Cardio na krachttraining. Mijn woord is wet.quote:Nu mijn vraag: de instructeur beweerde dat je nóóit mag fitnessen vóór een cardioles (spinning dus) omdat dat slecht zou zijn voor je gewrichten. Eenmaal thuis heb ik toch nog wat informatie opgezocht op internet, en daar las ik precies het tegenovergestelde: dat je nooit mag fitnessen ná een cardioles omdat... eh... de exacte reden ben ik alweer vergeten, omdat op al die fitness-sites iets anders wordt beweerd.
Maar misschien zijn hier ervaringsdeskundigen die er iets zinnigs over kunnen zeggen?
Het belangrijkste, helemaal bij "vrije" oefeningen (dus geen machine) is dat je de oefening goed uitvoert. Dit klinkt makkelijker dan dat het daadwerkelijk is. Sommige oefeningen kun je moeilijk verkeerd doen maar er zijn er zat waarbij je alles verkeerd kunt doen zonder het door te hebben (en ook zonder dat anderen het zien). Als je de oefening goed uitvoert zul je vanzelf meer gewicht kunnen gebruiken (door juiste uitvoering ga je automatisch ook meer gewicht pakken omdat de beweging dan soepeler gaat). Je kunt dit zelf doen door goede info te lezen op internet, maar een professionele instructeur is hierbij toch wel heel handig. Ik zou ook niet te veel kijken naar de "sterkere" mannen oid: je weet lang niet altijd of ze het wel goed doen en of ze wel met hetzelfde doel trainen. Bovendien door alleen te kijken kun je het alsnog zelf verkeerd doen.quote:Op zondag 8 april 2012 12:39 schreef Nadine26 het volgende:
Bedankt allemaal voor de tips![]()
Dat machines niet goed zouden zijn, lees ik inderdaad vaker op internet. Maar ja, de hele fitnesszaal staat vol met die apparaten (ik moest de eerste keer een kwartier studeren op alle knoppen en hendels voor ik überhaupt snapte hoe het ook alweer moest...) maar losse gewichten lijkt me best moeilijk: daar heb je een goede techniek voor nodig, neem ik aan? Ik kan misschien afkijken bij de mannen met de enorme schijven boven hun hoofd (die ze vervolgens met een geweldige klap op de grond laten knallen
) maar eerlijk gezegd ben ik nog niet zo'n fitness-held. Is dat niet meer iets voor gevorderden?
Ik ontbijt nooitDus dat zal ik nu veranderen. Ik zal me ook gaan verdiepen in eiwitten (yoghurt?), maar ik heb nog wel een vraag: ik hoor vaak dat je beter met lege maag kunt gaan sporten, en uit gemakzucht doe ik dat ook altijd (ben niet zo'n ochtendmens
). Is dat erg onverstandig?
Over het vetpercentage: 23% is niet heel veel, maar voor mijn bouw wel aan de hoge kant. Ik weeg mezelf nooit, maar ik zie nu dingen in de spiegel die ik niet wil zien
Vetverbranding is toch door langere tijd op dezelfde hartslag te trainen? Dan zou het in principe niet uitmaken toch?quote:
Je hebt gelijk.quote:Op zondag 8 april 2012 04:22 schreef Diabox het volgende:
23% aan de hoge kant? Is vrij normaal voor 'n vrouw drumstickNL.
[..]
Cardio na krachttraining. Mijn woord is wet.
Tevens, gezien de informatie die je verschaft over je instructeur zou een eerste goede stap naar een beter lichaam zijn: niet meer luisteren naar je instructeur.
Als je eerst gewichten gaat heffen verbruik je het glycogeen in je lichaam voor energie, als je daarna cardio gaat doen heeft je lichaam al het glycogeen opgebruikt en zal dan vet gaan gebruiken voor energie.quote:Op zondag 8 april 2012 14:17 schreef Atta-boy het volgende:
[..]
Vetverbranding is toch door langere tijd op dezelfde hartslag te trainen? Dan zou het in principe niet uitmaken toch?
Of is het principe dat je na krachttraining sneller in die trainingszone zit?
Sorry voor al die vragen maar ben ook een beetje aan het beginnen met wat meer krachttraining etc en vraag me af hoe alles bedoeld is![]()
Ik hoor ook wel eens dat door cardio na krachttraining je hartslag omhoog gaat waardoor je sneller hersteld. Ik weet alleen niet of dat broscience is of echt waarquote:Op zondag 8 april 2012 14:35 schreef seto het volgende:
[..]
Als je eerst gewichten gaat heffen verbruik je het glycogeen in je lichaam voor energie, als je daarna cardio gaat doen heeft je lichaam al het glycogeen opgebruikt en zal dan vet gaan gebruiken voor energie.
Maar als ik je foto's zie zou jij je daar geen zorgen over moeten maken (no offence).
quote:Op zondag 8 april 2012 15:23 schreef 1312BOYS het volgende:
NOOIT maar dan ook NOOIT luisteren naar de instructeurs. of als je wel wilt luisteren: doe precies het tegenovergestelde.
Oké, ik zal eens wat plaatjes op internet bekijkenquote:Op zondag 8 april 2012 12:53 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Het belangrijkste, helemaal bij "vrije" oefeningen (dus geen machine) is dat je de oefening goed uitvoert. Dit klinkt makkelijker dan dat het daadwerkelijk is. Sommige oefeningen kun je moeilijk verkeerd doen maar er zijn er zat waarbij je alles verkeerd kunt doen zonder het door te hebben (en ook zonder dat anderen het zien). Als je de oefening goed uitvoert zul je vanzelf meer gewicht kunnen gebruiken (door juiste uitvoering ga je automatisch ook meer gewicht pakken omdat de beweging dan soepeler gaat). Je kunt dit zelf doen door goede info te lezen op internet, maar een professionele instructeur is hierbij toch wel heel handig. Ik zou ook niet te veel kijken naar de "sterkere" mannen oid: je weet lang niet altijd of ze het wel goed doen en of ze wel met hetzelfde doel trainen. Bovendien door alleen te kijken kun je het alsnog zelf verkeerd doen.
Ik vind http://www.exrx.net/ altijd wel een mooie site. Veel duidelijke info en een goed gecatagoriseerde database met tig oefeningen. Wat die instructeurs betreft moet je daar echt geluk mee hebben. Ik zat eerst bij zo'n keten van sportscholen en daar vertelde elke instructeur wat anders (was wel lekker goedkoop). Nu zit ik bij een andere onafhankelijke sportschool waarbij ze er duidelijk wel meer verstand van hebben (maar wel weer duurderquote:Op zondag 8 april 2012 16:02 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Oké, ik zal eens wat plaatjes op internet bekijken![]()
Met de apparaten kan het ook verkeerd gaan, merkte ik meteen al: zo'n ding waarmee je je borst/schouders traint (door je armen tot voor je neus te duwen, zeg maar) kan bij de achterwaartse beweging te ver doorschieten naar achteren: ik hoorde een verontrustend gekraak in mijn schouders en vroeg me af of ik wel lekker bezig was. Nee dusIk heb nu nóg spierpijn.
Wat de instructeurs betreft: uit ervaring weet ik dat ze niet allemaal even snugger/zorgvuldig zijn, dus ik luister liever naar wat ik vóel, niet naar wat 'de theorie' zegt. Het is al opmerkelijk dat de ene spinninginstructeur om de vijf minuten roept: "Niet drinken, niet drinken, dat had je vóór de les moeten doen!" terwijl de andere je na elke oefening aanspoort om vooral veel te drinkenIk heb dorst na zo'n oefening dus ik drink gewoon
![]()
Heb je tips voor goede sites?
Dank je voor de linkquote:Op zondag 8 april 2012 17:43 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Ik vind http://www.exrx.net/ altijd wel een mooie site. Veel duidelijke info en een goed gecatagoriseerde database met tig oefeningen. Wat die instructeurs betreft moet je daar echt geluk mee hebben. Ik zat eerst bij zo'n keten van sportscholen en daar vertelde elke instructeur wat anders (was wel lekker goedkoop). Nu zit ik bij een andere onafhankelijke sportschool waarbij ze er duidelijk wel meer verstand van hebben (maar wel weer duurder).
Ziet er indrukwekkend uitquote:
quote:Op woensdag 11 april 2012 15:37 schreef woordgrap het volgende:
Het fosfaatsysteem wordt bij rust tussen series of oefeningen inderdaad aangevuld door glucose, maar het is mijn inziens onheus om te denken dat je eerst al het glucose moet verbruiken om vetverbranding te kunnen bewerkstelligen.
Tijdens duurtrainingen/cardio/langdurige herhalingen met een lichter gewicht heeft het lichaam simpelweg de tijd om verzuren te verbranden.
Voor korte intensieve inspanning (50m sprint, snel wegfietsen, trap op rennen) haalt het lichaam de energie uit de fosfaatpool (weliswaar hervuld door middel van glucose). De ademhaling en circulatie kan de plotselinge activiteit niet bijhouden. Korte intensieve series met gewichten beïnvloeden wel de mitochondriale productie, maar hebben m.i. niet als doel om de glucose op te maken zodat er tijdens de cardiotraining geen glucose meer beschikbaar is.
Daar waar je met hardlopen (mits je binnen een bepaalde trainingzone blijft) in eerste instantie het fosfaat (a-lactisch anaeroob) systeem aanspreekt, waarna het lichaam overgaat op het aerobe systeem die vetzuren verbrandt. Als je de duurtraining te intensief uitvoert (vaak wordt dit berekend met een hartslagzone), gaat het lichaam over op het lactisch anaeroob systeem. Het lichaam moet sneller energie leveren dan met vetverbranding kan en gaat hiermee over op glucose en lactaat verbruik.
De grenzen van de energysystemen zijn niet zo zwart-wit zoals ik ze hierboven voorstel. In werkelijkheid vindt er natuurlijk een overloop in plaats. Het is maar met welk doel je wilt trainen...
De kans bestaat dat je bij spinning (vooral in het begin) een te hoge hartslag hebt. De hartslag is een indicatie voor hoe zwaar jouw lichaam de arbeid vindt. Bij een 'te hoge' hartslag gaat het lichaam dus over op een verbranding van glucose en lactaat, hierdoor ga je minder vetzuren verbranden.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:43 schreef Nadine26 het volgende:
Van de experts heb ik inmiddels begrepen dat het onverstandig is om naast fitness ook aan spinning te doen, omdat de hartslag dan te hoog ligt en je het 'verkeerde vet'verbrandt.
O, dank je, dit is goed nieuws!quote:Op woensdag 11 april 2012 23:15 schreef woordgrap het volgende:
Ja je moet het ook leuk vinden!
Ik ging er vanuit, om een of andere reden, dat jij ging fitnessen om vet te verbranden. Maar als je gaat fitnessen om vet te verbranden en het lukt niet, is niet echt motiverend natuurlijk. Daarom is het wel handig om zoiets te lezen, toch? ;p
[..]
De kans bestaat dat je bij spinning (vooral in het begin) een te hoge hartslag hebt. De hartslag is een indicatie voor hoe zwaar jouw lichaam de arbeid vindt. Bij een 'te hoge' hartslag gaat het lichaam dus over op een verbranding van glucose en lactaat, hierdoor ga je minder vetzuren verbranden.
Echter wanneer jouw conditie beter wordt, zakt jouw hartslag natuurlijk! Dit betekent dat jouw lichaam de arbeid minder zwaar vindt en dus meer tijd heeft om vetzuren te verbranden.
Veel plezier ;D
Dat verklaart inderdaad veel. Waarschijnlijk hebben die A-trainers dan ook wel goede tips voor beginners, want ik beschouw mezelf in de fitnesszaal niet als een serieuze sporter. Ik wil vooral proberen om het leuk te gaan vinden, wat vrij veel moeite kost (ik sta nog steeds in verbijstering naar al die knoppen en hendels te kijken, maar ik vertrouw erop dat ik de machines over een tijdje blindelings kan instellen).quote:Op zaterdag 14 april 2012 11:26 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Die trainer in de fitness heeft waarschijnlijk een trainer A diploma. Daar leer je hoe je een bepaalde basis waarin men zeker weet dat je veilig traint. Maar voor een serieuze sporter weet zo'n trainer veel te weinig. Wanneer zo iemand de trainer B cursus (vervolg) gaat doen leert hij/zij dat veel van de trainer A opleiding niet het meest effectief is.
Vandaar dat zoveel mensen elkaar op internet tegenspreken.
Je hebt een puntquote:Op zaterdag 14 april 2012 11:39 schreef sigme het volgende:
Oh, ik ben ook fitnessbeginner, ik zit nu een kleine 2 maanden bij een sportschool. Met eigenlijk alleen apparaten, er zijn wel gewichten maar niemand gebruikt die en ze staan dan ook lastig weggemoffeld.
Ik heb me de apparaten laten uitleggen door een instructeur en een verzameling begingewichten laten opstellen en nu doe ik gewoon waar ik zin in heb; ik doe setjes van 3 x 15 op een zo hoog mogelijk gewicht (en dat is niet elke keer gelijk, afhankelijk van allerlei andere dingen).
Oh, en verkeerd vet verbranden moet onzin zijn. Er is geen verkeerd vet om te verbranden.
En dat hele gezeik met cardio/krachttraining-volgorde luister ik ook niet naar; als het even kan ren ik naar de sportschool (iets meer dan 4 km), doe m'n krachttraining en ren weer terug.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zal ongetwijfeld niet het beste schema zijn, en zal er vast commentaar op krijgen, maar ik voel me er goed bij![]()
Jaquote:Op zaterdag 14 april 2012 20:05 schreef seto het volgende:
Doet je kont niet vaak pijn na squats en deadlifts?
Deed eerst triceps extension, maar was het een beetje zat, dus nu dips sinds kort, en krijg er niet meer dan 5 gedaanquote:Op zaterdag 14 april 2012 20:05 schreef Panzermaus het volgende:
5 reps op dips? Voor de rest leuk schema voor meisjes, stuk effectiever dan wat je de meeste ziet doen.![]()
Als meisje zijnde kun je beter trainen met veel variatie. Want echt gespierd worden we toch niet snel, en dat hoeft ook niet. Maar met variatie zorg je ervoor dat je lichaam continue uitgedaagd wordt en blijft het ook leuk.quote:
Probleem is dat veel meiden daar geen zin in hebben.quote:Op zaterdag 14 april 2012 20:42 schreef IrCute het volgende:
Ik ben het er niet mee eens dat je als meisje zijnde beter met veel variatie kunt trainen
Oefeningen die ik altijd doe zijn:
Squats
Bench press
Deadlift
De rest wissel ik nog weleens af, om de 6 weken ofzo ga ik weer eens wat anders doen. Het is niet zo dat ik 3 maanden lang hanging leg raises doe, dit is het schema wat ik volg op dit moment.
Ik pak er ook nog weleens een lesje bodybalance bij (pilates/yoga/tai chi) voor de flexibiliteit en omdat het leuk is, doe ook 1x per week mee aan kickboksen voor de cardio en 3x per week hardlopen (20-30min). Ben zo'n 4 maanden bezig (ben in november begonnen, maar heb een tijd in het buitenland gezeten waar ik eigenlijk niks heb gedaan, behalve 3 kilo aankomen) en ben van de 68? kilo naar 58 gegaan, waar ik voorheen begon met alleen squatten met de stang (10? kilo), nu 60 kilo (met de stang erbij geteld dan). En ik zie er beter uit dan ooit, dus ik ben tevreden ermee
Ik dacht dat je die oefeningen die je noemde allemaal 2-3 keer in de week deed en geen variatie. Vandaar mijn reactie,quote:Op zaterdag 14 april 2012 20:42 schreef IrCute het volgende:
Ik ben het er niet mee eens dat je als meisje zijnde beter met veel variatie kunt trainen
Squats
Bench press
Deadlift
De rest wissel ik nog weleens af, om de 6 weken ofzo ga ik weer eens wat anders doen. Het is niet zo dat ik 3 maanden lang hanging leg raises doe, dit is het schema wat ik volg op dit moment.
Ik pak er ook nog weleens een lesje bodybalance bij (pilates/yoga/tai chi) voor de flexibiliteit en omdat het leuk is, doe ook 1x per week mee aan kickboksen voor de cardio en 3x per week hardlopen (20-30min). Ben zo'n 4 maanden bezig (ben in november begonnen, maar heb een tijd in het buitenland gezeten waar ik eigenlijk niks heb gedaan, behalve 3 kilo aankomen) en ben van de 68? kilo naar 58 gegaan, waar ik voorheen begon met alleen squatten met de stang (10? kilo), nu 60 kilo (met de stang erbij geteld dan). En ik zie er beter uit dan ooit, dus ik ben tevreden ermee
Dat exacte schema volg ik zo'n 6 weken en dan ga ik weer wat veranderenquote:Op zaterdag 14 april 2012 20:51 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Ik dacht dat je die oefeningen die je noemde allemaal 2-3 keer in de week deed en geen variatie. Vandaar mijn reactie,
Kan, maar dan worden je trainingen erg lang en eentoning.quote:Op zaterdag 14 april 2012 20:56 schreef kingtoppie het volgende:
Je kunt ook meer herhalingen (lager gewicht) doen als je te ''groot'' wordt.
Dan train je op conditie, dan kan je beter gaan hardlopen of iets dergelijks.quote:Op zaterdag 14 april 2012 20:56 schreef kingtoppie het volgende:
Je kunt ook meer herhalingen (lager gewicht) doen als je te ''groot'' wordt.
Niet echt, je traint dan op krachtuithoudingsvermogen. Dat is een ander uithoudingsvermogen dan bij hardlopen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:19 schreef Klonker het volgende:
[..]
Dan train je op conditie, dan kan je beter gaan hardlopen of iets dergelijks.
Vrouwen die verstand hebben van fitnessquote:Op zaterdag 14 april 2012 21:23 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Niet echt, je traint dan op krachtuithoudingsvermogen. Dat is een ander uithoudingsvermogen dan bij hardlopen.
quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:28 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Vrouwen die verstand hebben van fitness
Iemand op fok zoekt nog een personal trainer...quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:29 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Ben personal trainer en aan het afstuderen als fysiotherapeut dus ik moet wel
Als het een olympische stang is, weegt ie 20kg. ALs het zo'n kleintje is, 10kg (most likely).quote:Op zaterdag 14 april 2012 20:42 schreef IrCute het volgende:
waar ik voorheen begon met alleen squatten met de stang (10? kilo), nu 60 kilo (met de stang erbij geteld dan). En ik zie er beter uit dan ooit, dus ik ben tevreden ermee
quote:Op zaterdag 14 april 2012 19:26 schreef IrCute het volgende:
Voor de lol: mijn eigen schema op dit moment:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zal ongetwijfeld niet het beste schema zijn, en zal er vast commentaar op krijgen, maar ik voel me er goed bij
ben je wel een echt meisjesmeisje of meer one of the guys?
Kom daten.quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:29 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Ben personal trainer en aan het afstuderen als fysiotherapeut dus ik moet wel
meisjemeisjequote:Op zaterdag 14 april 2012 21:40 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
ben je wel een echt meisjesmeisje of meer one of the guys?
Haha wat een vraag ook!quote:
quote:
Ligt eraan hoeveel herhalingen je doet he. Hardlopen is gewoon een oefening met 10000 herhalingen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:23 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Niet echt, je traint dan op krachtuithoudingsvermogen. Dat is een ander uithoudingsvermogen dan bij hardlopen.
niet in mijn gymquote:Op zaterdag 14 april 2012 21:52 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Haha wat een vraag ook!
Meisjemeisjes kunnen ook gewoon fatsoenlijk sporten en goede resultaten boeken.
Ik ben ook de enige vrouw die in het ''losse gewichten hoekje'' bezig isquote:Op zaterdag 14 april 2012 21:55 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
niet in mijn gym
ik heb nog maar 1 vrouw zien squatten en dat was zo'n hele gespierde afrikaan
alleen maar respect voor vrouwen die serieus met hun lichaam bezig zijn
Neem een vriendin mee!quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:59 schreef IrCute het volgende:
[..]
Ik ben ook de enige vrouw die in het ''losse gewichten hoekje'' bezig is
quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:59 schreef IrCute het volgende:
[..]
Ik ben ook de enige vrouw die in het ''losse gewichten hoekje'' bezig is
Leuk om te lezenquote:Op zaterdag 14 april 2012 20:42 schreef IrCute het volgende:
Squats
Bench press
Deadlift
Een stang van 10 kilo + 50 kilo aan losse schijven eraanquote:Op zondag 15 april 2012 01:11 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Leuk om te lezenHoewel ik niet alles snap (ik weet niet eens wat 'squatten' is) maar dat ga ik vast allemaal nog leren.
Maar een stang van 60 kilodat klinkt wel erg heftig.
Ik krijg op die machines met moeite 25 kilo omhoog getakeldHet verwart me wel dat ik andere vrouwen heel relaxed aan die gewichten zie trekken, bijna alsof ze de wc doorspoelen, zo moeiteloos doen ze dat (en dan heel vaak achter elkaar, vermoedelijk met 5 kilo of zo), maar heeft dat ook nog een reden? Ik bedoel: uit de verhalen hier begrijp ik dat ze net zo goed kunnen gaan hardlopen, en dat die lichte fitness dus een vorm van cardiotraining is? (Dan lijkt hardlopen me leuker) Of zijn die vrouwen - onterecht? - bang om enorm gespierd te worden?
O, en wat je hierboven schrijft over 'een pak koekjes of een reep chocola per week', is dat serieus? Per dag is misschien een beetje overdreven, maar een reep chocola in een week kost mij dan weer geen enkele moeite
Losse schijven? Ik zou ze wel vastzetten hoor.quote:Op zondag 15 april 2012 18:31 schreef IrCute het volgende:
[..]
Een stang van 10 kilo + 50 kilo aan losse schijven eraan![]()
Je weet wat ik bedoelquote:Op zondag 15 april 2012 18:33 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Losse schijven? Ik zou ze wel vastzetten hoor.
ikke niet, slechte ervaring.. als die stang bijv op je borst valt bij het bankdrukken kan je de stang naar een kant bewegen zodat de schijven erafvallen en als je ze gehaakt hebtt blijven ze zittenquote:Op zondag 15 april 2012 18:33 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Losse schijven? Ik zou ze wel vastzetten hoor.
Maar je hebt het nu ook over bankdrukken.quote:Op zondag 15 april 2012 18:35 schreef OFWGKTA het volgende:
[..]
ikke niet, slechte ervaring.. als die stang bijv op je borst valt bij het bankdrukken kan je de stang naar een kant bewegen zodat de schijven erafvallen en als je ze gehaakt hebtt blijven ze zitten
Dan heb je het te zwaar gemaakt als je er nieteens onderuit kan.quote:Op zondag 15 april 2012 18:35 schreef OFWGKTA het volgende:
[..]
ikke niet, slechte ervaring.. als die stang bijv op je borst valt bij het bankdrukken kan je de stang naar een kant bewegen zodat de schijven erafvallen en als je ze gehaakt hebtt blijven ze zitten
Soms kan het gewoon voorkomen dat je een foutje maakt, of dat je jezelf even overschat. Of je hebt gewoon een mindere dag.quote:Op zondag 15 april 2012 18:36 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dan heb je het te zwaar gemaakt als je er nieteens onderuit kan.
Maar hoezo kan je het uit je handen laten vallen dan?quote:Op zondag 15 april 2012 18:37 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Soms kan het gewoon voorkomen dat je een foutje maakt, of dat je jezelf even overschat. Of je hebt gewoon een mindere dag.
ik doequote:Op zondag 15 april 2012 18:36 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dan heb je het te zwaar gemaakt als je er nieteens onderuit kan.
nee was gewoquote:Op zondag 15 april 2012 18:37 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Soms kan het gewoon voorkomen dat je een foutje maakt, of dat je jezelf even overschat.
dit inderdaad, een foutje had ik gemaakt.. ik wou een andere grip proberen dus alleen op de palmen en tja.. die stang viel er toen vanaf.. gelukkig niks gebeurd maar had wel flink pijn en ademen deed pijn paar minquote:Op zondag 15 april 2012 18:37 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Soms kan het gewoon voorkomen dat je een foutje maakt, of dat je jezelf even overschat. Of je hebt gewoon een mindere dag.
ja weet ik eigen schuld, maja van schande word je wijs en weet nu voortaan wel beter.. en gebruik ook gewoo nweer een normale gripquote:Op zondag 15 april 2012 19:59 schreef ElDinosaur het volgende:
Vooral thumbless grip gebruiken zonder goede spotter. Faalhaas.De volgende keer komt dat ding verkeerd terecht en heb je echt een probleem.
Ik zweet ook nooit... Wij zijn gewoon genetisch superieur aan die andere mensen, daar kunnen wij niks aan doen, je moet je daar niks van aantrekkenquote:Op vrijdag 20 april 2012 12:10 schreef Nadine26 het volgende:
Ik heb weer een vraag![]()
Nu ik twee weken bezig ben met fitness, hoor ik op de sportschool steeds vaker - net als hier - dat het beter is om met losse gewichten te werken. Ik ben alleen nog een beetje huiverig om me tussen de gevorderden te begeven (hoewel iedereen heel aardig is, maar goed, die mensen zijn daar ook voor zichzelf bezig), dus ik dacht dat het misschien een goed plan was om eens een les 'pump fit' te volgen. In die lessen doen ze oefeningen - op muziek - met losse gewichten, en op die manier kan ik me de techniek hopelijk eigen maken. Is dat een plan? (Ik heb nog nooit zo'n les gevolgd, maar het ziet er best leuk uit).
Vraag twee: als ik bekenden tegenkom in de fitnesszaal, zeggen ze steeds: "Je moet wel zweten, hoor!" Ik zweet helemaal niet![]()
En het lijkt me eerlijk gezegd ook onverantwoord om als beginner met loodzware gewichten in de weer te gaan, alleen om er wat druppels zweet uit te persen (en een blessure op te lopen
) Kortom: is dat zweten iets dat na een tijdje vanzelf komt, als je eenmaal met zwaardere gewichten werkt, of moet ik nu al los gaan?
Is er geen goede(!) instructeur die jou kan helpen met de losse gewichten? Zo'n dansklasje lijkt me niet erg geschikt; vast best heel nuttig als training van spieren, maar niet nuttig om met losse gewichten de juiste bewegingen te maken. Op youtube staan wel veel goede instructiefilmpjes; nu nog erachter komen welke namen de oefeningen hebben die je moet doenquote:Op vrijdag 20 april 2012 12:10 schreef Nadine26 het volgende:
Ik heb weer een vraag![]()
Nu ik twee weken bezig ben met fitness, hoor ik op de sportschool steeds vaker - net als hier - dat het beter is om met losse gewichten te werken. Ik ben alleen nog een beetje huiverig om me tussen de gevorderden te begeven (hoewel iedereen heel aardig is, maar goed, die mensen zijn daar ook voor zichzelf bezig), dus ik dacht dat het misschien een goed plan was om eens een les 'pump fit' te volgen. In die lessen doen ze oefeningen - op muziek - met losse gewichten, en op die manier kan ik me de techniek hopelijk eigen maken. Is dat een plan? (Ik heb nog nooit zo'n les gevolgd, maar het ziet er best leuk uit).
Vraag twee: als ik bekenden tegenkom in de fitnesszaal, zeggen ze steeds: "Je moet wel zweten, hoor!" Ik zweet helemaal niet![]()
En het lijkt me eerlijk gezegd ook onverantwoord om als beginner met loodzware gewichten in de weer te gaan, alleen om er wat druppels zweet uit te persen (en een blessure op te lopen
) Kortom: is dat zweten iets dat na een tijdje vanzelf komt, als je eenmaal met zwaardere gewichten werkt, of moet ik nu al los gaan?
Ehhhh?quote:Op vrijdag 20 april 2012 19:22 schreef sigme het volgende:
Over zweten, wat alweer een onzin. De een zweet van niks en de anders nog niet in de sauna. Ik zweet niet in de sauna, niet na 20k hardlopen en niet na 3*15 x 180kg seated legg press.
Ik ben nu ook wel benieuwd naar de benen van Sigmequote:
Ja eh... ik pak de dingen nu eenmaal graag grondig aanquote:Op zaterdag 21 april 2012 01:21 schreef kingtoppie het volgende:
Lol, ik denk dat je het beter op je eigen tempo gewoon kunt doen en gezellig kunt kijken wat jij bij jezelf vindt passen....
Geef het gewoon tijd en sjor een beetje aan dingetjes.. Ga gewoon machines gebruiken in de sportschool en kijk ergens voor schema'tjes van hoeveel herhalingen... Als je dat een tijdje doet word je wel sterker en ken je wat meer mensen en ben je meer op je gemak in de sportschool waardoor je die comfortabele howard helemaal niet nodig hebt
En het belangrijkste nog.. Hem niet hoeft te betalen.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 01:37 schreef Hidefinition het volgende:
Tip die ik meestal aan beginners geef, maak het leuk voor jezelf. Luister niet te veel naar anderen, doe je eigen ding. Verstand van de manier van trainen/eten krijg je vanzelf wel. Het belangrijkste vind ik dat je het volhoud, zodat je er over een jaar tot enkele jaren veel beter uitziet en je veel beter voelt op sportief gebied.
Ja, dat is precies wat ik bedoel: ik wil het volhouden, want ik ben in het verleden al eens eerder na drie keer afgehaakt omdat ik de apparaten te ingewikkeld vond en de uitleg te onduidelijk, maar ik moet zeggen dat ik er nu wel lol in begin te krijgen. Het grappige is alleen - maar dat hoort een beetje bij sport - dat iedereen enthousiast tips & trucs begint te spuien: "Losse gewichten!" en: "Zweten!" en wat al niet (ik bedoel: mensen die ik op de sportschool tegenkom), en dat is voor een beginner nogal intimiderend.quote:Op zaterdag 21 april 2012 01:37 schreef Hidefinition het volgende:
Tip die ik meestal aan beginners geef, maak het leuk voor jezelf. Luister niet te veel naar anderen, doe je eigen ding. Verstand van de manier van trainen/eten krijg je vanzelf wel. Het belangrijkste vind ik dat je het volhoud, zodat je er over een jaar tot enkele jaren veel beter uitziet en je veel beter voelt op sportief gebied.
Niet goed?quote:
Kiek moar.quote:Op zaterdag 21 april 2012 01:19 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ik ben nu ook wel benieuwd naar de benen van Sigme![]()
Personal trainer inschakelen voor een rondje uitleg lijkt me een goed plan, al vind ik je beschijving van geaffecteerde dames op skippyballen en trilplaten niet klinken als een aanbeveling.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, ik geloof er geen kont vanquote:
Ligt een beetje aan hoe diep je gaat. Als je niet naar +/- 90 graden gaat kan je veel meer duwen dan wanneer je dat wel doet.quote:Op zaterdag 21 april 2012 13:35 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nee, ik geloof er geen kont vanMisschien wordt het gewicht door 2 gedeeld? Dat je 90 kilo doet, dat lijkt me iets waarschijnlijker...
Kan ook nog jaquote:Op zaterdag 21 april 2012 13:47 schreef Luxuria het volgende:
Maarja 180 kg.. het zal wel pounds zijn
Maar de benen van Sigme zien er wel heel mooi uitquote:Op zaterdag 21 april 2012 13:47 schreef Luxuria het volgende:
Maarja 180 kg.. het zal wel pounds zijn
Seated legpress...quote:Op zaterdag 21 april 2012 14:36 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Maar de benen van Sigme zien er wel heel mooi uit
Sigme ziet er dan ook niet normaal, maar fabuleus uitquote:Op zondag 22 april 2012 04:54 schreef kingtoppie het volgende:
Mja ik acht mezelf toch wel redelijk bovengemiddeld sterk in mijn benen... Ik ken geen normaal uitziende vrouw die meer kilo's wegdrukt dan ik.
Dat zeg ik niet om op te scheppen ofzo, maar bij die 180 heb ik gewoon mijn vraagtekens om die reden.
Lukken me nog steeds niet zonder hulp, heb je tips?quote:Op zaterdag 14 april 2012 20:08 schreef IrCute het volgende:
Toevallig deze week nog eens wat pull ups geprobeerd3.
Bij ons loopt een buffel rond die 140 kg drukt met suicide gripquote:Op zondag 15 april 2012 19:59 schreef ElDinosaur het volgende:
Vooral thumbless grip gebruiken zonder goede spotter. Faalhaas.De volgende keer komt dat ding verkeerd terecht en heb je echt een probleem.
Ik probeer deze methode nu: Nog maar 1 week bezig, dus nog niet echt resultaat.quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:40 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Lukken me nog steeds niet zonder hulp, heb je tips?
Leuk type, met dat rode hoedjequote:Op dinsdag 24 april 2012 20:20 schreef DappereDodo77 het volgende:
[..]
Ik probeer deze methode nu: Nog maar 1 week bezig, dus nog niet echt resultaat.
Wat een flikker.quote:Op dinsdag 24 april 2012 20:20 schreef DappereDodo77 het volgende:
[..]
Wat een tenenkrommend filmpje zeg. Die gast is echt irritant.quote:
Rot op man.quote:Op woensdag 25 april 2012 21:32 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Gast, geen slecht woord over scooby!
Daar kan je een hoop van leren met je legpress.
Heet die kerel scooby? Oh men, het wordt alleen maar erger..quote:Op woensdag 25 april 2012 21:32 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Gast, geen slecht woord over scooby!
Daar kan je een hoop van leren met je legpress.
quote:Agreed. It is generally accepted scooby is annoying but adds newby knowledge, does no harm, is jacked and old as clive. Therefore, Scooby is ok.
quote:Op woensdag 25 april 2012 23:11 schreef IrCute het volgende:
Als ik op de fiets zit van de sportschool naar huis droom ik al over mijn whey shake, niks vieze shake, heerlijk.
Niet voor mijquote:Op woensdag 25 april 2012 23:11 schreef IrCute het volgende:
Als ik op de fiets zit van de sportschool naar huis droom ik al over mijn whey shake, niks vieze shake, heerlijk.
Die van mij leng je aan met water. Hou je ook niet van milkshakes dan?quote:Op woensdag 25 april 2012 23:40 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Niet voor mijJe moet het met melk aanlengen, of in elk geval is 'wey/wei' iets melkachtigs en ik vind melk heel erg ongelooflijk vies. Ik kan al niet tegen de geur. Zelfde probleem heb ik met brinta: dat moet je nota bene aanlengen met warme melk
Ik ging eerst milkshake drinken op de fiets... Ik was een jaar of 12.. Ik vond het toendertijd stoer om over mijn hoofd heen te rochelen op de fiets... Nou... Dat deed ik met een milkshakequote:Op woensdag 25 april 2012 23:41 schreef IrCute het volgende:
[..]
Die van mij leng je aan met water. Hou je ook niet van milkshakes dan?
Ik vind melk ook niet lekker, maar whey wel. Je hebt veel verschillende smaken.quote:Op woensdag 25 april 2012 23:40 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Niet voor mijJe moet het met melk aanlengen, of in elk geval is 'wey/wei' iets melkachtigs en ik vind melk heel erg ongelooflijk vies. Ik kan al niet tegen de geur. Zelfde probleem heb ik met brinta: dat moet je nota bene aanlengen met warme melk
Niet als ze teveel naar melk smaken (die van McDonalds vind ik wel lekker, dat is bijna ijs). Maar als je het water erbij hebt gedaan, wat proef je dan? Melkachtig, heeft het nog een specifieke smaak of kun je het krijgen in diverse smaken?quote:Op woensdag 25 april 2012 23:41 schreef IrCute het volgende:
[..]
Die van mij leng je aan met water. Hou je ook niet van milkshakes dan?
Ik heb er een met banaan smaak, vind em niet melkachtig smaken.quote:Op woensdag 25 april 2012 23:44 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Niet als ze teveel naar melk smaken (die van McDonalds vind ik wel lekker, dat is bijna ijs). Maar als je het water erbij hebt gedaan, wat proef je dan? Melkachtig, heeft het nog een specifieke smaak of kun je het krijgen in diverse smaken?
Ja, daar ben ik ook bang voor.quote:Op woensdag 25 april 2012 23:22 schreef kingtoppie het volgende:
@ nadine...
Volgens mij komt dat in je gezicht omdat je veel vet verliest in korte tijd, maar daarmee kan ik ook fout zitten.... (Dit baseer ik puur op een vermoeden die ik bij mezelf heb namelijk)
Misschien probeer ik het eens. Waar koop je dat?quote:Op woensdag 25 april 2012 23:44 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik vind melk ook niet lekker, maar whey wel. Je hebt veel verschillende smaken.
The: WWWquote:Op woensdag 25 april 2012 23:53 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Misschien probeer ik het eens. Waar koop je dat?
Of hij is gewoon dun? En zo snel zal je niet uitgemergeld wordenquote:Op woensdag 25 april 2012 23:50 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik ook bang voor.
Laatst zag ik mininster VVD-fractievoorzitter Stef Blok in Buitenhof en ik wist meteen: dat is een hardloper. Uitgebeende kop, hoekige jukbeenderen, ingevallen oogkassen. Fanatieke hardlopers hebben dat allemaal; je hekent ze van een kilometer afstand. (Ik weet niet of Blok echt hardloopt, heb me nooit in de man verdiept, maar te oordelen aan zijn uiterlijk gooit hij er regelmatig een marathon tegenaan.)
Beter te dik dan uitgemergeld
Brinta kan prima met water, heb het zelf al ruim 'n jaar niet met melk gedaan, en nog nooit met warme melk.quote:Op woensdag 25 april 2012 23:40 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Moet ik morgen even op de laptop kijken, zit nu mobielquote:Op woensdag 25 april 2012 23:53 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
http://bodyenfitshop.nl/a(...)variety-pack-sachetsquote:Op woensdag 25 april 2012 23:53 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Kan ook, ja. Lang en dunquote:Op donderdag 26 april 2012 00:01 schreef seto het volgende:
[..]
Of hij is gewoon dun? En zo snel zal je niet uitgemergeld worden
Oké, dat is goed nieuws, maar... ik durf het bijna niet te vragen... is het ook lekker? Ik heb nog nooit brinta gegeten, maar deze combinatie doet me denken aan zaagsel met water, oftewel nat karton. Kun je het vergelijken met muesli? Of met natte crackers, zeg maar? Ik probeer me er een voorstelling van te maken... O, en kun je brinta ook mengen met yoghurt? Dat vind ik namelijk wel lekker.quote:Op donderdag 26 april 2012 00:02 schreef Diabox het volgende:
[..]
Brinta kan prima met water, heb het zelf al ruim 'n jaar niet met melk gedaan, en nog nooit met warme melk.
Verstandige keuzequote:Op donderdag 26 april 2012 00:23 schreef Luxuria het volgende:
Ik heb whey isolaat van volgens mij powersupplements.
Met havermout kun je ook leuke recepten bereiden. Bijvoorbeeld icm whey pannenkoeken maken. Gewoon het internet wat afstruinen voor recepten.quote:Op donderdag 26 april 2012 00:33 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Oké, dat is goed nieuws, maar... ik durf het bijna niet te vragen... is het ook lekker? Ik heb nog nooit brinta gegeten, maar deze combinatie doet me denken aan zaagsel met water, oftewel nat karton. Kun je het vergelijken met muesli? Of met natte crackers, zeg maar? Ik probeer me er een voorstelling van te maken... O, en kun je brinta ook mengen met yoghurt? Dat vind ik namelijk wel lekker.
Wat betreft de shakes: bedankt voor de tips. Dat ga ik overwegen. (Maar dan moet ik wel een drempel over, omdat ik eigenlijk vind dat normaal eten - en dus gezond - nooit gepaard kan gaan met kunstmatige aanvullingen.)
Ahja, dat komt neer op hetzelfde als wat ik nu doe, maar ik heb in de gym een vriend die mijn benen voor me vasthoudt.quote:Op dinsdag 24 april 2012 20:20 schreef DappereDodo77 het volgende:
Dit idd, je moet zorgen dat je genoeg vetten en eiwitten binnenkrijgt en niet ineens te extreem willen want dan ga je er op den duur uitzien alsof je ziek bent geweest. (dan zie je dus heel erg in je gezicht, heb ik ook regelmatig als ik ineens veel meer train)quote:Op woensdag 25 april 2012 23:22 schreef kingtoppie het volgende:
@ nadine...
Volgens mij komt dat in je gezicht omdat je veel vet verliest in korte tijd, maar daarmee kan ik ook fout zitten.... (Dit baseer ik puur op een vermoeden die ik bij mezelf heb namelijk)
Whey is niet kunstmatig, tis een bijproduct van de productie van kaas/boter (of iets in die trant).quote:Op donderdag 26 april 2012 00:33 schreef Nadine26 het volgende:
Wat betreft de shakes: bedankt voor de tips. Dat ga ik overwegen. (Maar dan moet ik wel een drempel over, omdat ik eigenlijk vind dat normaal eten - en dus gezond - nooit gepaard kan gaan met kunstmatige aanvullingen.)
Het is het vloeistof wat overblijft na het stremmen van melk.quote:Op donderdag 26 april 2012 10:24 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Whey is niet kunstmatig, tis een bijproduct van de productie van kaas/boter (of iets in die trant).
quote:Op donderdag 26 april 2012 10:28 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Het is het vloeistof wat overblijft na het stremmen van melk.
Ik kreeg gewoon de opmerking van een man note bene dat ik er goed uit zag... toen ik 3 kilo aangekomen was in 3 weken tijd.quote:Op donderdag 26 april 2012 09:51 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Dit idd, je moet zorgen dat je genoeg vetten en eiwitten binnenkrijgt en niet ineens te extreem willen want dan ga je er op den duur uitzien alsof je ziek bent geweest. (dan zie je dus heel erg in je gezicht, heb ik ook regelmatig als ik ineens veel meer train)
Herkenbaarquote:Op woensdag 25 april 2012 22:59 schreef Nadine26 het volgende:
(Ik weet niet hoeveel ik ben afgevallen omdat ik me nooit weeg, dat is mijn persoonlijke gouden truc, want mensen die zich dagelijks wegen worden obsessief en wie obsessief is heeft een veel groter probleem dan wat kilo's teveel).
Helemaal mee eens, ik ken 2 mensen die dagelijks hardlopen. Wat een lelijke lichamen hebben zij zeg, van die hele dunne beentjes ook.quote:Op woensdag 25 april 2012 23:50 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik ook bang voor.
Laatst zag ik mininster VVD-fractievoorzitter Stef Blok in Buitenhof en ik wist meteen: dat is een hardloper. Uitgebeende kop, hoekige jukbeenderen, ingevallen oogkassen. Fanatieke hardlopers hebben dat allemaal; je hekent ze van een kilometer afstand. (Ik weet niet of Blok echt hardloopt, heb me nooit in de man verdiept, maar te oordelen aan zijn uiterlijk gooit hij er regelmatig een marathon tegenaan.)
Beter te dik dan uitgemergeld
Ik doe water bij mn whey, heerlijkquote:Op woensdag 25 april 2012 23:40 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Nee, sorry, ik bedoel niet 'kunstmatig' in de zin van chemisch, maar in de zin van 'geforceerd', want zo eten normale mensen niet. Als je niet fanatiek sport, neem je ook niet voor je lol zo'n shake, gewoon omdat je weer eens zin hebt in een lekkere dosis eiwitten. (Ik geloof namelijk dat mensen die van eten houden, niet dik worden. Lekker eten is meestal goed en dus gezond eten. De problemen beginnen pas als er pakjes poeder en maaltijdrepen aan te pas komen. Dan ga je eten haten en drijf je volgens mij steeds verder af van hoe eten bedoed is: als iets om van te genieten, liefst zo gezond mogelijk.)quote:Op donderdag 26 april 2012 10:24 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Whey is niet kunstmatig, tis een bijproduct van de productie van kaas/boter (of iets in die trant).
Mijn eetlust is nooit echt goed geweest... Eet best vaak tegen mijn zin in eigenlijk. Doe ook vaak geen moeite om wel te eten als ik wel een beetje honger heb.quote:Op donderdag 26 april 2012 14:50 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Nee, sorry, ik bedoel niet 'kunstmatig' in de zin van chemisch, maar in de zin van 'geforceerd', want zo eten normale mensen niet. Als je niet fanatiek sport, neem je ook niet voor je lol zo'n shake, gewoon omdat je weer eens zin hebt in een lekkere dosis eiwitten. (Ik geloof namelijk dat mensen die van eten houden, niet dik worden. Lekker eten is meestal goed en dus gezond eten. De problemen beginnen pas als er pakjes poeder en maaltijdrepen aan te pas komen. Dan ga je eten haten en drijf je volgens mij steeds verder af van hoe eten bedoeld is: als iets om van te genieten, liefst zo gezond mogelijk.)
Had ik dat maar..quote:Op donderdag 26 april 2012 15:16 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Mijn eetlust is nooit echt goed geweest... Eet best vaak tegen mijn zin in eigenlijk. Doe ook vaak geen moeite om wel te eten als ik wel een beetje honger heb.
Goede dealquote:Op donderdag 26 april 2012 15:41 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Je mag mij wel feeden, dan zorg ik ervoor dat jij minder eet.
Klinkt goed!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 11:26 schreef Nadine26 het volgende:
Ik heb 7 oefeningen gekregen (2 benen, 2 borst, 1 rug, 2 armen) en de volgende keer laat hij me ook zien hoe de cardio-apparaten werken. Tot nu toe heb ik spinning gecombineerd met fitness, maar eerlijk gezegd is dat een beetje te zwaar, ik bedoel: als ik eerst drie kwartier krachttraining doe (inclusief buikspieren) en daarna een uur spinning, kan ik om vier uur 's middags niet meer overeind blijven staan![]()
Mijn vraag is dus: welke cardio-apparaat is een beetje leuk? Ik zie mensen de vreemdste bewegingen maken op die apparaten; een soort buikdansen, te hilarisch voor woorden, maar ook schaatsen en roeien. Zelf dacht ik aan de crosstrainer - als dat tenminste zo heet: het apparaat waarbij je zowel armen als benen beweegt (want hardlopen haat ik). Of hebben jullie een beter idee, en sowieso: waar moet je op letten bij de keuze voor zo'n apparaat, en maakt het een groot verschil wat je precies doet? En hoeveel tijd trekken jullie uit voor cardio?
Daar hoef je geen discussie over te voerenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 11:30 schreef NoralyZ het volgende:
(<insert discussie over wat beter is, cardio en dan kracht of andersom>).
Inderdaad, gewoon na krachttraining. Die vreemde cardioapparaten hoeven voor mij echt niet, ik heb eerst een tijdje gefietst maar doe nu even hardlopen om de conditie op peil te houden. Crosstrainer is ook een prima optie, maar die vind ik zelf niet zo fijn.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 11:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Daar hoef je geen discussie over te voeren
Waarom niet gewoon buiten met dit weer?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 11:48 schreef 16meter het volgende:
Crosstrainer is wel hardcore. Dadelijk weer even 10-12 minuutjes.
Neequote:Op dinsdag 22 mei 2012 11:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Daar hoef je geen discussie over te voeren
Juist niet, als het boven de 18 graden is vind ik het veel te warm om buiten te hardlopen. Gaat ook voor geen meter, je gaat kapot.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 11:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon buiten met dit weer?
Ik vind het juist heerlijk om met warm weer, 's avonds dan, buiten hard te lopen/te fietsen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 13:32 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Juist niet, als het boven de 18 graden is vind ik het veel te warm om buiten te hardlopen. Gaat ook voor geen meter, je gaat kapot.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |