abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110132129

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Salaristabel:

De Emolumententabel

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering

Overige linkjes:
Over PostNL
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen
JochemP, Jochem, werkzaam in Haarlem
ErwinRommel, Erwin, werkzaam bij het autobedrijf Area Centrum
Mirgeam, werkzaam in VBG Amersfoort

De OP is hier te vinden.
pi_110132220
Er is een nieuw blik aan personeel opengetrokken. Stonden vanmorgen maarliefst zeven mensen klaar voor een opleiding in de voorbereiding en met ééntje extra in de leer voor de bestellingen. Moet weliswaar niet afgaan op een eerste indruk, maar ik hoop toch echt dat m'n bestellingen nooit door die mensen voorbereid gaat worden..
  † In Memoriam † dinsdag 10 april 2012 @ 13:13:14 #3
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_110133127
Mijn sollicitatie noodgedwongen verplaatst...
Ga aan de slag in Amersfoort, als ze me aannemen dan... :P
:')
pi_110133258
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:46 schreef HetBrabandertje het volgende:
Moet weliswaar niet afgaan op een eerste indruk, maar ik hoop toch echt dat m'n bestellingen nooit door die mensen voorbereid gaat worden..
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:13 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Mijn sollicitatie noodgedwongen verplaatst...
Ga aan de slag in Amersfoort, als ze me aannemen dan... :P
Oh god

:+
  dinsdag 10 april 2012 @ 13:43:52 #5
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_110134327
Mag ik trouwens ook op de lijst 'mensen die hier vaak langskomen'? Ik kom ook vaak langs in dit topic! :D

Alvast bedankt moderators.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_110136007
Ik had geen HAH. Dit hadden ze 'per ongeluk' in een stad 30km van mijn woonplaats geleverd. Ben benieuwd of ik ze dan morgen heb. PostNL kennende, vast niet.
pi_110136273
k had zaterdag iemand mee in opleiding. Ging heel goed, eindelijk eens iemand die van aanpakken weet. Altijd die dooie pieren had ik wel beetje gezien :D
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_110136288
Als er vandaag geen HAH en geen gidsen in zaten was het hier een gewone maandag geweest. Nu maar hopen dat het morgen geen piekdag wordt (iets wat ik eigenlijk wel verwacht, tenzij ze alles bewaren voor donderdag).
  dinsdag 10 april 2012 @ 14:36:42 #9
341900 Atmosphere82
pi_110136355
Ik had afgelopen zaterdag eindelijk eens een keer een overschot aan HAH (1 stuk :') ) i.p.v. een tekort eraan...
pi_110141583
Hier ook ineens veel nieuwe gezichten.

We waren eigenlijk met zoveel mensen dat ik in een recordtijd van 10 uur klaar was.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  dinsdag 10 april 2012 @ 16:52:37 #11
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_110142135
Zeker het uwv paar mensen laten brengen.

De door bij te bezorgen post en folders (totaal 5 tassen) hadden ze 5 huizen verderop, voor de deur op de stoep gezet. Hoezo de post op straat vinden he.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_110142175
Dat UWV verhaal kan anders best kloppen ..
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  dinsdag 10 april 2012 @ 16:56:23 #13
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_110142285
Het zou me niks verbazen eigenlijk...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 april 2012 @ 16:56:58 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110142305
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 16:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Dat UWV verhaal kan anders best kloppen ..
sterker nog, het is waar. Wij hebben nu ook enkele sorteerders in ons team zitten die met behoud van uitkering moeten werken. Gelukkig doen zij goed hun best.

Voor mij is het wel een klein nadeel, omdat zij de wijken sorteren die ik het beste ken, waardoor ik voor andere kasten moet zitten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110142536
Ik hoorde ze inderdaad iets vertellen over zoveel aantal uren werken om een uitkering te behouden.
Gelukkig is degene die in ons team zit gemotiveerd.
pi_110143037
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik hoorde ze inderdaad iets vertellen over zoveel aantal uren werken om een uitkering te behouden.
Toch raar dat dit zomaar kan. Via de voordeur schopt PostNL postbodes de WW in, en via de achterdeur worden ze vervangen door WW-ers die met behoud van uitkering hun werk overnemen. :?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_110143073
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Toch raar dat dit zomaar kan. Via de voordeur schopt PostNL postbodes de WW in, en via de achterdeur worden ze vervangen door WW-ers die met behoud van uitkering hun werk overnemen. :?
Eigenlijk wel ja.
En postnl wordt er vast niet slechter van.
pi_110143132
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

absoluut belachelijk idd..
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_110143415
Grote kans inderdaad dat het bij ons ook om UWV'ers gaat.. Hopelijk hangt dat niet samen met dat plan om de zaterdagwerkers er doordeweeks zoveel mogelijk uit te werken om te voorkomen dat ze een groter contract eisen. Want qua aantal zou dat prima kunnen.
pi_110143832
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Natuurlijk zijn die gemotiveerd, als ze tenminste een dak boven hun hoofd willen houden..

Ik werk ook voor mijn uitkering als bezorger, als ik er met de pet naar zou gooien ben ik niet alleen mn baan kwijt met slechte referentie maar ook nog eens mijn uitkering en sta ik dus op straat ;)
  dinsdag 10 april 2012 @ 17:38:16 #21
341900 Atmosphere82
pi_110143877
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:18 schreef sbientje het volgende:

[..]

absoluut belachelijk idd..
Het is nu eenmaal een zeer immoreel bedrijf geworden. :N
  dinsdag 10 april 2012 @ 17:41:27 #22
341900 Atmosphere82
pi_110143979
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:26 schreef HetBrabandertje het volgende:
Grote kans inderdaad dat het bij ons ook om UWV'ers gaat.. Hopelijk hangt dat niet samen met dat plan om de zaterdagwerkers er doordeweeks zoveel mogelijk uit te werken om te voorkomen dat ze een groter contract eisen. Want qua aantal zou dat prima kunnen.
Volgens een postbode in mijn team die ik een paar weken terug sprak zou dat niet het geval zijn. Hij zei dat de zaterdagpostbodes inderdaad grotere contracten krijgen als ze dat zouden willen en hij had gehoord dat zaterdagpostbodes ook een hoger uurloon gaan krijgen. Dat waren althans de plannen volgens hem. Juist omdat deeltijdmedewerkers (ofwel postbezorgers) vaak niet gemotiveerd zijn en niet op zaterdag willen werken heeft PostNL er alle belang bij om juist zapo's binnenboord te houden.

Maar ja, ik moet het zoals altijd eerst nog maar eens zien... :D
pi_110144113
En die UWV medewerkers staan voor 10 uur op papier en werken gemiddeld 15 uur. Gratis medewerkers.
pi_110144122
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:41 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Volgens een postbode in mijn team die ik een paar weken terug sprak zou dat niet het geval zijn. Hij zei dat de zaterdagpostbodes inderdaad grotere contracten krijgen als ze dat zouden willen en hij had gehoord dat zaterdagpostbodes ook een hoger uurloon gaan krijgen. Dat waren althans de plannen volgens hem. Juist omdat deeltijdmedewerkers (ofwel postbezorgers) vaak niet gemotiveerd zijn en niet op zaterdag willen werken heeft PostNL er alle belang bij om juist zapo's binnenboord te houden.

Dus ik als PBZ'er die wel altijd op zaterdag werkt, krijg dan ook een hoger loon of geldt dat dan alleen voor zaterdagmedewerkers? Zou ik apart vinden..
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 april 2012 @ 17:46:03 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110144154
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:41 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

bij ons niet. Ik mag zometeen alleen bij uitzondering de straat nog op ...
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')