quote:De 47e editie van de Amstel Gold Race wordt verreden vanaf de start in Maastricht en de finish in Valkenburg op de beruchte helling de Cauberg. We verrijden 260,4 km op 15 april
De Hellingen
In totaal worden er 32 hellingen aangedaan, waaronder de: Cauberg, Keutenberg, Eyserbosweg, Fromberg en de Gulperberg. De steilste en zwaarste helling is de Eyserbosweg, met een gemiddeld stijgings percentage van 8,8% tot het maximum stijgingspercetagen van 16,2%. Hij is ook nog eens meer dan een kilometer lang.
Cunego, Gerrans zijn ook wel mannen om te noemen.quote:Op maandag 9 april 2012 09:51 schreef franklop het volgende:
Zal tussen Valverde en Purito gaan, afgaande op het voorjaar. Even afwachten tot woensdag om te zien waar Gilbert staat
Zou hij uberhaupt wel starten?quote:Tom Boonen:‘Amstel Gold Race moet mij liggen’
05 / 04 / 2012
De te kloppen man dit voorjaar is zonder twijfel Tom Boonen. De Belg wist inmiddels de E3-prijs, Gent-Wevelgem en de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix op zijn naam te schrijven. Zondag aanstaande wil Boonen, die tot op heden in zijn profcarrière maar liefst 104 zeges wist te boeken, voor het eerst in zijn loopbaan de Amstel Gold Race rijden.
"Deze Nederlandse klassieker moet me zeker liggen. Maar ik moet wel rekening houden met een flink stel nieuwe mannen in koers. Zij hebben kleine rondes in de benen en ik dan al een flink pak kilometers meer”, legde Boonen onlangs uit. “Maar ik wil in eerste instantie in Zuid-Limburg iets terug doen voor mijn ploeg."
De 31-jarige Boonen denkt in de toekomst een rol van betekenis te kunnen gaan spelen in de Amstel Gold Race. “Ik wil nu eerst ervaring opdoen. De Amstel Gold Race moet je echt leren rijden. Er liggen nog enkele jaren profwielrennen voor me. Ik denk in de komende jaren een prominente rol in de finale van deze klassieker te kunnen gaan spelen. Maar mocht ik dit jaar al in de finale van voren zitten, dan zal ik zeker voor mijn kansen gaan. De Cauberg is een heuvel die ik goed aankan. Maar mijn eerste doel is te knechten voor Chavanel. Daarnaast is het natuurlijk ook prettig de Amstel Gold Race te rijden met het oog op het WK dit jaar met de finish in Valkenburg.“
Chavanel werd overigens vorig jaar én in 2010 in de enige Nederlandse wielerklassieker zestiende. Boonen heeft sowieso goede herinneringen aan een aankomst op of rond de Cauberg. “In 2006 heb ik daar - op een lekke band - de gele trui in de Tour de France weten te veroveren.”
Dat zou wel geniaal zijn ja.quote:Op maandag 9 april 2012 11:53 schreef franklop het volgende:
Ik lach me de ballen uit mn broek als Freire wint
Done.quote:Op maandag 9 april 2012 12:51 schreef Steven184 het volgende:
Voor in de OP:
Maastricht - Valkenburg/Cauberg (256,5 km)
Start: 10:21
Aankomst: ca. 16:45
1 Maasberg 10,7 / 245,8
2 Adsteeg 32,5 / 224,0
3 Lange Raarberg 39,5 / 217,0
4 Bergseweg 54,7 / 201,8
5 Sibbergrubbe (1) 66,6 / 189,9
6 Cauberg (1) 72,0 / 184,5
7 Wolfsberg (1) 93,2 / 163,3
8 Loorberg (1) 98,8 / 157,7
9 Schweibergerweg 108,9 / 147,6
10 Camerig 115,3 / 141,2
11 Drielandenpunt 128,3 / 128,2
12 Gemmenich 131,1 / 125,4
13 Vijlenerbos 134,6 / 121,9
14 Eperheide 144,4 / 112,1
15 Gulperberg (1) 152,4 / 104,1
16 van Plettenbergweg 155,9 / 100,6
17 Eyserweg 157,8 / 98,7
18 Huls 162,7 / 93,8
19 Vrakelberg - Kruishoeveweg 168,1 / 88,4
20 Sibbergrubbe (2) 176,0 / 80,5
21 Cauberg (2) 181,5 / 75,0
22 Geulhemmerweg 185,0 / 71,5
23 Bemelerberg 198,7 / 57,8
24 Wolfsberg (2) 215,8 / 40,7
25 Loorberg (2) 221,4 / 35,1
26 Gulperberg (2) 229,7 / 26,8
27 Kruisberg 235,2 / 21,3
28 Eyserbosweg 237,3 / 19,2
29 Fromberg 241,0 / 15,5
30 Keutenberg 245,5 / 11,0
31 Cauberg (3) 255,7 / 0,8
2e worden is ook winnenquote:Op maandag 9 april 2012 23:09 schreef thettes het volgende:
[..]
Achter een vluchter en dan wel juichen? Deja vu..
http://www.wielerland.nl/(...)w&id=21535&Itemid=36quote:Politie dreigt met staking tijdens Amstel Gold Race
Politie-agenten hebben tal van grote evenementen op het oog om de komende periode actie te voeren om hun looneisen kracht bij te zetten. Deze evenementen kunnen wellicht niet doorgaan als de stakende agenten de veiligheid niet kunnen waarborgen. Eén van de mogelijke slachtoffers van een dergelijke actie is volgens het AD de Amstel Gold Race. Ook Pinkpop en bevrijdingsfestivals kunnen met de gevolgen van stakingen te maken krijgen.
Bron: amstelgoldrace.nlquote:Wout Poels toch in Amstel Gold Race
Vacansoleil-DCM-renner Wout Poels start zondag toch in de 47e Amstel Gold Race. De Nederlander overwoog om niet in de enige Nederlandse wielerklassieker van start te gaan en zich vol te concentreren op de Waalse Pijl, die drie dagen later wordt verreden. In deze koers meent Poels meer kans op een zege te maken dan in Valkenburg.
Ploegleider Michel Cornelisse heeft Poels weten te overtuigen toch in Maastricht van start te gaan. “Ik had mijn twijfels. Ik wilde mijn beslissing laten afhangen van mijn vorm in de Ronde van Baskenland. Want daar moet je in orde zijn om ook in de Amstel Gold Race een rol van betekenis te kunnen spelen”, liet Poels in dagblad De Limburger weten. De renner uit Blitterswijck dicht zijn ploeg een voorname rol toe in de klassieker van zondag aanstaande. “Normaal moet Rabobank de wedstrijd dragen. Maar onze ploeg verschijnt sterk aan de start en het lijkt erop dat wij de rol van de bankiersformatie overnemen. Dat is alleen maar goed voor het Nederlandse wielrennen”, aldus de 24-jarige Limburger.
Vacansoleil-DCM verschijnt buiten Poels ook met Ruijgh, Ligthart, Westra, Hoogerland, Marcato en Carrara aan de start. Kopman Leukemans moet wegens een knieblessure afhaken.
Inderdaad jammer. Al het Purito al wel bewezen sterker op dergelijke aankomsten. Maar in de aanval in de laatste kilometers had hij een beslissende factor kunnen zijn. En had mogelijkheden om hoog te eindigen in de World Tour, voor wat het waard is.quote:Op maandag 9 april 2012 14:55 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Jammer, die had met deze vorm mee kunnen doen voor winst.
twitter:miserus twitterde op dinsdag 10-04-2012 om 13:29:07Poels toch in Gold Race. Overgehaald door ploegleider Cornelisse. Zegt dat Vacansoleil gewicht koers gaat dragen en niet Rabo.(AGR-site) reageer retweet
Waar ligt de eerste vluchtheuvel?quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:21 schreef Littlecreep het volgende:
Vind het ook dapper dat F. Schleck weer aan de start verschijnt zondag. Het is gokken na hoeveel kilometer die op de grond ligt na een valpartij.
als je 5e en 6e kan worden in de AGR kan je hem ook winnen. Ik zet Freire op nummer 1 dit jaar in de pronoquote:Op dinsdag 10 april 2012 14:16 schreef franklop het volgende:
Maar Rabo hoeft toch al niet meer te werken voor Freire?
na 500 meter gok ikquote:
Wielerprono 2012 #3: Baskenland, PR, AGR, WP, LBLquote:Op dinsdag 10 april 2012 17:31 schreef Evertjan het volgende:
[..]
als je 5e en 6e kan worden in de AGR kan je hem ook winnen. Ik zet Freire op nummer 1 dit jaar in de prono
Oscarito gaan vlammen dit jaar op de Caubergquote:Op dinsdag 10 april 2012 17:47 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Wielerprono 2012 #3: Baskenland, PR, AGR, WP, LBL
quote:
De vorm van Gilbert is een groot vraagteken, voor mij zijn Purito en Valverde topfavorieten.quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:57 schreef Marcoss het volgende:
Rodriguez heeft vorig jaar laten zien dat hij de Cauberg prima aankan, als Gilbert blijft prutsen met zijn vorm, zie ik Rodriguez zelfs als topfavoriet.
Ik heb de neutralisatie niet meegeteld.quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:42 schreef rubbereend het volgende:
[..]ik dacht aan het einde van de brug
Morgen zullen we meer wetenquote:Op dinsdag 10 april 2012 20:06 schreef knep het volgende:
[..]
De vorm van Gilbert is een groot vraagteken, voor mij zijn Purito en Valverde topfavorieten.
Ligt aan het weer, anders rijd ik daar zelf weer met de fiets rond.quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:37 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Ik heb de neutralisatie niet meegeteld.
Gaan er hier mensen nog kijken??
Waar ga je overal staan?quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:44 schreef knep het volgende:
[..]
Ligt aan het weer, anders rijd ik daar zelf weer met de fiets rond.
Dat varieert; ik probeer meestal een keer Adsteeg, Schweiberg, Gulpenerberg, Vrakelberg, Cauberg en slot op de Eyserbos. Maar m'n huidige fietsvorm is nogal beroerd dus waarschijnlijk ga ik dat schema dit jaar niet reddenquote:
Ik wel, het blijft Fränkquote:Op dinsdag 10 april 2012 20:37 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Ik heb de neutralisatie niet meegeteld.
Toch hoop ik dat het niet een koers gaat worden waarbij ik pas bij het binnendraaien van Valkenburg de TV aan hoef te zetten. 1-3 renners die op de keuteberg weggaan en net wel/net niet gepakt worden zou wel fijn zijn voor het spektakel.quote:Op woensdag 11 april 2012 02:15 schreef rubbereend het volgende:
Cunego, Valverde en Rodriguez..... ik voorzie een prachtig steekspel berg op
Het gebeurd bijna nooit dat het alleen om de Cauberg gaat, laatste 30km altijd volop koers en maar 2x resulteerde dat in dat alles samen komt en er een grote sprint is. Dat was in Maastricht zeker niet minder (Ludwig, Zabel etc).quote:Op woensdag 11 april 2012 09:53 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Toch hoop ik dat het niet een koers gaat worden waarbij ik pas bij het binnendraaien van Valkenburg de TV aan hoef te zetten. 1-3 renners die op de keuteberg weggaan en net wel/net niet gepakt worden zou wel fijn zijn voor het spektakel.
Mijn puntenquote:Op dinsdag 10 april 2012 23:27 schreef knep het volgende:
[..]
Dat varieert; ik probeer meestal een keer Adsteeg, Schweiberg, Gulpenerberg, Vrakelberg, Cauberg en slot op de Eyserbos. Maar m'n huidige fietsvorm is nogal beroerd dus waarschijnlijk ga ik dat schema dit jaar niet redden.
Bron? Ik heb alleen gehoord dat de politie eventueel wil gaan actie voeren tijdens de AGR.quote:
Nog niet definitief maar hoorde daar gisteren wat over, zonder politie kun je geen event door laten gaan.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:32 schreef Felagund het volgende:
[..]
Bron? Ik heb alleen gehoord dat de politie eventueel wil gaan actie voeren tijdens de AGR.
Veiligheid tijdens de AGR wordt voornamelijk geregeld door verkeersregelaars, dus het lijkt me sterk dat door deze actie van de politie de hele koers in gevaar komt.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:45 schreef Nober het volgende:
[..]
Nog niet definitief maar hoorde daar gisteren wat over, zonder politie kun je geen event door laten gaan.
Zijn nu toch weer aan het onderhandelen?quote:Op woensdag 11 april 2012 13:45 schreef Nober het volgende:
[..]
Nog niet definitief maar hoorde daar gisteren wat over, zonder politie kun je geen event door laten gaan.
Preciesquote:Op woensdag 11 april 2012 13:48 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Veiligheid tijdens de AGR wordt voornamelijk geregeld door verkeersregelaars, dus het lijkt me sterk dat door deze actie van de politie de hele koers in gevaar komt.
Overigens, als er acties komen is dit alleen bij de start in Maastricht.
quote:Gesink geen kopman Gold Race Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Robert Gesink is geen kopman bij de Rabobank voor de Amstel Gold Race die zondag wordt verreden. De bankiersformatie gaat met zes beschermde renners van start. Gesink, Mollema, Kruijswijk, Breschel, Boom en Martens hebben een streepje voor, terwijl Tankink en Tjallingii de mannen in dienst zijn.
Duidelijk is dat de Oranjeformatie niet het gewicht van de koers gaat dragen. Andere ploegen hebben favorieten in topvorm, daar zullen meer ogen op gericht zijn. Raboploegleider Nico Verhoeven moet pijnlijk erkennen dat Rabobank dit voorjaar tot de middenmoot is afgegleden. Op de ploegenpresentatie voor de start op de Markt van Maastricht wordt dan ook Vacansoleil-DCM als laatste ploeg voorgesteld. Simpelweg omdat de campingploeg hoger in de WorldTour-ranking staat.
Middenmotor klinkt denigrerend, maar als je naar ons rijden en onze uitslagen kijkt, dan is dat de realiteit”, geeft Verhoeven aan. „Vroeger was het logisch dat je in eigen land als thuisploeg de verantwoordelijkheid droeg. Maar als er nu een kleine groep wegrijdt zonder een man van ons, dan voelen wij ons niet aangewezen om de hele dag in de achtervolging te koersen. In de breedte hebben we een sterk collectief. Die kracht moeten we uitbuiten.”
Telesport
quote:Op donderdag 12 april 2012 09:25 schreef Drebbelman het volgende:
Ben benieuwd of en welke NL'ers er tot de finale voorin overleven.
Ze hadden drie kopmannen. Sánchez reed lek en kwam niet meer terug (Boom viel daardoor ook weg), Breschel is gevallen en kwam niet meer terug. Martens had een complete off day.quote:Op donderdag 12 april 2012 09:32 schreef Drebbelman het volgende:
Het gokken op meerdere paarden pakte in de brabantse pijl ook niet zo goed uit. Van alle renners waar ze op gokten, Martens, LLS, Matthews, Boom of Breschel bleef nota bene Laurens ten Dam over.
Niets mis met LTD en zijn prestatie van gisteren, maar dan doe je als ploeg toch echt wel iets fout.
Lijkt mij ook, is in vorm en heeft een aardige sprint bergop. Al is de Cauberg misschien wat te kort.quote:Op donderdag 12 april 2012 11:00 schreef TheArt het volgende:
Ik zou Mollema wel gewoon met stip aangeduid hebben, maar dat terzijde.
Het idee van (volgens mij) Tom Dumoulin in de wielerrevue van deze maand vond ik nog niet eens zo gek ; om het jaar wisselen van finish tussen Cauberg en RVV achtige finale van een km of 10 vlak naar Maastrichtquote:Op donderdag 12 april 2012 11:19 schreef DeeBee het volgende:
Die nieuwe finale speelt aanvallers wel nog wat meer in de hand hoor!
Die afdaling loopt door tot direct onder de Cauberg nu, dus het 'twijfelen' bij koplopers naar de aanloop van de Cauberg zal minder zijn als je met 60 per uur naar de voet jakkert...
Ben benieuwd maar denk dat het wel verschil gaat maken die wijziging op een positieve manier!
Wel de 1ste keer dat Mollema de Gold Race rijdt (zelfde geldt voor Kruijswijk). Nu zullen ze allebei het parcours wel kennen, maar toch is parcourskennis wel heel belangrijk op dit parcours.quote:Op donderdag 12 april 2012 11:00 schreef TheArt het volgende:
Ik zou Mollema wel gewoon met stip aangeduid hebben, maar dat terzijde.
Mollema geeft aan dat hij hoopt op regen. Zal dus wel goed zitten met die parcourskennisquote:Op donderdag 12 april 2012 15:19 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wel de 1ste keer dat Mollema de Gold Race rijdt (zelfde geldt voor Kruijswijk). Nu zullen ze allebei het parcours wel kennen, maar toch is parcourskennis wel heel belangrijk op dit parcours.
En mooi dat ze bij Rabo aangeven dat ze geen verantwoordelijkheid zullen nemen in de achtervolging, hopelijk doen ze het ook echt niet dit jaar..
Ik zou zeker Cunego er ook bij zettenquote:Op donderdag 12 april 2012 19:02 schreef Mercurial het volgende:
*** Rodriguez, Valverde, Gerrans
** S. Sanchez, Sagan
* Voeckler, Freire
Dit een beetje de favorieten?
Kopman zelfsquote:Op donderdag 12 april 2012 19:16 schreef franklop het volgende:
en Sam San eraf halen, want die start niet
althans, dat dacht ik hier gelezen te hebben
Vorige week zei hij te twijfelen, maar vandaag werd bekend dat hij gewoon start.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:16 schreef franklop het volgende:
en Sam San eraf halen, want die start niet
althans, dat dacht ik hier gelezen te hebben
18 vorig jaar. Dit jaar lijken het er 27 te gaan worden ja. Vorig jaar gingen Rabo en Vacansoleil ook elk met 3 Nederlanders van start. Dit jaar beide met 6.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:26 schreef Slobeend het volgende:
Als het goed is 27 Nederlanders die van start gaan, vorig jaar 17? Statistisch gezien grotere kans op een Nederlandse overwinning dus.
Garmin met 4 3 (Maaskant niet blijkbaar), best wel verrassend. Benieuwd naar de gebroeders Kreder.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:32 schreef TheArt het volgende:
[..]
18 vorig jaar. Dit jaar lijken het er 27 te gaan worden ja. Vorig jaar gingen Rabo en Vacansoleil ook elk met 3 Nederlanders van start. Dit jaar beide met 6.
Raymond rijdt vol in dienst als sprinter. Het is al mooi dat hij erbij mag zijn. Ben benieuwd hoe ver Michel komt.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:35 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Garmin met 4 3 (Maaskant niet blijkbaar), best wel verrassend. Benieuwd naar de gebroeders Kreder.
Als mevrouw Ten Dam nu ook even zo vriendelijk wil zijn...quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:47 schreef Szura het volgende:
Roy Curvers is er ook nog bijgekomen.
Zijn vrouw is al bevallen dus hoeft ie niet thuis te blijven.
Mevrouw Ten Dam woont in Maastricht dus Laurens kan gewoon rijden en mocht het gebeuren terug naar Maastricht rijden!quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:03 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Als mevrouw Ten Dam nu ook even zo vriendelijk wil zijn...
Ja nu rijden ze ook wat rustiger en zitten ze niet in het pelotonquote:Op vrijdag 13 april 2012 18:22 schreef knep het volgende:
Je foto's zijn er op vooruit gegaan, goed bezig Sjoerd.
http://inrng.com/2012/04/amstel-gold-race-preview/#more-8062quote:Giant crowds, 25 different climbs and a brewery as race sponsor, what’s not to like about the Amstel Gold Race?
kan ik wel mooi gaan kijkenquote:Op vrijdag 13 april 2012 20:55 schreef Steven184 het volgende:
Lijkt dan toch geen regen te komen zondag, jammer..
Welke fout bedoel je?quote:Op zaterdag 14 april 2012 09:11 schreef Steven184 het volgende:
Na vorige week weer een fout bij de Telegraaf:
[ afbeelding ]
Op zich zijn het maar 10 personen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 09:37 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Laatste 10 winnaars: staan er 11.
Daar is dan weer geen speld tussen te krijgen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 09:38 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Op zich zijn het maar 10 personen.
Mogen ze ook wel wat beter hun research doen, aangezien Dekker in 2001 nog won natuurlijk...quote:Op zaterdag 14 april 2012 09:14 schreef Waaghals het volgende:
Gisteren bij het zappen kwam ik een stukje bij Powned tegen over de Amstel.
Sinds Boogerd in 1999 zou er geen Nederlander meer hebben gewonnen.
die man is toch gemaakt voor de Waalse klassiekers. Toch jammer dat hij ze niet rijdt. Was bij LBL echt een goede toevoeging geweestquote:Op zaterdag 14 april 2012 13:23 schreef Marcoss het volgende:
Samuel Sanchez rijdt overigens wel mee, maar hij geeft aan dat hij vooral rijdt als voorbereiding op het WK later dit jaar. De Waalse klassiekers slaat hij over.
quote:
Ja waarom lukt het Titi wel zo vaak en Johnny eigenlijk nooitquote:Op zaterdag 14 april 2012 18:12 schreef kibo het volgende:
[..]![]()
Maar hoe dan ook, die gast geeft wel een beetje sjeu aan het wielrennen, net als Johnny.
De laatste keer dat ze het samen probeerde eindigde Johnny in het prikkeldraadquote:Op zaterdag 14 april 2012 18:14 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Ja waarom lukt het Titi wel zo vaak en Johnny eigenlijk nooit
Met zo'n voorgeschiedenis kan het haast niet anders dan dat hij nog eens een Tour-etappe gaat winnen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 18:16 schreef rubbereend het volgende:
[..]
De laatste keer dat ze het samen probeerde eindigde Johnny in het prikkeldraad
En hoeveel gekke bekken Voeckler gaat trekken.quote:Op zaterdag 14 april 2012 19:47 schreef rubbereend het volgende:
Moeten we nog een poule opzetten hoe vaak er een Schleck op het asfalt gaat liggen?
Voeckler of Hoogerland? Hoogerland is niet best las ik vanmorgen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 18:23 schreef kibo het volgende:
En helemaal kansloos acht ik hem morgen niet.
Op unibet 1 : 55Misschien wel een gokje waard.
Amstel is toch altijd de beurt aan Frank om erbij te gaan liggen?quote:Op zaterdag 14 april 2012 19:47 schreef rubbereend het volgende:
Moeten we nog een poule opzetten hoe vaak er een Schleck op het asfalt gaat liggen?
Denk het wel, het is voor achtervolgers moeilijker om terug te komen na de Keutenberg.quote:Op zaterdag 14 april 2012 20:48 schreef Waaghals het volgende:
Ben benieuwd of die kleine verandering vd finale nog effect gaat hebben
Westra die daar net zo wegrijdt van iedereen als tijdens Paris - Nice!quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:00 schreef rubbereend het volgende:
Mollema in de aanval op de Keutenberg
Niet in het nadeel voor de Nederlandse renners en andere aanvallers dus. Kan het koersverloop alleen maar ten goede komen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 20:54 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Denk het wel, het is voor achtervolgers moeilijker om terug te komen na de Keutenberg.
Waarom zou die dat niet halen?quote:Op zaterdag 14 april 2012 23:06 schreef danos het volgende:
Ben benieuwd of thomas dekker de finish haalt.
Nouja afgelopen maand wat koersen moeten cancelen (baskenland) en kleinere koersjes moeten kiezen, dus ben benieuwd hoe hij het volhoudt. Uitrijden zal idd geen probleem zijn maar dit is wel de eerst echte serieuze koers imo, hoop dat we em gaan zien.quote:
Hij heeft een rit in de Sarthe gewonnen, werd vijfde in het eindklassement. Hij reed afgelopen woensdag gemakkelijk mee in het Brabantse Pijl-peloton.quote:Op zaterdag 14 april 2012 23:32 schreef danos het volgende:
[..]
Nouja afgelopen maand wat koersen moeten cancelen (baskenland) en kleinere koersjes moeten kiezen, dus ben benieuwd hoe hij het volhoudt. Uitrijden zal idd geen probleem zijn maar dit is wel de eerst echte serieuze koers imo, hoop dat we em gaan zien.
De Ronde van Limburg bestaat toch alquote:Op zondag 15 april 2012 04:13 schreef Perico het volgende:
Ik boycot de AGR, totdat Amstel afhaakt als sponsor en deze klassieker eindelijk Ronde van Limburg mag heten.
Ik denk dit allemaal niet.quote:Op zondag 15 april 2012 04:13 schreef Perico het volgende:
Ik boycot de AGR, totdat Amstel afhaakt als sponsor en deze klassieker eindelijk Ronde van Limburg mag heten.
Dan ook van Vliet weg als koersdirecteur, en het parcours op de schop nemen, en in de finale zeker de 3,6 km klim naar Camerig/Vijlenerbos, van 8% gemiddeld met enorm veel bochten centraal stellen. Want lengte is alles om te ontsnappen, en steilte is van secundair belang.
Je ziet nu ook op talloze plekken in dorpskernen en erbuiten al bevestigde Amstel schilden, die ze 365 dagen per jaar laten hangen. Dat terwijl de hele provincie helemaal niets met dit biermerk heeft en al zeker niet zit te wachten op permanente reclameschilden op lantaarnpalen en dergelijke.
Je merkt ook nog steeds dat de buitenlanders, de Vlamingen met Wuyts voorop, de koers niet zo serieus nemen, terwijl de hellingen wel te lastig zijn voor Boonen. Komt mede door bier als sponsor. De provincie Limburg loopt zo ook inkomsten als merknaam en toeristische trekpleister mis, door niet geassocieerd te worden in naam met de klassieker. Beter nam de provincie zelf de sponsoring over.
Denk dat er volgend jaar al publieksvriendelijke acties gaan komen om langzaam afscheid te nemen van Amstel. Tis mooi geweest na 45 jaar.
Jammer.quote:
twitter:thijszonneveld twitterde op zondag 15-04-2012 om 10:14:35Lieuwe Westra, gisteren bij de ploegbespreking van Vacansoleil: 'Ik ben héél goed.' reageer retweet
Klopt. En zeggen dat het puur een opwarmertje is voor de WP en LBL is ook niet waar. Ik kan me nog herinneren hoe blij Gilbert was toen hij de eerste keer de AGR won.quote:Op zondag 15 april 2012 10:20 schreef Littlecreep het volgende:
Ik zie het probleem eigenlijk ook niet echt. En dat buitenlanders de koers niet serieus nemen is onzin. Anders krijg je geen startveld met een groot deel van de wereldtop aan de start. Wuyts leeft in zijn chauvinistische wereldje waarin misschien de Italiaanse koersen nog mee kunnen tippen aan de Vlaamse koersen, dus dat lijkt me geen serieuze graadmeter.
Erg informatief.twitter:Amstelgoldrace twitterde op zondag 15-04-2012 om 11:13:18hoog tempo in eerste kilometers. #AGR reageer retweet
Inderdaad, net als de volgende tweet:quote:Op zondag 15 april 2012 11:16 schreef FastFox91 het volgende:
Erg informatief.twitter:Amstelgoldrace twitterde op zondag 15-04-2012 om 11:13:18hoog tempo in eerste kilometers. #AGR reageer retweet
Wel even handig om bij te zetten wie het zijn, hoe groot de voorsprong is, e.d.twitter:Amstelgoldrace twitterde op zondag 15-04-2012 om 11:16:007 renners ontsnappen. #AGR reageer retweet
Op het einde: 1 renner wintquote:Op zondag 15 april 2012 11:23 schreef Felagund het volgende:
Wel even handig om bij te zetten wie het zijn, hoe groot de voorsprong is, e.d.
quote:
twitter:maduc twitterde op zondag 15-04-2012 om 12:28:18De startlijst met aantekeningen na de voorbespreking met Mart http://t.co/3S1hOZJt reageer retweet
Vanaf 13:35 voorbeschouwing bij de NOS volgens mij.quote:
Waarom heeft DeMart Mollema niet gecorrigeerd tot Molkema op de startlijst?!quote:Op zondag 15 april 2012 12:31 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:maduc twitterde op zondag 15-04-2012 om 12:28:18De startlijst met aantekeningen na de voorbespreking met Mart http://t.co/3S1hOZJt reageer retweet
Poels moet al lossen op de tiende klim van de dag en Gilbert hangt ook al de hele dag achterin.quote:Bardet
Bilbao
C.Pineau
R.Kreder
Howes
Caethoven
Stortoni
Delfosse
Lietar
Maar super constant, Boogerd.quote:Op zondag 15 april 2012 13:43 schreef franklop het volgende:
en dan was ie eens de snelste van de groep, waren er 1 of 2 man vooruit
Echt zonde, want afgezien van die ene AGR-winst is zijn palmares zeer magertjes. Er had veel meer ingezeten...quote:Op zondag 15 april 2012 13:41 schreef franklop het volgende:
Michael, jammer dat ie altijd iemand in de koers had die hem wist te verslaan.
behalve Armstrong dan
Die editie die Vino won was wel erg sneu ja.quote:Op zondag 15 april 2012 13:43 schreef franklop het volgende:
en dan was ie eens de snelste van de groep, waren er 1 of 2 man vooruit
Hoezo moeten, Ivanov was toch gewoon beter?quote:Op zondag 15 april 2012 13:45 schreef franklop het volgende:
Karsten Kroon, had toch echt Ivanov moeten verslaan
Hier vind ik wel wat in zitten, waarom wordt deze helling nooit opgenomen in het parcours?quote:Op zondag 15 april 2012 04:13 schreef Perico het volgende:
Dan ook van Vliet weg als koersdirecteur, en het parcours op de schop nemen, en in de finale zeker de 3,6 km klim naar Camerig/Vijlenerbos, van 8% gemiddeld met enorm veel bochten centraal stellen. Want lengte is alles om te ontsnappen, en steilte is van secundair belang.
Je ziet nu ook op talloze plekken in dorpskernen en erbuiten al bevestigde Amstel schilden, die ze 365 dagen per jaar laten hangen. Dat terwijl de hele provincie helemaal niets met dit biermerk heeft en al zeker niet zit te wachten op permanente reclameschilden op lantaarnpalen en dergelijke.
Je merkt ook nog steeds dat de buitenlanders, de Vlamingen met Wuyts voorop, de koers niet zo serieus nemen, terwijl de hellingen wel te lastig zijn voor Boonen. Komt mede door bier als sponsor. De provincie Limburg loopt zo ook inkomsten als merknaam en toeristische trekpleister mis, door niet geassocieerd te worden in naam met de klassieker. Beter nam de provincie zelf de sponsoring over.
Denk dat er volgend jaar al publieksvriendelijke acties gaan komen om langzaam afscheid te nemen van Amstel. Tis mooi geweest na 45 jaar.
Het was de kans op een 'klassieke'zege voor hem, maar de Rus was idd net sterker.quote:Op zondag 15 april 2012 13:46 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Hoezo moeten, Ivanov was toch gewoon beter?
Iddquote:Op zondag 15 april 2012 13:47 schreef bjarki het volgende:
Briljant, Mollema met z'n petje. Stapt zo uit een stripverhaal
Ik dacht; Ben jij de jongere versie van Ome Willem?quote:Op zondag 15 april 2012 13:47 schreef bjarki het volgende:
Briljant, Mollema met z'n petje. Stapt zo uit een stripverhaal
Hij heeft hem al eens gewonnen, daarna werd hij pas vaak 2e, dus dat gaat niet helemaal op.quote:Op zondag 15 april 2012 13:50 schreef Ajacied422 het volgende:
Boogerd blijft de eeuwige 2e van de Gold Race
Is dat de nog onbekende broer van Wout?quote:
Woudloperquote:Op zondag 15 april 2012 13:52 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Is dat de nog onbekende broer van Wout?
(Wout heeft het al lastig trouwens, dus de vraag is of hij meekan straks)
Die zit er al in, maar in het begin.quote:Op zondag 15 april 2012 13:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hier vind ik wel wat in zitten, waarom wordt deze helling nooit opgenomen in het parcours?
Hoorde het ook jaquote:
Nee inderdaad zegquote:Op zondag 15 april 2012 14:04 schreef Van_Poppel het volgende:
Nee Mart, we hebben nog nooit van Rodriguez gehoord...
Das idd knapquote:Op zondag 15 april 2012 14:17 schreef franklop het volgende:
Steven de Jongh 3 uur en 10 minuten in Rotterdam Marathon, knap
Hebben ze echt gevochten in de kopgroep?quote:Op zondag 15 april 2012 14:14 schreef Zelva het volgende:
Ja hoor, 6 minuten eraf in 5 kilometer. Tuurlijk Maarten.
Het is Nick Nuyens, die doet dat even goed als Boogerd.quote:Op zondag 15 april 2012 14:18 schreef The_Hives het volgende:
Ik ga voor Boogie. Begin die Belgen een beetje zat te worden
Ja maar die was ook triatleetquote:Op zondag 15 april 2012 14:19 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Das idd knap
Armstrong heeft 'm trouwens 's een keer in 2:46 gelopen; baas boven baas
Ik neem toch aan dat dat beeldspraak was... NOS kennende.quote:Op zondag 15 april 2012 14:19 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Hebben ze echt gevochten in de kopgroep?
Dan kies ik voor DeMartquote:Op zondag 15 april 2012 14:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het is Nick Nuyens, die doet dat even goed als Boogerd.
Maar natuurlijk wel Wuyts. Maar ook Smeets, dus keuze tussen pest en cholera.
You just made my pointquote:Op zondag 15 april 2012 14:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Alsof Sporza zoveel beter isquote:Op zondag 15 april 2012 14:17 schreef Tommyjunk het volgende:
Kut, ik kan niet kiezen tussen Boogie en Sportza...
José is uit de gratie?quote:Op zondag 15 april 2012 14:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Helaas wel. Renaat/José is een prima duo...Wuijts/Vannieuwkerke is wat mij betreft iets te chauvinistisch.quote:
die had al een triatlon verleden natuurlijk, dus al meer een 'loper' daarnaast heeft Steven niet echt de bouw van een hardloper volgens mijquote:Op zondag 15 april 2012 14:19 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Das idd knap
Armstrong heeft 'm trouwens 's een keer in 2:46 gelopen; baas boven baas
Niet minder chauvinistisch dan het Nederlandse trioquote:Op zondag 15 april 2012 14:24 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Helaas wel. Renaat/José is een prima duo...Wuijts/Vannieuwkerke is wat mij betreft iets te chauvinistisch.
vooral Mart vind ik juist te negatief over Nederlanders. Al heb ik het op de NOS de laatste jaren erg weinig gevolgd.quote:Op zondag 15 april 2012 14:25 schreef franklop het volgende:
[..]
Niet minder chauvinistisch dan het Nederlandse trio
Maar dat zal voor van Poppel als Nederlander dan weer geen probleem zijn gok ik.quote:Op zondag 15 april 2012 14:25 schreef franklop het volgende:
[..]
Niet minder chauvinistisch dan het Nederlandse trio
Ik vind dat altijd heerlijk om te zien vooral in de grote ronden, Ik weer nog een paar jaar geleden dat in de giro Pauwels moest wachten op zijn kopman terwijl hij in de kopgroep zat. Gouden televisie!quote:Op zondag 15 april 2012 14:24 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Helaas wel. Renaat/José is een prima duo...Wuijts/Vannieuwkerke is wat mij betreft iets te chauvinistisch.
Met Ducrot is ALTIJD een ramp. Die man kan alleen maar onzin uitkramen.quote:Op zondag 15 april 2012 14:22 schreef 1-0-8 het volgende:
[..]
Alsof Sporza zoveel beter is
Nederlands wielercommentaar met een Ducrot is hartstikke prima! Zeker nu Boogie erbij zit.
Dat was idd een mooi momentje. Die ploegleider had trouwens dik gelijk. Eindklassement is veel belangrijker dan een los ritje.quote:Op zondag 15 april 2012 14:27 schreef tdrone het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd heerlijk om te zien vooral in de grote ronden, Ik weer nog een paar jaar geleden dat in de giro Pauwels moest wachten op zijn kopman terwijl hij in de kopgroep zat. Gouden televisie!
Was die ploegleider niet heel toevallig Van Poppelquote:Op zondag 15 april 2012 14:28 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat was idd een mooi momentje. Die ploegleider had trouwens dik gelijk. Eindklassement is veel belangrijker dan een los ritje.
Zou best 's kunnen.quote:Op zondag 15 april 2012 14:30 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Was die ploegleider niet heel toevallig Van Poppel?
Die helling zit al in de koers alleen niet in de finale. Overigens is ie wel lang maar zeker niet 8% gemiddeld. Eerder iets van 5,6% ofzo.quote:Op zondag 15 april 2012 13:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hier vind ik wel wat in zitten, waarom wordt deze helling nooit opgenomen in het parcours?
Waar is Ruijgh dan?quote:Op zondag 15 april 2012 14:39 schreef tdrone het volgende:
[..]
dit was vorig jaar al niet meer grappig
Standaard volgens mij.quote:Op zondag 15 april 2012 14:47 schreef knep het volgende:
Ducrot leest mee? Of wellicht op de prikpagina?
Is zeker Schleck?quote:Op zondag 15 april 2012 14:50 schreef knep het volgende:
Mooi dat de NL trui goed te zien is op de eerste rij.
bij Schleck kan je amper zien dat ie kampioen is, verschrikkelijke truitjesquote:
Rojas en Sagan zijn hetzelfde, al is het daar wel iets duidelijker.quote:Op zondag 15 april 2012 14:52 schreef franklop het volgende:
[..]
bij Schleck kan je amper zien dat ie kampioen is, verschrikkelijke truitjes
Maar ze sloegen Sibbe over, routeaanpassing... aldus Smeets, Boogerd, NOS...quote:Op zondag 15 april 2012 14:52 schreef tdrone het volgende:
[..]
De kopgrroep is nu bijna in Sibbe waar Ruijgh woont
Enkel in finale, route staat in de OP.quote:Op zondag 15 april 2012 14:55 schreef Nober het volgende:
[..]
Maar ze sloegen Sibbe over, routeaanpassing... aldus Smeets, Boogerd, NOS...
die hebben het fout, ze gaan nu niet de sibbergrubbe af maar gaan rechtdoor richting dahlemerweg. Dat is evenlang door Sibbe als eerst>quote:Op zondag 15 april 2012 14:55 schreef Nober het volgende:
[..]
Alleen in de finale. Wat ze net naar boven reden (Sibbergrubbe, door het bos heen, heerlijke klim) reden ze normaal in de finale naar beneden (ook een heerlijke afdaling) en via een slinger reden ze Valkenburg in. Nu rijden ze direct naar de Cauberg.quote:Op zondag 15 april 2012 14:55 schreef Nober het volgende:
[..]
Maar daar slaan ze niet Sibbe over maar een deel van Valkenburg dus Smeets is gewoon uit zijn nek aan het lullenquote:Op zondag 15 april 2012 14:58 schreef marcodej het volgende:
[..]
Alleen in de finale. Wat ze net naar boven reden (door het bos heen, heerlijke klim) reden ze normaal in de finale naar beneden (ook een heerlijke afdaling) en via een slinger reden ze Valkenburg in. Nu rijden ze direct naar de Cauberg.
Oke, zou maar een paar km schelen zeiden ze.quote:Op zondag 15 april 2012 14:58 schreef marcodej het volgende:
[..]
Alleen in de finale. Wat ze net naar boven reden (Sibbergrubbe, door het bos heen, heerlijke klim) reden ze normaal in de finale naar beneden (ook een heerlijke afdaling) en via een slinger reden ze Valkenburg in. Nu rijden ze direct naar de Cauberg.
Maakt de finale spannender denk ik aangezien het stuk wat eruit is een vrij brede weg was waar de kopgroep normaal teruggehaald wordquote:Op zondag 15 april 2012 14:59 schreef Nober het volgende:
[..]
Oke, zou maar een paar km schelen zeiden ze.
krap 2km, stelt niet veel voor.quote:Op zondag 15 april 2012 14:59 schreef Nober het volgende:
[..]
Oke, zou maar een paar km schelen zeiden ze.
53x16. Cauberg is overigens niet zo'n heel lastige klim, loopt lekker.quote:Op zondag 15 april 2012 15:01 schreef JohnDDD het volgende:
Boogerd die gewoon met 53-11 de Kauberg op sprint
Valt idd wel mee, dat stukje 12% overleven en daarna weer flink aanzetten.quote:Op zondag 15 april 2012 15:04 schreef marcodej het volgende:
[..]
53x16. Cauberg is overigens niet zo'n heel lastige klim, loopt lekker.
Er zit gewoon een heel zwaar stukje in waardoor die leuk is voor finales, maar het is niet echt een hele lastige klim nee...quote:Op zondag 15 april 2012 15:04 schreef marcodej het volgende:
[..]
53x16. Cauberg is overigens niet zo'n heel lastige klim, loopt lekker.
naja op 10 kilometer maakt dat wel verschil, 2km minder tijd om goed te makenquote:
Ik vrees dat hij kracht/explosiviteit tekort komt om een goede finale te rijden...quote:Op zondag 15 april 2012 15:10 schreef knep het volgende:
Gesink zit goed voorin zeg, lijkt goed te rijden.
Mooi he, dat Nederland..quote:Op zondag 15 april 2012 15:14 schreef knep het volgende:
Zijn het geen vluchtheuvels dan zijn het wel torenhoge drempels.
Qua verkeersveiligheid staan we wel in de top van Europa...het is maar net waar je prioriteiten liggen.quote:
inmiddels wel ja, dat zeiden ze twee weken terug ook op de Belgquote:Op zondag 15 april 2012 15:17 schreef marcodej het volgende:
De wegen in Vlaanderen zijn net zo gevaarlijk.
Godslastering!quote:Op zondag 15 april 2012 15:17 schreef marcodej het volgende:
De wegen in Vlaanderen zijn net zo gevaarlijk.
Schleck idd nog niet op de grond gelegen, verbazingwekkendquote:Op zondag 15 april 2012 15:19 schreef knep het volgende:
Afkloppen maar het gaat nog verbazingwekkend goed vandaag.
Achja, het geeft ook wel wat extra's aan de koers misschien. Maar het is wel echt anders dan die pittoreske weggetjes in Noord-Frankrijk en Vlaanderen.quote:Op zondag 15 april 2012 15:16 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Qua verkeersveiligheid staan we wel in de top van Europa...het is maar net waar je prioriteiten liggen.
Dat is een goed voorbeeld iddquote:Op zondag 15 april 2012 15:20 schreef franklop het volgende:
[..]
Schleck idd nog niet op de grond gelegen, verbazingwekkend
Zodra de dorpjes met drempels en vluchtheuvels verlaten worden stikt het daar ook van de pittoresque weggetjes hoorquote:Op zondag 15 april 2012 15:21 schreef Tommyjunk het volgende:
[..]
Achja, het geeft ook wel wat extra's aan de koers misschien. Maar het is wel echt anders dan die pittoreske weggetjes in Noord-Frankrijk en Vlaanderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |