abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110166924
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 00:32 schreef Tayu het volgende:

[..]

Jij snijdt ook geen hout.
Hout moet men ook zaguhhhh...
pi_110166935
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 00:32 schreef Tayu het volgende:

[..]

Jij snijdt ook geen hout.
Thank you for proving my point.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 00:32 schreef DontGiveAFok het volgende:

[..]

Alles he...duh 8)7 :X

Nee ik vind het een beetje van het onderwerp afdwalen...niet dan?
Zeg dat tegen degene die over 3e Wereld landen begon, Nepal erbij haalde, vervolgens op haar muil ging over de cijfers en toen maar claimde dat ze geen expert was. O wacht! 8-)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2012 00:33:48 ]
pi_110166937
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 00:32 schreef DontGiveAFok het volgende:

[..]

Hout moet men ook zaguhhhh...
Of hakkuh! :D
pi_110166954
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 00:33 schreef Tayu het volgende:

[..]

Of hakkuh! :D
True true, wat ben je weer scherp...kan ik met jou ook hout zaguh? :X
pi_110166971
quote:
6s.gif Op woensdag 11 april 2012 00:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

[..]

Zeg dat tegen degene die over 3e Wereld landen begon, Nepal erbij haalde, vervolgens op haar muil ging over de cijfers en toen maar claimde dat ze geen expert was. O wacht! 8-)
quote:
6s.gif Op woensdag 11 april 2012 00:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

[..]

Eerst vond ik je gewoon wat vervelend, toen wat dom, maar nu vind ik je vooral zielig.

Sterkte!
pi_110166995
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 00:34 schreef DontGiveAFok het volgende:

[..]

True true, wat ben je weer scherp...kan ik met jou ook hout zaguh? :X
Helaas, ik denk het niet...
  woensdag 11 april 2012 @ 00:35:56 #182
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_110166996
Ik vraag me af of ze bij die banken der proviand rekening houden met de spijswetten. Ben ik best benieuwd naar. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_110167030
quote:
15s.gif Op woensdag 11 april 2012 00:35 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vraag me af of ze bij die banken der proviand rekening houden met de spijswetten. Ben ik best benieuwd naar. :{

Volgens mij wel.
pi_110167073
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 00:35 schreef Tayu het volgende:

[..]

Helaas, ik denk het niet...
Me = :N

Grapjuh :Y
pi_110167077
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 00:30 schreef Tayu het volgende:

[..]

Apart, toen ik dat beweerde was die er als bij toverslag ineens wel! :D
Geen idee waar je dat gelezen hebt. Of laat ik het anders formuleren: je leest dingen die er niet staan.

Nepal heeft een shit economie. Dat laat onverlet dat men best een werkende economie zou kunnen verkrijgen. Daarvoor is wel vereist dat men de daarvoor benodigde juiste omstandigheden creeert. Als illustratief voorbeeld zou men bv eens kunnen gaan beginnen met het bestuderen van de (geschiedenis van de) inrichting van de staten in het westen.
pi_110167114
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2012 00:39 schreef Sachertorte2 het volgende:

[..]

Geen idee waar je dat gelezen hebt. Of laat ik het anders formuleren: je leest dingen die er niet staan.

Nepal heeft een shit economie. Dat laat onverlet dat men best een werkende economie zou kunnen verkrijgen. Daarvoor is wel vereist dat men de daarvoor benodigde juiste omstandigheden creeert. Als illustratief voorbeeld zou men bv eens kunnen gaan beginnen met het bestuderen van de (geschiedenis van de) inrichting van de staten in het westen.
Nepal heeft een shit economie.

Is dat niet wat voor ons?

een economie gebaseerd op shit....bullshit hebben we sowieso geen tekort aan.... :X
pi_110167152
quote:

[..]

Er werd zelfs nog een wikipagina bij aangehaald, die de geweldige economie (wel 80% landbouw! :D ) moest bewijzen.

Ja, er zou daar best een meer bloeiende economie kunnen bestaan (al is het zo dat Nepal gewoon geen grondstoffen bezit).
pi_110167242
Net alsof je grondstoffen nodig hebt voor een bloeiende economie... In Japan heeft men nauwelijks grondstoffen, en men heeft een van de sterkste economieen ter wereld. In Afrika heeft men vaak heel grondstoffen, maar nauwelijks een functionerende economie.

Dat is dus niet het criterium.
  woensdag 11 april 2012 @ 00:49:59 #189
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_110167313
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 00:47 schreef Sachertorte2 het volgende:
Net alsof je grondstoffen nodig hebt voor een bloeiende economie... In Japan heeft men nauwelijks grondstoffen, en men heeft een van de sterkste economieen ter wereld. In Afrika heeft men vaak heel grondstoffen, maar nauwelijks een functionerende economie.
Je kunt als land niet alleen teren op je dienstverlening. Je hebt ook harde zaken nodig die je kunt verkopen/exporteren. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_110167350
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 00:47 schreef Sachertorte2 het volgende:

Dat is dus niet het criterium.
Dat speelt toch wel mee. Tibet is ook een arme regio, maar die hebben nog grondstoffen (vooral in de vorm van edelstenen). India, wat aan de andere kant grenst, heeft juist een enorme industrie in roestvrij staal.

Afgezien daarvan, is de gemiddelde Nepalees helemaal niet uit op vooruitgang. Ze leven al vele eeuwen op hetzelfde niveau, en dat vinden ze prima. Ze hebben niet een heel erge drive om daar verandering in te brengen.

Daar wil ik toch nog iets aan toevoegen ter nuance. Want juist in Kathmandu hebben de jongeren die drive wel! Maar ze hopen daarbij op een toerist die hen in het buitenland een studie zal willen laten volgen, en hopen ook in dat buitenland dan een leven op te kunnen bouwen (ze willen dan niet naar India, maar wel naar Nederland, of naar de USA).

Anderen wijken ook uit naar het buitenland om daar te kunnen werken (meestal Pakistan). Net zoals de Polen die naar Nederland komen om te werken.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tayu op 11-04-2012 01:15:12 ]
pi_110167375
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 00:27 schreef Sachertorte2 het volgende:
@ waht

Dank u. Ik constateer dat er tijdens mijn afwezigheid weinig veranderd is op fok. Onwetendheid en gemakzuchtig redeneren tiert nog steeds welig. :-8
Klopt, veel plezier tijdens uw verblijf.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_110168551
quote:
Als illustratief voorbeeld zou men bv eens kunnen gaan beginnen met het bestuderen van de (geschiedenis van de) inrichting van de staten in het westen.
Je raad hun dus aan ons maar te koloniseren en kaal te plukken? Want daarop is de rijkdom van de westerse wereld gebaseerd, niet op eerlijke handel met een gelijkwaardige partner, maar op diefstal en onderdrukking.
pleased to meet you
pi_110168589
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 02:35 schreef moussie het volgende:

[..]

Je raad hun dus aan ons maar te koloniseren en kaal te plukken? Want daarop is de rijkdom van de westerse wereld gebaseerd, niet op eerlijke handel met een gelijkwaardige partner, maar op diefstal en onderdrukking.
Dat is de VOC mentaliteit, daar moeten we trots op zijn :D
pi_110168713
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 02:41 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat is de VOC mentaliteit, daar moeten we trots op zijn :D
Kuche kuche :X
pi_110168831
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 02:58 schreef DontGiveAFok het volgende:

[..]

Kuche kuche :X

Toch? ^O^
pi_110168845
quote:
Dat vergeet ik inderdaad nooit weer.... _O-

....wat een dombo :Y
pi_110168852
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 03:43 schreef DontGiveAFok het volgende:

[..]

Dat vergeet ik inderdaad nooit weer.... _O-

....wat een dombo :Y
Ja, het is wel iets om je plaatsvervangend voor te schamen.
pi_110168856
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 03:51 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ja, het is wel iets om je plaatsvervangend voor te schamen.
Dat heb ik te vaak tegenwoordig... :X
pi_110169200
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 02:35 schreef moussie het volgende:

[..]

Zero-sum he? Daarop is de rijkdom van de westerse wereld dus niet gebaseerd. Om het nog mooier te maken: op de kolonies werd toch ook wel heel erg vaak verlies geleden.
pi_110169469
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 00:34 schreef Tayu het volgende:

[..]

[..]

Eerst vond ik je gewoon wat vervelend, toen wat dom, maar nu vind ik je vooral zielig.

Sterkte!
Ik zou huilen, o nee wacht, nog harder huilen, omdat je blijkbaar niks kunt onderbouwen van wat je zegt. Maar ja, dat is ook niet zo lastig aangezien je al 20 jaar lang slap ouwehoert in je werk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')