quote:Op zondag 8 april 2012 15:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Wuyts doet hetzelfde als Cancellara zoiets doet.
Alleen wordt het bij Boonen hier op FOK! kapot-genuanceerd en gerelativeerd, daar waar bij Cancellara alleen maaren "Spartacus, wat een baas" wordt gepost.
Om te beginnen deed Cancellara het met Boonen erbij in een wedstrijd...quote:Op zondag 8 april 2012 15:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Wuyts doet hetzelfde als Cancellara zoiets doet.
Alleen wordt het bij Boonen hier op FOK! kapot-genuanceerd en gerelativeerd, daar waar bij Cancellara alleen maaren "Spartacus, wat een baas" wordt gepost.
Onzin, iedereen gunt het Boonen hier. Maar Wuyts is wel extreem altijd. Karl is altijd wat lekker objectiever.quote:Op zondag 8 april 2012 15:50 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]![]()
Het is en blijft een Belg hé, en dat is altijd moeilijk voor Nederlanders om er enthousiast over te zijn.
Ja precies! Dit is heel goed natuurlijk. Maar je rijdt er (net zo als vorig jaar) niet mee voor de winst.quote:Op zondag 8 april 2012 15:50 schreef franklop het volgende:
Boom loopt in, die kan dat natuurlijk ook. Maar waar was hij op het moment dat Boonen/Pozzato en Terpstra/Ballan weg reden? ..
Huh?quote:Op zondag 8 april 2012 15:52 schreef Ambrosius het volgende:
Dit gaat heel hard zeg, dat verschil is al onder de minuut.
Omdat die in het groepje van Chavanel zit?quote:Op zondag 8 april 2012 15:52 schreef Zelva het volgende:
En waarom is Tjallingii dan niet opgeofferd?
Snap er niks van.
Ze hadden helemaal niet de mogelijkheid om Tjallingii op te offeren..quote:Op zondag 8 april 2012 15:52 schreef Zelva het volgende:
Snap er niks van.
Omdat dat Wynants was.quote:Op zondag 8 april 2012 15:52 schreef Zelva het volgende:
Snap er niks van.
Nietquote:
Verschil blijft iets te lang hetzelfde. Al is het ook wat hoop in mijn inschattingquote:
1.12 zelfs weer.quote:Op zondag 8 april 2012 15:53 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Verschil blijft iets te lang hetzelfde. Al is het ook wat hoop in mijn inschatting.
Ladagnous is rap. En Boom en Ballan zijn ook absoluut niet traag.quote:Op zondag 8 april 2012 15:54 schreef marcodej het volgende:
Straks gewoon het sprintje winnen van die vier strijkijzers.
Ik had het over Boom die dan dan sprintje zou moeten kunnen winnen.quote:Op zondag 8 april 2012 15:54 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ladagnous is rap. En Boom en Ballan zijn ook absoluut niet traag.
quote:Op zondag 8 april 2012 15:55 schreef kanovinnie het volgende:
Maar als ik het goed hoorde zit Boom nu op zijn cyclocrosser?
Ja.quote:Op zondag 8 april 2012 15:55 schreef kanovinnie het volgende:
Sparta met.quote:Op zondag 8 april 2012 15:55 schreef kanovinnie het volgende:
jaquote:Op zondag 8 april 2012 15:55 schreef kanovinnie het volgende:
De eerste die GW, E3, Vlaanderen en PR in een seizoen wint geloof ik.quote:
en voor de rest mikken op korte rittenkoersenquote:Op zondag 8 april 2012 15:59 schreef marcodej het volgende:
Boom laat zien dat dit gewoon zijn koers is waar hij zijn slag moet slaan de komende jaren.
En een etappe in een grote ronde.quote:Op zondag 8 april 2012 15:59 schreef franklop het volgende:
[..]
en voor de rest mikken op korte rittenkoersen
twitter:f_cancellara twitterde op zondag 08-04-2012 om 15:41:06It is hard but i still wonna watch the race. With luck i could make so damage to....it will be in 2013. I still need a stone for my vitrine reageer retweet
straks ook AGRquote:Op zondag 8 april 2012 15:59 schreef marcodej het volgende:
[..]
De eerste die GW, E3, Vlaanderen en PR in een seizoen wint geloof ik.
mja had normaal gesproken ook nooit gelukt als GW tussen Vlaanderen een PR had gelevenquote:Op zondag 8 april 2012 15:59 schreef marcodej het volgende:
[..]
Eens. Richt je op P-R en de tijdritten.quote:Op zondag 8 april 2012 15:59 schreef franklop het volgende:
[..]
en voor de rest mikken op korte rittenkoersen
twitter:wilfrieddejong twitterde op zondag 08-04-2012 om 15:50:02Lars! Ik heb Carrefour vier keer achter elkaar moeten rijden voor de cameraman van de docu, het valt mee! reageer retweet
Z'n Engels viel mij alles mee in die docu van Wilfried de Jong, maar op Twitter is het echt ongelofelijke bagger zeg...quote:Op zondag 8 april 2012 16:00 schreef Marcoss het volgende:
twitter:f_cancellara twitterde op zondag 08-04-2012 om 15:41:06It is hard but i still wonna watch the race. With luck i could make so damage to....it will be in 2013. I still need a stone for my vitrine reageer retweet
Wie?quote:
Yep. Overigens nu ook de tweede die 4x P-R gewonnen heeft, alleen die ijdeltuit van een de Vlaeminck staat op gelijke hoogte.quote:Op zondag 8 april 2012 15:59 schreef marcodej het volgende:
[..]
kan altijd als Flecha wegrijdtquote:Op zondag 8 april 2012 16:01 schreef marcodej het volgende:
Als Boom nu vierde wordt eet ik mijn hoed op.
Dat is gescript. In nakoerse interviews is zijn Engels nog belabberder dan op Twitter.quote:Op zondag 8 april 2012 16:01 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Z'n Engels viel mij alles mee in die docu van Wilfried de Jong, maar op Twitter is het echt ongelofelijke bagger zeg...
Ik vraag me af of Cancellara dit ook gekund had dit jaar.quote:Op zondag 8 april 2012 16:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Dit is de enige manier waarop Boonen bij afwezigheid van Cancellara de overwinning glans kon geven
Mja, 2010 was nog saaier, hier was het een beetje spannend of ze Boonen terug konden halenquote:Op zondag 8 april 2012 16:03 schreef marcodej het volgende:
Heel erg knap staaltje van Boonen natuurlijk, maar dit was wel de saaiste PR in tij-den.
die van Cancellara 2 jaar terug dan?quote:Op zondag 8 april 2012 16:03 schreef marcodej het volgende:
Heel erg knap staaltje van Boonen natuurlijk, maar dit was wel de saaiste PR in tij-den.
Voorsprong was toen minder groot?quote:
die won met 3 minuten voorsprongquote:
thanks,ik schakel over naar 1 want ik wil dat orgasme van wuyts niet meemakenquote:
Zelfs mijn moeder is niet zo erg.quote:Op zondag 8 april 2012 16:04 schreef kanovinnie het volgende:
"Is dat nou Tom Boonen?" "Waar rijd hij dan?" "Vooraan?????" "Anderhalve minuut" "Das knap!"
Ja mam, je zit al een kwartier mee te kijken
Toen reed alleen Boonen in de achtervolging, de rest reed al voor de 2e plek toen Cancellara nog maar 20 seconden had. Boonen had nog iets meer tegenstand.quote:
ang renner land tijdquote:
WTF.quote:Op zondag 8 april 2012 16:05 schreef TheGOAT het volgende:
Jordan, Federer, Woods, Tyson. Boonen past nog niet in dat rijtje, maar komt wel langzaam in de buurtAls hij dit nou eens 4 of 5 jaar achter elkaar zou kunnen
Je vergeet Kramer.quote:Op zondag 8 april 2012 16:05 schreef TheGOAT het volgende:
Jordan, Federer, Woods, Tyson. Boonen past nog niet in dat rijtje, maar komt wel langzaam in de buurtAls hij dit nou eens 4 of 5 jaar achter elkaar zou kunnen
Het is echt verschrikkelijk altijd. Ook tijdens films. Ik zeg ook meestal dat ik het niet ga uitleggen omdat het toch onbegonnen werk is. Maar dan begint mijn pa te klagen en daar heb ik nu ook geen zin inquote:
En Ibarguren de middelen.quote:
Dit kun je niet serieus menen. Als je Boonen al in dat rijtje plaatst dan moet je er zeker 10 wielrenners ook in zetten. Als het er geen 20 zijn.quote:
die is vanavond?quote:
oh ja , Qatar , gelukkigquote:
Lolquote:Op zondag 8 april 2012 16:05 schreef TheGOAT het volgende:
denk het niet, door trillen van de kasseien zou die eraf kunnen vallenquote:Op zondag 8 april 2012 16:09 schreef marcodej het volgende:
Enige foutje van Boonen vandaag: de pootjes van de bril moeten OVER de bandjes van de helm.
quote:
Heb je je bril wel op? Hij staat er toch nog niet in? Dit rijtje is een rijtje van Woods, Phelps, Federer, Jordan, Jackson, Ali, Kramer, Schumacher, Armstrong, etc.quote:Op zondag 8 april 2012 16:08 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dit kun je niet serieus menen. Als je Boonen al in dat rijtje plaatst dan moet je er zeker 10 wielrenners ook in zetten. Als het er geen 20 zijn.
Oh, je zegt 4 a 5 keer achter elkaar. Maar dat is natuurlijk wel erg moeilijk.
Dat doe ik zelf ook nooit.quote:Op zondag 8 april 2012 16:09 schreef marcodej het volgende:
Enige foutje van Boonen vandaag: de pootjes van de bril moeten OVER de bandjes van de helm.
Kramerquote:Op zondag 8 april 2012 16:10 schreef TheGOAT het volgende:
[..]
Heb je je bril wel op? Hij staat er toch nog niet in? Dit rijtje is een rijtje van Woods, Phelps, Federer, Jordan, Jackson, Ali, Kramer, Schumacher, Armstrong, etc.
Weet je, veel mensen apprecieren greatness niet op het moment dat het gebeurt. Wat dacht je van vandaag bij Boonen. Hij staat zeker niet in dit rijtje. Maar het groepje erachter hield in. Omdat ze voor de 2e plaats gingen, ze wisten al dat ze niet gingen winnen van Boonen. Ze waren bang voor Boonen. Bang zoals je alleen maar bent voor de grootheden.
Zo is hij al iets accurater.quote:Op zondag 8 april 2012 16:10 schreef TheGOAT het volgende:
[..]
Heb je je bril wel op? Hij staat er toch nog niet in? Dit rijtje is een rijtje van Woods, Phelps, Federer, Jordan, Jackson, Ali, Kramer, Schumacher, Armstrong, etc.
twitter:andremeganck twitterde op zondag 08-04-2012 om 16:11:12#sporza #roubaix - TOM BOONEN IS DE GLANSRIJKE WINNAAR IN ROUBAIX- SUPER TOM ! reageer retweet
quote:Op zondag 8 april 2012 16:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
5e en 6e.
Sorry, maar ik vind het hilarisch.
Dan ook niet, schaatsen boeit buiten Friesland bijna niemand wat.quote:Op zondag 8 april 2012 16:14 schreef danos het volgende:
Kramer op dat lijstje zettenover 6 jaar misschien.
Lol, een Vlaming wint voor de 4e keer Parijs-Roubaix op fanstastische wijze, maar jij moet iets zeggen over de 2 Nederlanders.quote:Op zondag 8 april 2012 16:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
5e en 6e.
Het 'slecht' presteren van Nederlanders is relevanter dan de overwinning van Boonen natuurlijk!quote:
Lulligquote:Op zondag 8 april 2012 16:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
5e en 6e.
Ach laat ze tochquote:Op zondag 8 april 2012 16:17 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Het 'slecht' presteren van Nederlanders is relevanter dan de overwinning van Boonen natuurlijk!
quote:Op zondag 8 april 2012 16:19 schreef Scorpion_17 het volgende:
Respect voor Terpstra hoor..wat een koers heeft die jongen gereden
Hilarisch was misschien niet de juiste term. Ik bedoelde eerder voorspelbaar/typisch.quote:
Rabo heeft sterk gekoerst vandaag dat kan je niet ontkennenquote:Op zondag 8 april 2012 16:22 schreef franklop het volgende:
Tossato haalt een bak punten voor Saxo binnen
Overigens; WAAR WAREN VACANSOLEIL EN ARGOS??
Hup Rabo![]()
je zag et eigenlijk al op carrefour, kwam niet weg bij achtervolgersquote:Op zondag 8 april 2012 16:23 schreef marcodej het volgende:
Boom dus echt stuk. Terwijl hij het makkelijkst leek te rijden.
Ja, dat was broodmongool Schreuder zelf.quote:Op zondag 8 april 2012 16:24 schreef FastFox91 het volgende:
Volgens mij hoor je gewoon Mart iemand anders ademen...
idd waarom geen Dionequote:Op zondag 8 april 2012 16:25 schreef Leatherface het volgende:
Terechte zege van Boonen.
Boom goed gereden. Maar ik vind het jammer dat hij zo probeert te pieken in dit soort wedstrijden. Hij kan zoals wimderon al opmerkte er volgens mij veel meer uithalen in andere wedstrijden. Dat scheelt al een pak punten.
Geen voetbal dit weekend, Joep gaat zich anders vervelen.quote:Op zondag 8 april 2012 16:25 schreef franklop het volgende:
waarom in hemelsnaam joep schreuder daar heen sturen?
laat hem lekker bij de Kuip staan ofzoquote:Op zondag 8 april 2012 16:26 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Geen voetbal dit weekend, Joep gaat zich anders vervelen.
Engels voetbal straksquote:Op zondag 8 april 2012 16:26 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Geen voetbal dit weekend, Joep gaat zich anders vervelen.
Mja, Boonen en Cancellara zijn 31, Boom is 26. Er komen nog wel een paar jaar waar hij ze niet tegen komt, denk ikquote:Op zondag 8 april 2012 16:25 schreef Leatherface het volgende:
Terechte zege van Boonen.
Boom goed gereden. Maar ik vind het jammer dat hij zo probeert te pieken in dit soort wedstrijden. Hij kan zoals wimderon al opmerkte er volgens mij veel meer uithalen in andere wedstrijden. Dat scheelt al een pak punten.
Parijs-Roubaix is een mooi doel. Maar hoe groot is de kans dat je die koers nu écht wint met dominante mannen als Boonen en Cancellara in deze lichting?
twitter:DekkerThomas twitterde op zondag 08-04-2012 om 16:20:43Hier word je toch even stil van.. Wat een overmacht van Boonen. Heel mooi na alle kritiek van vorig jaar.. reageer retweet
En winnaar in Dwars door Vlaanderen.quote:Op zondag 8 april 2012 16:29 schreef Zwansen het volgende:
Terpstra 6 in RvV en 5e in P-R.
Lang geleden dat een Nederland zo goed was in beide wedstrijden. En nog maar 27 jaar.
goed voor de punten van Nederlandquote:Op zondag 8 april 2012 16:29 schreef Zwansen het volgende:
Lang geleden dat een Nederland zo goed was in beide wedstrijden. En nog maar 27 jaar.
Martijn Maaskant, 3 jaar terug?quote:Op zondag 8 april 2012 16:29 schreef Zwansen het volgende:
https://twitter.com/#!/search/Joep%20Schreuderquote:Op zondag 8 april 2012 16:30 schreef Wilskracht het volgende:
Yoep Schreuder kan ook wel wegbezuinigd worden.
2008quote:Op zondag 8 april 2012 16:30 schreef franklop het volgende:
[..]
Martijn Maaskant, 3 jaar terug?
Of viel hij toen in Roubaix?
Maaskant werd in 2008 4e in PR en in 2009 4e in RVVquote:Op zondag 8 april 2012 16:30 schreef franklop het volgende:
[..]
Maaskant werd wel 4de in beide wedstrijden, maar niet in hetzelfde jaar. Daarna heeft hij weinig meer laten zien, laten we hopen voor Terpstra dat het met hem anders gaatquote:Op zondag 8 april 2012 16:30 schreef franklop het volgende:
[..]
Zeker waar, hoewel ik betwijfel of er dit jaar veel planning bij was. In het begin weinig kunnen koersen door al dat gedoe met die baby, op z'n bek gegaan in de Omloop, en daarna ziek geworden. Het verbaasde me eigenlijk dat hij nog een hoog niveau haalde deze koers.quote:Op zondag 8 april 2012 16:30 schreef Leatherface het volgende:
Het moet best ooit kunnen lukken, maar het is zonde om je constant weg te cijferen voor dat ene doel.
Boom moet in principe best de capaciteiten om een heel seizoen goede uitslagen te rijden.
Maaskant ja..na dat jaar vooral geblesseerd geweest helaas.quote:Op zondag 8 april 2012 16:30 schreef franklop het volgende:
[..]
Nederland stond er al heel goed voor in de WorldTour. Nu gaan we ook nog Australië voorbij en staan we 4e in de WorldTour stand. Nederland heeft het nog nooit zo goed gedaan sinds de invoering van de ProTour/WorldTour.quote:
Zou ook niet weten wat voor koersen er beter liggen voor Boom dan PRquote:Op zondag 8 april 2012 16:32 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Zeker waar, hoewel ik betwijfel of er dit jaar veel planning bij was. In het begin weinig kunnen koersen door al dat gedoe met die baby, op z'n bek gegaan in de Omloop, en daarna ziek geworden. Het verbaasde me eigenlijk dat hij nog een hoog niveau haalde deze koers.
quote:Op zondag 8 april 2012 16:30 schreef Leatherface het volgende:
Het moet best ooit kunnen lukken, maar het is zonde om je constant weg te cijferen voor dat ene doel.
Boom moet in principe best de capaciteiten om een heel seizoen goede uitslagen te rijden.
12e en 4e toen. Ook chique idd.quote:Op zondag 8 april 2012 16:30 schreef franklop het volgende:
[..]
Maaskant heeft bizar veel pech gehad de jaren daarna. Die gaat nooit meer op niveau terugkeren.quote:Op zondag 8 april 2012 16:31 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maaskant werd wel 4de in beide wedstrijden, maar niet in hetzelfde jaar. Daarna heeft hij weinig meer laten zien, laten we hopen voor Terpstra dat het met hem anders gaat
quote:Hoe zou NOS…- ja, wat is-ie eigenlijk… nou, vooruit – sportjournalist Joep Schreuder ooit bij Studio Sport zijn beland? Zou de chef personeelszaken na het vertrek van Humberto eens de koppen op de redactie hebben geteld en daarna tot de conclusie zijn gekomen dat lul nummer 3 miste?
Ik zie hem al staan tellen: ‘Jack van Gelder, Herbert Dijkstra,…… hé verdomd, er mist een lul’. Is-ie zo op de fiets gestapt, naar de eerste de beste Brabantse kleuterschool gereden en heeft daar de kleuterleider van groep 1A een microfoon in z’n handen gedrukt. Dat was Joep Schreuder. Zo moet het ongeveer gegaan zijn.
Vanaf dat moment zaten wij dus opgescheept met Joepie en z’n kinderachtige vraagjes aan volwassen mensen. De manier waarop hij vragen stelt is een kruising tussen het drammerige gezeik van Willibrord Frequin (met altijd een hè vlak voor het vraagteken) en de Irene Moors van 15 jaar geleden, die een deelnemer aan de Mega Blubber Power Race vroeg of Harry de Hengst echt de schrik van elke cowboy was.
Het is ongelooflijk dat Joepie nog nooit een klap voor z’n bek heeft gehad van een volleyballer van Piet Zoomers/Dynamo. Of, nog mooier, dat een handballer van Vlug & Lenig huilend in z’n broek stond te poepen terwijl kleuterleider Schreuder één van z’n kinderachtige betoogjes met een vraagteken aan het eind stond te houden.
Ik noem met opzet een volleyballer en een handballer. Dat waren namelijk de sporten waar Joep in z’n begintijd op af werd gestuurd. Stond-ie ergens naast een zwembad een waterpolospeler een microfoon onder z’n snufferd te houden. Dat was fijn. Als Joep in beeld kwam, dan zapte je automatisch naar een andere zender. Zonder Joep zat je in die tijd maar zo anderhalf uur lang naar de derde play-off wedstrijd tussen Electrolux AZC en Polar Bears Ede te kijken. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.
Helaas is Joep nu ook de voetbalwereld binnengedrongen. En ook daar zap ik automatisch naar een andere zender wanneer hij in beeld komt. Dat is jammer, want je vergeet wel eens weer terug te zappen. Zo heb ik afgelopen maandag tijdens de wedstrijd Nederland – Denemarken gekeken naar de dertiende herhaling van een aflevering van Allo Allo. Het was trouwens wel opvallend dat Herr Flick van de Gestapo in deze dertiende herhaling opeens in een oranje Bavariajurkje door de straten van bezet Frankrijk struinde.
Ondertussen zit Joep met z’n zachte g mooi wel in Afrika de boel te verpesten. Hij mag geloof ik de human interest onderwerpjes maken. Hoe erg het met de negers in de townships is enzo. Dat is ook wat. Heb je net die apartheid een beetje overleefd, staat Joep Schreuder in één keer op de stoep. Eerder deze week, toen ik m’n afstandsbediening kortstondig kwijt was, zag ik zo’n item.
Joep ging op bezoek bij een medicijnvrouw die zich bediende van allerlei alternatieve geneeswijzen. U kent het wel, driemaal daags met de ballen van een tijger over je gezicht wrijven en je bent nooit meer verkouden. Dat werk. Helaas wist ze geen manier om Joep voor altijd z’n stem kwijt te laten raken. Ik had daar zo 3 liter olifantenpis voor op willen drinken.
Ze maakte ook geen gebruik van de gelegenheid om Joep Schreuder eens in een grote ketel met kippenbloed te gooien en hem daarin helemaal gaar te koken. Op die manier hadden haar kunstjes voor het eerst effect gehad: het welzijn van de Nederlandse bevolking was zienderogen naar ongekende hoogte gestegen. Een gemiste kans.
In plaats daarvan excuseerde de medicijnvrouw zich in het gesprek met Joep voor haar slechte Engels. Joep antwoordde met: ‘Joe doe it ferrie good’. Naast z’n vraagstelling is z’n eigen Engels blijkbaar ook blijven steken op kleuterschoolniveau.
De vorige seizoenen van Boonen waren helemaal niet zo slecht als velen doen uitschijnen.quote:Op zondag 8 april 2012 16:32 schreef sausagin het volgende:
Wie had dit nog gedacht na vorig seizoen? Afgelopen 2 jaar stilletjes aan op de achtergrond geraakt , niks meer winnen , veel pech gehad met vallen etc... Had nooit gedacht dat hij weer zo'n niveau zou gaan halen , dacht eerlijk gezegd dat hij zijn beste momenten van zijn carrière heeft gehad. Blijkbaar ongelijk , ben benieuwd wat hij nog van plan is dit seizoen.
Vooral veel pech, ook in PR en een sterke Cancellara treffenquote:Op zondag 8 april 2012 16:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
De vorige seizoenen van Boonen waren helemaal niet zo slecht als velen doen uitschijnen.
Hij nam risico, plaatste een aanval op 15 kilomoter van de streep. En aan Boonen viel toch niks te doen.quote:Op zondag 8 april 2012 16:33 schreef Drebbelman het volgende:
Indrukwekkend van Boonen, maar verder toch maar een saaie koersDe enige spanning was tijdens de tien seconden dat Lars in de aanval ging.
Leuk dat Boom laat zien de afstand aan te kunnen, maar had liever gezien dat hij ook eens wat eerder risico nam, in plaats van de hele dag in het wiel te hangen en dan laatste te worden in de sprint van je groepje.
En daar moet toch eens verandering in komen. Sport gaat uiteindelijk om winnen.quote:Op zondag 8 april 2012 16:32 schreef TheArt het volgende:
[..]
Probleem is dat we echt een afmaker missen, maar dat is de laatste 10 jaar altijd al zo geweest. No big difference.
diee was al tweede, worden nu samen 2e.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |