Dit, niets prettiger om te winkelen in een drukke stad en er dan weer weg te gaan om naar huis te gaanquote:Op dinsdag 10 april 2012 15:58 schreef Mr.Houdoe het volgende:
Onzin, je kan toch zelf de drukte opzoeken als je daar behoefte aan hebt?
Ja ik was niet van plan gelijk ergens in de outback van Australie te gaan vertoevenquote:Op dinsdag 10 april 2012 16:02 schreef Dennis101 het volgende:
Rustig wonen kan een hel zijn, rustiger wonen lijkt me prima te realiseren. Er zit daar natuurlijk nogal een verschil tussen. Een hutje op de hei is rustig, wonen in een vinex wijk net buiten een stad hoeft zo rustig niet te zijn, maar zal wel rustiger zijn dan hoe je nu woont.
Jij woont op t platteland?quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:04 schreef StormS.A het volgende:
om te testen voor een maand kan ik je een kamer verhuren opt platteland
Precies! Ideale combinatie lijkt mijquote:Op dinsdag 10 april 2012 16:06 schreef trovey het volgende:
Ik zit zelf op de grens...kan de drukte opzoeken in de binnenstad (lopende zelfs) maar als ik de andere kant oploop zit ik zo tussen de weilanden en de koeien...ideaal.Helemaal ergens in een dorp en met de auto overal naar toe voor een beetje plezier en een echte supermarkt zou ik niet trekken...zeker in de winter niet maar wonen in een grote stad waar constant herrie is en nauwelijk groen ook niet.
Ik heb wel wat rust en groen om me heen nodig maar aan de andere kant ook het leven van de stad.
Naja; waar je ook komt in Nederland. Het platteland is qua voorzieningen niet anders dan de stad vaak. Buitenaf wonen heeft dan ook mijn persoonlijke voorkeur; de meeste mensen die in de stad wonen komen dan met het argument: ja maar dan moet je overal zo ver voor rijdenquote:
Werkt hier ook perfect...lopende naar een restaurant toe om lekker te gaan eten maar ook op een mooie zomeravond een stukje fietsen tussen de weilanden door. Platteland is 's zomers ideaal, zeker met de ruimte om je heenquote:Op dinsdag 10 april 2012 16:08 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Precies! Ideale combinatie lijkt mij
Dat ligt er dan maar aan waar je woont. Als je bijvoorbeeld in Zeeland op het eiland Schouwen-Duivenland woont, duurt het wel iets langer dan 10 minuten voordat je bij een fatsoenlijke stad bent.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:11 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Naja; waar je ook komt in Nederland. Het platteland is qua voorzieningen niet anders dan de stad vaak. Buitenaf wonen heeft dan ook mijn persoonlijke voorkeur; de meeste mensen die in de stad wonen komen dan met het argument: ja maar dan moet je overal zo ver voor rijden
Dan zeg ik: "ja, 10 minuten / kwartier" en dat vinden ze dan veel.
Oh da's wel ideaal dan.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:13 schreef StormS.A het volgende:
52 Horenweg, Nuth, Limburg, Nederland ff google maps knalle en je weet het...
Hoe het bevalt heerlijk rust en indd als ik gek wil doen dan meot ik de stad in ma ga ik naar heerlen 15min. rijden met de auto heb ik alles bij de hand om de hoek ligt in het dorp een da jumbo aldi apotheek doktor 3 fritures 2 cafe's dus toch wel van alles
Ik denk dat daar het verschil inderdaad inzit, ik gebruik de auto juist zo weinig mogelijk (eigenlijk alleen als ik verder weg moet of dingen moet vervoeren die anders echt niet lukken) en doe alles op de fiets/lopend, zo vaak de auto gebruiken zou voor mij een bezwaar zijn (alleen al financieel)quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:16 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Oh da's wel ideaal dan.
En wat iemand hierboven zei dat je een stukje moet rijden ergens voor. Dat zou me weinig uitmaken. Ik pak nu ook de auto voor de boodschappen enzo.
Het feit dat iedereen elkaar kent in een dorp is iets wat mij juist tegenstaat.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:18 schreef StormS.A het volgende:
hond uitlaten poort open klaarcrosser starten veld in gewoon je uitleven niemand die zeikt als je een feest houd de buren zijn meestal toch ook op het feest omdat je iedereen kent ik zie er niet veel nadelen in.....
Heb zelf wel nog nooit in een stad gewoont
Precies en het openbaar vervoer is vaak ook niet ideaal buiten de steden. Daarom zou ik zelf liever net buiten de stad wonen met een goede OV naar de stad.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:19 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik denk dat daar het verschil inderdaad inzit, ik gebruik de auto juist zo weinig mogelijk (eigenlijk alleen als ik verder weg moet of dingen moet vervoeren die anders echt niet lukken) en doe alles op de fiets/lopend, zo vaak de auto gebruiken zou voor mij een bezwaar zijn (alleen al financieel)
Kan in een wijk ook een probleem zijn hoor...of die roddels nou waar zijn of niet...ik heb wel eens heel aparte dingen over mezelf gehoord.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:19 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het feit dat iedereen elkaar kent in een dorp is iets wat mij juist tegenstaat.
En aangezien het OV op het platteland steeds verder gekort isquote:Op dinsdag 10 april 2012 16:20 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Precies en het openbaar vervoer is vaak ook niet ideaal buiten de steden. Daarom zou ik zelf liever net buiten de stad wonen met een goede OV naar de stad.
Toch niet over die zak wat je toen over je hoofd had dat verhaal heb ik gehoordquote:Op dinsdag 10 april 2012 16:20 schreef trovey het volgende:
[..]
Kan in een wijk ook een probleem zijn hoor...of die roddels nou waar zijn of niet...ik heb wel eens heel aparte dingen over mezelf gehoord.
Hoe woon je nu dan?quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:25 schreef Maxellera het volgende:
Ik heb mijn hele leven in een redelijk klein (+- 6duizend inwoners) dorp gewoond en ben er heel erg blij mee. Toen ik naar de middelbare ging merkte ik al dat de leerlingen op de school best wel anders waren, ik moest een half uur fietsen naar school en het was dus in een stad. De leerlingen waren een stuk grover, en nep volwassener, ze wilden eerder met alles meegaan dan de dorpskinderen. In het dorp kon je langer jezelf zijn zeg maar. Het is me ook altijd bijgebleven dat toen ik in groep 8 zat kregen we een stagiaire uit de stad, en ze zei hoe erg ze zich verbaasde dat alle meisjes uit onze klas geen make-up droegen, want op alle andere stages die zat had in de stad deden ze dat wel. En dan gaat het dus over meisjes van 10 tot 12 jaar (in 2003, wil niet weten hoe het nu is).
Ik heb geen problemen in een stad te wonen, is wel fijn omdat alles in de buurt is en er altijd wat te doen is, maar dat is uiteindelijk niet de plek voor mij. Wanneer ik kinderen krijg wil ik ook echt het liefste tegen een stad aan of in een dorp gaan wonen.
Haha, nu woon ik voor 5 maanden in Belfast voor studiequote:Op dinsdag 10 april 2012 16:34 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Hoe woon je nu dan?
Je verhaal klinkt trouwens goed. Lijkt me ook fijner om op te groeien en langer "jezelf" te kunnen zijn dan in een omgeving waar alles zoveel sneller gaat.
Nee, op een ander vlak.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:24 schreef StormS.A het volgende:
[..]
Toch niet over die zak wat je toen over je hoofd had dat verhaal heb ik gehoord
Met verdragen bedoel ik dat ik me er soms wel en soms niet voor kan afsluiten. Maar soms is het teveel als ik stress en spanningen heb of slecht in mijn vel zit, dan kan zo'n drukke straat net even teveel zijn.quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:29 schreef Gwywen het volgende:
Ligt er helemaal aan wat jij prettig vindt. Ik ben van heel lawaaiig in een grote stad naar een rustige woonwijk aan de rand van een stadje gegaan en vind het hier na een paar jaar al weer veel te rumoerig.
Maar ik gedij heel goed in the middle of nowhere, zo heb ik tijdens mijn laatste vakantie (ergens heel achteraf, in een dorp met tien huisjes) ervaren.
Ik kan me best voorstellen dat dat niet voor iedereen op gaat.
Jij zegt dat je het rumoer soms kunt verdragen en soms niet.
Wat bedoel je met verdragen, vraag ik me af. Dat je je ervoor kunt afsluiten? Of dat je het gezellig vindt?
Dat zijn twee verschillende dingen imho.
Sommige mensen hebben altijd levendigheid om zich heen nodig, anders worden ze gek.
Als jij zo in elkaar steekt zou ik nooit in een buitenwijk te gaan wonen maar eerder bijv. in een zijstraat in de buurt van het centrum (van welke stad of dorp dan ook). Wel de lusten (alle voorzieningen lekker dichtbij), niet de lasten (doorgaand verkeer en zo).
Ik denk dat de lagere huur/hypotheek van een huis in een klein dorp dit al weer aardig opheft. De huizen zijn ook gewoon goedkoper.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:19 schreef trovey het volgende:
[..]
zo vaak de auto gebruiken zou voor mij een bezwaar zijn (alleen al financieel)
Een beetje dorp heeft gewoon 1 of 2 kroegen, en sportclubs met een kantine.quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:59 schreef Palomar het volgende:
Een dorp zou me niet eens zo erg lijken, omdat ik wel van rust en ruimte houd. Alleen qua sociale activiteiten lijkt het me wel minder. Even wat drinken in de stad of na het sporten kan dan niet, omdat je met de auto bent (of je moet al logeeradressen regelen e.d. Veel te omslachtig).
Dat is maar helemaal de vraag met de huidige benzineprijzen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:07 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Ik denk dat de lagere huur/hypotheek van een huis in een klein dorp dit al weer aardig opheft. De huizen zijn ook gewoon goedkoper.
Ligt er maar net aan ...ik ken er genoeg die voor geen goud naar een dorp willen....je moet, als je ouder gaat worden, wel kunnen blijven autorijden anders zit je met het huidige OV vaak opgesloten in een dorpquote:Op dinsdag 10 april 2012 23:18 schreef hlmllp het volgende:
De stad natuurlijk. Als je in de stad geboren bent dan ben je gewend aan alle herrie om je heen. Afgelegen in de stilte wonen lijkt me meer iets voor 50+ers. Maar ieder z'n heug natuurlijk.
Ik heb geen ervaring met in een dorp wonen, maar kan me zo voorstellen dat je in de grote stad eenzamer kunt zijn en je daardoor meer kunt vervelen dan in een dorp. Juist omdat in een dorp iedereen elkaar kent is het misschien makkelijk om eens iemand aan te spreken en wat samen te gaan doen (al heb je er vaak minder jonge mensen wonen), en in dorpen heb je vaak wel verenigingen, fanfares, carnavalsverenigingen, sportverenigingen, dorpsfeesten etc.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:10 schreef Mr.Houdoe het volgende:
Al die stadsmensen die wat over dorpen denken te weten zijn echt irritant
Ligt maar net aan de stad.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:18 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
STAD! Zonder twijfel. Op het platteland is het net alsof je afgesloten bent van de wereld. 't is der vreselijk. De stad is hip jong, bruisend, en nooit saai.
Zou het?quote:Op donderdag 12 april 2012 19:18 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
En op het plattenland wonen veel boeren.
Joh, meen je dat nou?quote:Op donderdag 12 april 2012 19:18 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
En op het plattenland wonen veel boeren.
Heb ik ook aan de rand van de stad.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:29 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Joh, meen je dat nou?![]()
Ik woon nu in een klein dorpje op het platteland en ik wil eigenlijk in een iets groter dorp, maar in een stad zou ik het niet vol houden. Veel te druk en vaak weinig ruimte om je huis, niks voor mij. + bossen en andere natuur op loopafstand
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |