abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110100111

Wees hier ongeconcentreerd, onrustig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!

Een paar handige web sites en adressen:

Hoe herken je AD(H)D en ADD?
Voorlichtingsfilmpjes.
Overzichtelijke website geheel gericht op ADD..

Behandelaars:

PsyQ is een landelijk opererend samenwerkingsverband van de GGZ-instellingen. Hier kun je o.a. terecht voor diagnosestelling en behandeling.
Virenze een instelling die ambulante zorg biedt aan kinderen en jeugdigen (K&J) en volwassenen (VWZ). Hier kun je o.a. terecht voor diagnosestelling en behandeling.
Lijst met behandelaars

Patiëntenverenigingen, lotgenoten en ervaringsdeskundigen:

Balans digitaal, de patiëntenvereniging voor ADHD. Hier vindt u veel verwijzingen en recente publicaties over ADHD.
Stichting ADD, een stichting voor het overwegend onoplettend type (ADD).
Levente, een website met informatie en lotgenotencontact over ADD.
Vereniging Impuls, voor volwassenen met AD(H)D en aanverwante stoornissen.
Centrum Zit stil is de Belgische organisatie voor kinderen en volwassenen met ADHD.
• Het doel van De ADHD Stichting is de situatie van kinderen en volwassenen met ADHD te bevorderen i.s.m. andere organisaties op het gebied van ADHD.
Prikpagina ADHD. Op deze site kan men boodschappen van andere volwassenen met ADHD lezen en achterlaten.
• Het ADHD Netwerk is een netwerk voor hulpverleners die lid zijn van het netwerk om met elkaar te kunnen communiceren.
ADHD Xtra staat voor onafhankelijk interactief lotgenotencontact voor ADHD, ADD en/of aanverwante stoornissen zoals Borderline, PDD-NOS, ODD etc.

Medicatie bij ADHD en ADD:

Stimulantia:

• Ritalin: Methylfenidaat kort werkend.
• Concerta: Methylfenidaat lang werkend.
• Dextro-amfetamine: - Het verschil tussen Methylfenidaat en Dextro-amfetamine

Niet stimulantia:

• Strattera: Atomoxetine.
• Wellbutrin XR: Langwerkend Bupropion.

Vorige topics.

De OP vind je hier

Changelog:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tombias op 09-04-2012 19:16:56 ]
pi_110102579
:s) :W
pi_110104055
quote:
7s.gif Op maandag 9 april 2012 18:15 schreef ScarFace- het volgende:
:s) :W
Laat me raden... Je wilde wat schrijven maar je was het vergeten? :+

[ Bericht 6% gewijzigd door Tombias op 09-04-2012 19:14:37 ]
  maandag 9 april 2012 @ 20:12:08 #4
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_110107087
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 17:05 schreef Tombias het volgende:
Medikinet lijkt me niet prettig als ik dat zo lees. Zit nu op Concerta 54mg en geen last van bijwerkingen gelukkig. Wel aan het eind van de middag zo rond 3-4 uur vrij noe.
Ik ken medikinet niet, ook niet via 1 van mijn cliënten. Concerta daarin tegen wel.. via mijn cliënten. Ook daarbij merk ik dat rond 15.00/16.00uur, het uitgewerkt raakt, waardoor ze meer op de praatstoel zitten en weinig concentratie meer hebben.
En dat terwijl er gezegd wordt, dat het voor 12uur moet dekken.
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
pi_110138922
Ik zit nu voor de 2e keer aan 36 mg concerta per dag.
Dit werkte eerder ook al niet echt en nu dus ook niet, maar wilde het toch weer even proberen.

Eerder 54 mg gehad: werkte perfect! Kon ineens rijden en naar m'n moeders gebabbel luisteren tegelijk :P kreeg dingen voor elkaar, maakte 't ook af, etc. kortom voelde me echt goed!

had alleen dat ik na een tijdje duizelig werd ervan. eerst na 2 weken pas, daarna 3 weken gestopt omdat ik naar het buitenland ging. vervolgens weer ermee begonnen: dit keer na ongeveer 1,5 week duizelig.
verder gegaan, in de hoop dat het vanzelf weg zou trekken, maar werd alleen maar erger.
weer even gestopt..
toen ik er weer mee verder ging werd ik na 4 dagen al duizelig en werd het per dag erger. veel sneller dan de keren ervoor.

oh, en elke keer dat ik stopte bleef de duizeligheid een paar dagen hangen..
iemand enig idee of dit ook echt aan de concerta kan liggen?
m'n psych vindt het naar mijn idee allemaal niet zo interessant... (hij schrijft alleen m'n meds voor, behandeling is door iemand anders) dus daar kom ik niet veel verder mee.

zelf vraag ik het me af omdat de duizeligheid pas later komt en er ook nog een tijdje is als ik geen concerta meer gebruik.

bij de 36 mg heb ik er trouwens geen last van.
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_110143006
Ik lees mijn basisschool rapport terug en iedere keer staat er dat ik mij beter moet concentreren want ik kan het wel :')

Ben doorgestuurd door de huisarts voor een test, nu moet ik een vervolgtest doen om uit te vinden of er echt 'iets mis' met mij is ;)
Worry is a misuse of imagination
  dinsdag 10 april 2012 @ 17:33:30 #7
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_110143716
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:15 schreef Probability het volgende:
Ik lees mijn basisschool rapport terug en iedere keer staat er dat ik mij beter moet concentreren want ik kan het wel :')

Ben doorgestuurd door de huisarts voor een test, nu moet ik een vervolgtest doen om uit te vinden of er echt 'iets mis' met mij is ;)
Zo'n confrontatie had ik onlangs ook met middelbare schoolrapporten... Ik weet ook niet of ik me laat testen overigens, ik twijfel heel erg of ik het wel moet weten of wil weten. Krijg bij steeds meer dingen grip en dus lijkt er meer sprake van aangeleerd (of juist afgeleerd) gedrag te zijn. Dus op concentratie en het continu vertakken na.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  dinsdag 10 april 2012 @ 17:38:33 #8
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_110143893
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:36 schreef Selyn het volgende:
Ik zit nu voor de 2e keer aan 36 mg concerta per dag.
Dit werkte eerder ook al niet echt en nu dus ook niet, maar wilde het toch weer even proberen.

Eerder 54 mg gehad: werkte perfect! Kon ineens rijden en naar m'n moeders gebabbel luisteren tegelijk :P kreeg dingen voor elkaar, maakte 't ook af, etc. kortom voelde me echt goed!
[knip]

oh, en elke keer dat ik stopte bleef de duizeligheid een paar dagen hangen..
iemand enig idee of dit ook echt aan de concerta kan liggen?
m'n psych vindt het naar mijn idee allemaal niet zo interessant... (hij schrijft alleen m'n meds voor, behandeling is door iemand anders) dus daar kom ik niet veel verder mee.

zelf vraag ik het me af omdat de duizeligheid pas later komt en er ook nog een tijdje is als ik geen concerta meer gebruik.

bij de 36 mg heb ik er trouwens geen last van.
Misschien toch na verloop van tijd teveel aan concerta in je lijf? :?
Heb gekeken voor je, maar ik kan het niet vinden. Misschien je apotheek eens vragen?
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:15 schreef Probability het volgende:

Herkenbaar... vooral "dromerig" "concentratie" "kom op je kan het"
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
pi_110143944
Haha, dat staat ook in al mijn rapporten.
-weg-
  dinsdag 10 april 2012 @ 17:43:00 #10
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_110144038
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:33 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Zo'n confrontatie had ik onlangs ook met middelbare schoolrapporten... Ik weet ook niet of ik me laat testen overigens, ik twijfel heel erg of ik het wel moet weten of wil weten. Krijg bij steeds meer dingen grip en dus lijkt er meer sprake van aangeleerd (of juist afgeleerd) gedrag te zijn. Dus op concentratie en het continu vertakken na.
waar ben je bang voor als je wel een onderzoek laat doen?
Fokbijbel!
pi_110144095
Maar goed misschien komt er wel helemaal niets uit en heb ik 'gewoon' moeite met concentreren etc :+
Worry is a misuse of imagination
  dinsdag 10 april 2012 @ 18:12:50 #12
12888 Skull-splitter
pi_110145152
quote:
4s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:43 schreef dolfina-chica het volgende:

[..]

waar ben je bang voor als je wel een onderzoek laat doen?
Dat ik hem bewust of onbewust beinvloed en dus niet betrouwbaar uitvoer, daarmee een diagnose kan forceren om maar een antwoord te hebben.
Het hebben van een stempeltje vind ik nu ineens weer eng (ey, moodswings?!) ook.

Ik denk dat ik me gewoon goed wil inlezen of ik er iets mee kan zonder meteen medische hulp te gebruiken.
  dinsdag 10 april 2012 @ 18:21:43 #13
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_110145442
Je hoeft niet gelijk aan medicatie oid. Na de stempel is handiger inlezen, want dan heb je wel zekerheid.

En over betrouwbaarheid.. ze gaan gesprekken met je aan, je krijgt niet alleen die test onder je neus geschoven :P
Fokbijbel!
pi_110208270
Morgen weer een gesprek met de psych over de concerta 54mg. Mijn vrouw vindt dat ik 's avonds niet echt bij de les ben en sneller geïrriteerd dan anders. Overdag heb ik ook het idee dat het lezen van documenten en concentratie weer slechter gaat. wvv. Zeker na 15-16 uur ben ik een vermoeid wrak heb ik het idee.
  donderdag 12 april 2012 @ 00:12:53 #15
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_110213327
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:30 schreef Tombias het volgende:
Morgen weer een gesprek met de psych over de concerta 54mg. Mijn vrouw vindt dat ik 's avonds niet echt bij de les ben en sneller geïrriteerd dan anders. Overdag heb ik ook het idee dat het lezen van documenten en concentratie weer slechter gaat. wvv. Zeker na 15-16 uur ben ik een vermoeid wrak heb ik het idee.
Dat na 15uur herken ik van 1 van mijn cliënten.. ben zeer benieuwd wat je als antwoord krijgt.. ik heb zelf het vermoeden dat het ventje hoger moet met medicatie..
(nou ken ik jou verder niet, maar het kan mee spelen)
Fokbijbel!
pi_110213422
quote:
4s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:12 schreef dolfina-chica het volgende:

[..]

Dat na 15uur herken ik van 1 van mijn cliënten.. ben zeer benieuwd wat je als antwoord krijgt.. ik heb zelf het vermoeden dat het ventje hoger moet met medicatie..
(nou ken ik jou verder niet, maar het kan mee spelen)
Ik zie veel mensen die Concerta slikken, wordt dat nou eigenlijk wel vergoed? Mijn psychiater zei toen van niet dus kreeg ik gewone methylfenidaat of Ritalin.
A dirty mind is a joy forever.
  donderdag 12 april 2012 @ 00:48:02 #17
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_110214547
Ligt aan je verzekering.. De jongens die ik begeleid krijgen het 100% vergoed, maar niet vanuit de apotheek, zij moeten eerst zelf betalen en krijgen het terug. Sommige medicatie krijg je gelijk mee zonder betalen, bedoel ik daarmee...
Nou hebben zij ook het duurste pakket in zorgverzekering.

[ Bericht 15% gewijzigd door dolfina-chica op 12-04-2012 00:49:19 (verduidelijking) ]
Fokbijbel!
pi_110214749
quote:
4s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:48 schreef dolfina-chica het volgende:
Ligt aan je verzekering.. De jongens die ik begeleid krijgen het 100% vergoed, maar niet vanuit de apotheek, zij moeten eerst zelf betalen en krijgen het terug. Sommige medicatie krijg je gelijk mee zonder betalen, bedoel ik daarmee...
Nou hebben zij ook het duurste pakket in zorgverzekering.
Oke nja ik kan maar beter op die ritalin blijven zitten ook, geen klachten, maar dacht misschien een langwerkende. Ik heb een redelijk pakket qua zorg maar hij zei dat ik moest betalen en dat vertikte ik.
  donderdag 12 april 2012 @ 01:01:30 #19
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_110214903
je kan je zorgverz. bellen om te vragen..
en daarna in overleg gaan met je arts.

Nadeel ervan is inderdaad dat als ik kijk naar mijn client dat ze dikke 150 per keer kwijt zijn wat ze dan later terug krijgen 8)7
Fokbijbel!
pi_110221310
Hallo allemaal.. Kom maar weer is terug voor een vraagje! Hoe zit met met jullie 'samenwerken' skills?
  donderdag 12 april 2012 @ 11:27:11 #21
12888 Skull-splitter
pi_110222324
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 10:58 schreef Fes1-2 het volgende:
Hallo allemaal.. Kom maar weer is terug voor een vraagje! Hoe zit met met jullie 'samenwerken' skills?
Beroerd. Nee hoor, maar ik werk wel graag alleen aan dingen die ik gewoon af moet maken. Ik kan wel goed overzicht behouden en ook anderen duidelijk maken wat er moet gebeuren. Als ik taken verdeel dan lukt dit meestal aardig, en ook samen dingen uitzoeken gaat me prima af.

Ook uitwisseling van ervaring oid gaat prima.

Waar ik ooit wel moe van werd, toen ik net bij de politie zat en we een teambuildingdag hadden, is dat er dan niemand verantwoordelijkheid neemt, ik wordt aangekeken en dan aangewezen als leidinggevende, waarna iedereen ineens een mening heeft hoe het moet. Ik vind het dan lastig om op de juiste manier op eventuele strepen te gaan staan, dus kapte af en toe af "Patrick, hou nou gewoon eens EVEN je bek joh"

Me net telefonisch aangemeld, wordt morgen teruggebeld voor telefonische intake
pi_110224036
quote:
Slecht.
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
pi_110224959
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 11:27 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Beroerd. Nee hoor, maar ik werk wel graag alleen aan dingen die ik gewoon af moet maken. Ik kan wel goed overzicht behouden en ook anderen duidelijk maken wat er moet gebeuren. Als ik taken verdeel dan lukt dit meestal aardig, en ook samen dingen uitzoeken gaat me prima af.

Ook uitwisseling van ervaring oid gaat prima.

Waar ik ooit wel moe van werd, toen ik net bij de politie zat en we een teambuildingdag hadden, is dat er dan niemand verantwoordelijkheid neemt, ik wordt aangekeken en dan aangewezen als leidinggevende, waarna iedereen ineens een mening heeft hoe het moet. Ik vind het dan lastig om op de juiste manier op eventuele strepen te gaan staan, dus kapte af en toe af "Patrick, hou nou gewoon eens EVEN je bek joh"

Me net telefonisch aangemeld, wordt morgen teruggebeld voor telefonische intake
Beetje hetzelfde hier... Wordt dan ook altijd snel als de leidinggevende aangewezen. Ik denk dat dat komt omdat ik heel snel ben van we gaan het zo en zo en zo doen.. Maar als het dan een keer mis gaat dan komt er al snel zo'n aaaaaaaaaaaaaaaargh moment en verlies ik mn motivatie. Bekend?
  donderdag 12 april 2012 @ 13:37:25 #24
12888 Skull-splitter
pi_110227568
Hier meer dat ik veel samenvat en consensus opzoek. Werkt niet altijd overigens.
  donderdag 12 april 2012 @ 14:11:39 #25
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_110229063
quote:
uhh.. studie gezien, ik hield me op de achtergrond, vond het moeilijk om me aan afspraken te houden.
Ik werk het liefst onder mega druk, (scripties op laatste moment maken enz.)

Nog trouwens, ik hou me op de achtergrond qua direct samenwerken. Als ik ergens echt niet mee eens ben trek ik mijn mond open.
Nou denk ik persoonlijk dat daar ook een verschil inzit met ADHD en ADD :)
Fokbijbel!
  donderdag 12 april 2012 @ 15:38:19 #26
12888 Skull-splitter
pi_110232928
Buiten ADD/ADHD komt daar een stukje persoonlijkheid en geschiedenis bij lijkt me...
  donderdag 12 april 2012 @ 16:02:00 #27
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_110234102
nou je het zegt.. klopt ook wel..
doordat ik thuis altijd op de voorgrond trad.. drukte mijn ma dat met regelmaat de kop in..
waarbij ik me steeds meer terug ging houden in een groep mensen.
Fokbijbel!
  donderdag 12 april 2012 @ 17:33:41 #28
12888 Skull-splitter
pi_110238713
Onlangs een Ernst-Jung persoonlijkheidstest gedaan, kwam efnp uit, terwijl ik ifpn had ingeschat. Ik vertelde mijn moeder dit en die begon meteen dat dit niet klopte :')

Gaf ze aan dat ik me als extravert kon gedragen maar in essentie introvert was, dat het extraverte mijn masker was. Terwijl ik steeds extraverter wordt en me daar prima bij voel.

Aangeleerd gedrag dus.
pi_110240435
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:38 schreef Skull-splitter het volgende:
Buiten ADD/ADHD komt daar een stukje persoonlijkheid en geschiedenis bij lijkt me...
Sterker nog, ik denk dat voornamelijk persoonsgebonden is. Sommige dingen worden gewoon te snel aan AD(H)D gekoppeld, op die manier hoef je er geen verantwoordelijkheid voor te nemen want dan hoort het daarbij en niet bij je persoonlijkheid.

Wat samenwerken betreft, ik kan prima samenwerken mits ik degene met wie ik samenwerk mag. Ik vind samenwerken vaak een uitkomst omdat ik het fijn vind om te zien hoe andere mensen bepaalde problemen aanpakken. Het liefste heb ik dan wel graag een duidelijke taakverdeling, ik wil weten wat ik van de ander kan verwachten (en andersom natuurlijk ook).
  donderdag 12 april 2012 @ 19:04:30 #30
12888 Skull-splitter
pi_110241818
Exact dat houdt me ook een beetje tegen een diagnose aan te vragen, bang daarop te gaan leunen terwijl ik zelf veel van mijn problemen tackle door te leren en mijn gedrag te veranderen...
  donderdag 12 april 2012 @ 19:24:09 #31
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_110242776
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 19:04 schreef Skull-splitter het volgende:
Exact dat houdt me ook een beetje tegen een diagnose aan te vragen, bang daarop te gaan leunen terwijl ik zelf veel van mijn problemen tackle door te leren en mijn gedrag te veranderen...
wat ik had, eerste half jaar verschool ik me erachter...
"maar ik ben ADD'er, dus is het normaal zoals ik doe"
ik sloeg door.. maar dat heb ik nu niet meer, je kijkt inderdaad naar waarom doe je sommige dingen..
nu is het.. maar "ik ben dolfina en zo doe ik het"
Fokbijbel!
pi_110243692
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 19:04 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik zou me er niet door laten tegenhouden :) .

Ik durf van mezelf te zeggen dat ik me nooit achter m'n adhd heb verscholen. Natuurlijk verklaart het sommige dingen, maar ik ben zelf eindverantwoordelijk voor de dingen die ik doe, niet de adhd.
  donderdag 12 april 2012 @ 19:56:52 #33
12888 Skull-splitter
pi_110244391
Ik wordt morgen gebeld he ;)
pi_110247683
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 19:56 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik wordt morgen gebeld he ;)
Ok, succes met wachten. En als je ongeduldig bent niet zeuren dat je adhd hebt ;)
  donderdag 12 april 2012 @ 21:15:30 #35
12888 Skull-splitter
pi_110249760
Nergens last van, behalve dat morgenochtend ook de vertrouwenspersoon terug kan bellen over een lastige situatie op werk.
  vrijdag 13 april 2012 @ 14:09:17 #36
12888 Skull-splitter
pi_110276286
Vanmorgen gebeld, kom in aanmerking voor verder onderzoek, maar heel specifiek is het allemaal niet.

Spannend!
pi_110296567
Gisteren heb ik een gesprek met de psyg gehad over mijn medicatie en dat ik er eigenlijk slechter van werd. Zij verwachte dat ik een te hoge dosering had(54mg concerta). Maar omdat het bij mij ook rond 15 uur altijd instorttijd is heeft ze me terug gezet naar 36mg maar dan 2x daags.

Ik ben vanochtend begonnen om 7 uur met 36 mg en vanmiddag rond 15 uur nog maal 36mg.
Ik weet nog niet hoe ik het gevoel moet omschrijven. Morgen of later meer over mijn medicatie avontuur.
  vrijdag 13 april 2012 @ 23:27:39 #38
12888 Skull-splitter
pi_110300359
Moeder in rep en roer, vraagt zich af waarom ik hiernaar zoek, geef ik aan dat ik niet zozeer het stempeltje wil, maar tools wil ontwikkelen om voor mij lastige situaties beter te kunnen hanteren.

Om vervolgens te zeggen dat het waarschijnlijk inderdaad in een rapport van het Merckelbachinstituut staat waar ik ooit getest ben :')
pi_110326336
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 23:27 schreef Skull-splitter het volgende:
Moeder in rep en roer, vraagt zich af waarom ik hiernaar zoek, geef ik aan dat ik niet zozeer het stempeltje wil, maar tools wil ontwikkelen om voor mij lastige situaties beter te kunnen hanteren.

Om vervolgens te zeggen dat het waarschijnlijk inderdaad in een rapport van het Merckelbachinstituut staat waar ik ooit getest ben :')
Heb je al een rijbewijs? Zo niet dan kan je beter eerst dat halen en daarna pas de diagnose laten doen. Anders ben je heel veel euro's kwijt voor de herkeuringen.
  zaterdag 14 april 2012 @ 21:07:09 #40
12888 Skull-splitter
pi_110326572
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:00 schreef Tombias het volgende:

[..]

Heb je al een rijbewijs? Zo niet dan kan je beter eerst dat halen en daarna pas de diagnose laten doen. Anders ben je heel veel euro's kwijt voor de herkeuringen.
Al lang binnen. Rijden is voor mij ook geen probleem, ik voel me dan het lekkerst in mijn vel zitten, ironisch genoeg. Niet dat ik perfect rijd of altijd de juiste inschatting maak, maar rijd wel veiliger dan al mijn vrienden van mijn leeftijd bij elkaar.

Magoed, dat kan ook aan mijn politie-rijopleiding liggen.
pi_110326794
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:07 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Al lang binnen. Rijden is voor mij ook geen probleem, ik voel me dan het lekkerst in mijn vel zitten, ironisch genoeg. Niet dat ik perfect rijd of altijd de juiste inschatting maak, maar rijd wel veiliger dan al mijn vrienden van mijn leeftijd bij elkaar.

Magoed, dat kan ook aan mijn politie-rijopleiding liggen.
Das ook het rare dat je een verplichte keuring moet hebben als AD(H)D-er met medicatie. Er is aangetoond dat een ADHD-er met medicatie zelfs geconcentreerder en veiliger rijdt dan menig ander bestuurder. Het is volgens mij ook een discussie punt in de tweede kamer, meen ik.

Zelf rij ik nooit. Ik heb een treinkaart van mijn werk. En de auto is ingesteld op mijn vrouw dus zij rijdt altijd. Vind ik prima. Lekker relaxed. ;)
pi_110327044
Ik heb nu dus twee maal daags Concerta 36mg maar de psych zei dat mogelijk dextro-amfetamine een goede mogelijkheid zou zijn maar eerst wilde ze bekijken of dit bevalt. Na drie weken moet ik terug komen. Nu de tweede dag met tweemaal daags medicatie. Gaat tot nu toe redelijk goed. Eens kijken hoe het bevalt na een werkweek met volledige concentratie op de werkzaamheden.
  zaterdag 14 april 2012 @ 21:49:49 #43
12888 Skull-splitter
pi_110328576
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:12 schreef Tombias het volgende:

[..]

Das ook het rare dat je een verplichte keuring moet hebben als AD(H)D-er met medicatie. Er is aangetoond dat een ADHD-er met medicatie zelfs geconcentreerder en veiliger rijdt dan menig ander bestuurder. Het is volgens mij ook een discussie punt in de tweede kamer, meen ik.

Zelf rij ik nooit. Ik heb een treinkaart van mijn werk. En de auto is ingesteld op mijn vrouw dus zij rijdt altijd. Vind ik prima. Lekker relaxed. ;)
Ik hou van de chaos en heb dan vaak nog tijd om vanuit mijn ooghoek leuke dingen (roofvogels, herten, mooie plekken of panden) te checken.

Dat betreft heb ik wel degelijk filtering.
pi_110330286
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:49 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ik hou van de chaos en heb dan vaak nog tijd om vanuit mijn ooghoek leuke dingen (roofvogels, herten, mooie plekken of panden) te checken.

Dat betreft heb ik wel degelijk filtering.
Dat vind ik ook het mooie van mijn ADD. Mijn zoontje heeft waarschijnlijk ook ADD( maar dat traject begint pas volgende week) Hij ziet ook van alles en is ook lekker chaotisch en impulsief net als ik.
Mijn vrouw let helemaal niet op details van haar omgeving. Als ik haar vraag wat ze van een bepaalde object/kleur/etc. in bijvoorbeeld een bepaalde stad vond van vanmiddag dan kijkt ze me met vragen de ogen aan waar ik het in hemelsnaam over heb. Ook als mijn zoon of ik iets bedenken dan kunnen we het ook maken maar als ik het probeer uit te leggen hoe het eruit moet gaan zien aan mijn vrouw dan kan ze zich er geen voorstelling van maken. Soms wel frustrerend.
  zaterdag 14 april 2012 @ 22:40:21 #45
12888 Skull-splitter
pi_110331198
Ik houd er vaak een puur praktische blik op na. Als partners of collega's tegen iets aanlopen pak ik het aan en doe iets zonder nadenken of uitleg. Werpt wel eens aparte blikken op.

Ik kan echter wel concreet uitleggen hoe ik dingen bedenk.

Persoonlijk loop ik vooral tegen afleiding en het duizend dingen tegelijk willen/doen waardoor niets af is aan.

Daar wil ik iets mee. De rest kan ik gelukkig vaak in mijn voordeel ombuigen...
pi_110366350
Lol gisteren genezen van mijn eeuwenlange nieuwsgierigheid naar coke. Kreeg wat aangeboden van een vriend van me en ik was zwaar bezopen en op dat moment had ik zoiets van nou ja... let go let god.
Had net zo goed ritalin kunnen pakken ofzo, werd er alleen maar super rustig van. Plus dat ik echt een gore smaak in m'n bek had.

En dat hele nuchtere gedoe heb ik ook niet echt gemerkt, wilde alleen nog maar water drinken.
Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik wel echt flink gedronken had.

Net wat dingetjes opgezocht en het schijnt dus inderdaad dat coke een vergelijkbare werking heeft voor ADHD'ers als ritalin. Best interessant eigenlijk, maar ook wel een beetje jammer.
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_110374527
Alweer nog niet moe te krijgen.
En morgen gaat weer vroeg de wekker, of erger nog ik wordt er om half 6 uitgejaagd door de geluidsoverlast van de bovenburen.
Snel met een boek naar bed al kan dat nog weleens later als 2 uur morgenvroeg worden dan :)
  zondag 15 april 2012 @ 22:54:15 #48
12888 Skull-splitter
pi_110375675
Ik ga zo naar bed, morgen een drukke dag ondanks dat ik vrij ben.
  zondag 15 april 2012 @ 23:04:32 #49
297051 schaal_9
Caissière B
pi_110376364
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:00 schreef Tombias het volgende:

[..]

Inderdaad *O*
Met een diagnose ADHD of autisme word je in 0031 gediscrimineerd, je kunt dus beter maar van niets weten (als je klachten niet te ernstig zijn).
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_110384340
Over het rijbewijs. Ik heb dus wel al die keuringen ondergaan. Typisch ADD zijnde heb ik nog een niet verzonden klachtenmail in mn concepten map staan.. Inmiddels al een jaar eigenlijk.

Stomme was dat ik al lang mn autorijbewijs had maar omdat ik mn motor rijbewijs ging halen kon ik niet invullen dat ik geen medicatie nam. Zowel het onderzoek bij de psychiater als de rijtest sloegen TOTAAL nergens op. En voor de psychiater moet je dan ook nog eens 250 euro lappen geloof ik. Enige wat ik daar gedaan heb is antwoord gegeven op gebruik je drugs? Ben je geweldadig? en dat soort ontiegelijke bullshit vragen.

De man die mn rijtest afnam... die wist geloof ik niet wat ADD was. Die vroeg of ik mn medicijnen wel had genomen. Omdat ik zo druk was? Nah, ik probeerde gewoon een gesprek aan te knopen tijdens de rijtest.

Het slaat nergens op. Mijn advies! Zeg lekker helemaal niks! On top of that.. mijn rijbewijs is maar 3 jaar geldig =/
pi_110384350
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 20:47 schreef Robophatt het volgende:
Lol gisteren genezen van mijn eeuwenlange nieuwsgierigheid naar coke. Kreeg wat aangeboden van een vriend van me en ik was zwaar bezopen en op dat moment had ik zoiets van nou ja... let go let god.
Had net zo goed ritalin kunnen pakken ofzo, werd er alleen maar super rustig van. Plus dat ik echt een gore smaak in m'n bek had.

En dat hele nuchtere gedoe heb ik ook niet echt gemerkt, wilde alleen nog maar water drinken.
Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik wel echt flink gedronken had.

Net wat dingetjes opgezocht en het schijnt dus inderdaad dat coke een vergelijkbare werking heeft voor ADHD'ers als ritalin. Best interessant eigenlijk, maar ook wel een beetje jammer.
Gebruik ook nog wel is drugs.. maar coke altijd 2 x zoveel dan mn vrienden zeg maar =/
pi_110386024
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 08:23 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Gebruik ook nog wel is drugs.. maar coke altijd 2 x zoveel dan mn vrienden zeg maar =/
Kan ik me iets bij voorstellen ja.
Maar goed, ik hoef het in ieder geval niet meer. Was me de moeite niet waard!
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_110387365
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 09:51 schreef Robophatt het volgende:

[..]

Kan ik me iets bij voorstellen ja.
Maar goed, ik hoef het in ieder geval niet meer. Was me de moeite niet waard!
Top houden zo! Serieus :)
pi_110390014
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 10:41 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Top houden zo! Serieus :)
Thanks :) Ja ben blij dat ik het geprobeerd heb, maar nog veel blijer dat het tegenviel.

Het mag de pret niet drukken hoor. Er is altijd nog m! :P
Gebruik jij wel nog ooit coke dan?
pi_110391515
Het is rotzooi. Er zijn veel leukere middelen :)
  maandag 16 april 2012 @ 14:45:03 #56
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_110396170
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 22:23 schreef Tombias het volgende:

[..]

Dat vind ik ook het mooie van mijn ADD. Mijn zoontje heeft waarschijnlijk ook ADD( maar dat traject begint pas volgende week) Hij ziet ook van alles en is ook lekker chaotisch en impulsief net als ik.
Mijn vrouw let helemaal niet op details van haar omgeving. Als ik haar vraag wat ze van een bepaalde object/kleur/etc. in bijvoorbeeld een bepaalde stad vond van vanmiddag dan kijkt ze me met vragen de ogen aan waar ik het in hemelsnaam over heb. Ook als mijn zoon of ik iets bedenken dan kunnen we het ook maken maar als ik het probeer uit te leggen hoe het eruit moet gaan zien aan mijn vrouw dan kan ze zich er geen voorstelling van maken. Soms wel frustrerend.
Dat is inderdaad vrij normaal wat je hier beschrijft..
Het kan zijn, dat je vrouw ook geen beelddenker is.. dan is het helemaal frustrerend..
kijk hier eens: www.ikleeranders.nl misschien heb je er wat aan om verschillen te zien.. ook voor je vrouw.
Fokbijbel!
pi_110427317
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 12:04 schreef Robophatt het volgende:

[..]

Thanks :) Ja ben blij dat ik het geprobeerd heb, maar nog veel blijer dat het tegenviel.

Het mag de pret niet drukken hoor. Er is altijd nog m! :P
Gebruik jij wel nog ooit coke dan?
m is leuk ;) Gebruik het best vaak eigenlijk. Maar in tegenstelling tot de meeste mensen drink ik dan wel minder in plaats van meer :)
pi_110434491
quote:
4s.gif Op maandag 16 april 2012 14:45 schreef dolfina-chica het volgende:

[..]

Dat is inderdaad vrij normaal wat je hier beschrijft..
Het kan zijn, dat je vrouw ook geen beelddenker is.. dan is het helemaal frustrerend..
kijk hier eens: www.ikleeranders.nl misschien heb je er wat aan om verschillen te zien.. ook voor je vrouw.
Super! _O_
Bedankt voor de link.
pi_110672684
Heel interessante link voor mensen die problemen hebben met hun medicatie...

http://ezinearticles.com/(...)ic-Window&id=1257427
pi_110689529
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 13:42 schreef Tombias het volgende:
Heel interessante link voor mensen die problemen hebben met hun medicatie...

http://ezinearticles.com/(...)ic-Window&id=1257427
Problemen? Ik ben gek op dope! ^O^

Anyway. Ik ben vandaag weer bij de psych geweest en e.e.a. wordt in werking gezet. Jellinek erbij voor de cannabis, op eigen verzoek. Ik heb teveel haast om nog door te modderen, dus hoppaaaaa.

Daarnaast mogelijk antidepressiva (bupropion denk ik?) om de moodswings een beetje in de hand te gaan houden, want op deze manier kan ik onmogelijk lijn krijgen in m'n leven. Maar daar hoor ik van de week meer over. Als daarmee m'n libido om zeep wordt geholpen, prima, wat een rust zal ik hebben!

Verder ehhhh... Geen idee. Dat was hem.

Zal me allemaal weer benieuwen!
pi_110796160
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 20:15 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

Problemen? Ik ben gek op dope! ^O^

Anyway. Ik ben vandaag weer bij de psych geweest en e.e.a. wordt in werking gezet. Jellinek erbij voor de cannabis, op eigen verzoek. Ik heb teveel haast om nog door te modderen, dus hoppaaaaa.

Daarnaast mogelijk antidepressiva (bupropion denk ik?) om de moodswings een beetje in de hand te gaan houden, want op deze manier kan ik onmogelijk lijn krijgen in m'n leven. Maar daar hoor ik van de week meer over. Als daarmee m'n libido om zeep wordt geholpen, prima, wat een rust zal ik hebben!

Verder ehhhh... Geen idee. Dat was hem.

Zal me allemaal weer benieuwen!
Hoi,

Moet je naar de Jellinek voor je cannabisgebruik? Opname of klinisch?
Je krijgt Bupropion erbij zeg je, slik je al veel dan?
Ik ben ook net een dope fabriek, alhoewel ik nu wat mag afbouwen.
Bupropion is Welbutrin toch? Heb ik ook ja.
Volgens mij krijg je geen last van je libido met die. Jammer?

Groetjes Marleneke
pi_110798192
Sinds vandaag aan de dex 3x 5mg. Merk er nog niet veel van maar het was vandaag ook mijn vrije dag dus morgen eens kijken het mijn werk beinvloed. Met Concerta was ik echt een zombie zoals mijn collegas mij noemde. Mijn vrouw vond het ook niks. Ze zij dat ik beter af was zonder concerta 36mg.

Volgens de psych was ik mogelijk een van de 30% waar mfd niet werkzaam is of in iedergeval de boel verergerde.

Nu dus een Dex-avontuur.
pi_110798292
Ik was getest voor ADHD vorig jaar zomer bij PsyQ in Den Haag,ik voldeed 4 niet aan de eisen(van de 6) om het te hebben. _O-
pi_110802953
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met homeopathische medicijnen of daar wat meer over weten?
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_110803250
quote:
12s.gif Op donderdag 26 april 2012 08:01 schreef Selyn het volgende:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met homeopathische medicijnen of daar wat meer over weten?
Ik vreet valeriaan om de scherpe randjes van mn onrust en stemmingswisselingen af te halen.
pi_110803275
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 23:18 schreef marleneke1980 het volgende:

[..]

Hoi,

Moet je naar de Jellinek voor je cannabisgebruik? Opname of klinisch?
Je krijgt Bupropion erbij zeg je, slik je al veel dan?
Ik ben ook net een dope fabriek, alhoewel ik nu wat mag afbouwen.
Bupropion is Welbutrin toch? Heb ik ook ja.
Volgens mij krijg je geen last van je libido met die. Jammer?

Groetjes Marleneke
Op dit moment geen medicatie. we zochten iets dat mn stemming kan stabiliseren, en omdat dit spul de naam heeft de wat meer generieke adhd klachten ook te bestrijden kwam ie daar mee.

Probleem? Op zich zou ik dat voorlopig prima vinden ja. Brengt me alleen maar in problemen.
pi_110803706
quote:
12s.gif Op donderdag 26 april 2012 08:01 schreef Selyn het volgende:
Nee,helaas nooit medicijnen geslikt!
pi_110812382
quote:
6s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:02 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Nee,helaas nooit medicijnen geslikt!
Helaas niet? Dus eigenlijk had je het wel graag gewild?
pi_110846324
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 13:40 schreef Tombias het volgende:

[..]

Helaas niet? Dus eigenlijk had je het wel graag gewild?
Nee,is helemaal niet nodig! _O-
pi_111026888
Kan iemand mij een beetje advies geven over mij situatie..

Ik ben een jaar geleden naar de huisarts gegaan met concentratie- en motivatieproblemen etc. De huisarts had mij toen doorverwezen naar een psycholoog, mentaalbeter. Daar moest ik een paar testjes doen, oa de WAIS-III en de ANT(Attention Network Test ofzo?). De WAIS-III ging niet zo lekker. Ik had namelijk niet verwacht dat de test mondelijk werd afgenomen. Had die dag ook nog een proefwerk, dus had ook niet zo lekker geslapen.

Ik kreeg de voorlopige diagnose ADD, maar het was nog niet definitief. Ze wist het namelijk nog niet zeker en wilde ook nog contact opnemen met school. Mij werd wel verteld dat ik proef medicatie kon proberen, dus hiervoor werd ik naar de huisarts verwezen.

Huisarts zegt dat hij deze niet mag voorschrijven, dat moest een psychiater doen. Dus hij verwees mij door naar het GGZ.
Bij het GGZ wilden ze blijkbaar opnieuw een onderzoek doen. Na het intake gesprek zeiden ze dat ik de resultaten moest opsturen van het onderzoek van Mentaalbeter. Dus ik had dat gedaan.

Ik werd toen uitgenodigd voor nog een gesprek, om een aantal testjes te doen. Die aantal testjes bestond uit tankstations zoeken op een kaart en het omcirkelen van vierkantjes met 3 punten erin. :') Vond het nogal vreemd en doelloos, maargoed.
Twee personen waren er overigens om het onderzoek te doen. Een man die "expert op het gebied van communicatie met ouders" was, en een vrouw die "expert was op het gebied van kinderen" of zo iets. Ik had wel een beetje het gevoel dat ik als een 8-jarige werd behandeld.

Na anderhalve maand hadden ze eindelijk het resultaat. Ik heb dus totaal 3 gesprekken met hen gehad. Ze zeiden dat ik vanwege mijn lage IQ score(ik had namelijk maar 110 op de WAIS-III gescoord) beter havo kon doen. Vwo zou te moeilijk zijn. Verder gaven zij mij het advies om goed te slapen want dat zou de concentratie bevorderen. :')

Ik vond het advies nogal demotiverend. Ik heb niet echt het gevoel dat zij mij geloofden. Het is inmiddels alweer 6 maanden verder, en er is niets veranderd. Heb ook geen gesprekken meer gehad omdat het onderzoek afgerond was (bij beide GGZ en Mentaalbeter). Ook geen medicatie gekregen.
Op school kom ik nog steeds heel de tijd te laat, tijdens de lessen kan ik me totaal niet concentreren en zit ik maar een beetje te dagdromen. Heb ook maar weinig motivatie en met schoolwerk begin ik nog altijd te laat. Tot zover ik het me kan herinneren, ben ik nooit eerder dan een dag van tevoren begonnen met leren...

Ik ben overigens 18 jaar, man en zit in 6vwo. Ik heb dus over 2 weken examens, en ik ben nog niet eens begonnen met leren. -O-
Wat nu?

Overigens met mobiel getypt, dus excuses voor spelfouten of rare zinnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')