abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110139422
Inmiddels deel 6. Gaarne hier verder:
quote:
Veel meer mensen naar de voedselbank
ROTTERDAM - Het aantal mensen dat zich in de eerste drie maanden van 2012 bij Voedselbanken Nederland heeft aangemeld, is schrikbarend.
Volgens Clara Sies van de Stichting Voedselbanken Nederland zijn er in het eerste kwartaal al net zoveel aanmelding als in heel 2011. Dat zei ze vrijdag in het Radio 1 Journaal.

Alleen al in Rotterdam zijn er dit jaar 500 nieuwe aanmeldingen binnengekomen. Ongetwijfeld komt dat door de economische crisis. Mensen hebben meer kosten zoals hogere eigen bijdragen, hogere energierekeningen, aldus Sies.
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_voedselbank__.html

Deel 1

Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5

:{²
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_110139471
quote:
quote:

Op dinsdag 10 april 2012 15:19 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat is geen uitvlucht man, dat is de realiteit .. of zou jij als werkgever het risico nemen dat je werkneemster er al weer niet is omdat er een van die zes kinderen ziek is? Dat krijg je al te horen als je twee kinderen hebt namelijk, laat staan dat het er zes zijn. Maar ja, ik begrijp dat jij ijzer met je blote handen kan breken?

Maar dan zou geen enkele moeder aan werk kunnen komen, alleenstaand of niet. Kinderen kunnen nu eenmaal ziek worden. Tweeverdieners moeten daar dan ook een oplossing voor zoeken.
Laatste bericht.
pi_110139477
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:49 schreef Frutsel het volgende:
dan stoppen we d'r maar mee
met de voedselbanken? of de bijstand?

:+
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_110139578
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:26 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Is dit een voorbeeld of heb jij 6 kleine kinderen? :o

Aangezien ik volgens mij ook ergens in dit topic gelezen heb dat je rond de 60 bent, dan zou je toch verwachten dat als je kinderen hebt, dat die dan volwassen zijn.
Lees even terug, Hofstadgruppe kwam met dat absurde getal. En klopt, mijn jongste is nu 20 en gaat heel binnenkort gedwongen de deur uit .. met dank aan de nieuwe gezinsnormen waardoor de werkende jongere zijn gehele minimumjeugdloon mag gaan inleveren om zijn arbeidsongeschikte ouder te onderhouden. Want tja, die norm is 855 euro, terwijl je de rekeningen krijgt voor twee volwassenen ..
Gelukkig verdient mijn zoon inmiddels genoeg om wel zelfstandig te kunnen gaan wonen, maar hoe dat moet met de 18-jarige die maar net boven de 600 euro verdient is mij een raadsel, dat is niet genoeg om zelfstandig te kunnen gaan wonen. En van die 855 euro rondkomen, dat is gewoon niet te doen, dan overleef je het misschien net van de zorgtoeslag, maar leven kan je het nauwelijks noemen. En daar zit zo'n jonge knul/meid dan fulltime voor te werken ..
pleased to meet you
pi_110139733
Goed nieuws dat steeds meer mensen die in de problemen zitten de weg naar de voedselbanken weten te vinden :Y
  Moderator dinsdag 10 april 2012 @ 20:40:33 #6
8781 crew  Frutsel
pi_110153295
En weer open dan maar... geen SC geneuzel of andere ongein... gewoon ontopic... anders alsnog een slotje :)
pi_110153417
Dank u :)
pi_110154200
HOORN - Voedselbank West-Friesland moet uitbreiden in mankracht en ruimte om de flinke stijging van het aantal nieuwe klanten het hoofd te kunnen bieden. In het eerste kwartaal van 2012 kwamen er dertig huishoudens bij.

De stijging van het aantal mensen dat een beroep doet op de voedselbank is volgens coördinator Han Neef zeer zorgwekkend. ,,Op 1 januari hadden we nog 152 klanten, afgelopen vrijdag al 180. Een stijging van twintig procent in drie maanden tijd.’’

Door de economische crisis blijft de toename van het aantal klanten voorlopig doorgaan, weet Neef: ,,Er staan vijftien afspraken voor een intakegesprek. Per week komen er drie tot vier nieuwe huishoudens bij.’’

De voedselbank, gevestigd aan de Verlengde Lageweg in Hoorn, ziet zich door de vele nieuwe klanten genoodzaakt uit te breiden in mankracht en ruimte. Het vinden van extra vrijwilligers is geen probleem - de voedselbank heeft zelfs een wachtlijst - maar er moest ook extra opslagruimte gehuurd worden. Die werd gevonden in een naastgelegen, leegstaande loods.
  dinsdag 10 april 2012 @ 21:20:41 #9
228921 poepa
Nergens vies van
pi_110156267
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:54 schreef MrBadGuy het volgende:
Goed nieuws dat steeds meer mensen die in de problemen zitten de weg naar de voedselbanken weten te vinden :Y
Is dat goed nieuws?
Daar sta je dan.
pi_110156411
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:54 schreef MrBadGuy het volgende:
Dat steeds meer mensen zich hiertoe genoodzaakt zien, vind ik eerder slecht nieuws.
  dinsdag 10 april 2012 @ 21:28:26 #11
228921 poepa
Nergens vies van
pi_110156840
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:22 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat steeds meer mensen zich hiertoe genoodzaakt zien, vind ik eerder slecht nieuws.
Precies.
Daar sta je dan.
pi_110157238
De nieuwe criteria om een pakketje te mogen ophalen bij de voedselbank per 1 januari 2012:

Let wel: Dit is leefgeld, en niet het geld wat je enkel en alleen aan voeding kunt besteden. Hiervan moet je je ook kleden en je huishouden van voeren, je buskaartje mee betalen etc.

http://www.voedselbankenn(...)icle&id=72&Itemid=81
pi_110157692
Fijn dat het topic weer open is! :)

Dit schrijft de voedselbank zelf.

quote:
Hulp waar nodig

Wij weten wel wat u soms stiekem denkt...
Het zijn mensen met torenhoge schulden, opgebouwd door roekeloos lenen. Die niet werken. Laag opgeleid natuurlijk. Van die types: wel een breedbeeld en een dvd, maar de kinderen voor schandaal de straat op sturen.

De werkelijkheid is anders: Slechts een deel van onze cliënten heeft problematische schulden. Vaak gemaakt om zolang mogelijk 'normaal' te kunnen blijven leven. Er zijn genoeg mensen bij met betaald werk (20%) en een (middel)hoge opleiding. En een mooie tv is niet noodzakelijk, maar vaak wel de enige overgebleven luxe. Vakanties, merkkleding, schoolreisjes en betaald sporten zijn allang doorgestreept. Kleren kopen ze meestal tweedehands.

Een alleenstaande moeder met kinderen bijvoorbeeld, die in geldproblemen komt doordat haar man geen alimentatie betaalt; een zelfstandige ondernemer, goed opgeleid, die zijn zaak onderuit ziet gaan en schuldeisers nog tienduizenden euro’s moet betalen; een ontslagen werknemer die te lang op een uitkering moet wachten en z’n spaargeld al heeft opgegeten. Een oudere met een AOW-uitkering die de eindjes niet meer aan elkaar kan knopen.

Dit soort mensen komt vaak terecht in de vicieuze armoedecirkel; Te weinig geld, gezondheidsproblemen door eenzijdige en/of slechte voeding, een toenemend sociaal isolement, verleid worden tot het afsluiten van ‘goedkope’ leningen... De problemen stapelen zich geleidelijk op, tot ze de mensen om wie het gaat, dreigen te verpletteren.

Als Voedselbank kunnen we via het uitdelen van voedselpakketten tijdelijk wat druk van de ketel halen. Zo krijgen onze cliënten de kans actief aan verbetering van hun situatie te werken

pi_110159394
Er zijn inmiddels al een tijdje wachtlijsten, van soms maanden, voor de voedselbank..... om maar even aan te geven dat ook dat systeem begint te kraken.....
  Moderator dinsdag 10 april 2012 @ 22:11:49 #15
249559 crew  Lavenderr
pi_110159794
Eigenlijk vind ik het treurigste die oude mensjes die het met alleen een AOW'tje moeten doen en dus niet rond kunnen komen. Dus ben ik erg blij dat er Voedselbanken zijn. Voor deze mensen, die vaak een leven lang gewerkt hebben en nu tot armoe vervallen zijn. In ons rijke land :')
pi_110159862
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:05 schreef DontGiveAFok het volgende:
Er zijn inmiddels al een tijdje wachtlijsten, van soms maanden, voor de voedselbank..... om maar even aan te geven dat ook dat systeem begint te kraken.....
Het is dan ook geen "systeem". De voedselbank is opgezet door vrijwilligers en volledig afhankelijk van giften. Gebruik kunnen maken van die voorziening is dan ook nooit een recht, maar een kwestie van mazzel in alle ellende.
pi_110159912
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:11 schreef Lavenderr het volgende:
Eigenlijk vind ik het treurigste die oude mensjes die het met alleen een AOW'tje moeten doen en dus niet rond kunnen komen. Dus ben ik erg blij dat er Voedselbanken zijn. Voor deze mensen, die vaak een leven lang gewerkt hebben en nu tot armoe vervallen zijn. In ons rijke land :')
Daar zouden we ons met zijn allen kapot voor moeten schamen.
pi_110159990
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:20 schreef poepa het volgende:

[..]

Is dat goed nieuws?
Dat mensen die in de problemen zitten de voedselbank weten te vinden? Dat vind ik inderdaad goed nieuws :)
  dinsdag 10 april 2012 @ 22:16:11 #19
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_110160045
quote:
* VVD Talk: Hadden ze maar moeten sparen en langer door moeten werken!!!!!!!!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door betyar op 10-04-2012 22:21:34 ]
pi_110160399
Scholieren mogen hun maatschappelijke stage bij voedselbanken vervullen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  Moderator dinsdag 10 april 2012 @ 22:24:08 #21
249559 crew  Lavenderr
pi_110160453
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:16 schreef betyar het volgende:

[..]

* VVD Talk: Hadden ze maar moeten sparen en langer door moeten werken!!!!!!!!!!
Zonder er een politieke partij de schuld van te willen geven, want elke partij wil dat er langer doorgewerkt gaat worden: ik vind het treurig en een schande dat dit hier in Nederland voorkomt.
pi_110160557
quote:
Daar kun je in een aantal gevallen ook nog wel de familie de schuld van geven.
Vanwege het geen ene neuk meer geven.
pi_110160814
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:25 schreef Specularium het volgende:

[..]

Daar kun je in een aantal gevallen ook nog wel de familie de schuld van geven.
Vanwege het geen ene neuk meer geven.
Dat is waar. Maar ook niet iedereen heeft familie. Nederlandse gezinnen bestaan allang niet meer uit elftallen.
pi_110160855
Bij de voedselbank komen uiteraard vooral mensen die niet met geld kunnen omgaan. Óók van een AOW-tje kun je rondkomen. Het is geen vetpot, maar dat hoeft ook niet.
  dinsdag 10 april 2012 @ 22:29:39 #25
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110160890
quote:
Als ze een leven lang gewerkt hebben is er ook nog een pensioen, dus niet zo overdrijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')