Wellicht zou je je eens moeten verdiepen in wat wetenschappers nu eigenlijk bedoelen met het woord "theorie".quote:Op maandag 9 april 2012 13:23 schreef SwaPore het volgende:
[..]
Ik begin me zo langzamerhand een beetje te ergeren aan die quasi geleerden hier die denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. Ten eerste, het is de evolutieTHEORIE. De meeste echte geleerden geloven niet in de evolutietheorie, maar zijn die aan het verbeteren omdat er ongelooflijk veel dingen niet kloppen.
Ten tweede doen heel veel mensen hier net alsof er iets gebeurd in het milieu en dat een organisme zich vervolgens aanpast, dit is onzin, onmogelijk en totaal niet wat de evolutietheorie beweert.
Vertel eens voor de gein wat jij denkt dat de wetenschap bedoelt met de term theorie? Het lijkt me wel van belang dat je in ieder geval dat snapt voordat je kritiek gaat leveren op de evolutietheorie...of op de "quasi geleerden hier".quote:Op maandag 9 april 2012 13:23 schreef SwaPore het volgende:
[..]
Ik begin me zo langzamerhand een beetje te ergeren aan die quasi geleerden hier die denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. Ten eerste, het is de evolutieTHEORIE.
Dat klopt, men spreekt inderdaad niet over "geloven in" als men spreekt over wetenschappelijke theorieën, hypotheses etc. Men heeft het dan over mate van acceptatie en bij de moderne evolutietheorie is de mate van acceptatie zeer groot en praktisch volledig onder wetenschappers die zich er mee bezig houden.quote:De meeste echte geleerden geloven niet in de evolutietheorie...[]
Geef eens voorbeelden hiervan? Er zijn inderdaad nog genoeg zaken waar over men twijfelt of waar men nog niet genoeg van afweet binnen de evolutietheorie, maar over welke zaken heb jij het die binnen de evolutietheorie niet kloppen, maar (kennelijk) wel worden geaccepteerd?quote:[]..., maar zijn die aan het verbeteren omdat er ongelooflijk veel dingen niet kloppen.
Welke mensen zijn het die dit beweren binnen dit topic dan?quote:Ten tweede doen heel veel mensen hier net alsof er iets gebeurd in het milieu en dat een organisme zich vervolgens aanpast, dit is onzin, onmogelijk en totaal niet wat de evolutietheorie beweert.
Tussenfossielen, dinokip-fossiel, een aap laten praten , kijken, denken , paleizen te bouwen, landen te ontwikkelen, schepen te bouwen, en continenten te ontdekken, laboratoria te bouwen, zodat hij zijn eigen bouwcellen kan bestuderen en andere onderzoeken kan doen… samenkomst van sommige atomen, elementen als Calcium, Fosfor, Carbon bewijzen...quote:Op maandag 9 april 2012 14:10 schreef Semisane het volgende:
[..]
Vertel eens voor de gein wat jij denkt dat de wetenschap bedoelt met de term theorie? Het lijkt me wel van belang dat je in ieder geval dat snapt voordat je kritiek gaat leveren op de evolutietheorie...of op de "quasi geleerden hier".
[..]
Dat klopt, men spreekt inderdaad niet over "geloven in" als men spreekt over wetenschappelijke theorieën, hypotheses etc. Men heeft het dan over mate van acceptatie en bij de moderne evolutietheorie is de mate van acceptatie zeer groot en praktisch volledig onder wetenschappers die zich er mee bezig houden.
[..]
Geef eens voorbeelden hiervan? Er zijn inderdaad nog genoeg zaken waar over men twijfelt of waar men nog niet genoeg van afweet binnen de evolutietheorie, maar over welke zaken heb jij het die binnen de evolutietheorie niet kloppen, maar (kennelijk) wel worden geaccepteerd?
Ik begrijp de discussie niet eens. De bewijslast is zo overweldigend dat de enige mensen die dit afwijzen degene zijn die er niet voor open willen staan.quote:Op maandag 9 april 2012 13:50 schreef RichardDawkins het volgende:
Ik moet zeggen dat ik redelijk verbaasd ben dat dit topic bestaat.
Voor het volk dat hier gaat posten en niet snapt hoe het kan dat er zoveel mensen zijn die evolutie beschouwen als een keihard feit: Lees de boeken van de auteur waar ik mijn gebruikersnaam aan ontleend heb aub. Begin bij Richard Dawkins - Het grootste spektakel ter wereld, bewijs voor evolutie, en grote kans is alleen dat boek al genoeg. Verdieping is altijd mogelijk.
Onzin. Tot nog toe geen enkel bewijs gezien. Mocht die bestaan dan was de hele wereld darwinist en zaten we nu als apen elkaar te neuken. Ik hoop snel tenminste een aanleidjng naar een bewijs te kunnen zienquote:Op maandag 9 april 2012 14:19 schreef eight het volgende:
[..]
Ik begrijp de discussie niet eens. De bewijslast is zo overweldigend dat de enige mensen die dit afwijzen degene zijn die er niet voor open willen staan.
Het heeft geen enkele zin om hierover te discussiëren aangezien je nooit en te nimmer nader tot elkaar komt.
Dat zijn nou net de twee allerslechtste voorbeelden die je kunt geven.quote:Op maandag 9 april 2012 14:19 schreef SwaPore het volgende:
Het is niet de moeite waard om het te ontkrachten, want evolutie is een sprookje *kuch* theorie *kuch*. Het is eerder de moeite waard om bewijzen te vragen die er nog steeds niet zijn, of ook maar iets in de buurt dat aangetoond kan worden, i.t.t. tot zwaartekracht, stringtheorie etc. die theoretisch WEL verklaarbaar zijn, dan vissen die miljoenen jaren lang op het land springen en plots pootjes krijgen.
Reden?quote:Op maandag 9 april 2012 14:27 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat zijn nou net de twee allerslechtste voorbeelden die je kunt geven.
Wat zwaartekracht is en hoe zwaartekracht verklaard moet worden binnen het standaardmodel is volstrekt onduidelijk. Het is tot op de dag van vandaag een heet hangijzer in de wetenschap. (In tegenstelling tot evolutie.)quote:
het principe van evolutie is volledig aangetoond. er is geen twijfel meer over dat survival of the fittest, genetische mutaties, etc. over een tijdspanne van miljoenen jaren er voor zorgen dat dieren evolueren naar nieuwe soorten, en dat dit op aarde van toepassing is.quote:Op maandag 9 april 2012 14:19 schreef SwaPore het volgende:
[..]
Tussenfossielen, dinokip-fossiel, een aap laten praten , kijken, denken , paleizen te bouwen, landen te ontwikkelen, schepen te bouwen, en continenten te ontdekken, laboratoria te bouwen, zodat hij zijn eigen bouwcellen kan bestuderen en andere onderzoeken kan doen… samenkomst van sommige atomen, elementen als Calcium, Fosfor, Carbon bewijzen...
Het is niet de moeite waard om het te ontkrachten, want evolutie is een sprookje *kuch* theorie *kuch*. Het is eerder de moeite waard om bewijzen te vragen die er nog steeds niet zijn, of ook maar iets in de buurt dat aangetoond kan worden, i.t.t. tot zwaartekracht, stringtheorie etc. die theoretisch WEL verklaarbaar zijn, dan vissen die miljoenen jaren lang op het land springen en plots pootjes krijgen.
Op dit moment doet stringtheorie geen enkele falsificeerbare uitspraak over de waarneembare werkelijkheid, en kan dus ook onmogelijk iets verklaren.quote:Op maandag 9 april 2012 14:33 schreef kingtoppie het volgende:
Stringtheorie hadden ze toch verzonnen om andere verschijnselen te verklaren? Het is de beste mogelijkheid die er is, dus de beste theorie i quess.
oke, ik geef dit topic één poging.quote:Op maandag 9 april 2012 14:27 schreef SwaPore het volgende:
[..]
Onzin. Tot nog toe geen enkel bewijs gezien. Mocht die bestaan dan was de hele wereld darwinist en zaten we nu als apen elkaar te neuken. Ik hoop snel tenminste een aanleidjng naar een bewijs te kunnen zien
maar we weten al dat die apen bestaanquote:Op maandag 9 april 2012 14:19 schreef SwaPore het volgende:
[..]
Tussenfossielen, dinokip-fossiel, een aap laten praten , kijken, denken , paleizen te bouwen, landen te ontwikkelen, schepen te bouwen, en continenten te ontdekken, laboratoria te bouwen, zodat hij zijn eigen bouwcellen kan bestuderen en andere onderzoeken kan doen… samenkomst van sommige atomen, elementen als Calcium, Fosfor, Carbon bewijzen...
wie naast een creationist heeft ooit gezegd dat vissen op het land gesprongen zijn?quote:Het is niet de moeite waard om het te ontkrachten, want evolutie is een sprookje *kuch* theorie *kuch*. Het is eerder de moeite waard om bewijzen te vragen die er nog steeds niet zijn, of ook maar iets in de buurt dat aangetoond kan worden, i.t.t. tot zwaartekracht, stringtheorie etc. die theoretisch WEL verklaarbaar zijn, dan vissen die miljoenen jaren lang op het land springen en plots pootjes krijgen.
I know. Mensen zoals hier die SwaPore hebben simpelweg zo weinig kennis van zaken dat hun posts op een forum moeilijk te onderscheiden zijn van trollen. Biologie en Aardrijkskunde op de middelbare school zouden al vele punten van de slecht geïnformeerde mensen kunnen ontkrachten. Je vraagt je echt ooit af waar ze hun educatie vandaan hebben gehaald. Om nog maar niet te spreken van het bewijs dat recht voor hun neus ligt zoals selectie door de mens in de evolutie van de hondenrassen.quote:Op maandag 9 april 2012 14:19 schreef eight het volgende:
[..]
Ik begrijp de discussie niet eens. De bewijslast is zo overweldigend dat de enige mensen die dit afwijzen degene zijn die er niet voor open willen staan.
Het heeft geen enkele zin om hierover te discussiëren aangezien je nooit en te nimmer nader tot elkaar komt.
De hoeveelheid fossielen, en daarmee "tussenfossielen", die we hebben is enorm en daarmee mogen we van geluk spreken daar fossiliseren niet vanzelfsprekend is.quote:
Wie zegt dat er zoiets moet bestaan? Er zijn wel een aantal fossielen van een aantal kleine dinosauriërs die eigenschappen hebben die ook terug te vinden zijn bij vogels (veren en holle botten) of een aantal fossielen van vogels die nog eigenschappen hebben die terug te vinden zijn bij dinosauriërs, zoals tanden.quote:, dinokip-fossiel,
Zoals Mr.44 al aangaf, die aap is dus de mens.quote:een aap laten praten , kijken, denken , paleizen te bouwen, landen te ontwikkelen, schepen te bouwen, en continenten te ontdekken, laboratoria te bouwen, zodat hij zijn eigen bouwcellen kan bestuderen en andere onderzoeken kan doen… samenkomst van sommige atomen, elementen als Calcium, Fosfor, Carbon bewijzen...
Om de evolutietheorie te kunnen ontkrachten moet je deze eerst begrijpen, daar jij niet bepaald aantoont ook maar enigszins dat begrip te bezitten zal dat "ontkrachten" niet van jou afhangen.quote:Het is niet de moeite waard om het te ontkrachten, want evolutie is een sprookje *kuch* theorie *kuch*. Het is eerder de moeite waard om bewijzen te vragen die er nog steeds niet zijn, of ook maar iets in de buurt dat aangetoond kan worden, i.t.t. tot zwaartekracht, stringtheorie etc. die theoretisch WEL verklaarbaar zijn, dan vissen die miljoenen jaren lang op het land springen en plots pootjes krijgen.
Definieer 'plots'?quote:Op maandag 9 april 2012 14:19 schreef SwaPore het volgende:
vissen die miljoenen jaren lang op het land springen en plots pootjes krijgen.
ik heb zojuist een uitgebreide uitleg gegeven... we zullen zien of hij er serieus op in gaat of nietquote:Op maandag 9 april 2012 16:00 schreef Monolith het volgende:
Hebben we weer een echte of is het gewoon een slappe trol?
Nee we zijn uit de lucht komen vallen. En begin nou niet over de evolutietheorie want al gooi je duizenden vissen een miljoen keer een miljoen jaar lang het strand op, ze blijven dood gaan.quote:Op maandag 9 april 2012 14:35 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Geloof je werkelijk dat het soort ''mens'' uit de hemel is komen vallen?
quote:Op maandag 9 april 2012 16:17 schreef SwaPore het volgende:
[..]
Nee we zijn uit de lucht komen vallen. En begin nou niet over de evolutietheorie want al gooi je duizenden vissen een miljoen keer een miljoen jaar lang het strand op, ze blijven dood gaan.
quote:Op maandag 9 april 2012 16:17 schreef SwaPore het volgende:
[..]
Nee we zijn uit de lucht komen vallen. En begin nou niet over de evolutietheorie want al gooi je duizenden vissen een miljoen keer een miljoen jaar lang het strand op, ze blijven dood gaan.
Dat eerste, want een trol gaat overal op in en hij reageert bijzonder selectief.quote:Op maandag 9 april 2012 16:00 schreef Monolith het volgende:
Hebben we weer een echte of is het gewoon een slappe trol?
Vanuit het perspectief van DNAquote:Op maandag 9 april 2012 14:27 schreef SwaPore het volgende:
[..]
Onzin. Tot nog toe geen enkel bewijs gezien.
leuk. ik zie geen reactie op mijn uitgebreide uitleg, en al helemaal geen argumenten waarom jij gelijk zou hebben en ik niet.quote:Op maandag 9 april 2012 16:17 schreef SwaPore het volgende:
[..]
Sja, zo werkt dat met the god of the gaps. Vind 1 tussenvorm en de creationist zal je vertellen dat er dan twee missing links zijn.quote:Op maandag 9 april 2012 17:15 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Longvissen
En maar blijven beweren dat er geen tussenvormen zijn
Bedankt voor de link! Leuk stukje en mooi om te zien dat de mensen er omheen op het laatst het gedraai van Hovind ook helemaal zat zijnquote:Op maandag 9 april 2012 16:38 schreef SpecialK het volgende:
SwaPore doet mij een beetje denken aan Eric Hovind (zoon van)
Hier te zien door mensen die zin hebben een uur lang gefrustreerd te zijn.
Ook al zitten er tussen soort A en B 10 tussen vormen en je toont van 9 het bewijs aan zullen ze altijd over het gat blijven zeuren. Zelfs als je daar bewijs voor vindt zullen ze wel weer een gat creëren (het zijn namelijk niet voor niets creationistenquote:Op maandag 9 april 2012 17:15 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Longvissen
En maar blijven beweren dat er geen tussenvormen zijn
Tenenkrommend dit.quote:Op maandag 9 april 2012 16:38 schreef SpecialK het volgende:
SwaPore doet mij een beetje denken aan Eric Hovind (zoon van)
Hier te zien door mensen die zin hebben een uur lang gefrustreerd te zijn.
Toch geweldig hoe de natuur rondstrooit met tussenvormen.quote:
Dat is nou een echt slecht voorbeeld van een tussenvorm, als je tenminste wil suggereren dat vogels van zoogdieren (of vice versa) afstammen. Het is daarentegen wel een mooi voorbeeld van paralelle evolutie: niet-verwante diersoorten die dezelfde aanpassingen ontwikkelen als ze in vergelijkbare omgevingen voedsel zoeken.quote:Op maandag 9 april 2012 21:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Toch geweldig hoe de natuur rondstrooit met tussenvormen.
Heeft iemand het vogelbekdier, het eieren-leggend zoogdier al genoemd?
Neequote:Op maandag 9 april 2012 21:25 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Dat is nou een echt slecht voorbeeld van een tussenvorm, als je tenminste wil suggereren dat vogels van zoogdieren (of vice versa) afstammen.
Dat klinkt nou ook weer zo saaiquote:Het is daarentegen wel een mooi voorbeeld van paralelle evolutie: niet-verwante diersoorten die dezelfde aanpassingen ontwikkelen als ze in vergelijkbare omgevingen voedsel zoeken.
Je geeft duidelijk aan dat je helemaal geen snars begrijpt van evolutietheorie.quote:Op maandag 9 april 2012 14:19 schreef SwaPore het volgende:
[..]
..vissen die miljoenen jaren lang op het land springen en plots pootjes krijgen.
Fossielen zijn dan ook niet eens het bewijs waar de evolutietheorie tegenwoordig op drijft. Het is leuk dat we fossielen hebben en het staat goed in een museum, maar ook zonder staat de theorie als een huis.quote:Op maandag 9 april 2012 21:57 schreef barthol het volgende:
Je hebt niet altijd fossielen van tussenvormen nodig,
ook zonder fossielen kun je zien dat een mens en een inktzwam meer aan elkaar verwant zijn dan een mens en een bloemkool.
quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:47 schreef SwaPore het volgende:
Godverdomme SBM komt die ooit nog boven de 20 punten uit?
En dan tegen de tijd dat de wetenschap een natuurlijke verklaring heeft gevonden voor de big bang gaan we weer lekker kibbelen over het volgende gat in de wetenschappelijke kennis. Die god moet toch ergens zitten...quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:50 schreef komrad het volgende:
ach, het gaat met de evolutietheorie net zoals met de acceptatie dat de aarde rond is en niet het centrum van heelal is: duurt een paar eeuwen maar komt best goed uiteindelijk
Uiteindelijk zullen de creationisten er op uit komen dat god de big bang en alle natuurkundige wetten zo 'geschapen' heeft. Iedereen blij
Dat de aarde rond is was al geaccepteerd voordat het christendom bestond en is nooit betwist door de kerkquote:Op dinsdag 10 april 2012 23:50 schreef komrad het volgende:
ach, het gaat met de evolutietheorie net zoals met de acceptatie dat de aarde rond is en niet het centrum van heelal is: duurt een paar eeuwen maar komt best goed uiteindelijk
quote:Uiteindelijk zullen de creationisten er op uit komen dat god de big bang en alle natuurkundige wetten zo 'geschapen' heeft. Iedereen blij
beetje off topic mss: de big bang is natuurlijk wel een beetje de heilige graal vd natuurwetenschap. Samen met een unificatie theorie tussen Einstein en het standaardmodel, als die er al is.quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:56 schreef Molurus het volgende:
[..]
En dan tegen de tijd dat de wetenschap een natuurlijke verklaring heeft gevonden voor de big bang gaan we weer lekker kibbelen over het volgende gat in de wetenschappelijke kennis. Die god moet toch ergens zitten...
Oneindige regressie is op z'n best paradoxaal maar niet onmogelijk. Anders gezegd: in een oneindige reeks hoeven geen herhalingen te zitten.quote:Op woensdag 11 april 2012 00:09 schreef komrad het volgende:
Neemt niet weg dat er of een loop moet zijn of dat toch ergens een begin en een einde moet zijn. Dat zal de gemoederen nog lang bezig houden.
ik ben niet bepaald een expert dus graag een toelichting hierop. Schot voor de boeg:heb je dan niet alsnog een begin nodig.quote:Op woensdag 11 april 2012 00:14 schreef Molurus het volgende:
[..]
Oneindige regressie is op z'n best paradoxaal maar niet onmogelijk. Anders gezegd: in een oneindige reeks hoeven geen herhalingen te zitten.
Dat lijkt me een reele 3e mogelijkheid.
In elk geval niet omdat een oneindige reeks in herhaling *moet* vallen, dat is niet het geval. Beschouw het getal PI, en stel dat de 3 het heden is en de getallen achter de komma het verleden. Het verleden is dan oneindig zonder herhalingen.quote:Op woensdag 11 april 2012 00:20 schreef komrad het volgende:
[..]
ik ben niet bepaald een expert dus graag een toelichting hierop. Schot voor de boeg:heb je dan niet alsnog een begin nodig.
quote:Op woensdag 11 april 2012 14:11 schreef VinDiesel het volgende:
Evolutie in een viskom en maar wachten op voer.
In aansluiting hierop: De aanname dat elke verschillende input in de reeks een unieke output heeft staat toch los van de eindigheid vd reeks, al is het maar van -oneindig tot + oneindig.quote:Op woensdag 11 april 2012 09:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
In elk geval niet omdat een oneindige reeks in herhaling *moet* vallen, dat is niet het geval. Beschouw het getal PI, en stel dat de 3 het heden is en de getallen achter de komma het verleden. Het verleden is dan oneindig zonder herhalingen.
Maar ik kan niet helemaal goed oordelen of de maker nou serieus is of overdreven sarcastisch.quote:
Hij is niet serieus, zie ook de quote in de beschrijving:quote:Op vrijdag 13 april 2012 10:36 schreef Lod het volgende:
[..]
Maar ik kan niet helemaal goed oordelen of de maker nou serieus is of overdreven sarcastisch.
Maar het is een mooi voorbeeld van totaal niet weten wat evolutie inhoudt.
Maar het is wel een goed voorbeeld van Poe's Law.quote:In case you haven't figured it out yet, this is satire.
Je bedoelt ironisch.quote:Op vrijdag 13 april 2012 10:36 schreef Lod het volgende:
[..]
Maar ik kan niet helemaal goed oordelen of de maker nou serieus is of overdreven sarcastisch.
Maar het is een mooi voorbeeld van totaal niet weten wat evolutie inhoudt.
Nee dit klopt niet.quote:Op vrijdag 13 april 2012 22:54 schreef SpecialK het volgende:
Sarcasme is een vorm van ironie waarmee je intentie is om iemand pijn te doen met woorden.
Dat geldt alleen voor toegepaste wetenschap, niet voor zuiver wetenschappelijk onderzoek wat erop gericht is om door onderzoek het inzicht en de kennis te vergroten. Toen ik indertijd nog werkzaam was binnen het oudheidkundig bodemonderzoek heb ik ook wel die vragen gehoord van "Wat is de maatschappelijke en economische relevantie van archeologie?"quote:Op zaterdag 14 april 2012 13:20 schreef meth1745 het volgende:
Een wetenschap moet doelen bereiken in de toekomst, niet bewijzen zoeken in het verleden.
Dat er actief, systematisch onderzoek moet zijn. Iets dat tot de verbeelding spreekt. Een ambitieus doel, al is het een 5000 jaren plan. Abiogenesis in het labo bereiken zou ook mooi zijn. Als extraatje.quote:Op zaterdag 14 april 2012 13:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is nu eigenlijk je punt, meth?
maar abiogenese heeft weinig met evolutietheorie te makenquote:Op zaterdag 14 april 2012 13:49 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Dat er actief, systematisch onderzoek moet zijn. Iets dat tot de verbeelding spreekt. Een ambitieus doel, al is het een 5000 jaren plan. Abiogenesis in het labo bereiken zou ook mooi zijn. Als extraatje.
goed dat je deze vragen stelt! dit zijn zeker interessante vragen, die de wetenschap ook bezig houd.quote:
voorspellen niet, maar we doen er wel onderzoek naar. om maar even een onderzoek wat wel over vlinders gaat aan te halen: http://nwo.nl/nwohome.nsf/pages/NWOP_5EKH35 en http://www.kennislink.nl/publicaties/vlinders-zijn-flexibel (net even gegoogled). oke, dit is niet letterlijk jou vraag, maar er zijn wel degelijk onderzoekers die zich bezig houden met natuurlijke selectie van vlinders.quote:Hoe groot is de genetische drift in een bepaalde soort?
Kunnen we voorspellen welke vlindersoorten erop vooruit gaan als we alle huizen geel verven?
die exacte vraag zal niet gesteld zijn in de wetenschap, maar we hebben als mensheid jarenlange ervaring met het fokken van paarden, dieren, koeien. maar ook met de mutatie van planten. kortom, mensen in die branche zouden jou een hoop kunnen vertellen over de waarschijnlijkheid van dit soort mutaties, of mensen aan de faculteit diergeneeskunde van de universiteit.quote:Als we binnen honderd jaar een nieuw amfibie willen dat op muren kan kruipen, welke omgeving hebben we dan nodig, en hoeveel soorten padden en kikkers om 80% slaagkans te halen?
http://en.wikipedia.org/w(...)on_of_mutation_typesquote:Welke mutaties zijn waarschijnlijk, welke onwaarschijnlijk?
zien we die niet dan?quote:Waarom zien we de varieteit in hondenrassen niet bij mensen?
zoals de persoon boven me al zei: vogelgriepquote:Waar zijn de experimenten, het doelgericht muteren van virussen?
om maar één voorbeeld te noemen van onderzoek hiernaar: http://en.wikipedia.org/w(...)evolution_experimentquote:Wat is de optimale gradiënt van voedingsstoffen, de juiste dosis straling om maximale evolutie in in de petrischaal te bekomen? Als we een bacterie willen die plastic eet, wat is de beste soort om mee te starten?
zijn ze aan het onderzoeken: http://www.deondernemer.n(...)mini-dinosaurus.htmlquote:Kunnen we oude genen heractiveren?
Zal god niet in grijpen als de ene pad door z'n snelheid te veel voedsel verkrijgt dan de andere? Een soort van goddelijke bijvoeding ofzow?quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar goed, is er iemand die van mening is dat evolutie onzin is die me het volgende kan verklaren?
Er zijn in de natuur mutaties, variaties bij soorten.
Ene pad kan daardoor sneller vooruit dan anderen, correct? Hierdoor hebben deze statistisch een betere overlevingskans dan anderen.
Hoe wil je dit accepteren zonder dat dit tot evolutie leidt?
Meestal zeggen ze dan dat dit alleen tot variatie binnen de soort leidt ('micro-evolutie'). Dat kan volgens hen dus nooit de soortenrijkdom verklaren ('macro-evolutie').quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar goed, is er iemand die van mening is dat evolutie onzin is die me het volgende kan verklaren?
Er zijn in de natuur mutaties, variaties bij soorten.
Ene pad kan daardoor sneller vooruit dan anderen, correct? Hierdoor hebben deze statistisch een betere overlevingskans dan anderen.
Hoe wil je dit accepteren zonder dat dit tot evolutie leidt?
Dat is geen antwoord op mijn vraag, en deze padden bestaan, in australie breiden ze zich uit. De snelste padden verspreiden zich het verst, paren met andere snellere padden en daardoor neemt de snelheid van verspreiding toe.quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:16 schreef Semisane het volgende:
[..]
Zal god niet in grijpen als de ene pad door z'n snelheid te veel voedsel verkrijgt dan de andere? Een soort van goddelijke bijvoeding ofzow?
Dat is juist een verklaring op jouw antwoord. Ze erkennen dus evolutie in een soort...quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag, en deze padden bestaan, in australie breiden ze zich uit. De snelste padden verspreiden zich het verst, paren met andere snellere padden en daardoor neemt de snelheid van verspreiding toe.
Geweldig, de hypocrisie druipt er van afquote:Op zaterdag 14 april 2012 21:20 schreef M.rak het volgende:
[..]
Meestal zeggen ze dan dat dit alleen tot variatie binnen de soort leidt ('micro-evolutie'). Dat kan volgens hen dus nooit de soortenrijkdom verklaren ('macro-evolutie').
Leg eens uit?quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geweldig, de hypocrisie druipt er van af
de creationisten hebben (micro)evolutie tegenwoordig zelfs nodig om de bijbel kloppend te krijgenquote:Op zaterdag 14 april 2012 21:23 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dat is juist een verklaring op jouw antwoord. Ze erkennen dus evolutie in een soort...
Maar ze erkennen niet dat die evolutie tot een nieuw soort leidt.
Hajoh, die konden gewoon over water lopen of vliegen of zwemmen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:35 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
de creationisten hebben (micro)evolutie tegenwoordig zelfs nodig om de bijbel kloppend te krijgen
aangezien er nooit zoveel diersoorten op de ark pasten als we tegenwoordig kennen
Uiteraard is het geen antwoord op de vraag, maar daar gaat het bij creationisten niet om. Die verzinnen gewoon mooi kloppende verhaaltjes om recht te lullen wat krom is.quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag, en deze padden bestaan, in australie breiden ze zich uit. De snelste padden verspreiden zich het verst, paren met andere snellere padden en daardoor neemt de snelheid van verspreiding toe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |