Wil ik ook weten doet die idioot van mij ook altijd... prutserquote:Op donderdag 19 april 2012 17:09 schreef CesarMilan het volgende:
Ik heb ook een lange riem voor Lobbus geen idee of er een aparte naam voor is maar er zitten op allerlei plaatsen ogen aan zodat je de lus waar je hem normaal vast aan houdt zo groot kunt maken (of klein) als je zelf wilt.
Lobbus liep eerst ook voor geen meter mee.... echt altijd trekken totdat je handen er pijn van deden als je eens met hem ging wandelen. Ben hem nu al een hele tijd aan het leren om fatsoenlijk mee te lopen (eigenlijk door het kijken van the dog whisperer). En ik moet zeggen dat veel van zijn tips toch wel echt werken. Lobbus heeft nog wel eens van die momenten dat hij op sommige stukken toch weer wat gaat trekken maar verder is het echt een enorme verbetering.
Wat ik hem echter niet afgeleerd krijg (haha tips dus welkom!) is dat hij (vooral aan de riem) vaak "belachelijk" doet naar andere mensen & honden. Soms ziet hij ze aan komen lopen en dan gaat hij vanzelf al sluipen. Als we ze dan naderen gaat hij liggen.. helemaal plat op z'n buik. Ik wil dan dat hij meekomt maar nee.. dan luistert hij gewoon echt niet. En ben ik dus een klomp vlees van +35 kilo over de grond aan het slepen..
Als we ze passeren dan pas springt hij weer overeind als een malloot en loopt ie weer mee..
Ze kreeg voor 3 dagen buscopan om haar darmen tot rust te brengen [dat gebruiken wij trouwens op het werk ook, voor hetzelfde doel zelfs] en ook nog voor 10 dagen salazosulfapyridine, dat remt in de darmen de bacterie-flora en remt ook de ontsteking in de darmwand.quote:Op woensdag 18 april 2012 23:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Heeft ze al maagbeschermers? Dat werkte bij Loebes als een wonder middel
Klinkt als een aardig dezelfde behandeling als Loebes eens gehad heeft ja :-) Fijn dat het weer zoveel beter gaat!quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:31 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
[..]
Ze kreeg voor 3 dagen buscopan om haar darmen tot rust te brengen [dat gebruiken wij trouwens op het werk ook, voor hetzelfde doel zelfs] en ook nog voor 10 dagen salazosulfapyridine, dat remt in de darmen de bacterie-flora en remt ook de ontsteking in de darmwand.
Ze is weer helemaal aan het opkrabbelen en poept weer als vanouds. We zijn vanmiddag weer gewoon naar de jachttraining geweest en ze had er op de heenweg al weer heel veel zin in. Dus ze is qua gedrag weer helemaal de oude... als in: nog net zo maf en speels als normaal.
Nog 5 dagen de laatste pillen slikken en vanaf vandaag mag ze weer langzaam overstappen van haar rijstdieet [wat ze nu echt wel beu is], naar haar gewone voer.
Het is een jachthond, die gaat echt zn neus achterna, net als een beagle en zo. Is er geen groot losloopgebied waar je hem lekker zijn gang kan laten gaan?quote:Op donderdag 19 april 2012 15:41 schreef ieniminimuis het volgende:
als je hem kort hebt, dan trekt hij niet. Het is helaas ras eigen om altijd voorop te willen lopen. Daarbij stuitert hij alle kanten op, hij loopt letterlijk zijn neus achterna. Nu vind ik dat hij in het bos deze vrijheid ook mag hebben. Alleen ivm veiligheid voor hem en het wild en de boete van de boswachter ben ik dus opzoek naar een fatsoenlijke lijn die hem die vrijheid geeft.
Zo'n veldlijn lijkt mij nog steeds te dun en zal nog steeds in mijn hand snijden als ik hem binnen moet halen.
fietsen mag niet ivm rugklachten die ze kunnen ontwikkelen en met die korte pootjes gaat hij te langzaam om in de draf stand naast te fiets te kunnen lopen.quote:Op maandag 23 april 2012 14:58 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Het is een jachthond, die gaat echt zn neus achterna, net als een beagle en zo. Is er geen groot losloopgebied waar je hem lekker zijn gang kan laten gaan?
Of kun je hem niet leren kort naast de fiets te lopen?
Wij gaan niet..had poosje terug al geannuleerd. Had de aanbetaling nog niet gedaan, dus kon gelukkig nog. Vriendin waarmee ik zou gaan is nogal ziek, nierproblemen, dus die kon niet mee.quote:Op maandag 23 april 2012 15:18 schreef oh-oh het volgende:
Ik denk dat Sjon over twee wekies wel lekker met ze wil dollen
Waarom koop je dan niet gewoon een speurlijn? Die heb je ook van 5 tot 25 meter ofzo.quote:Op maandag 23 april 2012 15:19 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
fietsen mag niet ivm rugklachten die ze kunnen ontwikkelen en met die korte pootjes gaat hij te langzaam om in de draf stand naast te fiets te kunnen lopen.
Losloopgebieden zijn er niet in de buurt en daarbij heb ik geen beschikbaarheid over een auto en rijbewijs dus neem ik hem meestal mee in de trein om ergens van station tot station te lopen.
Daarnaast kan hij wel redelijk goed luisteren(zover dat natuurlijk gaat voor een basset) als hij losloopt en gaat ook niet van het pad af. Toch om toekomstige ongelukjes te voorkomen heb ik hem graag aan een riem. Jammer dat er geen riemen in omloop zijn die aan mijn eisen voldoen.
Ondertussen heb ik al bedacht om maar naar de bouwmarkt te gaan voor touw en er zelf een mustonhaak aan te maken. Kan ik tenminste zelf lengte en sterkte van het touw bepalen. Mensen vergeten wel eens dat zo'n basset erg sterk is.
Oh ok. Goed dat ik het nu hoor, anders had ik mss wel lopen zoeken of zo daarquote:Op maandag 23 april 2012 15:21 schreef _Multiply86_ het volgende:
[..]
Wij gaan niet..had poosje terug al geannuleerd. Had de aanbetaling nog niet gedaan, dus kon gelukkig nog. Vriendin waarmee ik zou gaan is nogal ziek, nierproblemen, dus die kon niet mee.
thanks! Daar heb ik denk ik wat aan!quote:Op maandag 23 april 2012 15:35 schreef JerryLee het volgende:
http://ruitersport.twenga.nl/longeerlijn.html
Wij hebben er gisteravond uren om zitten grinniken. How sad is dát dan?quote:Op maandag 23 april 2012 20:06 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Zal wel aan mij liggen, een beetje kinderachtig, maar moest toch wel ff lachen om de hond met een dildo in zijn bek
Het is ergens in Den Haag gekocht. Ze hadden ook rozequote:Op maandag 23 april 2012 23:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Waarom hebben ze die bij mijn dierenwinkel niet... wil ik ook... hilarisch
Ow, ook al van die ogen waar je geen 'nee' tegen kan zeggen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:48 schreef Markster het volgende:
Even Ambertje laten poseren
[ afbeelding ]
Hm den Haag dat is uit de richting. Ik wil een rozequote:Op maandag 23 april 2012 23:12 schreef Messina het volgende:
[..]
Het is ergens in Den Haag gekocht. Ze hadden ook roze
Die gebruikt ze dan ook maar al te graagquote:Op dinsdag 24 april 2012 23:09 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ow, ook al van die ogen waar je geen 'nee' tegen kan zeggen.
Die ogenquote:Op dinsdag 24 april 2012 22:48 schreef Markster het volgende:
Even Ambertje laten poseren
[ afbeelding ]
Aangenaam, stoere kerel !quote:Op woensdag 25 april 2012 03:30 schreef caroline88 het volgende:
Mag ik jullie voorstellen aan onze nieuwe huisgenoot Marco?
[ afbeelding ]
Noukiequote:Op woensdag 25 april 2012 12:29 schreef Bengeltje het volgende:
Labjes.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
leuke sluip poema achter de bank op de eerste fotoquote:Op woensdag 25 april 2012 12:29 schreef Bengeltje het volgende:
Labjes.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Joep, onze "oorlogs"veteraan.quote:Op woensdag 25 april 2012 13:31 schreef xienix2501 het volgende:
[..]
leuke sluip poema achter de bank op de eerste foto
Succes, al zal dat niet nodig zijn, Koda redt dat wel.quote:Op woensdag 25 april 2012 14:23 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Vanavond examen met Koda, misschien dat er nog wat foto's gemaakt worden door de vereniging zelf
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |