abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110139871
Lieve F0kk0rs O+

Ik zou graag jullie mening horen over het volgende:

Ik woon momenteel op een etagewoning net buiten het centrum van een grote stad. Ik woon aan een drukke weg. Boven mij is een studentenhuis. Er is hier dus eigenlijk altijd wel drukte, geluid en beweging. Ook 's avonds laat. Dit kan ik soms goed verdragen en soms minder goed.

Al langer speel ik met het idee om op termijn rustiger te gaan wonen. Maar dat is nogal een besluit. Bovendien woon ik al 12 jaar op mijn huidige adres. En ondanks de drukte is het verder een perfecte woning!

Als ik mensen vertel over mijn behoefte om rustiger te gaan wonen komt steevast de opmerking: "Daar word je na een tijdje helemaal gek van, van die stilte en rust".

Nu vraag ik mij dus bovenal af: Is dat zo? Is teveel stilte en rust ook niet goed?

Zijn er soms Fokkers die met beiden ervaring hebben? Die zowel in een drukke als rustige omgeving hebben gewoond? En hoe is je dat bevallen? Wat heeft je voorkeur?
  dinsdag 10 april 2012 @ 15:58:38 #2
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_110139936
Onzin, je kan toch zelf de drukte opzoeken als je daar behoefte aan hebt?
  dinsdag 10 april 2012 @ 16:02:07 #3
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_110140117
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:58 schreef Mr.Houdoe het volgende:
Onzin, je kan toch zelf de drukte opzoeken als je daar behoefte aan hebt?
Dit, niets prettiger om te winkelen in een drukke stad en er dan weer weg te gaan om naar huis te gaan :D
pi_110140149
Rustig wonen kan een hel zijn, rustiger wonen lijkt me prima te realiseren. Er zit daar natuurlijk nogal een verschil tussen. Een hutje op de hei is rustig, wonen in een vinex wijk net buiten een stad hoeft zo rustig niet te zijn, maar zal wel rustiger zijn dan hoe je nu woont.
pi_110140167
Dat was dus ook mijn idee. Maar goed, aangezien ik dus geen persoonlijke ervaring heb met rustig wonen weet ik niet in hoeverre dat echt opgaat.
  dinsdag 10 april 2012 @ 16:04:11 #6
261438 StormS.A
#46 Valentino Rossi
pi_110140214
om te testen voor een maand kan ik je een kamer verhuren opt platteland
pi_110140224
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 april 2012 16:02 schreef Dennis101 het volgende:
Rustig wonen kan een hel zijn, rustiger wonen lijkt me prima te realiseren. Er zit daar natuurlijk nogal een verschil tussen. Een hutje op de hei is rustig, wonen in een vinex wijk net buiten een stad hoeft zo rustig niet te zijn, maar zal wel rustiger zijn dan hoe je nu woont.
Ja ik was niet van plan gelijk ergens in de outback van Australie te gaan vertoeven :P . Maar een rustige wijk. Een hofje ofzo of een doodlopend weggetje. In elk geval waar geen doorgangsweg voorlangs loopt :'( .
pi_110140240
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 16:04 schreef StormS.A het volgende:
om te testen voor een maand kan ik je een kamer verhuren opt platteland
Jij woont op t platteland?
  dinsdag 10 april 2012 @ 16:05:40 #9
261438 StormS.A
#46 Valentino Rossi
pi_110140277
ja is dat zo gek
pi_110140306
Ik zit zelf op de grens...kan de drukte opzoeken in de binnenstad (lopende zelfs) maar als ik de andere kant oploop zit ik zo tussen de weilanden en de koeien...ideaal. *O* Helemaal ergens in een dorp en met de auto overal naar toe voor een beetje plezier en een echte supermarkt zou ik niet trekken...zeker in de winter niet maar wonen in een grote stad waar constant herrie is en nauwelijk groen ook niet. :') Ik heb wel wat rust en groen om me heen nodig maar aan de andere kant ook het leven van de stad.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 10 april 2012 @ 16:06:55 #11
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_110140337
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 16:05 schreef StormS.A het volgende:
ja is dat zo gek
beetje raar is het wel ja.
  dinsdag 10 april 2012 @ 16:07:20 #12
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_110140361
Anders zoek je een gulden middenweg. Niet in een dorpje gaan wonen helemaal buitenaf. Maar een semi groot dorp/ kleine stad. In de buurt van een grote stad zodat je altijd dicht bij voorzieningen bent.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_110140366
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 16:05 schreef StormS.A het volgende:
ja is dat zo gek
En hoe vind je dat?
pi_110140395
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 16:06 schreef trovey het volgende:
Ik zit zelf op de grens...kan de drukte opzoeken in de binnenstad (lopende zelfs) maar als ik de andere kant oploop zit ik zo tussen de weilanden en de koeien...ideaal. *O* Helemaal ergens in een dorp en met de auto overal naar toe voor een beetje plezier en een echte supermarkt zou ik niet trekken...zeker in de winter niet maar wonen in een grote stad waar constant herrie is en nauwelijk groen ook niet. :') Ik heb wel wat rust en groen om me heen nodig maar aan de andere kant ook het leven van de stad.
Precies! Ideale combinatie lijkt mij
Klussen deel 1 en 2
pi_110140557
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 16:07 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

En hoe vind je dat?
Naja; waar je ook komt in Nederland. Het platteland is qua voorzieningen niet anders dan de stad vaak. Buitenaf wonen heeft dan ook mijn persoonlijke voorkeur; de meeste mensen die in de stad wonen komen dan met het argument: ja maar dan moet je overal zo ver voor rijden

Dan zeg ik: "ja, 10 minuten / kwartier" en dat vinden ze dan veel. :')
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_110140558
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 16:08 schreef sheonlydreams86 het volgende:

[..]

Precies! Ideale combinatie lijkt mij
Werkt hier ook perfect...lopende naar een restaurant toe om lekker te gaan eten maar ook op een mooie zomeravond een stukje fietsen tussen de weilanden door. Platteland is 's zomers ideaal, zeker met de ruimte om je heen O+ maar 's winters zou ik er echt niet willen zitten...te afhankelijk van de auto. Ik ben bovendien alleen dan gaat dat waarschijnlijk nog meer meespelen. Twee huizen dan maar *O* ...oh wacht.... ;(
Optimist tot in de kist
  dinsdag 10 april 2012 @ 16:13:26 #17
261438 StormS.A
#46 Valentino Rossi
pi_110140627
52 Horenweg, Nuth, Limburg, Nederland ff google maps knalle en je weet het...

Hoe het bevalt heerlijk rust en indd als ik gek wil doen dan meot ik de stad in ma ga ik naar heerlen 15min. rijden met de auto heb ik alles bij de hand om de hoek ligt in het dorp een da jumbo aldi apotheek doktor 3 fritures 2 cafe's dus toch wel van alles :D
pi_110140659
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 april 2012 16:11 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Naja; waar je ook komt in Nederland. Het platteland is qua voorzieningen niet anders dan de stad vaak. Buitenaf wonen heeft dan ook mijn persoonlijke voorkeur; de meeste mensen die in de stad wonen komen dan met het argument: ja maar dan moet je overal zo ver voor rijden

Dan zeg ik: "ja, 10 minuten / kwartier" en dat vinden ze dan veel. :')
Dat ligt er dan maar aan waar je woont. Als je bijvoorbeeld in Zeeland op het eiland Schouwen-Duivenland woont, duurt het wel iets langer dan 10 minuten voordat je bij een fatsoenlijke stad bent.
pi_110140763
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 16:13 schreef StormS.A het volgende:
52 Horenweg, Nuth, Limburg, Nederland ff google maps knalle en je weet het...

Hoe het bevalt heerlijk rust en indd als ik gek wil doen dan meot ik de stad in ma ga ik naar heerlen 15min. rijden met de auto heb ik alles bij de hand om de hoek ligt in het dorp een da jumbo aldi apotheek doktor 3 fritures 2 cafe's dus toch wel van alles :D
Oh da's wel ideaal dan.

En wat iemand hierboven zei dat je een stukje moet rijden ergens voor. Dat zou me weinig uitmaken. Ik pak nu ook de auto voor de boodschappen enzo.
  dinsdag 10 april 2012 @ 16:18:25 #20
261438 StormS.A
#46 Valentino Rossi
pi_110140867
hond uitlaten poort open klaar :D crosser starten veld in gewoon je uitleven niemand die zeikt als je een feest houd de buren zijn meestal toch ook op het feest omdat je iedereen kent ik zie er niet veel nadelen in.....

Heb zelf wel nog nooit in een stad gewoont
pi_110140907
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 16:16 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Oh da's wel ideaal dan.

En wat iemand hierboven zei dat je een stukje moet rijden ergens voor. Dat zou me weinig uitmaken. Ik pak nu ook de auto voor de boodschappen enzo.
Ik denk dat daar het verschil inderdaad inzit, ik gebruik de auto juist zo weinig mogelijk (eigenlijk alleen als ik verder weg moet of dingen moet vervoeren die anders echt niet lukken) en doe alles op de fiets/lopend, zo vaak de auto gebruiken zou voor mij een bezwaar zijn (alleen al financieel)
Optimist tot in de kist
pi_110140918
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 16:18 schreef StormS.A het volgende:
hond uitlaten poort open klaar :D crosser starten veld in gewoon je uitleven niemand die zeikt als je een feest houd de buren zijn meestal toch ook op het feest omdat je iedereen kent ik zie er niet veel nadelen in.....

Heb zelf wel nog nooit in een stad gewoont
Het feit dat iedereen elkaar kent in een dorp is iets wat mij juist tegenstaat.
  dinsdag 10 april 2012 @ 16:19:54 #23
261438 StormS.A
#46 Valentino Rossi
pi_110140934
mij ook hoor kut roddels enz... maar bovenstaan en laten gaan
pi_110140958
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 16:19 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik denk dat daar het verschil inderdaad inzit, ik gebruik de auto juist zo weinig mogelijk (eigenlijk alleen als ik verder weg moet of dingen moet vervoeren die anders echt niet lukken) en doe alles op de fiets/lopend, zo vaak de auto gebruiken zou voor mij een bezwaar zijn (alleen al financieel)
Precies en het openbaar vervoer is vaak ook niet ideaal buiten de steden. Daarom zou ik zelf liever net buiten de stad wonen met een goede OV naar de stad.
pi_110140978
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 april 2012 16:19 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Het feit dat iedereen elkaar kent in een dorp is iets wat mij juist tegenstaat.
Kan in een wijk ook een probleem zijn hoor...of die roddels nou waar zijn of niet...ik heb wel eens heel aparte dingen over mezelf gehoord. :')
Optimist tot in de kist
pi_110141121
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 16:20 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Precies en het openbaar vervoer is vaak ook niet ideaal buiten de steden. Daarom zou ik zelf liever net buiten de stad wonen met een goede OV naar de stad.
En aangezien het OV op het platteland steeds verder gekort is :{ .... Ik heb een kennis in een dorp verderop wonen (30 km) die kan nu niet meer met de trein komen want de dames en heren hebben besloten het station maar even heel ver van haar huis te zetten en aangezien ze flink op leeftijd is en geen auto heeft en niet te best ter been is haal ik haar nu maar op met een verjaardag....platteland is best leuk maar wel onder ideale omstandigheden qua omgeving en leeftijd.
Optimist tot in de kist
  dinsdag 10 april 2012 @ 16:24:35 #27
261438 StormS.A
#46 Valentino Rossi
pi_110141137
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 16:20 schreef trovey het volgende:

[..]

Kan in een wijk ook een probleem zijn hoor...of die roddels nou waar zijn of niet...ik heb wel eens heel aparte dingen over mezelf gehoord. :')
Toch niet over die zak wat je toen over je hoofd had dat verhaal heb ik gehoord :P
pi_110141158
Ik heb mijn hele leven in een redelijk klein (+- 6duizend inwoners) dorp gewoond en ben er heel erg blij mee. Toen ik naar de middelbare ging merkte ik al dat de leerlingen op de school best wel anders waren, ik moest een half uur fietsen naar school en het was dus in een stad. De leerlingen waren een stuk grover, en nep volwassener, ze wilden eerder met alles meegaan dan de dorpskinderen. In het dorp kon je langer jezelf zijn zeg maar. Het is me ook altijd bijgebleven dat toen ik in groep 8 zat kregen we een stagiaire uit de stad, en ze zei hoe erg ze zich verbaasde dat alle meisjes uit onze klas geen make-up droegen, want op alle andere stages die zat had in de stad deden ze dat wel. En dan gaat het dus over meisjes van 10 tot 12 jaar (in 2003, wil niet weten hoe het nu is).
Ik heb geen problemen in een stad te wonen, is wel fijn omdat alles in de buurt is en er altijd wat te doen is, maar dat is uiteindelijk niet de plek voor mij. Wanneer ik kinderen krijg wil ik ook echt het liefste tegen een stad aan of in een dorp gaan wonen. :)
  dinsdag 10 april 2012 @ 16:32:41 #29
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110141405
Ik heb zowel rustig als in een stad gewoond.. En dat rustig wonen vond ik leuk voor even, maar was het ook al snel zat. Vooral omdat je niet even snel de stad in kan lopen/fietsen, daar ging ik me op een gegeven moment echt aan ergeren. O ja en ook aan het hele dorpsgebeuren, iedereen weet vaak alles over elkaar, zelfs als je je ver van het roddelcircuit houdt :N
Verder hou ik sowieso wel van wat drukte :)
pi_110141451
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 16:25 schreef Maxellera het volgende:
Ik heb mijn hele leven in een redelijk klein (+- 6duizend inwoners) dorp gewoond en ben er heel erg blij mee. Toen ik naar de middelbare ging merkte ik al dat de leerlingen op de school best wel anders waren, ik moest een half uur fietsen naar school en het was dus in een stad. De leerlingen waren een stuk grover, en nep volwassener, ze wilden eerder met alles meegaan dan de dorpskinderen. In het dorp kon je langer jezelf zijn zeg maar. Het is me ook altijd bijgebleven dat toen ik in groep 8 zat kregen we een stagiaire uit de stad, en ze zei hoe erg ze zich verbaasde dat alle meisjes uit onze klas geen make-up droegen, want op alle andere stages die zat had in de stad deden ze dat wel. En dan gaat het dus over meisjes van 10 tot 12 jaar (in 2003, wil niet weten hoe het nu is).
Ik heb geen problemen in een stad te wonen, is wel fijn omdat alles in de buurt is en er altijd wat te doen is, maar dat is uiteindelijk niet de plek voor mij. Wanneer ik kinderen krijg wil ik ook echt het liefste tegen een stad aan of in een dorp gaan wonen. :)
Hoe woon je nu dan?

Je verhaal klinkt trouwens goed. Lijkt me ook fijner om op te groeien en langer "jezelf" te kunnen zijn dan in een omgeving waar alles zoveel sneller gaat.
pi_110141522
Dat ons kent ons spreekt me ook niet zo aan. Hou toch wel een zekere mate van anonimiteit. Toch vind ik een leuk contact met de buren (of mensen uit de buurt) ook prettig. Maar ze hoeven niet alles over me te weten.
pi_110142061
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 16:34 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Hoe woon je nu dan?

Je verhaal klinkt trouwens goed. Lijkt me ook fijner om op te groeien en langer "jezelf" te kunnen zijn dan in een omgeving waar alles zoveel sneller gaat.
Haha, nu woon ik voor 5 maanden in Belfast voor studie ;). Ook voor het eerst in een stad, want hierna ga ik weer even terug naar mijn ouderlijk huis.
Maar daarna ben ik van plan een tijdje met mijn vriend in regio Arnhem/Nijmegen te wonen. Maakt me vrij weinig of het echt een van de twee steden wordt of een dorp er omheen, zolang ik maar iets kan vinden. En als het in een van de steden zou worden dan dus wanneer er sprake komt van kinderen op zoek naar iets in de buurt maar niet in de stad. Vind het gewoon een fijner idee, en voel me dan ook meer op mijn gemak denk ik :).
pi_110142066
Je kunt toch ook rustigER gaan wonen?

Er ligt nog wat tussen de grote stad en het boerendorp natuurlijk...

Heb zelf met beiden ervaring.. In Amsterdam woon ik op de van Woustraat, altijd druk, rumoer, politiesirenes, terwijl mijn ouders in de omgeving van Bussum in een rustige, groene wijk wonen...

Beiden heeft grote voordelen, maar aangezien ik nu nog jong ben en graag uit ga prefereer ik de stad. Over 10 jaar zie ik mezelf hier echter niet meer wonen en heb ik het liever rustig...

Het is echt niet meteen een dooie boel als je in een dorp woont :)
pi_110144246
Ik woon leker aan de rand van de stad! :9
pi_110144359
te rustig word je gek van, te saai, zoek de balans ..ga in een rustig wijk wonen in een stad, perfect

te druk is niet goed en te rustig ook niet. Doe er wat mee
  dinsdag 10 april 2012 @ 18:10:21 #36
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_110145070
Al die stadsmensen die wat over dorpen denken te weten zijn echt irritant :')
pi_110146493
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 16:24 schreef StormS.A het volgende:

[..]

Toch niet over die zak wat je toen over je hoofd had dat verhaal heb ik gehoord :P
Nee, op een ander vlak. :+
Optimist tot in de kist
pi_110148786
Ligt er helemaal aan wat jij prettig vindt. Ik ben van heel lawaaiig in een grote stad naar een rustige woonwijk aan de rand van een stadje gegaan en vind het hier na een paar jaar al weer veel te rumoerig.
Maar ik gedij heel goed in the middle of nowhere, zo heb ik tijdens mijn laatste vakantie (ergens heel achteraf, in een dorp met tien huisjes) ervaren.
Ik kan me best voorstellen dat dat niet voor iedereen op gaat.

Jij zegt dat je het rumoer soms kunt verdragen en soms niet.
Wat bedoel je met verdragen, vraag ik me af. Dat je je ervoor kunt afsluiten? Of dat je het gezellig vindt?
Dat zijn twee verschillende dingen imho.
Sommige mensen hebben altijd levendigheid om zich heen nodig, anders worden ze gek.
Als jij zo in elkaar steekt zou ik nooit in een buitenwijk te gaan wonen maar eerder bijv. in een zijstraat in de buurt van het centrum (van welke stad of dorp dan ook). Wel de lusten (alle voorzieningen lekker dichtbij), niet de lasten (doorgaand verkeer en zo).
pi_110149986
Ik ben opgegroeid in een groot dorp / kleine stad en woon sinds 2 jaar in een grote stad. Voordelen van de grote stad zijn van het centrum / uitgaansgebied, bioscoop, ziekenhuis, winkelcentra enz. Maar de nadelen tellen voor mij wel zwaarder. Criminaliteit, geluidsoverlast, inbraken en een grote groep tokkies zorgen ervoor dat ik nu op zoek ben naar een huis in een groot dorp met een aantal grote steden om 15 minuten afstand. En dat ze nu ook begonnen zijn met het in brand steken van de auto's voor de flat waar ik woon versneld het allemaal een beetje :)
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_110150719
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:29 schreef Gwywen het volgende:
Ligt er helemaal aan wat jij prettig vindt. Ik ben van heel lawaaiig in een grote stad naar een rustige woonwijk aan de rand van een stadje gegaan en vind het hier na een paar jaar al weer veel te rumoerig.
Maar ik gedij heel goed in the middle of nowhere, zo heb ik tijdens mijn laatste vakantie (ergens heel achteraf, in een dorp met tien huisjes) ervaren.
Ik kan me best voorstellen dat dat niet voor iedereen op gaat.

Jij zegt dat je het rumoer soms kunt verdragen en soms niet.
Wat bedoel je met verdragen, vraag ik me af. Dat je je ervoor kunt afsluiten? Of dat je het gezellig vindt?
Dat zijn twee verschillende dingen imho.
Sommige mensen hebben altijd levendigheid om zich heen nodig, anders worden ze gek.
Als jij zo in elkaar steekt zou ik nooit in een buitenwijk te gaan wonen maar eerder bijv. in een zijstraat in de buurt van het centrum (van welke stad of dorp dan ook). Wel de lusten (alle voorzieningen lekker dichtbij), niet de lasten (doorgaand verkeer en zo).
Met verdragen bedoel ik dat ik me er soms wel en soms niet voor kan afsluiten. Maar soms is het teveel als ik stress en spanningen heb of slecht in mijn vel zit, dan kan zo'n drukke straat net even teveel zijn.
pi_110152347
Ik woon in een eenrichtingsverkeer straatje net buiten het centrum van Utrecht. Het is hier altijd rustig, want je komt hier alleen als je er echt moet zijn. Wel sta ik met nog geen 5 minuten wandelen op De Neude. Beste plek om te wonen! Dus als ik mag kiezen: Wonen op een rustige plek in de stad.
Da gao nie nou!
  dinsdag 10 april 2012 @ 21:25:39 #42
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_110156648
Ik heb in een rustige dorp gewoond, midden in het drukke stadscentrum en nu in een rustige buitenwijk van de stad. Ik moet zeggen dat het rustige wonen mij veel meer bevalt, want drukte kan je inderdaad altijd opzoeken. Ik woonde in de stad ook bij allemaal cafe's en kroegen, dus als ik zelf niet uit ging kon ik zelf amper in slaap komen s'nachts door de herrie. Waar ik nu woon (dus in rustige woonwijk in een stad) bevalt mij het meest, want het is rustig terwijl ik binnen 10 min fietsen in de stad (dus drukte) ben.
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
pi_110159048
Ik woon ook in een buitenwijk van een redelijk grote stad. Vind dat qua ligging wel ideaal. Zit binnen een kwartiertje fietsen midden in de stad, maar kan bijv. mn auto ook altijd voor de deur kwijt. Als ik ga wielrennen oid ben ik ook binnen een paar minuten in het bos of weilanden.

Hiervoor jaren in het centrum gewoond. Vond het grootste nadeel dat ik mn auto daar nooit goed kwijt kon (lang zoeken naar een plekje).

Een dorp zou me niet eens zo erg lijken, omdat ik wel van rust en ruimte houd. Alleen qua sociale activiteiten lijkt het me wel minder. Even wat drinken in de stad of na het sporten kan dan niet, omdat je met de auto bent (of je moet al logeeradressen regelen e.d. Veel te omslachtig).
  dinsdag 10 april 2012 @ 22:07:32 #44
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_110159545
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 16:19 schreef trovey het volgende:

[..]

zo vaak de auto gebruiken zou voor mij een bezwaar zijn (alleen al financieel)
Ik denk dat de lagere huur/hypotheek van een huis in een klein dorp dit al weer aardig opheft. De huizen zijn ook gewoon goedkoper.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:59 schreef Palomar het volgende:
Een dorp zou me niet eens zo erg lijken, omdat ik wel van rust en ruimte houd. Alleen qua sociale activiteiten lijkt het me wel minder. Even wat drinken in de stad of na het sporten kan dan niet, omdat je met de auto bent (of je moet al logeeradressen regelen e.d. Veel te omslachtig).
Een beetje dorp heeft gewoon 1 of 2 kroegen, en sportclubs met een kantine.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_110163887
Ik ben opgegroeid in een dorp en een stad.

Mijn voorkeur gaat naar jaren wegwillen uit het dorp(nu woon ik al een paar jaar in de stad) toch weer terug naar het dorp.

Tuurlijk heb je in een stad alles dichtbij , maar in een dorp is het leven meestal rustiger en de mensen zijn er een stuk relaxter, begroeten en kennen elkaar(of van gezicht). Sociale controle moet je wel een beetje tegen kunnen.

Grootste misfactor in de stad: De natuur. Ja, zo burgelijk maar zo belangrijk :P Beetje gras , paar bomen, beestjes hier en daar.

Oh en het: Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg. Maar onderling kan het dan weer niet gek genoeg op feesten.

Terug komend op de vraag: Is te veel rust te veel ?

Nein. Niemand valt je lastig of staat je te bekijken. Lekker je eigen ding doen.

Als je dan rustiger af gaat wonen zorg er dan voor dat je in een vrij groot dorp gaat wonen. Dus meer dan 20 huizen :P
pi_110164137
De stad natuurlijk. Als je in de stad geboren bent dan ben je gewend aan alle herrie om je heen. Afgelegen in de stilte wonen lijkt me meer iets voor 50+ers. Maar ieder z'n heug natuurlijk.
pi_110164193
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:07 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Ik denk dat de lagere huur/hypotheek van een huis in een klein dorp dit al weer aardig opheft. De huizen zijn ook gewoon goedkoper.

Dat is maar helemaal de vraag met de huidige benzineprijzen. :')
Optimist tot in de kist
pi_110164386
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:18 schreef hlmllp het volgende:
De stad natuurlijk. Als je in de stad geboren bent dan ben je gewend aan alle herrie om je heen. Afgelegen in de stilte wonen lijkt me meer iets voor 50+ers. Maar ieder z'n heug natuurlijk.
Ligt er maar net aan ...ik ken er genoeg die voor geen goud naar een dorp willen....je moet, als je ouder gaat worden, wel kunnen blijven autorijden anders zit je met het huidige OV vaak opgesloten in een dorp ;( ....één bus per uur of zelfs per twee uur en 's avonds is het nog erger.....dat gaat toch een probleem worden als je 's avonds bij iemand op bezoek wilt gaan. :') Als dat OV nou beter was dan zou dat een boel oplossen.
Optimist tot in de kist
pi_110166009
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 18:10 schreef Mr.Houdoe het volgende:
Al die stadsmensen die wat over dorpen denken te weten zijn echt irritant :')
Ik heb geen ervaring met in een dorp wonen, maar kan me zo voorstellen dat je in de grote stad eenzamer kunt zijn en je daardoor meer kunt vervelen dan in een dorp. Juist omdat in een dorp iedereen elkaar kent is het misschien makkelijk om eens iemand aan te spreken en wat samen te gaan doen (al heb je er vaak minder jonge mensen wonen), en in dorpen heb je vaak wel verenigingen, fanfares, carnavalsverenigingen, sportverenigingen, dorpsfeesten etc.

In de grote stad is het ieder voor zich en heel individualistisch en snel. Als je dan sociaal niet zo handig en wat onzeker bent en daardoor eenzaam dan kan je nog zoveel cafe's en uitgaansgelegenheden om je heen hebben maar daar heb je dan ook niks aan als je er niet in je eentje heen wilt/ durft.
En voel je je uiteindelijk alleen maar eenzamer omdat je het anderen wel continu ziet doen. Sowieso heb je in de grote stad meer continu het idee dat je wat mist omdat er altijd wel wat gebeurt, er een leuk feestje is etc.

Dus.
pi_110234575
[quoteIk heb geen ervaring met in een dorp wonen, maar kan me zo voorstellen dat je in de grote stad eenzamer kunt zijn en je daardoor meer kunt vervelen dan in een dorp. Juist omdat in een dorp iedereen elkaar kent is het misschien makkelijk om eens iemand aan te spreken en wat samen te gaan doen (al heb je er vaak minder jonge mensen wonen), en in dorpen heb je vaak wel verenigingen, fanfares, carnavalsverenigingen, sportverenigingen, dorpsfeesten etc.

In de grote stad is het ieder voor zich en heel individualistisch en snel. Als je dan sociaal niet zo handig en wat onzeker bent en daardoor eenzaam dan kan je nog zoveel cafe's en uitgaansgelegenheden om je heen hebben maar daar heb je dan ook niks aan als je er niet in je eentje heen wilt/ durft.
En voel je je uiteindelijk alleen maar eenzamer omdat je het anderen wel continu ziet doen. Sowieso heb je in de grote stad meer continu het idee dat je wat mist omdat er altijd wel wat gebeurt, er een leuk feestje is etc.

Dus.
[/quote]

Dit heb ik ook! Ik vind de grote stad enorm stressvol maar word ook helemaal kriebelig als ik terugga naar m'n geboortedorp. Misschien toch maar een buitenwijk opzoeken.
pi_110234701
Duidelijk snap ik quoten nog niet, excuus.
  donderdag 12 april 2012 @ 19:18:21 #52
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_110242488
STAD! Zonder twijfel. Op het platteland is het net alsof je afgesloten bent van de wereld. 't is der vreselijk. De stad is hip jong, bruisend, en nooit saai.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  donderdag 12 april 2012 @ 19:18:40 #53
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_110242502
En op het plattenland wonen veel boeren.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_110242942
quote:
15s.gif Op donderdag 12 april 2012 19:18 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
STAD! Zonder twijfel. Op het platteland is het net alsof je afgesloten bent van de wereld. 't is der vreselijk. De stad is hip jong, bruisend, en nooit saai.
Ligt maar net aan de stad. :')

quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 19:18 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Zou het? :o
Optimist tot in de kist
pi_110243014
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 19:18 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Joh, meen je dat nou? :')

Ik woon nu in een klein dorpje op het platteland en ik wil eigenlijk in een iets groter dorp, maar in een stad zou ik het niet vol houden. Veel te druk en vaak weinig ruimte om je huis, niks voor mij. + bossen en andere natuur op loopafstand O+
pi_110243309
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 19:29 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Joh, meen je dat nou? :')

Ik woon nu in een klein dorpje op het platteland en ik wil eigenlijk in een iets groter dorp, maar in een stad zou ik het niet vol houden. Veel te druk en vaak weinig ruimte om je huis, niks voor mij. + bossen en andere natuur op loopafstand O+
Heb ik ook aan de rand van de stad. O+
Optimist tot in de kist
pi_110243954
Stad zou niets voor mij zijn, ben ik totaal niet gewend.
Ben meer het dorpsleven gewend.
Life is Music
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')