That's it? Dus kijkcijfers drijven 100% op verkochte reclameblokken?quote:Op zaterdag 7 april 2012 20:05 schreef MouzurX het volgende:
Hoe meer mensen er kijken voor hoe meer geld je de reclameblokken kan verkopen.
Kijkcijfers dienen dus alleen om nieuwe reclames binnen te halen.
Tuurlijk, wat anders? Zoals je zelf al aangeeft, de gemiddelde Nederlander zelf geen ruk te maken met de kijkcijfers, dat is alleen belangrijk voor nieuwe concepten van bedrijven en advertentieplaats verkopen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 20:10 schreef Samson het volgende:
[..]
That's it? Dus kijkcijfers drijven 100% op verkochte reclameblokken?
Binnen de TV wereld draait het allemaal om kijkcijfers en reclame dus ja. Bij de Commerciëlen is dit natuurlijk nog belangrijker. Overigens kan ik me wel herinneren dat er nogal eens kritiek geweest is op die stichting die de kijkcijfers berekend. het schijnt dat ze maar een stuk of duizend gezinnen/mensen hebben die actief doorgeeft wat ze kijken. De steekproef zou niet representatief zijn voor de bevolking etc.quote:Op zaterdag 7 april 2012 20:10 schreef Samson het volgende:
[..]
That's it? Dus kijkcijfers drijven 100% op verkochte reclameblokken?
Maar als dit niet representatief zou zijn, dan lijden de adverteerders daar toch onder? Dan bedien je de markt toch niet optimaal? Zou me zo kunnen voorstellen dat een reclamemaker er dus bovenop zou moeten zitten waar die kastjes nu echt staan?quote:Op zaterdag 7 april 2012 20:32 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Binnen de TV wereld draait het allemaal om kijkcijfers en reclame dus ja. Bij de Commerciëlen is dit natuurlijk nog belangrijker. Overigens kan ik me wel herinneren dat er nogal eens kritiek geweest is op die stichting die de kijkcijfers berekend. het schijnt dat ze maar een stuk of duizend gezinnen/mensen hebben die actief doorgeeft wat ze kijken. De steekproef zou niet representatief zijn voor de bevolking etc.
Ik weet niet of de adverteerders ook zo actief gebruik maken van kijkcijfers van die stichting natuurlijkquote:Op zaterdag 7 april 2012 20:34 schreef Samson het volgende:
[..]
Maar als dit niet representatief zou zijn, dan lijden de adverteerders daar toch onder? Dan bedien je de markt toch niet optimaal? Zou me zo kunnen voorstellen dat een reclamemaker er dus bovenop zou moeten zitten waar die kastjes nu echt staan?
OK, nou, ik had niet verwacht dat het echt alleen maar om de reclameinkomsten kon draaien maar dat is dan blijkbaar toch zoquote:Op zaterdag 7 april 2012 20:41 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Ik weet niet of de adverteerders ook zo actief gebruik maken van kijkcijfers van die stichting natuurlijkVoor veel adverteerders zal het exacte aantal ook niet super belangrijk zijn. Van bepaalde programma's (voetbal, nieuws, populaire talkshows etc) is het natuurlijk wel duidelijk dat deze populair zijn, en veel adverteerders hebben een heel breed publiek dus dan is de optimale keuze voor reclame maker natuurlijk snel gevonden. Dat er de ene avond een paar duizend mensen meer of minder naar kijken maakt dan niet zo veel uit.
Eerlijk gezegd kan ik het me ook niet zo goed voorstellen, maar aan de andere kant: als het niet uit kan zullen ze het ook niet doen. Een echt uitgebreid onderzoek naar de kosten en baten van reclame op TV zal wel eens interessant zijnquote:Op zaterdag 7 april 2012 20:46 schreef Samson het volgende:
[..]
OK, nou, ik had niet verwacht dat het echt alleen maar om de reclameinkomsten kon draaien maar dat is dan blijkbaar toch zoBlijf er echter toch bij dat ik moeilijk kan begrijpen dat reclames zoveel inkomsten kunnen genereren. Mensen zijn toch blijkbaar heel erg makkelijk te beinvloeden
Precies! Ik werk zelf in de financiele sector, dus dat is meteen waar ik dan aan denk, je moet wel heel wat inkomsten genereren wil je dit soort uitgaven terug verdienen. Maar wat je zegt. Als het niet uit kan dan doen ze het natuurlijk niet...quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:19 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd kan ik het me ook niet zo goed voorstellen, maar aan de andere kant: als het niet uit kan zullen ze het ook niet doen. Een echt uitgebreid onderzoek naar de kosten en baten van reclame op TV zal wel eens interessant zijn. Het is me wel eens verteld dat 30sec reclame op primetime rtl4 zo een half ton kan kosten. Als je ziet wat sommige bedrijven uitgeven aan reclamespots moeten ze wel een enorm reclame-budget hebben
Ah ok, het zijn natuurlijk ook moeilijk te bereken inkomsten aangezien het grotendeels om naamsbekendheid gaat, weinig mensen worden direct naar aanleiding van een reclame spotje klant (laat staan dat je al de gewone klant en de nieuwe klant weet te onderscheiden). Toch zou je idd zeggen dat bedrijven eerst wel gedegen onderzoek doen voor ze hun reclamebudget over de balk gooien.quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:21 schreef Samson het volgende:
[..]
Precies! Ik werk zelf in de financiele sector, dus dat is meteen waar ik dan aan denk, je moet wel heel wat inkomsten genereren wil je dit soort uitgaven terug verdienen. Maar wat je zegt. Als het niet uit kan dan doen ze het natuurlijk niet...
Een opbouw van een topic afstotend noemen vind ik nogal vreemd?quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:34 schreef zarGon het volgende:
Alleen de TT gelezen, want de opbouw van de OP werkt bij mij afstotend.
Misschien staan er antwoorden op je vragen in Wie heeft er een kijkcijferonderzoekskastje?.
Het is een lap tekst. Nogal afstotend.quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:40 schreef Samson het volgende:
[..]
Een opbouw van een topic afstotend noemen vind ik nogal vreemd?
Je zou maar eens 6 regels lezenquote:Op zaterdag 7 april 2012 21:41 schreef einzweipolizei het volgende:
[..]
Het is een lap tekst. Nogal afstotend.
Ze kijken liever reclames schat ik zo inquote:
Er zou misschien ook eea veranderd kunnen zijn in 4 jaar? (topic is van 2008...)quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:34 schreef zarGon het volgende:
Alleen de TT gelezen, want de opbouw van de OP werkt bij mij afstotend.
Misschien staan er antwoorden op je vragen in Wie heeft er een kijkcijferonderzoekskastje?.
Toch bizar dus dat daar blijkbaar toch een miljoenenindustrie op draait....quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:20 schreef Skitzofrenix het volgende:
Als ze bij mij zo'n tv kast aansluiten dan ben ik bang dat er over 3 jaar helemaal geen programma's meer worden uitgezonden![]()
En maar weinig mensen hebben zo'n kast waarbij ze kunnen zien naar wat er wordt gekeken, dus die kijkcijfers kloppen eigenlijk nooit.
Ik denk wel apart, voor de reclame op de website.quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:33 schreef Karina het volgende:
Wat ik me afvraag, tellen ze tegenwoordig ook de Uitzending Gemist kijkers mee? Al kijken die natuurlijk later.
Zo werken de meeste reclames ook niet lijkt mij. Ik denk dat vrijwel niemand direct naar de winkel rent om iets te kopen wat ze in een reclameblok gezien hebben. Het gaat om naamsbekendheid, iets dat blijft hangen. Als mensen dan ooit een dergelijk product nodig hebben zal dat merk blijven hangen en zal men eerder geneigd (bewust of onbewust) zijn om voor dat merk te gaan.quote:Op zaterdag 7 april 2012 20:32 schreef Samson het volgende:
OK, duidelijk dan. Ik vind het alleen moeilijk om te begrijpen dat mensen blijkbaar zo beinvloedbaar zijn door de reclames die ze zien. Dat hierdoor er dus grote bedragen in reclamezendtijd worden gestopt en dat de bedrijven deze kosten er blijkbaar ook nog eens dubbel en dwars uithalen. Ikzelf zap meestal weg bij reclames of ga wat anders doen, en volgens mij doen velen dat met mij ook, en ik kan me de keer niet herinneren dat ik een product heb gekocht omdat ik het in een reclameblok op tv voorbij zag komen. Blijkbaar doen de meeste mensen dit dus wel en dat verbaast me dus.
Kijk, jij weet er dus toch iets meer vanquote:Op zaterdag 7 april 2012 23:53 schreef Karzai het volgende:
En hoe meer je adverteerd hoe meer korting je krijgt bedrijven als Unilever krijgen vaak meer dan 50% korting
En ze participeren natuurlijk in programma's
En hoeveel seconde reclame krijg je dan voor 1 grp bij een succesvol programma?quote:Op zaterdag 7 april 2012 23:51 schreef Karzai het volgende:
Bedrijven die op tv adverteren kopen GRP's(gross rating points) in op een bepaalde doelgroep
1 grp voor de doelgroep boodschappers 20-49 kost voor een succesvol programma zoals ik hou van Holland op Rtl4 5000 euro bijvoorbeeld.
Bedrijven kopen pakketten in om de juiste mensen te bereiken
Je koopt grp's in bij een mediabureau op een bepaalde doelgroep.quote:Op zondag 8 april 2012 11:25 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
En hoeveel seconde reclame krijg je dan voor 1 grp bij een succesvol programma?
Dat zekerquote:Op zaterdag 7 april 2012 23:46 schreef Palomar het volgende:
Denk dat dit met digitale tv in de toekomst wel makkelijker te meten is. Vooral als de decoders 'tweerichtingsverkeer' worden en er dus exact kan worden gezien hoeveel mensen er kijken, zonder statistische schattingen te hoeven doen op basis van een paar honderd mensen...
Al denk ik dat er dan niet veel verschil zal zijn in de kijkcijfers. Misschien alleen bij de weinig bekeken uitzendingen.
Ik vul enquetes in van zowel NIPO als Intromart en daar wordt geregeld gevraagd naar je favoriete radiostation, dus dat is in ieder geval 1 manier waarop het gemeten wordt.quote:Op zondag 8 april 2012 17:23 schreef Karzai het volgende:
[..]
Dat zeker
Radio is echter nog steeds niet goed te meten dat is meer natte vingerwerk
Intomart is ook het bedrijf dat de kijkcijfers bijhoud, de cijfers die intomart geeft bepalen hoeveel mensen hebben gekekenquote:Op zondag 8 april 2012 17:25 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik vul enquetes in van zowel NIPO als Intromart en daar wordt geregeld gevraagd naar je favoriete radiostation, dus dat is in ieder geval 1 manier waarop het gemeten wordt.
Ja maar het radio meten is niet accuraatquote:Op zondag 8 april 2012 17:25 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik vul enquetes in van zowel NIPO als Intromart en daar wordt geregeld gevraagd naar je favoriete radiostation, dus dat is in ieder geval 1 manier waarop het gemeten wordt.
Ga maar weer eens meedoen trouwens, goed dat je het zegtquote:Op zondag 8 april 2012 17:25 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik vul enquetes in van zowel NIPO als Intromart en daar wordt geregeld gevraagd naar je favoriete radiostation, dus dat is in ieder geval 1 manier waarop het gemeten wordt.
Er zijn ongeveer 1500 huishoudens met zo'n kastje trouwens en er zitten weinig allochtonen bijquote:Op zaterdag 7 april 2012 19:45 schreef Samson het volgende:
Dit is altijd al een mysterie geweest voor mij. Hoe worden kijkcijfers nu geregistreerd en waarom zijn ze zo belangrijk? Ik weet dat een aantal mensen (niemand die ze kent..) een of ander kastje thuis heeft staan die registreert wat ze kijken. Ik neem dan ook maar aan dat deze groep mensen een gemiddelde Nederlander moet voorstellen? OK, dat is dan deel 1. Maar nu weten ze dus door die kastjes wie waarnaar kijkt en dit zet zo de kijkcijfers vast. Duidelijk. Maar de belangrijkste vraag: Hoe genereren deze kijkcijfers nu uiteindelijk geld? Want daar gaat het natuurlijk altijd om. Is dat dan 100% door de reclameblokken die om deze succesvolle programma's zitten? Dus in principe snelt iedereen naar de winkel voor de producten die daarin voorbijkomen en enkel door de ingekochte reclametijd van bedrijven levert dit geld op voor een omroep? Maar als die reclameblokken al zijn ingekocht maakt het toch niet meer uit voor de omroep of er veel mensen kijken? Wie weet nu hoe dit echt zit, want ik vraag het me altijd nog af.
Maar die kijken sowieso alleen maar satelliet, dus daar heb je vrij weinig aanquote:Op zondag 8 april 2012 17:46 schreef Karzai het volgende:
[..]
Er zijn ongeveer 1500 huishoudens met zo'n kastje trouwens en er zitten weinig allochtonen bij
Tja, 1.500 huishoudens representatief stellen voor 16.736.685 inwoners van een land lijkt me toch een niet bepaald accurate methode...quote:Op zondag 8 april 2012 17:46 schreef Karzai het volgende:
[..]
Er zijn ongeveer 1500 huishoudens met zo'n kastje trouwens en er zitten weinig allochtonen bij
Ik heb in ieder geval al weer heel wat bol.com bonnen verzameldquote:Op zondag 8 april 2012 17:38 schreef Karzai het volgende:
[..]
Ga maar weer eens meedoen trouwens, goed dat je het zegt
Ik heb geen verstand van statistiek, maar het schijnt toch representatief te zijn. Misschien kan iemand die daar wat meer verstand van heeft dit uitleggenquote:Op zondag 8 april 2012 17:53 schreef Samson het volgende:
[..]
Tja, 1.500 huishoudens representatief stellen voor 16.736.685 inwoners van een land lijkt me toch een niet bepaald accurate methode...
Jawel.quote:Op zondag 8 april 2012 17:53 schreef Samson het volgende:
[..]
Tja, 1.500 huishoudens representatief stellen voor 16.736.685 inwoners van een land lijkt me toch een niet bepaald accurate methode...
Ik heb dus wel verstand van statistiek en dit kan dus echt niet representatief zijn. Een steekproef moet altijd groot genoeg zijn om een duidelijk beeld te schetsen. In dit geval is echt de verhouding van de steekproef en het onderzoeksgebied helemaal zoek....quote:Op zondag 8 april 2012 17:57 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval al weer heel wat bol.com bonnen verzameld
OT: je moet niet echt bijhouden waar je naar luistert, de vraag is meestal: naar welke radiozender luistert u het meest en welke daarna.
Nu is dat voor mij 538, MAAR dat is alleen omdat die zender op mijn werk opstaat. Thuis luister ik minder naar de radio, maar de zender waar ik dan naar luister staat er nooit bij (Decibel).
[..]
Ik heb geen verstand van statistiek, maar het schijnt toch representatief te zijn. Misschien kan iemand die daar wat meer verstand van heeft dit uitleggen
Misschien is het veranderd, je moet even op de intomart site kijken volgens mij staat er daar wel wat info overquote:Op zondag 8 april 2012 18:01 schreef Samson het volgende:
[..]
Ik heb dus wel verstand van statistiek en dit kan dus echt niet representatief zijn. Een steekproef moet altijd groot genoeg zijn om een duidelijk beeld te schetsen. In dit geval is echt de verhouding van de steekproef en het onderzoeksgebied helemaal zoek....
OK, zal ik doenquote:Op zondag 8 april 2012 18:02 schreef Karzai het volgende:
[..]
Misschien is het veranderd, je moet even op de intomart site kijken volgens mij staat er daar wel wat info over
Dat is afhankelijk van de diversiteit van de groep.quote:Op zondag 8 april 2012 18:01 schreef Samson het volgende:
[..]
Ik heb dus wel verstand van statistiek en dit kan dus echt niet representatief zijn. Een steekproef moet altijd groot genoeg zijn om een duidelijk beeld te schetsen. In dit geval is echt de verhouding van de steekproef en het onderzoeksgebied helemaal zoek....
Volgens mij is het vrijwel onmogelijk om te bepalen of die reclame kosten er dubbel en dwars uitgehaald worden. Het kan net zo goed zijn dat wanneer de reclamekosten worden gehalveerd er vrijwel net zo veel van het product verkocht wordt. Ik denk dat veel bedrijven meer geld in reclame stoppen dan noodzakelijk is.quote:Op zaterdag 7 april 2012 20:32 schreef Samson het volgende:
OK, duidelijk dan. Ik vind het alleen moeilijk om te begrijpen dat mensen blijkbaar zo beinvloedbaar zijn door de reclames die ze zien. Dat hierdoor er dus grote bedragen in reclamezendtijd worden gestopt en dat de bedrijven deze kosten er blijkbaar ook nog eens dubbel en dwars uithalen.
Ik denk dat je daar idd de nodige vraagtekens bij kunt zetten.quote:Op maandag 9 april 2012 00:33 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Volgens mij is het vrijwel onmogelijk om te bepalen of die reclame kosten er dubbel en dwars uitgehaald worden. Het kan net zo goed zijn dat wanneer de reclamekosten worden gehalveerd er vrijwel net zo veel van het product verkocht wordt. Ik denk dat veel bedrijven meer geld in reclame stoppen dan noodzakelijk is.
Niet elke campagne levert het gewenste effect op. Maar marketing heeft een duidelijk effect op de bedrijfsresultaten. Als de naamsbekendheid of het imago bij de doelgroep verandert dan is dit uiteindelijk terug te zien in de verkoopcijfers. Hoe dit precies werkt is letterlijk een studie apart, maar het basisprincipe is denk ik wel te begrijpen.quote:Op maandag 9 april 2012 00:33 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Volgens mij is het vrijwel onmogelijk om te bepalen of die reclame kosten er dubbel en dwars uitgehaald worden. Het kan net zo goed zijn dat wanneer de reclamekosten worden gehalveerd er vrijwel net zo veel van het product verkocht wordt. Ik denk dat veel bedrijven meer geld in reclame stoppen dan noodzakelijk is.
Naamsbekendheid is inderdaad het belangrijkste. Maar volgens mij is het gewoon vrijwel onmogelijk te achterhalen hoeveel effect reclame nou precies heeft op de verkoopresultaten.quote:Op maandag 9 april 2012 15:12 schreef Ryon het volgende:
[..]
Niet elke campagne levert het gewenste effect op. Maar marketing heeft een duidelijk effect op de bedrijfsresultaten. Als de naamsbekendheid of het imago bij de doelgroep verandert dan is dit uiteindelijk terug te zien in de verkoopcijfers. Hoe dit precies werkt is letterlijk een studie apart, maar het basisprincipe is denk ik wel te begrijpen.
De kans is groot dat jij - als huismerkkoper - niet tot de gewenste doelgroep behoort van Calve. Het klinkt een beetje lullig, maar de meeste reclames die door iedereen bekeken worden zijn maar bedoeld voor een heel klein en specifiek groepje mensen. Calve pindakaas wil bijvoorbeeld ook niet zozeer de concurrentie aangaan met huismerk pindakaasmerken (kans is groot dat calve die ook maaktquote:Op maandag 9 april 2012 15:47 schreef Samson het volgende:
Blijft een interessant onderwerp idd. als ik bijvoorbeeld een reclame zie voor Calve pindakaas, maar ik heb goeie ervaring met het eigen merk van AH dan koop ik, hoe vaak ik die reclame voor Calve ook ga zien gewoon de AH pindakaas. Uiteindelijk gaat het toch gewoon om de ervaring met het product dat je koopt? Daar kan geen reclame tegenop lijkt me.
Heineken is een bedrijf dat letterlijk zijn naam ten gelde maakt en een van de eerste Nederlandse bedrijven die doorhadden hoe belangrijk marketing is. Ze kunnen - zeker in het buitenland, maar ook hier in Nederland - absurde bedragen voor hun horeca en bier omdat ze het sterkste imago hebben.quote:Op maandag 9 april 2012 15:40 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Naamsbekendheid is inderdaad het belangrijkste. Maar volgens mij is het gewoon vrijwel onmogelijk te achterhalen hoeveel effect reclame nou precies heeft op de verkoopresultaten.
Neem Heineken als voorbeeld. Naamsbekendheid is al gigantisch. Eens in de zoveel tijd hebben ze weer een nieuwe reclamecampagne. Ik vraag me dan dus af wat voor invloed zo'n nieuwe campagne nou eigenlijk heeft. De naamsbekendheid hebben ze al en raken ze toch niet meer kwijt. Hadden ze die nieuwe campagne dus niet gelanceerd dan vraag ik me af of de verkoopresultaten wezenlijk anders waren geweest. Ik denk namelijk van niet. En zo ja, ligt dat dan weer aan die reclamecampagne of had die daar sowieso nauwelijks invloed op gehad.
Volgens mij kunnen ze dat bij de huidige standaard digitale tv nog niet zien. Het is immers een signaal dat gebroadcast wordt. Je 'plukt' het van de kabel. Wat jij mag zien wordt bepaald door de sleutel op je smartcard. Er is geen retoursignaal nodig (verklaart ook wel waarom een niet-retourgeschikte signaalversterker gewoon werkt).quote:Op maandag 9 april 2012 15:12 schreef Ratt het volgende:
In principe kunnen UPC, Ziggo etc. dat makkelijk zien, maar er schijnt een of andere lobby achter te hangen die dat tegenhoudt. (Volgens mij decimeren de kijkcijfers van de publieke omroepen dan ineens)
Wat ik ervan weet is dat het relatief makkelijk is om via digitale tv (vanwege de ontvanger) na te gaan wanneer, door hoeveel en wat er gekeken wordt als men hier voor zou willen kiezen. Vanwege een aantal zaken (te weinig kennis van de kijkers, plus slechts een beperkt aantal mensen heeft digitale tv, je zou dan alsnog met kastjes/andersoortig onderzoek moet werken om de rest te berekennen) is dat allemaal niet zo interessant.quote:Op maandag 9 april 2012 16:25 schreef Palomar het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen ze dat bij de huidige standaard digitale tv nog niet zien. Het is immers een signaal dat gebroadcast wordt. Je 'plukt' het van de kabel. Wat jij mag zien wordt bepaald door de sleutel op je smartcard. Er is geen retoursignaal nodig (verklaart ook wel waarom een niet-retourgeschikte signaalversterker gewoon werkt).
Neemt niet weg dat ze het in de toekomst wel eenvoudig kunnen zien als die kastjes ook retoursignaal gaan versturen. Dat is immers sowieso nodig als je on-demand diensten wilt gebruiken.
Ja, ik heb er een vrij lange periode behoorlijk ingezeten.quote:
Maar als loodgieter zul je niet rijk wordenquote:Op maandag 9 april 2012 16:35 schreef Ryon het volgende:
[..]
Wat ik ervan weet is dat het relatief makkelijk is om via digitale tv (vanwege de ontvanger) na te gaan wanneer, door hoeveel en wat er gekeken wordt als men hier voor zou willen kiezen. Vanwege een aantal zaken (te weinig kennis van de kijkers, plus slechts een beperkt aantal mensen heeft digitale tv, je zou dan alsnog met kastjes/andersoortig onderzoek moet werken om de rest te berekennen) is dat allemaal niet zo interessant.
[..]
Ja, ik heb er een vrij lange periode behoorlijk ingezeten.Marketing (in de breedste zin van het woord) is letterlijk een vak apart en het is altijd handig om een vak te leren. Maar je kan beter loodgieter worden als je een vast inkomen wil met normale uren bij wijze van spreken.
Het is inderdaad een hele wetenschapquote:Op maandag 9 april 2012 16:35 schreef Ryon het volgende:
[..]
Wat ik ervan weet is dat het relatief makkelijk is om via digitale tv (vanwege de ontvanger) na te gaan wanneer, door hoeveel en wat er gekeken wordt als men hier voor zou willen kiezen. Vanwege een aantal zaken (te weinig kennis van de kijkers, plus slechts een beperkt aantal mensen heeft digitale tv, je zou dan alsnog met kastjes/andersoortig onderzoek moet werken om de rest te berekennen) is dat allemaal niet zo interessant.
[..]
Ja, ik heb er een vrij lange periode behoorlijk ingezeten.Marketing (in de breedste zin van het woord) is letterlijk een vak apart en het is altijd handig om een vak te leren. Maar je kan beter loodgieter worden als je een vast inkomen wil met normale uren bij wijze van spreken.
Dit verhaaltje klopt niet de prijs van een spotje bij een programma staat los van het aantal grp's dat je behaaldquote:Op zaterdag 7 april 2012 23:51 schreef Karzai het volgende:
Bedrijven die op tv adverteren kopen GRP's(gross rating points) in op een bepaalde doelgroep
1 grp voor de doelgroep boodschappers 20-49 kost voor een succesvol programma zoals ik hou van Holland op Rtl4 5000 euro bijvoorbeeld.
Bedrijven kopen pakketten in om de juiste mensen te bereiken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |