want?quote:
Het is niet logisch dat een borstvoedende vrouw minder ijzer nodig zou hebben dan een vrouw die geen BV geeft, en minder dan het kind dat ze voedt...quote:
Gewoon regelmatig rood vlees eten. Krijg je ook geen constipatie vanquote:Op zaterdag 14 april 2012 09:43 schreef rechtsedirecte het volgende:
vitaminen zijn ook erg belangrijk voor de ijzeropname uit voeding zoals brood en groenten waar ook ijzer in zit maar van her moeilijk opneembare soort.
Of Spirulina... daar ken je ook lekker van kakken én is goed voor de bloedarmoede enzo...quote:Op zaterdag 14 april 2012 09:51 schreef computergirl het volgende:
[..]
Gewoon regelmatig rood vlees eten. Krijg je ook geen constipatie van.
ik vind het anders een heel interessaant linkje. Even in bookmarks zet .. thnx.quote:Op zaterdag 14 april 2012 10:02 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Of Spirulina... daar ken je ook lekker van kakken én is goed voor de bloedarmoede enzo...
http://www.fonteine.com/spirulina_alg.html
effe een linkje waar toch geen hond op klikt
ik neem het af en toe als een smoothie, dus gewoon omdat ik het lekker vind en niet zo zeer omdat het gezond isquote:Op zaterdag 14 april 2012 10:02 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Of Spirulina... daar ken je ook lekker van kakken én is goed voor de bloedarmoede enzo...
http://www.fonteine.com/spirulina_alg.html
bron: Fan's lnkjequote:Spirulina geeft lopers meer uithoudingsvermogen (Eur J Appl Physiol. 2006 Sep;98(2):220-6.) Het algensupplement Spirulina platensis beschermt de spieren van lopers tijdens intensieve training en verhoogt hun uithoudingsvermogen. Dat ontdekten Taiwanese onderzoekers die proeven deden met zestien studenten.
De Taiwanezen gaven acht studenten drie weken lang elke dag 7,5 gram spirulina in de vorm van capsules van 0,5 gram.
De studenten moesten die verdelen over die innames, elk bij een maaltijd. Een controlegroep kreeg capsules met soja-eiwit.
Na die drie weken lieten de onderzoekers de studenten lopen een treadmill. Ze verhoogden daarbij om de zoveel minuten de snelheid en de helling van het masjien, en keken vervolgens wanneer de studenten afhaakten. Voor de liefhebbers: de onderzoekers volgden het Bruce-protocol. google Voor en na de exercitie namen de onderzoekers bloed af.
De studenten die spirulina hadden gebruikt hadden meer uithoudingdvermogen, zie je hieronder. TE = time to exhaustion. In hun bloed vonden de onderzoekers bovendien meer melkzuur. LA = lactic acid.
Ik denk dat ik in de tekst onder je staatje al zie waarom de benodigde hoeveelheid ijzer voor borstvoedende vrouwen minder zou zijn dan voor andere vrouwen tussen de 19 en 50... ik vermoed dat ze er vanuitgaan dat borstvoedende vrouwen niet menstrueren, want menstruerende vrouwen hebben extra ijzer nodig volgens datzelfde staatje.quote:
quote:Op zaterdag 14 april 2012 10:02 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
en zo gezegd zo gedaan, heb tabletten gekocht om te kijken of ik er baat bij heb.quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:17 schreef rechtsedirecte het volgende:
waar een linkje van Fan dan toch niet toe leidt...ben ook van plan om spirulina eens te proberen...heb er gister veel goeds over gelezen, speciaal voor lopers
ah mooi, een proefpersoonquote:Op zondag 15 april 2012 06:50 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
en zo gezegd zo gedaan, heb tabletten gekocht om te kijken of ik er baat bij heb.
49 kg bij 1.65m. ben eigenlijk te licht...quote:Op zondag 15 april 2012 15:30 schreef raptorix het volgende:
Wat is eigenlijk je lichaamsbouw? Ik ben zelf vrij zwaar (105/189) toen ik marathon liep, ik weet uit ervaring dat toen ik 10 kilo lichter was, het me zeker 20 procent meer rendement opleverde.
Voor hardlopen is dat juist erg geschikt, is zo een beetje perfecte verhouding zelfs wat het stuk eenvoudiger maakt.quote:Op zondag 15 april 2012 16:02 schreef DJMO het volgende:
[..]
49 kg bij 1.65m. ben eigenlijk te licht...
[ afbeelding ]
ik ben alleen bang dat ik hierdoor nog meer afval ..quote:Op zondag 15 april 2012 16:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Voor hardlopen is dat juist erg geschikt, is zo een beetje perfecte verhouding zelfs wat het stuk eenvoudiger maakt.
Je zult door de extra inspanning van de trainingen ook meer en energierijker gaan etenquote:Op zondag 15 april 2012 16:30 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik ben alleen bang dat ik hierdoor nog meer afval ..
daarom heb ik het boek voeding en sport ook aangeschaft, en advies aan dietist gevraagdquote:Op zondag 15 april 2012 16:33 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Je zult door de extra inspanning van de trainingen ook meer en energierijker gaan etenanders ga je inderdaad afvallen
quote:Op zondag 15 april 2012 16:59 schreef DJMO het volgende:
[..]
daarom heb ik het boek voeding en sport ook aangeschaft, en advies aan dietist gevraagd
Wat een luxepositie is datquote:Op zondag 15 april 2012 16:33 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Je zult door de extra inspanning van de trainingen ook meer en energierijker gaan etenanders ga je inderdaad afvallen
Vergis je niet! ik heb tijdens de hoogtijdagen van m'n borstvoedingsperiode af en toe echt tegen heug en meug zitten eten, at soms wel drie keer op een avond warm eten, waaronder één extra vette maaltijd, op advies van 'n dietist. Alleen maar om te voorkomen dat ik te veel zou afvallen door het geven van borstvoeding. Dit is natuurlijk héél anders, 't weinig beetje lichaamsvet dat ik heb gaat omgezet worden in spieren, die zwaarder wegen dus wat dat betreft heb ik wel mazzel, maar als ik (weer) meer calorieen ga verbanden dan ik binnenkrijg heb ik gewoon een probleem.quote:
Meer en energierijk is natuurlijk niet een Big Mac menu of een patatje pinda hèquote:
nope. eerder extra maaltijden per dag, een extra boterham, een eitje naast je brood ipv erom, smeren met roomboter ipv halva/margarine, brood dubbel beleggen ipv enkel, extra scheppen groenten, evt nog aanvullen met iets van bv nutridrink ...quote:Op zondag 15 april 2012 19:50 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Meer en energierijk is natuurlijk niet een Big Mac menu of een patatje pinda hè
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |