ja heren! tralalala, het is zover. ik heb me laten adviseren door een hypotheekmeneer

dus tijd voor:
[PRAKTIJK]
meneer en mevrouw hebben een geregistreerd partnerschap zonder voorwaarden en 2 kinderen bij ons wonen. selene van 3 en ravi van 2. meneer heeft een vast contract. mevrouw is huisvrouw en moeder. meneer heeft een jaarsalaris van 44k.
het voorgerekende voorstel: uitgaande van de 'maximale' situatie. gewoon omdat het kan en dit een orienterend gesprek is
aankoopkosten: 195.000
daar komen bij: overdrachtsbelasting, transportaktekosten, hypotheekaktekosten, taxatiekosten (een schatting), bemiddelingskosten en kosten hypotheekgarantie.
totaal: 204.271. gewenst hypotheekbedrag: 206.700 dus dan 2.429 voor dingen als verven enzo. zo zei de meneer
de hypotheek dan: 150.000 spaarhypotheek, 56.700 aflossingsvrije hypotheek. daarmee komen we op bruto maandlasten van 995 en netto maandlasten op 701.
• ik heb gevraagd naar de optie: "wat nu als we deze (woningbouw) woning zouden kunnen kopen. hoe pak je dat dan aan? (bel er eens voor). kan ik dan een verbouwing meefinancieren? (ja)
jullie zien. vragen vragen vragen. en ik? ik ben een beetje overdonderd. dus ik plemp mijn vraag hier en ga eerst eens rustigjes lezen. maar hier hebben jullie dan alvast een gezellig praktijkvoorbeeld
ps: nee. we hebben geen spaargeld. dat is opgegaan aan belangrijker dingen dan een huis
[ Bericht 0% gewijzigd door simmu op 10-04-2012 20:46:06 ]
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh