Ik praat altijd met Sjaakquote:Op woensdag 11 april 2012 13:12 schreef Partingglass het volgende:
En leg het hem uit voordat je hem afdroogt. Praat met hem enzo. klinkt beetje debiel I know. Maar merk daar bij mijn dieren, en in de opvang/asiel daar erg veel verberbeteringen bij hoe dieren reageren op wat je gaat doen.
quote:Op woensdag 11 april 2012 13:17 schreef Ingetje79 het volgende:
Mijn hemel, fundi's![]()
Als ik de kat optil, omdat ie me in de weg ligt en er wordt gegromd of geblazen, dan grijp ik ze ook ff in de nek.
Ik ben de baas, niet zij.
Ik had Sjaak ook een rotschop verkocht, aangezien het niet bij een waarschuwend bijtje is gebleven, maar echt een agressieve beet.
Maar nee, jullie aaien en praten vast tegen de hond dat dat niet mag als ie je pezen bloot weet te leggen![]()
Ja, dat. Soms moeten dingen gewoon gebeuren. Ze hebben het goed, hebben alles wat hun hartje begeert, maar over bepaalde dingen wordt niet 'gediscussieerd'.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:17 schreef Ingetje79 het volgende:
Mijn hemel, fundi's![]()
Als ik de kat optil, omdat ie me in de weg ligt en er wordt gegromd of geblazen, dan grijp ik ze ook ff in de nek.
Ik had Sjaak ook een rotschop verkocht, aangezien het niet bij een waarschuwend bijtje is gebleven, maar echt een agressieve beet.
Maar nee, jullie aaien en praten vast tegen de hond dat dat niet mag als ie je pezen bloot weet te leggen![]()
dat!quote:Op woensdag 11 april 2012 13:17 schreef Ingetje79 het volgende:
Mijn hemel, fundi's![]()
Da's een tip iddquote:Op woensdag 11 april 2012 13:24 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ik zou trouwens sowieso ergens gaan trainen met hem of een gedragstherapeut inschakelen..wel ff een goede zoeken. Denk niet dat het gaat helpen als je zelf dingen gaat uitproberen.
dat vind ik wel een goeie. Als hij zo doorbijt is het voor iedereen fijner als er een deskundige meekijkt. Lijkt me.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:24 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ik zou trouwens sowieso ergens gaan trainen met hem of een gedragstherapeut inschakelen..wel ff een goede zoeken. Denk niet dat het gaat helpen als je zelf dingen gaat uitproberen.
Dus wacht even, de hond gromt en geeft aan dat je op moet rotten, dan ga je door, krijg je een knauw en dan ga je hem schoppen?quote:Op woensdag 11 april 2012 12:40 schreef Samzz het volgende:
Als we hebben gewandeld met vochtig weer, dan drogen we hem altijd even af, omdat er dan veel modder en water aan hem hangt en zo. Daar heeft hij een hekel aan, maar verder dan wat grommen komt het niet. Behalve vandaag, ik was net klaar en in een onoplettend moment haalde hij uit en had m'n pols te pakken.
Hij heeft een rotschop gehad en daarna zijn we meteen naar de dokter gegaan, heb drie gaten in m'n pols, spieren en pezen liggen bloot. Dus verband erom, antibiotica en vrijdag terugkomen voor controle.
Dat. Beer hapte me een poos gelee in mn gezicht. Ja, eigen schuld. Hij gromde toen ik hem een kusje gaf en hij bleef grommen en ik bleef kusjes gevenquote:Op woensdag 11 april 2012 12:55 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ja, wat wil je nou?Dat ik medelijden met je heb? Nee hoor, heb eerder medelijden met de hond.
Als een hond gaat grommen omdat hij iets niet fijn vind..en het is ook nog eens een asielhond, waar je sowieso niet alles van weet...dan zoek je een andere manier om te zorgen dat hij het leert. Je hebt genoeg kansen gehad lijkt mij, nog knap van de hond dat die nu pas heeft gehapt.
Ja, je bent weer eens te laatquote:Op woensdag 11 april 2012 13:47 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat. Beer hapte me een poos gelee in mn gezicht. Ja, eigen schuld. Hij gromde toen ik hem een kusje gaf en hij bleef grommen en ik bleef kusjes geven![]()
Grommen doen ze niet voor jan lul. Ik neem toch aan dat jij ook waarschuwt als iets je niet bevalt.
Ik doe een spuit11 zeker he? Ik zit GA te kijken
Die schop was een reflex omdat hij nadat hij losliet meteen weer op mijn knie af ging. Ik had natuurlijk gewoon niks moeten doen en hem ook m'n knie moeten laten toetakelen.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:43 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dus wacht even, de hond gromt en geeft aan dat je op moet rotten, dan ga je door, krijg je een knauw en dan ga je hem schoppen?![]()
Dat had jou moeten zijn, dat snap je wel toch?
Wordt er wel. Het grommen werd ook steeds minder omdat we hem na goed gedrag gewoon altijd beloond hebben en sowieso het afdrogen zo kort mogelijk houden. Wij weten zo snel ook niet hoe we het anders moeten doen en we hebben ook niet naar wat anders gezocht omdat het steeds beter ging.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:48 schreef tombolafan het volgende:
Ff stiekem vanaf werk; ik.ben echt geen fundi en ik ben het er mee eens dat je de baas moet zijn over je dier maar wij zeiden in het asiel. altijd tegen nieuwe baasjes datt je niet weet wat een dier meegemaakt heeft dus dat je voorzichtig moet zijn...
ik vind het gewoon raar dat daar kennelijkgeen rekening mee werd gehouden
Tussen "zomaar" krabben of bijten zit een verschil dan wanneer je weet dat een hond iets niet tof vindt en het toch doet. Prima als je het toch doet, maar dan niet verontwaardigd zitten doen als de hond uithaaltquote:Op woensdag 11 april 2012 13:25 schreef Cat22 het volgende:
[..]
dat!
Samzzz weet ook wel dat schoppen niet de manier is om hem te corrigeren, maar er bestaat ook nog zoiets als reflex en zelfverdediging. Als Dot me krabt heeft ze ook weleens een tik gekregen. Vind ik achteraf niet leuk en dan krijgt ze een kroel om het goed te maken, maar ik laat me ook niet zomaar krabben.
Ik zeg toch ook dat het mijn eigen schuld is? Maar hij hoeft na het van zich af bijten niet nogmaals ook nog eens voor mijn knie te gaan, toen heb ik hem wel afgeweerd met mijn voet, uit een reflex, hoe had ik dat anders moeten doen?quote:Op woensdag 11 april 2012 13:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
Tussen "zomaar" krabben of bijten zit een verschil dan wanneer je weet dat een hond iets niet tof vindt en het toch doet. Prima als je het toch doet, maar dan niet verontwaardigd zitten doen als de hond uithaalt
En ja, ik heb zelf een moeilijke hond en ja ik ben zelf meerdere malen gehapt en ja, dat was allemaal mijn eigen schuld met grommen.
Misschien had je eens flink moeten schreeuwen. Die schop is eventueel nog tot daar aan toe, alhoewel dat niet mijn keuze zou zijn, maar dat je WEET dat hij er een hekel aan heeft en dat hij gromt en het dan toch telkens blijft doen....quote:Op woensdag 11 april 2012 13:49 schreef Samzz het volgende:
[..]
Die schop was een reflex omdat hij nadat hij losliet meteen weer op mijn knie af ging. Ik had natuurlijk gewoon niks moeten doen en hem ook m'n knie moeten laten toetakelen.
Ooh nu heb je hem afgeweerd? Daarnet was het nog een rotschopquote:Op woensdag 11 april 2012 13:52 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook dat het mijn eigen schuld is? Maar hij hoeft na het van zich af bijten niet nogmaals ook nog eens voor mijn knie te gaan, toen heb ik hem wel afgeweerd met mijn voet, uit een reflex, hoe had ik dat anders moeten doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |