Kijk nou uit, straks gaat het in hun links-koppies scheef zitten.quote:Op woensdag 11 april 2012 07:20 schreef Sachertorte2 het volgende:
[..]
Zero-sum he? Daarop is de rijkdom van de westerse wereld dus niet gebaseerd. Om het nog mooier te maken: op de kolonies werd toch ook wel heel erg vaak verlies geleden.
Ik vind het eerlijk gezegd reuze verontrustend dat figuren met dit soort mallotige ideeen altijd de schuld aan ongrijpbare externe krachten geven, maar nooit eens de hand in eigen boezem steken.quote:Op woensdag 11 april 2012 08:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kijk nou uit, straks gaat het in hun links-koppies scheef zitten.
De 'hulp' verlener dankt zijn bestaansrecht aan de mensen die hij hoort te helpen. Paradoxaal.quote:Op woensdag 11 april 2012 08:21 schreef Sachertorte2 het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd reuze verontrustend dat figuren met dit soort mallotige ideeen altijd de schuld aan ongrijpbare externe krachten geven, maar nooit eens de hand in eigen boezem steken.
Zowel de hulpbehoevende als de 'hulp'verlener zal zo nooit vooruitgang bewerkstelligen.
Ja of die oudjes moeten zich kapot schamendat ze in ál die jaren niks hebben gespaard of opgebouwd.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:13 schreef Tayu het volgende:
[..]
Daar zouden we ons met zijn allen kapot voor moeten schamen.
Als je even nuchter kijkt naar de constatering dat de rijkste 2% 98 procent van de belasting betaald dan weet je al, hier gaat iets structureels fout.quote:quote:
Op dinsdag 10 april 2012 23:30 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Fijn dat we het eens zijn.
Maargoed volgens sommigen is geloof ik water en brood nog te veel..
Relatief gezien betaalt de rijkste 2% van de Nederlanders 98% van de belastingen, als je het dan toch over het fenomeen relatief wil hebben. Vind je dat wel eerlijk dan, over andermans portomonnee beslissen? En zo ja, waarom probeer je dan je moreel gelijk te halen als het andersom ook gebeurt? Voel je je dan bevoorrecht?
Het komt vast alleen door onze eigen inventiviteit, door onze intelligentie, onze uitvindingen? De grondstoffen die we daarbij nodig hadden kwamen vanzelf aanwaaien? Zo stuurden wij bvb onze eigen kinderen naar de warme streken, om het katoen voor onze textielindustrie te planten en te plukken? De diamanten en het goud waarmee wij kochten wat we niet konden jatten kwamen uit onze eigen grond, of lieten we dat in een door ons bezet gebied door slaven uit de grond halen?quote:Op woensdag 11 april 2012 07:20 schreef Sachertorte2 het volgende:
[..]
Zero-sum he? Daarop is de rijkdom van de westerse wereld dus niet gebaseerd. Om het nog mooier te maken: op de kolonies werd toch ook wel heel erg vaak verlies geleden.
http://www.nu.nl/economie(...)lliciteren-niet.htmlquote:ROTTERDAM - Bijna de helft (14.000) van de arbeidsgeschikte uitkeringsgerechtigden in Rotterdam zoekt niet actief naar werk, terwijl dat wel moet.
Dat zijn een hoop aannames om diefstal goed te praten zeg, goeiemorgen.quote:Op woensdag 11 april 2012 09:29 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Als je even nuchter kijkt naar de constatering dat de rijkste 2% 98 procent van de belasting betaald dan weet je al, hier gaat iets structureels fout.
Zodra je met droge ogen kan zeggen dat ze dat verdient hebben door hard te werken dan ben je echt niet goed bezig. Dus nee, dat vind ik niet eerlijk nee.
Dat houd dan ook in dat over de ruggen van anderen zoveel verdient wordt dat hun de resterende 98 procent wel even op kunnen brengen..
En over iemands portomonnee beslissen dat werkt van boven door naar beneden toch ? Dus wie beslist dat dan.
Goeiemorgen
Zijn slechts uitwassen joh, incidenten.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:22 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)lliciteren-niet.html
Om maar weer leven in deze topic te blazen...
Zijn er maar 14.000 joh, waar hebben we het overquote:Op woensdag 11 april 2012 18:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zijn slechts uitwassen joh, incidenten.
Heb je moeite met het herkennen van sarcasme?quote:Op woensdag 11 april 2012 18:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zijn er maar 14.000 joh, waar hebben we het over.
Oh wacht, dat gaat alleen over Rotterdam
Ik denk ook dat iemand hier dat goed vind, dus weer wat leven inblazen is denk ik niet aan de orde.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:22 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Tja dit is geen nieuws natuurlijk al zullen er weer zat mensen zijn die zeggen dat het wel meevalt. 200 miljoen, daar kunnen een hoop mensen van eten........zonder sarcasmequote:Op woensdag 11 april 2012 18:22 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Lieve moussie,quote:Op woensdag 11 april 2012 12:38 schreef moussie het volgende:
[..]
Het komt vast alleen door onze eigen inventiviteit, door onze intelligentie, onze uitvindingen? De grondstoffen die we daarbij nodig hadden kwamen vanzelf aanwaaien? Zo stuurden wij bvb onze eigen kinderen naar de warme streken, om het katoen voor onze textielindustrie te planten en te plukken? De diamanten en het goud waarmee wij kochten wat we niet konden jatten kwamen uit onze eigen grond, of lieten we dat in een door ons bezet gebied door slaven uit de grond halen?
De aandeelhouders van het zorgkartel worden dankzij de marktwerking ieder jaar fors rijker, net als de directeuren van de woningcorporatiesquote:Op woensdag 11 april 2012 09:29 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Als je even nuchter kijkt naar de constatering dat de rijkste 2% 98 procent van de belasting betaald dan weet je al, hier gaat iets structureels fout.
Zodra je met droge ogen kan zeggen dat ze dat verdient hebben door hard te werken dan ben je echt niet goed bezig. Dus nee, dat vind ik niet eerlijk nee.
Dat houd dan ook in dat over de ruggen van anderen zoveel verdient wordt dat hun de resterende 98 procent wel even op kunnen brengen..
En over iemands portomonnee beslissen dat werkt van boven door naar beneden toch ? Dus wie beslist dat dan.
Goeiemorgen
Qua gezelligheid ben ik een andere mening toegedaan.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:13 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Haha, ja, als ik mijn ongezouten mening elke keer ga geven dan wordt het er niet gezelliger op..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |