tja, het is en blijft een dier met een onbekend verleden en welicht hadden jullie al erder iets moeten doen met dat grommen. Je reactie toen hij beet vind ik begrijpelijk maar ik vind ook dat jullie aan het beestje verplicht zijn nu meer werk te maken van zijn gedragsprobleem. Terug naar het asiel is echt sneu en onverdiend. En ik hoop dat je ouders dit na de erste schrik ookk zo gaan zien.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:49 schreef Samzz het volgende:
[..]
Die schop was een reflex omdat hij nadat hij losliet meteen weer op mijn knie af ging. Ik had natuurlijk gewoon niks moeten doen en hem ook m'n knie moeten laten toetakelen.
Ja, ik blijf hem droogmaken omdat het gegrom steeds minder werd en op gegeven moment ook gewoon ophield (op een keer wat brommen na), dus wij dachten op de goede weg te zijn. Het is iets dat we hem proberen te leren en hij liet/laat het ook steeds beter toe. En nu ging het mis.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:53 schreef Qwea het volgende:
[..]
Misschien had je eens flink moeten schreeuwen. Die schop is eventueel nog tot daar aan toe, alhoewel dat niet mijn keuze zou zijn, maar dat je WEET dat hij er een hekel aan heeft en dat hij gromt en het dan toch telkens blijft doen....
Misschien moet ie je niet. En dat is serieus. Ik krijg tanden van Baloe als ik hem voor het slapen gaan een kusje wil geven, of enkel een aai. Mo tilt hem op en alles, niks aan de handquote:Op woensdag 11 april 2012 13:56 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, ik blijf hem droogmaken omdat het gegrom steeds minder werd en op gegeven moment ook gewoon ophield (op een keer wat brommen na), dus wij dachten op de goede weg te zijn. Het is iets dat we hem proberen te leren en hij liet/laat het ook steeds beter toe. En nu ging het mis.
Ik vind het sowieso wel apart dat hij er bij de trimmer geen enkel probleem mee heeft afgedroogd te worden, terwijl zij ruwer is met de handdoek dan wij dat zijn.
Nee, hij gaat ook niet weg, dat is het eerste wat ik pa heb gezegd, dat ik niet wil dat hij weg gaat. Pa is gewoon ook geschrokken.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:55 schreef Cat22 het volgende:
[..]
tja, het is en blijft een dier met een onbekend verleden en welicht hadden jullie al erder iets moeten doen met dat grommen. Je reactie toen hij beet vind ik begrijpelijk maar ik vind ook dat jullie aan het beestje verplicht zijn nu meer werk te maken van zijn gedragsprobleem. Terug naar het asiel is echt sneu en onverdiend. En ik hoop dat je ouders dit na de erste schrik ookk zo gaan zien.
Hij gromt bij iedereen, het was namelijk ook mijn eerste gedachte dat hij mij gewoon niet leuk vindt. Maar hij gromt bij m'n zusje, mijn vader, mijn moeder. Ook als hij aangehaald wordt terwijl hij zelf om aandacht vraagt.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:57 schreef Qwea het volgende:
[..]
Misschien moet ie je niet. En dat is serieus. Ik krijg tanden van Baloe als ik hem voor het slapen gaan een kusje wil geven, of enkel een aai. Mo tilt hem op en alles, niks aan de hand
hoe weet jij dat ze zomaar krabte? +) misschien deed ik wel heel nare dingen zoals aan haar mand en kittens zitten, maar daar ga ik echt niet me stoppen hoor. Wel probeer ik het zo makkelijk mogelijk te maken, maar ergens houdt het op. Jammer maar helaas voor het poesje.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
Tussen "zomaar" krabben of bijten zit een verschil dan wanneer je weet dat een hond iets niet tof vindt en het toch doet. Prima als je het toch doet, maar dan niet verontwaardigd zitten doen als de hond uithaalt
En ja, ik heb zelf een moeilijke hond en ja ik ben zelf meerdere malen gehapt en ja, dat was allemaal mijn eigen schuld met grommen.
Baloe dendert ook over me heen. Nou ja, boeiend. Hij luistert prima naar me, en ik weet wat ik wel en niet moet doen. Dat betekend dat als hij gromt, niet doorgaan. En soms gromt hij ook niet. Net gaf ik hem een kus op zijn snuit, kreeg een likje terug. Moet ik vanaaf eens proberenquote:Op woensdag 11 april 2012 14:05 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ja maar de oplossing is niet om een mep te geven en brullen voor elke hond. Geen idee hoe het bij katten werktTaco kon ik in het begin ook niet aaien. Als ik mn hand uitstak ging die gillend op zn rug liggen en probeerde te happen. Als ik dan ff had gebrult, had ik nu een bange Taco ipv een vrolijke vent. Gewoon langzaam opbouwen en nu vind hij het lekker. En bij een andere hond leer je zoiets weer op een hele andere manier.
Bij Diaz is het hard schreeuwen als hij niet wil luisteren en een tik op zn kop
Nope. Baloe doet het ook. Grommen/tanden laten zien maar wel telkens terugkomen voor aandacht (bij mij want bij mo gromt hij nietquote:Op woensdag 11 april 2012 14:08 schreef Samzz het volgende:
Niemand hier een idee wat het grommen tijdens het aaien kan zijn?
Ik wil het sowieso aan de gedragsdeskundige voorleggen, maar ik ben wel benieuwd... Ah, ik lees iets over een machtspelletje. Wegsturen als hij gaat grommen, dus.
Bij James ook niet hoor..maar die was ook niet 100%quote:Op woensdag 11 april 2012 14:11 schreef Qwea het volgende:
gedragsdeskundige weet ik ook niet of het werkt. Niet bij Baloe iig
Ja, dat gaan wij ook doen. Ik heb net gegoogled (ja jaquote:Op woensdag 11 april 2012 14:11 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nope. Baloe doet het ook. Grommen/tanden laten zien maar wel telkens terugkomen voor aandacht (bij mij want bij mo gromt hij niet). Oplossing hier : Grommen? Prima. Geen aandacht. En gaat ie naar m'n hand toe met zijn snuit negeer ik hem.
Dank uquote:Op woensdag 11 april 2012 13:17 schreef Ingetje79 het volgende:
Mijn hemel, fundi's![]()
Als ik de kat optil, omdat ie me in de weg ligt en er wordt gegromd of geblazen, dan grijp ik ze ook ff in de nek.
Ik ben de baas, niet zij.
Ik had Sjaak ook een rotschop verkocht, aangezien het niet bij een waarschuwend bijtje is gebleven, maar echt een agressieve beet.
Maar nee, jullie aaien en praten vast tegen de hond dat dat niet mag als ie je pezen bloot weet te leggen![]()
Ja. Nou ja, zodra ik beweeg. Ik typ nu met een hand en ik voel alles kloppen, maar dat is logisch.quote:Op woensdag 11 april 2012 16:26 schreef Muis006 het volgende:
Samzz dat is schrikkenheb je veel pijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |