quote:middelbare leeftijd
Uitleg: levensfase van 40 - 60 jaar
Klacht: geboren zijn in 1971 en jezelf nog steeds chick noemenquote:Chick
Pronunciation: /tʃɪk/
noun
1a young bird, especially one newly hatched: the cattle egrets hatched and reared two chicks [with modifier]: cuckoo chicks
a newly hatched young domestic fowl: dozens of fluffy, chirruping chicks hatched out
2 informal a young woman: she’s a great-looking chick
welkom op fokquote:Op dinsdag 10 april 2012 13:37 schreef Garisson72 het volgende:
Nog bedroevender: jezelf in een situatie aantreffen waar vrouwen van 40-60 voorkomen die zichzelf 'chick' noemen.
ik ben hier al lang, maar die situatie is mij onbekend. Links ter onderbouwing aub.quote:
neequote:Op dinsdag 10 april 2012 13:37 schreef 2NutZ het volgende:
Zolang ze hier reden toe hebben, niks mis mee.
hier bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 10 april 2012 13:41 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
ik ben hier al lang, maar die situatie is mij onbekend. Links ter onderbouwing aub.
Maar waarom niet dan?quote:
quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:46 schreef Ramkraker het volgende:
Ok ok na het zien van het topic van die link geef ik je gelijk
"Hey chickie hey pssst meisje hey chick."quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:00 schreef Sinosappel het volgende:
Sowieso heb ik iets tegen op het woord chick.
Dat is sowieso terecht. Ongeacht leeftijd.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:00 schreef Sinosappel het volgende:
Sowieso heb ik iets tegen op het woord chick.
Hoe oud ben je?quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:48 schreef trovey het volgende:
Goed, meteen dan maar in de bloemetjesjurk achter de geraniums gaan zitten?Moet jij dan ook wel doen hè als je 40 gaat worden.
Overigens noem ik mezelf nooit chick.....18 jarige dronken jongens noemen me wel meisje.
Was dat niet duidelijk uit de post....40+ maar nog lang geen 60.quote:
quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:01 schreef snakelady het volgende:
Chick is sowieso een vreemde benaming, of je nu 18 of 60 bent.
Altijd gezellig juist van die groepjes meidjes die elkaar dan chick noemen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:01 schreef snakelady het volgende:
Chick is sowieso een vreemde benaming, of je nu 18 of 60 bent.
wat triestquote:Op dinsdag 10 april 2012 14:03 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Altijd gezellig juist van die groepjes meidjes die elkaar dan chick noemen.
'hey chick, nog leuk gisteren??'
'Jazeker!'
'Oke dan, chick'
Oh las het verkeerd danquote:Op dinsdag 10 april 2012 14:03 schreef trovey het volgende:
[..]
Was dat niet duidelijk uit de post....40+ maar nog lang geen 60.
Aangezien we in Nederland wonen is dat een kuikentjequote:
Ik denk: lieve jongens maar duidelijk iets teveel de roze bril op.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:04 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Oh las het verkeerd dan
Maargoed en hoe reageer je erop als 18jarigen je zo noemen?
Beter dan ik had, ik hoorde achter me, "kijk daar, een lekker wijf!!!" , dus ik draai om hoor ik "O'nee, ze is al oud..."quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:12 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik denk: lieve jongens maar duidelijk iets teveel de roze bril op.Mensen schatten mij zonder teveel drank altijd wel jonger in maar dat is een familietrekje want mijn broer is volgens mensen die hem niet kennen ook altijd minstens 10-15 jaar jonger
maar meisje is duidelijk ingegeven door Koning Alcohol.
hoezo kan je geen lekker wijf meer zijn na je 25e ofzo?quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:21 schreef snakelady het volgende:
[..]
Beter dan ik had, ik hoorde achter me, "kijk daar, een lekker wijf!!!" , dus ik draai om hoor ik "O'nee, ze is al oud..."![]()
Ze waren overigens 14/15 jaar maar toch....
quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:21 schreef snakelady het volgende:
[..]
Beter dan ik had, ik hoorde achter me, "kijk daar, een lekker wijf!!!" , dus ik draai om hoor ik "O'nee, ze is al oud..."![]()
voor 14jarigen nietquote:Op dinsdag 10 april 2012 14:23 schreef remi1986 het volgende:
[..]
hoezo kan je geen lekker wijf meer zijn na je 25e ofzo?
quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:21 schreef snakelady het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:26 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
chick is weer zo 'zie mij een nike pet dragen joww'
Hangt van de context af maar vrouw, meid, dame en jongedame vind ik goed.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:26 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Vind het sowieso altijd moeilijk om een juiste benaming te vinden voor het vrouwvolk. Meisje klinkt zo 12 jarig, dame is toch weer een beetje alsof je toch al aan het aftakelen bent, mevrouw is nog erger, chick is weer zo 'zie mij een nike pet dragen joww', wijf is gewoon respectloos.
Dus oestrogeenbroeders, wat horen jullie het liefst?
Dan zal ik het maar op dame houden, want 'meid' is meer alsof ik harige testikels prefereer. Ligt natuurlijk wel op de manier waarop ik het zeg, maar toch, risico ontlopen hequote:Op dinsdag 10 april 2012 14:28 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Hangt van de context af maar vrouw, meid, dame en jongedame vind ik goed.
Meisje, chick en wijf etc. vind ik not done
Oh je bedoelde als aanspreekvorm?quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:30 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Dan zal ik het maar op dame houden, want 'meid' is meer alsof ik harige testikels prefereer. Ligt natuurlijk wel op de manier waarop ik het zeg, maar toch, risico ontlopen he
NOG een optie: Gewoon namen leren
je ziet een man van middelbare leeftijd zichzelf bijna nooit boy, jongetje, jongeheer noemenquote:Op dinsdag 10 april 2012 14:28 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Hangt van de context af maar vrouw, meid, dame en jongedame vind ik goed.
Meisje, chick en wijf etc. vind ik not done
Oh ja, jij bedoelde hoe je jezelf noemt? Mijn fout.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:31 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Oh je bedoelde als aanspreekvorm?
Of wat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |