Ze had eens een PVV-er moeten zijn, dan was heel zuur links Fok eroverheen gevallen, remlof en Koos voorop.quote:Op dinsdag 10 april 2012 00:04 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ze? Ah ja wat Mei Li Vos zegt = de visie van links in het geheel

Dat klopt, de schaal in China is ook veel groter.quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mao roflwpwnde Pinochet qua aantal doden natuurlijk vierkant in het kwadraat. Pinochet was een voorbeeldige schooljongen vergeleken bij Mao.
het is natuurlijk nog wel de vraag of dit als verdedigen bedoeld was of als 'understatement'.quote:Dat zo`n Vos figuur dat dan ook nog gaat lopen verdedigen is facepalm waardig.

Als understatement? Hoe kan je nou een understatement maken over zoiets? Dat is hetzelfde als zeggen dat Hitler weliswaar miljoenen Joden heeft laten vergassen, maar het goed was voor de economie ofzo. Nee du_ke, dit is gewoon een totaal krankzinnig gestoord mens dat een opvatting heeft waar we gerust de term 'eng' aan kunnen hangen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat klopt, de schaal in China is ook veel groter.
[..]
het is natuurlijk nog wel de vraag of dit als verdedigen bedoeld was of als 'understatement'.

Nee, ik doel hierbij op de stijlvorm aangeven hoe groot iets is juist door het kleiner te benoemen. Bijvoorbeeld roepen dat je ietwat hard gereden hebt wanneer je net je rijbewijs kwijt bent geraakt vanwege 120 op een 50 km weg (ja ik weet het dit is qua type totaal niet te vergelijken). Het gebruik vna het woordje 'ietwat' zou hier op kunnen wijzen. (let op de slagen om de arm)quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als understatement? Hoe kan je nou een understatement maken over zoiets? Dat is hetzelfde als zeggen dat Hitler weliswaar miljoenen Joden heeft laten vergassen, maar het goed was voor de economie ofzo.
Zo mag je haar betitelen. Het lijkt me misschien wel wat kort door de bocht maar zo kennen we jequote:Nee du_ke, dit is gewoon een totaal krankzinnig gestoord mens dat een opvatting heeft waar we gerust de term 'eng' aan kunnen hangen.

Voor mensen die over de kennelijk zeldzame gave van ironie beschikken is dat niet zo heel moeilijk.quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als understatement? Hoe kan je nou een understatement maken over zoiets?

Ironiequote:Op dinsdag 10 april 2012 09:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Voor mensen die over de kennelijk zeldzame gave van ironie beschikken is dat niet zo heel moeilijk.
 over de graven van al die gestorven zijn onder het regimo Mao een ironisch woordgrapje willen maken
 over de graven van al die gestorven zijn onder het regimo Mao een ironisch woordgrapje willen maken  

En ik had ook absoluut niet verwacht dat jij haar zou veroordelen om haar uitspraken. Wat dat betreft kennen we jou ook weer ja.quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee, ik doel hierbij op de stijlvorm aangeven hoe groot iets is juist door het kleiner te benoemen. Bijvoorbeeld roepen dat je ietwat hard gereden hebt wanneer je net je rijbewijs kwijt bent geraakt vanwege 120 op een 50 km weg (ja ik weet het dit is qua type totaal niet te vergelijken). Het gebruik vna het woordje 'ietwat' zou hier op kunnen wijzen. (let op de slagen om de arm)
[..]
Zo mag je haar betitelen. Het lijkt me misschien wel wat kort door de bocht maar zo kennen we je

Scorpie die oppeens verontwaardigd doet om dode mensenquote:Op dinsdag 10 april 2012 09:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ironieover de graven van al die gestorven zijn onder het regimo Mao een ironisch woordgrapje willen maken

Nog smakelozer dan de Dam schreeuwer.

Femke vond het "een goed stuk", volgens haar Twitter.quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mao roflwpwnde Pinochet qua aantal doden natuurlijk vierkant in het kwadraat. Pinochet was een voorbeeldige schooljongen vergeleken bij Mao. Dat zo`n Vos figuur dat dan ook nog gaat lopen verdedigen is facepalm waardig.

Mijn god.quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:08 schreef du_ke het volgende:
het is natuurlijk nog wel de vraag of dit als verdedigen bedoeld was of als 'understatement'.

Niettemin blijft het een uitermate ongelukkig gekozen en overbodig (want problematisch) voorbeeld... Een faux pas die je niet twee keer kunt maken, lijkt me.quote:Op dinsdag 10 april 2012 07:53 schreef du_ke het volgende:
Zou je dit niet moeten lezen als een 'understatement'?

Dat was altijd al zo.quote:Op dinsdag 10 april 2012 10:23 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Femke vond het "een goed stuk", volgens haar Twitter.
What happend? Is links geïnfecteerd met een vreemd virus?

Dat dit uit de mond van iemand komt die nog nooit heeft gelachen geloof ik klinkt dit toch vrij vreemd.quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Voor mensen die over de kennelijk zeldzame gave van ironie beschikken is dat niet zo heel moeilijk.

Stalin had het beste voor met zijn mensen, maar kom, hij was wat cru.quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Breivik heeft het er ietwat hard doorheen gedrukt.

Zijn acties waren soms wat ongelukkig maar ja. Dat heeft iedereen wel eensquote:Op dinsdag 10 april 2012 12:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Stalin had het beste voor met zijn mensen, maar kom, hij was wat cru.

Precies. Het gaat om de intentie.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:15 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Zijn acties waren soms wat ongelukkig maar ja. Dat heeft iedereen wel eens

Dit vind ik een schandalige opmerking. Want dit kan je net zo goed over Hitler zeggen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Stalin had het beste voor met zijn mensen, maar kom, hij was wat cru.

²
²

Ja klopt.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit vind ik een schandalige opmerking. Want dit kan je net zo goed over Hitler zeggen.²

Wordt er ook 1 wakker...quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit vind ik een schandalige opmerking. Want dit kan je net zo goed over Hitler zeggen.²

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |