Thank you for proving my point.quote:
Zeg dat tegen degene die over 3e Wereld landen begon, Nepal erbij haalde, vervolgens op haar muil ging over de cijfers en toen maar claimde dat ze geen expert was. O wacht!quote:Op woensdag 11 april 2012 00:32 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Alles he...duh![]()
![]()
Nee ik vind het een beetje van het onderwerp afdwalen...niet dan?
quote:Op woensdag 11 april 2012 00:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Thank you for proving my point.
[..]
Zeg dat tegen degene die over 3e Wereld landen begon, Nepal erbij haalde, vervolgens op haar muil ging over de cijfers en toen maar claimde dat ze geen expert was. O wacht!
Eerst vond ik je gewoon wat vervelend, toen wat dom, maar nu vind ik je vooral zielig.quote:Op woensdag 11 april 2012 00:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Thank you for proving my point.
[..]
Zeg dat tegen degene die over 3e Wereld landen begon, Nepal erbij haalde, vervolgens op haar muil ging over de cijfers en toen maar claimde dat ze geen expert was. O wacht!
Helaas, ik denk het niet...quote:Op woensdag 11 april 2012 00:34 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
True true, wat ben je weer scherp...kan ik met jou ook hout zaguh?![]()
Volgens mij wel.quote:Op woensdag 11 april 2012 00:35 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vraag me af of ze bij die banken der proviand rekening houden met de spijswetten. Ben ik best benieuwd naar.²
Geen idee waar je dat gelezen hebt. Of laat ik het anders formuleren: je leest dingen die er niet staan.quote:Op woensdag 11 april 2012 00:30 schreef Tayu het volgende:
[..]
Apart, toen ik dat beweerde was die er als bij toverslag ineens wel!
Nepal heeft een shit economie.quote:Op woensdag 11 april 2012 00:39 schreef Sachertorte2 het volgende:
[..]
Geen idee waar je dat gelezen hebt. Of laat ik het anders formuleren: je leest dingen die er niet staan.
Nepal heeft een shit economie. Dat laat onverlet dat men best een werkende economie zou kunnen verkrijgen. Daarvoor is wel vereist dat men de daarvoor benodigde juiste omstandigheden creeert. Als illustratief voorbeeld zou men bv eens kunnen gaan beginnen met het bestuderen van de (geschiedenis van de) inrichting van de staten in het westen.
Er werd zelfs nog een wikipagina bij aangehaald, die de geweldige economie (wel 80% landbouw!quote:Op woensdag 11 april 2012 00:39 schreef Sachertorte2 het volgende:
[..]
Geen idee waar je dat gelezen hebt. Of laat ik het anders formuleren: je leest dingen die er niet staan.
Nepal heeft een shit economie. Dat laat onverlet dat men best een werkende economie zou kunnen verkrijgen. Daarvoor is wel vereist dat men de daarvoor benodigde juiste omstandigheden creeert. Als illustratief voorbeeld zou men bv eens kunnen gaan beginnen met het bestuderen van de (geschiedenis van de) inrichting van de staten in het westen.
Je kunt als land niet alleen teren op je dienstverlening. Je hebt ook harde zaken nodig die je kunt verkopen/exporteren.quote:Op woensdag 11 april 2012 00:47 schreef Sachertorte2 het volgende:
Net alsof je grondstoffen nodig hebt voor een bloeiende economie... In Japan heeft men nauwelijks grondstoffen, en men heeft een van de sterkste economieen ter wereld. In Afrika heeft men vaak heel grondstoffen, maar nauwelijks een functionerende economie.
Dat speelt toch wel mee. Tibet is ook een arme regio, maar die hebben nog grondstoffen (vooral in de vorm van edelstenen). India, wat aan de andere kant grenst, heeft juist een enorme industrie in roestvrij staal.quote:Op woensdag 11 april 2012 00:47 schreef Sachertorte2 het volgende:
Net alsof je grondstoffen nodig hebt voor een bloeiende economie... In Japan heeft men nauwelijks grondstoffen, en men heeft een van de sterkste economieen ter wereld. In Afrika heeft men vaak heel grondstoffen, maar nauwelijks een functionerende economie.
Dat is dus niet het criterium.
Klopt, veel plezier tijdens uw verblijf.quote:Op woensdag 11 april 2012 00:27 schreef Sachertorte2 het volgende:
@ waht
Dank u. Ik constateer dat er tijdens mijn afwezigheid weinig veranderd is op fok. Onwetendheid en gemakzuchtig redeneren tiert nog steeds welig. :-8
Je raad hun dus aan ons maar te koloniseren en kaal te plukken? Want daarop is de rijkdom van de westerse wereld gebaseerd, niet op eerlijke handel met een gelijkwaardige partner, maar op diefstal en onderdrukking.quote:Op woensdag 11 april 2012 00:39 schreef Sachertorte2 het volgende:
Als illustratief voorbeeld zou men bv eens kunnen gaan beginnen met het bestuderen van de (geschiedenis van de) inrichting van de staten in het westen.
Dat is de VOC mentaliteit, daar moeten we trots op zijnquote:Op woensdag 11 april 2012 02:35 schreef moussie het volgende:
[..]
Je raad hun dus aan ons maar te koloniseren en kaal te plukken? Want daarop is de rijkdom van de westerse wereld gebaseerd, niet op eerlijke handel met een gelijkwaardige partner, maar op diefstal en onderdrukking.
Kuche kuchequote:Op woensdag 11 april 2012 02:41 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat is de VOC mentaliteit, daar moeten we trots op zijn
Ja, het is wel iets om je plaatsvervangend voor te schamen.quote:Op woensdag 11 april 2012 03:43 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Dat vergeet ik inderdaad nooit weer....![]()
....wat een dombo
Dat heb ik te vaak tegenwoordig...quote:Op woensdag 11 april 2012 03:51 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ja, het is wel iets om je plaatsvervangend voor te schamen.
Zero-sum he? Daarop is de rijkdom van de westerse wereld dus niet gebaseerd. Om het nog mooier te maken: op de kolonies werd toch ook wel heel erg vaak verlies geleden.quote:Op woensdag 11 april 2012 02:35 schreef moussie het volgende:
[..]
Je raad hun dus aan ons maar te koloniseren en kaal te plukken? Want daarop is de rijkdom van de westerse wereld gebaseerd, niet op eerlijke handel met een gelijkwaardige partner, maar op diefstal en onderdrukking.
Ik zou huilen, o nee wacht, nog harder huilen, omdat je blijkbaar niks kunt onderbouwen van wat je zegt. Maar ja, dat is ook niet zo lastig aangezien je al 20 jaar lang slap ouwehoert in je werk.quote:Op woensdag 11 april 2012 00:34 schreef Tayu het volgende:
[..]
[..]
Eerst vond ik je gewoon wat vervelend, toen wat dom, maar nu vind ik je vooral zielig.
Sterkte!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |