abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110166137
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:59 schreef Tayu het volgende:

[..]

En welke economie zou dat dan volgens jou moeten zijn, in Nepal?
Wat een vreemde vraag.

Een werkende economie natuurlijk.
pi_110166255
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 00:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je hebt het zelf al gezegd, het toerisme zorgt daar voor een groot gedeelte van de inkomsten.
En stel jij je daar grote Holliday-Inn hotels bij voor oid?

Toerisme brengt daar nagenoeg niets op voor de economie. Het biedt wel financiële ruimte aan de bevolking, omdat veel toeristen wanneer ze eenmaal daar zijn, besluiten om gezinnen financieel te gaan onderhouden. Ook na het beëindigen van hun reis. Dat is maar goed ook, want zonder dat zou iedere Nepalees die echt ziek wordt niet behandeld kunnen worden (in Nepal heb je enkele ziekenhuizen waar ze een pleister kunnen plakken, maar dat is het dan ook wel). Dankzij alle persoonlijke weldoeners is het met geluk mogelijk om in India in een kliniek behandeld te kunnen worden.

Zo zou jij de toestand in Nederland ook wel willen zien?
pi_110166268
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 00:04 schreef Sachertorte2 het volgende:

[..]

Wat een vreemde vraag.

Een werkende economie natuurlijk.
Die is daar niet.
pi_110166319
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 00:08 schreef Tayu het volgende:

[..]

En stel jij je daar grote Holliday-Inn hotels bij voor oid?

Toerisme brengt daar nagenoeg niets op voor de economie. Het biedt wel financiële ruimte aan de bevolking, omdat veel toeristen wanneer ze eenmaal daar zijn, besluiten om gezinnen financieel te gaan onderhouden. Ook na het beëindigen van hun reis. Dat is maar goed ook, want zonder dat zou iedere Nepalees die echt ziek wordt niet behandeld kunnen worden (in Nepal heb je enkele ziekenhuizen waar ze een pleister kunnen plakken, maar dat is het dan ook wel). Dankzij alle persoonlijke weldoeners is het met geluk mogelijk om in India in een kliniek behandeld te kunnen worden.

Zo zou jij de toestand in Nederland ook wel willen zien?
Dus je zegt eigenlijk dat het toerisme daar non-existent is en men leeft op giften? En waarom leg jij mensen woorden in hun mond eigenlijk? Je laatste zin blijkt werkelijk waar uit *niets* wat ik geschreven heb. Nu weet ik niet of je dat doet om te vervelen, of dat je het gewoon uit onwetendheid doet, maar storend is het wel.
pi_110166399
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 00:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus je zegt eigenlijk dat het toerisme daar non-existent is en men leeft op giften? En waarom leg jij mensen woorden in hun mond eigenlijk? Je laatste zin blijkt werkelijk waar uit *niets* wat ik geschreven heb. Nu weet ik niet of je dat doet om te vervelen, of dat je het gewoon uit onwetendheid doet, maar storend is het wel.
Ja, dat is precies wat ik zeg.

Als jij stelt dat er andere landen zijn waar mensen ook best zonder een uitkering kunnen leven en niemand daarvan doodgaat, dan was dit mijn antwoord daarop.

Die mensen gaan enkel niet dood, omdat er andere mensen zijn in het buitenland, die dan in de financiële middelen voorzien.
pi_110166487
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 00:13 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ja, dat is precies wat ik zeg.
Dat is vreemd, volgens Wikipedia draait 80% van de mensen op landbouw (bron)

quote:
Als jij stelt dat er andere landen zijn waar mensen ook best zonder een uitkering kunnen leven en niemand daarvan doodgaat, dan was dit mijn antwoord daarop.
Dan mag je me vertellen waar ik dat stel, en anders zie ik graag je welgemeende excuses tegemoet.

quote:
Die mensen gaan enkel niet dood, omdat er andere mensen zijn in het buitenland, die dan in de financiële middelen voorzien.
Lees de bovenstaande link nog een keer door. Die mensen redden zich voornamelijk door de landbouw en het toerisme, de twee grootst groeiende sectoren in het land en de enige sectoren met buitenlandse investering. Ik zie je bron als tegenbewijs graag tegemoet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2012 00:16:38 ]
pi_110166511
@ Tayu

Mag ik concluderen dat je de ballen verstand hebt van economie?
pi_110166528
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 00:08 schreef Tayu het volgende:

[..]

Die is daar niet.
Er is overal een economie. Zelfs in de meest achtergestelde gebieden van Afrika. Economie draait puur om de verdeling van schaarse middelen. Hetgeen overal waar leven is plaatsvindt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_110166537
Ha Sachertorte, welkom terug.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_110166584
quote:
14s.gif Op woensdag 11 april 2012 00:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat is vreemd, volgens Wikipedia draait 80% van de mensen op landbouw (bron)

[..]

Dan mag je me vertellen waar ik dat stel, en anders zie ik graag je welgemeende excuses tegemoet.

[..]

Lees de bovenstaande link nog een keer door. Die mensen redden zich voornamelijk door de landbouw en het toerisme, de twee grootst groeiende sectoren in het land en de enige sectoren met buitenlandse investering. Ik zie je bron als tegenbewijs graag tegemoet.
Ga er eerst zelf maar eens een tijdje werken, leven en wonen. Daar steek je veel meer van op door hier een wikipedia pagina te gaan lezen.
pi_110166610
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 00:16 schreef Sachertorte2 het volgende:
@ Tayu

Mag ik concluderen dat je de ballen verstand hebt van economie?
Ja, Nepal heeft een werkelijk fantastische (met de nadruk op fantastische) economie! :D
pi_110166633
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 00:19 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ga er eerst zelf maar eens een tijdje werken, leven en wonen. Daar steek je veel meer van op door hier een wikipedia pagina te gaan lezen.
Oke, dus bij deze diskwalificeer je jezelf van deze discussie. En ik neem aan dat je hiermee ook verkapt je excuses aanbied voor het feit dat je mij dingen in de mond legt die ik helemaal niet gezegd heb? Mooi, excuses aanvaard. Niet meer doen he?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2012 00:21:05 ]
pi_110166654
quote:
14s.gif Op woensdag 11 april 2012 00:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oke, dus bij deze diskwalificeer je jezelf van deze discussie. En ik neem aan dat je hiermee ook verkapt je excuses aanbied voor het feit dat je mij dingen in de mond legt die ik helemaal niet gezegd heb? Mooi.
Dat heb je dan ook weer helemaal verkeerd begrepen.
pi_110166689
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 00:21 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat heb je dan ook weer helemaal verkeerd begrepen.
Tja, ik weet niet zo goed wat ik aan moet met iemand die dingen claimt zonder ze te onderbouwen, bij een tegenargument onderbouwd met een bronvermelding gelijk begint te steigeren en dan maar gaat roepen dat je er eerst gewoond moet hebben voordat je de economische grondslag van een land mag opzoeken op Wikipedia. Maar verklaar jezelf nader, ik ben 1 en al oor.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2012 00:22:55 ]
pi_110166725
quote:
9s.gif Op woensdag 11 april 2012 00:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tja, ik weet niet zo goed wat ik aan moet met iemand die dingen claimt zonder ze te onderbouwen, bij een tegenargument onderbouwd met een bronvermelding gelijk begint te steigeren en dan maar gaat roepen dat je er eerst gewoond moet hebben voordat je de economische grondslag van een land mag opzoeken op Wikipedia. Maar verklaar jezelf nader, ik ben 1 en al oor.
Denk je niet dat je er iets meer van een land opsteekt wanneer je daar een tijdje woont, werkt en leeft, dan wanneer je enkel op duizenden kilometers afstand een wikipagina over opslaat?
pi_110166796
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 00:24 schreef Tayu het volgende:

[..]

Denk je niet dat je er iets meer van een land opsteekt wanneer je daar een tijdje woont, werkt en leeft, dan wanneer je enkel op duizenden kilometers afstand een wikipagina over opslaat?
Ik mis het inwonerschap van Nepal en de relevantie met de uiteenzetting over de economie zoals door mij gepost.

Wat maakt je precies tot een sociaal-economisch expert op het gebied van Nepal? Je twee jarig durend verblijf daar?
pi_110166821
@ waht

Dank u. Ik constateer dat er tijdens mijn afwezigheid weinig veranderd is op fok. Onwetendheid en gemakzuchtig redeneren tiert nog steeds welig. :-8
pi_110166849
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 00:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik mis het inwonerschap van Nepal en de relevantie met de uiteenzetting over de economie zoals door mij gepost.

Wat maakt je precies tot een sociaal-economisch expert op het gebied van Nepal? Je twee jarig durend verblijf daar?
Ik heb nooit beweerd een expert te zijn op welk vlak ook (was jij het niet die zich beklaagde over woorden in de mond leggen enzo?)

Hoe dan ook is het (zoals ik al beweerde en nogmaals herhaal) niet zo dat mensen in landen waar geen uitkeringen bestaan, zonder hulp van derden kunnen overleven. Ook zij krijgen hulp, meestal uit het buitenland.
pi_110166872
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 00:20 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ja, Nepal heeft een werkelijk fantastische (met de nadruk op fantastische) economie! :D
Nee, juist niet. Wat denk je dat daar de oorzaak van is?
pi_110166884
Voedselbanken....belastingen...Nepal...wie volgt het nog? :X
pi_110166887
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2012 00:30 schreef Sachertorte2 het volgende:

[..]

Nee, juist niet. Wat denk je dat daar de oorzaak van is?
Apart, toen ik dat beweerde was die er als bij toverslag ineens wel! :D
pi_110166891
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 00:29 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ik heb nooit beweerd een expert te zijn op welk vlak ook (was jij het niet die zich beklaagde over woorden in de mond leggen enzo?)
Je trok anders wel publiekelijk de cijfers van Wikipedia in twijfel. Dan moet je van goede huize zijn met een behoorlijke inhoudelijke materie om zo`n claim te doen, toch?

quote:
Hoe dan ook is het (zoals ik al beweerde en nogmaals herhaal) niet zo dat mensen in landen waar geen uitkeringen bestaan, zonder hulp van derden kunnen overleven. Ook zij krijgen hulp, meestal uit het buitenland.
En een bewering zonder bron snijdt geen hout.
pi_110166897
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 00:30 schreef DontGiveAFok het volgende:
Voedselbanken....belastingen...Nepal...wie volgt het nog? :X
Het is een complot van de Illuminati.
pi_110166908
quote:
14s.gif Op woensdag 11 april 2012 00:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je trok anders wel publiekelijk de cijfers van Wikipedia in twijfel. Dan moet je van goede huize zijn met een behoorlijke inhoudelijke materie om zo`n claim te doen, toch?

[..]

En een bewering zonder bron snijdt geen hout.
Jij snijdt ook geen hout.
pi_110166912
quote:
6s.gif Op woensdag 11 april 2012 00:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het is een complot van de Illuminati.
Alles he...duh 8)7 :X

Nee ik vind het een beetje van het onderwerp afdwalen...niet dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')