed kent. We zijn er trouwens ook pas vrij laat achtergekomen dat ze pddnos heeft. Mede vanwege tegenstrijdige dingen. Zo is ze heel sociaal, maar moet ze niks van drukte hebben. Boosheid kan ze niet mee omgaan, dan loopt ze weg van de situatie. En uit het niets ineens een flinke knuffel. Dat soort dingen.quote:Op woensdag 25 april 2012 13:28 schreef Troel het volgende:
Ow en Jenna, ook een knuffelkontkind kan heel goed een autistische stoornis hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Nijna op 26-04-2012 13:54:47 ]Fake it till you make it...
*breekt in*quote:Op zaterdag 28 april 2012 10:01 schreef livelink het volgende:
Wat voor een posters heb je dan besteld, Faja?
Ik weet nooit precies wat ik daar mee aanmoet. Hetzelfde met zo'n soort autipas. Ik heb daar niet zo'n beleving bij wat dat dan zou helpen.
Kijk heel goed uit qua sociaal isolement want juist jij zult extra hulp nodig hebben van je omgeving soms omdat het nou eenmaal allemaal niet vanzelf gaat met een kind dat altijd extra zorg vraagt. Je kunt niet eens normaal op de koffie! Dat is echt zó herkenbaar, ik ging op een gegeven moment ook nergens meer heen voor mijn lol want het was toch niet leuk. En toen Lukas uit huis was kon het niet meer omdat een hoop mensen geen begrip hadden gehad voor de situatie en mij uit hun leven hadden geschrapt. Ja, je leert je echte vrienden kennen maar het richt gewoon onherstelbare schade aan in je sociale netwerk en dat blijft pijn doen, altijd.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 08:51 schreef livelink het volgende:
Klinkt goed, Nijna. Hopelijk helpt het jullie.
Wij hebben vorige week een gesprek gehad met de kinderpsychater. Was niet heel hoopgevend allemaal. Ze wil hem en ons vaker zien en ze drong er wel erg op aan dat we zouden gaan kijken naar logeerhuizen of iets dergelijks om ons af en toe te ontlasten. Ik was verrast, want ik vind zelf dat we het allemaal nog wel goed aankunnen. Maar ja, als je verder kijkt dan zie je dat wij een beetje in een sociaal isolement komen omdat we eigenlijk nergens heen kunnen met Job en ook niet echt andere mensen bij ons thuis kunnen uitnodigen. En als we wel met Job ergens heen gaan of mensen uitnodigen, dan ben ik eigenlijk alleen maar bezig met Job en krijg helemaal geen kans om mensen te spreken. Dus ja, dan hoeft het voor mij ook eigenlijk niet. Maar een logeerhuis is toch ook wel weer een nieuwe stap waar wij nog niet helemaal aan toe zijn, geloof ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarop volgde dit antwoord;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja! Wat lezen we daar?
Onze aanvraag ondersteunen? Jazeker, dat staat er.
Dat klinkt positief!
Dus ik heb meteen Renn4 Sensor gebeld.
Wat er vervolgens is gebeurd lees je in onderstaande mail naar onze case manager.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Lalin..... Wat een idiote situatie.Eufemisme...
Je hebt er niets aan, maar toch een hart voor onder je riem.
Ik ben even kwijt, of wellicht heb je dat niet gemeld eerder, waarom jullie bij deze basisschool blijven?"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |