abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 april 2012 @ 13:39:42 #51
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_110134147
Wat gebeurd er met me als ik zo'n ding in mijn handen gedrukt krijg en hem terstond in de prullenbak laat verdwijnen?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_110134157
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:32 schreef du_ke het volgende:

[..]

Honderden miljoenen op diverse manieren (afhankelijk van doel, land, kerkgenootschap etc).

Wat is er in hemelsnaam raar aan deze vergelijking?
Ik vroeg, hoeveel gratis. Toevallig mis je weer net dat éne woordje, en anders een hele zin. Gelukkig zie ik blauw.

Het klopt dat onder Christenen ook denkbeelden zijn die haaks staan op onze gebruiken, klopt. En nu? Dus niks aan de hand? Wacht, als jij eerst springt, spring ik achter je aan de sloot in.
pi_110134198
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:26 schreef du_ke het volgende:
Bij gereformeerden is de kans op geslaagde indoctrinatie toch al wat groter dan bij de vrijzinnige protestantschristelijken denk ik :P.

ik dacht dat het een vrij algemeen verschijnsel was.
Ook zoiets. Wij begonnen de klas met gebed, maar goddienst gewoon 1x per week. Wij hadden wel aan het begin en eind een begin van de week half uurtje. Net als veel scholen die niet gelovig zijn, maar een bepaalde richting qua school gingen (kan zo niet meer op de naam komen) Voor de rest was het geloof dus alleen bij sluiten en begin qua gebed zichtbaar. De verhalen over hele dag maar goddienst krijgen zijn echt sprookjes van mensen die niet op een dergelijke school hebben gezeten.

De rest qua goddienst werd voornamelijk gegeven buiten schooltijd in de kerk. Als kind hoorde ik er al niet bij, want benoemde het pesten van sommige kinderen die wat minder inkomen hadden (er heerste een enorme snobcultuur toen) Van mijn klas waren ik en een ander meisje de enigen die naar de mavo gingen. De rest had allemaal Havo Atheneum. Maar op school dus weinig goddienst gehad. Indoctrinatie heb je bij alle scholen. Ook de openbare scholen.

En dus die korans worden op scholen uitgedeeld? Hebben we het dan over Islamitische scholen waar die korans uitgedeeld worden? Ik lees deze trouwens ook
quote:
Tegen de iniatiefnemer van de actie, Ibrahim Abou Nagie, begon het Openbaar Ministerie vorig jaar een onderzoek omdat hij op internet had opgeroepen tot geweld tegen mensen van een ander geloof.
Mmmm ......

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 10-04-2012 13:57:58 (r vergeten) ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_110134275
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er worden jaarlijks 300-500 miljoen bijbels verspreid, een aanzienlijk deel daarvan gratis. Dat gaat niet alleen via nachtkastjes ;). Nooit op straat aangesproken over god of iemand aan de deur gehad?

De stromingen die op die manier willen evangeliseren hangen denkbeelden aan die ook nogal haaks staan op onze gebruiken (bijvoorbeeld de gedachte dat homoseksualiteit te genezen is).

Ik zie de grote verschillen dus niet zo.
Dat maakt het een of het ander niet minder kwalijk.
pi_110134291
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:39 schreef DustPuppy het volgende:
Wat gebeurd er met me als ik zo'n ding in mijn handen gedrukt krijg en hem terstond in de prullenbak laat verdwijnen?
Hetzelfde als wanneer ik een foto van je kind krijg en ik die voor je ogen in de prullenbak gooi. Kinderachtig zou dat zijn toch?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_110134394
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik vroeg, hoeveel gratis. Toevallig mis je weer net dat éne woordje, het is dat jij een blauwe SN hebt...
Dat kon ik niet met 1 googlebewerking achterhalen maar ga uit van tientallen miljoenen tot honderden miljoenen per jaar (wereldwijd dan). ik gaf eerder al een linkje naar verspreide aantallen en een heel groot deel daarvan wordt voro de evangelisatie verspreid (en zal daarmee gratis komen).

quote:
Het klopt dat onder Christenen ook denkbeelden zijn die haaks staan op onze gebruiken, klopt. En nu? Dus niks aan de hand?
Een teken dat dit een storm in een glas water is.
quote:
Wacht, als jij eerst springt, spring ik achter je aan de sloot in.
Als er bijbels of korans worden verspreid kan ik me daar inderdaad niet zo heel druk om maken. Europa ontkerkelijkt en ook onder de moslims is elke generatie minder gelovig dan de vorige. Leve de demografische ontwikkelingen :).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_110134464
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:42 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dat maakt het een of het ander niet minder kwalijk.
Tja is zieltjes proberen te winnen voor je geloof of levensovertuiging kwalijk?
Zolang het iemands vrije keuze is maak ik me er niet overdreven druk om.
pi_110134500
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:43 schreef paddy het volgende:

[..]

Hetzelfde als wanneer ik een foto van je kind krijg en ik die voor je ogen in de prullenbak gooi. Kinderachtig zou dat zijn toch?
Dat mag je alleen doen met de kranten waarmee de telegraaf je als lid probeert te ronselen.
pi_110134576
Vrijheid komt niet voor hoor in de wereld van de Islam.
  Moderator dinsdag 10 april 2012 @ 13:49:44 #60
249559 crew  Lavenderr
pi_110134581
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat mag je alleen doen met de kranten waarmee de telegraaf je als lid probeert te ronselen.
Ik las : de telegraaf je lid probeert te ranselen :o
pi_110134766
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:49 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

~O>

*auw!* ;(
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_110134779
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:49 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ach, komt dat niet bijna op hetzelfde neer :+?
pi_110134808
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:49 schreef erik666 het volgende:
Vrijheid komt niet voor hoor in de wereld van de Islam.
daar zijn de meeste geloven helaas niet zo sterk in ;(.
pi_110134839
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja is zieltjes proberen te winnen voor je geloof of levensovertuiging kwalijk?
Zolang het iemands vrije keuze is maak ik me er niet overdreven druk om.
Blijkbaar wel anders maak je niet meteen de vergelijking met "ons" geloof.
En ga je voorbij aan het feit dat de beste man een geschiedenis heeft en hier ook nog eens spraken is van het salafisme of de manier van verspreiding.
pi_110134922
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

daar zijn de meeste geloven helaas niet zo sterk in ;(.
Mwa, die heb je ook onder niet-gelovigen die het geloof willen verbieden. Kan daar ook niet veel vrijheid in zien. Bron? Zie topics over heel FOK! en reacties op nieuwssites
pi_110135047
Vrijheid en Islam hahah
pi_110135216
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Blijkbaar wel anders maak je niet meteen de vergelijking met "ons" geloof.
En ga je voorbij aan het feit dat de beste man een geschiedenis heeft en hier ook nog eens spraken is van het salafisme of de manier van verspreiding.

Ik neem aan dat de man de koran niet naar eigen inzicht heeft laten herdrukken? Zou hij er boekjes bij geven waarin ook beschreven staat dat geweld tegen anders of niet-gelovigen goedgekeurd wordt? Dan denk ik weer anders.

In de koran staat namelijk ook je te richten naar de heersende macht. Kan jij je geloof om die reden niet meer uitvoeren? Vertrek dan. Dit heb ik van een moslim. In de koran staan net zo goedf tegenstellingen als in de bijbel. Maak me meer druk om de boekjes met uitleg van mensenhand, en dat is in dit geval niet het geval dacht ik.

De man loopt een onderzoek tegen dus gewoon volgen of hij niet opnieuw oproept voor geweld tegen andersgelovigen en niet-gelovigen..
pi_110135276
Pfft ze weten ook iedere keer iets nieuws te verzinnen om het bloed onder je nagels vandaan te halen hé? :') Provocerend kut volk.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_110135325
Voor je het weet liggen ze in elke hotelkame... oh, wacht.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_110135340
Ga de Koran eens lezen , een en al haat tegen alles wat niet moslim is.
pi_110135603
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:43 schreef paddy het volgende:

[..]

Jij bewaart iedere reclame folder ook?
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  dinsdag 10 april 2012 @ 14:20:51 #72
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_110135708
quote:
13s.gif Op dinsdag 10 april 2012 14:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Pfft ze weten ook iedere keer iets nieuws te verzinnen om het bloed onder je nagels vandaan te halen hé? :') Provocerend kut volk.
Je bent erg agressief is mij al een aantal keren opgevallen. Vanwaar die woede steeds? Je hoeft hem toch niet aan te nemen? :?

Random woord: flosdraad
Random zin: Voordat je een muur schildert moet je hem eerst voorzien van voorstrijk

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_110136222
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 april 2012 14:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Jij bewaart iedere reclame folder ook?
Nee, maar die uitleggen aan jou zal weinig zin hebben :) Je weet heel goed wat ik bedoel.
pi_110136820
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 april 2012 14:20 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je bent erg agressief is mij al een aantal keren opgevallen. Vanwaar die woede steeds? Je hoeft hem toch niet aan te nemen? :?

Random woord: flosdraad
Random zin: Voordat je een muur schildert moet je hem eerst voorzien van voorstrijk

:{²
Van Salafisten zou iedereen agressief moeten worden.
pi_110136828
Denk dat steeds meer mensen agressief gaan worden t.o.v. de Islam, is maar goed ook. En dat ze de Koran aanbieden is al een belediging op zich.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')